پیشرانههای ۱۲ سیلندر احتمالاً به دردسر افتادهاند. مدیر فنی ارشد فراری در مصاحبه با تاپ گیر اعلام کرده قوانین سخت گیرانه تر آلایندگی و قوانین صدای جدید باعث شدهاند حیات پیشرانههای ۱۲ سیلندر به خطر بیفتد. البته او میگوید این خودروساز با اینکه اقدام به نصب پیشرانههای ۸ سیلندر توئین توربوی کوچکتر در خودروهای خود کرده اما فعلاً به فکر کنار گذاشتن نیروگاههای ۱۲ سیلندر نیست.
مایکل لیترز گفته است: “ما برای این پیشرانه خواهیم جنگید.” فراری نه تنها باید استانداردهای جدید یورو ۶ را پاس کند بلکه باید در چین و آمریکا هم استانداردهای نوینی را پشت سر بگذارد که بر پیچیدگی کار میافزاید. پیشرانهی ۱۲ سیلندر این شرکت یکشبه حذف نخواهد شد و بنا به گفتهی مدیر فراری، این برند دانش و سرمایهی کافی برای تولید پیشرانههای ۱۲ سیلندر هماهنگ با قوانین را داشته و درعینحال میتواند پیشرانههای قدرتمندی را تولید کند.
قوانین مربوط به صدا جدید هستند و در سال ۲۰۱۸ عملیاتی شدهاند. قوانین صدا نه تنها باعث محدود شدن صدای تولیدی خودرو شده بلکه فرایند اندازهگیری آنها نیز سختتر از قبل است. این یک چالش برای پیشرانههای ۱۲ سیلندر محسوب میشود.
فراری از این نظر تنها نیست. مرسدس-ای ام جی نیز در ماههای گذشته به این موضوع اشاره کرده است. مرسدس قبلاً با تولید خودروهای AMG A45 S و CLA 45 S خبر از تأثیرگذاری این قوانین روی صدای خودروهای یاد شده داده است. البته گفته شده که صدای تولیدی کابین با استفاده از تکنولوژیهای جدید بهبود یافته است. همچنین یکی از دلایل تأخیر تولید هایپرکار One همین قوانین مربوط به صداست.
Alireza
۲۴ شهریور ۱۳۹۸دنیایی که صدای فراری رو نخواد باید سر درشو گل بگیری
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸نه دوست عزیز
مستندی رو میدیدم از یکی از خیابونای لندن که مکان دورهمی و ژست گیری خودروهای گران قیمت بود
یه چیزی تو مایه های خیابونهای دوردور خودمون ولی واسه ماشینهای خاص
.
ساکنینش بشددددت از صدای همین انجینها کلافه بودن میگفتن چندین با شهرداری و … هم صحبت کردند اما راهی پیدا نکردند
.
شاید صدای اون انجین جذاب باشه، که هست
خود من قسمتی از اینکه لامبورگینی رو دوست دارم بخاطر موتورهای جذاب و صدای خاص موتورش هست
شاید راننده روزی ۲ ساعت پشت اون ماشین بشینه تایم تفریحش رو بره بیرون، ۴ بار هم باهاش تخت گاز کنه مه صدای موتورشو بکشه بیرون
یا جلب توجه کنه
.
اما ساکنین اون محله هایی که از صبح تا شب موقع استراحت، خواب، ۱۰۰۰ تا مشکل دیگه مجبور به تحمل این صدا هستن، احساس زندگی داخل اگزوز ماشین رو دارن!!!
این میشه آلودگی صوتی که به نفع انسان و انسانیت نیست
.
.
پس نویسندگان قوانین اونجا هم میدونن که این صدا جذابه و شاید بخشی از هویت برخی ماشینها
ولی اولویت اول همیشه سلامت جسمی و روحی انسانهاست براشون
چه سرنشینان خودرو، چه رهگذاران، چه ساکنین همجوار
.
منم این صدا رو دوست دارم ولی بیشتر شبیه خودخواهی است
.
خود ما توی خیابانی ساکن هستیم که یه بنده خدا موتور سنگین داره که مجوز نداره
شبها ۱-۲ نصفه شب میاره بیرون که کسی نباشه بگیردش
یه صدایی میده که تا ۱ ساعت برق از سر آدم میپره
.
.
بله اگه این عزیزان مالک خودرو، جاده های دور از مناطق مسکونی رو واسه جولان انتخاب کنن، مشکلی نیست
اما امکان این تفکیک هم نیست
پس قانونگذار آسایش مردم رو به صدای جذاب ترجیح میده که این میشه شاخص انسانی
Hamed
۲۴ شهریور ۱۳۹۸بهتره راهی پیدا کنن انسانهای بی جنبه رو جریمه کنن تا بجای اینکه هویت سوپر اسپرت ها رو از بین ببرن
یکی بخواد هایپرکار 12 سیلندرش رو ببره پیست خودش و بقیه با صداش حال کنن تکلیفش چی میشه
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸حامد جان درست میگی
اما میدونی که در عمل راهی وجود نداره
و رانندگان بی قانون خصوصا وقتی وضیعت مالی قوی هم داشته باشن، همه جا هستن
اما پلیس امکان کنترل دایمی تک تک خودروها پر سروصدا رو نداره
.
و متاسفانه راهی هم نیست که این صدای زیبا قربانی نشه
و چوبش رو هم ۴ تا راننده قانون مدار و با جنبه و طرفداران خودروهای سطح بالا میخورن که قربانی اون عده دیگه بی مبالات میشن
Ferrari
۲۴ شهریور ۱۳۹۸خیلی عالیه تا این قوانین سخت گیرانه نباشه تکنولوژی خلق نمیشه.
فراری f8 توسط تاپگیر و اتوکار تست شده ممنون میشم منتشر کنید
Amir.ferrari
۲۴ شهریور ۱۳۹۸چیش عالیه؟! منظورت از تکنولوژی همون ماشین اسباب بازیای برقیه،نعره فراری جاشو بده به صدای آبمیوه گیر تو خوشحال میشی؟!!!تو که طرفدار فراری هستی لااقل نگو خیلی عالیه!!!!!!! آدم شک میکنه به طرفدار بودن تو
MAHDI
۲۴ شهریور ۱۳۹۸واقعا حیفه ماشین برقی روهم ماشین صدا کنی و فراری رو برای مثال هم ماشین حساب کنی. یکی زنده و نشاط بخش. یکی مرده و عامل افسردگی!!!!!
(((اما مجلات خودرویی حتی برای تشویق مردم به خرید الکتریکی ها در رقابت هاشون معمولا خودروهای الکتریکی رو پیروز رقابت معرفی میکنن)))
کاریش نمیشه کرد. الکتریکی ها دارن گند میزنن به لذت رانندگی
Saeed
۲۴ شهریور ۱۳۹۸مگه ما تو ایران نیستیم؟؟؟ تو جایی نیستیم که همه چیزش محرومه؟؟؟ تو جایی نیستیم که اقتصادش مثل فاضلابه؟؟ تهران داره خفه میشه…زمین تنها خونه ماست…اگه به خاطر موتور های درون سوز زمین رو از دست بدیم کجا میخوایم زندگی کنیم؟؟ ما فقط صدای فراری و لامبورگینی رو از یه اسپیکر کوچیک میشنویم…فقط ما نیستم حیوانات دیگه هم هستن…اونا هم دارن از آلودگی هوا زجر میکشن…دمای جهانی زمین بالا رفته…اگه بخوایم از این پیشرانه ها لذت ببریم ….۱۰ سال بعد خونه هامون زیر آبه…چون یخ های دو قطب زمین آب شدن…..فکر کردین با کم کردن خودرو های درون سوز مشکل آلودگی حل میشه؟؟ دیگه چه بخوایم چه نخوایم آینده دست الکترونیکه …همون جارو برقی که هی میگین خونتون رو تمیز میکنه وقتی یک مهمون میاد خونتون میگه عجب آدم منظمی هستید….
Ferrari
۲۴ شهریور ۱۳۹۸دوست عزیز لطفا جای احساساتی شدم یکم فکر کن .جدا از قوانین الایندگی قوانین صدا هم داره این موتور هارو تحت تاثیر قرار میده چرا مقاومت میکنید؟ من همیشه طرفدار فناوری بودم و از فراری بخاطر این انعطاف فوق العاده همیشه حمایت کردم و طرفدارش بودم و خوشم میاد مدیران و مهندسان فراری بدون وابستگی به گذشته موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی رو کنار گذاشتن و سراغ موتور توربو رفتن امیدوارم همین اتفاق رو برای موتور ۱۲ سیلندر هم شاهد باشیم یا اگه قراره تنفس طبیعی باشه امیدوارم الایندگی و مصرف سوخت کمتری داشته باشه.این محدودیت ها باعث پیشرفت و فناوری میشه و فراری رو به برترین سوپر اسپرت ساز تبدیل کرده
John
۲۴ شهریور ۱۳۹۸کدوم مهم تره؟ صدا یا سلامت کره ی زمین؟
محمد رضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۸خودت اشغالاتو میریزی زمین حالا سلامت کره زمین واست مهم شده بعدشم مگه فراری کلن چن تا ماشین 12 سیلندر میسازه که سلامت کره زمین به خطر بیوفته دولت هایی که از ماشین های الکتریکی حمایت میکنن خودشون با شرکت ها و کارخونه هاشون بیشتر به سلامت زمین آسیب میزنن
John
۲۴ شهریور ۱۳۹۸متاسفم که فرهنگ بقیه رو مثل فرهنگ ضعیف خودتو و خونوادت میبینی
مطمئن باش چه بخوای چه نخوای موتورهای سوخت فسیلی در آینده هیج جایی ندارن پس انقد حرص نخور
ایمان
۲۴ شهریور ۱۳۹۸مایکل لیترز : ” ما برای این پیشرانه خواهیم جنگید ”
پیشرانه 12 سیلندر این شرکت یک شبه حذف نخواهد شد
بنا به گفته مدیر فراری ، این برند دانش و سرمایه کافی برای تولید پیشرانههای 12 سیلندر هماهنگ با قوانین را داشته و در عین حال می تواند پیشرانه های قدرتمندی را تولید کند
بهترین خبر برای عاشقان فراری از جمله خودم
❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤
moein
۲۴ شهریور ۱۳۹۸آقا کلا پیشرانه 12 سیلندر رو برای همه حذف کنید
اما برای لامبورگینی و فراری نکنید این کارو
این موتور شناسنامه این کمپانی ها به حساب میاد
واقعا حیف اون رخ و نما نیست یه موتور نحیف بخواد روش قرار بگیره؟؟
سر این دو تا کمپانی قرار و قوانین رو بی خیال شید لطفا
یه بار هم مثل ایرانی ها قوانین رو خیلی خشگل دور بزنید ??
آریا ماشین
۲۴ شهریور ۱۳۹۸دوستان من نمیدونم چرا موتور های ۱۶ سیلندر بوگاتی مشکلی ندارن ولی ۱۲ سیلندر های فراری و لامبورگینی مشکل دارن
آیا ۱۶ سیلندر آسیبی به محیط زیست نمیزنه؟
لطفا هر کی میدونه توضیح بده
Amir.ferrari
۲۴ شهریور ۱۳۹۸قوانین آلایندگی شامل چند بخش میشه،خودروهای شهری یا تولید انبوه و خودروهای خاص تولید محدود،خودروسازایی مثل بوگاتی درسته موتورهای حجیم دارن ولی تو تیراژ بسیار محدود تولید و عرضه میشن،به عنوان مثال یه خودرو ۱۶ سیلندر با میانگین مصرف ۲۵ لیتر که ازش سر جمع ۵۰۰ دستگاه تولید میشه و مهمتر از همه بیشتر جنبه لوکس گرایی داره و شاید در سال ۲۰۰۰ کیلومتر هم کارکرد نداشته باشه آلاینده تره یا یه خودرو ۴ سیلندر با سوخت میانگین ۸لیتر و تولید بسیار انبوه و میلیونی که به صورت روزانه داره تو سر تا سر دنیا ازش استفاده میشه؟؟؟ قطعا مصرف یه خودرو ۱۶ یا ۱۲ سیلندر تولید محدود در مقابل خودروهای به ظاهر کم مصرف با تعداد میلیونی اونقدر ناچیزه که حتی به چشم نمیاد،به همین دلیل قوانین بیشتر به خودروهای با تیتراژ تولید بسیار بالا سختگیری میکنه که بیشترین سهم رو تو آلودگی محیط زیست دارن نه خودروهایی که تولید محدودن و به ندرت پیش میاد مالک ازشون استفاده روزانه یا حتی ماهانه کنه…
آریا ماشین
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ممنون از توضیحاتت امیر
M3csl
۲۴ شهریور ۱۳۹۸تنها صداست که میماند
حسین دهمرد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸یه محدودیت بر اساس تیراژ تولید بدین بهتره.