صاحب مارانللو ظهر روز ۲۹ سپتامبر (۸ام مهرماه) در نمایشگاه ۲۰۱۶ پاریس از نسخه روباز لافِراری افسانهای موسوم به لافِراری آپرتا (Aperta) پرده برداشت.
لقب آپرتا پیشازاین در مدلهای تک و محدود فِراری ازجمله ۴۵۸ آپرتا و ۵۹۹ اِساِی آپرتا مورداستفاده قرار گرفته بود که نشان میدهد این بار هم با یک نسخه خاص و تولید محدود روبرو هستیم که ارتباطاتی هم با جشن ۷۰ سالگی کمپانی دارد!
شاخصترین ویژگی این گونه همانطور که حدس میزنید سقف باز شونده است که از نوع پارچهای استاندارد (soft-top) یا فیبر کربنی سفارشی (hard-top) خواهد بود. البته تفاوتها با برادر کوپه به اینجا ختم نمیشوند. همانند بسیاری از خودروهای روباز، محافظی در انتهای اتاق بالای صندلیها تعبیه شده تا مراقب سر سرنشینان باشد. تغییرات زیادی روی شاسی فیبر کربنی اعمال شده تا مقاومت پیچشی و آئرودینامیک بدنه ثابت مانده و با نسخه کوپه برابری کند. دربها پروانهای بوده و زاویه باز شدنشان نسبت به قبل متفاوت است. نحوه نصب و زاویه رادیاتورها عوض شده تا برخلاف نسخه کوپه، هوای داغ را به سمت زیر بدنه هدایت و دفع کنند؛ به همین منظور نیز یک مجرای تازه روی کاپوت و یک ژنراتور چرخشی (Vortex) زیر بدنه نصب شده است. دربها هم اصطلاحاً پروانهای هستند و با زاویه متفاوتی نسبت به لافراری کوپه باز میشوند.
آئرودینامیک بدنه بهگونهای بازبینی شده تا در حالت بدون سقف و شیشههای جانبیِ بسته، ضریب درگ مشابه نمونه کوپه باشد. دو قطعه کوچک L-شکل در گوشههای بالایی شیشه جلو قرار داده شدهاند که باد را به سمت بالا هدایت کرده و از ایجاد فشار هوا در قسمت عقبی کابین (هنگام سقف باز) جلوگیری میکنند. یک عضو متوقف کننده هوا نیز در پشت صندلیها جای گرفته تا در سرعت زیاد، جریان هوای بالای شیشه جلو و کابین را طوری جهت دهی کند که اخلالی در راحتی شرنشینان ایجاد نشود.
در بخش فنی اما قضیه بهقرار قبل است. بلوک ۶۲۶۲ سیسی ۱۲ سیلندر V شکل ۷۸۹ اسب بخاری در کنار مجموعه باتری و موتور برقی ۱۶۱ اسب بخاری مجموعاً ۹۵۰ اسب بخار قدرت تحویل جعبهدنده ۷ سرعته دو کلاچه میدهد تا به چرخهای عقب برسند. طبق اعلام فِراری، کارایی و سرعت عمل لافِراری آپرتا در خط مستقیم بههیچوجه نسبت به قبل کمتر نشده؛ هنوز هم در کمتر از ۳ ثانیه مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت را رد میکند و قدرتمندانه تا سقف ۲۱۷ مایل بر ساعت (۳۴۴.۳ کیلومتر بر ساعت) میتازد. اِنریکو گالیِرا (Enrico Galliera) مدیر بازاریابی و امور تجاری کمپانی درباره آن میگوید: خوب است که میتوانیم ببینیم چکار کردهایم!
هنوز اطلاعات رسمی در مورد قیمت لافِراری آپرتا نداریم، اما بنابر منبعی که وبسایت اتوکار بدان اشاره کرده، قبل از محاسبه مالیات، حدود ۳.۵ میلیون یورو میارزد. قرار است مجموعاً ۲۰۹ دستگاه از آن روی خط تولید برود. طبق گفتههای مسئولین آگاه، تاکنون ۲۰۰ دستگاه آن فروخته شده و تنها ۹ دستگاه باقی مانده که برای هفتادمین سالگرد تولد اسب سلطنتی کنار گذاشته شدهاند. [دانلود ویدئو]
منبع: motortrend
Monster_alm
۱۱ مهر ۱۳۹۵فوق العاده است…
چیزی که در وصف فراری میتونم بگم همینه.
مصطفی
۱۱ مهر ۱۳۹۵دنیا بدون فراری چقدر بدتر می شد…
Archi KHAN
۱۱ مهر ۱۳۹۵اصن
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵نمیدونم این جمله ی بی ربط از کجا تو پدال اینقدر جا افتاده.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵لامبورگینی
بنز
اسپایکر
BMW
تویوتا
آئودی
فورد
شورلت
نیسان
مزدا
رنو
.
.
اینا کارشون خیلی درسته.
king 918
۱۱ مهر ۱۳۹۵مجید با Archi KHANبه شدت موافقم
تمامی ماشین های نام برده ی شما هم درست
اما این دو خودروسازی یه حرف دیگه دارن واس گفتن ………………
یه زبان طراحی و مهندسی بینهایت دوست داشتنی …………
دمت گرم دمت دمادم Archi KHANگل
Archi KHAN
۱۱ مهر ۱۳۹۵ارادت دارم king عزیز
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ مهر ۱۳۹۵از 2009 فراری برام مهم شده
اگه دلیلش رو گفتین چی هست ؟؟
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵علی آقای گل… خوشا به حال فراری…
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ مهر ۱۳۹۵3.5 میلیو یورو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اووووووووووووووف عجب قیمتی خورده
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵آره.
با مالیات و عوارض و شیرینی کارمندای فراری !! تا 4M راحت و حداقل میرسه.
همه ی خودروسازا قیمت خالص رو میگن.
مثلا اونتادور 400K دلاره. شنیدم برای خرید یک اونتادور باید 800K دلار داشته باشی.
یا مثلا 911 توربو حدود 120K دلار. در حالی که موقع خریدش باید 300K دلار پول داشته باشی.
GOD BLESS AMERICA
۱۱ مهر ۱۳۹۵ودمت گرم اونجا که شیرینی کارمندانی فراری رو هم حساب کردی خیلی حال کردم دلت بزرگه ایشالله بخری.
در ضمن اون پایین رو جدی گفتم و منظورم هم چندان فنی نبود ، کلا
سلیقه ام با موتور وسط جور در نمیاد ولی خوب مثلا از تو همین محصولات فراری F430 و تستاروسا رو خیلی دوست دارم کلا به نظرم هر موتور وسطی موتور زیبا نیست هرچند که تعداد و ارقام شگفت انگیز داشته باشه.
مثلا همین سرافرازی بنظرم مثل اینه که کاریکاتور انزو رو کشیده باشی.
در پایان مجید جان من خاک پای بچه های پدال ام همتون رو عمیقا دوست دارم.
شما که تاج سری.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵فدایی داری دوست عزیز.
ان شا الله شما هم به آرزوهات برسی.
دوستان پدالی در قلب ما هستن.
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ مهر ۱۳۹۵انشالله دوستان همه میلیاردر بشن
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵به نظرم هر چی دست و دل باز تر ( البته منظورم ولخرح و عیاش نیست ) باشی خدا هم بیشتر بهت میده. هر چی زندگی رو سخت تر بگیری خدا هم برات سخت ترش میکنه. چندین بار بهم ثابت شده.
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵عجب سخن حکیمانه ای
GOD BLESS AMERICA
۱۱ مهر ۱۳۹۵اصلا ماشین بدون سقف تو کتم نمی ره، حالا موتور وسط هم باشه که دیگه عمرا.
به تمام اینها اسب نمایشی فراری رو هم اضافه کنین!!!!!!!!
چرا فراری چرا ؟
عزیز دل تو فقط باید GT موتور جلو 2+2 بزنی وسلام
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵موتور وسط بالانس و تعادلی داره که تجربه کردنش برای هر ماشین بازی لذت تکرار نشدنیه.
باید وزن ماشین تا حد امکان پایین و در مرکز متمرکز بشه.
LEXUS LFA واسه برف پاک کن 4 تا قمقمه داره. !! هر کدوم در قسمتی که بالانس وزن رو به مرکز نزدیک کنه.
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ مهر ۱۳۹۵فراری هرچی بزنه عالیه
Saied
۱۱ مهر ۱۳۹۵خدایه طراحی. تو طرح هایه ایتالیایی به نظرم پاگانی هوایر و این ماشین واقعا شاه کار هنرین.
البته به شخصه طراحی پاگانی رو از این بیشتر دوس دارم.
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵یعنی فراری پایین تر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی انصافی خداییش بگیم فراری مرتبه اش پایین تر از پاگانی
ونوم
۱۱ مهر ۱۳۹۵از نمای بالا عکسشو میبینم قسمت موتورش مثل این ساعت های سوییسی ظریف دقیق میمونه یاد جمله مثل ساعت دقیق کار میکنه افتادم اسطوره ی تنفس طبیعی