به گزارش وبسایت رسمی فِراری، این نخستین مجموعه تصاویر رسمی گونه روباز لافِراری افسانهای است. خاص، کمیاب و بهراستی جاودان برای کسانی که پشت افسارش هوای آزاد هم میخواهند.
نام، مشخصات فنی و تعداد تولید در نمایشگاه آینده پاریس در پاییز امسال اعلام خواهد شد. البته تمامی نمونههای موجود پس از پیشنمایش برای مشتریان اختصاصی، فروخته شده و ثبت سفارش در حال حاضر بسته است.
این نسخه تولید محدود با سقف سخت فیبر کربنی و یک سقف نرم (هردو جداشدنی) در دسترس خواهد بود. قوای فنی همان نیروگاه هایبرید قبلی است. تغییرات قابلتوجه و گستردهای در شاسی انجامشده تا مقاوت پیچشی و سختی برابر با نسخه کوپه داشته باشد. همچنین در بحث هواسُری هم بازنگریهایی صورت گرفته تا ضریب درگ در نبود سقف تغییری نکند.
لافِراری در نسخه کوپه هم بیمانند دلبری میکند و چشمها از خیره شدن به آن خسته نمیشوند. باید صبر کرد و دید با برداشتن سقفش چه رخی خواهد داشت و چگونه دل عُشاق فِراری را بار دیگر خون خواهد کرد!
منبع: ferrari.com
محسن
۱۶ تیر ۱۳۹۵اینا دیگه خودرو نیستند… شاهکار هنری اند.
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵من خودم عاشق لامبورگینی ام. فراری رو دوست دارم. ولی ابهت و جلوه ای که یک بار از لافراری دیدم بدون اغراق میگم میلیون ها برابر اون چیزی بود که فکر میکردم. هیچ سوپراسپرتی و هایپرکاری یک صدم این ابهت و چهره ی متفاوت رو نداره. یک حالت خاصی داشت. فکر کنم فقط بشه با veneno مقایسش کرد که البته اونو من ندیدم وگرنه هیچ حریف دیگه ای نداره. زیبایی و حالت خاص این ماشین بی ماننده و رنگ قرمز خاصی که داره هزاران برابرش کرده. جوری طراحی شده که بینهایت پهن و کم ارتفاع به نظر بیاد. انحناهای استادانه که به بدنش داده شده بی مانندش کرده. آدم فکر میکنه بهترین مجسمه ساز های جهان خلقش کردن… همون چیزی که ایتالیا و روم باستان چندین قرنه که بهش معروفه. این ماشینو نوادگان میکل آنژ طراحی کردن.
من اصلا طوری نیستم که تا فراری ببینم شروع کنم به تعریف کردن و اغراق کردن. حتی چون رقیب لامبورگینی هست همیشه یک دید انتقادی بهش دارم. ولی وقتی این ماشین وارد خیابون شد حدودا 400 متر رو با سرعت حدود 15-20 کیلومتر طی کرد بعد پیچید. به جرات میتونم بگم هر کسی نگاش به این ماشین افتاد در تمام مدت 1.5دقیقه نمیتونست پلک بزنه و مات و مبهوت نگاه میکرد. واقعا دیدن این ماشین بهترین تجربه ی ماشینی زندگی من بود و تنها حسرتم نشنیدن صدای غرش 12 سیلندرش بود. همش آرزو میکردم یک گاز هم بده.وقتی آدم میبینش میفهمه چرا با وجود قیمت حداقل 1.5 میلیون دلاریش(در صورت داشتن 5 فراری دیگه وگرنه شنیدم قیمتش به 5 میلیون دلار هم میرسه) بلافاصله فروخته میشه در حالی که 918 و p1 اینطوری نبودن.
کاری به پرفورمنس و اینکه از p1 یا 918 بهتره یا نه ندارم. برام مهم هم نیست. ولی اگه 10 دقیقه به من برای دیدن این 3 ماشین وقت بدن هر 10 دقیقه رو صرف دیدن لافراری میکنم.
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵راستی این ماشین در یک فستیوال در امارات در کنار خاص ترین سوپراسپرت های دنیا مثل استون مارتین وولکان و one 77حضور پیدا کرده بود. برای یک عشق ماشین این محل ها مثل بهشت میمونن.
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵فراری واقعا شاهکار میسازه
amir
۱۷ تیر ۱۳۹۵مگه نسخه غیر کوپه هم داره؟؟؟
رهگذر
۱۶ تیر ۱۳۹۵بشخصه بین خودروهای ایتالیایی لامبو رو بیشتر از فراری دوست دارم ولی باید بگم این فراری شاهکار و چشم نوازه.
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵لامبورگینی دو مدل زد خیلی حال کردم
سستو المنتو
وننو
شاهنگ
۱۶ تیر ۱۳۹۵فقط لامبورگینییییی
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵ولی بیشتر درگ ها فراری موفق تر بوده دوست عزیز
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵نه دیگه. این حرف فقط در مورد لافراری درسته اونم که هیبریدی هست و لامبو مشابهش نداره. در بقیه ی موارد همیشه دوازده سیلندر های لامبو 12 سیلندر های فراری رو سوسک کردن. هوراکان هم 458 رو میخوره. 488 هم توربوست و باز قضیش جداست.
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵داری اشتباه میکنی
من که بیشترین درگ ها دیدم فراری جلوتر بوده
مهدی 911
۱۶ تیر ۱۳۹۵لا فراری= لایک 918= دیس
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵حداقل اسم پروفایلتو عوض کن. به قول جیمز می هدف از ساخت 918 با laferrari فرق داره.
918 فوق العاده کم آلایندگی با تمرکز بیشتر روی شتاب و هندلینگ
laferrari فوق العاده زیبا و خوش صدا برای عاشقان اتومبیل و در عین حال سریع و پرشتاب.
پی وان رقیب لافراری هست نه 918. که انصافا رقیب قدری هم هست و هرکدوم نقاط ضعف و قدرت خودشونو دارن.به قول هموند 918 یک هایپرکار برای نجات آینده ی هایپرکارا هست..
king 918
۱۶ تیر ۱۳۹۵Elemento جان داداش اکثر ما ایرانی ها فکر میکنیم چون لا فراری یا لامبو خیلی خشن هستن ظاهرشون باید از تمام ماشین های دنیا زیباتر باشن در صورتی که دید جهان فقط به فراری یا لامبو ختم نمیشه هر کسی سلیقه ایی داره خدا رو شکر تو پدال هم من دارم میبینم مثلا به این دوستمون با اسم بنتلی میاد پدال بگی دوست داری اونتادور از نزدیک ببینی یا مکلارن به نظرت چی جواب میده
شما میگی هدف 918 کم الایندگی و شتاب بوده لا فراری زیبایی خوش صدایی برای عاشقان دنیای خودرو سریع با شتاب و فلان و فلان
بر چه اساسی لا فرای زیبا و خوش صدا سریع و 918 فقط کم الایندگی واقعا به نظرت همه این طور فکر میکنن تو اپارات یه کلیپی هست یه نفر تو لندن کنار خیابون داره 918 رو می شوره کل خیابون انگار بسته شده بود ترافیک شده بود و همه داشتن نگاش میکردن هر ماشینی زیبایی خاص خودش رو داره من اگه اون انتخاب شما رو داشتم واسه نگاه کردن به اون 3 هایپر کار حتی به فراری و مکلارن فکر هم نمیکردم ….
امیدوارم منظور حرفمو متوجه شده باشی برادر گلم …..
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵دوست گلم عکس فراری و 918 رو به مادربزرگتون نشون بدین بگین کدوم بیشتر جلب توجه میکنه مطمئن باش میگن فراری. امتحان کن. من یه روز به سرم زد امتحان کردم!!!
من نگفتم زیباتره… به نظر من ریباست… گفتم خاص تر و جلب توجه بیشتر… زیبایی شناختی سلیقه ای هست… بعدشم مطمئن باش این ازدخام جمعیت در شرایط عادی نیست. حتما فستیوالی چیزی بوده که اینقدر شلوغ بوده وگرنه مردم انگلستان کار و زندگیشونو ول نمیکنن شستن 918 رو تماشا کنن.
تابستون و کریسمس اینقدر پاگانی و لامبورگینی و مک لارن و همین 918 و ویرون تو لندن زیاد میشه که مردم لندن از شهرداری خواستن تردد این خودروها محدود بشه تا بتونن از صداشون درامان باشن. اکثرا هم مال خلیج فارسی هاست که مثل خود ما ایرانی ها فرهنگ ماشین سواری رو ندارن و آسایش مردم رو به هم میرنن. 918 که دیگه جای خود داره…. اکثرا کسی زیاد به این ماشینا نگاه نمیکنه مگر اینکه کار خاصی بکنن مثلا گاز محکمی یا تصادفی…. اینو پرسیدم و مطمئنم که میگم. حتی برای ایرانی ها پورشه دیگه عادی شده.
تو همین آپارات کلیپی هست که یارو با لافراری 5 کیلومتر طی میکنه هر خیابونی میره مردم از قبل دوربین آماده کردن و یکسره دارن فیلم و عکس میگیرن. خوب معلومه از قبل هماهنگ شده.
جسورترین طرفدارای پورشه هم اذعان میکنن که قیافه ی معمولی تری نسبت به پی وان داره. چه برسه به لافراری. یکم انصاف داشته باشین دیگه.
در آخر ان شا الله یک روز به پورشه برسی. از صمیم قلب آرزو میکنم برات
بنتلی
۱۶ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز خدا شاهده من از خدامه هر دوشونو ببینم و هیچ فرقی ندارن برا من!البته اگه مک لارن پی وان بود با اونتادور شاید حرفت درست باشه! مک لارن پی وان و فراری لافراری و پورشه 918 هرسه فوق العاده هستن و یک عاشق خودرو حتما هرسه رو تماشا میکنه!
king 918
۱۷ تیر ۱۳۹۵بنتلی جان ببخشید اسم شما رو اوردم عذر میخوام خواستم مثالی زده باشم ….
فری
۱۶ تیر ۱۳۹۵یک اثر هنری جاودان
Iman mclaren p1
۱۶ تیر ۱۳۹۵کوپه شو بیشتر میپسندم خیلی بیشتر…
Pooya_SK
۱۶ تیر ۱۳۹۵اینکه سقفش با دست جدا میشه رو دوست ندارم چون فضایی برای گذاشتن سقف در صندوق جلو نیست و برای رانندگی می تونی فقط یه حالت رو انتخاب کنی.
Carbonado Aventador
۱۶ تیر ۱۳۹۵الان دقیقا این اطلاعاتتو از کجا آوردی؟؟؟
فراری یعنی به نظرت واقعا فکری واسه سقفش نکرده؟؟؟
خیلی خنده داره!
مخصوصا اروپایی که هر لحظه ممکنه جو عوض شه و بارندگی رخ بده!
بنتلی
۱۶ تیر ۱۳۹۵Carbonado aventador عزیز فک کنم این جور خودرو ها ک موتور وسط هستن و محلی برا قرارگیری سقف ندارن یا سقف ب صورت دستی جدا و در خونه گذاشته میشه یا سقف جم میشه و روی محفظه موتور قرارمیگیره ولی چون تو متن گفته هردو جدا شدنی احتمالا همون حالت اوله!البته مطمئن نیستم
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۱۷ تیر ۱۳۹۵بنتلی عزیز تست کونیگزگ در تاپ گیر هست. ccx . جرمی سقفو برداشت گذاشت تو ماشین.
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵الان این حرفو زدی همه ی خریدارای این ماشین میرن پولشونو پس میگیرن.
مگه سایپا و ایران خودرو این ماشینو ساختن؟؟؟
عزیزمن مگه اسباب بازی ساختن که فکر اینجا ها رو نکنن. مطمئن باش جا داره. فراری ساخته…. فراری… مو لای درز کار فراری و لامبورگینی و پورشه و مک لارن و امثالشون نمیره.
Pooya_SK
۱۶ تیر ۱۳۹۵آقا من نظرم رو گفتم و نوع گفتنم هم جوری نیست که گقته باشم صد در صد اینجوری که من گفتم بشه، باید دید.
Rouzbeh
۱۶ تیر ۱۳۹۵یک اثر هنری فوقالعادع دیگه
Shahriyar_mansory
۱۶ تیر ۱۳۹۵رنگ سیاه خیلی شاخش کرده حرف نداره این
احمد باقری
۱۶ تیر ۱۳۹۵واقعا شاهکاره، سعی کرده در همه پارامترها، عالی کار کنه.
ferrari
۱۶ تیر ۱۳۹۵اقای المنتو دقیقا کی لامبورگینی ها سریعتر از فرا ی بودن؟؟مدل های فراری همیشه سریعتر از مدل های لامبورگینی هستن. بماند تو کلاس XXها که لامبورگینی اصلا رقبیبی برای فراری ها نداره.
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵تنوع محصول فراری از لامبو بیشتره.ولی اونتادور و مورچیه لاگو همیشه بهترین بودن. من که عاشقشونم
TTRS
۱۶ تیر ۱۳۹۵اونتادور الآن هم بهترین
مجید
۱۶ تیر ۱۳۹۵ای که بگم خدا چیکارشون نکنه!!!!!!!با احساسات آدم بازی میکنن نامردا!!!!!!!!!فکر داشتن این مدل با سقف فیبر کربنی سخت برای من به شخصه آرزوی دست نیافتنیه!!!!!!!!!!!ای به تو روحشون!!!!!!!!
enzo
۱۷ تیر ۱۳۹۵فقط میشه گفت فوق العادس
مخصوصا با این تریم معرکه شده
یه چیز ویژه برا جشن 70 سالگی کمپانی
و شاید با تولید 70 دستگاه
محمد زمانلو
۱۸ تیر ۱۳۹۵تلفیق نبوغ هنری و شاهکارهای مهندسی همان کاری است که تنها خودروسازان هنرمند ایتالیایی همچون اسب اصیل مارانللو ، گاو خشمگین سنت آگاتا و نیزه ی سه پر مودنا از عهده ی آن برمی آیند.
king leo
۲۴ تیر ۱۳۹۵واقعا از وننو رودستر و پورشه 918 اسپایدر بهتره.