اگر باید داشته باشید، چند وقت پیش مدیرعامل فراری یعنی «سرجیو مارکیونه» قویاً ساخت کراساوور توسط این شرکت را رد کرد و بهصراحت اذعان داشت که فراری هرگز کراساوور نخواهد ساخت؛ اما چند وقتی است که دوباره شایعاتی مبنی بر احتمال ساخت کراساوور توسط فراری به گوش میرسد و حالا مشخص شده که این احتمالات صرفاً شایعه نبودهاند زیرا مارکیونه طی گفتگویی در مورد موضوعات مالی و درآمدی به خبرنگاران گفته است:
«ساخت کراساوور توسط فراری احتمالاً روی خواهد داد اما این کار به سبک فراری انجام خواهد گرفت. در این بخش بازار فضای بسیار بزرگی وجود دارد و همچنین از طرف دیگر، افراد زیادی هستند که به داشتن یک فراری تمایل دارند؛ بنابراین این کار سودآوری فوقالعادهای برای ما به همراه خواهد داشت».
اما با وجود گزارشات قبلی، این تأیید تقریبیِ مارکیونه بر تولید کراساوور فراری چندان شگفتانگیز نیست زیرا به دلیل محبوبیت فوقالعادهٔ کراساوورها، اکثر شرکتهای خودروسازی به ساخت این خودروها روی آوردهاند بهگونهای که دیگر برندهای زیرمجموعهٔ فیات یعنی مازراتی و آلفارومئو با معرفی مدلهای لولنته و استلویو برای اولین بار به بخش کراساوورها وارد شدند. علاوه بر این، دیگر برندهای اروپایی مانند بنتلی و جگوار نیز اخیراً برای اولین بار کراساوورهایی را معرفی کردهاند و لامبورگینی و رولزرویس نیز بهزودی کراساوورهای خود را معرفی خواهند کرد که همهٔ اینها بر پایهٔ موفقیت پورشه کاین شکل گرفتهاند.
بلومبرگ گزارش داده است که تأیید رسمی ساخت کراساوور فراری احتمالاً در ابتدای سال آینده یعنی زمانی که این برند ایتالیایی طرح پنجسالهٔ خود تا سال ۲۰۲۲ را معرفی میکند، اعلام خواهد شد. اگر نهایتاً طرح ساخت کراساوور توسط فراری تصویب شود، این خودرو تولید و سودی دو برابری را برای اسب سرخ مارانلو به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر رویترز گزارش داده است که به گفتهٔ مارکیونه، ساخت کراساوور بهگونهای برنامهریزی شده که لطمهای به ارزش و تصویر برند فراری وارد نکند. وی گفته است که برای ساخت کراساوور، استایل و سبک فراری در نظر گرفته شده نه تواناییهای آفرود و بالا رفتن از تپهها؛ بنابراین انتظار میرود کراساوور فراری چیزی مثل یک GTC4 Lusso قدبلند با دو درِ اضافی در عقب باشد.
Zonda 760
۱۷ مرداد ۱۳۹۶.
مارکیـونه چند سال پیش گفته بود قبل از اینکه فراری یککراساوور بسازه شما باید به من شلیک کنید.
ولی متاسفانه فراری هم شد یکی مثل بقیه ???
حیف ، واقعاً حیف ، اگر کراساوور ساختن به برند فراری لطمه نمیزد چرا مارکـیونه یه زمان به شدت مخالفت میکرد ؟
همه شدن مقلّد پورشه ،
یکی نیست به این فراری بفهمونه پورشه با فراری فرق میکرد ، فراری با لامبورگینی هم فرق میکنه .
پورشه پایه گذار کراس اوور ها بود ، کاین تیری بود در تاریکی که خوشبختانه دقیقاً به هدف خورد ، زمانی که کاین معرفی شد هنوز تب کراس اوور سواری کسی نداشت.
لامبورگینی هم LM002 رو از سال ها قبل در سبد محصولاتش داشت.
من همچنان فراری رو خیلی دوست دارم و امیدوارم کراساووری که میخواد بسازه متفاوت با بقیه باشه
datsun
۱۷ مرداد ۱۳۹۶شما مطمعنی دوست عزیز که پورشه پایه گذار کلاس کراس اوور بوده
شایان f-type
۱۷ مرداد ۱۳۹۶تویوتا rav4 1996 اولین کراس اور دنیا بوده
Amir
۱۷ مرداد ۱۳۹۶.
نه پورشه کاین و نه تویوتا RAV-4 اولین کراساوور دنیا نبودن.
اولین کراس اوور رو AMC Eagle میدونن که در سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۹) تولید شد.
.
منظور من این قسمت از مقاله بود :
«دیگر برندهای اروپایی مانند بنتلی و جگوار نیز اخیراً برای اولین بار کراساوورهایی را معرفی کردهاند و لامبورگینی و رولزرویس نیز بهزودی کراساوورهای خود را معرفی خواهند کرد که همهٔ اینها بر پایهٔ موفقیت پورشه کاین شکل گرفتهاند»
کاین اولین کراساووری بود که از یک برند تاپ و لوکس عرضه شد و ویژگی های اسپرت قابل توجه داشت.
مخصوصاً کاین توربواس … .
Amir
۱۷ مرداد ۱۳۹۶نسل اول کاین سال ۲۰۰۲ معرفی شد
سال ۲۰۰۶ نسخه ی توربو ساخته شد
تا وقتی رقبا به خودشون بیان کاین حسابی از همه پوز میزد !
۴/۹ ثانیه تا ۱۰۰ ، و سقف سرعت ۲۸۰ کیلومتری ، سال ۲۰۰۶ هیچ کس باور نمیکرد یک شاسی بلند این مشخصات رو داشته باشه.
کاین توربو با خیلی از سوپراسپرت های مطرح شاخ به شاخ شد و روشون رو حسابی کم کرد.
سال ۲۰۰۸ شتاب ۰ تا ۱۰۰ کاین توربواس به ۴/۷ ثانیه رسید !
شايان f-type
۱۷ مرداد ۱۳۹۶Eagle استیشن واگنی بود که ارتفاعش بیشتر نسبت به بقیه استیشن واگن ها چند سانت بیشتر بود
اون موقع مفهموم کراس اور شکل نگرفته بود
Amir
۱۸ مرداد ۱۳۹۶.
اگر شکل گرفته بود اون موقع به eagle حتما میگفتن کراس اوور .
بهزاد
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ایشان یکم دچار تناقض هستن و یک سنگی میندازن تا چند نفر برن دنبالش بگردن!
با همه ی این احوال bmw x5 در سال 1999 عرضه شده که هم برندش تاپ هست و هم لوکس ولی ایشون آسمون و ریسمون میبافه تا هرجوری هست بگه پورشه کاین فلان و بهمان.
Amir
۱۸ مرداد ۱۳۹۶.
بهزاد جان شما خودتو ناراحت نکن ، از تابستونت لذت ببر ! باور کن دوران مدرسه زود تموم میشه ! ،
ضمن اینکه متاسفانه سطح اطلاعاتت زیر صفر نباشه یقیناً بالای صفر نیست.
ملاک نسخه ی اسپورته که X5 M سال ۲۰۱۰ عرضه شد ، حدود ۵ سال بعد ازکاین توربو ?
نوید جهرمی
۱۷ مرداد ۱۳۹۶اگه انزو فراری زنده بود و این روزا رو میدید….
فراری الکتریکی و خودران هم خواهد اومد؟ آیا واقعا فراری خواهد بود؟
امیدوارم اون روز نباشم :(
Vahid 956
۱۷ مرداد ۱۳۹۶اقاا خدا کانسپتو واسه همین خلق کرده که نظر خریدار و بازارو بسنجه بعد اگه همه چی اوکی بود تولید میشه بزار کانسپتش بیاد اگه بد بود اونوقت بگو
محمد رضا
۱۸ مرداد ۱۳۹۶مشکل اینه که دوست نداریم فراری کراس اور بزنه
سعید(تهران)
۱۷ مرداد ۱۳۹۶فقط میتونم بگم متاسفم.
امید
۱۷ مرداد ۱۳۹۶فعلا فقط میشه گفت حیف!!!!………
charger
۱۷ مرداد ۱۳۹۶آقا به این پست بی ربطه ولی دقت کردین پدال چند مدتیه خیلی کم مطلب میزاره یعنی تا ساعت 4 و 5 عصر بیشتر پست نمیزاره پدال جون لطفا جواب بدین
علی آقا
۱۷ مرداد ۱۳۹۶چه شود فراری استپ وی!!!
mehran911
۱۷ مرداد ۱۳۹۶امروز که ما شاهد تغییرات بزرگ در خودروسازی هستیم
فراری هم برای اینکه از رقابت عقب نمونه باید برای توسعه و تحقیقات هزینه کنه …
.
این اتفاق اصلا خوشحال کننده نیست اما مثل اینکه فراری مجبوره
.
عکس اول منو یاد تیزر پورشه Cayman safari انداخت که نسخه ی بلند تر کیمن بود
محمد رضا
۱۸ مرداد ۱۳۹۶من ازبین برند های سوپر اسپورت عاشق فراریم ولی داره تمام اصالتشو میبره زیر سوال
اول الکتریکی زد بعد توربو بعد چهاردر بعد کراس اور چند وقت دیگه مثل پژو استیشن سه سیلندر میزنه بعدشم که دلیلشو میپرسی میگه میخواصتم از رقبا جا نمونم
مارکینوی بی اصلو نصب
charger
۱۸ مرداد ۱۳۹۶از پلتفرم کوﺋیک استفاده کردن
مهدی
۱۸ مرداد ۱۳۹۶توربو رو که دهه هشتاد هم زد. الکتریکی هم به شدت موافقم که بره سمتش چون اینده دست خودروهای الکتریکیه
MjM
۱۸ مرداد ۱۳۹۶با اینکه میدونیم فراری هیشه فراریه چه تولید محدود و چه کراس اوور! ولی مطمئنا هیچکس این موضوع رو دوس نداره….ولی پول و سود بیشتر داره حرف اول رو میزنه……
و هرکسی بگه که مهمترین چیز تو دنیا پول نیست سخت در اشتباهه( چیز دیگه ای نمیگم بهش!)
این خودروساخته میشه و مثل خیلی چیزای دیگه بهش عادت میکنیم!