فراری سرانجام نسخهٔ جدید ۸۱۲ را بهطور کامل معرفی و نام آنرا اعلام کرده است. این شاهکار جدید مارانلو، ۸۱۲ کُمپتیزیونه نام داشته و در دو نسخهٔ کوپه و روباز بنام ۸۱۲ کُمپتیزیونه A معرفی شده است. مهمترین ویژگی این ماشین قدرت آن است که از ۸۰۰ اسب بخار در ۸۱۲ سوپرفست حالا به ۸۳۰ اسب بخار افزایش یافته است. این قدرت توسط نسخهٔ ارتقاءیافته از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فراری تولید میشود که میتواند تا رقم تکاندهندهٔ ۹۵۰۰ rpm دور بگیرد. گشتاور این موتور اما با کمی کاهش از ۷۱۷ نیوتن متر به ۶۹۵ نیوتن متر رسیده است.
فراری برای اینکه پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 بتواند به چنین دور فوقالعادهای برسد، بسیاری از قطعات آنرا دوباره طراحی کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به میللنگ سبکتر و متعادلتر و شاتونهای تیتانیومی جدید اشاره کرد که ۴۰ درصد سبکتر از سوپرفست هستند. علاوه بر این، روی میل بادامکها و پینهای داخل پیستونها هم بهمنظور کاهش اصطکاک و دوام بیشتر، یک پوشش کربنی جدید الماس مانند کشیده شده است. به این پیشرانه یک سیستم اگزوز جدید هم اضافه شده که علیرغم داشتن فیلتر اجباری ذرات بنزین برای اروپا، مثل دوازده سیلندرهای همیشگی فراری، وحشیانه فریاد میکشد.
اما علاوه بر پیشرانه، گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم به نرمافزار جدیدی مجهز شده که زمان تعویض دنده را ۵ درصد کاهش میدهد اما همان ضریب دندههای سوپرفست را حفظ کرده است. به لطف این تغییرات در قوای محرکه، حالا ۸۱۲ کُمپتیزیونه ظرف تنها ۲.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.
۸۱۲ کُمپتیزیونه غیر از ارتقاءهای فنی، در آئرودینامیک هم بهبودهای زیادی را تجربه کرده است. یکی از این بهبودها دیفیوزر سراسری عقب است که ۲۵ درصد داونفورس بیشتری نسبت به ۸۱۲ معمولی تولید میکند. این دیفیوزر عظیم که سر اگزوزهای مستطیل شکل از طرفین آن بیرون زدهاند، با اسپویلر جدید عقب همکاری میکند تا حداکثر داونفورس ممکن را در محور عقب فراهم کند. علاوه بر این، در جلوی خودرو هم یک اسپویلر فعال تعبیه شده که در سرعتهای بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت باز شده و با از کار انداختن دیفیوزر، اجازه میدهد خودرو بتواند به حداکثر سرعت خود دست پیدا کند.
فراری در ۸۱۲ کُمپتیزیونه بدون افزایش ابعاد و وزن رادیاتورها، مدیریت جریان خنککننده را بهبود بخشیده است. بدین منظور، دو ورودی هوا در طرفین جلوپنجرهٔ مرکزی تعبیه شده درحالیکه خروج هوای گرم نیز حالا به لطف دریچههای دو طرف تیغهٔ جدید روی کاپوت، بهتر صورت میگیرد. یکی از جالبترین ویژگیهای ۸۱۲ کُمپتیزیونه اما کاور جدید و کاملاً بسته بجای شیشهٔ عقب است که در ویژگیهای آئرودینامیکی خودرو هم نقش دارد. این کاور شش بخش برجسته دارد که بهعنوان مولد گردباد عمل کرده و با منحرف کردن بخشی از جریان هوا به سمت کنارههای اسپویلر عقب، موجب افزایش داونفورس و بهبود کارایی دیفیوزر میشود.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه ۸۱۲ کُمپتیزیونه میتوان به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل لغزش جانبی فراری، لاستیکهای اختصاصی میشلن کاپ ۲ R روی رینگهای تمام فیبر کربنی و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب اشاره کرد. به گفتهٔ فراری، به لطف استفاده از متریال و قطعات جدید در قوای محرکه و بدنه، وزن خشک ۸۱۲ کُمپتیزیونه با ۳۸ کیلوگرم کاهش نسبت به سوپرفست به ۱۴۸۷ کیلوگرم رسیده است.
فراری میگوید ۸۱۲ کُمپتیزیونه و ۸۱۲ کُمپتیزیونه A به گروه بسیار منحصربهفردی از مجموعهداران و علاقهمندان به اصیلترین سنتهای فراری اختصاص داده شده است؛ بنابراین، هرچند ایتالیاییها اعلام نکردهاند که چند دستگاه از این خودروها ساخته میشود اما این گفته میتواند به معنای تولید محدود بودن آنها باشد.
بهنام
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰حد نهایی زیبایی و اصالت و خاص بودن . چه میکنه این اسب رقصان و اصیل ایتالیایی ؟!
Reza
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعاً زیباست ?
مزدا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰هنر ایتالیایی
صنعت آلمانی
عشق فرانسه
اختلاس ایران
دنیا با اینا زیبا میشه!
علی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ولی طراحی بیرونش اصلأ زیبا نیست نسل قبلش بهتر بود فراری روز به روز طراحی هاش بدتر از دیروز
mm.yarlou
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰جذبه و زیبایی این ماشین از توی عکس هم آدم رو میگیره چه برسه به واقعیت از موتور قدرتمند و دوست داشتنیش هم نگم که خودتون بهتر میدونید یه جواهره ایتالیایی
Farzad
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰شاهکاری دیگر از پدرخوانده ?
تو بررسی هایی که از ۸۱۲ سوپرفست خوندم این جملات خیلی جالبن : برخی مواقع راندمان عجول و سریع سوپرفست حس نالازم اورژانسی بودن شرایط را القا میکند. انگار خودرو میخواهد جایی برود، هرجا، مهم نیست کجا… فقط باید تا آنجا که میتواند با سرعت و عصبانیت به مقصد برسد .
حالا ببینید این نسخه دیگه چقدر میتونه وحشی تر باشه و راننده رو با یه نیش گاز جوری بچسبونه به صندلی که احساس کنه صندلی داره مثل جاروبرقی عمل میکنه !
SF90 STRADALE
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰این ماشین بیشترین تمرکزش روی پیست هست
با این حال در جاده هم عملکرد وحشیانه ای داره
فقط ۹۹۹ دستگاه از این ماشین تولید میشه
یعنی ۲۰۰ دستگاه بیشتر از F12 TDF
لپ تایم ۱.۲۰ در فیورانو خیلی جالبه
۱.۵ ثانیه از ۴۸۸ پیستا سریع تره
Farzad
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ایمان جان عشقی که به فراری داری واقعا قابل تحسینه و با باعلاقه خاصی دنبالش میکنی ، درود بر تو .
به قول خودت فراری همیشه در اوج .
SF90 STRADALE
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰عزیزی آقا فرزاد ??
باورت میشه هر روز بیش از ۱۰ سایت معتبر خارجی و داخلی رو دنبال میکنم تا شاید خبر جدیدی از فراری پیدا کنم !!!!
تاریخچه فراری برام شده مثل جدول ضرب که حفظش کردم و دیگه فراموش نمی کنم
بیش از ۱۰۰۰ کلیپ خودرویی در کامپیوتر دارم که نصفش مربوط به فراری هست
تا گوشی رو برمیدارم خانمم میگه دوباره رفتی پدال و کل کل کنی با آنتی فراری ها ??
بلاخره هرکسی یه عشقی داره و منم با انزو عشق ماشین شدم و تا ابد عاشق این اسطوره می مونم
سهند
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰من هم فراری را خیلی دوست دارم و کسی که فراری را دوست نداشته باشد یعنی در ذهنش مشکل وجود دارد.
فراری: لایک?
مکلارن: دیسلایک?
Farzad
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا سهند جمعیت عاشقان فراری در دنیا میلیونی هست اما الان ما چیکار به مکلارن داشتیم که بخوایم این برند رو دیس کنیم ؟!
مکلارن سوپراسپرت ساز کاملا قابل احترامی هست و طرفدارانش هم همینطور .
حسین
۳ خرداد ۱۴۰۰ببخشید کمپتیزیونه ای کلا سقف نداره؟
SF90 STRADALE
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰قوی ترین و سریع ترین GT تاریخ مارانلو
این اسب سرکش هم تو جاده هم تو پیست خیلی حرف برای گفتن داره
این قلب تپنده دیگه تکرار نمیشه
این ردلاین و هیجان بالا دیگه تکرار نمیشه
خیلی دلمون برای اون صدای گوش نوازت تنگ میشه
خداحافظ V12 افسانه ای مارانلو ❤❤
RezaRs
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا غم انگیزه تهش ??♂️ اجاق گاز برا کل دنیا برقی کنین ملاعین چرا اول خودرو ملاعینننننننننننن
مهدی موتور
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ایشالله هیدروژن تویوتا نجاتشون بده
Amirreza
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰هیدروژنم مشکلای بزرگی داره ، هیچ سوختی بنزین نمیشه ، ای کاش میتونستن یه سوخت پاک با ویژگی های بنزین تولید کنن ،
مثلا همین هیدروژن که میگین یه اشکال بزرگ که داره اینه که هیدروژن بسیار واکنش پذیره و اونطوری که من توی سایتای مختلف خوندم طبق گزارشات اگر در تصادفات خدایی نکرده باعث نشت این ماده بشه ، سریعا با هوا واکنش میده و منفجر میشه و بقیشم خودتون میتونین حدس بزنین
زیزیگولو
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰تو دنیای ماشینای سوپراسپرت اسم فراری همیشه جایگاه خاصو ویژه ای داشته و داره …. کمپانی ای که همیشه طراحیو عملکردش و محصولاش زبون زد خاصو عام بوده و الآنم فراری ۸۱۲ کُمپتیزیونه تاکیدی بر همین جایگاه ویژه هستش
Amirreza
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰مگه میشه این اثر هنریو دوست نداشت ، شاهکار مارانلو ، نماد سرعت ، پر از ظرافت ، کوهی لز اصالت و یاد آور یه خبر غم انگیز
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آخرین ۱۲ سیلندر مارانلو و جایگزینی اون با جاروبرقی ??
R@m!n
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰حداقل 500k قیمتشه حداقل !!!!
ولی واقعا زیباست به قول آقا شاهین احساس برانگیزه ???
RezaRs
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰قطعا ۱۵ سال دیگه قیمتش به ۲ میلیون دلار راحت میرسه نا سلامتی میشه اخرین v12 فراری ?
RezaRs
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یااااا خدااااااااا از نچرال ۸۳۰ اسب خیییییلیییییییهههههههههههههههههههههههههههههههههههه افسانه ی بی پایان انجن های سری f140 لعنت بهش پایان دار بعنی ***
Reza Hosseini
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰۹۵۰۰ دور در دقیقه!
دوازده سیلندر!
۸۳۰ اسب!
به احترامش کلاه از سر باید برداشت
GT
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بهترین و اصیل ترین محصول حال حاضر فراری
به نظرم از SF90 هم سر تره ❤️
امیررضا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰یا خدا. صدای این موتور میتونه در صورت استریت پایپ شدن کر کنه لامصب ?
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰هر کی اینو دوست نداشته باشه یعنی اینکه مغزش مشکل داره
چجوری این ماشین انقدر جذبه داره چجوری این ماشین انقدر تو دل برو هست
ولی متاسفانه خودتون میدونید دیگه
اخرین V12 مارانلو هست باور کنید داشتم جمله رو می نوشتم نزدیک بود گریه کنم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰چه شاهکاری ?
ناشناس
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰همیشه در یاد ها خواهد ماند این شاهکار v12 موتور جلو دف عقب تنفس طبیعی فراری
Hamid
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰محشره!
حد نهایی مهندسی !
در کنار F12 TDF همیشه در یاد ها خواهد ماند …
شاهکار مارانلو …
این طراحی زیبا که کمتر تو ماشینای جدید دیده میشه و خیلی خیلی خاصش کرده … ای کاش بیشتر از این طراحی ها ببینیم …
بعنوان یه طرفدار کوچیک مک لارن و دوست دار خودرو برای این شاهکار شرکت دوست و رقیب کلاه از سر بر میدارم …
امیدوارم ی روزی بشه تجربه اش کنم … آرزوی هر دوست دار خودرویی هست ی بار سوارش بشه … کاری با صحبت طرفدار هاش یا مخالفانش ندارم اما نمیشه از این ماشین ایراد گرفت … چه ی عده شرکت مورد علاقه منو بکوبن چه ازش خوب بگن اما من میگم این ماشین بی نظیره …
میتونم صدای اون انجینش رو تصور کنم … V12 خالص!
از SF90 عزیز تره …
چقدر خشن و تهاجمی طراحی شده! چه اینتریور چه اکستریور حرفی برای گفتن باقی نمیزاره … امیدوارم بزودی عکس های بیشتری ازش ببینیم …
محمدرسول صمدی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰فراری کتاب مقدس خودروسازی هاست
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خب میشه گفت هر چند سال یکبار یه خودرو با همچین طراحی اغواگرایانه ای معرفی میشه… تو این بیست و سه سال اخیر که تو ذهنم ثبت شده خودروهایی که طرحشون یه شوک به رقبا وارد کرد …آیودی تی تی نسل اول ، انزو ، مورسیه لاگو ، cls نسل اول ، ائودی r8 نسل اول ، کامارو نسل ۵ ، اونتادور و f12tdf البته slr زمان رونمایی خیلی پر سر و صدا نبود شاید چون تو رقابت زیر سایه انزو افتاد اما هرچی که گذشت انگار ظاهرش جذابتر شد…
Sina10
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰عجب هیولایی شده!!!
هر چند به نظرم اون بخش سیاه روی کاپوت و اگزوز های مربعیش خیلی زیبا نیستن ولی بقیه اجزاش فوق العاده شدن
حیف که شاید آخرین V12 نباشه ، ولی از آخرین هاست..
ببینیم چه پرفورمنسی داره!!
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اتفاقا اگزوز عقبش از نظر من جز نکات خیلی مثبتشه … همچین طرح جذابی واسه خروجی اگزوز تاحالا ندیده بودم واسه ماشین شهری
حیدر حسن پور
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰من خودم طرفدار دو آتیشه لامبورگینی هستم ولی انصافاً طراحیش خوب شده در حد یک فراری ناب
ارشیا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بیاید یه نگاهی به اعداد بندازیم
نسخه عادی ۸۱۲ نوربرگو تو۷.۲۸ رفته
از اونجا که تو مجلات تاین میانگین ۱۰ ثانیه با شرکت فرق داره ما میگیم ۷.۱۸
نسخه پیستا از ۴۸۸ تایم نوربرگش دقیق ۷ بوده
۱۰ ثانیه کم کنیم میشه ۶.۵۰
این ماشین از ۴۸۸ ۱ ثانیه سریعتر بوده تو فیورانو
فیورانو یک ششم نوربرگه
ینی حدودا این ماشین تو نوربرگ ۶ ثانیه از پیستا سریعتر
۶.۴۴
????????????????????????
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰تایم پیستا اگر خود شرکت با راننده و تجهیزات بیاد مطمئنا یه چیزی در حد پورشه gt2 rs هست یا شاید هم بهتر منطقش هم مقایسه تایم دو خودرو تو بقیه پیست ها هست… اما به نظرم دقیقترین تایم های ممکن همون تایم های فیورانو هست چون خود فراری با تجهیزات کامل و شرایط آب و هوایی خوب و چندین تست تایم رو ثبت میکنه و تمامی شرایط واسه خودروهای فراری اونجا یکسان هست و همچنین پیستی هست که هم پیچهای خوبی داره هم مسیر مستقیم به اندازه…. در نتیجه اگر توی فیورانو فرضا خودرویی مثل sf90 از پیستا قویتر بوده مطمینا تو نوربرگ رینگ بهترین تایم رو داره ، همچنین همین کمپتیزیونه
ارشیا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰چپکی گفتی
فیورانو بیشترش مسیرمستقیمه
برا همین این ماشین یا لافراری تونستن تو فیورانو انقد تایم خوبی بزنن
ولی پیستا کند بود.
چون پیستا برای پیچه
مثلا svj فقط تو نوربرگ خیلی خوب تایم زد
چون بخشای انتهایی نوربرگ فوق العاده سرعتی و کم وپیچه
و svj برای پیست مستقیمه نه پیچ دار
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰فیورانو نسبت به نوربرگ مسیر مستقیم بیشتری داره اما در قیاس با بیشتر پیستها یه پیست معمولی و معقوله در واقع نوربرگ رینگه که پیچ و خم زیاد داره…. در مورد svj هم که من فکر میکنم با اون سیستم تعلیق خشک و چهار چرخ متحرک بودن بیشتر به درد پیچ و خم میخوره تا مسیر مستقیم… این ماشین تو مسیر مستقیم در قیاس با بیشتر رقبا سریع نیست و صرفا لانچ قوی داره وگرنه نسبت به پیستا و gt2 و مکلارن ها و غیره تو مسیر مستقیم و رولینگ ضعیفتره
محمد امین
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰از این بهتر نمیشد، خداست، اگر اشتباه نکنم دانفورس وحشتناکی داره ،با اینکه یا ماشین gt هست تکنولوژی های یه هایپر کار رو داره
دمش گرم شارژمون کرد
Forza ferrari
porsche
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰???
imamenzo
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا میشه کسی علاقمند به خودرو باشه و عاشق فراری نباشه؟مدلهای تولید محدود فراری که واقعا موندگار و با ارزشند
mahan
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰هنر توی این فراری خلاصه شده
Kato
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اح اح حالم بد شد
hadi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تنفس طبیعی واقعا شاهکاره قدرت بسیار بالایی داره