همانطور که وعده داده شده بود، فراری رسماً سوپراسپرت جدید خود را با نام F8 تریبوتو معرفی کرده است. این اسب سرکش جدید خودروی بسیار مهمی است چراکه جانشین مدل ۴۸۸ GTB خواهد بود. در جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط دونفرهٔ فراری از همان دستورالعملی استفاده شده که سالها موفق بوده است. F8 تریبوتو از همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی سلفش استفاده میکند اما این پیشرانه بهبودها و ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده است. به لطف انجام این تغییرات، حالا این موتور ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که افزایش ۵۰ اسب بخاری و ۱۰ نیوتن متری را نسبت به ۴۸۸ نشان میدهد. فراری فعلاً در مورد گیربکس F8 تریبوتو اطلاعاتی منتشر نکرده اما بهاحتمالزیاد این سوپراسپرت جدید از همان گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ پیستا استفاده میکند.
هرچند فراری حرفی در این رابطه نزده است اما به نظر میرسد پیشرانهٔ F8 همان نمونهٔ مورداستفاده در ۴۸۸ پیستا باشد چراکه قدرت و گشتاور آنها دقیقاً باهم یکسان است. تنها تفاوتی که در اینجا دیده میشود این است که حداکثر گشتاور موتور در F8 در دور ۳,۲۵۰ rpm تولید میشود درحالیکه در پیستا این گشتاور در دور کمی پایینتر ۳,۰۰۰ rpm در اختیار راننده قرار میگیرد. درهرحال سوپراسپرت جدید فراری عملکرد فوقالعاده دارد بهگونهای که ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۷.۸ ثانیه از صفر به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد. البته این اعداد کمی از شتاب صفرتاصد ۲.۸ ثانیهای و صفر تا دویست ۷.۶ ثانیهای پیستا بیشتر است.
این موضوع به خاطر وزن سنگینتر ۱۳۳۰ کیلوگرمی F8 است که ۵۰ کیلوگرم از پیستا بیشتر است. البته این سوپراسپرت جدید از سلف خود یعنی ۴۸۸ GTB هم ۴۰ کیلوگرم سبکتر بوده و هم عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، وعده داده شده که این ماشین کنترل بهتر و راحتی بیشتری هم خواهد داشت. این موضوع تا حدی به خاطر بهبود ۱۰ درصدی کارایی آئرودینامیکی خودرو به همراه برخورداری از نسخهٔ جدیدی از سیستم تقویتکنندهٔ پویای فراری است. علاوه بر این، F8 به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی هم مجهز شده است درحالیکه قطر غربیلک فرمان آن نیز بهمنظور بهبود کنترل کوچکتر شده است.
همانند پیستا، پکیج آئرودینامیکی F8 تریبوتو نیز از پیست آماده و چندین ویژگی از سوپراسپرتهای مخصوص پیست فراری را قرض کرده است. از سوی دیگر، هرچند فراری این را نگفته است اما طراحی کلی F8 نشان میدهد که این خودروی کاملاً جدیدی نیست و بیشتر فیسلیفتی کامل از ۴۸۸ GTB محسوب میشود تا یک مدلی کاملاً جدید. البته مطمئناً ویژگیهای جدیدی مثل کیت آئرودینامیک و چراغهای عقب و جلوی جدید در F8 دیده میشود اما در آن از همان پلتفرم ۴۸۸ استفاده شده است. این در حالی است که فراری میگوید F8 تریبوتو اساساً یک پل به زبان طراحی جدید است که این یعنی بهطور غیرمستقیم تصدیق کرده که این طراحی کاملاً جدیدی نیست.
همانند ۴۸۸ پیستا، این سوپراسپرت جدید هم در بخش جلویی خود از ویژگی آئرودینامیکی موسوم به S-Duct برخوردار است. این قسمت که از خودروهای فرمول یک الهام گرفته است، برای F8 تریبوتو از نو طراحی شده و داونفورس را ۱۵ درصد نسبت به ۴۸۸ GTB افزایش داده است. چراغهای افقی و جمعوجورتر جلو نیز امکان تعبیهٔ ورودیهای هوای جدید ترمزها در بالای آنها را فراهم کرده که درنتیجه جریان هوای درون گلگیرهای جلو بهبود یافته است. در بخش عقبی خودرو نیز شیشهٔ روی پیشرانه از بادگیرهایی سود میبرد که بهمنظور ادای احترام به مدل افسانهای F40 طراحی شدهاند.
این ویژگی علاوه بر اینکه به یکی از نمادهای فراری اشاره دارد، به خروج هوای گرم از محفظهٔ موتور بدون تأثیر بر کارایی اسپویلری که اطراف چراغهای عقب قرار گرفته هم کمک میکند. چراغهای عقب F8 نیز به فرم کلاسیک دوقلوی فراری بازگشتهاند. در کابین این سوپراسپرت جدید نیز تکاملی از ۴۸۸ GTB دیده میشود. در اینجا همچنان همان ترکیب راننده محور حفظ شده اما فراری گفته است که تمامی عناصر داشبورد، رو دریها و کنسول مرکزی بهطور کامل از نو طراحی شدهاند. ازجملهٔ ویژگیهای قابلتوجه کابین F8 هم میتوان به غربیلک فرمان چندمنظورهٔ جدید، دریچههای تهویهٔ دایرهای و یک نمایشگر لمسی هفت اینچی برای سرنشین اشاره کرد. فراری F8 تریبوتو رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.
NAVID۰۰۹۸
۹ اسفند ۱۳۹۷از هر زاویه نگاهِش کنید ، دیوانه میکنه .
اما خشونت چهره لامبورگینی ، یه چیز دیگست .
Reza
۱۰ اسفند ۱۳۹۷f8 ، چه اسم مسخره ای این خودرو باید ادامه دهنده راه 488 میبود مثلا 520 GTB
چراغ های عقب هم نشده همون 2 تا چراغ بهتر بود
ساسان
۹ اسفند ۱۳۹۷خیلی ظاهر بهتری نسبت به مدل پایه پیدا کرده.طراحی چراغها خشنتر شده.من منتقد طراحی مدل پایه بودم اما فیس لفت میانرده عالی شده. اندکی سپر جلو شبیه مدل sاونتادور شده با اون زایده دندون مانند…درمجموع لایک
اینم تقدیم به طرفداران دو اتالیایی خشن :
http://uupload.ir/files/l0lg_2019-lamborghini-aventador-svj-vs-ferrari-812-superfast-performance-comparison-specifications.jpg
ساسان
۹ اسفند ۱۳۹۷من کامنتو بر اساس عکس نوشتم.متنو خوندم نوشته جانشین 488.مثل اینکه میانرده نیست وجانشینه..اما تغییرات ظاهری به مدل میانرده488 میخوردعجیبه. با اینحال عالی شده.
R
۹ اسفند ۱۳۹۷فراری باید یه تغییر اساسی تو طراحی داخل کابین انجام بده قدیمی و تکراری و سادست
علی رضا
۹ اسفند ۱۳۹۷رقیبی شایسته برای هوراکان پرفورمنته
طراحی قسمت جلو محشره خشونت به سبک فراری مثل یک دختر خوشگل عصبانی ،
طراحی نمای عقب زیباست اما زیاد مدرن نیست ، با دیدنش فکر میکنم از مدل های خاص تک عددی فراریه
مهزیار
۹ اسفند ۱۳۹۷سوپر اسپرت یعنی فراری.. بقیه سوء تفاهمن
حسین
۹ اسفند ۱۳۹۷دلچسب نبود مخصوصا اینکه این چند ساله از نظر ظاهری همه مدلا کپی پیست شده اس انگار
MeysamLaFerrari
۹ اسفند ۱۳۹۷طراحی این ماشین تلفیقیه از تقریباً تمام مدلهای حال حاضر فراری و بنظرم یه سر و گردن از تمام طراحیهای گذشتهی فراری غیر از لافراری زیباتره.
اگه بخوایم به نسبت گذشتهی خود فراری قضاوت کنیم این مدل یه جانشین واقعی برای 488 نیست، من فکر میکنم این یه مدل میانهراهیه که فاصلهی نسبتاً طولانی عرضهی 488 و نسل بعد خودروهای موتور وسط میانردهی فراری که قراره هایبرید باشه و تغییرات رادیکالتری داره رو بپوشونه، به عبارت بهتر این ماشین یک بروزرسانی بزرگ محسوب میشه، تقریباً مثل Huracan Evo.
King918
۹ اسفند ۱۳۹۷چقدر زود …..
هنوز مدل قبلی تازگی داشت
Ashkan
۹ اسفند ۱۳۹۷من فکرمیکنم لامبورگینی تو فیس لیفت بهتر عمل میکنه
iman
۹ اسفند ۱۳۹۷به عنوان جانشین ۴۸۸ انتظار بیشتری از فراری داشتم ،بیشتر شبیه یه فیسلیفت کامل از ۴۸۸ تا یه خودروی جدید خصوصا که از همون قوای محرکه استفاده میکنه ولی خوب برای عاشقان فراری همون نشان اسب رقصان کافیه که همه چیز در بالاترین حد به نظر برسه،زنده باد فراری
بهنام
۱۰ اسفند ۱۳۹۷خاص و زیبا با طعمی انحصاری از حرفه ای ترین خودروساز دنیا.
Khosrow
۱۰ اسفند ۱۳۹۷عطر تند چرم کابین از عکس میاد بیرون / Viva Ferrari ..
علی آقا
۱۰ اسفند ۱۳۹۷فوق العادس. زیباتر کردن ۴۸۸ اصلا راحت نبود. واقعا گل کاشته. کابین هم فوق العاده شده.
OMID
۱۰ اسفند ۱۳۹۷قشنگه
Ardalan
۱۰ اسفند ۱۳۹۷بیشتر از همه چیش رینگ هاش برا من دلبری میکنه
Peymam FCB
۱۰ اسفند ۱۳۹۷مگه قرار نبود هیبرید باشه؟
ایمان
۱۰ اسفند ۱۳۹۷طوفان فراری از امسال شروع میشه که این اولیش بود
جدایِ از قدرت و گشتاور بیشتر ، فراری به فکر کاهش وزن هم بوده که خیلی بهش کمک میکنه
مانی
۱۰ اسفند ۱۳۹۷شکی نیست که عالیه
اما فکر میکردم از موتور قویتری استفاده کنه
و به ۸۰۰ اسب نزدیک بشه
و اینکه ۱-۲سال دیرتر نباید معرفی میشد؟؟؟
Hamed
۱۰ اسفند ۱۳۹۷باید دید سیاست آینده فراری چیه منم احساس میکنم به عنوان جانشین 488 یکم زود بود معرفیش. فراری هنوز تو این سگمنت پیستا رو هم داره شاید به خاطر تحرکات اخیر رقبا تو بازار بخصوص از سمت مک لارن و افزایش رقبای مستقیمش بوده
با این حساب میشه منتظر معرفی زودتر از موعد جانشین لافراری هم باشیم شاید زودتر از 2022
emad1990
۱۰ اسفند ۱۳۹۷طراحیش میخکوب کننده س
من یکی که پشمام ریخت
Mclaren 720s
۱۱ اسفند ۱۳۹۷خیلی خیلی زیباست…مخصوصا پشتش
دس خوش فراری??
Ferrari-Maserati
۱۱ اسفند ۱۳۹۷محشره
علی رضایی
۲۹ شهریور ۱۴۰۰دیوانه ی چهره خشنش هستم
پشماممممممممممم