فراری

معرفی فراری پورتوفینو M جدید با تکنولوژی و قدرت بیشتر

فراری اواخر سال گذشته مدل جدید روما که بر اساس پورتوفینو ساخته شده را معرفی کرد و حالا همان ارتقاءهای کوپهٔ سقف ثابت خود را برای پورتوفینو هم ارائه کرده است. این خودرو که حالا پورتوفینو M نام گرفته، با قدرت بیشتر (هم‌اندازهٔ روما) و همین‌طور اصلاحات داخلی و خارجی معرفی شده است. حرف M در نام این خودرو مخفف کلمهٔ Modificata به معنای اصلاح‌شده است و قرار است جایگزین پورتوفینوی قدیمی شود نه اینکه در کنار آن به تولید برسد.

برای تشخص تغییرات بیرونی پورتوفینو M باید دقت بالایی داشته باشید زیرا تغییرات جزئی هستند. بااین‌حال، در جلوی خودرو سپر جدیدی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برای ایجاد نمایی تهاجمی‌تر به چشم می‌خورد درحالی‌که یک دریچهٔ هوای جدید هم در بالای سپر چسبیده به دهانهٔ گلگیر تعبیه شده که گفته می‌شود به کاهش ضریب درگ کلی خودرو کمک می‌کند. همچنین جلوپنجره نیز بروز شده و حالا خطوط آلومینیومی درون آن کار شده است. در عقب خودرو، طراحی جدید سیستم اگزوز موجب حذف صدا خفه کن‌ها و جمع‌وجورتر شدن بخش انتهایی پورتوفینو M شده است. درنتیجه حالا سپر هم ساده‌تر شده است و به گفتهٔ فراری هماهنگی بیشتری با سپر جلو دارد.

در داخل نیز همین داستان جریان دارد و کسانی که انتظار دارند پورتوفینو M به داشبوردی مشابه روما مجهز شده باشد ناامید خواهند شد زیرا به‌روزرسانی‌های داخلی این فراری کانورتیبل بسیار جزئی بوده و به‌جز ترکیب رنگ‌های جدید و متریال به‌روز شده، دقیقاً مشابه قبل به نظر می‌رسد؛ اما خوشبختانه فراری در بخش فنی سخاوت بیشتری از خود نشان داده و همان پیشرانهٔ روما را به پورتوفینو M هدیه داده است. البته این همان موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی قبل است که حالا فقط قدرت آن با ۲۰ اسب بخار افزایش به ۶۲۰ اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور تغییری نداشته و مثل قبل ۷۶۰ نیوتن متر است.

تغییر بزرگ‌تر اما در بخش انتقال قدرت صورت گرفته است زیرا پورتوفینو M مثل روما به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید مجهز شده که از سوپراسپرت SF90 استراداله گرفته شده است. به‌روزرسانی دیگر این ماشین اضافه شدن حالت رانندگی جدید مسابقه به حالات قبلی است. علاوه بر این، با استفاده از نسل ششم سیستم کنترل لغزش جانبی SSC، هندلینگ پورتوفینو M هم بهبود پیدا کرده است. فراری همچنین ویژگی‌های سفارشی جدیدی مثل مجموعهٔ بروز شده‌ای از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته و همین‌طور تهویه و گرم‌کن صندلی‌ها را هم برای این GT کانورتیبل ارائه کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    فراری بسیار ناتوانه. خیلی زیاد.
    ناتوان در ساختن ماشینی که من بدم بیاد ازش❤❤??

    موافقم 94
    مخالفم 12
    1. SF90 STRADALE

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      یکی از بهترین کامنت هایی که در سایت خوندم
      یک تعریف وارونه بسیار زیبا ????
      عالی بود جناب مسیحا

      موافقم 68
      مخالفم 7
      1. MASIHA

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (947 ديدگاه)

        قربان شما❤

        موافقم 27
        مخالفم 2
    2. akrh78

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      ولی برا من خیلی توانا هست. خیلی زیاد.

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. MASIHA

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (947 ديدگاه)

        چی بگم دوست عزیز سلیقه هر کس محترمه
        خب برا سما تو کدوم مدل تواناس؟؟

        موافقم 16
        مخالفم 1
    3. ارشیاsvj

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      به عنوان طرفدار لامبورگینی باید بگم که کامنتت عالی بود
      و اون اولش رو که خوندم باورم نمیشد کسی همچین باوری داشته باشه!!!!

      موافقم 34
      مخالفم 1
    4. سورنا

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      دمت گرم خیلی خوب گفتی خوشم اومد ??

      موافقم 13
      مخالفم 1
  2. امیر علی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (398 ديدگاه)

    اخه این فراری چرا انقدر خوبه

    موافقم 45
    مخالفم 6
  3. Enzo

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    فرراری همیشه فرراریه.اگه میخوای هم یه ماشین خفن وباکلاس داشته باشی هم بعد ده سال ماشینت چندین برابر بهت سود بده یه راهکار خیلی ساده داره. فقط فرراری بخر تمام .البته ایرانیان عزیز دیار خارجه رو میگم .ما که اینجا باید سمند با بغ بغو و پس سوز سوخو و یسری پلاس دیگرو تا یه مدت دیگه یه میلیارد پولشو بدیم .از قدیم گفتن دیوانه شاخو دم نداره‌

    موافقم 43
    مخالفم 4
  4. رامین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    همون همیشگی بسیار زیبا

    موافقم 17
    مخالفم 3
  5. SF90 STRADALE

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    به عنوان مدل پایه فراری عملکرد خوبی داره
    گیربکس ۸ سرعته جدید فراری تاثیر به سزایی روی پرفورمنس محصولاتش داره
    راستش زیاد منتظر پورتوفینوی جدید نبودم برعکس ۸۱۲ جدید که بی صبرانه منتظرشم ?? ⚡⚡

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. ارشیاsvj

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      اخ من دارم انتظار ۸۱۲ tdf یا gto
      یا هرچی که اسمش هست رو میکشم!!!!!

  6. Ferrari

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1957 ديدگاه)

    بروز رسانی ها بیشتر زیر پوستی و نرم افزاری بود البته از نظر ظاهری این ماشین هنوزم جذابه و از مد نیفتاده و نیازی به تغییرات ظاهری نداشت

    موافقم 12
    مخالفم 3
  7. Sina

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    چقدر قشنگه این ماشین ، فراری اگه سبک طراحی این مدلی رو تا صد سال دیگه ادامه بده باز هم زیبا هستن

    موافقم 19
  8. Hadi

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    فراری هیچ وقت قدیمی نمیشه…
    و هروز زیبا تر از دیروز هستش ?
    این مدل هم جای خود داره…

    موافقم 13
  9. iman

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    به عنوان یه عاشق فراری فکر میکنم که تنوع سبد محصولات فراری خیلی داره زیاد میشه،درک نمیکنم که تولید همزمان روما و پورتفینو و همینطور پیستا و تریبیتو چه معنی داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. محمد

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    تغییرات کوچیک طراحیش تفاوت های بزرگ طراحی رو به وجود اوردن
    با پرتوفینو معمولی که مقایسه میکنی دو حس متفاوت بهت میدن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. امیر

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فراری = لذت رانندگی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  12. سورنا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    در یک کلام فوق العاده زیبا و دوست داشتنی
    نمیدونم چرا لامبورگینی و فراری رو میبینم حس میکنم تو دنیای دیگه ای هستم تجربه لامبورگینی رو داشتم و حسش یعد از جند سال هنوز تو وجودمه
    کاش بتونم یه روزم فراریو تجربه کنم …

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. رامتین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    بشدت علاقمند به این خودرو هستم. البته یه دلیلش علاقه به کروکهای میان سایز با سقف هارد هستم که تعدادشون کم شده و m4هم با تغییر سقف هارد به سافت، ناامیدم کرد. یکی از جذابترین کروکهای دنیاست پورتوفینو و البته خیلی خوب میشد موتور ۳۸۵۵ سی سی روما را با همین موتور اما تنظیمات متفاوت ۴۸۸پیستا که ۳۹۰۲سی سی و ۶۸۰ اسب هست جایگزین کنه. اقدامی که شک نکنید در فیس لیفت پورتوفینو اتفاق میوفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا