فراریمک لارن

سوپراسپرت‌های عصر الکتریسیته، مک‌لارن آرتورا یا فراری 296 GTB؟

تا چند سال پیش، سوپراسپرت‌ها با پیشرانه‌های حجیم V8 و V12 شناخته می‌شدند اما با سخت‌گیرانه‌تر شدن قوانین آلایندگی، خودروسازان مجبور به کوچک کردن پیشرانه‌های خود شدند. در قدم اول، پیشرانه‌های تنفس طبیعی کنار رفتند و نمونه‌های کم‌حجم‌تر توربوشارژ جای آن‌ها را گرفتند و حالا نیز وارد عصر سوپرکارهای شش سیلندر شده‌ایم که رفته‌رفته جایگزین هشت سیلندرها خواهند شد. هرچند پیش‌ازاین، سوپراسپرت‌های شش سیلندری مثل فورد GT و نیسان GT-R به بازار عرضه شده بودند اما مک‌لارن و فراری به‌تازگی دوران سوپرکارهای شش سیلندر هیبریدی را آغاز کرده‌اند (البته آغازگر اصلی این راه را می‌توان هوندا با NSX دانست).

این سوپراسپرت‌های جدید یعنی مک‌لارن آرتورا و فراری ۲۹۶ GTB هرچند از موتورهای شش سیلندر استفاده می‌کنند اما به لطف سیستم هیبریدی، از همتایان هشت سیلندر خود قوی‌تر هستند که این می‌تواند نقطهٔ عطفی در صنعت ساخت سوپرکارها باشد؛ اما این دو سوپراسپرت شش سیلندر هیبریدی در مقایسه باهم چگونه خواهند بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در این مطلب آن‌ها را باهم مقایسه کرده‌ایم. البته پیش از مقایسه، باید به جایگاه این دو خودرو در سبد محصولات سازندگانشان توجه داشت زیرا آرتورا در جایگاهی پایین‌تر از 720S قرار می‌گیرد و جایگزین سری اسپرت یا پایهٔ مک‌لارن محسوب می‌شود اما ۲۹۶ GTB بالاتر از F8 تریبوتو قرار گرفته و پس از SF90 استراداله، قوی‌ترین محصول موتور وسط فراری به‌حساب می‌آید.

قوای محرکه

همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، مهم‌ترین ویژگی آرتورا و ۲۹۶ GTB قوای محرکهٔ آن‌ها است. هستهٔ اصلی این قوای محرکه در هردو خودرو، پیشرانه‌های ۳ لیتری V6 توئین توربو است که کاملاً جدید هستند و هردو زاویه‌ای ۱۲۰ درجه‌ای دارند. همچنین در هردو موتور، توربوشارژرها در داخل قسمت V نصب شده‌اند که این کار موجب کاهش تأخیر توربو و اندازهٔ جمع‌وجورتر پیشرانه می‌شود. از لحاظ قدرت اما این موتورها شباهتی باهم ندارند زیرا پیشرانهٔ فراری با تولید ۶۶۳ اسب بخار قدرت، بسیار قوی‌تر از موتور ۵۸۵ اسب بخاری مک‌لارن است. به گفتهٔ فراری، این موتور با تولید ۲۲۱ اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر از حجم خود، بیشترین نسبت قدرت به حجم را در بین همه خودروهای تولیدی بازار دارد.

در کنار این پیشرانه‌های بنزینی اما در هردو سوپراسپرت یک موتور الکتریکی هم وجود دارد. در آرتورا، این موتور در محفظهٔ گیربکس نصب شده که از نوع هشت سرعتهٔ دوکلاچه بدون دنده‌عقب است (خودرو با استفاده از موتور الکتریکی به عقب حرکت می‌کند). فراری اما موتور الکتریکی را بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه نصب کرده است. در اینجا هم از لحاظ قدرت برتری با فراری است زیرا موتور الکتریکی ۲۹۶ GTB قدرتی برابر با ۱۶۷ اسب بخار تولید می‌کند درحالی‌که موتور الکتریکی آرتورا تنها ۹۵ اسب بخار قدرت دارد. به همین دلیل، مجموع قدرت قوای محرکهٔ فراری به ۸۳۰ اسب بخار قدرت رسیده که به میزان قابل‌توجهی از ۶۸۰ اسب بخار آرتورا بیشتر است اما در عوض، مک‌لارن با ۸۱۰ نیوتن متر گشتاور، بر رقیب ایتالیایی با ۷۴۰ نیوتن متر برتری دارد.

در هردو خودرو، کل نیروی پیشرانه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و هردو از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم برخوردار هستند. مک‌لارن برای آرتورا یک پکیج باطری ۷.۴ کیلووات ساعتی را در نظر گرفته که امکان پیمودن تا ۳۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. پکیج باطری ۲۹۶ GTB هم دقیقاً مثل مک‌لارن ۷.۴ کیلووات ساعتی است اما برد تمام الکتریکی آن ۵ کیلومتر از رقیب بریتانیایی کمتر است.

پرفورمنس

علیرغم اختلاف قدرت، آرتورا و ۲۹۶ GTB پرفورمنس نزدیک به همی دارند زیرا فراری ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که مک‌لارن با وجود قدرت کمتر، تنها یک‌دهم ثانیه زمان بیشتری برای انجام این کار نیاز دارد. در ادامه اما اختلاف بیشتر می‌شود زیرا فراری ظرف ۷.۳ ثانیه به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که مک‌لارن این کار را یک ثانیه دیرتر یعنی در ۸.۳ ثانیه انجام می‌دهد. حداکثر سرعت دو خودرو اما کاملاً باهم برابر بوده و به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هردو شرکت فراری و مک‌لارن همچنین نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا اضافه‌وزن ناشی از سیستم هیبریدی را جبران کرده و وزن سوپراسپرت خود را پایین نگه دارند اما به نظر می‌رسد در این زمینه مک‌لارن موفق‌تر بوده زیرا آرتورا با وزن خشک ۱۳۹۵ کیلوگرم، ۷۵ کیلوگرم از ۲۹۶ GTB سبک‌تر است.

قیمت

قیمت مک‌لارن آرتورا در بازار ایالات‌متحده از ۲۲۵ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که فراری هنوز قیمت ۲۹۶ GTB را برای این کشور اعلام نکرده اما قیمت پایۀ آن در اروپا ۲۶۹ هزار یورو خواهد بود؛ بنابراین، برای مقایسه فعلاً باید سراغ تبدیل قیمت برویم که در این صورت قیمت فراری حدود ۳۲۰ هزار دلار می‌شود. هرچند مطمئناً این رقم برای بازار آمریکا نمی‌تواند دقیق باشد اما نشان می‌دهد که قطعاً ۲۹۶ GTB به میزان قابل‌توجهی از آرتورا گران‌تر خواهد بود.

مشخصات فنی

مک‌لارن آرتورا

فراری ۲۹۶ GTB

پیشرانهٔ بنزینی ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت موتور بنزینی ۵۸۵ اسب بخار ۶۶۳ اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی ۹۵ اسب بخار ۱۶۷ اسب بخار
مجموع قدرت ۶۸۰ اسب بخار ۸۳۰ اسب بخار
مجموع گشتاور ۸۱۰ نیوتن متر ۷۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا صد ۳.۰ ثانیه ۲.۹ ثانیه
شتاب صفر تا دویست ۸.۳ ثانیه ۷.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
باطری ۷.۴ کیلووات ساعت ۷.۴ کیلووات ساعت
برد الکتریکی ۳۰ کیلومتر ۲۵ کیلومتر
وزن خشک ۱۳۹۵ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم
قیمت ۲۲۵ هزار دلار ۳۲۰ هزار دلار

کدام سوپراسپرت هیبریدی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    اه چه گیری افتادیم این وسط خب الان من نظرم فنی رو 296gtb یه و طراحی نظرم آرتوراست چیکار کنم 😬

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. ehsan fa

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      نشان اسب فراری ارزشش بیشتر از اون منحنی بدردنخور مکلارن هست فقط کاش فراری از مقاومتش درباره عدم نصب مانیتور داخل کابین دست برداره

      موافقم 6
      مخالفم 18
      1. RezaRs

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        هیت خوبی بود ۲۰ امتیاز مثبت به شما تعلق گرفت

        موافقم 10
      2. mahan

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دوست عزیز بهتره یاد بگیریم که با هیت کردن برند رقیب برندمون بالاتر نمیره و بهتره فقط برند مورد علاقه خودمون رو تشویق و تحسین کنیم

        1. Ninja

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          کاملا درست

      3. England

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        ehsan fa
        شما نخر
        همین 6 سیلندر بیریخت با ارزشتو بخر البته تو خواب
        یجوری صحبت میکنی انگار صاحب پنج تا برندی دیگه یه آدم عادی این صحبتا نداره
        همین بدرنخور شرکتی بود که اپل به در و دیوار میزد که شرکتشو تحت مالکیت خودش قرار بده پس چیزی توش دیده که توی برندهای دیگه ندیده اونم چیه؟ کیفیت پرفورمنس و قدرت و …

        1. ehsan fa

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1952 ديدگاه)

          انگلیس england عزیز
          کی یاد میگیریم هرکی نظر داد قرار نیست حتما بخره همین پریروز از دوستان پرسیدم تیوولی بخرم یا النترا قطعا من پول بیمه کردن اینجور ماشین ها رو هم ندارم. فقط از نظر من مکلارن بدردنخوره فیلمهای کیفیت کابینش رو برو تو یوتیوب ببین برا اینکه ارزون دربیاد کیفیت کابینش در حد تویوتا کرولاس چون کارخونه ندارند کارگاه هست

          موافقم 3
          مخالفم 4
        2. England

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          خدمت گلت عرض کنم از اون فیلم ها در مورد پورشه و بنز اس کلاس هم بود بنظرت با عقل جور درمیاد؟؟
          بنظرت اگر همچین نقصی داشت مکلارن یکی از نقات قوتش که کیفیت کابینش هست زیر سوال نمیرفت؟
          یه چک کن امتیازات تمام مدل های مکلارن توی مجلات و سایت های بررسی کمترین امتیازش 8.5 از 10 مربوط به ام پی فور هست و مابقی مدل ها همگی یا 10 از 10 نمره گرفتن یا خیلی بد عمل کرده باشن 9
          هرچیزی میبینی باید باور کنی؟
          از کجا معلوم اون کسی که ویدیو میگیره مثل شما از فن های فراری یا رقیب نباشن؟ داداش با کابین بنتلی هم میشه ور رفت بزنی نابودش کنی بعد فیلم بگیری بگی کیفیتش زیر 0.
          جایی ننوشته کابین مکلارن ضد گلوله!

          موافقم 2
          مخالفم 1
      4. شاهین

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1179 ديدگاه)

        من فنه لامبورگینی هستم ولی اون منحنی بدردنخوری که میگی فعلا یه 720 اس داره که همه رو زخمی کرده خودش بس نبود رفته برادرش 765 ال تی هم آورده دارن قمه کشی میکنن توی درگ ریس کسی هم جلودارشون نیست
        بدون تعصب بخواییم به موضوع نگاه کنیم مکلارن تو این چند سال اخیر طوفانی شروع کرده و واقعا جای کوبیدن نزاشته پس بهتره راجبش قشنگ صحبت کنیم
        اینجا هم من به فراری رای دادم چون پرفورمنس بهتری کشیده بیرون از موتورش و اینم میدونم که مکلارن هم خوب بلده این کارو کنه ولی نکرده

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. SF90 STRADALE

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          آقا شاهین
          فعلاً که دور ، دورِ فراری هست و رقیب میطلبه
          765LT نمیخواد قمه کشی کنه چون ممکنه دست خودشو ببره
          SF90 استراداله به رقیب بزرگتری احتیاج داره و این رقیب در بین سوپر اسپرت ها پیدا نمیشه
          این هیولایِ فراری شکارچی هایپر کارهاست
          مکلارن خوب این موضوع رو فهمیده و باید دست به کار بشه و یک رقیب جدی برای این ماشین بسازه و دوباره فراری رو تحریک کنه تا یک هیولایِ جدید رونمایی کنه

          موافقم 6
          مخالفم 1
      5. کیانوش

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (826 ديدگاه)

        خخخ خود انزو فراری هم اینجوری رقیب هاش رو خار نمیدید بزرگوار مک لارن هم مثل فراری از رقابت های موتور اسپورت شکل گرفته و اصالتا ی تیم موتور اسپورت با کلی خلاقیت و خیلی هم به پیشترفت خودروهای اسپورت کمک کرده
        این بدرد نخور رو شما نخر

    2. محمد

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      اتفاقا نظر منم اینه که فراری دیگه ظرافت تو طراحیش کمتر شده. یه خورده لوهور تر شده.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. GT

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        طراحی فراری های جدید که دیگه اصلا فراری نیست! اصلا نمیدونم چه دلیلی داره که در روما، SF90 و GTB چراغ های دایره ای که نماد فراری است حذف شده، ماشین های فراری بیش از حد طراحی مدرنی پیدا کردند و این اصلا خوب نیست در واقع از فراری بودن دور شدن

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Amin

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          اتفاقا شاید از نظر بعضی ها طراحی های فعلی فراری خوب نیست ، آما خیلی موفق بودن ، الان فروش sf90 همون مقدار f8 هست تقریبا با اینکه ۶۰۰ هزارتا قیمتش هست

    3. zeg

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      دوران افول فراری فرارسید.

      1. محمد امین

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        چرا ناحق خرف میزنی
        اتفاقا داره بهترین ماشین هارو در سگمنت میسازه
        و اینکه ایم ماشین با اختلاف زیاد بیشترین لایک هارو در پیج فرلری و نظر سنجی هارو داشته

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        این الان برقیه مگه که دوران افولش اومده؟

      3. Amir Ferrari

        ۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (37 ديدگاه)

        ببخشید دوست عزیز من اینجوری فکر نمی کنم

        فراری هیچوقت به دوران آفول نخواهد رسید

        فراری همیشه در اوج

        نمونه:لافراری افسانه ای

    4. Reza

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      Ferrari 296 GTB

  2. Silent

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    100 هزار دلار تفاوت قیمت مسخرس 😂!! برا دوتا سوپر اسپرتی که قد یک سدان خانوادگی پرفورمنس ندارن

    موافقم 1
    مخالفم 12
    1. RezaRs

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      باز شرو کردی به کاشتن تخم فتنه و دعوا تو کامنتا

      1. Silent

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        یک گزینه هیچکدام هم کاش بود انصافا توهم تا چه حد اینا فکر می کنند سال 2010!😂 کی به کیه بگو 800 هزار دلار خنده داره واقعا تعصب و بزار کنار یک زمان می گفتن گرونه چون پروفورمنس انچنانی داره و فلان

        1. RezaRs

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          تعصب به چی من چی میگم تو چی میگی تو داری قیاس مع الفارق میکنی و همه جا اینو میگی
          المیراج و جاناتان که هزار برابرت بلدن کی اومدن هر پستی دستشون رسید این حرفا رو بزنند

    2. RezaRs

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      برقی شدن یه تکامل و گذر از یک عصر به عصر دیگست داستانش کاملا فرق داره چه اصراری داری مسخره کنی

      یعنی الان زمان هیتلرم باید مرسدس 770k رو تو سر اسب ترکمن میزدن آی اسب بی ارزش دراز بد قواره نه سرعتت مالیه نه شتاب داری نه میتونی یکسره سواری بدی و خسته نشی تازه تازه من حفاظت زرهی برا سرنشیمم دارم یه شمشیر به پات بزنند سوارتو انداختی

    3. RezaRs

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      اره بگن آهای اسب ترکمن بی ارزش تو به ۱۶۰ کیلومتر نمی رسی
      نگا چقدر بی منطقه
      چون اساس اسب و اون ماشین فرق داره
      اساس کار انجین درون سوز و الکترو موتورم فرق داره الان s پلاید خیلی از تایکان توربو اس بگی بهتره داستانش با هر ماشینی که دیدی فرق داره چون تایکان برقیه

    4. RezaRs

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      چرا نمی تونی طوری کامنت بدی ار تسلا خوشمون بیاد من چنتا سوال از جاناتان و مستر تسلا پرسیدم خیلی با گشاده رویی پاسخ دادن نکات مهمی و جالبی هم یادمون دادن الان من مگه ضد تسلام؟ کامنت های بنده رو مطالعه کنین
      من حرفم نه با شاهکار تسلا بلکه با اینطور کامنت دادن شما بود
      شما دافعه داره کامنتات
      به جای اینکه منی که عاشق مدل s و x رو به مدل ۳ و سایبر تراک ترغیب کنه کامنتات داره رو مخم من میره تو به جای اینکه طوری کامنت بدی بچه ها از تسلا خوششون بیاد داری کاری میکنی بدشون بیاد چرا همچین کاری میکنی
      کم کم جو آروم شده پدال خودش داشت راهشو به طرف اینکه برقی ها یک تکامل لازم و ضروری و مفید دنیای خودرو اند پیدا میکرد که یهو اومدی از ۳ روز گذشته فقط دعوا راه میندازی

      1. Silent

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        عنوان مطلب ” سوپراسپرت‌های عصر الکتریسیته” پس اساس کار درون سوز و با الکتریکی فرق می کنه بهونه است! اینا الکتریکی محسوب می شن ولی با برد 25 کیلومتر گویا! تکلیفشون با خودشون مشخص نیست و اما بحث تکامل و گذری که در توجیه کم کاری شون هستین کسی جلو دار این شرکت ها نبود نتوستن مشخصا وگرنه تکامل توسط همون یک شرکت انجام شد و الان دست مشتری هست سدان پلید ش اینا منتظر لقمه آماده ان که بیان سر میز انجین های تسلا. وظیفه من نیست تبلیغ تسلا رو بکنم عملکرد و قیمتش گویاس… فقط سایت اوون روزم گفتم کم لطفی کرد در پوشش اخبارش

        1. RezaRs

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          بیدل گمان مبر که نصیحت کند قبول
          من گوش استماع ندارم لمن تقول

        2. mahan

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          رضا جان نوجوون هستند خام و بی تجربه و صدالبته پر انرژی هستند.گفتی اسب ترکمن یاد اخال تکه بی نظیر افتادم.واقعا اسب حیوان نجیبیه اگه اسبی از کوچکی با شما باشه در طی مدتش فقط به شما سواری بده بعید میدونم سوارکار دیگری رو قبول بکنه.اسب موضوع محارم رو میفهمه اما ایلان خان ایچیزا رو متوجه نمیشه!

        3. مهدی

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1739 ديدگاه)

          سوال مهم در مورد شما اینه که چند سالتونه؟ سوالم از باب توهین نیست واسه این میپرسم چون یه دوست دار خودرو حداقل باید پشت فرمون یه پراید نشسته باشه که متوجه بشه فقط یکی از فاکتورهای خودرو شتاب آنی و اولیه هست حتی اگر خودروی مورد بحث اسپرت باشه

        4. mahan

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          مهدی جان 38 سالمه و این مرداد با اجازه 39 سالم میشه.خب مهدی خان عزیز من که حرفی نزدم و منم بر همین واقم که گفتید فقط یکی از فاکتورهای خودرو شتاب آنی و اولیه هست حتی اگر خودروی مورد بحث اسپرت باشه.منظور دقیق سوالتون رو متوجه نشدم ولی خب جوابتون رو دادم

    5. mahan

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      سایلنت جان بحث اصالته و فکر می کنم شما با این کلمه بیگانه اید!

      1. مهدی

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (18 ديدگاه)

        من از جناب silent پرسیدم

        1. mahan

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اها اخه سوالتون زیر کامنت من بود فکر کردم با من هستید.بعد برام عجیب بود چون هر دو توی یک جبهه هستیم و هم نظر!

    6. محمد امین

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      دیگه این روزا پرفورمنس شده صفر تا صد از نظر بعضی ها 😖😬

      1. شاهین

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1179 ديدگاه)

        دیگه وقتی یه بنز و بی ام و و موستانگ و چلنجر و … میان توی مبحث تبلیغاتی به اسم درگ ریس لامبورگینی رو جا میزارن و همه براشون کف و بلبلی میزنن و میگن دمش گرم لامبو با اون قیمت و تعداد سیلندر و … نتونست برنده بشه دیگه باید فاتحه معنی پرفورمنسو بخونیم چون پرایدم دیدیم که پورشه رو جا گذاشته پس دمش گرم فول پرفورمنسه با اون شتاب

        1. SRT

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (624 ديدگاه)

          یه بنزو بی ام و موستانگ و چلنجر؟
          اینا ک گفتی خیلی بی ارزش بودن؟اوکی پس

        2. GT

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          بنز از پشت کوه اومده اینطوری در موردش حرف میزنی باید یادآوری کنم بنز دو برابر لامبورگینی قدمت داره، دقیقا تو کدوم درگ بنز از لامبورگینی جلو زد؟! فکر میکنم منظورت تسلا مدل s و تایکان هست

    7. کیانوش

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      نمیدونم واقعا چی بگم بهت فن تسلایی باش فن امریکایی هایی باش عزیزم تو سوپرکار نخر برو همون سدان خانوادگیت هزار اسبیت رو بخر فقط دیگه تکراری شده قربوت بیشتر ا این رو مخ مردم نرو

  3. زیزیگولو

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    من قبلاً هم گفتم اگه زمانی‌ برسه که همه ماشینای دنیا برقی شده باشن، واسه من دیگه موضوع برند هیچ اهمیتی نخواهد داشت چون ﺍﮔﻪ ماشینا ﺍﻭﻥ ﺟﻮﺭی که مورد پسند الآن ما هستش، نباشن دیکه لذتی از ماشین و رانندگی باقی نمیمونه ….. پس دیگه برند چه اهمیتی میتونه داشته باشه ؟؟

  4. مهدی موتور

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    فقط من از طراحی های جدید فراری بدم میاد یا همه هستن؟

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. RezaRs

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      هعی منم

    2. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      بدم نمیاد ولی تو دل برو نیست .

    3. mahan

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ظرافت قبل و اون عجیب بودنی که قبلا وقتی معرفی میشد همه متحیر میشدن رو نداره.اما از حق نگذریم زیباست.

  5. میثم

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    فراری عجب طراحی چشم نوازی داره لعنتی

  6. Alireza

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    همه چی کاملا نشون میده فراری یه سروگردن بالاتره قطعا این خودرو 0 تا 100 خیلی بهتری از چیزی که فراری اعلام کرده داره فکر میکنم راحت حداقل 2.5 یا 2.6 رو پر کنه
    و در آخر فکر نمیکنم هشتاد نود هزاردلار قیمت بیشتر 296 باعث بشه خریداران برن سمت آرتورا

  7. Mohammadreza

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (870 ديدگاه)

    Gtb 296 مثل sf90 سیستم بازیابی انرژی جنبشی داره یا اونم مثل ارتورا از این سیستم بی بهرست؟

    1. Amin

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اره دار، سیستم هیبرید اش از sf90 هم جدید تر و پیشرفته تره

  8. امیرحسین

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    فراری انتخابم بود ولی نمی تونم از مک بگذرم
    این دو راهی بد آزارم میده

  9. محمد امین

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    از طراحی بحث نمیکنم چون سلیقه ای هست
    اما از نظر فنی و مهندسی فراری واقعا دست برت رو دارد ، قدرت بیشتر و همچینی شتاب اولیه و ثانویه بیشتر که باعث و ایرودینامیک و دانفورس بیشتر به طوری که باعث شده از ۴۸۸ پیستا در پیست فیورانو سریع تر باشه و این یعنی با یک ماشین پیست محور خوب در طرف هستیم و رکورد دار بهترین راندمان حجمی موتور با پرفومنس زیاد و ۸۳۰ اسب بخار که خیلی رقابتی هست
    بد نیست بدونیم که گشتاور ۷۴۰ نیوتون متری اعلام شده تنها برای موتور بنزینی فراری هست و در مجموع چیزی حدود ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ نیوتون متر خوهد بود ، و لی گشتاور ۸۱۰ نیوتون متری مکی برای کل پیشرانه هست ، ۵۸۵ تا برای بنزینی و ۲۲۵ نیوتون برای الکتریکی
    به نظرم قیمت بیشتر ارزش رو داره ، چون پا با ماشینی طرف هستیم که در مسیر مستقیم از f8 و ۷۲۰s با اختلاف سریع تره و در پیست هم از 488 پیستا سریع تره که خود پیستا از gt2rs و ۷۲۰ و ۷۶۵ و f8 درپیست هایی که تست شدن سریع تر بوده به غیر از نوربرگ که پورشه بهتره ، پیشرفته ترین سیستم هایبرید فراری رو داره و همچنین بهترین کنترل لانچ و سیستم های الکترونیکی و طراحی برگرفته از دهه ۶۰ و سیستم هیبرید ، توجه کنید که 488 pista وقتی معرفی شد ۳۳۰ تا بود و این با کلی مشخصات و ارقام های بهتر ۳۲۰ تا پس عالیه
    و اینکه ارتورا هم خوبه و برای اونهایی که پول کمتری دارن گزینه ای مناسب هست برای تجربه ی یک هایبرید v6

  10. Farzad

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    احتمالش وجود داره که مکلارن دوباره انگلیسی بازی درآورده باشه و میزان اسب بخار رو کمتر از چیزی که هست اعلام کرده باشه ( مثل 765LT ) که اگه اینطوری باشه رقابت نزدیکتر میشه با ذکر این نکته که مکی همیشه تا جایی که امکان داره وزن رو کاهش میده و تو این کار به درجه استادی رسیده .
    برای فراری هم احتمال میدم که مثل همیشه اعداد اعلامی شتاب رو خیلی متواضعانه اعلام کرده باشه ( مثل SF90 استراداله و … ) ، با ذکر این نکته که فراری هیچ وقت خودشو درگیر کاهش وزن نمیکنه ، چون زیبایی و لذت رانندگی به همراه تکنولوژی براش در اولویته .
    به هرحال رقابتیست که میشه ازش لذت برد .

    1. mahan

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      طبق معمول این ریزه کاری هارو باید از فرزاد خان پرسید.

      1. Farzad

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        لطف داری ماهان جان چیز خاصی نگفتم .
        یه چیز دیگه که یادم رفت : اینکه فراری توی این عصری که همه درگیر صفحه نمایشگرهای بزرگ شدن کلا از صفحه نمایشگر استفاده نکرده یه حرکت عالیه .
        در SF90 استراداله شما ۸۰ درصد از بخش های مختلف ماشین رو با فرمون کنترل خواهید کرد ( منظور دکمه های فرمون هست ) ، احتمالا این 296gtb هم همینگونه باشه .

        1. mahan

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نه حقیقتیه.مثل همیشه عالی👌👍👌👍👏👏

    2. محمد امین

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اقا فرزاد ، یه سوال
      من نگاه کردن در سایت مکلارن kerb weight ارتورا ۱۴۹۸ کیلو بود و بعدا در سایت های دیگه نکاه کردم و دیدم که kerb weight فراری ۱۴۷۰ کیلو هست
      من اشتباه میکنم یا مقاله اشتباها وزن خشک مکلارن با وزن kerb فراری مقایسه کرده
      چون در این صورت فراری سبکتره

      1. Farzad

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        محمد امین جان فکر میکنم اشتباه دیدی ؛ الان سایت مکلارن نگاه کردم car weight رو نوشته بود : ۱۴۹۸
        اعدادی که آقای دهقان نوشتن درسته فراری ۷۵ کیلوگرم سنگین تر از مکی هست .

        1. محمد امین

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          فرزاد جان ، چند ساعت پیش رفتم ویدیو رونمایی 296 رو در کار واو ددیم، خود پت در توضیحاتش گفت که این ماشین ۳۵ کیلوگرم سنگین تر از f8 هست ، و ۲۵ کیلوگرم سبک‌تر از ارتورا ،
          احیانا اگر وقت داشتید خودتون ببینید
          فکر میکنم همین اشتباه پیش آمده در سایت ، وزن خشک فراری رو اعلام نکردن اما وزن kerb رو ۱۴۷۰ اعلام کردن ، وزن مکلارن خشک ۱۳۹۵ هست و kerb حدود ۱۴۹۸
          و اشتباه دیگرشون ، این هست که گشتاور خودرو رو ۷۴۰ اعلام میکنن ،درصورتی که اینم مثل sf90 فقط گشتاور موتور بنزینی رو اعلام کرده و گشتاور کل رو نگفتن

        2. امیر دهقان

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (743 ديدگاه)

          سلام
          در سایت‌های منبع ما یعنی CarScoops و Motor1، کل خروجی قوای محرکه فراری یعنی مجموع موتور بنزینی و الکتریکی 740 نیوتن متر ذکر شد:
          Add in the electric motor and you’ve got combined total of 819 hp (830 ps) and 546 lb ft (740 Nm) of torque

          the new 296 GTB offers a total output of 818 hp (830 ps) and 740 Nm (546 lb-ft) of torque

          در مورد وزن هم، وزن خشک فراری 1470 کیلوگرم اعلام شده که از وزن خشک آرتورا 75 کیلوگرم بیشتره:
          The 296’s 3241 lbs (1470 kg) dry weight in its lightest configuration is only 77lbs (35 kg) heavier than
          old F8 Tributo, though McLaren will be pleased that the Artura undercuts its new rival by 165 lbs (75kg)

          احتمالا CarWow در مورد وزن اشتباه کرده و وزن خشک فراری رو با وزن با مایعات آرتورا مقایسه کرده، یا شاید شما اشتباه متوجه شدید

  11. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تو دو راهی موندم ولی مکلارن رو انتخاب کردم.

  12. نوید محمد

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    بچه ها من یه سوال داشتم. چند روز پیش فراری یکی از دوستام رو گرفتم و تو جاده انقدر بهش گاز دادم که پدال گازش شکست. بردم پیش جوشکار هر چی زد جوش به خودش نگرفت. ظاهرا یه آلیاژ خاصی است.
    میخواستم ببینم شما تجربه مشابه دارید الان منو راهنمایی کنید.

    1. محمد امین

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      ما توعمرمون دستمون هم به فراری نخوده چه برسه بدونم پدال رو چکار کنی

    2. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      من تا حالا فراری از نزدیکم ندیدم ولی حتما میشه تعویضش کرد راستی شما خارج از کشورید ؟ اگه هستید خوش به حالتون .

    3. Ninja

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      داداش من دوبار فراری دیدم گاز هم ندادم داخلشم نشستم ولی میدونم هر نوع الیاژِ یه نوع میل جوش داره اگه نوع فراری رو بگی یا خودت بگردی تو سایت فراری و …… میتونی الیاژ رو پیدا کنی و جوش بدی یا بدی دست یه تعمیرکار ماهر که فراری زیاد دیده باشه که غیر ممکنه
      درضمن این کارا الکیه اخه مگه پداال فراری این اسب سرکش رو جوش میدن باید پدال رو عوض کرد به سایت های خارجی سر بزن و پدال رو پیدا کن و سفارش یا حتی یه فیکشو بخر از جنس استیل راستی شاید درضمن اگه بردی باشی پیش جوشکار عادی شاید میل جوش اهن زده بجا استیل یا به دوستت بگو که از خود فراری کمک بگیره و یه پدال بخره !!!!!
      درضمن قضیه خیلی بو داره مگه چجوری گاز دادی انجین اسیب ندیده ولی پدال شکسته

      میخواستم ببینم شما تجربه مشابه دارید الان منو راهنمایی کنید.
      من از کجا باید فراری سوار شم از چرا اونقدر گاز بدم که پدال بشکنه و بجا این که برم تعویض کنم قطعه رو برم بدم دست جوشکار بجا تعمیر کار
      گقتم کلا قضیه بو داره

    4. mahan

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      دوست عزیز پدال فراری الومینیمی هست و کسی جوش نمیده پدال گاز رو.من نداشتم ولی تجربه نشستن چند مورد رو داشتم ولی انقدر محکم هستش که نشکنه!نمی دونم کدوم کشور هستید ولی باید به نمایندگی مراجعه کنید چون پدالش اون قدر حساس هست که حتی جوش هم بدید اطمینانی نیست و استاندارد نیست

    5. Ramyar

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      مطمئنی فراری بوده؟!

  13. مهدی

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    درسته فراری گرون تره اما اگه این ماشین رو جمع ببندیم از مک لارن خیلی چیزاش بهتره

  14. Sina10

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    هر چی به این فراری نگاه میکنم توش چیزی به نام فراری نمیبینم…
    بجز عملکرد فنی اش که شاهکار محسوب میشه
    ۲۲۱ اسب به ازای هر لیتر فوق العاده عالیه!
    اما خیلی سخته که بگم این ماشین همون چیزیو که همه فراری ها داشتن از دست داده ، یعنی زیبایی
    اون طرف ارتورا خیلی زیباتره و ارزون تر ولی از نظر پرفورمنس حتی نزدیک فراری هم نمیشه
    انتخاب من بین اینا هیچ‌کدومشونه ،
    جای اینا میشه سوپرماشین های بهتری خرید ، حتی از خود فراری هم ماشینای بهتری نسبت به این GTB 296 موجوده

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Ninja

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      بخشید سینا جا ولی با نظرتوون بشدت مخالفم و برای همین یه دیس لایک به شما دادم به منظور مخالفت شدید
      از نظر من که کاملا این ماشین فراری یعنی یه فراری خالصه و زیبا هم هست به شدت و مکلان هم زیاد خوشم نیومد مخصوصا عقب ولی طراخی جلو و بقل یه زیبایی و خشن بودن خاصی داره

  15. ارشیاSVJ

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    انصافا ارتورا خوش تیپ تره.

  16. حسین دهمرد

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    شانسو ببین همین چند روز پیش درباره پیشرانه v شکل 120 درجه سوال کردم امروز میبینم دوتاش اینجاست. دوستان مکلارن باز و فراری باز اگر عکس و مقاله از جزییات موتور هرکدوم سراغ دارین ممنون میشم عکسشو بفرستین یا لینک بدین . انگلیسی هم باشه مشکلی نیست.

  17. حسین دهمرد

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    جناب دهقان لینک منبع مقاله رو لطف میکنین؟

      1. محمد امین

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        سلام اقای دهقان
        اصلا ایرادی بر مقاله ی شما نیست
        منظورم این بود که گشتاورش رو کلا خود فراری فقط برای موتور بنزینی اعلام کرده ، آخه موتور مازاراتی هم که شباهتی به این موتور داره حدود ۷۳۰ گشتاور داره و دقیقا مثل sf90 که گشتاورش رو ۸۰۰ اعلام کردن ، که فقط برای موتور بنزینی اش بود
        راجب وزن هم واقعا نمیدونم
        باز هم سپاس از شما و دیگر دست اندر کاران این سایت ، واقعا فعالیت های شما قابل تقدیر هست

      2. حسین دهمرد

        ۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        سپاس بی کران.

  18. England

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    100 هزار دلار پول بیشتر بدی بابت طراحی زشت تر و فقط بخاطر یک دهم ثانیه سریعتر بودن؟!
    مکلارن ارتورا به مراتب طراحی داخلی و خارجی بهتری داره و بخاطر اون یک دهم ثانیه سریعتر دیوانگیه 100 هزار دلار بیشتر بدی تازه یه مانیتور هم نداره.

    1. Amin

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      ب نظرتون میاد
      خیلی بیشتر از این حرفت ها هست
      از سیتم بازیابی انرژی تا صفر تا دویست که یک ثانیه سریع تره و در پیست که از ۴۸۸ پیستا هم سریع تره و ۸۳۰ اسب بخار قدرتش

    2. SF90 STRADALE

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      England
      ۲۰۰ هزار دلار بیشتر بدی بازم ارزشش رو داره
      چون با یک تیر ۳ نشون میزنی
      هم درگ رو بردی ، هم پیست رو بردی و مهم تر از دوتای اول اینکه شما یک فراری دارید با نشان اسب سرکش

      1. England

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        ایمان جان به این فک کن 150 اسب بیشتر قدرت بکشی فقط یک دهم سریعتر باشه بنظرت کدوم بهینه تره؟
        دیگه فراری الان الماس نیست همه سوپر اسپرت ها هایپر ها دارن ارزش کلیکسیونی پیدا میکنن و کاملا سلیغه ای هست انتخابشون

        ولی سوال منو ج بدین
        با 150 اسب قدرت بیشتر فقط یک دهم ثانیه شتاب ؟ و بابت این 100 هزار دلار بیشتر پول بدی؟

        1. England

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          سلیغه = سلیقه

        2. محمد امین

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          فکر نمی‌کنم یک دهم باشه چون اعداد رو هم فراری و هم مکلارن دست گم میگیرن
          فرض هم که کنیم یک دهم اختلاف هست ، در پیست خیلی سریع تره ، حتی از 720 و 488 پیستا
          تازه باید به بازیابی انرژی جنبشی رو هم در نظر بگیریم، که در هیچ مکلارنی نیست
          قبول کنید که سطح ارتورا از هر نظر پایین تره
          دلی از حق هم نگزریم ، ارتورا هم زیبا و ارزان تره که یه برگ برنده هست
          ولی همونطور که شما در دوئل f8 و ۷۶۵ که اختلاف حدود ۹۰ هزار تا بود ، و اونم در صفر تا صد حدود دو دهم بود و دقیقا نظرتون با ۷۶۵ بود و گفتید که کسی که سومر کار میخره قیمتش مهم نیست براش
          الله وکیلی یادم نیست ولی یا خودتان گفتید یا یکی که اسمش تو همین مایه ها بود

        3. SF90 STRADALE

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          England عزیز
          اول اینکه به این ماشین میگن Baby SF90
          یعنی پرفورمنسی بهتر از اعداد اعلامی داره
          توی درگ با آرتورا بهتر مشخص میشه
          شما فکر میکنی یک دهم ثانیه هست ولی در عمل حداقل ۳ دهم ثانیه هست دقیقاً مثل SF90 استراداله که گفتن ۲.۵ ولی ۲.۱ زد
          دوم اینکه ارزش کلکسیونی سایر برندها در برابر فراری ها مثل شوخی میمونه
          شما پول ۴ تا شاهکار مکلارن (F1) رو بدی میتونی یک 250GTO بخری

    3. مهدی

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      ارتورا تو عکس های گرافیکی قشنگه ولی تو عکسهای بدون فیلتر و ادیت انگار از تو لپلپ بیرون اومده… کلا ظاهر محصولات مک‌لارن چیپ و ارزون قیمته در قیاس با فراری ها و لامبو ها و استون ها…

      1. England

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        اتفاقا برعکس مکلارن ها وقتی توی ویدیو میبینی کیف میکنی چون از عکساش فوق العاده حذاب تره.
        سلیقه شما مشکل داره کسی که به بنتلی میگه چیپ انتظار بیشتری ازش نمیره حتما پژو ۴۰۵ از نظر شما خدای جذابیته😂بعید هم نیست.
        نه راستی کل صنعت خودرو سازی چیپن فقط علایق ایشون شاخن 😂
        شرط میبندم این کلمه چیپ هم تازه باهاش اشنا شدی چون ذوق داری به تمام محصولات انگلیسی بگی چیپ!

  19. HamiD

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    راستش بعنوان یه طرفدار کوچیک مک لارن باید خدمتتون عرض کنم :
    اولاً میرم سراغ طراحی بیرونی ، راستش در نماهای مختلف بجز پشت ؛ بنده اکستریور آرتورا رو زیباتر از 296GTB میدونم که حالا بحث سلیقه هست و همه میدونیم ، همچنین بنده صرفا نظر شخصی خودم رو گفتم ؛ ولاغیر …
    ثانیاً طراحی داخلی هر دو خودرو به شدت زیبا و دلنواز هست اما بنده فراری رو ترجیح میدم در این زمینه !
    ثالثاً اینطور که مشخصه باز هم فراری گل کاشته و یه ماشین پر قدرت معرفی کرده که از این لحاظ برتر از مک لارن هست !
    اما در نهایت میریم سراغ قیمت که اختلاف زیادی دارن! راستش نامردیه بخوایم به مک لارن خرده بگیریم چون اختلاف حدود 100 هزار دلار هست و یک دهم ثانیه کندتر بودن طی پر کردن صفر تا صد قاعدتا طبیعی هست! ی زمانی هم در مورد SF90 و 765LT هم این موضوع صدق میکرد که آقا اختلاف قیمت رو هم ببین! اما بین این دو خودرو اختلاف پرفورمنس کمتر هست !
    راستش هم باید به فراری هم باید به مک لارن آفرین گفت ؛ اول به فراری چون یه هیولا تولید کرده و نمایشی از تکنولوژی بروزش هست ، دوم به مک لارن چون احتمالا با 100 هزار دلار کمتر پرفورمنسی اگر چه کمتر از فراری اما تقریبا هم اندازه با اون ارائه میکنه !

    یه بحث دیگه ای هم هست دوستان که عزیزان در بخش کامنت ها اشاره نکردند و اون افت قیمت هست ، هممون میدونیم و اصلا لازم به گفتن نیست که این دو خودرو که مشاهده میکنید در آینده افت قیمت رو تجربه خواهند کرد و افت قیمت مک لارن بیشتر خواهد بود! نمیخوام آتو دست ی عده ترول توی سایت بدم اما باید حقیقت رو گفت و اینکه ی عده بدون نگاه به این قضایا کامنت میذارن بیشتر آدم رو آزار میده!
    خلاصه … چون افت قیمت مک لارن بیشتر از فراری هست ؛ اگه من باشم … راستش انتخابم هیچکدام هست!!! چون اولا اینکه آرتورا پرچمدار مک لارن نیست و قطعا افت قیمت بیشتری نسبت به بقیه داره ، ثانیا فراری هم قیمتش خیلی بالاست و بنظرم یه V6 اینقدر ارزشمند نیست … منکر عالی بودن این انجین ها نیستم ولی خب … سلیقه شخصی هست … هنوز که هنوزه فراری ها و مک لارن های بهتری هستند … اگرچه دست دوم ! یکم ناشی گری هست بریم سراغ اینها … هر چی که باشی یه V8 یا V12 ارزشمند تره!

    در ضمن شایسته هست بعضی از دوستان کمتر تعصبی عمل کنند و بخش کامنت ها رو خراب نکنند ؛ راستش خودتون میدونید تا وقتی سایت پا برجا هست این کامنت ها نمایش داده میشن … اگه به مطالب خیلی قدیمی تر مراجعه کنید میشه کامنت هایی که مثلا 6 سال پیش منتشر شدن رو ببینید … پس با این وجود سعی کنیم کمتر ترول بازی در بیاریم! زشته بخدا!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. mahan

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      حمید جان عالی بود.من که خیلی لذت بردم

      1. HamiD

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        مرسی ماهان جان لطف داری ؛ اگرچه بار علمی این کامنت حتی یک درصد کامنت های شما نبود ولی بازم خوشحالم که خوشتون اومد!

  20. مازیار

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    آقای تازه واردی که تو مطلب جیپ یه مزه ای پروندی و متاسفانه تونستی ۱۵ کامنت رو درگیرش کنی ( که همین جای گله داره از دوستان ) و اینجا هم یه پرده مشابه اجرا کردی _ فراری دوستم رو نشستم انقدر گاز دادم پدالش شکست شما بگین چیکار کنم _
    هرچند در کمال تعجب دوستانی باور کردند ( که البته از سر صداقت خودشون هست ) اما فکر نکن خیلی زرنگی و لطفا توجه داشته باش که اینجا اینستاگرام نیست و دوستان برای وقت و نظرات همدیگه قائل به ارزش هستن

    1. محمد امین

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      منم فهمیدن
      خیلی مشخصه
      چه خبره ،طرف گاز می‌داده یا با چکش روی پدال میزده
      فقط یه هیت گیخواسته بده یعنی کیفیت فراری کمه

    2. mahan

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      مازیار جان منم اول قرعه رو به فال نیک گرفتم و برای ایشون توضیح دادم.بعد یکم ادامه دادن و چندجا کامنت گذاشتن فهمیدم نیت اصلی ایشون رو.به هر حال خدا همه مارو به راه راست هدایت بکنه

      1. مازیار

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        متوجه شدم ماهان جان

        من میگم اگه یه نفر حالا به هر دلیلی یه کامنت بی محتوا ارسال کنه و بعدش ده پونزده نفر بهش جواب بدن و کلا نصف کامنتها بهش اختصاص پیدا کنه اون ده پونزده نفر هم مقصر هستن _ از جمله خود من که یکی دو بار نشد خویشتن داری کنم _ و بهترین جواب برای اینگونه کامنتها بی توجهی هست
        امروزه اگه بخوایم برای تمام مسائل پیرامون خودمون توجه بزاریم دیگه وقتی برای مسائل مهمتر باقی نمیمونه

        1. mahan

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقا باهاتون موافق جناب مازیار عزیز.هرچند این افراد تشنه توجه هستند و بهترین رفتار بی توجهی هست

  21. آریا ماشین

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    بنده خودم فراری ترجیح میدم هم به خاطر عملکرد بهتر هم به خاطر طراحی که سلیقه ای هست و سادگی در طراحی داخلی بدون اون صفحه نمایش و دکمه های شلوغ کنسول مرکزی
    ولی ای کاش لامبورگینی سیان هم به این مقایسه اضافه میشد تا رقابت جذاب تر شه ، میدونم به خاطر تولید محدود و قیمت بسیار بالاش قابل مقایسه به این دو ماشین نیست ولی از نظر عملکردی نزدیک هست
    در ضمن اینکه گشتاور آرتورا رو ۸۱۰ نوشتین در صورتی که فکر میکنم ۷۲۰ نیوتن متر باشه

  22. Mf1

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    هیچ دلیلی نمیبنم به فراری رای بدم با اون طراحی افتضاحش ولی مکلارن از لحاظ طراحی یه سرگردن از فراری بالاتره وقیمت کمتر
    حال مکلارن بهترین خودرو برای پیست تولید بکنن باز خیلی ها میگن بدرد نمیخوره چون مکلارنه
    ولی سایر برندها معروف اگه اشغالی درست کنن همه بهه بهه چهه چهه میزنن

    1. England

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      چند سال دیگه متوجه میشن دنیا دست کیه به قول معروف شب دراز است و مکلارن بیدار😂✌️
      فقط میدونم یکی از سرسخت ترین رقیب های مکی پورشه هست.

      1. SF90 STRADALE

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        داری اشتباه میری دوست من
        بیا تو جاده اصلی ، فراری کارِت داره
        دیگه راه در رویی نیست ؛ باید بمونی و مبارزه کنی
        حالا که آتش فراری شعله ور شده و رقبا رو فرستاده گوشه رینگ و چپ و راستشون میکنه ، ناگهان رقیب عوض میشه !!!!
        ترس برابر است با مرگ _ فراری آتش زیر خاکستر بود
        از این به بعد بیشتر باهاتون کار داریم 😂😂👊👊

        1. England

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          میدونی ایمان جان
          مکلارن یه ۵ سالی بود داشت یکه تازی میکرد و هر کمپانی مدل جدید میزد از جمله فراری نیومده نسخشو میپیچید حالا فراری ته زورشو زد و دو مدل خوب با پرفورمنس عالی در شان رقابت با مکلارن ساخت حالا منتظر طوفان مکلارن باشین بعد ۵ سال روتین پادشاهی میگه به به حالا برگ برنده رو میکشم بیرون😂😂😂
          ببین اینو کی گفتم کمپانی که ۴ ۵ سال پیش اونطوری ترکوند مطمئن باش الان خیلی تجربش بالاتره و ببین چه جواب دندون شکنی به اس اف میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا