فراری

نمایش پنج خودروی ویژهٔ فراری در پاریس به مناسبت جشن هفتادسالگی

فراری در نمایشگاه پاریس امسال به‌افتخار هفتادسالگی خود در کنار نسخهٔ ویژهٔ لافراری آپرتا (Aperta)، پنج نسخهٔ خاص از محبوب‌ترین محصولاتش در سال ۲۰۱۶ را به نمایش درآورد. این خودروها عبارت‌اند از ۴۸۸ GTB، کالیفرنیا T، ۴۸۸ Spider و F12 برلینتا که هرکدام به‌افتخار یکی از اسطوره‌های تاریخ فراری ارائه شده‌اند. راننده‌ها و خودروهای افسانه‌ای که در پیست‌های مختلف برای فراری افتخارآفرینی کرده‌اند. در این خودروهای ویژه جهت تطابق با خودروهای قهرمان تاریخ فراری، رنگ‌های ویژه‌ای بکار رفته است. در ادامه به معرفی این اسب‌های ایتالیایی ویژه می‌پردازیم.

ferrari-70th-anniversary-6

فراری F12 برلینتا «استرلینگ»

مدل F12 برلینتا «استرلینگ» به‌افتخار استرلینگ ماس افسانه‌ای و البته خودروی فراری 250GT برلینتا طراحی شده است. خودرویی که استرلینگ با آن در سال ۱۹۶۱ در مسابقات Tourist Trophy پیروز شد. این F12 ویژه دارای نوارهای سفیدرنگ روی کاپوت و یک دایرهٔ سفیدرنگ مخصوص نصب شماره بر روی درها است.

ferrari-70th-anniversary-5

فراری ۴۸۸ GTB «شوماخر»

مدل ۴۸۸ GTB «شوماخر» برای ادای احترام به رانندهٔ افسانه‌ای، مایکل شوماخر و خودروی فرمولاوان F2003-GA طراحی شده است. خودرویی که شوماخر با آن در سال ۲۰۰۳ قهرمان جهان شد. این ۴۸۸ ویژه دارای رنگ قرمز ساده‌ای است که خطوط سفیدرنگ مسابقه‌ای بر روی سقف و همین‌طور قسمت‌های سفیدرنگ دیگری در آن بکار رفته است.

ferrari-70th-anniversary-1

فراری کالیفرنیا T «استیو مک‌کویین»

مدل کالیفرنیا T «استیو مک‌کویین» برای ادای احترام به استیو مک‌کویین و به یاد خودروی 250GT برلینتا لوسوی او طراحی شده است. این کالیفرنیا T ویژه دارای رنگ بیرونی یکدست قهوه‌ای و کابین سفارشی پوشیده شده با چرم شتر است.

ferrari-70th-anniversary-3

فراری ۴۸۸ اسپایدر «جواهر سبز»

مدل ۴۸۸ اسپایدر «جواهر سبز» مشابه خودروی ۳۶۵ P2 طراحی شده است یعنی خودرویی که توسط تیم مسابقه‌ای انگلیسی «David Piper» در مسابقات ۹ ساعتهٔ «Kyalami» در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ پیروز شد. این ۴۸۸ اسپایدر ویژه دارای رنگی سبز و رینگ‌هایی طلایی‌رنگ است.

ferrari-70th-anniversary-4

فراری ۴۸۸ اسپایدر «Tailor Made»

و آخرین خودروی ویژهٔ فراری یک ۴۸۸ اسپایدر دیگر است که به یاد خودروی 375MM با بدنه‌ای طراحی شده توسط پینین‌فارینا در سال ۱۹۵۳ ارائه شده است. این ۴۸۸ اسپایدر ویژه دارای رنگ سفید سه لایهٔ Bianco و نوارهایی مشکی‌رنگ است.

ferrari-70th-anniversary-2

همهٔ این فراری‌های ویژه برای اولین بار در نمایشگاه پاریس امسال به نمایش درآمدند. این خودروها به‌افتخار ریشه‌های مسابقه‌ای فراری در یک تور جهانی در ۶۰ کشور جهان طی یک سال بنمایش درمی‌آیند.

همراه پدال باشید با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶

paris-motor-show-2016

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    افرین به فراری
    من فراری رو به لامبورگینی ترجیح میدم
    خیلی زیباست
    تو مدلهای کلاسیک هم فراری قیمت هاش وحشتناک زیاد تر از لامبورگینی هست

    1. madjid911 GT2

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      علی جان

      لامبورگینی زبون دیگه ای داره.
      باید زبونش رو بفهمی تا عاشقش بشی.

      البته سلیقست دیگه.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        والا لامبورگینی هم دل های شاخ زیاد داره
        وننو-روینتون-اونتادور-هورکان-گایاردو و مورسیه لاگو و غیره
        مقایسه فراری و لامبورگینی کار ساده ای نیست

      2. In the memory of enzo

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        تکنولوژی ساخت ماشین های فراری ۵ تا ۱۰ سال از لامبورگینیا جلو تره .
        همچنین تجربشون توی موتور اسپرت و تجربشون توی ساخت ماشینای سوپر اسپرت از لامبو بیشتره همه ی ترفدارای لامبو هم اینو میدونن!
        ولی انکار میکنن!
        لامبورگینی توی عملکرد بسیار از فراری هم عقب تره. پرچمدار لامبورگینی که سنتاناریو هستش ۷۶۰ اسب بخار داره درحالی که فراری FXX K ۱۰۳۶ اسب تولید میکنه و ایرودینامیک فوق العادش بعش این اجازه رو میده که سریع تر از هر ماشینی بپیچه!

    2. Elring-aventador

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (331 ديدگاه)

      داداش من نمی دونم چرا داری این اپشنای الکی رو که فقط به درد خالی کردن جیب بچه پولداراس با لامبو مقایسه میکنی ؟

      فک میکنی لامبو نمی تونه برداره چرم غاز رو به همراه یه سری رنگ من در اووردی به ماشیناش اضافه کنه ؟مطمئنا می تونه ولی نگرانه اصالتش به خاطر چند دلار اضافه به خطر بیفته .

      چرم میخوایی؟ برو کابین استریون رو ببین .

      رنگ میخوایی ؟ سفید مرواریدی اونتادور رو بهت پیشنهاد میکنم .

      در مورد مدل های کلاسیکم باید بگم تا میورا و کانتاش هست فقط افرادی که تعصب کورشون کرده فراری میخرند .

      1. امير رحيم پور

        ۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (67 ديدگاه)

        جناب همه چی به سلیقس
        در ضمن تو کلاسیک ها فراری خیلی سره تو مدل از لامبو گفتی ولی من میتونم بیشتر از 7 مورد بهت بگم از فراری
        فورمول 1 هم که …

        1. Elring-aventador

          ۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (331 ديدگاه)

          لامبو همیشه غرور افرین بوده

          سال 1991 بعد تاخیر 4-5 ساله فراری تو بازار ها در صورتی لامبو با قدرت داشت پیش میرفت فراری 512 تستا روزا رو ساخت که البته تونست فراری رو از ورشکستگی نجات بده ولی میدونی لامبو تو اون سال چی میساخت ؟

          لامبو کانتاش رو مونتاژ میکرد که خدای سوپر اسپرت ها بود ..

          لامبو تو سال 1991 اولین هایپر کار دنیا رو ساخت ….:کانتاش تویین توربو .
          http://fotos.autozeitung.de/938×704/images/bildergalerie/2015/01/Lamborghini-Countach-Turbo-S-Traumwagen-Bild-05.jpg

          https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s–YrtmtkYT–/c_scale,fl_progressive,q_80,w_800/18ipegwh9a8zbjpg.jpg

          بعله داداش لامبو همیشه پیشرو بوده و فراری سعی کرده خودشو بهش برسونه .

          هرچند این دوتا کمپانی هایی اند که داخل یه رقابت مفید اند و هر کدوم برای پیشرفت مدیون اون یکی اند ….

          ولی خب وقتی لامبو دیابلو و کانتاش رو میساخت فراری تو اوج شرایط بد اقتصادی بود در حالی که لامبو داشت سوپر اسپرت های نامدار اون زمانو تولید میکرد.

        2. امیرحسین ق.

          ۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          سلام
          ایام به کام
          لامبورگینی و فراری … نه لامبورگینی یا فراری.
          چرا همیشه خودمون رو مقید به انتخاب میکنیم ؟؟ مگه قلب آدم ظرفیت محدود داره. دل بزرگ همه ی دنیا رو هم در خودش جا میده. چه برسه به 2 تا ماشین.
          در مورد ارزش کلاسیک کاملا درست میگید. من به جای 7 تا میتونم 17 تا مثال بزنم از فراری.
          اما سلیقه ها متفاوته.
          ارزش خودروهای تولید محدود لامبورگینی در عوض خیلی بالاتره. سستوالمنتو ، رونتون ، استریون ، وننو الان به قیمت 5 میلیون دلار فروخته میشن. در حالی که فراری مدلی با این قیمت نداره.
          جالبه این ماشین های تولید محدود قبل ازینکه ساخته بشن فروخته میشن !!
          در فرمول 1 هم برمیگرده به اهداف و استراتژی شرکت. برای من اصلا ملاک ارزشمندی نیست. اما برای یکی دیگه ملاک مهمیه. الان آئودی ( فعلا) ، BMW ,، پورشه، مزدا، تویوتا ، فورد، جگوار، رولزرویس، بنتلی ، آلفا، شورلت، کادیلاک ، اسپایکر ، در فرمول 1 نیستن حداقل حضور مستقیم ندارن. ولی رنو و لوتوس سابقه ی طولانی در فرمول دارن. این دلیل میشه که رنو رو بهتر از پورشه بدونیم ؟؟!! یا لوتوس رو بهتر از BMW ??

        3. امیرحسین ق.

          ۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          خدا رو شکر هنوز بحثی اینجا پیش نیومده ولی میخوام یک حرفی بزنم. در مدتی که عضو پدال بودم به مسائل جالبی برخوردم.
          همیشه به خودم میگم چرا مردم خاورمیانه اینقدر به جون هم میافتن و تو سر وکله ی هم میزنن. چرا توی ژاپن، چین ، روسیه، آلمان اینقدر مردم کشته نمیشن.
          در این 1 سال عضویت چندین بار شاهد بحث هایی بودم که به دعوا و توهین ختم شد. چیزی که هرگز در سایت های اتومبیلی اروپایی نمیشه دید.

          وقتی طرفدارای خودروهای آلمانی و آمریکایی ، بنز و تویوتا ، لامبورگینی و فراری و….. در دنیای مجازی نمیتونن کنار هم به طور مسالمت آمیز فعالیت کنن چطور انتظار داریم در دنیای واقعی درین منطقه شاهد جنگ نباشیم ؟؟

          منظورم اصلا دوستانی که بالا کامنت گذاشتن نیست. بحث همیشه باید اینطوری دوستانه باشه. من بیشتر دلم از بحث کوروت که چند روز پیش در سایت بود پره. اون موقع وقت نداشتم چیزی بگم.
          من معتقدم بداخلاقی و تعصب متاسفانه وارد خون و فکر ما شده.
          امیدوارم تعامل و خوش اخلاقی رو در کنار هم مثل این جا تمرین کنیم.
          از کار های کوچیک شروع کنیم تا به مسائل بزرگ برسیم. سایتی مثل پدال میتونه بهانه ای برای تمرین تعامل و دوستی باشه.

          عذر خواهم. نمیخوام خدای نکرده به کسی درس بدم. فقط چون سنم بیشتر از اکثر کاربران این سایته دلم نمیخواد شاهد درگیری های لفظی اینجا باشم .
          ممنونم.
          موفق باشید.

        4. madjid911 GT2

          ۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          مرد اخلاق که میگن شمایی ها.

          بیشتر کامنت بذار. 1 ساله همین 100 تا موندی!

        5. uss zumwalt DDG-1000

          ۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          نظرات امیرحسین ق خیلی با ادبانه و با احترام

        6. madjid911 GT2

          ۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          قربونت برم امیرحسین جان که اینقدر منطقی حرف میزنی.

          الرینگ جان کانتاچ TT هایپرکاری بود که در گمنامی موند.
          لا مبورگینی اولین سوپراسپرت ساز و اولین هایپرکار ساز جهانه.
          فراری هم از بهترین سوپراسپرت ساز و هایپرکار ساز های جهانه.

      2. mehran911

        ۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        جناب Elring
        چرا این بحث و مقایسه بین فراری و لامبو رو تمومش نمی کنی ؟!؟!؟!؟
        .
        .
        این موضوع بارها در پدال مطرح شده و نتیجه اش مشخصه
        .
        جناب امیر حسین ق عزیز
        دوست عزیز شما باید قبل کامنت گذاشتن یکم تحقیق کنی
        بخدا قصدم مقایسه نیست اما
        فراری مدل gto 250 گرانقیمت ترین خودروی کلکسیونی دنیاست
        در مورد فرمول هم شما نباید فراری رو با لوتوس مقایسه کنی
        فراری حالا به هر شکلی ( نمی خواهم وارد جزئیات بشم ) در حال حاضر پرافتخارترین برند خودروساز در فرمول یکه .
        از طرفی کنتاش و میورا در زمان معرفی کاملا برتر از فراری های زمان خودشون بودن که خودمم یکی از عاشقاشون هستم
        و لامبو در حال حاضر به شدت در حال پیشرفته و هر روز بهتر از دیروز میشه
        .

        دوستان به نظر شما بهتر نیست به جای کامنت های متعصبانه یکم اطلاعاتمون رو قبل از کامنت گذاشتن بالا ببریم
        بهتر نیست در هر پست براساس موضوع همون پست کامنت بزاریم
        الان این پست چه ربطی به مقایسه فراری و لامبو داشت ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          امیرحسین احترام میزاره به کامنت ها همین خودش کم چیزی نیست

        2. Elring-aventador

          ۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (331 ديدگاه)

          داداشم بحث تمام شدس … فراری نمی تونه به لامبو برسه همین و بس .

          ولی خب خیلی وقتا باید یه سری رو با دلیل و مدرک قانع کنی .

          ((دوستان به نظر شما بهتر نیست به جای کامنت های متعصبانه یکم اطلاعاتمون رو قبل از کامنت گذاشتن بالا ببریم)) با این قسمت از کامنتت هم کاملا موافقم .

        3. In the memory of enzo

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (32 ديدگاه)

          لامبو دقیقن کدوم موردش غیر از صدای اگزوزش از فراری بهتره؟
          من واقعا دوس دارم ببینم چه چیزی توی خودرو های لامبو بهتر هستش! نمیدونم شاید من کورم و اعداد ارقامی که میبینم اشتباهن توی مقایسه لامبو و فراری !

    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      فراری کالیفرنیا قیمتش عالیه

  2. REVENTоN ?

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    :|
    آین ویروس تشابه ماشینای یه برند کم کم در حال گشترشه!
    ای گور بابای زبان طراحی!
    بقران هیچ جذابیتی ماشینا ندارم برام دیگه! خدایی آدم با چه شوقی منتظر مدل جدید ایودی باشه، یا مزدا یا فراری یا رنو یا…همشون که عین همن!
    ماشین یه اثر هنریه! بنظرم این معظل اونجایی شروع شد که طراح های ماشین دیگه هنرمند نبودند بیشتر مهندس مکانیک طراحی جامدات که شکل ماشین براشون مهم نیس، و این تفاوت اصلیه آمریکا با روسیس در زمینه ادوات نظامی!
    از سوخو 27 به بعد همه مثل هم شدن! ولی آمریکا همه متفاوت!یا میگ 29 و 35، یا میگ 31 با 27. واقعا خجالت اوره!

  3. madjid911 GT2

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    آخه من نمیفهمم فراری هم شد خودرو ؟؟
    .
    .
    .
    فراری خودرو نیست. اَبَر خودروست. الهه ی زیبائیه. اسطوره ی سرعته. اگه به فراری هم بگیم خودرو به پراید هم بگیم خودرو خیلی بی انصافی کردیم.

    1. سینا

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (350 ديدگاه)

      باشه

      1. madjid911 GT2

        ۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        دستت درد نکنه خیالم راحت شد 😅😅

        😂😂😂

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          افرین به مجید که به سلیقه ها احترام میزاری
          درود برشما

  4. پژمان

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (296 ديدگاه)

    فراری یعنی عشق اگه فراری نبود جهان سوپراسپرت ها هیچ هیجان و لذتی ندشت , فراری 488 هم خداییش خیلی جذابه طراحی داخلی محصولات فراری چقدر باحاله اسپرت و لوکس با هم تلفیق شده

    1. mehran911

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      خیلی می خوامت پژمان

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      تعریفت قشنگ بود پژمان عزیز

  5. GOD BLESS AMERICA

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    آقا یکی به من یک دستگاه اف430 مدل 2009 و یک دستگاه تستاروسا مدل 1995 هدیه بده من دیگه کاری با فراری ندارم.

    -ماجرای هدیه هم اینه که من نمیتونم پول به فراری بدم ، کلا” پول دادنم به فراری نمیاد .
    من با پولی که میخوام فراری بخرم کوروت میخرم میدم به هنسی هیولا ازش تحویل میگیرم.

  6. ماسل

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    همه به کنار (چرم شتر) فراری کالیفرنیا استیو مک کویین هم با بقیه ی شتر ها فرق میکنه.احتمالا سرجیو مارکیونه شخصا تو اسطبل خونش نگهش میداشته تا یه وقت اوخ نشه

  7. mojtabaaston

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    همشون عالی هستند

  8. صادق

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درود
    برخی دوستان چه کامنتای عجیب و غریبی توی این پست گذاشتن …!!!!!

    1. mehran911

      ۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      ??????
      نیستی که ببینی چه خبره صادق جان
      نیستی که ببینی چقدر راحت فراری رو با لامبو مقایسه میکنن و بعد با نهایت اعتماد به نفس لامبو رو از هر لحاظ برتر اعلام می کنن !!!!!!!!????? ????

      1. صادق

        ۱۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        میبینی مهران جان؟؟!؟! ?? ????
        فک کنم داریم به ظهور اما م زمان نزدیک میشیم که این همه کامنتای عجیب منیبینیم
        ?? ????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا