به تازگی ویدئوهایی از جزئیات آئرودینامیکی و عملکردی سوپرکار جدید فراری F8 تریبوتو منتشر شده است.
کلیدیترین فاکتور پرفورمنس سوپرکار جدید مارانللو پیشرانهی آن است. نیروبخش این خودرو نسخهی ارتقا یافته از پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربویی است که سه سال است جایزهی پیشرانهی برگزیدهی سال را به خود اختصاص میدهد. این نیروگاه ایتالیایی در F8 خروجی ۷۱۰ اسب بخاری دارد که مشابه سوپرکار ۴۸۸ پیستا میباشد.
جدای از پیشرانه، کاهش وزن هم مدنظر فراری بوده و به همین خاطر F8 تریبوتو حدود ۴۰ کیلوگرم سبکتر از ۴۸۸ GTB باشد. پیشرانهی کموزنتر، شیشه عقب لکسان و اسپویلر عقب فیبر کربنی باعث کاهش وزن این خودرو شدهاند.
اما یکی از مهمترین جنبههای پرفورمنس F8 تریبوتو به سیستمهای F1-Trac، E-Diff و SCM-E مربوط میشود. همچنین سیستم بهبود دینامیک پلاس فراری هم در این سوپرکار وجود دارد که به سرعت فشار ترمز کالیپرها را تنظیم میکند تا نظارت بیشتری روی دینامیک جانبی خودرو صورت گیرد.
سیستمهای آئرودینامیکی نیز نقشی کلیدی در طراحی این سوپرکار داشتهاند. در بخش عقب یک اسپویلر جدید نصب شده که کاراتر از قبل است. همچنین بخش زیرین بدنه بهصورت تخت طراحی شده و دیفیوزر جلو نیز باعث بهبود راندمان آئرودینامیکی شده و باعث خنک شدن هرچه بیشتر ترمزها میشود. حتی در زیر بدنه ژنراتورهای ورتکس وجود دارند. دیفیوزر عقب فعال نیز باعث افزایش داون فورس در هنگام عبور از پیچها شده و درگ را کاهش میدهد که نتیجهی تمامی این کارها بهبود شتابگیری و سقف سرعت خودروست.
فراری F8 تریبوتو نیز همانند اسلاف خود تنها برای مدت کوتاهی عنوان سریعترین فراری ۸ سیلندر پیشرانه وسط را در اختیار خواهد داشت زیرا نسخهی گیراتر آن در راه است. البته به نظر میرسد فعلاً شرایط برای جنگی سخت با مک لارن 720S مهیا شده است…
Khosrow
۲۵ اسفند ۱۳۹۷فراری – زیبای همیشگی / اخ که مشکی این اتاق چقدر خوف میتونه باشه ..
ایمان
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ساده ، مفید و کارآمد که در عین حال به زیبایی ماشین لطمه وارد نمیکنه ؛ این یعنی تکنولوژی مُدرنِ فراری
joojoo
۲۵ اسفند ۱۳۹۷فراری 488 از 458 اسپیشیاله قدرت بیشتر و وزن کمتری داشت و واقعا حرکت رو به جلویی محسوب میشد و اختلاف پرفورمنس قابل توجهی داشت
ولی f8 از 488 پیستا نه قدرت بیشتری داره(قدرتاشون یکیه) و وزنشم بیشتره(دقت کنید f8 از 488 GTB سبکتره نه پیستا)
من با اینکه فراری رو دوست دارم ولی این حرکتش رو نمیپسندم….
Ferrari
۲۶ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز ۴۵۸ اسپشیال ۱۲۸۰ کیلوگرم وزن داشت و ۴۸۸ هم ۱۳۷۰ کیلو.۴۸۸ ده کیلوگرم از ۴۵۸ سبکتر بود نه از اسپشیال ضمنا دوماه دیگه فراری سوپراسپرت هیبریدی خودش رو با قدرت احتمالی ۷۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۸۰ نیوتن متری معرفی میکنه.و گفتن این مدل متمرکز روی پیست خواهد بود.و از پلتفرم کاملا جدید استفاده خواهد شد f8 برای مشتریانی ساخته شده که یه فراری شهری میخوان و همون ۷۱۰ اسب قدرت کاملا کافیه و حتی زیاده با توجه به وزن ۱۳۳۰ کیلوگرمی.
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ اسفند ۱۳۹۷488 پیستا از ۷۲۰s سریع تر هست
سامان
۲۶ اسفند ۱۳۹۷براوو خیلی زیباتر شده. فراری ثابت کرده که نهایت وجود ندارد. همیشه میگیم مگه ممکنه از این زیباتر هم داشته باشیم. بعد دوباره فراری همه رو غافلگیر میکنه.
دقت در جزییات و مهندسی و هنر و تکنولوژی پیشرفته همه با هم تلفیق شده.
مهدی
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ایتالیاییها میگن فراری
ما هم میگیم فراری
واقعا فراریه
خیلی خوشگله فقط قرمز
Danial
۲۶ اسفند ۱۳۹۷سلطان بی چون و چرای خودرو سازی جهان حضرت فراری و تمام ♥
من حتی فکر میکنم خارج از سیاره زمین هم نمیتونن رو دست فراری بلند بشن
حسین دهمرد
۲۶ اسفند ۱۳۹۷اون ژنراتور ورتکس چیه کسی میدونه؟ پدال همش شده اخبار یکمم درباره تکنولوژی های مربوط به خودرو کار کنین.دمتون گرم.