فراری در ماه آگوست سال گذشته طراحی تازهای را در ادارهی مالکیتهای فکری اتحادیه اروپا ثبت کرده است اما این طرحها همین امروز منتشر شدهاند. تا این لحظه اطلاعات بسیار کمی دراینباره وجود دارد اما میدانیم که این حق ثبتها به فراری تعلق داشته و طراحی آن کار سر طراح فراری یعنی فلاویو مانزونی است.
با نگاه به این تصاویر میتوان گفت با خودروی طراحی شده بر مبنای لافراری کوپه روبرو هستیم اما چراغهای جلوی این طرح بسیار متفاوت بوده و نواری نازک از LED ها را دارد. همین داستان در بخش عقبی نیز برقرار است به گونهای که چراغهای عقب بسیار نازک بوده و البته ما را تا حدی یاد نوار افقی بوگاتی شیرون میاندازد.
با توجه به ورودیهای بزرگ در جلو و اسپلیتر گیرا شاید با نسخهی قدرتمندتر لافراری طرف هستیم. سپر عقب این طرح نیز گیراتر از لافراری عادی به نظر میرسد و در هر طرف دو خروجی اگزوز بزرگ دیده میشوند.
در پروفایل جانبی شاهد ارتباطی خاص بین گلگیرهای جانبی و ستونهای A و همچنین ارتباطی گیرا بین گلگیرهای عقب و سقف هستیم. استفاده از آینههای جانبی مرسوم به جای دوربینهای مدرن نشان از آن دارد که بیشتر از اینکه به فکر خودروی کانسپت باشیم، با خودرویی خیابانی طرف هستیم. البته صحبت دراینباره هنوز زود است.
حمیدرضا
۵ اسفند ۱۳۹۵امیدوارم اون چراغ عقب گرد و کلاسیک رو حذف نکنه
Kamran
۵ اسفند ۱۳۹۵از بقل کپی لافراری
Ferrari
۵ اسفند ۱۳۹۵از الان زوده درموردش حرف بزنیم یا نظر بدیم. باید منتظر باشیم تا فراری اطلاعات بیشتری منتشر کنه
akrh78
۵ اسفند ۱۳۹۵فرم کانال های کناری شبیه(نمیگم کپی) فورد gt هست
shirko
۵ اسفند ۱۳۹۵با وجود اینکه طرفدار لامبورگینیم و فراری رقیب حساب می شه ، ولی اعتراف می کنم لافراری از پی ۱ و ۹۱۸ یه سرو گردن بالاتره !!
Ace
۵ اسفند ۱۳۹۵من طرفدار لامبورگینی هستم.
اما فراری رو به عنوان یک طرفدار بینهایت دوست دارم.
در شتاب و هندلینگ اکثر مواقع برتری با ۹۱۸ بود .
فراری نتونست برتری که Enzo بر Carrera GT داشت، رو در Laferrari تکرار کنه.
پورشه انتقام Carrera GT رو خوب گرفت.
Meysam..laferrari
۵ اسفند ۱۳۹۵جدا از بحث جذابیت ظاهری که پی وان و 918 و خاندانشونو بذاری رو هم به چراغای لافراری نمیرسن
عالم و آدم میدونن تنها برتری پورشه 100-150 کیلومتر اوله
برو درگ لافراری رو با کوئنیگ زگ آگرا آر ببین شتاب اولیه ی لافراری بهتره ولی در آخر فراری با سرعت 200 مایل مسافت رو به پایان میرسونه و کوئنیگ زگ با211 مایل پس همه چی شتاب اولیه نیست.
اعداد هر مجله ی معتبری رو هم مقایسه کنی متوجه میشی (بر فرضم بگیریم پورشه دو دهم ثانیه سریع تره ، Who Cares ?)
حالا هی جار بزن طرفدار فراری ام ببینم کسی باور میکنه یا نه
Ace
۵ اسفند ۱۳۹۵.
.
.
دوست عزیز نه با اینکه من بگم طرفدار فراری ام به من چیزی میدن نه با اینکه ادعا کنم دشمن قسم خورده ی فراری هستم چیزی رو از دست میدم.
به قول خودت ( Who Cares!! کی اهمیت میده که من طرفدار فراری باشم یا لامبورگینی ، نه نظر کسی برای من اهمیت داره نه نظر من برای کسی.)
من گفتم به فراری علاقه دارم ، شما خواستی باور کن خواستی هم نه ، به من ربطی نداره و برام مهم هم نیست. هیچ اهمیتی نداره.
.
.
.
در مورد چند قسمت از کامنتت لازم دونستم توضیح بدم.
1_ برتری لافراری از نظر ظاهر بر خاندان 918 فقط و فقط نظر شخصی شماست.
از یک آدم عاقل و بالغ بعیده که اینطوری حرف بزنه.
هر کسی سلیقه ی خودش رو داره.
خیلی ها طراحی به دور از اغراق و ساده ی پورشه رو بیشتر میپسندن و دوست ندارن جلب توجه کنن
وگرنه پورشه تو ایران اینقدر طرفدار نداشت.
.
.
.
2- یک و دو و حتی سه ویدئوی ،درگ ملاک ما نیست.
در ماشین های RWD مهارت راننده در لانچ کردن بسیار بسیار بسیارمهمه. مخصوصا با ماشین های گرون که خییلی مهارت و تجربه میخواد.
شما حتما فکر میکنی گاز میدن و یک دفعه پاشون رو از روی ترمز و کلاچ برمیدارن و دیگه همه چیز تمومه !!
حتی زمان تعویض دنده هم تاثیر داره.
هیچ ویدئویی ملاک نیست. مگر اینکه بار ها نتیجش ثابت شده باشه و ماشین ها از نظر قدرت و گشتاور و …. اختلاف قابل توجه داشته باشن.
( مثل درگ لافراری با اونتادور که همه میدونن اونتادور عقب میافته.)
من میتونم برات ویدئویی رو بیارم که لافراری در برابر ویرون 16.4از صفر کیلومتر شروع کردن و از همون اول تا آخر ویرون فقط فاصلش با لافراری زیاد میشد.و آخرش هم لافراری نقطه شده بود عقب ویرون.
هیچ کدوم ملاک نیست.
لانچ کردن و بعد تعویض دنده در بهترین زمان یک هنر بزرگه که بین آدم ها از نظر مهارتشون تو این کار تفاوت های بسیاری هست.
shirko
۵ اسفند ۱۳۹۵اینم شاهکار می شه
ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)
۵ اسفند ۱۳۹۵خییلی طراحی فوق العاده ای داره…امیدوارم فراری ب فکر یه هایپرکار جدید باشه…