پورشهفراری

جنگ خونین! پورشه 911 GT2 RS در برابر فراری 488 پیستا

فراری ۴۸۸ پیستا که به‌تازگی معرفی شده است، به قدرتمندترین پیشرانهٔ هشت سیلندر جاده‌ای تاریخ فراری مجهز است و با استایل مختص پیست و عملکرد فوق‌العادهٔ خود، بلافاصله چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. بااین‌حال در بخش سوپراسپرت‌های مسابقه‌ای، یک رقیب تازه‌نفس و البته خطرناک دیگر هم حضور دارد که آن پورشه ۹۱۱ GT2 RS است. همانند فراری، این ساختهٔ پورشه هم نشان‌دهندهٔ اوج کاری است که یک شرکت با اصلاح کامل یک محصول موجود می‌تواند انجام دهد؛ بنابراین قصد داریم این دو اعجوبهٔ وحشی را به جان هم دیگر انداخته و نبردی خونین بین آن‌ها راه بیندازیم.

استایل ظاهری

زیبایی یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و بنابراین در این رابطه نمی‌توان بین این دو سوپراسپرت قضاوت کرد. بااین‌حال این ماشین‌ها عملکرد فوق‌العادهٔ خود را با روش‌های بسیار متفاوتی به نمایش گذاشته‌اند زیرا در فراری به‌غیراز یک ورودی هوای بزرگ روی کاپوت و دیفیوزر برجسته‌تر عقب، ممکن است که فرد معمولی سریعاً متوجه نشود که این یک فراری قدرتمندتر و اسپرت‌تر است اما در همین حال، ورودی‌های هوای بسیار بزرگ، گلگیرهای برجسته و بال غول‌پیکر عقب، بلافاصله به یک شخص معمولی نشان می‌دهند که GT2 RS یک ۹۱۱ وحشی است که برای سرعت‌های بالا آماده شده است.

مشخصات فنی

فراری ۴۸۸ Pista

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 ۳.۸ لیتری H6
تنفس بای‌توربو بای‌توربو
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا صد ۲.۸ ثانیه ۲.۸ ثانیه
شتاب صفر تا دویست ۷.۶ ثانیه ۸.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۲۸۰ کیلوگرم ۱۴۴۰ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۰.۵۶ اسب بخار/کیلو ۰.۴۸ اسب بخار/کیلو
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه

جدول بالا نشان می‌دهد که چطور به طرز شگفت‌انگیزی اعداد و ارقام فنی و عملکردی فراری ۴۸۸ پیستا و پورشه ۹۱۱ GT2 RS به هم نزدیک است. بااین‌حال هرچند در اکثر آیتم‌ها برتری با فراری است اما صاحبان پورشه نیز هیچ دلیلی برای خجالت کشیدن از عملکرد خودروی‌شان نخواهند داشت. البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که وجود دو سیلندر بیشتر در موتور فراری کمک بزرگی به برتری جزئی آن نسبت به پورشه کرده است. در بخش عملکرد اما دو خودرو در زمانی یکسان یعنی ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسند اما در رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت فراری سریع‌تر است تا اینکه نهایتاً هردو ماشین به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کنند.

اما بزرگ‌ترین مزیت فراری نسبت به پورشه وزن کمتر آن است چراکه اسب سرکش ایتالیایی‌ها ۱۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از پورشه است. این موضوع به تبحر مهندسین فراری بازمی‌گردد که توانسته‌اند وزن ۴۸۸ پیستا را به میران ۹۰ کیلوگرم نسبت به ۴۸۸ استاندارد کاهش دهند. سؤال بزرگ در مورد ۴۸۸ پیستا اما قیمت آن است چراکه عمدتاً فراری قیمت محصولاتش را به‌صورت عمومی اعلام نمی‌کند و به نظر نمی‌رسد که این رویه در مورد پیستا هم تغییر کند. در مقابل پورشه اما هیچ مشکلی بابت اعلام قیمت ۹۱۱ GT2 RS ندارد. قیمت پایهٔ این اعجوبهٔ آلمانی از ۲۹۴,۲۵۰ دلار آغاز شده و با سفارش تمامی آپشن‌ها نهایتاً به ۳۵۹,۶۷۰ دلار می‌رسد.

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Rezalp

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    هر دو تاشون عالین ولی فراری پیستا یه چیز دیس

    موافقم 2
    مخالفم 1
  2. Ferrari

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    تو جدول گشتاور ۴۸۸ اشتباه نوشته شده ۴۸۸ پیستا ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنه لطقا اصلاح بفرمایین

  3. محسن

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (165 ديدگاه)

    گشتاور فراری ۷۷۰ هست. اصلاح کنید.

  4. Ali Keyhani

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    رقابت تنگاتنگیه،یه مدت پیش این مقایسه رو تو موتور ترند فکر کنم دیده بودم،انتخاب من بدون شک فراری 488 پیستا،ظاهری زیباتر و خشن تر نسب به پورشه،سبک تر و یه کوچولو سریع تر و قوی تر،در کل باید بگم هردوتا سوپراسپرت دوست دارم و با احترام به هواداران پورشه من پیستا رو ترجیح میدم.

  5. Hamid.Hellcat

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    فراری هم از نظر فنی بهتره هم از نظر طراحی هم از نظر برند.
    شما فقط طراحی در دو تا ماشین رو با هم مقایسه کنید. در پورشه از پراید هم ساده تره. بقیه قسمتها بماند.

    1. King 918

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      Ok شما راست میگی …

  6. Hamid.Hellcat

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    چند روزی هست این کلیپ تو تلگرام دست به دست میشه اگه ندیدید حتما ببینید
    شتاب وحشتناک فراری 458
    البته تو کلیپ کورت و اوراکان و یک فراری 458 دیگه هم هستند که تند نمیرن اما شتاب 458 واقعا عالیه و تعویض دنده ها دقیقا شبیه ماشین فرمول یک انجام میشه
    اینم لینک کلیپ:
    https://www.aparat.com/v/WVtmR

    1. فرید

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (39 ديدگاه)

      یعنی هیچکس متوجه دستکاری سرعت فیلم نشده تو این مدت؟

      1. Hamid.Hellcat

        ۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        فکر نکنم دستکاری شده باشه
        به حالت راه رفتن عابر پیاده بعد از حرکت ماشین دقت کنی متوجه میشی

    2. Rezalp

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      سرعت فیلم دستکاری شده

      1. Rezalp

        ۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        اونی که رد شد درسته
        ولی خود راننده که شروع کرد سرعت فیلم رفت بالا

    3. الف.ی

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      جالبه
      من چندین هفته پیش این کلیپ رو تو آپارات با عنوان وقتی فراری لافراری بهش بر میخوره دیده بودم

  7. ایلیا

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    این مقاله بیشتر ارائه ی اطلاعاتی بود که همشون رو یا میدونستیم یا با یه سرچ ساده میشد بدست آورد. قدرت، شتاب، قیمت…
    انتظار داریم مقایسه و بررسی واقعی از خودروها ببینیم در تمام جنبه ها نه فقط قدرت موتور و قیمت.

  8. tomcat

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    فراری سریعتر ظریف تر خوشگل تر خاص تر با پرستیژ تره در ضمن حمید جان سرعت اون فیلمی که شما دیدی چند برابر شده

  9. الف.ی

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    فراری همیشه تو این کلاس خیلی خوب کار کرده از جدول هم مشخصه ولی به نظر من که رکورد پیست خیلی برام مهمه بین این دوتا نابودگر، پورشه انتخاب به مراتب بهتریه چون پورشه کاملا تو نوربرگ رینگ اثبات شده است

  10. mehran911

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    پیستا خودروی فوق العاده ای هستش وقطعا رکورد های خوبی در پیست ها خواهد زد
    منتظر رکوردهای خوبش خواهم بود

  11. ایمان

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فراری ۴۸۸ پیستا : لایک ????
    پورشه ۹۱۱ GT2 RS : دیسلایک ????

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. tomcat

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    خوشحالم که منطقی هستی مهران جان این نشان دهنده شخصیت و سواد شماست

    1. mehran911

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      قربانت
      شما لطف داری دوست عزیز

  13. سعید

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    عملکرد این ماشین ها(مکلارن ۷۲۰ و پورشه ۹۱۱ و فراری ۴۸۸و …) خیلی به هم نزدیکه و به نظر من خریدنشون کاملا سلیقه ای هست و از خرید هیچکدام پشیمون نمیشی
    ولی انتخاب من همیشه فراریه

  14. ساسان

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    هردو ماشین اوج پرفورمنس و مهندسی دو شرکت بزرگه. وهردو دوست داشتنی… ولی انتخاب من فراری هست. طراحی بهتری داره. پورشه هم امتحانشو تو نوربرینگ پس داده و بسیار قابل احترام.
    هردوعالین👍

  15. Fk

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فیلم دست کاری شده نیست
    شتاب ۲/۸ ثابت میکنه
    زمان تعویض دندها تعداد تعویض ها همه طبیعی هستن
    چن بار نگاه کردم تا چیزی ازش دربیارم
    ولی دیدم واقعیه

  16. MoNsTeR

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    با اینکه هر دو واقعاً فوق العاده هستن

    اما هیچ وقت نمیتونم عشقم به فراری رو پنهان کنم❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  17. مهدی

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    من فکر میکنم تو بیشتر پیستها پورشه سریعتر باید باشه اما در کل فراری رو ماشین بهتر و جذابتری میدونم… یه چیز دیگه که سواد فنی نویسنده رو زیر سوال میبره اینه که گرفتن توان مخصوص بیشتر وقتی حجم موتورها تقریبا برابر هست از یه موتور ۶ سیلندر راحت تر از موتور ۸ هست چون اینترنال موتور ۸ به واسطه لنگرهای اضافه و شاتون و پیستون وزن بیشتری داره و طبیعتا اصطکاک دوتا سیلندر قطعات بینشون هم هست…. حالا من نمیدونم مقاله ترجمه هست یا نویسنده داخلی هست

    1. امیر دهقان

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (743 ديدگاه)

      سلام
      اگه دقت کرده باشین در انتهای مطلب منبع ذکر شده است

      1. مهدی

        ۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1739 ديدگاه)

        ظاهرا متوجه نشدین…متن گفته دو سیلندر بیشتر فراری بهش کمک میکنه تا قدرت بیشتری تولید کنه که این حرف کاملا اشتباهه به دلایلی که گفتم

  18. امید

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (138 ديدگاه)

    آخه اصلا مگه برندی هست که با فراری قابل قیاس باشه؟. قیافه پورشه رو نگاه کن .اصلا خودشون هم باور نمیکنن که بتونن به فراری افسانه ای حتی نزدیک بشن…..

    1. Meysam..LaFerrari

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      پورشه نزدیک ترین، قوی ترین و قابل احترام ترین رقیب فراریه.

  19. Saied

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    چیزی که از یک فراری انتظار میره همین هست. واقعا عالیه. انجین هشت سیلندر ولی وزن کمتر از ماشینه شش سیلندر. عالی یعنی این.

  20. فرهاد كرمستجی

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    فراری کاملا لوکس تر میسازه این رو میشه از طراحی ناب ایتالیاییش حس کرد ولی پورش حس دوام ببهتری تو این رده قیمت به انسان القا میکنه، یه جورایی حس میشه که استهلاک کمتر و از طرفی هزینه نگهداری معقول تری داشته باشه، به عنوان مثال شاید هرکسی دلش نیاد با یه فراری پیست خیلی تو پیست شیطنت کنه ولی 911 حس اطمینان بهتری برای شیطنت ایجاد میکنه. البته این مورد کاملا بر میگرده ببه اینکه ببا چه دیدی این ماشین ها تهیه میشن.

    1. مهدی

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      جسارتا این حس دوام و اطمینان از کجا نشات میگیره؟ چند سالی یه مدل از هر کدوم تو گاراژ داشتین؟

      1. فرهاد کرمستجی

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (254 ديدگاه)

        فکر میکنم بارها خوندم که فراری هزینه تعمیر و نگهداری سرسام اوری داره و افراد خانوادم، بعدشم این چه سبک صحبت کردنه؟؟!!! در ضمن نیازی به توضیح نمیبینم ولی خیلی از برندها ی خودرویی در کشورهای حوزه خلیج فارس به راحتی قابل دسترس هستند نکه یه مدل خاص ولی به عنوان مثال یکی از افراد خانواده بنده فراری کالیفرنیا داره که البته اونجا خیلی خاص نیست، فامیلی بنده سرچ کنین متوجه میشین که افراد کمی این فامیلی رو دارن که بیشترشون ایران نیستند.

        1. مهدی

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1739 ديدگاه)

          برادر من خب ندونسته داری یه حرفی میزنی. هزینه نگهداری چه ربطی به دوام داره؟ الان هزینه نگهداری بنز کلاس اس هم از سانتافه بیشتره این یعنی دوامش کمتره؟؟؟ فراری داره محصولاتش رو تو اوج کیفیت متذیال و منتاژ میسازه اینکه میگن هزینه نگهداریش بالاست به خاطر دقت بالا تو قطعات فنی هست که اگه به موقع با مصالح خوب سرویس نشه به مشکل میخوره وگرنه اینجور که شما گفتین دوام پایینه من یاد سر و صدای اتاق و جلوبندی و باز کردن سرسیلندر افتادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا