شاید به نظر برسد فراری در استفاده از تکنولوژی هیبریدی در سوپرکار جدید SF90 استراداله کار آسانی داشته است. هرچه باشد موفقیت لافراری نشان داده که این برند با این مسیر آشنا است و تکنولوژی هیبریدی به راحتی میتواند وارد اسطبل اسبهای این برند ایتالیایی شود.
اما استفاده از چنین تکنولوژیای بدون قربانی کردن برخی فاکتورها به دست نیامده است. مدیر تکنولوژی فراری تائید کرده این برند به خاطر تکنولوژی هیبریدی مجبور به افزایش وزن خودرو شده است.
مجبور بودن به افزایش وزن در خودروهای پرفورمنس معانی زیادی دارد. وزن کاملاً مهم است زیرا روی شتاب گیری و هندلینگ خودرو تأثیر میگذارد. برای مثال یک خودروی کارت با وزن بیشتر از حد معمول را تصور کنید که نیازمند تلاش بیشتر برای رسیدن به سرعتهای بالاتر خواهد بود؛ و این مشکلی بوده که فراری بایستی در زمان تولید SF90 استراداله حلش میکرده است.
مدیر فراری میگوید افزایش ۲۵۰ کیلوگرمی وزن یک فراری را به سختی میتوان جبران کرد. این برند مجبور بوده برخی روشها همچون فیبر کربن روی قطعات زیاد را در نظر بگیرد اما نهایتاً باید روشهای دیگری را نیز در نظر گرفت. یک روش دیگر وجود قدرت زیاد است که دربارهی SF90 استراداله شاهد قدرت و گشتاور ۹۸۶ اسب بخاری و ۹۰۰ نیوتون متری هستیم.
فراری با مشکلات دیگری هم دست و پنجه نرم کرده که از جملهی آنها میتوان به فاصلهی بین محوری نسبتاً کوتاه و مرکز ثقل کوتاه اشاره کرد. همچنین دو پیشرانهی روی اکسل جلو باعث اضافهوزن ۷۰ کیلوگرمی شدهاند که این امر هم با سیستم هدایت گشتاوری به منظور ایجاد همان حس محصولات فراری حل شده است.
ایدهی تولید SF90 استراداله اصلا آسان نبوده اما اینکه فراری توانسته به این سختیها غلبه کند و قوی ترین اسب رقصان جادهها را معرفی نماید جای تحسین و خوشحالی فراوان دارد…
moein
۱۱ شهریور ۱۳۹۸سلطان?
Mopar or No Car
۱۱ شهریور ۱۳۹۸رکورد سرعت توسط شیرون با سرعت 490.8 کیلومتر در ساعت شکسته شد.
امیر.عارف
۱۱ شهریور ۱۳۹۸فراری ، رویای قشنگ خیلی از ماشین بازها هست . حتی اگر اسپورت سوار نباشی
Khosrow
۱۱ شهریور ۱۳۹۸اتفاقا ماشین از یه حدی که سبکتر میشه حس خوبی نمیده روندنش / سر پیچ ها حس کردن وزن و قرص بودن ماشین یه حاله باحالیه ..
AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۸بعد یه سریا میان واسه AMG One ، مرسدس رو سرزنش میکنن ، ببینید پیاده کردن یه سیستم هیبریدی نسبتا معمولی که قبلا روی لافراری هم تست شده برای استراداله چقدر زمان بر و پیچیده بوده، خوب معلومه وقتی بخوای یه پیشرانه فرمول یک رو بعد از زمان هیبریدی شدن به صورت تمام و کمال روی یه هایپر کار پیاده کنی ، باید سختی زیادی رو تحمل کنی ، حالا هم که یه سری قوانین جدید وضع کردن اوضاع پیچیده تر شده ، اگر عرضه پروجکت وان ۵ سال هم عقب بیفته باز هم ارزش انتظار کشیدن رو داره ، هر وقت مرسدس بطور رسمی عرضه خودرو رو منتفی اعلام کرد اون موقع هر چی دوست دارید بگید ….
Ferrari
۱۱ شهریور ۱۳۹۸دوست عزیز این دومدل باهم فرق دارن مرسدس موتور هشت سیلند و دوازده سیلندر اماده داشت که میتونست ازشون استفاده کنه اما با یه حرکت جوگیرانه تصمیم گرفتن از پیشرانه فرمول یک استفاده کنن یکی بیاد بگه که چی بشه؟؟؟ مرسدس اندازه توسعه یه موتور کاملا جدید خرج بهینه سازی موتور فرمول یک کرده که قوانین رو پاس کنه تازه محدودیت عمر هم که داره بهتر نبود از همون پیشرانه های موجود استفاده میکرد؟ یا یه پیشرانه جدید براش توسعه میداد؟ اصلا نیازی به موتور فرمول یک نبود و نیست یکی از مدیران فراری هم دوسال پیش گفت که ایده خوبی نیست.ضمنا مشکل فراری غلبه کردن به وزن ماشین بود باید سیستم های دینامیکی رو طوری توسعه میدادن که به چابکی ماشین لطمه نزنه و وزن زیاد ماشین حس نشه این با موتور مرسدس که باید برای استفاده شهری بهینه بشه فرق داره
SFXSuperFast
۱۱ شهریور ۱۳۹۸قربونش
سیستم هیبریدی لافرراری کِرس عه دقیقا شبیه سیستم دهه 2010 فرمول یکه (موتور تنفس طبیعی+کرس) و همه قدرت یکپارچه رو میل لنگه
سیستم هیبریدی اس اف90 دوتا موتور الکتریکی کاملاً جداگونه رو اکسل جلو و یه موتور تویین توربو رو اکسل عقب داره!!!
کلن از صفر سیستم هیبریدیش رو توسعه دادن!
حتی برنامه ریزی نحوه بهره برداری از قدرت الکتریکی ک دیگ ریزترین و ساده ترین جزئیات ساخت ماشین هیبریدیه رو هم از اول شروع کردن چون اصن هم الکتریکیا جدان هم رو اکسل جلون هم موتور بنزینی تویین توربوعه!!!!
Seyed AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۸درسته ببخشید یه اشتباه کردم و اون که فکر کردم سیستم هیبرید sf90 مثل لافراری ولی در کل منظورم این بود که فراری تجربه استفاده از سیستم هیبریدی تو یک هایپر کار رو داشته اما مرسدس نه …
دوم اینکه درسته سیستم هیبریدی لافراری از فرمول یک به عاریت گرفته شده اما با تغییرات و اینکه پیشرانه AMG One دقیقا برای فرمول یک نه شبیه به فرمول یک و با قوانین جدید کار برای مرسدس سخت تر شده
سوم اینکه در گذشته هم پورشه 918 از سیستم هیبریدی نسبتا شبیه به SF90 بهره میبرده اما قبل از مرسدس هیچ شرکتی عین پیشرانه فرمول یک بعد از هیبریدی شدن رو تو خودروهاش استفاده نکرده…
البته هر گلی یه بویی داره و هر کاری سختی خودش رو ، من منکر پیچیده بودن پیشرانه sf90 نیستم اما مشخصا کار مرسدس خاص تر و خاص بودن هم هزینه های خودش رو داره مشکل من اینه که یسریا مرسدس رو متهم به خودنمایی میکنن در حالی که …
Ahmad
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ما هم منکر مهندسی عالی مرسدس نیستیم ولی فرق فراری با مرسدس اینه که کاری رو شروع میکنه که بتونه انجامش بده. و تصمیمات هیجانی نمیگیره
ایمان
۱۱ شهریور ۱۳۹۸با فراری ، سختی ها آسان می شود
بی نظیره این ” پادشاه مارانلو “