فِراری سال ۲۰۱۶ میلادی با فروش مجموعاً ۸,۰۱۴ دستگاه خودرو، رشدی چهار درصدی را نسبت به سال پیش از آن تجربه کرد و بار دیگر روند رو به رشد خود را جشن گرفت.
فروش مدلهای هشت سیلندر این خودروساز در مقایسه با سال ۲۰۱۵ به میزان ۵ درصد افزایش پیدا کرده که قسمت مهمی از آن را میتوان مدیون موفقیتهای ۴۸۸ GTB و ۴۸۸ اسپایدر طی دو سال گذشته دانست. انواع دوازده سیلندر هم به لطف GTC4Lusso، لافِراری آپِرتا و F12tdf رشدی ۴ درصدی داشتهاند.
آمار دقیق فروش از ژانویه تا دسامبر ۲۰۱۶ در بازارهای مختلف به شرح زیر است:
اروپا، خاورمیانه و آفریقا: ۳,۶۱۰ دستگاه؛ ۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵.
ایالاتمتحده: ۲,۶۸۷ دستگاه؛ ۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵.
چین: ۶۱۹ دستگاه.
باقی مناطق آسیا اقیانوسیه: ۱,۰۹۸ دستگاه.
در این مدت سود خالص کمپانی با افزایش ۸.۸ درصدی (برابر با ۲۵۱ میلیون یورو – ۲۷۰.۶ میلیون دلار) به ۳.۱۰۵ میلیارد یورو (۳.۳۵ میلیارد دلار) رسید. فِراری همچنین معتقد است روند صعودی مذکور طی سال جاری نیز ادامه داشته و با فروش مقدار تخمینی ۸,۴۰۰ دستگاه از مدلهای مختلف، مبلغی حدود ۳.۳ میلیارد یورو (۳.۶ میلیارد دلار) به جیب خواهد زد.
فقط انگلستان
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مکلارن هم سال 2016 (4940 ) تا ماشین فروخت که بعد از فراری بزرگترین سوپر اسپورت ساز دنیا هستش.
vahid 956
۱۷ بهمن ۱۳۹۵Gtc زیباترین interior رو داره شکی توش نیست
طراحی یعنی فراری یعنی ایتالیا
LAMBORGHINI
۱۸ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز
میشه یک لینک برای همین عدد بدی
امیرحسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۵کاشکی پورشه هم همینطور خاص میموند یا حداقل ماشینایی مثل کاین یا ماکان رو تولید نمیکرد
به نظرم لامبورگینی هم ( البته در اصل فولکس) داره اشتباه میکنه که شاسی بلند میزنه
Ferrari
۱۷ بهمن ۱۳۹۵برای یه کمپانی که فقط سوپر اسپرت میسازه خیلی عالیه. فقط مونده قهرمانی در فرمول یک. امیدوارم امسال قهرمان بشه
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵منتظر آمار لامبورگینی هم هستم ببینیم این 2 رقیب ایتالیایی کدومشون بهتر کار کردن.
فقط انگلستان
۱۷ بهمن ۱۳۹۵اعلام شده لامبورگینی ۳۴۵۷ تا ماشین فروخته دوست عزیز.
MATADOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۵خدا رو شکر.
لامبورگینی هنوزم خاصه.
سیدامین فاخر
۱۷ بهمن ۱۳۹۵روند روبه رشد فراری واقعا تحسین بر انگیزه
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵درود.
کاش فراری افزایش فروش نداشت!!!
اگر فروششون از یه حدی بیشتر بشه (اگه اشتباه نکنم 10000 دستگاه در سال) دیگه ماشیناشون محدود و خاص به حساب نمیان و مجبور میشن قوانین زیست محیطی سخت رو رعایت کنن. برای همینه که فراری به استفاده از توربو و موتورهای کوچک رو اورده. از طرف دیگه هم مجبورن افزایش تولید داشته باشن به خاطر اینکه سود کنن و بقای شرکت حفظ بشه و از بین نرن.
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵فروش فراری هنوز خیلی مونده به اونجا برسه.
حالا حالا ها فراری خاص میمونه.
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مجید جان این آقای مارچیونه از زمان مدیریت مونتزمولو داشت اصرار میکرد که فراری تولیدش رو به 10000 برسونه. الانم که مونتزمولو کنار رفته و مارچیونه شده رئیس فراری، داره هر سال میزان تولید رو بالا میبره. پس همچین دور از ذهن نیست اگه قبل از 2020 به 10000 برسه.
در مورد خاص بودن هم باید بگم بله، فراری با 10000 خودرو در سال هم توی بازار خاص میمونه اما از نظر قانونی دیگه تولید انبوه محسوب میشه و باید یه سری قوانین رو رعایت کنه.
LAMBORGHINI
۱۸ بهمن ۱۳۹۵بله حسین جان.
اطلاعات مغیدی بهم دادی
ممنونم رفیق.
Ferrari
۱۷ بهمن ۱۳۹۵شما در پست مربوط به فراری F12M گفتی فراری درمورد لافراری بزرگنمایی کرده.
دوست عزیز به نظر شما این خنده دار نیست که اون همه مهندس بیان درمورد ماشینی که تولید کردن یه مشت عدد غیر واقعی رو مطرح کنن و خودشونو مسخره ی خاص و عام کنن؟؟این یه لینک درمورد رکورد های فراریه و با پورشه و مکلارن مقایسه شده دیدنش خالی از لطف نیستhttp://fastestlaps.com/models/ferrari-laferrari
اسطوره
۱۷ بهمن ۱۳۹۵اون اعداد غیر واقعی نیست.
همون جمله ای که من گفتم بزرگنمایی کرده رو برام بنویس.
من گفتم هیچ وقت مهندسین فراری دروغ گفتن یا … .
لینکی هم که شما گذاشتی یک سری عدد و رقم بود که خودم میدونستم. غیر از این چیزی نداشت.
چیزی که برای من مشخصه فراری رکورد ماشین هاش رو در شرایط سوپرایده آل اندازه میگیره. شرایطی که در واقعیت تحققشون خیلی سخته.
چندین درگ از لافراری دیدم که غیر از رولینگ استارت هایی که به نظر شخص من یکم مشکوک بودن، حتی حریف ویرون قدیمی هم نمیشد.
.
.
چرا فراری از هیچ پیستی غیر از فیورانو برای رکورد شکنی استفاده نمیکنه ؟
رقابت F12 M و Aventador S هم بمونه واسه وقتی که هر دو رسما معرفی بشن. چیزی که برای من مشخصه ، برنده ی این رقابت عشق من خواهد بود.
MATADOR
۱۷ بهمن ۱۳۹۵در ضمن خبر های خیلی خوبی از اونتادور S دارم.
ان شا الله در روز های آتی خواهم گفت
در مورد جانشین اونتادور خبر های خیلی خیلی خوب تری ! از سنت آگاتا به بیرون درز کردن.
در حال پرسه زدن در فروم های اینترنتی و بحث با مطلعین در این زمینه هستم. به زودی اعلام خواهم کرد.
MATADOR
۱۸ بهمن ۱۳۹۵این اعداد رو از سایت رسمی Koenigsegg پیدا کردم.
نمیدونم اونجا چکار میکرد !!!
ولی بود به هر حال.
اعداد اعلامی از سوی کارخونه و اعدادی که یک تیم خبره از رانندگان بهش رسیدن.
اسم این تیم SCD یا super car driver هست.
Porsche 918
SCD: 22.95 sec
Porsche: 19.9 sec (with Weissach package)
.
Ferrari LaFerrari
SCD: 21.99 sec
Ferrari: 15 sec
.
McLaren P1
SCD: 20.11 sec
McLaren: 16.5 sec
.
توجه کنید که رکورد رسمی اعلامی برای 918 با پکیج ویزباخ بود. وگرنه پورشه برای 918 معمولی 0 تا 300 رو 21 ثانیه اعلام کرده بود.
مکلارن حدود 4 ثانیه با رکورد رسمی اختلاف داره.
اما لافراری 7 ثانیه !!!
یک جای کار میلنگه.
.
درگی از 0 تا 300 هست. در پدال میتونی سرچ کنی. بین لافراری و ویرون 1001 اسبی. لافراری از اول مسابقه تا آخرش نتونست به ویرون برسه. از اول تا آخر ، آخر بود.
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۵درود.
اسطوره جان، ماتادور جان، هر سوپر اسپرت سازی در شرایط ایده آل رکورد میزنه. نیسان GTR هم در شرایط کاملا ایده آل به اون رکوردهای شگفت انگیز میرسه. این چیزی نیست که بخوای عیب به حسابش بیاری. شما کافیه رکوردهایی که توی سایت های دیگه زده شده رو چک کنی. متوجه میشی که فراری در اعلام نتایجش خطایی نکرده و منابع معتبر دیگه هم همون نتایج رو بدست اوردن. اگه منظورت از شرایط واقعی توی خیابونه، باید بگم هیچ ماشینی توی خیابون همون رکورد رسمی رو نمیزنه، یا سریعتره یا کندتر.
در مورد اینکه چرا فراری معمولا توی فیورانو رکورد میزنه باید بگم فراری جدیداً از بازیِ رکورد شکستن کنار رفته و نه شتاب دقیق ماشیناشو اعلام میکنه نه رکوردشون توی پیستهای دیگه. میگه ما علاقه ای به این کار نداریم. دقیقا مثل ماجراهایی که سر مقایسه لافراری و P1 و 918 پیش اومد و اخرش هم معلوم نشد کدومشون شتاب بیشتری داره! فراری معمولا توی فیورانو رکورد میزنه و رکورداشو با مدلهای خودش مقایسه میکنه نه با رقبا. این نه عیبه نه از سر ترسه.
این کلیپهایی هم که توی اینترنت ریخته معمولا توسط مالکین ظبط شده و نمیشه بهشون استناد کرد. در واقع اصلا معتبر نیستن. ماشینی که دست مالک بوده معلوم نیست چقدر لاستیک مصرف کرده، موقع تست چقدر بنزین توی باکش هست و این بنزین چقدر وزن داره، روغن موتورش در چه شرایطیه و خیلی عوامل دیگه.
در مورد مقایسه لافرای با بوگاتی هم باید بگم همونطور که خودت هم حتما میدونی، این دوتا اصصصصلا توی یه سگمنت نیستن که شما اینقدر راحت با هم مقایسشون میکنی. اون کلیپی هم که میگی توی پیست خیس ظبط شده. سیستم چهار چرخ محرک بوگاتی توی پیست خیس بیشتر بهش کمک میکنه. در ضمن بقیه کلیپهایی که توی اون پیست ظبط شدن رو هم ببین. کلا نتایج عجیب توی اون پیست بدست میاد. جدی نگیر.
شما برای هر ماشینی بری سرچ کنی، بالاخره یه جاهایی رو پیدا میکنی که نتایج اعلام شده شون با نتایج کارخونه خیلی تفاوت داره. چه تو شتاب و سرعت، چه تو مصرف سوخت، چه آلایندگی.
Madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵حسین جان چند نکته :
_____________________________________________________
1- شرایط ایده آل ، درسته. هر شرکتی در شرایط ایده آل اندازه می گیره. اما صد ها یا حتی هزار بار در طول این 10 سال در مقایسه ی انواع و اقسام ماشین ها از فولکس واگن گلف بگیر تا پورشه کاررا جی تی به من ثابت شده صنعت خودروسازی آلمان در مواجهه با مشتری واقع گرا تر و صادق تره.
اگر شرایط ایده آله چرا این اختلاف برای 918 (بدون پکیج ویزباخ) میشه 1.9 ثانیه و برای فراری میشه 7 ثانیه.
من قشنگ یادمه. زمانی که پورشه و فراری و مکلارن رکورد های ماشین هاشون رو قبل از تست اعلام می کردن تقریبا یقین داشتم لافراری در همه ی درگ ریس ها ، در همه ی پیست ها باید از بین این 3 ماشین سریع ترین باشه.
بی نهایت برای دیدن یک اسطوره ی جدید هیجان داشتم. لافراری وقتی اومد عالی بود اما در حد انتظارات من نبود.
در درگ که کاملا عکسش به من ثابت شد. رقابت اصلی در درگ تمام موارد بین 918 و P1 بود.
_________________________________________________
2- فراری از بازی رکورد زدن کنار رفته ؟!؟ این چیزیه که شما میگی ؟
چیزی که فراری رو فراری کرد بازی رکورد زدن بود.
الان کسی که 4.5 میلیون دلار پول واسه لافراری میده اگر ازش بپرسی همین پول رو چرا واسه 918 ندادی میگه آخه این فراریه. رکورد دار پیروزی های فرمول 1.
فراری یک زمان در ثبت رکورد سریع ترین ماشین جهان با پورشه و لامبورگینی کلکل داشت. لامبورگینی 260 تا میزد. 2 هفته بعد فراری 290 تا. اولین ماشینی هم که به 300 رسید F40 بود.
فراری از زمان اون رکورد شکنی ها شد “فراری.”
فراری اگر به بازی رکورد بی علاقه بود چرا از همون اول سر رکورد های 0 تا 200 و 0 تا 300 لافراری اون همه جنجال راه انداخت.
_________________________________________
3- من درگ ویرون رو با لافراری فقط به عنوان مثال گفتم.
اتفاقا مالکین برای اینکه جلوی هم کم نیارن سعی میکنند با بهترین امکانات و شرایط ماشینشون رو به پیست بیارن.
از نظر مراقبت مالکین هم شرایط یکسانه. اتفاقا به خاطر ارزش کلکسونی کمتر 918 ، من خودم در درگ ها 918 های خیلی داغونی دیدم.
ببین دوست عزیز اگه بخوایم به این همه ویدئو که تپ تینترنت هست بی توجه باشیم و بگیم اینا همشون از دم غیرقابل اعتماد، پس چی کار کنیم ؟!؟!
نمیشه که این ماشین ها مقایسه نشن.
اصلا هم هدف من از مقایسه ی ویرون با Laferrari این نبود که بگم کدوم بهتره. چرخ لافراری اندازه ی ویرون واسه یه ماشین باز ارزش داره.
________________________________________
4- من شتاب این ماشین ها رو از یک منبع معتبر پیدا کردم. از پسر همسایه که نپرسیدم !!!
اصلا هم اینطور نبوده که بگردم و آمار جانبدارانه پیدا کنم. اولین اعدادی رو که پیدا کردم نوشتم.
______________________________________
5- حرف آخر :
من این چند سال به این نتیجه رسیدم فراری و شاید کم کم بقیه ی سوپراسپرت سازان تبدیل شدن به بنگاه پولی. یکی از نقد های اینترنت رو نگاه می کردم. یارو رفته بود کالیفرنیا بخره. گفت بیشتر از قیمت پایه یعنی 150000 پوند یک پنی هم نمیخوام بدم. مثل اکثر ماها که قیمت ماشین ها رو همون عدد نوشته شده در اینترنت میدونیم. وقتی در جریان خرید این ماشین قرار گرفت دید با 150000 پوند چیزی بیشتر از یک گاری بهش نمیدن. حتی چسپوندن آرم فراری روی ماشین 6000 پوند خرج داشت. حتی جلوپنجره 5000 پوندی جزو آپشن ها بود … کی ماشین بدون جلو پنجره میخواد ؟!؟ روکش اصلی صندلی رو طوری طراحی کرده بودن که با 1 هفته استفاده قهوه ای میشد تا مجبور باشی 5000 پوند برای روکش اضافی خرج کنی.
قیمت ها هم نجومی بود و طرف باورش نمیشد.
قیمت نهایی ماشین چقدر شد ؟؟! 285000 پوند !!!
در مورد آئودی ، پورشه و لامبو عدد دارم ، میدونم افزایش قیمت اونا هم دارن. ولی یک دهم اینقدر. بیشتر توضیح نمیدم.
فراری وارد رقابت نمیشه. چون میدونه تکنولوژیش از سال 2009 برای رقابت با پورشه و مکلارن دیگه قدیمی شده. میدونه اگر شکست بخوره دیگه نمیتونه آرم خودش رو 6000 پوند بفروشه.
لامبورگینی ، روراست بگم، از این افتخارات خیلی کمتر داره پس از از دست دادنش هم نمیترسه.
فراری که شما میخری 90 درصدش پول Brand هست.
موفق باشی
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۵در مورد نکته اولی که گفتی نظری ندارم.
اما در مورد نکته دوم:
بله فراری از بازی رکورد زدن کنار رفته. درسته که قبلا توی این بازی بود و خیلی هم فعال بود اما جدیداً خودش گفته که علاقه ای به این کارا نداره. توی ماشینای جدیدش هم شتاب صفر تا صد ر و دقیق اعلام نمیکنه. حتی برای لافراری گفته زیر سه ثانیه اما نگفته 2.5 ثانیه. در عوض شتاب صفر تا 200 و صفر تا 300 رو اعلام میکنه. و برای اینکه مورد قضاوت قرار نگیره و اسمش همچنان قدرتمند باقی بمونه اجازه انتشار جزئیات رکوردهاشو به مجلات نمیده. یه جورایی میشه گفت محافظه کاریه.
در مورد نکته سوم و چهارم:
شرایط نگهداری مالکان اصلا یکسان نیست. آیا همه به اندازه پیست رفتن؟ همه به یک اندازه دریفت کردن؟ اصلا آیا همه به یک اندازه جرات فشار دادن پدال گاز رو دارن؟ همه به یک اندازه در تعویض دنده در “لحظه” درست مهارت دارن؟ همه خودشون دنده عوض میکنن یا کارو گیربکس اتوماتیک میسپارن؟ از نظر من تنها مقایسه قابل استناد همونیه که گرندتور انجام داد. در اون مقایسه هم دیدیم که شرکتها اجازه تست درگ رو نداده بودن گویا!! حتی اگر بافراری کندتر از رقباش باشه، توی یه مقایسه دیگه که مجله تاپ گیر (نه برنامه تلویزیونیش) انجام داده بود، هر سه داور مقاله لافراری رو به عنوان ماشین برتر انتخاب کردن. فراری تو دهه 60 میلادی به سرعت 350 رسید. اما از اون موقع دیگه هیچ ماشینی با اون سرعت تولید نکرد. الانم دنبالش نیست که خیلی افزایش رکورد داشته باشه. برای مقایسه یه سری هم به اعدادی که موتور ترند و کار اند درایور منتشر کردن بزن. میبینی که خیلی به اعداد کارخونه نزدیکن. یادمه چند سال پیش بین خودروسازا یه بحثایی بود که سرعت رو دیگه بیشتر از این افزایش ندیم و روی هندلینگ و ایمنی و مصرف سوخت این چیزا بیشتر کار کنیم اما یه سری از خودروسازا موافق بودن و یه سری دیگه مخالف در نهایت هم گویا بحث به نتیج ه نرسید. به نظر منم مهم رسیدن به یه رکورد جدید نیست مهم اینه که ماشینی که تولید میشه ماشین خوبی باشه. الانم لافراری خوب که هیچ، عالیه و مجلات هم تاییدش میکنن.
نکته پنجمت هم درسته. این شرکتها بخش بزرگی از درآمدشون از آپشن ها و چیزای جانبیه.
اما گفتی فراری تکنولوژیش قدیمی شده. قبل از اینکه جواب بدم ازت میخوام اینو بیشتر توضیح بدی. جمله سنگینیه و حضم نمیشه
راستی مکلارن هم رکوردای زیادی توی پیستای مختلف نمیزنه. حداقل من که نیدیدم! p1 کجا رکورد زده؟
شما هم موفق باشی
نوید جهرمی
۱۸ بهمن ۱۳۹۵البته یه خوبی هم داره. یعنی احترام به تمام کسانی که میخوان و میتونن فراری داشته باشن. به جای این که محدود باشه که عده ای ازش محروم شن برعکس مک لارن.
تيرداد
۱۸ بهمن ۱۳۹۵فراری همیشه خاصه حتی ۱۰۰برابر الانش فروش کنه
احمد باقری
۱۷ بهمن ۱۳۹۵امیدوارم در سالهای آتی رشد بیشتری داشته باشه.
مهدی
۱۷ بهمن ۱۳۹۵اون قسمت که مثل پدال هست در طرف شاگرد چیه؟
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵سلام.
یه قطعه آلومینیمی به عنوان زیرپایی. چیز خاصی نیست
bkh
۱۷ بهمن ۱۳۹۵این ماشین مال اموزشگاه رانندگیه پدال ترمزشو بردن اونور
MATADOR
۱۸ بهمن ۱۳۹۵همون پدال ترمزی که شما میگی ! برای اینکه روی ماشینت نصب کنن باید 7000 دلار پول بدی.
Ferrari
۱۸ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز اولا درمورد درگ با ویرون بگم که من درگ این دو.خودرو رو دیدم ولافراری به راحتی پیروز شدحتی درگ دیدم بین فراری F12 و پورشه 911توربو اس که پورشه برنده شد و یه درگ رسمی هم دیدم بین این دو ماشین و مرسدس اس ال اس که براحتی فراری پیروز شد اینکه چطوری لانچ کنی خیلی مهمه و به مهارت رانندش برمیگرده یادته درگ هوندا nsxو اونتادورکه اونتادور باخت شما اصرار داشتی بد لانچ شد و فلان .دوما درگی که عده ای معلوم نیست اصلا کی هستن ثبت کردن با درگی که یه مجله معتبر ثبت میکنه فرق داره. سوما شرایط سوپر ایده ال یعنی چی؟؟ چهارما مگه قانونه که فراری باید در پیست نوربرگ رینگ حتما رکورد بزنه؟؟ رکورد فراری در پیست های دیگه تو اون لینک قرار داره . نمیدونم چی باید تو اون لینک باشه تا شما قبل کنی
Saied
۱۸ بهمن ۱۳۹۵درسته خیلی دوست داشتنیه. ولی ابوهته ۵ سال پیشو از دست داده. تو۶ سیلندر ها که حرف اول و اخر ماله پورشه هست. تو هشت سیلندر ها ام که فعلا مکلارن سلطانی میکنه. تو سوپر اسپرت ها ام که ۹۱۸ از لحاظ فنی جلو تره. باید یه فکری به اینا بکنه.
Ferrari
۱۸ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز تو 6 سیلندر چون فراری نماینده ای نداره حرف شما درسته اگه نمایده ای داشت بدجور حال پورشه رو میگرفت. تو بخش8سیلندر ها هم که فراری غوغا کرده و فقط موتور 8سیلندر فراری در4 بخش جایزه گرفته. شاید تو درگ بهتر از فراری باشه. ضمن اینکه مکلارن خیلی سریع داره مدل های جدیدشو روانه ی بازار میکنه. 488 سال2015 به بازار اومدو در اصل رقیب 650s بود که سال 2014 معرفی شد اما خیلی زود 675 و اخیرا هم 720 وارد بازار شده باید با این مدل ها رقابت کنه مکلارن مرتب داره اتومبیل هاشو به روز میکنه
Saied
۱۸ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز اطمینان داشته باش که علاقه من نسبت به فراری بیشتر از تو هستش. ولی حرفایی که میزنی قول زدن خودمون هستش. امید وار هستم که مهندسیه فراری هم مثل اسمش تک باشه و همیشه تو اوج باشه. ولی الان که نسبت به رقبا عقب مونده. مکلارن که میگی مدل جدید زده علتش مهندسیه قوی تر هستش که میتونه از هشت سیلندر اسبه بخار زیاد تری بکشه
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز جناب ماتادور خیلی بهتره که با اطلاعات اندکتون کار مهندسین فراری رو زیر سوال نبرید. خود مجلات خارجی میگن باقی صنعت خودرو فاصله دارن تا به سطح تکنولوژی فراری برسن اونوقت شما داری بحث میکنی که فراری فلانه و بیساره؟!(مقایسه اونتادور و f12 تو مجله evo)
mojtabaaston
۱۸ بهمن ۱۳۹۵رشد فروش داشته اما من طراحی های سال های قبلش رو بیشتر میپسندم
مخصوصا 458 نسخه 2013
Ferrari
۱۸ بهمن ۱۳۹۵فراری بدون جلوپنجره؟؟ یعنی فراری درمورد قیمت ماشیناش دروغ میگه؟؟ واقعا مسخرست مارو چی فرض کردی اخه. دوست عزیز برای داشتن بک فراری بایدبیش از 17 درصد مالیات پرداخت بشه که باعث میشه قیمت یه فراری فول اپشن مثلا 458 بیش از 350 هزار دلار بالا بره.ضمنا اینکه فراری سرویس ویژه ی گارانتی 7ساله رو ارائه کرده که بین 6تا15 هزار دلار هزینه ی نگهداذیشو کاهش میده.بعدشم نمایندگی های فراری درهر کشوری از فروش ماشینهای فراری سود میبرن و باعث میشه قیمت تموم شده ماشین بالابره .قیمت یه اونتادور 380 هزارتا اعلام شده اما زیر 400 هزلر دلار شمت نمیتونی اونتادور بخری درحالی که قیمت F12 حدودا 350 هزارتاست و با 400 هزارتا میشه یه F12 نمیه فول خرید که از هرلحاظ بالاتر از لامبورگینیه .
(روکش اصلی صندلی رو طوری طراحی کرده بودن که با 1 هفته استفاده قهوه ای میشد تا مجبور باشی 5000 پوند برای روکش اضافی خرج کنی.) برادر من حتی ایران خودرو و سایپا همیچین کاری نمیکنن اونوقت فراری میاد ابروی خودشو ببره اینطوری؟؟اگه حرف شما درست باشه پس چرا انقدر فروشش بالا رفته؟؟ بیش از 2برابر لامبور گینی. و مکلارن ماشین فروخته. ادعاهای شما اصلا منطقی نیست
گفتی تکنولوژی فراری برای سال 2009 هستش شما مطمئنی که قبل کامنت گذاشتن تحقیق میکنی؟؟ تکنولوژی فراری قدیمیه اما زودتر از مرسدس و استون مارتین هایپر ماشین هیبریدی میسازه، تکنولوژیش قدیمیه اما شاهکاری مثل Fxxk میسازه که رقیب نداره تکنولوژیش قدیمیه اما F12 رو بابدنه و شاسی فلزی میسازه و تو ساختش از 12 نوع الیاژ استفاده میکنه که چندتاش برای اولین بار وارد صنعت خودرو شدن وحدودا 200 کیلو از اونتادور فیبرکربنی سبکتره ،تکنولوژیش قدیمیه اما سریعترین جعبه دنده های دنیارو میسازه ،تکنولوژیش قدیمیه اما سلطان ایرودینامیکه و ایرودینامیکترین ماشینهارو میسازه،تکنولوژیش قدیمیه اما بخش بهترین موتورهای سال تو 5بخش جایزه گرفته بخش هایی که بیشترین رقیب رو داشته،تکنولوژیش قدیمیه اما میاد F12TDF رو میسازه که از اونتادورSVسریعتره و این پتانسیلو داره رکورد 918 رو بزنه
درمورد فراری تحقیق نمیکنی بعدش میای اینجا این حرفارومیزنی ؟؟
Bavaria
۱۸ بهمن ۱۳۹۵فراری بهترین سوپر اسپرت ساز جهان، شاید در همه چی اول نباشه، ولی در مجموع اوله
.
اینو منی که طرفدار بامو هستم میگم و هیچ تعصبی در کار نیست(البته نظر خودم بعد از کلی مطالعه هست)
.
این که چرمش یک هفته ایی قهوه ایی میشه، یا جلوپنجره نداره یا داره ولی باید پولشو بدی، جای تامل داره
.
مطمئنا فراری کالای لوکس و آلاینده محسوب میشه، یعنی مالیات چندبرابری براش میبرن
مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
۱۸ بهمن ۱۳۹۵من این حرف ها رو از خودم نمیگم.
لینک ویدئو میدم برو ببین.
واقعا که تعصب حد و مرز نداره.
بدون جلو پنجره ، یعنی بدون جلوپنجره ی مرسوم فراری.
اگر بخوام اینا رو توضیح بدم هر کامنتم میشه 1000 خط.
کافیه یک سری به سایت CARWOW بزنی.
20 درصد صحبت هام از تجربه ی کالیفرنیای T مت واتسون بود.
میخوای باور کنی یا نکنی به خودت مربوطه