فراری میگوید به منظور حفظ وضعیت انحصاری محصولات خود علاقهای به افزایش تولید سالانهی خود ندارد.
خبرنگار وبسایت درایو در رویداد رونمایی جهانی F8 تریبوتو اسپایدر و ۸۱۲ GTS حضور داشت و در زمان رونمایی این دو خودرو، مدیر بازاریابی ارشد فراری آقای انریکو گالیرا اعلام کرد این شرکت همواره یک خودرو کمتر از تقاضای بازار تولید خواهد کرد.
او گفته است:
فراری روی انحصاری بودن تمرکز داشته و گاهی اوقات این به معنی تشکیل لیست انتظار برای مشتریان است تا بتوانند به خودروی خود دست یابند. آنها وقتی پشت فرمان خودروی خود بنشینند از آن لذت خواهند برد. فراری همیشه یک خودرو کمتر از تقاضای بازار تولید خواهد کرد. استراتژی فراری این است که بجای افزایش تولید محصولات کنونی، کلاس و محصولات جدیدی ارائه کند.
فراری سال جاری را کاملاً با محصولات جدید پشت سر گذاشته و در آغاز سال هم اعلام کرد که ۵ محصول جدید را تا پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهد کرد. اولین این خودروها F8 تریبوتو بود و پس از آن نیز شاهد هنرنمایی مدلهای SF90 استراداله، F8 تریبوتو اسپایدر و ۸۱۲ GTS بودیم. تنها یک خودرو از میان این ۵ محصول جدید باقی مانده که آنهم تا چند ماه آینده پدیدار خواهد شد.
اما پنجمین خودرو چه میتواند باشد؟ انتظار نمیرود اولین شاسیبلند تاریخ فراری تا چند سال آینده عرضه شود و این خودروساز ایتالیایی هم قبلاً اعلام کرده در حال کار روی پلتفرم ۶ سیلندر جدید است بنابراین احتمال دارد پنجمین خودرو از همین معماری استفاده کند هرچند فعلاً اطلاعات بیشتری در دست نیست و باید منتظر هفتههای آینده باشیم…
آریا ماشین
۲۶ شهریور ۱۳۹۸من که فکر میکنم آخری نه شاسی بلنده نه ۶ سیلندر
SF90 رودستره
moein
۲۶ شهریور ۱۳۹۸تافته جدا بافته?
AMIR / ARMI
۲۶ شهریور ۱۳۹۸کاش لامبو رو هم فیات خریده بود تا الان
به جای اینکه گاو شیر ده دیگران باشه
آقای خودش میبود حداقل امید وارم الان که بحثش مطرح هست بفروشنش تا دست اهلش بیوفته
ایمان
۲۶ شهریور ۱۳۹۸همیشه خاص بودنت رو حفظ میکنی عشقم ❤❤
Mad.z.Max
۲۶ شهریور ۱۳۹۸به سمت چپ خواهد رفت ^_^
ارش
۲۶ شهریور ۱۳۹۸چقدر خوب که انزو فراری تحت فشار مالی پیشنهاد فورد رو رد کرد وگرنه الان ماشینهاش در سطح فورد جی تی نزول میکردن.
MOHAMMAD.DEMON
۲۶ شهریور ۱۳۹۸در حد فورد جی تی نزول میکردن ؟؟؟
اگه منظورت فورد جی تی فعلی هست !!
که باید بگم جی تی همین الانش یکی از دست نیافتنی ترین و خاص ترین های بازار
به قول کلارکسون ! ( شاید فورد جی تی مثل فراری شیک و لاکچری نباشه ولی لذت روندن جی تی رو هیچ ماشینی نمیتونه در آدم ایجاد کنه )
دو تا از نماد های اصلی صنعت خودرو مال فورد هست
یکی موستانگ یکی جی تی
ارش
۲۶ شهریور ۱۳۹۸درسته خیلی دست نیافتنیه اینقدر که قدرت موتورش رو اعلام میکنه ۶۴۰ اسب بخار بعد تست داینو مشخص میشه در حقیقت بیشتر از ۵۸۰ اسب بخار قدرت نداره یعنی ۶۰ اسب بخار کمتر خیلی دوست داشتند قدرتشون ۶۰ اسب بخار بیشتر باشه ولی نتونستن دست نیافتنی دیگه .
MOHAMMAD.DEMON
۲۶ شهریور ۱۳۹۸وقتی از ماشین سر در نمیاری مجبور نیستی کامنت بزاری
همیشه خدا قدرت اعلامی کارخونه از تست داینو بالاتره
چون کارخونه قدرت موتور اعلام میکنه نه چرخ ها
کم شدن قدرت تا رسیدن به چرخ ها عادی هست
اگه بر عکسش رو جایی دیدی بدون کارخونه دروغ میگه
فورد جی تی چیزی هست که خیلی از کارخونه های گنده تر از فورد نتونستن مثلش رو بسازن و تواناییش رو هم ندارن
joojoo
۲۶ شهریور ۱۳۹۸خود فراری….فورد جی تی رو اینقدر لو کلاسش نمیدونه که شما میدونی….اتفاقا برعکس فراری که اومده و سوپرکارهای خودشو تبدیل کرده به رقیبی برای ماشینای دیگه…فورد سر مدل جی تی همون سیاستی رو پیاده کرد که لامبورگینی سر آونتادور پیاده کرد….
شخصیت خاص و منحصر به فردی که قابل قیاس با هیچ ماشین دیگه ای نیست….. و هیچ رقابتی هم نداره(حالا شاید یه عده بیان و معادل یه سری ماشین از کمپانی های دیگه قرارش بدن)…..
در دوره ای که همه ی کمپانی ها برای رسیدن به اعداد بهتر دارن با هم رقابت میکنن….
وجود خودروهایی مثل فورد جی تی یا لامبورگینی آونتادور واقعا غنیمته….
ایمان
۲۶ شهریور ۱۳۹۸فورد GT و آونتادور ماشین های تاپی هستن
ولی دوست عزیز کلاس کار ” فراری ” رو پایین نیار
همه عاشقان دنیای خودرو میدونن چه کسی بهترینه
مهردادكمال
۲۶ شهریور ۱۳۹۸کاش فراری یه اسم گذاری سیستماتیک رو محصولاش بزاره مثل ماشین های المانی عموما هم اسم های خاص ایتالیایی که تلفظشونم سخته با اعداد ترکیب میکنه
علی
۲۶ شهریور ۱۳۹۸این استراتژی بی احترامی به مشتری های بالقوه و آپشن برای دارنده های فراریه!