چگونه یک فراری 488GTB را جذابتر میکنید؟ پاسخ این سؤال فراری ۴۸۸ اسپایدر است.
همیشه معرفی یک فراری کانورتیبل دو سرنشینه و پیشرانه وسط رویدادی خاص بوده است، همهچیز دربارهی لذت و هیجان و صدا است. فراری ۴۸۸ GTB کوپه یکی از کاراترین خودروهای این شرکت است بنابراین باز کردن سقف از روی آن میتواند فروش اضافی این مدل را تضمین نماید. ۴۸۸ اسپایدر چیزی خاص را ارائه میکند. این خودرو از سقف سخت تا شدنی بهره میبرد که پیش از این در مدل ۴۵۸ اسپایدر نیز دیده شده بود. این یک آرایش هوشمندانه است. دکمهای که در کنسول مرکزی قرار دارد سقف را باز و بسته میکند. در همین زمان کاوری کوچک در جلوی پیشرانه از جای خود بلند میشود و قطعات سقف این فاصله را پر میکنند. برخلاف مدل پیشین تنها ۱۴ ثانیه طول میکشد تا سقف باز شود و این کار را میتوان تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت انجام داد.
اسپایدر قطعاً یکی از سریعترین خودروهای روباز فراری است. پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی GTB بدون هیچگونه تغییری در این خودرو بکار گرفته شده است پس شاهد قدرت ۶۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری آن هستیم. در حقیقت، همهچیز دربارهی گشتاور است زیرا حداکثر آن در دور ۳ هزار به دست میآید. نتیجهی کار بسیار جالب است. مهندسان فراری مقدار گشتاور در دسترس را در دندههای پایینتر محدود کردهاند زیرا تلاش دارند تا قدرت به نرمی انتقال یابد و از آنچه که رانندههای مشتاق متنفرند یعنی تأخیر توربو دوری جسته باشند.
به عقیدهی ما فراری کار خود را به خوبی انجام داده است. هیچ تعللی از سوی پیشرانه مشاهده نمیشود و با فشردن پدال گاز فوراً پیشرانه عکسالعمل نشان میدهد.۳ ثانیه طول میکشد تا خودرو به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و درحالیکه این خودرو به سریعی مک لارن 650S اسپایدر است اما سریعتر از آن حس میشود. جدا از عقاید قدیمی دربارهی پیشرانههای توربو و سوای لذت بیشتر پیشرانهی تنفس طبیعی ۸ سیلندر ۴۵۸ اسپایدر پیشین، پیشرانهی ۸ سیلندر اسپایدر هنوز هم عالی و درجهیک است.
علیرغم روباز بودن فراری ادعا میکند که این خودرو همان استحکام ساختاری مدل کوپه را دارد.
کابین خودرو نیز فضایی راحت دارد و تنظیماتی که عمدتاً روی راننده تمرکز کردهاند به خوبی کار میکنند. دید کلی خودرو نیز خوب است. با دیدن همهی این موارد شگفتزده میشوید که چرا باید GTB را بخواهید.
البته این خودرو ۲۰ هزار پوند گرانتر است اما در این بازه قیمتی،۲۰ هزار پوند بهایی ناچیز برای اینهمه هیجان و لذتی است که نصیبتان میگردد.
مشخصات فراری ۴۸۸ اسپایدر
قیمت: 204411 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 660 اسب بخار/۷۶۰ نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته ی دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3 ثانیه
حداکثر سرعت: 327 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵قیمت 204411 پوند میشه 940290600 تومن
قدرت و شتابش خیلی دوس دارم
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۷ مرداد ۱۳۹۵خخخخ باور کن قیمتشو که خوندم میخواستم بیام بگم قیمتشو بگی.
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ماشالله فعالی و پیگیر
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۷ مرداد ۱۳۹۵:)
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵یاعلی دادا
Danial
۱۷ مرداد ۱۳۹۵از این پستا نزارید عاغا (آقا) من قلبم ضعیفه میمیرما ♥
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۷ مرداد ۱۳۹۵یکی از اون ماشینایه فوق العاده دوست داشتنیاس
مجید
۱۷ مرداد ۱۳۹۵یکی از زیباترین ساخته های فراری هستش اما من مدل افسانه ای لافراری رو هم خیلی دوست دارم هم کوپه و هم اسپایدر!
الف.ی
۱۷ مرداد ۱۳۹۵آقا مجید میدونم که الان طرفدارای فراری میریزن هم من رو هم تو رو منفی بارون می کنن ولی این دوستان نمیدونن که موتور فراری اونقدر آلاینده است که که این شرکت به خاطر فشار های سازمان های محیط زیستی مجبور شد موتور 8 سیلندر 4.5 لیتری تنفس طبیعی خودش رو از خط تولید جمع کنه و یه موتور 3.9 لیتری تویین توربو به جاش کار بزاره که درسته 50 اسب بخار بیش از اوراکان نیرو تولید می کنه ولی بازم استهلاک و مصرفش بیش تره.
در ضمن سیستم دف عقب فراری به هیچ وجه حریف دو دیفرانسیل لامبورگینی نمیشه.
و از همه مهمتر سواری اوراکان خیلی نرم تر از 488 است.
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۷ مرداد ۱۳۹۵در مقالات از مورسیه لاگو به عنوان یکی از پرمصرف ترین هایپرکار ها اسم برده میشد.
در یک قسمت تاپ گیر مقایسه ای بود بین کم مصرف ترین ابرخودرو. شرکت کننده ها هم اس ال آر مک لارن، آر8 ، مورچیه لاگو، فراری 599GTO و استون مارتین بودن.
هر کدوم فقط یک حجم یکسان بنزین دریافت کردن.
جرمی کلارکسون روی فراری حساب ویژه ای باز کرده بود. منم شانسی برای لامبورگینی قائل نبودم.
ولی…….
فراری با موتور 6 لیتری اولین ماشینی بود که بنزین تموم کرد. هنوز مسابقه تازه شروع شده بود که از دور خارج شد! موتوری که مثلا الکی جایزه ی بهترین موتور رو هم میگیره!
بعدش استون مارتین
بعد اس ال آر مک لارن
بعد از کلی دور زدن هم مورسیه لاگو ی بی ادعا با موتور 6.5 لیتری.
آخر از همه هم آودی آر 8 .
خلاصه اینکه یک زمانی حدودا بین دهه ی 60 تا 70 فراری یکه تازی میکرد.
با اومدن Miura دیگه لامبورگینی پشت فراری رو جوری همیشه به خاک رسوند که 100 سال دیگه هم نتونه بلند بشه.
فراری خیلی عالیه. حرفی نیست. ولی جلوی لامبورگینی هیچ چی برای گفتن نداره.
صادق
۱۷ مرداد ۱۳۹۵آقا مجید، الکی بهترین موتور سال میشه؟؟؟
یعنی تموم اون کارشناسا با این جمله تون باید برن از اول دبستان شروع کنن
آخه فقط معیار مصرف که نیست
شاید 100 پارامتر رو بررسی میکنن که اگه فراری توی یکیش بد بوده توی 99 تاش خوب بوده (به عنوان مثال عرض کردم)
از همین تاپ گیر براتون برای 599 مثال میزنم که وقتی جرمی داشت تستش میکرد میگفت این دیگه ماشین نیست، لپ تاپه..!
بعدشم پشت فراری فک نکنم به خاک مالیده شده باشه ها….!!
صادق
۱۷ مرداد ۱۳۹۵درود
بردار آخه این چ حرفیه که شما می فرمایید؟؟؟!
فشار سازمان های محیط زیست؟
یعنی سازمان محیط زیست آلایندگی بوگاتی با چیزی حدود 600 گرم بر کیلومتر رو ندیده، اومده گیر داده به 300 گرم بر کیلومتر 458؟
خود لامبورگینی اونتادر چیزی حدود 400 گرم بر کیلومتر آلایندگی داره اونوقت به فراری فشار آورده؟؟؟
آلایندگی 458 چیزی حدود 14-15 گرم بر کیلومتر بیشتر از اوراکانه، که برای ماشینی که حدود 5-6 سال قدیمی تره خیلی هم منطقی و خوبه، و 488 هم که آلایندگیش کمتر از اوراکانِ.
فراری سیاستش بر اساس فرمول یکه
امروز داخل فرمول یک از توربو استفاده میشه، پس فراری هم در مدل های میان رده اش استفاده میکنه
اگه فردا از توی فرمول یک توربو رو جمع کردن، فراری هم دیگه استفاده نمیکنه
آخه یه چیز بگید که بگنجه
الف.ی
۱۸ مرداد ۱۳۹۵آقا صادق هر کسی جای خودش موتور 16 سیلندر 8 لیتری 4 توربو جای خودش موتور وی12 و وی 10 جای خودش و موتور 3.8 لیتری تویین توربو همجای خودش.
برای این که اثبات کنم موتور 488 چقدر پر مصرفه فقط همین بس که مکلارن پی وان با 100 سیسی حجم کمتر 727 اسب از موتور بنزینی خودش نیرو به دست می آد که آلایندگی اون هم فقط 194 گرم بر کیلومتره.
خودم هم میدونم که پی وان هیبریدی و منظورم فقط موتور بنزینی اش بود.
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۸ مرداد ۱۳۹۵آقا صادق عزیز.
میدونستم شما جواب میدی. خیلی خوشحال شدم از دیدن نظرت.
با وجود اینکه میدونم طرفدار دوآتیشه ی فراری هستی ولی خیلی مودبانه و منطقی صحبت میکنی.خیلی حال کردم. هزاران درود بر شما.
– نظرات جرمی در مورد فراری رو میدونم. شخصا خیلی به 458 احترام میذاشت و دوستش داشت و چندین بار از 458 تعریف کرد. نیازی نیست شما دوست گلم مثال بزنی. میدونم چی میگی.
من در مورد تاپگیر فقط قصدم زدن یک مثال بود.
در مورد موتور هم استفادم از واژه ی “الکی” مناسب نبود. این جوایز معتبرند.
در مورد مالیده شدن پشت فراری به خاک هم راستش به نظرم تو این سه دهه ی اخیر لامبورگینی روند با ثبات تر و رو به رشد تری داشته. با وجود مشکلات زیادی که بویژه قبل از سال 1997 داشت. ولی فراری بعد از 288GTO و اف 40 چند سال هیچ خبری ازش نبود. البته اون دوره دیگه خیلی وقته تموم شده و فراری بعد از معرفی 458 خیلی عالی شد.
بیشتر بحث سلیقه ای هست و نظرات متفاوت. اطلاعات ما هم در حد چند تا مقاله و سرچ اینترنتی و نهایتا دیدن چند تا ازین سوپرکار هاست.
در کل فراری و لامبورگینی در کنار هم خوبن ولی به نظر من لامبورگینی یک چیز دیگست!!
صادق
۱۸ مرداد ۱۳۹۵خوب عزیز، شما که داری میگی، با موتور حجم کمتر آلایندگی کمتر
بعدشم، برای اسب بخار شما نباید 488 رو با پی 1 مقایسه کنید، پی 1 و امثالهم برای بازده گیری زیاد با تغییرات توی ضریب کمپرس و فشار بوست توربو و دور موتور و… خروجی بیشتری میگیرن، و این موارد برای خودروی میان رده انجام نمیشه، نمونش هم مدل های میان رده ی مکلارن که با همون موتور قدرت کمتری تولید میکنن
بعدشم، شما داری میگی سازمان های محیط زیستی گیر دادن،
برای این سازمان ها حجم و تعداد سیلندر مهم نیست، مهم میزان آلایندگی و آسیب به طبیعته، که اگه بنا به گیر دادن باشه، خیلی ها مستحق از فراری هستن که توی لامبورگینی هم نمونه هاش زیاد پیدا میشه (البته اینا خودروی سوپر اسپرت حساب میشن و قطعا این جور چیزا طبیعیه، نمیدونم چرا شما گیر دادین به فراری..؟!)
صادق
۱۸ مرداد ۱۳۹۵درود مجید جان
خیلی خیلی ممنون، راستش وقتی بحثا رفاقتی پیش میرن، آدم لذت میبره، به خاطر همین موضوع هم ازت ممنونم
راستش این که شما لامبورگینی رو بیشتر از فراری میپسندی، خوب سلیقه ی شماست و احترامش واجب
ولی یه نکته ای که وجود داره، فراری بعد از f40 هم دوران خوبی داشت، اتفاقا به نظر من جزء بهترین دورانش بود
دوران طلایی موتور اسپرت، بخصوص فرمول یک
دوره ای که بعضی از بهترین خودروهای نه تنها فراری بلکه بهترین های جهان رو تولید کرد، مثل
Enzo،
F50
F430
شروع پروژه ی خودروهای XX
فراری های بسیار محبوب superAmerica و سری های 360
یا 550maranello و همینطور 456 و…
خلاصه اینکه خیلی هم وضع فراری بد نبوده
در کل ما عشق سرعتیم، هم فراری رو دوست داریم، هم لامبو، ولی خب چه کنیم، علاقمون بیشتر سمت فراری میچرخه ;)
ارادت
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۸ مرداد ۱۳۹۵صادق جان در مورد آلایندگی حق با الف ی هست ولی این به خاطر آلایندگی بیشتر نیست که اول به فراری گیر دادن. منم این خبرو در یک مستند دیدم.درسته.
علتش اینه که فراری پرچمدار سوپرکار ساز ها و بیشترین تولید رو داره. سازمان های محیط زیست اول به فراری گیر دادن تا بقیه به اصطلاح حساب کار دستشون بیاد. نه اینکه آلایندگی فراری بیشتر باشه. از طرفی تولید فراری خیلی بیشتر از لامبورگینی یا مک لارن هست و تاثیر آلایندگیش بر زمین بیشتره.( موتور های فراری روی ماشین های بیشتری استفاده میشن.)
مطمئن هستم اگه لامبورگینی اندازه ی فراری تولید داشته باشه سازمان های محیط زیست به عزیز دل من! هم گیر خواهند داد.
منظورم از افت فراری شاگرد اولی بود که همیشه 20 میگرفته. یک ترم این شاگرد اول 19.5 شده!! وگرنه هیچ کس به فراری انگ ضعف یا عقب افتادگی نمیزنه
علی
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ولی هرطور فک میکنم میبینم تنفس طبیعی ی چیز دیگس
ب شخصه ترجیح میدم 458 رو انتخاب کنم
علیرضا4225
۱۷ مرداد ۱۳۹۵با اینکه عاشق لامبورگینی هستم ولی این اسپایدر هم اعجوبه ایه که بسیاری رو عاشق خودش می کنه
احمد باقری
۱۷ مرداد ۱۳۹۵عجب چیزیه.
Ferrari
۱۷ مرداد ۱۳۹۵488خیلی بهتره شکن نکن بهترین خودرو شد امسا ل تازه لافراری تنفس طبیعی هستش وبهتر ازتمام لامبورگینیهای تنفس طبیعی شک نکن .
حسین
۱۷ مرداد ۱۳۹۵چی ساختن…دمشون گرم انصافا….انگار تو دنیای واقعی نیستی وقتی حتی عکسشو میبینی
mohsen
۱۸ مرداد ۱۳۹۵روزی مگه چند ساعت دوستان با این اشینا راندگی میکنید که میگید این نرم و اون سفته؟
الف.ی
۱۸ مرداد ۱۳۹۵اصلا قصد خودنمایی ندارم ولی من تو دبی پشت اوراکان و ۴۸۸ نشستم . خوب آقا صادق من اصلا نظرم این نیست که فراری بده من میگم لامبو خوبه.
خوب به جز پی وان مکلارن با ۶۵۰ اس تونست با ۶۵۰ اسب بخار مصرف رویایی ۹.۷ لیتر رو ثبت کنه و حتما این رو هم میدونید که مصرف جاده ای ماشین ها از مصرف شهری کمتره و این که اوراکان توی شهر فقط و فقط ۱۰.۷ میسوزونه که با ده تا سیلندر و ۶۱۰ اسب عالیه.
در ضمن اگه سیاست فراری روی فرمول یک بود می تونست روی موتور ششصد اسبی ۴۵۸ اسپشیاله دو توربو بزاره و یه آپگرید که هم مصرفش کم شه هم قدرت اون بره بالای هفتصد اسب.
اگه همه اینا هم به کنار باشه برتری چهار چرخ اوراکان به نسبت دف عقب فراری رو چی میگی؟
اوراکان وسیله ای که هم برای ترافیک شهریه هم توپیست ولی ۴۸۸ اینطوری نیست.
mohsen
۱۸ مرداد ۱۳۹۵با کلیپ هایی که دیدم و 458 که از نزدیک دیدم صدای 458 به نظرم بهتر از این در میاد اون وحشی تره صداش
ولی در کل صدای ماشین بهتر از فراری نیست تو این کره خاکی!
الکی روش سیستم پخش صوتی میزارن یکی صدای موتور اینو داشته باشه دیگه چی میخواد؟
مسعود
۲۱ مرداد ۱۳۹۵با این قیمت من یه گاراژ رو پر از ماسل کار میکنم کلی حالش رو میبرم خدایی .
درضمن تا کوروت هست که هم تو نسخه های قدرتمند(حتی تا 650اسب بخار) و هم کانورتیبل عرضه میشه چرا آمریکاییها هنوز پول تو حلق فراری میریزند؟