اول از همه یکچیز خندهدار! صندوقعقب فراری F12tdf به حد کافی بزرگ است تا اسباب دو نفر را برای آخر هفتهها حمل کند؛ اما موارد جالبتری در مورد این خودرو وجود دارند که یکی از اصلیترین آنها پیشرانهی تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری ۷۶۹ اسب بخاری است. بله درست خواندید. این خودرو نسبت به F12 استاندارد ۳۹ اسب بخار بیشتر تولید میکند.
فراری همهی زبردستی خود را در این مدل مخصوص توردوفرانس بکار برده و ۱۰۰ کیلوگرم از وزن آن نسبت به مدل استاندارد کاسته شده و به ۱۴۱۵ کیلوگرم رسیده است. از فیبرکربن در سپرهای جلو و عقب سود برده شده و کانالهای هوایی آئرودینامیکی روی کاپوت و طرفین خودرو دیده میشوند. البته باید گفت داخل کابین نیز از فیبرکربن استفاده شده است.
تغییرات آئرودینامیکی صورت گرفته تنها برای نمایش نیستند. فراری میگوید که در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۲۳۰ کیلوگرم نیروی داون فورس خواهید داشت. البته همینجا بگوییم که سقف سرعت خودرو ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است.
ترمزها از هایپرکار لافراری قرض گرفته شدهاند و فنرها نیز نسبت به مدل عادی ۲۰ درصد سفتتر هستند. دامپرها نیز دوباره تنظیم شدهاند؛ اما بخش واقعی تغییرات که در این خودرو معرفی شده سیستم فرمان پذیری هر چهار چرخ است که فراری آن را “فاصلهی محوری کوتاه مجازی” مینامد. در این سیستم چرخهای عقب به منظور افزایش پایداری در همان جهت چرخهای جلو فرمان میگیرند. لاستیکهای پهنتر پیرلی P Zero کورسا نیز جایگزین لاستیکهای استاندارد مدل F12 شدهاند و این مورد به همراه فرمان پذیری چهار چرخ در مجموع هرگونه کم فرمانی را از بین برده است.
اما باز میگردیم به پیشرانهی این خودرو. بیهیچ سؤالی این پیشرانه دراماتیکترین و شگفتانگیزترین پیشرانهی نصب شده در هر خودروی جادهای است. این پیشرانه حتی احساسیتر از پیشرانهی ۱۲ سیلندر لامبورگینی آونتادور است. اگر طرفدار پیشرانههای توربوی مدرن نیستید پس قطعاً این مورد را دوست خواهید داشت. حد نهایی دور پیشرانه به ۸۹۰۰ محدود شده است. حتی با وجود سیستم منتینوی واقع در غربیلک فرمان، پاسخ پدال گاز در اکثر حالات وحشیانه است.
برای شروع کار با این خودرو باید لاستیکها را گرم کنید. اشتباه نکنید! فراری F12tdf یک خودروی رعبآور است. اگر بهصورت عادی در پیست رانندگی کنید جایزهی خود را بهطور تمام و کمال دریافت خواهید کرد؛ اما بازهم برای این کار تمرین زیادی لازم دارید.
چگونگی رفتار پیشرانهای با این قدرت عظیم در ترافیکها باورنکردنی است. عملکرد خودرو در سرعتهای پایین نیز بینقص صورت میگیرد.
فراری استاد کابینهای ساده و شیک است. از نظر ارگونومی طراحی کابین برجسته نشان میدهد. تنها با وجود چندین دکمه روی فرمان برای استارت پیشرانه، نشاندهندهها، برفپاککنها و حالتهای منتینو کار راحتتر شده است. یک دکمهی دیگر برای گرافیک دامپرها وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا نرمی آنها را تنظیم کنید.
همهی ۷۹۹ دستگاه F12tdf ها پیش از این فروخته شدهاند و مالکان بهای ۳۳۹ هزار پوندی را برای آن پرداخت کردهاند. این مبلغ پرداختی قطعاً یک سرمایهگذاری بلندمدت است و F12tdf بیشک یکی از بهترین GT هایی است که تاکنون ساخته شده و البته از پیشرانهای فوقالعاده نیز بهره میبرد.
مشخصات فراری F12tdf
قیمت: 339 هزار پوند
پیشرانه: 12 سیلندر ۶.۳ لیتری بنزینی
قدرت: 769 اسب بخار
گیربکس: 7 سرعته دو کلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 2.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 340 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 15.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
Daniel
۱۲ آبان ۱۳۹۵عاشق این مدل فراری هستم.
صدای وحشتناکی داره.
بلندترین صدایی که تو کلیپ ها شنیدم مال این خودرو بوده… .
Elemento
۱۲ آبان ۱۳۹۵.صداش رو خوب اومدی.
هم این مدل هم F12 Berlinetta
بخوام بی طرفانه حرف بزنم صداش از اونتادور و هوراکان خیلی زیباتره.
میخوام چیزایی که از ماشین های فراری عاشقشون هستم رو بگم.
❤ LED های روی فرمون برای نشون دادن شماره دنده ( وحشتناک خوشم میاد ازین ویژگیش!. اگه میشد روی پراید نصب میکردم 😂😂😂)
❤ 2 جفت اگزوز عقب .
❤ غرش زیبای موتور. صدای اونتادور فقط وحشی هست. پرستیژ نداره. اما صدای این ماشین هم وحشی هست هم وقار داره. خیلی کاره جمع کردن این دو ویژگی کنار هم.
❤ موتور قرمز با لوگوی فراری
❤ کاپوت کشیده و خوش تراش و همینطور چراغ های بسیار زیبا
❤ کمربند های ایمنی با پرچم ایتالیا و و مزین به آرم فراری
❤ سویچ های زیبای رو فرمون برای mode رانندگی.
❤ چراغ ترمز مرکزی عقب
❤ رینگ ها با پره های بسیار نازک
❤ کیلومتر شمار شکیل و اسپورت با Font بسیار زیبای نمایشگر !! عاشق فونتشم من !
❤ اون آرم فراری بالای چرخ جلو
❤ 3 تا ورودی هوای گرد و خوشگل
❤ محل باک روی ستون C
❤ چراغ های کشیده و زیبای جلو که سرعت رو القا میکنن
❤ چراغ های گرد عقب که قدرت و وحشی بودن رو القا میکنن.
❤ موتور های بسیار خوش ساخت
❤ کیفیت بسیار بالای مونتاژ و سرهم بندی قطعات که مهندسین Acura برای ساخت NSX در مورد 488 گفتن که شوکه شده بودن از این همه محکم کاری ! (چه جمله ای ساختم !!)
❤❤❤ مهم تر از همه : اصالت و زیبایی فراری.
❤❤❤ مهم تر از همه : روح فراری
.
خیلی از فراری خوشم میاد
یک وقت دیدی قید همه ی ماشین های دنیا و زن و زندگی و … رو زدم و رهسپار مارانلو شدم !
Daniel
۱۲ آبان ۱۳۹۵دقیقا من نظر تو رو دارم داش مجید
زیباترین موجود تو دنیا واسه من همین F12 هست
حیف که خیلی گرونه و من نمیتونم بخرمش. بایدبجاش 911 بخرم.
راستی اگه خواستی بری من خبر کن تا بیام… .
Elemento
۱۲ آبان ۱۳۹۵.البته فکر کنم فراری ها اون موقع یا الکتریکی باشن یا هیبریدی.
ان شا الله باید مثل همون اسب فراری کار کنیم و پول دربیاریم. از راه حلال.
اونوقت با هم میریم دو تا میخریم از مارانلو میاریمشون ایران.
.
سر راه هم یک سر به آنتالیا میزنیم 😉😉😉😉
Daniel
۱۲ آبان ۱۳۹۵عزیزی
عزیییییییز… .
Elemento
۱۲ آبان ۱۳۹۵.
شما عزیز تری 😍
Daniel
۱۲ آبان ۱۳۹۵داش مجید اینو ببین حتما
http://www.aparat.com/v/0Feqt
reza
۱۳ آبان ۱۳۹۵حالا اینو با هر مکلارن یا پورش به غیر از 918 و p1 مقایسه کنین…
Hamed Ferrari
۱۴ آبان ۱۳۹۵چراغ های ال ای دی دوره موتور رو نشون میده
Bloodhound SSC
۱۲ آبان ۱۳۹۵کاش در آخر هم یه ویدئو با فرمت HD میزاشتن تا کاملا خر کیف بشیم!!!!!
من فراری رو با دو چیز دوس دارم:
1) رنگ قرمز تستا روسا
2) رینگای ستاره ای سفید نقره ای
Ferrari Zonda SV
۱۴ آبان ۱۳۹۵از اون جایی که من آدم بسیار عجیبی هستم .
و با اینکه کشته مرده و دیوونه و سربه بیابان گذاشته فرراری ام.
ولی از f12خوشم نمیاد .
نمیدونم چرا!!
یه جوریه ،از طراحی عقبش خوشم نمیاد.
البته توانایی اینو داره که سر اونتادور رو ببره بذاره رو سینه ش.
ولی خوشم نمیاد ازش.
بیشتر از همه فرراری ها از اف40 وتستاروسا بعد لافرراری و بعد کالیفرنیا و سوپرفست خوشم میاد.
Iman mclaren p1
۱۲ آبان ۱۳۹۵به نظرم f12 و آونتادور طراحی ای دارند که هرگز نمیمیره…
این tdf ام عالیه ولی بنظرم f12 فقط f12 n lagro رنگ مات.
Daniel
۱۲ آبان ۱۳۹۵زدی تو خال
TRX
۱۳ آبان ۱۳۹۵vaghean F12 YE CHIZE DGAS
Carbonado Aventador
۱۲ آبان ۱۳۹۵آخ آخ آخ وقتی داشتم این مطلبو میخوندم روحم پر کشید…!!!
من اصولا با قدیمی های سایت(احمدf12 و رضا بنز و شروین و میلاد و…) سر اف12 زیاد شوخی میکنم و میگم جلو اونتادور هیچی نیست و بدرد نمیخوره…!!!!
ولی نظر قلبی من اینه که یک شاهکار به تمام معنا از فراریه و من از لافراری بیشتر قبولش دارم.
این ماشین ساخته شده تا تند بره و مطمئنم اگه تو نورمبرگ رینگ تست بشه پتانسیل شکوندن رکورد 918 رو داره…
فراری با ساختن این ماشین نه تنها اوج هنر طراحی خودشو نشون داده بلکه اوج توانایی و تکنولوژی خودشو در ساختن ماشین جاده ای نشون داده.
اگه 500 هزاردلار داشته باشم آونتادور sv میخرم ولی اگه بهم 1 میلیون دلار بدن یه آونتادور sv و f12 tdf میخرم ولاغیر…
(هردوتاشم زرد رنگ)
زنده باد فراری , زنده باد لامبورگین , زنده باد ایتالیا
الف.ی
۱۲ آبان ۱۳۹۵به به . سلام اقای کربونادو.
منم جزو مخالفان سرسخت فراری هستم.به دلایلی که اینجا جای گفتنش نیست.اما حقیقتن در این سه سال که از عمر اف12 میگذره نتونستم حتی یک ایراد هم ازش بگیرم.
این تنها فراری هست که عاشقشم.
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۲ آبان ۱۳۹۵به به سلام اقای کربونادو.
.
.
.
.
.
نظر خاصی نداشتم خواستم سلامی کرده باشم دیگه همین جوری …
چیه جرمه ؟؟؟ :-)
Carbonado Aventador
۱۴ آبان ۱۳۹۵خیلی مخلصیم سلطان اشتوتگارت.
.
.
.
.
.
سلطان قلب ما هم هستی داداش :)
Carbonado Aventador
۱۴ آبان ۱۳۹۵الف.ی
درود بر شما…
واقعا نمیشه از F12 ایرادی گرفت.
کاملترین و بی نقص ترین ساخته ی فراری هست…
60-70 سال تجربه فراری تو ساختن ماشین جاده ای گنجانده شده تو F12.
Ahmad..F12
۱۴ آبان ۱۳۹۵عاشقتم فراری
عاشقتم F12
عاشقتم محمدحسین
عاشقتم شاهین
به یاد قدیم ❤
Carbonado Aventador
۱۶ آبان ۱۳۹۵خیلی مخلصیم احمد جان…
خیلی خوشحال شدم کامنتت رو دیدم :)
احمد باقری
۱۲ آبان ۱۳۹۵غرش باحالی داره.
GOD BLESS AMERICA
۱۲ آبان ۱۳۹۵ادمین جان زحمت دادیم برا سانسور.
شرمنده
از دست سرجیو عصبانی بودم. ;-)
GOD BLESS AMERICA
۱۲ آبان ۱۳۹۵به جان خودم فراری این مدلها رو با هدف اولیه سوزاندن دل من و هدف ثانویه کسب سود میسازه.
:O :'(
Elemento
۱۲ آبان ۱۳۹۵.
مارکیونه اگر برای فیات ، کرایسلر، جیپ ،داج ، رم، آبارث ، لانچا ، و … بدترین گزینه باشه برای فراری بهترین گزینست.
از سهام دارا و مالکان فراری هست.
برای فراری خیلی زحمت کشیده.
خواهشا اینقدر اوقات خودت و ما رو تلخ نکن.
مارکیونه انسان محترمیست.
(ali (CHEVY NOVA
۱۲ آبان ۱۳۹۵سرجیو مارکیونه درسته که یه کارای کرد که شاید یه سری از ماها خوشمون نیومده
اما هنوز که هنوزه فکرش رو میکنم که اون بود که کرایسلر رو نجات داد میگم دمش گرم
وایپر رو دارت و …. شاید دیگه برنگردن ولی بهتر از این بود که کرایسلر و دوج و جیپ برا همیشه از بین برن
من همچنان ممنونم از سرجیو مارکیونه برا کمکی که به کرایسلر کرد
GOD BLESS AMERICA
۱۲ آبان ۱۳۹۵سر جیو داداش
این ره که تو میروی به ترکستان است.
روزی همون آمریکایی ها و عشق ماشین آمریکایی ها
می فهمن چه گندی زدی که دیگه خیلی دیره .
من که امروز میفهمم سهمم دیسلایک و به گوشه جامعه جهانی رانده شدن و حتی تمسخر است اما به جهنم ، هرگز از اظهار حقیقت و گرفتن انگشت اتهام به سمت خیانت کاران ابایی نخواهم داشت.
– سرجیو مارکیونه ها
– کارلوس گون ها
– ایلان ماسک ها
نوکران حلقه به گوش غولهای نفتی اند.
هنوز نمیفهمم چطور این خیانتهای آشکار نبوغ نامیده میشود.
Ehsan
۱۲ آبان ۱۳۹۵نمیدونم چرا وقتی اینو میبینم نظرم راجع به ماشینهای آلمانی که طرفدارشونم منفی میشه
TRX
۱۳ آبان ۱۳۹۵اف 12 برلینتا ماشینیه که خدا اونو برای ماشین باز ها اون دنیا تو بهشت کنار گذاشته!
a.s.m
۱۲ آبان ۱۳۹۵خیلییییییییی عالیه عاشقشم تو تخت گاز هموند سر پیچ ها نمیتونست کنترلش کنه
فرشاد سجادیان
۱۳ آبان ۱۳۹۵خاص تر و حرفه ای تر از اونتادور sv به نظر میرسه
Saied
۱۳ آبان ۱۳۹۵طراحیه قوی ای داره. با وجود پیریش خیلی جذابه.
اسی
۱۳ آبان ۱۳۹۵ایتالیای قهرمان
یاسین
۱۳ آبان ۱۳۹۵اتاق فراری ریخت و پاشه اصلا حس اشوبو به راننده انتقال میده که راننده وحشی بازی دربیاره
اریا ماشین
۴ بهمن ۱۳۹۷کار فراری اینجا ثابت میشه که این ماشین که بهترین ماشینش هم نیست و یکی از بهترین ماشین های فراری هست از همه لامبورگینی هایی وجود دارن بهتره
این لعنتی عالیه
اسپرته ولی اندازه یه سوپر اسپرت عملکردشه
جاده ایه ولی برا پیست و مسابقه هم عالیه
قیمتشم از اونتادور و لامبورگینی ها بهتره
I just want to say : this is ffffannnntassssstic