فراری

دل‌چسب مثل پیتزای ایتالیایی! پشت فرمان فراری F8 اسپایدر 2020 جدید

حدود ۱۰ سال دیگر نخواهید توانست یک فراری صفرکیلومتر با پیشرانه درون‌سوز را در برخی کشورها خریداری کنید. باورنکردنی است نه؟ و خیلی هم ناراحت‌کننده… در واقع این فراری F8 اسپایدر شاید یکی از آخرین فراری‌ها با قوای محرکه درون‌سوز باشد.

فراری F8 اسپایدر

نباید این‌قدرها هم نگران بود. بسیاری از ما همین حس را در زمان اضافه شدن توربو به پیشرانه‌های فراری نیز داشتیم اما نشستن پشت فرمان F8 اسپایدر نشان داد که این خودرو یکی از بهترین محصولات تاریخ مارانللو است.

فراری F8 اسپایدر

ما همچنین پشت فرمان یکی از زیباترین فراری‌های تاریخ نشسته‌ایم؛ و خوشبختانه با تست این خودرو می‌توانیم بفهمیم که فراری چیست. اینکه F8 را خودرویی کاملاً جدید بدانیم اشتباه و فیس لیفت دانستن آن‌هم غیرمنصفانه است.

فراری F8 اسپایدر

این خودرو در مقایسه با پدر خود یعنی ۴۸۸ سبک‌تر و قوی‌تر بوده ولی برخی چیزها نیز بدون تغییر باقی مانده است. F8 اسپایدر از تکنولوژی بیشتری برخوردار است که همه‌ی آن‌ها برای بهبود پرفورمنس و تجربه کلی راندن خودرو طراحی شده‌اند. شاید دیده باشید که برخی تکنولوژی‌ها بیشتر به درد بازاریابی می‌خورند اما در این خودرو چنین چیزی نیست و دسترسی به پرفورمنس خودرو راحت‌تر شده است.

فراری F8 اسپایدر

این فراری‌ای است که رانندگی شما را تغییر خواهد داد و این امر بدون ترساندنتان انجام می‌شود؛ و با باز کردن سقف هم می‌توانید تجربه‌ای کاملاً متفاوت داشته باشید و به صدای جذاب پیشرانه ۸ سیلندر نصب شده در عقب گوش بدهید.

فراری F8 اسپایدر

سقف تاشونده خودرو تنها در عرض ۱۴ ثانیه ناپدید می‌شود. سقف و درب‌های خودرو از ۴۸۸ اسپایدر گرفته شده‌اند و شیشه عقب نیز می‌تواند پایین آورده شود تا جذابیت شنیداری F8 اسپایدر افزایش یابد. جدای از آن، همه‌چیز کاملاً شبیه F8 تریبوتو است.

فراری F8 اسپایدر

وقتی دکمه قرمز استارت را فشار دهید پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو با هیجان خاصی از خواب برمی‌خیزد. البته جذابیت اصلی زمانی رخ می‌دهد که قدرت ۷۱۱ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری را زیر پای خود احساس کنید.

فراری F8 اسپایدر

سپس نوبت به رخ‌نمایی تکنولوژی‌های فراری می‌رسد. لانچ کنترل پرفورمنس و تطبیقی خودرو میزان گشتاور را بسته به چسبندگی موجود تنظیم می‌کند. مدیریت گشتاور متغیر فراری نیز وجود دارد که میزان گشتاور را در دنده‌های مختلف تنظیم خواهد کرد.

فراری F8 اسپایدر

واکنش‌های سریع گیربکس هم تنها با یک اشاره انجام شده و این گیربکس همکاری خوبی با پیشرانه دارد. شما می‌توانید آن را در حالت اتوماتیک گذاشته و یا اینکه برای ایجاد حداکثر هیجان از پدال شیفترهای پشت فرمان استفاده کنید.

فراری F8 اسپایدر

اگر به حدی شجاع هستید که پای راست را روی پدال گاز فشار داده و خودرو مواظب همه‌چیز باشد پس باید منتظر احساس خاصی باشید. در این حالت شاهد یکی از بهترین صداهای اگزوز در خودروهای مدرن خواهید بود. قطعاً صدای تولیدی این خودرو بهتر از ۴۸۸ اسپایدر است.

فراری F8 اسپایدر

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت F8 اسپایدر تنها در ۲.۹ ثانیه ثبت می‌شود. البته که این خودرو توانایی خودنمایی در پیچ‌ها را نیز دارد. چسبندگی زیادی در دسترس بوده و البته سیستم بهبود دهنده دینامیک فراری نیز با کنترل لغزش جانبی همکاری می‌کند تا میزان فشار ترمز در هنگام عبور از پیچ‌ها را تنظیم کند. همان‌گونه که نام این سیستم نشان می‌دهد چسبندگی خودرو بسیار قابل‌کنترل خواهد بود. این سیستم خیلی روی تصحیح فرمان تمرکز ندارد و اگر بیش از حد نیاز به خودرو گاز دهید شاید نتوانید F8 را کنترل کنید و بهتر است این نکته را مدنظر داشته باشد؛ اما خب وجود این سیستم‌های الکترونیکی باعث می‌شوند شما سریع‌ترین حالت در عبور از پیچ‌ها را داشته باشید.

فراری F8 اسپایدر

فرمان خودرو کوچک‌تر از ۴۸۸ بوده ولی خودش پر از احساس و واکنش است. ترمزها بسیار قدرتمند ظاهر شده و حس خوبی زیر پای راننده دارند.

فراری F8 اسپایدر

همه‌ی تلاش‌ها روی ارائه پرفورمنسی بوده که تا همین چند سال پیش در دسترس نبوده است. اگرچه کار مهندسان فراری ارائه پرفورمنس بیشتر با ایمنی کامل است، اما این مورد به همراه هیجان حداکثری حاصل شده و به همین خاطر به فراری تبریک می‌گوییم.

فراری F8 اسپایدر

اما آنچه بر جذابیت F8 اسپایدر می‌افزاید سواری راحت آن با دید روبه‌جلوی عالی و تعویض‌های نرم گیربکس در سرعت‌های پایین است. حتی تنظیمات رانندگی در مسیرهای ناهموار نیز وجود دارد که کمی از سفتی سوار می‌کاهد؛ اما ما تفاوت زیادی را حس نکردیم.

فراری F8 اسپایدر

موضوع دیگر به طراحی خودرو مربوط می‌شود که اگرچه موضوعی شخصی است اما از نظر ما F8 اسپایدر یکی از زیباترین محصولات ۸ سیلندر تاریخ فراری محسوب می‌شود. این موضوع با آئرودینامیکی هوشمند ترکیب شده است. همانند F8 تریبوتو، بخش جلوی این خودرو با چراغ‌های LED نازک و ورودی‌های هوای خاص مزین شده است. در بخش عقب نیز اسپویلری بزرگ‌تر و چراغ‌های گرد دوتایی خودنمایی می‌کنند.

فراری F8 اسپایدر

اگر تنها یک نقطه‌ضعف وجود داشته باشد باید آن را در کابین جست. از نظر کیفیت مشکلی وجود ندارد اما طراحی داشبورد به چند نسل قبل شباهت داشته و این بخش می‌توانست بهتر باشد.

فراری F8 اسپایدر

و اگرچه رانندگان فرمول ۱ فرمان پر از دکمه این خودرو را دوست خواهند داشت اما وجود دکمه‌های پشت آمپرها، چراغ‌ها، سیستم تعلیق و استارت و… روی فرمان زیاد به نظر می‌آید.

فراری F8 اسپایدر

F8 اسپایدر یک سوپرکار استثنایی دیگر از فراری است. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو ستاره نمایش بوده و ظاهر جذاب و آئرودینامیک هوشمند خودرو نیز جزو ویژگی‌های خاص آن هستند. این خودرویی است که به اندازه کافی سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی خواهد بود و راندن آن حس فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. تنها نقطه‌ضعف F8 اسپایدر به برخی ریزه‌کاری‌ها در کابین مربوط می‌شود.

فراری F8 اسپایدر

فراری F8 اسپایدر مثل پیتزای ناب ایتالیایی است که از خوردن (راندن) آن سیر نخواهید شد…

مشخصات فراری F8 اسپایدر

  • قیمت: 225897 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 711 اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 2.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 340 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 13 لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    موتور ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری قویترین موتور v8 ساخته شده توسط کمپانی فراری هست که تونسته جوایز متعددی رو از آن خودش بکنه و حتی میشه گفت این ماشین از نظر ظاهری شباهت زیادی با مدل ۴۸۸ GTB داره

    1. Mahdi

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      پرفورمنس عالی طراحی زیبا .یکی از بهترین فراری های ساخته شده

      1. Zonda R

        ۱۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        فراری=مهندسی بینهایت

        1. Hamid

          ۱۵ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (38 ديدگاه)

          فراری بره ماشین فرمول یکش رو درست کنه

    2. سعید(تهران)

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      زیزیگولو تو رزیتا نیستی احیانا؟!!!

      1. مانی

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        من رفتم بنویسم که دیدم نوشتی‌

      2. زیزیگولو

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        سعید اصلا رزیتا کی هست؟ میشه بگی؟ میدونی چیه سعید آدمای خیال باف همیشه در توهم و خیال زندگی میکنن و انقدر فکر میکنن و خیالبافی میکنن تا یه چیزی خیالی جزو وجودشون بشه و همه چیز اونجوری که دوست دارن بشه البته فقط در خیال و توهماتشون! پس سعید حالا که اینطوره تو هم همون مانی نیستی؟؟

        1. مهدی موتورز

          ۱۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1237 ديدگاه)

          رزیتا کسی بود که هی توضیح میداد
          با کمال احترام وقتی بهش می گفتی خیلی
          خیلی
          خیلی
          عصبانی میشد

        2. زیزیگولو

          ۱۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          مهدی موتورز من چه میدونم چه خبر بوده چون تازه حدوداً بیست روزه دارم در پدال نظر میزارم

  2. Moein

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    بینظیر و در خور مثل همه فراری های دیگه
    به شدت منتظر رخ نمایی اساسی از sf90 هستم
    خیلی دلم میخواد ببینم در مقابل حریفانشان چجوری عمل می‌کنه?

  3. nikzad

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    مصرف سوختش عالیه با اون همه قدرت. ولی فرمونش یه حسی میده که فکر نکنم تو هیچ فرمون دیگه ایی باشه.

  4. GTR.SPEED

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (177 ديدگاه)

    فراری F8 ترکیب از ، قدرت ، سرعت و زیبایی . واقعا یکی از بهترین ساخته های فراری هستش

  5. ایمان جباری

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    autoexpress به خوبی این اسب سرکش مارانلو رو توصیف کرد
    هر آنچه که از یک سوپر اسپرت انتظار دارید ، فراری در اختیارتان خواهد گذاشت
    ?? فراری همیشه در اوج ??

  6. رامین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    هیچ وقت از رنگ زرد رو ماشین خوشم نمیاد اما فراری و لامبو … نمی دونم چیکار می کنن انقدر رنگ زرد به ماشیناشون میاد.

  7. Farzad

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    از یک فیلتر بنزین مخصوص براش استفاده شده تا از قوانین سخت گیرانه آلایندگی نجات پیدا کنه ، منیفولدهای اگزوزش با اقتباس از مدل مسابقه‌ای ۴۸۸ چلنج از اینکونل (آلیاژی از نیکل) ساخته شده‌اند که ۹.۷ کیلوگرم از وزن پیشرانه کم کرده‌ ، پوشش موتور شفاف lexan این خودرو نیز یادآور مدل F40 است و …
    (( فراری چیزی جز اثر هنری شاهکار نساخته ، نمیسازه و نخواهد ساخت )) Ferrari is Godfather

  8. کافر مقدس

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    شما ب هر ماشینی با این قیمت شک نکنید خواهید گفت در اوج و این حرفا

    1. ایمان جباری

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      کیفیت ارزان نیست
      نکنه توقع داری فراری هم قیمت کوروت باشه !!!!

      1. Mسابق

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        چن وقت پیش اعلام شد فراری بالای90هزار تا رو هر ماشین سود میکشه !!!
        یعنی یک و نیم برابر یه کوروت فقط سود میکشه !!!
        بعد مشتری هم در عین دونستن این کته میخره تا جایی که فروش سوپر اسپرتای فراری دو سه برابر بقیس!
        مرز های قدرت برندینگو جابجا کرده !

  9. مدیرعامل

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    با اینکه یکی از طرفدرای پرو پا قرص ماشینای آمریکایی هستم ولی یه بدی ماشینای آمریکایی علی رغم همه محاسن و خوبیایی که دارن این هستش که مصرف بنزین بالایی دارن مثلاً یه ماشین هشت سیلندر آمریکایی مثل موستانگ شلبی جدید با حجم پیشرانه خیلی بالا و مصرف بنزین بالا حدود 760 اسب قدرت داره ولی یه ماشینی مثل فراری F8 اسپایدر با هشت سیلندر و حجم پیشرانه خیلی پایینتر و مصرف بنزین در حد نرمال 711 اسب قدرت داره

  10. Mercede kaviani

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    البته موتور درون سوز اگر هیدروژن سوز باشد امکان خرید وجود دارد چون الودگی انها صفر است

    1. بچه مشهد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (101 ديدگاه)

      خانم مرسده البته شما باید توجه داشته باشین که حتی ماشینهای برقی و ماشینهای هیدروژن سوز هم میزای آلایندگیشون صفر نیست ولی هرچی که باشن از نظر تولید آلایندگی هرگز با ماشینهای بنزین سوز و گازوییل سوز قابل مقایسه نیستن

      1. Mercede kaviani

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (551 ديدگاه)

        البته دوست عزیز
        کاملا حق با شما است گازوییل سوز از نظر تولید تولید آلایندگی اول بنزین سوز دوم متانول گاز سوز چه گاز طبیعی فشرده یا مایع 70% کمتر
        الکتریکی ها بخاطر تولید باطری 50% کمتر
        سلول سوخت بخاطر طلای سفید موجود در سلول سوخت وعمر 5000 ساعتی تقریبا 3 برابر اتوموبیل های درون سوز هزینه تولید دارد
        ولی روش جدید تجزیه حرارتی اب به وسیله انرژی خورشیدی هیدروژن واکسیژن اودگی تقربیاصفر والودگی ناشی از احتراق در دون موتور احتراق داخلی هم تقریبا صفر است
        باتشکر مرسده کاویانی
        ه

  11. امیر

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لذت رانندگی

  12. رضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    بعضی چیزا تو تاریخ بشریت جاودان میمونن ، مثل آثار داوینچی ، موزیک باخ و هنر از هر نوع در حد اعلا ، بزرگان صنعت و کسایی که کارهای غیرممکن انجام دادن ، پروژه های بزرگ مثل دیوار چین یا رهبران و جنگجویان حماسی مثل چنگیز و اسکندر و کورش ،،،،،. تو دنیای مدرن فراری نامیه که تا قرنها جاودان میمونه و حتی وقتی تمام اتومبیلهای دنیا برقی شدن هنوز فراری با موتور بنزینی بعنوان یک شاهکار ازش یاد میشه ، فراری یعنی عشق

  13. ارشیاsvj

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    شدید منتظر نسخه پیستا هستم

  14. Hadi

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    واقعاً جایگزین خوبیه برا ۴۵۸
    یکی از اخرین فراری های درون سوز ?…

  15. علی آرین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اگه قراره با نشون دادن این ماشینا دیوونمون کنید بگید ک دیگه نیایم تو سایت پدال :(
    فراری ها روز به روز جذاب تر و بهتر میشن !

  16. فرهاد

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    توی متن گفته که خیلی دکمه های زیادی روی فرمان هست
    ولی به نظر من این یکی از خصوصیات منحصر به فردش هست که خاصش کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا