فراری

برلینتا لوسو، کانسپتی بر اساس اسب سرخ

تورینگ سوپرلجرا (Touring Superleggera) مؤسسه طراحی نام‌آشنای ایتالیایی که روی بدنه خودروها هم کار می‌کند، با ارائه مدل‌های مفهومی در سال‌های گذشته اسم‌ورسمی برای خود دست و پا کرده؛ و حالا در آخرین پروژه خود به سراغ اسب افسارگسیخته فِراری رفته و خودرویی را بر اساس آن طراحی کرده که هم شباهتش به F12 برلینتا را دارد و هم با تغییراتی که اعمال شده بیشتر شبیه مدل‌های کلاسیک و به‌اصطلاح Retro شده است.

Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
با نگاهی به اولین تصاویر آن که توسط یک وب‌سایت ایتالیایی منتشر شد، تغییرات ظاهری را می‌توان در کاپوت جلو، دماغه و ورودی‌های هوای جلو، خطوط روی دو طرف بدنه، رکاب‌های جانبی، نمای کلی عقب، سپر و دیفیوزر، حجم پردازی کلّی بدنه، شیب ستون C و شیشه عقب، نمای کلی نیمرخ خودرو و حتی درون کابین مشاهده کرد. شایعاتی نیز وجود دارد که محصول نهایی شاید از نسخه‌های این خودرو بوده و تحت نام فِراری به فروش بسیار محدود برسد.
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
در ویدئویی که از این مدل مفهومی منتشر شد نشان داده شده که بدنه آن از آلومینیوم و کاملاً با هنر دست به سرپرستی “لوئیس دِ فابریبکِرز” ساخته می‌شود. در همین ویدئو بود که آقای “جُوانی آگنِلی” جمله خبرساز خود را گفت: چیزی که کاملاً خوب است می‌تواند بهتر شود. گرچه این جمله زمانی که با یکی از بهترین‌های فِراری سروکار دارید زیاد صدق نمی‌کند اما مدعی شده‌اند این اولین باری نیست که Touring Superlegera یک خودروی افسانه ای را اساس کار خود قرار می‌دهد.
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
این موسسه پیش از این هم کانسپت های خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است؛ برای مثال اگر به خاطر بیاورید دو سال پیش مدل Disco Volante را رونمایی کرد که بر پایه آلفا رومئو 8C بود، سه سال قبل آن هم کانسپت Flying Star باز هم در ژنو رونمایی شد که بر اساس بنتلی کانتیننتال Flying Spur ساخته شده بود.
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
به نظر نمی‌رسد در بخش فنی، تغییری روی این خودرو صورت گرفته باشد. موتور ۶.۳ لیتری V12 آن با تولید قدرت ۷۲۹ اسب بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر، امکان شتابگیری صفر تا صد ۳.۱ ثانیه ای و بیشینه سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را مهیا نموده است.
برای اطلاعات و جزئیات بیشتر و دقیق‌تر Berlinetta Lusso باید تا چند روز دیگر که زمان رونمایی آن در ژنو ۲۰۱۵ فرا برسد صبر کنید. [jwplayer mediaid=”۱۰۴۵۲۷″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. NA-NikandreosApotheon-NA

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    فراری همیشه در اوج

    یا به عبارتی فراری همیشه از دست ما فراری

    خاک تو سرمون با زندگی دنیویمون.

    1. Mostafa&S

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      درود
      برلینتا خودش آخر ماشینه هم از نظر فنی و هم ظاهری نیازی نیست دست بهش بزنی…

      1. AliZeus

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (419 ديدگاه)

        دروووود :/

  2. حسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    از سوپر اسپرت ها بدم میاد خیلی زیاد آخه لذت ندارند و لوکس نیستند آخه فراری طراحی داخلیش با پیکان یکیه فقط داره آخه سرت واسه ما تو ایران مهم نیست

    1. حسین

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. دوست عزیز مطالعه لازم نیست، یکم عکس نگاه کن، همین! فراری از چرم لوکسترین مبلمان اروپا برای روکش داشبورد و صندلیهاش استفاده میکنه… لوکس نیست؟؟؟ این حرفت با هیچ منطقی جور در نمیاد. یه نگا به FF و F12 و 458 و 488 بنداز بعد همچین نظری بذار. سوپر اسپورتها لوکس نیستن؟ بوگاتی و پاگانی رو ندیدی عکساشونو؟؟؟

      چی بگم آخه؟!!!

    2. Amin.Fucco

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      خودت یکم به خط دوم حرفات فکر کن شاید نظرت عوض شد :||||

  3. saleh.cars.motorcycles

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    طراحی خود برلینتا اف12 زیباتر وخشن تر وابهت بیشتری داره مخصوصا تو ورودی هوای جلو که بسیار بزرگتر وکشیده تراز این طراحیستودر نمای کناری موجی عمیق از حفره های روی گلگیرهای جلو که از روی کاپوت شروع میشه وبعد از عبور از گلگیرها به روی درب ها وتا انتها که تو گلگیرهای عضلانی عقب محو میشه بسیار خشن تر وآیرودینامیک تر بنظر میاد که این حفره روی ماشین دیگه ای دیده نمیشه وهمچنین باکمی دقت بیشتر متوجه میشین تونمای کنار در انتهای ماشین سپر ودفیوزر برجسته ترهستندگویا دارن از ماشین فاصله بیشتری میگیرن وهمچنین در نمای پشتی کاملا مشخصه که بزرگتروبرجسته تراز طراحی جدید وهمچنین خطوطی که از بالای چراغ های عقب در قسمت انتهایی خودرو شروع میشن وتا پایین وبین دفیوزرها ادامه دارن بسیار زیباتر از طراحی جدیده
    البته طبق متن منتشر شده وترجمه شده ی اصلی که گفته شده (تغییراتی که اعمال شده بیشتر شبیه مدل‌های کلاسیک و به‌اصطلاح Retro شده است) باید هم این تغییرات اعمال میشده تا شبیه خودروهای کلاسیک دیده بشه که احتمالا این خودرو را افراد کلکسیونر که ماشینهای تک وخاصی را همیشه توپارکین خونشون دارن خریداری کنن
    تو یکی از قسمت هااز برنامه ی top gear(تخت گاز) ریچارد هموند یک فراری برلینتا و جرمی کلارکسون با یک مرسدس اس ال اس ای ام جی را میروندن که ریچارد چندبار ازاین جمله استفاده کرد که این خودرو بسیار پرقدرت وغیر قابل کنترله که چندبار تو چندپیچ کوتاه اما تیز تومسیری که طی میکردن دیده شدکه کنترل انتهای ماشینو ازدست میداد وهمین حرفوباز تکرار میکرد وجرمی کلارکسون هم گفت چون من میدونستنم این ماشین زیادی سریعستوپرقدرت پس بنز اس ال اس راانتخاب کردم چون کنترلش راحت تره
    باسپاس از امین قوام صفری

    1. Amin.Fucco

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      ممنون از شما صالح جان و تحلیل خوبت.

      1. saleh.cars.motorcycles

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (467 ديدگاه)

        ممنون از شما بخاطر وقتی که گذاشتین و نظر بنده ی حقیرو خوندین

  4. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    آقا من از retro و خیلی خاص بودن حرف نمیزنم. ولی این تورینگ گاهی وقتها خیلی شاهکار میکنه مثل alfa romeo disco volante که خیلی زیبا و هنرمندانه طراحی شده بود که جرمی کلارکسون رو مبهوت کرد.ولی در مورد f12 از دید کلی شبیه 599gtb شده و به نظر من خود f12 زیباتر بود

  5. سعید

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    حیف Berlinetta که همچینش کردن،با این تغییرات جلوی ماشین ابهتش خیلی کم شده و بیشتر مثل یه اسباب بازی شده

  6. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2280 ديدگاه)

    برلینتا فقط با کیت روسو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا