SF90 استراداله پرچمدار تولید سری جدید فراری است که تا زمان آمدن جانشین تولید محدود لافراری در صدر خانوادهٔ اسبهای سرکش مارانلو قرار خواهد گرفت. در SF90 برای اولین بار میتوانیم شاهد یک فراری ساکت باشیم زیرا موتورهای الکتریکی چرخهای جلوی آنرا به حرکت درمیآورند؛ اما نیازی نیست از فکر یک فراری الکتریکی به وحشت بیفتید زیرا خوشبختانه علاوه بر این موتورهای الکتریکی، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو که کاملاً با برند فراری تناسب دارد هم پشت کابین SF90 قرار گرفته است.
SF90 استراداله بهترین سوپراسپرتی است که تاکنون مارانلوییها ساختهاند. در این اسب اصیل ایتالیایی سه موتور الکتریکی و یک پیشرانهٔ بنزینی V8 باهم کار میکنند تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهند. علاوه بر این، هدیهٔ دیگری که این ماشین برای راننده دارد، همهٔ هیجان یک فراری است. رانندگی با S90 بهقدری حیرتانگیز است که هوش از سر انسان میبرد. تیم طراحی SF90 استراداله به سرپرستی «فلاویو مانزونی» نهتنها پیوند این ماشین را با خودروهای مسابقهای فراری حفظ کرده (SF90 نام خودروی مسابقهای فرمول یک فصل ۲۰۱۹ فراری بود) بلکه از دنیای قایقها و فضاپیماها هم الهام گرفته است؛ اما علاوه بر این ویژگیهای مدرن، مانزونی و تیمش با حجمپردازیهای دقیق، فرم بدنهٔ خودرو را مثل مجسمهای شکیل و جذاب شکل دادهاند.
این هایپرکار پلاگینهیبریدی فراری میتواند صرفاً با استفاده از نیروی الکتریسیته با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. پکیج باطریهای لیتیوم یونی ۷.۹ کیلووات ساعتی خودرو نیز امکان پیمودن تا ۲۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. SF90 بهصورت پیشفرض روی حالت الکتریکی روشن میشود و بنابراین خریداران مرتباً فراری ساکت را تجربه میکنند. همچنین در این ماشین دندهعقب مکانیکی هم وجود ندارد و بنابراین هنگام عقبعقب رفتن، SF90 بازهم سوپراسپرتی الکتریکی خواهد بود.
پیش از پرداختن به تجربهٔ رانندگی با این اسب هیبریدی، توضیح مختصری در مورد قوای محرکهٔ فوقالعاده پیچیدهٔ آن برای درک چگونگی جادوی آن ضروری است. بخش درونسوز این سیستم توسعهای از پیشرانهٔ V8 توئین توربوی F154 مدل F8 تریبوتو است که در اینجا سر سیلندر آن بازطراحی شده و قطر سیلندرهای بزرگتر آن موجب افزایش حجم موتور به ۴ لیتر شده است. علاوه بر این، توربوشارژرهای جدید و تزریق سوخت قویتر نیز به این موتور کمک کرده تا ۷۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید به چرخهای عقب منتقل میشود.
این ترکیب در کنار سه موتور الکتریکی کار میکند که دوتا از آنها در جلو نصب شدهاند (یکی برای هر چرخ) و موتور الکتریکی سوم هم بین پیشرانهٔ V8 و گیربکس جای گرفته است. این مجموعهٔ سه موتوره علاوه بر اضافه کردن ۲۲۰ اسب بخار به نیروی موتور بنزینی، به تیزتر شدن پاسخ پیشرانهٔ V8 و از بین بردن تأخیر توربوی اندک آنهم کمک میکنند. برای کمک به هندلینگ، دو موتور الکتریکی جلو میتوانند بهصورت مستقل کار کنند تا کنترل گشتاور بُرداری برای محور جلو ایجاد شود. همچنین سیستم احیای انرژی ترمزها هم که توسط موتورهای جلو ارائه میشود به ترمز گیری کمک میکند. البته موتورهای الکتریکی جلو در سرعتهای بالاتر از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت انتقال نیرو به چرخهای جلو را قطع میکنند اما این موجب کاهش قدرت خروجی کلی قوای محرکه نمیشود زیرا پس از این سرعت، قدرت موتورهای جلو به موتور عقبی ارسال میشود.
همهٔ این پیچیدگیها نتیجهای ساده و جالب را ارائه میکنند که آن ایجاد سریعترین خودروی جادهای تاریخ فراری است که جزء قابلاستفادهترین ساختههای این شرکت هم محسوب میشود. پرفورمنس SF90 حیرتانگیز است و ادعای شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه که احتمالاً عددی محافظهکارانه است، تنها بخش کوچکی از این داستان را بازگو میکند. همچنین به گفتهٔ فراری، این هایپرکار هیبریدی ظرف تنها ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت میرسد؛ اما این اعداد نمیتوانند چیزی که راننده در هنگام رانندگی با SF90 تجربه میکند را نشان دهند. برای تجربهٔ این موضوع باید خود پشت این اسب وحشی بنشینید، پدال گاز را تا انتها فشار دهید، کشش حماسی زیر پای راست خود را مدیریت کنید و دندهها را یکییکی بالا ببرید.
گشتاور سه موتور الکتریکی ترکیبی چشمگیر و نیرومند را با موتور ۷۸۰ اسب بخاری V8 ایجاد کرده است. همچنین مدیریت الکترونیکی تحویل نیرو که در دندههای پایین از یک پیشرانهٔ تنفس طبیعی تقلید میکند تا زمان پاسخگویی را کاهش دهد، در سرعتهای بالا بهطور کامل از توان V8 استفاده میکند. دو موتور الکتریکی جلو هم این خشم و عصیانگری را تکمیل میکنند. این موتورها هنگام پیچیدن گشتاور بیشتری را به چرخ بیرونی و گشتاور کمتری را به چرخ داخلی میدهند و امکان پیمودن مسیرهایی را فراهم میکنند که مغز راننده بهسختی میتواند تصور کند. این ویژگی در پیست بسیار قابلتوجه خواهد بود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند با ارائهٔ کششی بینقص به همراه سیستمهای الکترونیکی هوشمند به راننده امکان ثبت بهترین لپ تایمها را میدهد. با SF90 حتی در هوای بارانی هم در پیست احساس یک قهرمان فرمول یک را خواهید داشت.
هرچند سرعت SF90 استراداله در خط مستقیم میزان شجاعت راننده را آزمایش میکند، هندلینگ آن برای یک فراری پرچمدار به میزان قابلتوجهی رام و مطیع است. به گفتهٔ فراری، این ماشین ۲۴۰ کیلوگرم از F8 تریبوتو سنگینتر است اما این وزن بیشتر موجب کاهش پاسخگویی SF90 به تغییر جهتها نشده و ثبات و کنترل آن در جادههای خشن چشمگیر است. نوآوری دیگر فراری در این هایپرکار استفاده از سیستم ترمز با سیم است که به گفتهٔ مهندسین، یک ضرورت بوده است. این نشان میدهد که انقلاب الکتریکی فراری حتی به سیستم ترمز هم کشیده شده است. به لطف این سیستم، میزان حرکت پدال ترمز بسیار کم شده و صرفاً با فشاری ملایم به پدال میتواند خودرو را متوقف کرد. البته این ویژگی در ابتدا عجیب احساس میشود اما هنگام استفادههای سختتر، سیستم بهتر و طبیعیتر میشود. یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ SF90 استراداله گیربکس هشت سرعتهٔ جدید آن است که حتی سریعتر و رضایتبخشتر از گیربکس هفت سرعتهٔ قبلی احساس میشود.
هرچند پسوند استراداله در SF90 نشان میدهد که این خودرو بیشتر برای رانندگی در جادهها طراحی شده تا پیست اما بااینحال هنگام رانندگی با آن در پیست آزمایشی فیورانو، موجب شد این پیست سه کیلومتری کوتاهتر از چیزی که قبلاً تجربه کرده بودیم احساس شود. علاوه بر این، تولید حداکثر ۳۹۰ کیلوگرم داونفورس در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت موجب اعتمادبهنفس راننده در سرعتهای بالا میشود. به گفتهٔ فراری، پکیج هندلینگ فیورانو که انتظار میرود نیمی از خریداران آنرا سفارش دهند موجب میشود SF90 در پیست فیورانو یک ثانیه سریعتر از لافراری شود درحالیکه بدون این پکیج لپ تایم خودرو ۰.۷ ثانیه بیشتر میشود؛ اما حالت eDrive یا تمام الکتریکی SF90 چندان هیجانانگیز نیست و اگر انتظار شتاب تسلا را دارید ناامید خواهید شد پس بهتر است به نیسان لیف فکر کنید تا امیدوار شوید! البته فراری معتقد است این سکوت برای شهرنشینانی که با اعتراض همسایهها مواجه میشوند محبوب خواهد بود.
هرچند فراری SF90 استراداله خودروی فوقالعادهای است اما بااینحال هنوز هم نمیتوان آنرا کاملاً بینقص دانست و باید ایرادات آنرا هم بیان کنیم تا به بیعدالتی متهم نشویم. بدنهٔ یکدست و آئرودینامیکی این ماشین فاقد جذابیت و پویایی بسیاری از پرچمداران پیشین فراری است. داشبورد آن در زیر تابش خورشید، نور آفتاب را منعکس میکند و فنهای سیستم تهویهٔ آن کمی بالا احساس میشود؛ اما ایرادات SF90 فقط به همین موارد جزئی ختم میشود که در برابر ویژگیهای چشمگیر آن کاملاً قابلچشمپوشی هستند. سیستم پلاگینهیبریدی فراری یک دستاورد فنی چشمگیر است و اثبات میکند که الکتریکیسازی میتواند هایپرکارها را حتی هایپرتر کند! در طول تاریخ فراریهای عالی زیادی ساخته شده است اما SF90 استراداله بهترین آنها است.
مشخصات فنی
Ferrari SF90 Stradale 2020 | |
قوای محرکه | پلاگینهیبریدی |
پیشرانهٔ بنزینی | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
موتور الکتریکی | ۲ عدد جلو + ۱ عدد عقب |
قدرت پیشرانهٔ بنزینی | ۷۸۰ اسب بخار |
گشتاور پیشرانهٔ بنزینی | ۸۰۰ نیوتن متر |
قدرت موتورهای الکتریکی | ۲۲۰ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
باطری | ۷.۹ کیلووات ساعت |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۲.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۹.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت |
بُرد تمام الکتریکی | ۲۵ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۵۰ میلیمتر |
طول | ۴,۷۱۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۵۷۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۷۵ لیتر |
قیمت پایه | ۵۱۱,۲۵۰ دلار |
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]
Soli
۱۵ مرداد ۱۳۹۹دیفرانسیل الکترونیکی داره؟
امیر
۱۵ مرداد ۱۳۹۹موتور الکترونیکی داره ک به گیربکس متصله
مثل خیلی از هایبرید های دیگه
Soli
۱۵ مرداد ۱۳۹۹اهان مرسی
Moein
۱۵ مرداد ۱۳۹۹شاهکاری دیگه از فراری
ولی بازم این نشد یه بررسی درست و حسابی
مقاله ای که توش طرف بشینه و با ماشین تست انجام بده فکر کنم خیلی بیشتر بشه ازش با این اعجوبه آشنا شد
Mسابق
۱۵ مرداد ۱۳۹۹هههه
قیافه اون دوستی که میگفت :
مکلارن جاده رو از فراری گرفته !!!
الان دیدن داره !!!
خدا شاهده به مدیر عامل مکلارن بگی یکی تو ایران میگه شما فراری رو شکست دادین درحالی که داره قش قش میخنده میگه خدا نکشتش !!!
خیلی از ویژگی های لافراری رو به ارث برده این شوالیه ! و همچنان منتظر جانشین لافراری !!!
Mf1
۱۶ مرداد ۱۳۹۹هیچ خودروسازی نمیتونه پادشاه مدام جاده باشند ولی چندسالی میتونن
SF90 STRADALE
۱۶ مرداد ۱۳۹۹آقا مهدی شما هم مثل من زیاد حرفاشونو جدی نگیر
بگو باشه هرچی شما بگین
فراری بزرگ با اون تاریخچه پر از افتخار کجا و چندتا برند تازه به دوران رسیده کجا
تو این وضع خراب اقتصادی و دوران سیاه صنعت خودرو فقط تسلا و فراری سهامشون تو بورس افزایش داشته و بعضیا هم که خودشون رو با فراری مقایسه میکنن دست به دامن عربا شدن
میخوام بگم راه صد ساله رو نمیشه یک شبه طی کرد
تجربه آسان به دست نمیاد
JDM
۱۵ مرداد ۱۳۹۹همه چیزش عالیه به جز طراحیش که به نظر من به زیبایی به فراری واقعی نیست
SRT
۱۵ مرداد ۱۳۹۹فقط فکرشو کن درگ بین این و ۹۱۸ انجام بشه!چقد جذاب میشه
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۹فراری فن نیستم ولی انصافا طراحی خوبی داره
M.A.S
۱۶ مرداد ۱۳۹۹من فن فراری نیستم ولی واقعا باید اعتراف کنم
شاهکار ترین شاهکار مارانلو و شاهکار ترین سوپر اسپرت
(که البته به اندازه لافراری زیبا نیست)
ولی فک نکنم بتونه918رو بزنه تو درگ
کافر مقدس
۱۵ مرداد ۱۳۹۹یا حضرت قیمت
امیر
۱۵ مرداد ۱۳۹۹اتفاقا فراری جز معدود خودروسازهایی. هست ک در بحث قیمت انصاف بسیاری داره
پرفورمنس فوق العاده !
Alireza
۱۵ مرداد ۱۳۹۹اتفاقا فراری یکی از بی وجدان ترین ها تو قیکت هست
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۹عاشق طراحیشم عالیه
NAVID۰۰۹۸
۱۵ مرداد ۱۳۹۹فراریه دیگه
بحثی دَرِش نیست که فراری بهترینه
اما دیگه انگاری اون حِسوحالو هنگام رونمایی به آدم نمیده .
یادتون میاد وقتی ۴۵۸ایتالیا رونمایی شد چه شوری به پا کرد .
البته شاید بخاطر گذر عمر من باشه یا شاید چون دهه ۶۰تی هستم ، ولی دیگه انگاری همه چیز تکراری شده و روحی درون ماشینها نیست .
اما یه بحث دیگشم اینه که چون ایرانیم ، احساسمون مرده و اِنگاری زمان ایستاده و همه منتظریم ببینیم چی میشه این وضع با خودروهای تکراری در خیابانها .
بهراد
۱۶ مرداد ۱۳۹۹سخت نگیر، فقط قوانینتو بر عکس کن، اونوقت خیلیم راضی میشی.
تو خارج بنا به راستگویی افراد هست مگر خلافش ثابت بشه،اینجا همه دروغگو هستن مگر راستگویی اثبات بشه(کسی نمیتونه کلاه بر سرت بزاره)
ایشالا آمار کرونا ۲۰ روز دیگه به طرز باور نکردنی پایین میاد! عوضش نرخ دلارو طلا میکشه بالا.از اونور کراس اورای لکسوس میرن واسه ۶ میلیاردی شدن،خب شما الانم بخری تا اون موقع ارزش پولتم حفظ شده،اما چه فایده آب تو آسیاب کی بریزیم؟بهتره بازار کساد بمونه تا تب هلندی خودشو کمترنشون بده.
بقیه پولا تو بورس بمونه،تا ماشین اقتصاد یکم درجا بزنه بلکه ما کمتر فقیر بشیم.
MASIHA
۱۵ مرداد ۱۳۹۹عشق و دیگر هیچ……….
رامین
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ماشینه فوق العاده ای هست اما با این یه تیکه ” بدنهٔ یکدست و آئرودینامیکی این ماشین فاقد جذابیت و پویایی بسیاری از پرچمداران پیشین فراری است ” به شدت موافقم.
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۹من که خوشم اومده ازش خیلی خوبه
REZA_AR
۱۵ مرداد ۱۳۹۹مصرف سوخت ترکیبی 10 لیتر !یعنی مصرف سوخت اسمی 405 و مصرف سوخت واقعی 206 !با یه فرق که این 10 برابر توان داره!
Ferrari
۱۵ مرداد ۱۳۹۹مصرف ترکیبی ۶لیتری داره ۱۰ لیتر رقم درستی نیست
حسین دهمرد
۱۵ مرداد ۱۳۹۹یه فرق کوچولوعه دیگه داره اختلاف قیمتشون تقریبا یک به صده
بی ریا
۱۵ مرداد ۱۳۹۹بچه ها ببخشید اما بازم یه موضوع بی ربط بگم
خداییش قیمت ماشینا داره خطرناک میشه اخه تاکجا میخوان گرون کنن تو این بازار بی مشتری
آخه کی میاد چند میلیارد بده یه ماشین کارکرده فیس قدیم رو بخره بااون هزینه های اضافیش
قیمت لکسوس آر ایکس ۲۰۱۸ زده ۵ میلیاردو چهارصد !!!!!!!!!!
بنز ای کلاس زده ۵ میلیاردوهفتصد !!!!!!!!!!!
مازراتی کواتروپورته جی تی اس ۱۲ میلیارد !!!!!!!
سورنتو ۲۰۱۶ دو میلیارد !!!!!!
خونه هامون انقدر ارزش نداره
Ali Keyhani
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ماشینایی که تو اروپا شاید کسی بهشون نگاه هم نکنه تو ایران خاص ترین ماشینا هستن و ما باید ده پونزده میلیارد تومن براشون بپردازیم!
REZA_AR
۱۵ مرداد ۱۳۹۹قیمت 500 هزار د لاری واقعا مناسبه نسبت به چیزی که تحویل میگیری !:)
مانی
۱۶ مرداد ۱۳۹۹احتمالا با آپشنهای خوب که همه سفارش میدن و یسری آپشن
که سفارشش میتونه مفید باشه و بدون سفارش آپشنهای افراطی
و غیر ضروری قیمتش به ۶۰۰ هزار تا برسه
Ali Keyhani
۱۵ مرداد ۱۳۹۹مشخصات و طراحی رو ببینید و یه نگاه هم به قیمت بندازین
منتظر طوفان بپا کردن این اسب هستیم
❤forza ferrari❤
یانکی
۱۵ مرداد ۱۳۹۹از اون طوفانهای اف1 نباشه که همه چی رو میکنه میبره.خخخخ طوفان نکشیمون.فراری تموم شد رفت.اینم لحظات اخرشه
Ali Keyhani
۱۵ مرداد ۱۳۹۹سالها بشین با این رویاهات به زندگی کن
در مورد f1 هم باید بگم اگر فوتبالی باشی بهتر درکش میکنی
حتی بهترین تیم های اروپا هم سالها ممکنه نتونن قهرمان بشنبه هر دلیلی، اما بعدش با قدرت برمیگردن به طور مثال رئال مادرید بین سالهای 2002 تا 2014 در چمپیونزلیگ یه ناکام تمام عیار بود اما بعدش به قدرت برگشت و از 2014 تا 2019 چهاربار تونسته قهرمان این تورنومنت بشه
کسی که بالای 1000 تا کامنت توی این سایت گذاشته قطعا مطالب زیادی خونده و بحث های زیادی هم شرکت کرده و چنین کامنت های بچه گانه ای نباید بزاره
Mf1
۱۶ مرداد ۱۳۹۹بااینکه طرفدار فراری نیستم ولی حرف حساب زدی داش علی کلا فراری خودروسازی هست که با ظرافت خاصی خودرو تولید میکنه وکسی بخواد از تمام قدرت فراری و بقیه امکانات فراری استفاده کنه بایستی راننده فرمول ۱ باشه راننده معمولی دو سه سالی خوب بایستی تمرین کنه بتونه ازتمام قدرت فراری استفاده کنه
REZA_AR
۱۵ مرداد ۱۳۹۹قیمت این تو خارج به پول ایران میشه 12 میلیارد یهنی 6 تا سانتافه 2018 قدیمی! یا دو سه تا سری 7 مدل 2017
REZA_AR
۱۵ مرداد ۱۳۹۹حاجی یه سوال الان این میلنگ داره که تو سرعت بالا قدرت موتور های الکتریکی رو میده عقب؟ این مکانیسم رو فقط فک کنم فراری و چند مدل خاص دیگه دارن (مثل جمرا) وگرنه اکثر هایبریدای awd میله انتقال قدرت ندارن!
OMID
۱۵ مرداد ۱۳۹۹نه منظورش انرژی الکتریکی هست
چرخ های جلو اصلا میل گاردان ندارن تو این ماشین
منظور این بوده که برقی که واسه موتور های الکتریکی چرخ های جلو صرف میشده بعد از 210 کیلومتر صرف موتور الکتریکی عقب میشه
Reza
۱۵ مرداد ۱۳۹۹هم قیمت آونتادور svj!
Amin
۱۵ مرداد ۱۳۹۹قشنگ معلومه می خواستن خریدارای اونتادور رو بکشونن به سمت خودشون با هزار اسب قدرت شتاب 2.5 ثانیه و این قیمت که کمتر از اونتادور هستش اما با این چیزا چیزی از لامبو و اونتادور کبیر چیزی کم نمیشه
و مطمعن باشید جانشین اونتادور با قدرت کمتر از این همین چیزا رو بهتون تحویل میده
akrh78
۱۵ مرداد ۱۳۹۹«مانزونی و تیمش با حجمپردازیهای دقیق، فرم بدنهٔ خودرو را مثل مجسمهای شکیل و جذاب شکل دادهاند.»
این تیکه ته خنده بود
Ali Keyhani
۱۵ مرداد ۱۳۹۹فکر میکنم از این آمار و ارقام هم میتونه سریع تر باشه
SF90 STRADALE
۱۵ مرداد ۱۳۹۹منتظر درگ و رکوردهای پیست این اسب سرکش هستم
❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤
Joker
۱۵ مرداد ۱۳۹۹شتاب ۲ ثانیه ای و صفر تا دویست ۶ ثانیه ای ثبت کرده! هنوز طرفدارای تسلا امیدوارن تا در آینده تسلا واسشون رودستر بسازه با ۱۰ هزار نیوتون متر گشتاور نا بلکه بتونه شتاب ۲ ثانیه ای ثبت کنه،با ده هزار نیوتون متر!!!!!!??? جالب اینجاست فراری زودتر از همه به این شتاب رسید،دلم واقعا واسه طرفدارای کونیگ زگ و تسلا میسوزه که یکی تو تاپ اسپید اون یکی هم تو شتاب هر چه پنه میکنن رشته میشه توسط بوگاتی و فراری????
Saeed
۱۵ مرداد ۱۳۹۹من به یه نتیجه ای رسیدم
مک لارن
تسلا
کونیگ زگ
این 3 خودروساز هرکدوم حداقل یک میلیارد پاسکال فشار دارن بهت میارن:)
مواظب باش نترکی یه وقت
مانی
۱۶ مرداد ۱۳۹۹مثل نوید گفتی
رشته هاش پنبه میشه
SF90 STRADALE
۱۵ مرداد ۱۳۹۹کچل خان درگ تایمز منتظر معجزه هست
معجزه یعنی همین ، زیاد منتظر نباش !!!!
جوری لانچ میکنه که برق از کله کچلت بپره
البته میدونم دل و جرئت درگ با این هیولا رو نداری
با ماشین تیون شده خودت بیا درگ بزاریم ????
Saeed
۱۵ مرداد ۱۳۹۹:////////////////
SF90 میره با مک لارن اسپیدتیل رقابت کنه نه با 720S://///////////////////
تازه رقابت داره جذاب میشه:)))))))))))))))
SF90 STRADALE
۱۵ مرداد ۱۳۹۹این یکی رو کاملاً باهات موافقم
باید بره با هایپرکار مکلارن درگ بزاره
این ماشین اعداد و ارقام اعجاب انگیزی ثبت کرده
بعداً معلوم میشه فراری چقدر محافظه کارانه عمل کرده
Saeed
۱۵ مرداد ۱۳۹۹منظورت از محافظه کارانه چیه؟
اسپیدتیل ۳۵ اسب قدرت بیشتر
تقریبا ۱۰۰ کیلو سبکتر
و خیلی سریعتر از sf90هستش(۴۰۳ کیلومتر)
تمامی اعداد و ارقام(به جز قیمت) به نفع مک لارنه
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۹درباره اسپیدتیل اطلاعات زیادی ندارم ولی بعید می دونم حریف سنا تو پیست بشه هر چند اگر هم بشه چیز عجیبی نیست با نزدیک به 200 اسب بیشتر اما اگه ازش پایینتر باشه که احتمالا هم خواهد بود دلم میخواد بدونم دیگه چی برای کل کل داری دوست عزیز
البته از دوستانی که 720s رو رقیب پیستا می دونن هیچ چیزی بعید نیست
SF90 STRADALE
۱۵ مرداد ۱۳۹۹خودت گفتی باید با اسپیدتیل رقابت کنه ، منم قبول کردم ??
خنده دارترین اتفاقی که میتونه رُخ بده برای مکلارن میدونی چیه ؟؟
اینکه SF90 استراداله با وزن بیشتر و قدرت کمتر ، شتاب بهتری نسبت به اسپیدتیل ثبت کنه و در مسیر ۴۰۰ متر بتونه پا به پاش بیاد
همه این ها رو گفتم که بدونی جانشین LaFerrari چقدر خفن میتونه باشه که دنیای خودرو مات و مبهوتش بشه
با همه بازی ، با دُم شیر هم بازی ؟؟؟؟
این رو همیشه یادت باشه که یک شیر هیچوقت به شغال باج نمیده
Saeed
۱۵ مرداد ۱۳۹۹که اینطور…
مگه من گفتم اسپیدتیل حتما sf90 رو توی درگ شکست میده؟
وقتی دو دف 1000 اسب بخاری باشه واضحه که شتاب اولیه محشر و هیجان انگیزی داره
ولی ممکنه بعد از طی 200 متر اسپیدتیل شتاب ثانویه ش رو نشون بده و sf90 رو قبل از پایان خط بگیره
اگرم درگ 800 متر باشه که برد قطعی با اسپیدتیله
تو بحث پیست اسپیدتیل ممکنه بره کنار چون ممکنه عملکردش خوب نباشه(ممکنه عملکردش هم عالی باشه)
اونوقته که سنا میاد وسط
پس باید بگم که دم شیر ممکنه با تبر قطع بشه:)
SF90 STRADALE
۱۵ مرداد ۱۳۹۹???? ????
دُم شیر با طبر قطع میشه
باشه این حرفتو یادم می مونه
ای کاش بقیه طرفداران مکلارن اینجا بودن بیشتر با هم کل کل می کردیم
دو نفری حال نمیده ؛ خواهشاً وارد بحث بشین
چرا اینقدر منزوی و گوشه گیر ؟؟؟؟
Saeed
۱۵ مرداد ۱۳۹۹من
حمیدرضا
دانیال
و بنیامین عزیز در گپ تلگرام پدال حضور داریم
خیلی هم فعال هستیم
میخوای با ما کل کل کنی بیا گپ پدال حرفاتون رو میشنویم و پاسخ میدیم
اینم لینک: https://t.me/pedal_ir_group
OMID
۱۵ مرداد ۱۳۹۹در حد اسم فراری
قیمتشم عالیه
موندم به جز این پکیج فیورانو نسخه پیست محور دیگه ای هم میاد مثل پیستا؟
بی صبرانه منتظر درگش با 918 هستم
ببینم بلاخره کسی میتونه تاج و از 918 بگیره یا نه
بهنام
۱۵ مرداد ۱۳۹۹نگارنده و تیم آزمایش کننده به وضوح دریافتن کلمات شایسته برای وصف این اسب اصیل دچار مشکل شدند. یکی از هیجان انگیز ترین مقاله ی خودرویی در چند سال اخیر بود. صد در صد از نمای نزدیک زیبایی این ماشین وصف ناشدنی خواهد بود.
بهنام
۱۵ مرداد ۱۳۹۹وصف ناشدنی یعنی همین
امیر.عارف
۱۵ مرداد ۱۳۹۹مگه میشه این جنتلمن و دوست نداشته باشی . ماشینی که هیچ وقت کهنه نمیشه . از قدیمی ترین تا جدیدترین فراری هیچ وقت تو بنگاه خاک نمیخوره . رو هوا میبرنش
Ferrari
۱۵ مرداد ۱۳۹۹درمورد طراحی با کار اند درایو موافق نیستم این ماشین جایزه بهترین طراحی reddot و IF design رو گرفته طراحی متفاوت و فوق العاده مدرنی داره
Saeed
۱۷ مرداد ۱۳۹۹کار اند درایو گاهی اوقات خیلی سختگیری میکنه
ولی منم موافقم
طراحیش خیلی زیباست❤
مخصوصا تو همین رنگ قرمز
تو رنگ سبز و آبی و نقرهای هم احتمالا جذاب باشه
MAHDI
۱۵ مرداد ۱۳۹۹زیباترین ساخته فراری هستش واسه من. و البته یکی از انگشت شمار زیباترین خودروهای تاریخ
ارشیاsvj
۱۵ مرداد ۱۳۹۹اومدم بگم رقیبه سیان بعد دو چیز یارم اومد:
اول اینکه این هم قیمته SVJ (که هیچ ربطی هم ندارن این مال درگه اون مال پیست تازه این هیبریده)و با قیمت سیان میشه ۷تا از اینا خرید!!
دوم اینکه سیان هیبرید خفیفه این پلاگین هیبرید.
(ولی جدی باورتون میشه با پول یه سیان میشه ،۷تا از اینا خرید؟؟)
joojoo
۱۷ مرداد ۱۳۹۹چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا؟؟؟سیان صرفا یه سوپراسپورت هیبریدیه که قراره بخشی از هزینه ی تحقیق و توسعه ی جانشین آونتادور رو تامین کنه و تولید محدوده. اصلا قرار نیست حتی توی بررسی ها و مقایسه ها ببینیمش….همونطوری که وننو و رونتون رو ندیدیم….
به ضرس قاطع میگم اگه رونتون نبود که 40 میلیون دلار پول بریزه تو جیب لامبورگینی….اونتادور با این هیبت رونمایی نمیشد که زمان خودش بهترین سوپراسپورت بود…..و همین الانم تونسته خودشو به نحو شایسته ای توی کورس رقابت با نسل بعدی سوپراسپورتای خودروسازای دیگه نگهداره.
گرچه بعید میدونم لامبورگینی بتونه رودست آونتادور بیاره(اخرای عمر مورسیه لاگو هم همینو میگفتیما…ولی دهنمون وا موند)
بی ریا
۱۵ مرداد ۱۳۹۹یکی از اینا اگه بیاد ایران پلاک بشه تو اینترنت آگهیش میکنن قیمت هزار میلیارد
بی ریا
۱۵ مرداد ۱۳۹۹یه فراری ۴۵۸ تو ایران هست یارو پدر ماشینو دراورده از بس باهاش اینور اونور رفته قیمت گذاشته روش ۸۰ میلیارد !!!!!!!!!
خدایا به تو پناه میبرم
امیر
۱۶ مرداد ۱۳۹۹فراری=لذت رانندگی