فراری اعتراف کرده است که توسعهٔ شاسیبلند پوروسانگ چالش سختتری نسبت به هایپرکار هیبریدی SF90 استرادله است. در مراسم رونمایی از SF90 اسپایدر وقتی تاپ گیر از مدیر فنی ارشد فراری «مایکل لایترز» پرسید که آیا ساخت یک قوای محرکهٔ هیبریدی که احساس مناسب یک فراری داشته باشد چالشبرانگیزتر است یا تلاش برای ساخت یک شاسیبلند که مثل یک فراری احساس شود، وی در پاسخ گفته است:
SF90 یک چالش بود اما شاسیبلند پوروسانگ پیچیدهتر و دشوارتر است. این یعنی ما به فرهنگ و روشهای آزمایش خاصی نیاز داریم تا بتوانیم نیازهای خریداران شاسیبلند را برآورده کنیم؛ اما من اعتمادبهنفس بالایی دارم. من شخصاً شاسیبلندهای زیادی را توسعه دادهام و فکر میکنم ما درک کردهایم برای شاسیبلندی که میخواهد یک فراری واقعی باشد چه چیزهایی ضروری خواهد بود
لایترز که قبلاً مسئولیت توسعهٔ شاسیبلندهای پورشه را داشته است، برای این کار بهترین گزینه است.
طی ماههای اخیر، پروتوتایپهایی از پوروسانگ در حال آزمایش دیده شدهاند اما در ظاهر اکثر آنها از قطعات مازراتی و محصولات کنونی فراری استفاده شده است. به همین دلیل هنوز نمیدانیم شاسیبلند فراری چه شکلی خواهد بود. همین ابهامات در مورد پیشرانهٔ پوروسانگ هم وجود دارد. یکی از گزینههای احتمالی، موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی GTC4 Lusso است که حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد و امکان رقابت فراری با لامبورگینی اوروس را فراهم میکند. علاوه بر این، احتمال استفاده از قوای محرکهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی که هماکنون در حال توسعه است هم در پوروسانگ وجود دارد.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آبان ۱۳۹۹نمیدونم درست میگم یا نه در صورتی که شرکتهایی که هیچگاه فکر نمیکردیم شاسیبلند تولید کنند ، تولید کردند و اتفاقاً چه چیزهای خوبی هم از آب در آمد مثل تولیدات استونمارتین ، لامبورگینی ، پورشه ، رولزرویس ، بنتلی .
اما احساسم میگه که ای کاش فراری چنین کاری نکنه و نمیدونم چرا هنوز تولید نکرده به دلم نمیشینه !
(( نظر شخصی من این هست )) .
زیزیگولو
۲۷ آبان ۱۳۹۹این حرکت فراری یک اقدام نا امید کننده هستش مثل موستانگ که اولین خودروی کراس اوور خودشو معرفی کرد و به نمایش گذاشت ولی نتونست نظرا رو به خودش جلب کنه …… وقتی اسم فراری و موستانگ میاد همه انتظار یه سوپر اسپرت رو دارن نه یه کراس اوور!!! ولی به امتحانش میَرزِه چون ممکنه موفق بشه
Ahmadreza2002
۲۷ آبان ۱۳۹۹البته اسم ماستنگ منو بیشتر یاد یه ماسل عضلانی میندازه تا سوپر کار
زیزیگولو
۲۷ آبان ۱۳۹۹دقیقاً
زیزیگولو
۲۷ آبان ۱۳۹۹البته درسته که یه ماسل کار اصیله ولی تو دسته سوپر اسپرتا هم قرار میگیره
Hamidreza
۲۸ آبان ۱۳۹۹البته ماستنگ حتی در نسخه GT500 هم صرفا یه خودروی اسپورت حالا خیلی پرفورمنس هست … خبری از سوپر اسپورت نیست … یعنی سوپر اسپورت 40 هزار تا قیمت داره!؟
زیزیگولو
۲۸ آبان ۱۳۹۹حمیدرضا حرفت خیلی عجیبه خیلی تعجب کردم از حرفت!!!! کاملاً اشتباه گفتی!!!! همه دنیا میدونن که فورد موستانگ شلبی یه سوپر اسپرته، چه ربطی به قیمت داره؟؟ یعنی شما میگی چون کوروت C8 هم فقط 60 هزار دلار قیمت داره پس سوپر اسپرت نیستش!!!!!؟؟؟؟
مهرداد كمال
۲۷ آبان ۱۳۹۹بیصبرانه منتظریم
دانیال
۲۷ آبان ۱۳۹۹اوروس که خعلی خوب فروخته، استقبال از پوروسانگ هم دور از انتظار نیست
MASIHA
۲۷ آبان ۱۳۹۹منتظرتیم پورسانگ بیا…?
…
جالبه
*هایپرکار* هیبریدی sf90 استراداله?❤
SF90 STRADALE
۲۷ آبان ۱۳۹۹عملکرد وحشیانه SF90 استراداله همه رو به اشتباه انداخته
قدرت ۹۸۶ اسب بخاری و قیمت ۶۰۰ هزار دلاری
این اعداد به هایپر کارهایِ عصر جدید نمیخوره
از طرفی دیگه شتاب ۰ تا ۱۰۰ و ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر این ماشین فراتر از هر سوپر اسپرت دیگه ای هست
فقط میتونم بگم ? فراری ? معادلات رو به هم زده
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۷ آبان ۱۳۹۹اسمش شبیه چینی هاس
Ali Keyhani
۲۷ آبان ۱۳۹۹قطعا اسمش پوروسانگ نیس و فکر میکنم یه نام کاملا جدید داشته باشه
ارشیاsvj
۲۷ آبان ۱۳۹۹اسمش قرار بود پورسانگ باشه یعنی خون سرخ.
ولی یه مشکلاتی پیش اومد که دیگه نمیتونه از این اسم استفاده کنه.
Hadi
۲۷ آبان ۱۳۹۹کی معرفی میشه؟
Ali Keyhani
۲۷ آبان ۱۳۹۹بایدم دشوار باشه توسعه هایپرکار و سوپرکار تخصص فراری هست
اما suv خیر
سعید تویوتا
۲۷ آبان ۱۳۹۹خیلی داره جالب میشه خیلی منتظرشم.کاش موتور وی۸ روش نصب کنن!
MehdiTurbo
۲۷ آبان ۱۳۹۹طرح های فراری به شاسی نمیخوره
نمیدونم لامبو ام به نظرم نمیخورد ولی قشنگ دراوردند اگه بتونه مثل لامبو از طرح این سوپر اسپرتا یه سوپر شاسی بسازه خوبه اگر نه نزنه سنگین تره
اینی که تصویر بود جلوش دلنشین نبود برای من
SF90 STRADALE
۲۷ آبان ۱۳۹۹ای کاش مصاحبه کاملش رو با مجله تاپ گیر میزاشتین
ارزش ترجمه رو قطعاً داره و حرف های جالبی زده
به آینده فراری با این تیم مدیریتی امیدوارم
Ahmadreza2002
۲۷ آبان ۱۳۹۹این پورسانگ باید قبل از این که یه کراس اوور باشه یه فراری باشع
چیزی که لامبو با اوروس اراعه کرد
سورنا
۲۷ آبان ۱۳۹۹چه رقابتی بشه فراری و لامبو تو این کلاس …
mehran911
۲۷ آبان ۱۳۹۹جناب دکتر لایترز از نوابغی بودن که حدود 13 سال در پورشه حضور داشتن و در توسعه کاین تاثیر بسیاری داشتن و الان چند سالی هست که در فراری کار میکنن
پورشه تو این چند سال افراد خوبی جذب کرده اما افراد بهتری رو از دست داده مهندسایی که الان برای امثال BMW و مکلارن و فراری و حتی اَپل آمریکا کار میکنن
بعضی هاشون به شکل خاصی نابغه بودن
یکی از مهندسای آلمانی که بورس پورشه بود و فقط با 21 سال سن که هنوز دانشجوی مهندسی مکانیک MIT بود از آمریکا امده بود به عنوان کسب تجربه روی پروژه 919 کار می کرد
فقط چیزی که میدونم اینه که وایساخ جای خیلی خیلی شگفت انگیزیه
SF90 STRADALE
۲۷ آبان ۱۳۹۹آقا مهران یک سوال از شما دارم
شما SF90 استراداله رو سوپرکار میدونی یا هایپرکار ؟؟
mehran911
۲۷ آبان ۱۳۹۹سلام ایمان جان
در کل کلمه هایپرکار و سوپرکار در علم خودرو معنای رسمی و دقیقی نداره همه ی اینا در کلاس خودروهای اسپرت قرار می گیرند
در کل واژه های هایپرکار سوپرکار هایپراسپرت و… برای ایجاد تمایز بهتر اطلاق میشه
بگذریم ….
من به فلسفه ی پشت ذهن فراری برای تولید این ماشین نگاه می کنم و همینطور پلتفرمش که ریشه در مثل 458 داره به همین دلیل این ماشین یک سوپرکار هستش
اگه لافراری رو در زمان خودش هایپرکار بدونیم به نظر من SF90 نمیتونه هایپرکار بعدی فراری باشه هرچند که خودروی فوق العاده ای هستش
شاید اعداد این ماشین از لافراری در زمان خودش بهتر باشه اما کاملا بعید میدونم مهندسای مارانلو SF90 رو با دید هایپرکار جدید ساخته باشن
SF90 STRADALE
۲۷ آبان ۱۳۹۹آقا مهران عزیز
خیلی ممنون بابت پاسخ شما ??
خیلی دوست داشتم نظر شما رو بدونم
mehran911
۲۷ آبان ۱۳۹۹قربانت ?❤
Ramin
۲۷ آبان ۱۳۹۹این عمرا زیر 500 هزار دلار باشه.
فراری اسپرت دیگه حداقل 300 هزار دلار قمیت داره. این دیگه شاسی بلنده.
هرچند پول برند………..
ارشیاsvj
۲۷ آبان ۱۳۹۹ایششش!
چه قد مثله د.خ.ت.ر ها هستین!!
???
امیر
۲۷ آبان ۱۳۹۹بیا بیرون از پیله ?
محمد
۲۸ آبان ۱۳۹۹بسازه و قیمت زیر 200 هزار بتونه براش بذاره
فروشش تضمین شده ست
حتی اگه چیز خوبی هم درنیاد بازم اونقدر خاص هست که شکست نمیخوره
کل دنیا دیوونه شاسی و کراس اورر ها شدن… هر چیز خاصی توی این بازار بدی اینقدر مشتری هست که سهمت رو برداری