یک فراری جدید وجود دارد و آن هیبریدی است. پس از موفقیت لافراری و روندی که صنعت خودرو در عصر کنونی طی میکند این موضوع جای تعجبی ندارد. SF90 استراداله جدید هماکنون قویترین خودروی جادهای تاریخ فراری بوده و پیشرانهی پلاگین هیبریدی آن توانایی تولید ۹۸۶ اسب بخار قدرت را دارد. تکنولوژیهای این پیشرانه در محصولات آتی فراری نیز بکار خواهند رفت.
میشائیل لیترز، مدیر فنی فراری اخیراً در مصاحبه با اتو اکسپرس اعلام کرده استفاده از این پیشرانهی هیبریدی در دیگر محصولات شرکت بسیار آسان خواهد بود. او گفته است:
محصولات هیبریدی دیگر هم تولید خواهند شد اما مشخصات قوای محرکه خاص خود را خواهند داشت.
قوای محرکهی SF90 استراداله از یک پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۷۶۹ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری و سه پیشرانه الکتریکی و مجموعه باتری لیتیوم-یونی تشکیل شده است. یکی از این پیشرانهها در اکسل عقب قرار داشته و دوتای دیگر هم روی اکسل جلو سوار شدهاند تا ۲۱۷ اسب بخار دیگر را نیز تولید کنند. قدرت ترکیبی پیشرانهها از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخها منتقل میشود.
لوئیس کامیلری مدیرعامل فراری پس از رونمایی این خودروی جدید اعلام کرد:
با ورود به این کلاس من مطمئن هستم که مشتریان جدیدی را جذب خواهیم کرد.
فراری تا پایان سال جاری ۵ محصول جدید را تولید خواهد کرد و البته تا سال ۲۰۲۲ باید منتظر هجوم ۱۵ خودروی جدید توسط این کمپانی باشیم. شایان ذکر است ۶۰ درصد این خودروها هیبریدی خواهند بود. برخی از محصولات جدید فراری از نسخهی کمتوانتر این پیشرانهی ۸ سیلندر الکتریکی شده استفاده خواهند کرد. فراری همچنین در حال کار روی قوای محرکهی ۶ سیلندری است که برای مدلهای ارزانتر سری اسپرت بکار خواهد رفت.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ خرداد ۱۳۹۸جداً استاد سوپرایز کردن در معرفی خودروئه
فرای جهت سوپر اسپرت سازی
بنز جهت لوکس و تکنولوژیک سازی
Reza
۱۱ خرداد ۱۳۹۸از هر نظر عالیه
ولی از لحاظ طراحی لافراری یه چیز دیگه بود. این بیشتر شبیه ( پینین فارینا باتیستا ) شده تا یه فراری .انتظار داشتم یه اسم خاص هم داشته باشه ، نه فقط یه عدد
ZXEN
۱۰ خرداد ۱۳۹۸تنفس طبیعی و هیبریدی . این دو تکنولوژی برای هر خودروی مسابقه ای لازمه . الکتریکی کامل بودن فقط برای شتاب و اکونومیک (اقتصادی) عالیه . تا حالا ندیدم خودروی الکتریکی مسابقه ای ، زمان پیست بهتری نسبت به درون سوز و هیبریدی به جا بزارن . حداقل در نوربرگ رینگ
Ferrari
۱۰ خرداد ۱۳۹۸این ماشین از لافراری سریعتر خواهد بود.درواقع ۴۸۸ پیستا هم از لافراری سریعتره با اینکه در فیورانو پیستا ۲ ثانیه کندتر از لافراری بوده.حالا این مدل که سریعترین اتومبیل فیورانو بوده اختلافش با لافراری خیلی بیشتر از این حرفاست sf90 خیلی سریعتر از این حرفاست.و ضمنا فراموش نکنید که وزن خشک این ماشین حدودا ۳۰۰ کیلو از لافراری بیشتره
Ferrari
۱۱ خرداد ۱۳۹۸البته این کامنتم در جواب کامنت ایمان عزیز بود.
ایمان
۱۱ خرداد ۱۳۹۸منم با شما موافقم که SF۹۰ از LaFerrari سریعتره ولی صحبتم با کسانی بود که حرف از تاپ اسپید میزدن و میگفتن با تکنولوژی های جدیدتر و قدرت بیشتر و …. هنوز از فراری که سال ۲۰۱۳ معرفی شده سرعتش کمتره در صورتیکه هنوز تست نشده
ضمناً در ویکی پدیای انگلیسی خبر از نسخه ای با کارایی بالاتر و پرفورمنس بهتر در آینده به نام Assetto Fiorano خبر داده
porschesport
۱۲ خرداد ۱۳۹۸نمیشه به طور قطع گفت ، این ماشین awd هست و وزن خشکش ۱۵۷۰ ولی لافراری curb weightش ۱۵۸۵ بود ، احتمالا sf90 وزنی بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلو خواهد داشت ، awd بودنش یه مزیته در پیست از اونور وزنش یه جور عیبه ، البته این ماشین ۳۶ اسبم قویتره ، بهر حال باید منتظر تست این خودرو توی انواع پیست ها باشیم ، با اینکه فراری اعلام کردهsf90 جانشین لافراری نیست ولی باز هم رقابتش با لافراری بینهایت دیدنیه
حامد قدسی
۱۱ خرداد ۱۳۹۸سلام نظرتون اشتباه هست. عملکرد در پیست ربطی به الکتریکی بودن و ندارن نداره. مثال نقضش هم NiO-EP9 هستش که دومین خودرو سریع این پیست هستش و به زودی موارد مشابه بیشتری هم خواهند بود. به دلیل مرکز ثقل پایین و گشتاور بالا پتانسیل بهترین عملکرد رو دارن الکتریکی ها مشکل فقط وزن هستش که با سبک تر شدن باتری ها اینقدر اخلاف با درونسوز ها زیاد خواد شد که عملا میشه گفت یک عصر جدید رو در پرفورمنس و عمکرد پیست شاهد خواهیم بود…
ایمان
۱۰ خرداد ۱۳۹۸انتظارات از فراری بیش از حد بالا رفته و همه توقع تولید ماشینی در حد LaFerrari دارن با طراحی خاص و زیبا که انتظار زیادی هم از این برند بزرگ نیست
ولی باید گفت فراری قصد نداره ماشینی بهتر از پرچمدار خودش داشته باشه و فقط جایگزین مستقیمش باید یک پله بالاتر از اون باشه از هر نظر
با ورود SF۹۰ استراداله کلاس سوپر اسپرت ها وارد چالش جدیدی خواهد شد
ارش
۱۰ خرداد ۱۳۹۸میانگین قدرت محصولات فراری رو که حساب میکنی به عدد شگفت انگیز ۷۸۳ اسب بخار میرسی یعنی این کمپانی اینقدر توانمنده که میانگین قدرت محصولات اینقدر.
___Ferrari___
۱۰ خرداد ۱۳۹۸جالبه بدونید sf90 اسم خودروی فرمول یک فراری فصل 2019 هم هست که به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس اسکودریا فراری این نام انتخاب شده .
تکنولوژی های هایبرید به کار رفته در این خودرو هم بدون شک حاصل تکامل موتورهای هایبرید فرمول یک از سال 2014 تا به الآن هست. داده ها و اطلاعات بسیار با ارزشی که در مسابقات فرمول یک شرکت ها به دست میارن کمک خیلی زیادی در توسعه خودرو های جاده ای بهشون میکنه . در حال حاظر مرسدس و فراری و رنو و هندا بیش ترین پتانسیل رو برای ساخت موتور های هایبرید پرفورمنس دارن چون از تامین کننده های موتور فرمول یک هستن.
جالبه بدونید موتور های شش سیلندر هایبرید فرمول یک با حجم 1.6 لیتر قدرت حدودی 1000 اسب بخار دارن.
Danial
۱۱ خرداد ۱۳۹۸.
خوندن اخبار فراری همیشه آدم رو هیجان زده میکنه خدایش تولیدات فراری خیلی خاص هستن اسمش میاد لعنتی براش باید خبردار وایسی ♥
ایمان
۱۱ خرداد ۱۳۹۸اگه فراری نبود از هرچی ماشینه بدم میومد
مجنون فراری که میگن منم دوست عزیز
پرچم فراری همیشه بالاست ❤❤
Ali Keyhani
۱۱ خرداد ۱۳۹۸مقایسه این فراری با اسطوره ای مثل لافراری اسطورهای از نظر من کاملا اشتباس شاید هر دو هیبرید باشن ولی در دو کلاس متفاوت هستن و حالا سوپراسپورت ها آمار و ارقام یک هایپرکار رو دارن،و اینم بگم که فراری دنبال تاپ اسپید بالا نیست،اینو میشه کاملا در محصولات فراری دید مثال انزو و لافراری با اینکه بیش از 10 سال اختلاف دارن ولی تاپ اسپید هردو 350 محدود شده جانشین لافراری هم فکر نمیکنم از350 تا بیشتر باشه هرچند رسیدن به تاپ اسپید خیلی بالاتر برای کمپانی مثل فراری آب خوردنه