فراریلامبورگینیمک لارن

درگ جذاب سوپراسپرت‌های فراری، لامبورگینی و مک‌لارن

سوپراسپرت‌ها همیشه خودروهای موردعلاقه در مسابقات درگ بوده‌اند زیرا این ماشین‌ها برای سرعت ساخته شده‌اند. به همین دلیل بارها شاهد قرارگیری این خودروهای گران‌قیمت در مسافت ۴۰۰ متر در برابر یکدیگر بوده‌ایم و همچنان تماشای این رقابت‌ها جذاب است. حال جدیدترین درگ بین سوپراسپرت‌های برتر دنیا توسط 888MF برگزار شده و باید برای طرفداران بسیار جذاب باشد. در این درگ بزرگ یک فراری ۸۱۲ سوپرفست، یک فراری ۴۸۸ پیستا، یک لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و دو مک‌لارن 720S حضور دارند.

دلیل حضور دو دستگاه 720S در این درگ این است که در زمان فیلم‌برداری نتوانسته‌اند یک پورشه ۹۱۱ توربو S پیدا کنند! نکتهٔ قابل‌توجه قیمت کل سوپراسپرت‌های حاضر در این درگ است که به ۹۲۰ هزار پوند می‌رسد. مجموع قدرت خودروها نیز برابر با ۳۶۰۰ اسب بخار است. ازآنجایی‌که در محل رقابت امکان برگزاری درگ با پنج خودرو وجود نداد، سوپراسپرت‌ها دوبه‌دو در برابر هم قرار می‌گیرند و سپس برندگان رقابت در مرحلهٔ آخر به مصاف دو مک‌لارن 720S می‌روند.

بااین‌حال با مشاهدهٔ ویدئو می‌توان فهمید که مهارت رانندگان باهم یکسان نیست زیرا درحالی‌که برخی از آن‌ها واقعاً خوب عمل می‌کردند اما به نظر می‌رسید برخی دیگر روی خط شروع مسابقه خواب هستند! دلیل این موضوع این است که رانندگان خودروهای این درگ همگی صاحبان آن‌ها هستند نه رانندگان حرفه‌ای. درهرحال، پس از پیروزی 720S بر همهٔ خودروهای درگ، این سوپراسپرت بریتانیایی در برابر یک پورشه تایکان توربو S قرار گرفت. البته هرچند تایکان یک سدان الکتریکی است اما مشخصات آن به‌اندازهٔ سوپراسپرت‌ها چشمگیر است زیرا دو موتور الکتریکی آن ۷۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ گشتاور فوری تولید می‌کنند؛ بنابراین فکر می‌کنید در درگ آخر کدام خودرو پیروز می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

فراری ۴۸۸ پیستا

فراری ۸۱۲

اوراکان پرفورمانته

مک‌لارن 720S

پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 ۶.۵ لیتری V12 ۵.۲ لیتری V10 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی طبیعی توئین توربو
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۷ ثانیه ۲.۸ ثانیه ۲.۳ ثانیه ۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۳۳۵ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۴۸۵ کیلوگرم ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۵۸۴ کیلوگرم ۱۴۶۸ کیلوگرم
قیمت ۳۰۰ هزار پوند ۲۴۰ هزار پوند ۱۷۰ هزار پوند ۱۴۰ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت جذابیه، عملکرد 488 پیستا فوق‌العاده بود.

    1. Reza

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      پیستا کارش حرف نداشت ، ولی انتخابم هوراکان پرفورمانته

    2. میلاد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (15 ديدگاه)

      لانچ های رانندش خوب نبود، ماشینایی با این سطح راننده میخوان تا به معنای واقعی عملکردشونو به نمایش بذارن.
      حیف شد جای 911 توربو اس خالی

    3. Moein

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (913 ديدگاه)

      جدای از عملکرد مک لارن
      صدای اگزوزش در برابر فراری و لامبورگینی ناله ای بیش نبود
      فورزا ایتالیا?⁦??⁩

  2. AMG///

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    نظر شخصی
    ۱_اوراکان پرفورمانته
    ۲_فراری ۸۱۲ (چون قیمتش بالاس)

  3. JDM

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    720 اس یه *** به تمام معناس
    اون یکی 720 که باخت مشکل فنی داشت البته دقیق نمیدونم فک کنم از لحاظ پایپ بندی اگزوز و نفس توربو مشکل داشت

  4. جواد خطر

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    فَقَ مَکلارِنو عِشقَس

  5. ایمان جباری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    عشق است ۸۱۲ سوپر فست ❤❤

  6. Hamidreza

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    با این قیمت هایی ک نوشته شده
    من ترجیح میدم ک یه اوراکان بهمراه یه ۷۲۰اس بخرم تا یه پیستا ! چ خبرع! مکی قیمتش نصف فراریه!!!!
    احتمالا ۷۲۰ اس ؛ ۹۱۱ توربو اس جدید رو هم میتونه در درگ پشت سر بزاره ؛ تو پیست هم اطلاع ندارم ولی ۷۶۵ ال تی احتمالا این کار رو میکنه !
    دلیل شرکت ۸۱۲ تو این درگ رو نفهمیدم!
    منتظر نمایش هیولای جدید مک لارن ( 765lt ) هستم ؛ چ در درگ چ در پیست !

    1. دانیال_Surrey،England

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      منم انتخابم پرفورمانته و 720.
      ولی بعید میدونم 720 بتونه توربو اس رو به همین راحتی شکست بده،به نظرم نزدیک ترین رقابت رو خواهند داشت.
      ..
      تفاوت اون دوتا 720 هم به خاطر نوع لاستیک هاشون بود،لاستیک های میشلن اون 720 همونطور که تو کلیپ گفت خیلی زودتر به دما رسیده بود و طبعیتا چسبندگی بیشتری داشت برعکس اون 720 که لاستیکهای پیرلی کورساش سرد بود.
      راننده هم بی تاثیر نیست.
      من دیدم مجری درگ تایمز هم گفته بود که 720 که کندتر بود رو حالا ترک یا پیست نبود.
      ..
      اینا رو گفتم یه عده شیطنت نکنن دنبال این بگردن که بگن تیون شده بود و…..

      1. MAHDI

        ۳۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        در درگ 400 مترشاید پورشه 911 توربو S پیروز بشه اما در درگ رولینگ بدون شک مکلارن 720 با اخلاف تقریبا زیادی پیروز میشه چون مشخصات به دست اومده مکلارن 720 و پورشه 911 توربو S جدید در شتاب گیری 0 تا 300 کیلومتر توسط مجلات معتبر نشون میده مکلارن 720 لا اخلاف خیلی زیادی سریع تره. اما همونطور که گفتم در درگ 400 متر به احتمال بالایی پیروز 911 توربو S میشه.

    2. AMG///

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (576 ديدگاه)

      بگم 765lt تو پیست چیکار میکنه؟؟؟
      آتیش میگیره???

  7. رامین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    از این درگ های دو هزاری که چندتا آماتور فقط پول دارن و از 50 درصد ماشینشونم نمی تونن استفاده کنن نزارین بهتره. آبرو برندو فقط می برن.

    1. SRT

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (625 ديدگاه)

      دقیقا منم همینو میخاستم بگم

  8. Reza

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    چقدر اختلاف قیمت دارن
    مک لارن 720 140 هزار پوند
    لامبورگینی هوراکان پرفورمانته 170 هزار پوند
    فراری 488 پیستا 300 هزار پوند!!
    این سه تا سوپرکار تقریبا در یک سطح هستن ولی قیمت فراری دوبرابر لامبو و مک لارن هس
    به چه دلیل؟
    فقط واسه اینکه یه فراریه؟
    هرچند که اگر قیمت رو در نظر نگیریم من خودم انتخابم بین این سه تا فراری هس ولی به نظرم این اختلاف قیمت یکم نرمال نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ایمان جباری

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      اسم برند _ سرمایه گذاری برای آینده _ قابلیت اطمینان
      شما میتونی بالای یک میلیون دلار پول بدی یک مکلارن سنا بخری ولی هیچ کدام از گزینه هایی که گفتم رو نداری
      صبح از خواب بلند میشی می بینی کل فضای پارکینگ خونتو دود گرفته
      باید بری یک خاک جمع کن و یک سطل آشغال بیاری خاکسترهای ماشینتو بار بزنی
      باید خیلی پولدار باشی و برات مهم نباشه یک شبه سرمایه ای که گذاشتی به باد فنا نره ؛ قدرت ریسک پذیری بالایی باید داشته باشی
      اون موقع هست که حاضری ۲ برابر مکلارن سنا پول بدی تا یک ۴۸۸ پیستا داشته باشی با گزینه های شخصی سازی بی نهایت

      1. بنیامین

        ۳۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (160 ديدگاه)

        درود آقای ایمان
        این حجم از طرفداری های بیجایی که میکنید یا تخریب های بچگانه ای که میکنید فقط باعث میشه که (خیلی خیلی عذر میخام) جلوی بقیه “منفور تر” جلوه داده بشید و باعث بشید همه از برند موردعلاقتون بدشون بیاد.لطفا این تخریبای بی جا و بچگانه رو کنار بزارید.روی صحبتم نه فقط شما،بلکه بقیه کساییه که اینطوری بحث میکنن.

        قطعا هر شرکت خودروسازیی اشتباهاتی داشته و فراخوان هایی داده.این دلیل نمیشه هرکسی که از راه برسه هم به شرکت و هم به طرفدارهاش توهین کنه.
        یادمون نرفته که فراری موتور هاش اغلب بنزین الکی نشت میداد و میریخت رو بلوک و اگزوز و آتیش میگرفت.مطمئنم که خودتون بهتر از من یادتونه.اما دلیل نمیشه بخاطر چندتا آتش سوزی و فراخوان بخام اعتبار کمپانی رو زیر سوال ببرم.

        من کوچیک شما هم هستم و مطمئنم سنتون از من خیلی بیشتره، براتون هم احترام قائلم.فقط لطفا یکاری نکنید جو دوستانه سایت از بین بره.
        اینجا بحث تبادل اطلاعاته نه کل کل و جدل.چون نه من مکلارن دارم نه پدرم مکلارن داره.نه شما فراری که بخاطرش دپستی و صمیمیت سایت رو از بین ببریم.⁦♥️⁩

        1. ایمان جباری

          ۳۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4063 ديدگاه)

          شما تاج سر ؛ بنده منفور
          من فقط نظر خودمو میگم
          و همیشه حرف حق رو میزنم
          یکی مثل شما ناراحت میشه یکی هم نمیشه
          به نظرم هرکس ظرفیت کل کل رو نداره نباید وارد بحث بشه

    2. Ferrari

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1957 ديدگاه)

      قیمت اشتباهه قیمت پایه ۷۲۰ حدودا ۲۱۸ هزار پونده و قیمت پایه ۴۸۸ پیستا ۲۵۰ هزار پوند

  9. سورنا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    لامبو اصن یه جوریه با روح و روانت بازی میکنه تو هر لیستی باشه انتخاب اوله

  10. محمدهادی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    منم میگم لامبو
    پسر با قدرت و گشتاور کمتر از همه تو رقابت مرد و مردونه حضور پیداکرده
    ببین اگه ۷۰۰ ۸۰۰ اسب داشت چیکارمیکرد
    اقا شتاب صفرتاصد هوراکان درست ثبت شده؟
    ۲.۳ دهم ثانیه؟؟!!

  11. محمدهادی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    راستی چرا تحمل شتاب جانبی هیچوقت گفته نمیشه
    بنظرم اونم یه پارامتر فوق العاده مهمیه برای یه سوپراسپرت
    درواقع میزان چسبندگی و فرمون پذیری یه ماشینو نشون میده

  12. ایمان جباری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    همه منتظر سلاطین جدید درگ مکلارن هستن
    ۷۶۵LT و سنا نابودگران درگ هستن
    ولی افسوس که خودشون توسط نابودگری مریخی به نام SF90 استراداله نابود میشن
    منم بی صبرانه منتظر درگ سلاطین مکلارن با SF90 استراداله هستم
    شما طرفداران مکلارن چطور ؟؟؟؟
    آیا هایپرکار میلیون دلاری مکلارن میتونه سوپر اسپرت فراری رو شکست بده ؟؟

    1. AMG///

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (576 ديدگاه)

      دمت ایمان
      حرف راستو زدی

    2. Reza

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (67 ديدگاه)

      عمرا بتونن از پس sf90 بر بیان،شنیدم یکی از سریعترین های حال حاضر دنیاس و بدون شک‌ سریع ترین فراری تاریخ تا به امروزه

      1. Mahdi

        ۳۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (163 ديدگاه)

        کافی بود هوراکان پورفومانته یکم قدرت بیشتر داشت چیزی حدود 700 اسب اونوقت معلوم می شد اوضاع از چه قرار

    3. ایلیاا

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (105 ديدگاه)

      همین کری ها رو در زمان معرفی پیستا هم خوندی که پیستا پایان سلطنت 720 در درگ خواهد بود، ولی در خوش بینانه ترین حالت تعداد پیروزی هاشون برابره

    4. Saeed

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      “آیا هایپرکار میلیون دلاری مک لارن میتونه سوپر اسپرت فراری رو شکست بده؟”
      داش گلم
      باید اینطور میگفتی:
      “آیا هایپرکار جدید فراری میتونه هایپرکار مک لارن رو شکست بده؟”
      میدونی چرا؟
      چون اولا مک لارن سنا و 720S هردو برنده های درگ بزرگ موتور ترند هستن:)
      دوما مک لارن سنا رکورد هایی در پیست های مختلف زده که همشون 5 یا 6 ثانیه اختلاف داره(مثل پیست ویرجینا)
      درسته که سنا قدرتش کمتر SF90 ولی اینم بدون که خیلیییییی سبک تر از Sf90 هستش(و همچنین چابک تر و اینکه داون فورس بیشتری نسبت به Sf90 تولید میکنه)
      گاهی اوقات یه حق هایی میگین(مثل اون کامنت در جواب به بنیامین)که آدم سرطان مغز و ریه و دیابت نوع 1 و 2 رو باهمدیگه میگیره:/

      1. AMG///

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (576 ديدگاه)

        تند نرین
        سنا و sf90 و هرچی فراری و مکلارن و هست
        توسط هیولایی به نام THE MERCEDES AMG ONE پودر میشن
        ??????AMG??????

    5. محمد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      از کی تا حالا 765Lt شده رقیب sf90 استراداله؟؟؟ اون در واقع رقیب پیستا هست نه ماشینی که 200 اسب ازش کمتر داره

      1. MASIHA

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (947 ديدگاه)

        برو زمان معرفی هردوشونو مطالعه کن
        میفهمی کی رقیب کیه.

    6. محمد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      جالبه معتقد هستین حرف حق رو می زنید. اول بذارید هایپرکارتون سنا که ازش یه چند سالی قدیمی تره رو شکست بده بعدا حرف از مریخی بزنید. فراری فعلا باید بره افتضاحی که تو فرمول یک به بار آورده جمع کنه

      1. MASIHA

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (947 ديدگاه)

        جالبه
        در نظر میگیری گه سنا قدیمی تر از فراریع
        اما در نظر نمیگیری پیستا چقدر قدیمی تر از 765 هست.
        امان از بی اطلاعاتی و تعصب بیخود

    7. ایمان جباری

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      وضعیت طرفدران مکلارن رو به خوبی درک میکنم
      تنها دلخوشی رو هم فراری ازشون گرفت ( درگ )

      1. ایلیاا

        ۳۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (105 ديدگاه)

        فرمول یک رو مرسدس و جاده رو مکلارن از فراری گرفتن، حالا شما هی خودت رو نچسب تر کن

        1. ایمان جباری

          ۳۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4063 ديدگاه)

          از داشته هات بگو و از دکل مرسدس بالا نرو
          فراری توی چند سال اخیر خیلی داغون بوده و هیچ حرفی برای گفتن نداشته ولی با اینهمه افتضاح بازم از مکلارن بالاتر بوده
          فکرشو بکن در سال های اُفت فراری ، مکلارن چقدر افتضاح بوده که حریف فراری نشده ????

      2. Saeed

        ۳۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        خب خب
        ظاهرا آقا ایمان عزیز تحت فشار بسیار زیاد به خاطر رکورد های پیست سنا
        پیروزیش در درگ نهم موتور ترند
        و همچنین بردن خیلی از درگ های مختلف توسط 720S و برنده شدن این ماشین در درگ هشتم موتور ترنده
        شب خوبی داشته باشید:))))))))))))

        1. ایمان جباری

          ۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (4063 ديدگاه)

          درگ برنده های موتور ترند مکلارن با SF90 استراداله دیدن داره
          اون موقع حتماً تو سایت حضور داشته باشین
          ***
          اون موقع دیگه پورشه ای در کار نیست…
          فقط ماییم و شما 👊👊👊👊

        2. ایمان جباری

          ۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (4063 ديدگاه)

          حرفم سانسور شد متاسفانه
          همون دوتا خط خیلی مهم بودن که سانسور شدن
          اگه غیر از طرفداران فراری این حرفا رو میزدن به احتمال زیاد تایید میشد حرفشون !!!!

  13. رامتین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    عجب اعجوبه ایه مکلارن 720. البته 911 توربو S نمیدونم در برابرش چه میکنه؟ دوستان اطلاعی دارند. از طرفی خیلی دوست دارم مثلا مکلارن را با شیرون ببینم. بالاخره در یک درگ همه چی میتونه اتفاق بیوفته و جذاب باشه برای مخاطب.

    1. بنیامین

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      درگ برگذار شده بین 720 با شیرون و توربو s.اما متاسفانه هیچکدومشون معتبر نیستن که بتونیم قضاوتشون کنیم :) ⁦♥️⁩

  14. ارشیاsvj

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    عشق است ۸۱۲ را
    راستی من تو گراوتار یه اواتار گذاشتم ولی چیزی اینجا نمیبینم.چرا؟؟؟؟

  15. Farzad

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    نظر شخصی من با توجه به کامنت دوستان : فراری هیچ وقت زیباییش رو فدای آیرودینامیک نمیکنه ، خیلی ها رو این اتفاق نظر دارن که ۷۲۰s ماشین زشتیه . ( و این اصلا بد نیست و خودش یه سبک مهندسی عالی به حساب میاد ، ولی با dna فراری جور درنمیاد
    نظرم اینه که اسب های مارانللو برای پیروزی در خط مستقیم یا غول درگ شدن طراحی نمیشن ، بلکه هدف های godfather فراتر از این چیزای پیش پا افتادست …
    اون دوستمون هم میگه فراری بره افتضاح فرمول یکش رو درست کنه من نفهمیدم چه ربطی داشت ?

    1. ایمان جباری

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      ایشون فقط میخواست یه چیزی گفته باشه
      ما هم زیاد جدی نمی گیریم
      ▪︎اتفاقاً فراری تا زمانی که احساس خطر نکنه کاری انجام نمیده ولی اگه ببینه رقبا دارن پا تو کفشش میکنن جادوی خودشو نشون میده
      بنازم فراری رو با اون قدرت فوق العاده ای که داره و همه رو غافلگیر میکنه
      بهتون قول میدم منم اگه جای طرفداران مکلارن بودم شروع به مغلطه میکردم و از موضوع اصلی دور میشدم

      1. محمد

        ۳۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        فراری کمپانی بزرگ و باارزش و تاریخی هست قبول ولی در حال حاضر دیگه اون یکه تازی رو نداره
        در مورد طرفداران مکلارن همین بس که اونا سنا رو دارن که در عمل خودشو ثابت کرده و همه ی پیستا رو با 5 الی 6 ثانیه اختلاف زده

        1. MASIHA

          ۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          ایمان خان
          دوست عزیز و فراری lvr من،
          عاشق اینم که از فراری دفاع میکنی و پرچمشو بالا میبری.
          متاسفانه یه چند وقته حالم اصلا خوب نیست و حال کامنت نوشتن و جواب دادن به متعصب های فراری کوب ندارم، اما ماشاالله تو همیشه تو صحنه هستی.
          فقط یچیزی رو ازت میخوام،
          اونم اینه که لطفا دست از تیکه انداختن بردار.
          فراری سال های خیلی بدی رو چه تو فرمول یک و چه از هر نظر داره پشت سر میذاره،
          اما همنچنان خطرناک و سرکش هست.
          ونیاز به این نداره که با کوبیدن برند های دیگه برتری اونو ثابت کنیم
          عزیزمی
          مسیحا گراوند.
          با تشکر از پدال.

        2. MASIHA

          ۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          لطفا یکم تحقیق کن.
          همینو میتونم بگم

    2. Reza

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (67 ديدگاه)

      فن های لامبورگینی یه نوربرگ رینگ رو ازشون بگیری دیگه حرفی واسه گفتن ندارن

      1. بنیامین

        ۳۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (160 ديدگاه)

        اگر یه نوربورو بگیرن؟
        مثل اینکه شما یادت رفته پرفورمانته زمانی که اومد رکوردار 8 پیست معتبر جهان بود
        اولین سوپرماشینی بود که تونست کامل 918 P1 و لافراری رو شکست بده تو پیست با بیشتر از 250 اسب کمتر و بدون هیچ سیستم هایبریدی
        حداقل نمیترسه از اینکه ماشیناش تست بشن :)
        لامبو فقط 5 ساله اومده نوربورگ و تازه شروع کرده رو پیست مانور دادن
        اگه تجربه های فراری و مکلارن و پورشه رو داشت تو موتور اسپرت و ساختن ماشین پیست الان برنمیگشتین بگین نوربورو ازشون بگیری هیچی نیستن

      2. Mahdi

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (163 ديدگاه)

        همین نوربرگ رینگ که می گی رکورد دار بودن توش آرزوی خیلی شرکت هاست

  16. Reza

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    به نظرم مک لارن و لامبورگینی واقعا خیلی پیشرفت داشتن توی دهه اخیر بخصوص مک لارن که واقعا جای تشویق داره
    اما با همه این ها مقایسشون با کمپانی فراری یه شوخی بیش نیست مثل مقایسه پاری سن ژرمن با رئال مادرید میمونه
    فقط کافیه یه نگاه به کارنامشون بندازین

    1. ایمان جباری

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      عالی بود حرفت ؛ گل گفتی
      به جان خودم فهمیدنش آسونه ولی نمیدونم چرا بعضیا در مقابل فهمیدن مقاومت میکنن
      شما میدونی دلیل مقاومتشون چیه آقا رضا ؟؟؟؟

      1. Reza

        ۳۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (67 ديدگاه)

        به نظرم دو دسته هستن این افراد قصد اهانت ندارم ولی دسته اول اطلاعات کافی در این مورد ندارن چیزی از تاریخچه فراری نمیدونن
        دسته بعدی کسانی هستن که چشمشونو به روی حقیقت بستن و تعصبانه نظر میدن
        من مشکلی ندارم کسی لامبو یا مک لارن رو به فراری ترجیح بده به هر حال هرکس نظر خودشو داره و این خیلی محترمه
        ولی با اینکه بخوان شرکتی به عظمت فراری رو زیر سوال ببرن خیلی به نظرم بچگانس طرفدارهای لامبورگینی فقط یه نوربرگ رینگو واسه گفتن دارن طرفداران مک لارن هم چهارتا درگ
        دیگه من برتری نسبت به فراری نمیبینم در مورد نوربرگ رینگ هم باید بگم که شرکت فراری همون طور که میدونیم هیچوقت به شکل رسمی اقدام به ثبت رکورد نکرده

        1. ایمان جباری

          ۳۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4063 ديدگاه)

          حالا میشه با طرفداران لامبورگینی بحث کرد ولی با طرفداران مکلارن هرگز
          چون نه ظرفیت کل کل رو دارن و نه حرف حساب حالیشونه
          باید بزاریم تو حال خودشون باشن

        2. R

          ۵ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          رضا جان عزیزم کسی بخواد بهترین ماشینو انتخاب کنه نمیاد به تاریخچه شرکت نگا کنه به عملکرد ماشین نگا میکنه ما هم تمدن چند هزار ساله داریم مقابل امریکا و اروپا ولی اونا کجا ما کجا تو داری درزمان حال زندگی میکنی نه در گذشته پس ببین الان چی تو چنته داری. همه این حرفات مسخرس نمیدونم فلان پیستو بگیری فلان درگو بگیری کونیگزگ هم بیست وپنج سال پیش شروع کرده ولی نگا کن پرشتاب ترین و دومین خودروی سریع دنیا رو ساخته منطقی فک کن

          و درحال حاضر لامبورگینی رکورد دار پیست و برتر مقابل رقباش چه تو تاپ اسپید و چه تو درگ (اس وی جی و ۸۱۲) و (هوراکان پرفومانته مقابل ۴۵۸ اسپشاله) تست و بررسی هاشم هس خواستی برو ببین و مک لارنم که پیروز در اکثر درگ های >۴۰۰< متره
          زیاد غصه نخور?

    2. محمد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      رضا عزیز این قضیه تاریخ و افتخار مثل قضیه کوبیدن فرهنگ 2500 ساله بر سر دیگرانه مهم نیست چی بودی مهم اینه که الان چی هستی. فراری هنوزم عالیه ولی در حال حاضر یکه تاز نیست و رقبایی داره که اگه بهتر ازش بهتر نباشن بدتر هم نیستن. شما پیستا رو در نظر بگیر که پیست محوره ولی با 720 اس مقایسه میشه که تازه هنوزم برتری چندانی بهش نداره. فراری پیستا باید با 765 ال تی مقایسه بشه نه 720 اس
      در ضمن باشه ما متعصب شما فهمیده
      در مورد افتضاح تو فرمول یک هم منظورم لپ شدن توسط مرسدس و تقلب سال قبلشونه. برازنده یه کمپانی به این عظمت و ادعا نیست که با تقلب هم از مرسدس پایین تر باشه!!!!!!!!!!!! اینم بگم من مرسدس فنم و نمی تونی به من اتهام دکل نوردی بزنی

      1. Farzad

        ۳۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        من که نمیفهمم فرمول یک چه ربطی به این بحث داشت …
        اما کدوم تقلب ? تا جایی که میدونم همه ی تیمها چوب لای چرخ فراری میکنن اونم فقط به خاطر ترسشونه .

        1. محمد

          ۳۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          اینو قبول دارم که ربطی به اون بحث نداشت ولی تقلبش تو تزریق سوخت بیشتر رو همه میدونن اصلا واسه همین قضیه یه سنسور سوخت اضافه گذاشتن

        2. OMID

          ۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2171 ديدگاه)

          کاری با بحث و کل کل‌ اینجا ندارم ولی این قضیه تقلب هست واقعا فصل قبلی توی نیمه فصل ناگهانی سرعت فراری ها توی خط مستقیم زیاد شد
          بقیه تیما شکایت کردن و بعدش سرعتشون دوباره کم شد
          گویا استاندارد های تزریق سوخت رو رعایت نکردن
          هنوز تحت پیگیری هست البته

        3. AMG///

          ۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (576 ديدگاه)

          مرسدس با اون عظمتش چوب لا چرخ فراری کنه
          فرزاد جان تو هم???

      2. AMG///

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (576 ديدگاه)

        تمام
        سلامتی هرچی مرسدس فن

      3. Hamed

        ۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (221 ديدگاه)

        گفتی تقلب ولی یدفعه بوی رینگای ماشین 2018 مرسدس بدجوری زد بالا مرسدس فن
        قربون اون تیم پاکتون برم تازه باز بیای با لابی بازی از سیستم das که فصل بعدم مجاز نیست هنوزم بتونی استفاده کنی
        از اون تستای مخفی تایرای پیرلی و مخالفت سر تصویب قوانین کاهش محدودیت توسعه موتور هم بگذریم

    3. Abbas.Lambo

      ۳۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      Reza
      اگه فقط یه جفت توربو رو پرفورمانته بود،میدیدی چجور دخل بقیه رو میورد،مرد اونیه که بدون دوپینگ بیاد وسط میدون?
      پرفورمانته و کلا تنفس طبیعیا حسابشون از این توربوها جداس

  17. Farzad

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    والا اگه فراری تو همه ی درگ‌هام شکست بخوره ، اگه تو همه ی پیست هام عقب تر باشه ، باز هم فراریه و همه دنیا بهش احترام میزان ، باارزش ترین برند جهانه… من فاز بعضیا رو درک نمیکنم ، اون دوستمون زیر پست لامبورگینی نوشته فراری اصالت نداره !!! من که شاخ درآوردم از این کامنت !!!
    یه عشق ماشین واقعی از فراری لذت میبره حتی اگه طرفدار یه برند دیگه ای باشه . همین .
    Ferrari is godfather

    1. joojoo

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (277 ديدگاه)

      امیدوارم تفاوت پرستیژ و اصالت رو درک کنی
      فراری برای کسب پرستیژ بیشتر توی برندینگ…پشت به اصالت خودش کرد….
      اخرین باری ک فراری اصالت قدیمی خودشو به نمایش گذاشت توی شاهکاری به اسم لافراری بود ک دیگه هیچ وقت هم تکرار نمیشه.
      خود شما فراری فن ها هم میدونین که نه استرادال…نه سوپرفست و نه هیچ کدوم دیگه از محصولات فراری، اصالت لافراری و جدش…انزو رو ندارن…
      و نه تریبوتو و نه 488….اصالت 458 رو ندارن….یا مثلا شترگاوپلنگی مثل ff و نسل بعدش gtc4….به عنوان یه کلاس جدیدی معرفی شد که مابین کوپه و استیشن واگن بود….اینکار پرستیژ برند رو بالاتر میبره…چون نشون دهنده ی اینه ک این برند توانایی خلق کلاس های جدیدی رو داره….
      از اونطرف میبینی هیچ کدوم از معیارهایی که فراری باهاشون شناخته میشد رو نداره….(تخصصی نمیگم چون خودش یه مقالست)
      من با اینکه طرفدار دو اتیشه ی لامبورگینیم….ولی همیشه برای لافراری کبیر و 458 و اسلافشون احترام قائل بودم…ولی فقط همونا….نوادگانشون شدیدا از راه و مسلک اونا فاصله گرفتن…..

    2. Mf1

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (483 ديدگاه)

      ٪۱۰۰ قابل احترامه فراری اینو همه دنیا میدونن ونیاز به تکرار نیست. فاز اون طرف بخاطر بعضی طرفدارهای فراری هستن که همیشه بی منطق نظر میدن و اینکار باعث تنفر بیشتر از برند فراری میشه. جالبه که ۷۲۰ نه ظاهر زیبای داره نه طراحی مناسبی داره ونه سریع هستش از نظر مهندس های فراری سایت

  18. OMID

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    پورشه نبود:(

  19. REZA.ZMR

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خب مشخص شد موتور کم حجم اما توربو شارج پی یستا چون وزن کمتری نسب به موتور تنفس طبیعی ۸۱۲ داره باعث پیروزی شد همچنین باعث شد دیدم نسبت به موتورهای توربو عوض بشه چون قبلا ارزش موتورهای تنفس طبیعی برای من بالاتر بود!
    در کل چیزی از علاقه من نسبت به ۸۱۲ زیبا با اون صدای جذابش نسبت به تمام ماشینهای این مسابقه کم نخواهد شد حتی اگر ده بار دیگه هم شکست میخورد دلیل واضح و تلخ برای بعضیها اینکه کلا فراری کلاسش از بقیه ماشینها خیلی بالاس?

  20. AMG///

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    کاری به فراری ندارم.
    ((چون فراری فن ها جنبه باخت از مکلارنو ندارن))
    سنا تا زمانی رکورد دار بود که AMG ONE نبود
    وقتی پدر خودروسازی جهان اومد وسط دیگه
    تازه به دوران رسیده بره کنار

    1. ایمان جباری

      ۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      شما هم از آب گل آلود ماهی نگیر
      شانس بد AMG ONE هم اینه که رونمایی رسمیش فاصله کمی با جانشین LaFerrari داره
      شانس بدترش هم اینه که پشت سرش نسخه وحشی XX فراری معرفی میشه تا هرچی پیست هست رو به آتش بکشه
      گر صبر کنی زِ غوره حلوا سازی ؛ بشین و تماشا کن

      1. OMID

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        تقریباً همون موقع جایگزین 918 هم میاد
        اکثریت میگن اسمش 917kخواهد بود
        پورشه به خاطر ارزش تاریخی این اسم مطمئنا سنگ تموم میزاره
        رقابت جذابی میشه
        شبیه مثلث 918 لافراری p1( به نظرم هنوزم جذاب ترین کل کل خودرویی ماله این سه تاس)
        تاریخ داره تکرار میشه:)

      2. AMG///

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (576 ديدگاه)

        Fxx به خاطره ها پیوست
        فراری تا وقتی مکلارنو لامبو هست بچه ای بیش نیست….

      3. AMG///

        ۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (576 ديدگاه)

        تو خواب هم فراری نمی تونه مرسدسو شکست بده عمو….
        کجای کاری….
        اون از فرمول وان که حتی با تقلب هم نتونست شکست بده
        اینم از نوربرگرینگ
        AMG ONE موتور فرمول وان مرسدسو داره
        امان از تعصب بیجا…..

        1. ایمان جباری

          ۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (4063 ديدگاه)

          حسادت به فراری تمومی نداره
          هیچ وقت مرسدس بنز رو با فراری مقایسه نکن
          اون یک لوکس ساز هست و فراری سوپر اسپرت ساز
          پرچمدار فعلی مرسدس بنز هم فعلاً AMG GT سری بلک هست که مشخصات فراری F430 مدل ۲۰۰۴ رو داره
          فرمول یک هم تا ۱۰ سال دیگه پشت سر هم قهرمان بشین تازه میشیم مساوی ????
          خوشحالم از اینکه فراری جوری عمل کرده که دهان همه بدخواهانشو بسته و همیشه حرفی برای گفتن هست

        2. AMG///

          ۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (576 ديدگاه)

          از حرفات خندم میگیره
          اون برا قدیما بود عمو
          ولی نمیدونم چرا وقتی فراری میبینم فک میکنم یه فیات 500 کشیده شدس ??
          درضمن آدم باید خیلی گمج باشه که به یه بازنده حسادت کنه

  21. آریا ماشین

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    720s با قدرت و گشتاور برابر با پیستا و وزن کمتر خب معلومه سریع تره و قیمتش هم که نصف فراریه
    بدون شک انتخابم 720s
    ۹۱۱ توربو s هم اگه بود پکیج کامل بود
    یا به جای یکی از مک لارن ها svj میاوردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا