پس از نابود کردن چلنجر SRT هلکت توسط فورد موستانگ شلبی GT500 در مسابقه درگ، حالا زمان دست به یقه شدن محصول هیجانانگیز فورد با رقیبی غیرمحتمل فرا رسیده است. این بار سوپرکار ایتالیایی و پیشرانه جلو/وسط فراری یعنی ۸۱۲ سوپرفست در برابر شلبی قرار گرفته است.
شلبی GT500 و ۸۱۲ سوپرفست به نظر بسیاری از افراد فرسنگها با یکدیگر فاصله دارند اما وقتی به برگه مشخصات فنی هر دو نگاه کنید وجوه اشتراک زیادی خواهید یافت. این دو خودرو در مسابقه درگ به صف شدهاند تا ببینیم کدامیک سریع است؛ اما این تنها منظرهای از یک تصویر بزرگ است!
پیش از آنکه مسابقه را تماشا کنید بیایید ببینیم این دو خودرو چه مشخصاتی دارند. موستانگ شلبی GT500 از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری دستساز ملقب به شکارچی استفاده کرده و قدرت ۷۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۴۷ نیوتون متری تولید میکند.
از طرف دیگر فراری را داریم که روش متفاوتی را انتخاب کرده و علیرغم پیشرفتهای فوقالعادهای که در زمینه سیستمهای توربو و هیبریدی کسب کرده از پیشرانهای تنفس طبیعی برای سوپرفست استفاده کرده است. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری این هیولا قدرت ۷۸۹ اسبی و گشتاور ۷۱۸ نیوتون متری دارد.
با دیدن این اعداد اگر حدس بزنید که شلبی استارت سریعتری نسبت به فراری خواهد داشت شما را سرزنش نخواهیم کرد؛ اما باید موضوع مهمی را در نظر بگیرید و آن اینکه ۸۱۲ سوپرفست بسیار سبکتر از شلبی GT500 میباشد.
خب پس برنده کیست؟ ویدئو را تماشا بفرمایید تا از چند و چون ماجرا آگاهی یابید!
[دانلود ویدئو]
ایمان
۷ بهمن ۱۳۹۸Ford vs Ferrari
دو برند دوست داشتنی ❤?
M سابق
۷ بهمن ۱۳۹۸نتیجه درگ که کاملا مشخص بود ولی نکته جالب توجه خط نگهدار بود
این مدلیشو ندیده بودم !
مهراد
۷ بهمن ۱۳۹۸دقیقاً هر دو عااالی هستن و بینظیرن / راننده ماستنگ معلول ذهنی بود / ماستنگ در شرایط مساعد و با گرم کردن لاستیک عقب یه ماشین ۱۰ ثانیه ای هستش / البته این مدل ماستنگ بیشتر واسه پیست و فراری سوپر فست فقط برای عشق بازی در حد اورگاسم / انتخاب من سوپر فست افسانه ای ( با یه کیت اگزوز حرفه ای صدای ماشین فورمالا وان ۱۲ سیلندر تحویل میده )
MAHDI
۷ بهمن ۱۳۹۸پدال جان این درگ تکراریه.این همون رقابتی هستش که موستانگ GT500 با فراری 812 و دوچ چلنجر هلکت داشت که بینشون مسابقه درگ برگزار شد و بعد GT500 اینبار در پیست با پورشه 911GT3رقابت انجام دادن.
حالا همون کانال این درگ رو قسمت قسمت کرده یعنی درگ فراری 812.و GT500 رو در قالب یک درگ جدا کرده و درگ GT500 و دوج چلنجرهلکت رو در قالب یه درگ جداگانه دیگه گذاشته و همینطور رقابت GT500 و 911GT3 روهم در یه کلیپ کوتاه دیگه قرار داده!!!!!
((( البته درگ تایم هم یه رقابت درگ بین موستانگ GT500 و
ب ام و M8 برگزار کرده که البته در پیست مخصوص درگ برگزار شده که نقطه مثبتی برای GT500 هستش که محور عقبه و نکته منفی برای M8 هستش که چهارچرخ محرک هستش. نتیجه بمونه چون احتمالا پدال مطلبش رو میزاره!!!!)))
یانکی
۷ بهمن ۱۳۹۸درگ مزخرفی بود.الان تایمهای جدید از شلبی اومده برید یوتیوب ببیتید تا الان شاخش 10.01 بوده.راستی درگ شلبی با m8 هم اومده.
MAHDI
۷ بهمن ۱۳۹۸یانکی جان زمان ها کاملا درست هستش. موستانگ شلبی به هیچ وجه نمیتونه در پیست های عادی زمانی حدود 11 ثانیه رو ثبت کنه و تا الان زمانهاش توسط راننده حرفه ای حدود 11.4 و 11.3 ثانیه بوده.
اما اگه رقابت درگ در آسفالت وپیست درگ برگزار بشه GT500 زمان زیر 11 ثانیه رو میتونه ثبت کنه یعنی حدود 10 ثانیه چون اونجا خودروهای محور عقب بخاطر چسبندگی بالا انگار شلیک میشن. برعکس در پیست درگ خودروهای 4چرخ محور نکته منفی هست براشون.
((مشکل اینجاست که شما فکر میکنید که موستانگ GT500 یا دوج دیمن که در پیست درگ زمان خوبی رو ثبت کردن پس باید همه جا اون زمان رو ثبت کنن والا اون زمان رو معتبر نمیدونید. اما باید دقت کنید که این خودروها فقط در پیست درگ بخاطر نوع آسفالتش میتونن اون زمان رو ثبت کنن و الا در پیست های عادی که درگ های مجلات خودرویی درشون برگزار میشه کاملا کندتر هستن.))
امیر
۷ بهمن ۱۳۹۸حرف شما بابت موستانگ درسته چون خودرویی چند محوره هست اما دیمن کاملا برای درگ ساخته شده و قاعدتا در اسفالت مخصوص درگ پرفورمنس واقعیش شکوفا میشه اما چنتا ویدیو در همین اسفالت درگ هم هست ک تایم بسیار بدی با دیمن زدن ک مشخصه یا توانایی راننده کمه یا جنبه تبلیغاتی برای رقیب داره
Farzad
۷ بهمن ۱۳۹۸ماشینایی که وحشین درگ هاشونم جذابه .
امیر
۷ بهمن ۱۳۹۸به خاطر اختلاف وزن زیاد، عادلانه نیست. فراری 1525 کیلوگرم و شلبی 1840 کیلوگرم هست
امیر
۸ اسفند ۱۳۹۸به بحث تنفس طبیعی بودن فراری و توربو های بزرگ شبلی هم دقت کن!
M3csl
۷ بهمن ۱۳۹۸اسب رقصانی که اسب وحشی رو درید.
M سابق
۷ بهمن ۱۳۹۸این اسب رقصانو کی گفت برای اولین بار ؟
مگر دستم بهش نرسه !
اسب رقصان مال استون مارتینه ! مال بنتلیه !
این لگوی فراری اسب سرکشه ! نه رقصان!
ehsan
۷ بهمن ۱۳۹۸اسب مریض هم داریم
میدونید دیگه سمند خودمون بیچاره قلبش اهدایی پژو هست
امیر
۸ اسفند ۱۳۹۸بنتلی؟ اسب رقصان؟ استون؟ اینا که اسب ندارن!
محمدهادی
۷ بهمن ۱۳۹۸رقصانه دیگه
از رخش ملومه قشنگ۰
FORD
۱۸ بهمن ۱۳۹۸نکته اول چرا پونی کار با سوپر اسپرت براچی بافورد جیتی مسابقه نداد نکنه ترسید
نکته دوم راننده موستانگ یکم اوسکول بود از شروع بدش معلوم بود