وقتی صحبت از پرفورمنس و رقابت در میان باشد، میتوان نامهای فراری، لامبورگینی و مک لارن را مجسم کرد. اینها همانند بوکسورهای سنگین وزن و باتجربهای هستند که زمانی که به رینگ میآیند نمیتوان برنده را از پیش شناخت. حتی باتجربهترین رانندهها نیز ممکن است در این دوئل دچار خطا و مشکل شوند.
ستاره نمایش ما یک فراری ۴۸۸ پیستا بنفش رنگ است. این خودروی بسیار خاص، نیازی به اثبات ندارد و ارزش آن از زمان خریداری نیز افزایش مییابد. موتور فراری بسیار جالب است. یک ۸ سیلندر توئین توربوی جدید که از حجم ۳.۹ لیتری آن ۷۱۰ اسب وحشی بیرون میجهند و ۷۷۰ نیوتنمتر نیز گشتاور در چنته دارد. پویایی و هندلینگ این خودرو مثالزدنی است و همانند یک قهرمان عالی میتواند مسیر پیست را طی نماید. این خودرو ۱۳۹۰ کیلوگرم وزن دارد و ۳۰۰ هزار پوند نیز میارزد.
اما اگر به دنبال رقابت در مسیر مستقیم باشید، مک لارن 720S پاسخ نیاز شماست. این سوپراسپرت بریتانیایی هم میتواند با کمک توربوشارژر دوقلو از موتور ۴ لیتری V8 خود به همان اندازه رقیب ایتالیایی نیرو و گشتاور بیرون بکشد. وزن 720S هم ۱۴۲۰ کیلوگرم میباشد. تنظیمات خاص مک لارن توانسته این گلوله را برای مسابقات درگ به یک قهرمان دستنیافتنی تبدیل کند. خوشبختانه مک لارن را میتوان با تنها ۱۵۰ هزار پوند مالک شد.
سرانجام با یک سوپراسپرت سن و سال دار یعنی اونتادور SV طرفیم. یک V12 سنتی ۶.۵ لیتری با تنفس طبیعی و خشمگین. ۳۰ اسب بخار بیشتر و ۸۰ نیوتنمتر گشتاور کمتری از دو رقیب در اونتادور وجود دارد و البته انتقال نیرو به هر چهار چرخ آن را از دو رقیب خود متمایز میکند. وزن اونتادور ۱۵۷۰ کیلوگرم است و خریداری آن هم نیاز به حداقل ۳۱۵ هزار پوند بودجه دارد.
شروع رقابت این اربابان سوپراسپرت با بینظمی همراه است و دوباره رقابت از نو آغاز میشود. اونتادور همان ابتدا بهخوبی پیش میافتد اما آیا میتواند برتری خود را حفظ کند؟ این ویدئوی جذاب را از دست ندهید تا نتیجه را ببینند.
[دانلود ویدئو]
Elmiraj
۱۸ خرداد ۱۳۹۹اسب رقصان اگر در یک درگ ده تایی هم آخر بشه بازم از همه خاص تره….
یانکی
۱۸ خرداد ۱۳۹۹خیلی وقتها میبینم بحث باکس آب معدنیه.دوستان من چند سال تو کوکاکولا ویزیت میکردم بارها مجبور میشدم با ماشین خودم محصولات رو جابه جا کنم.رکورد جا دادن 100باکس آب آشامیدنی دسانی رو تو پراید دارم.نوشابه 70 باکس بیشتر جا نشد.
Malt hill
۱۸ خرداد ۱۳۹۹??
Regrafan
۱۸ خرداد ۱۳۹۹یه سوال چرا کسی بره دو برابر پول بده برای یه لامبورگینی نسبت به مک لارن
Reza
۱۹ خرداد ۱۳۹۹چون اون یه لامبورگینیه
همه چیز که سرعت نیست
joojoo
۱۸ خرداد ۱۳۹۹خاص شاید….ولی خاص ترین…………………………….
سوالی ک مطرحه اینه ک چطوریه ک یانی….با اونتادور اس رودستر میاد و 10.5 رو میزنه….ولی این راننده ی خنگ میاد با ماشینی ک صد کیلو سبکتره و ده اسب قدرت بیشتری داره….2 دهم عقب میفته……
توی درگ اول ک یهویی لامبو رفت توی چاله و یهویی عقب افتاد….لانچش و تعویض دندش اونقدری خوب بود ک تا اخر دنده دو شتابگیریش بیشتر از مکلارن و فراری بود….
متاسفانه کمتر کسی پیدا میشه ک بتونه لامبورگینی رو دقیقا روی مرز ردلاین شیف بده…به خاطر دورگیری خیلی سریع موتورش……لامبورگینی دنده یکش اگه تا 8700 دور بگیره توی هنگام شیفت توی دنده 2 از اول با ماکسیمم گشتاور شتابگیری میکنه و به مراتب خیلی بیشتر سرعت میگیره….
همه ی درگایی ک از اونتادور دیدم راننده ی ناشی روی 8000…نهایت 8200 شیفت میکرد….
فقط یه درگ دیدم ک توش یه نفر با اونتادور خوب درگ مینداخت….با اس وی جی یه اس وی جی دیگه رو ک با خاک یکسان کرد….هوایرا رو هم شکست داد…..و با اختلاف خیلی کم(در حد یه ماشین) از شیرون شکست خورد.
اونتادور هم غول درگه….اگه راننده ی حرفه ای با ری اکشن سریع پشت فرمونش باشه…..که بتونه شیفت اول و دوم رو روی ردلاین انجام بده و هم نذاره ماشین به کاتاف برسه. و زود هم شیفت نکنه ک دنده ی بعد با گشتاور کم شروع بشه….
(اگه ضریب دنده ی دوم و سوم اونتادور ده درصد کوتاه تر بود……توی رولینگ هم هیچ ماشینی حریفش نمیشد)
OMID-LAMBO
۱۸ خرداد ۱۳۹۹من واقعا در تعجم چرا یه راننده حرفه ای پشت لامبو نمیزارن ! ؟؟ هر درگی ازش دیدم یا زود تعویض دنده میکرد یا دم ماشین رو تکون میداد یا مثل این میندازه تو چال و چوله !!!
Reza
۱۹ خرداد ۱۳۹۹هر چی درباره این مکلارن بگیم بازم کم گفتیم، همیشه دوست داشتم ببینم نتیجه درگ پیستا و ۷۲۰ چطور از آب در میاد. باید بهش آفرین گفت.
ولی باز هم من عشقم لامبورگینی رو انتخاب میکنم ❤️❤️❤️
Hamidreza
۱۸ خرداد ۱۳۹۹برنده مشخص بود!
لامبو عجب ابهتی داره!
sina7
۱۸ خرداد ۱۳۹۹لامبو یه چیز دیگس واقعا
عکس اخر از بالا ابهتشو ببینید فقط
ولی فکر کنم اگه تو این درگ هوراکان پرفورمنته یا اوو رو می اوردن بهتر بود
آرمان
۱۸ خرداد ۱۳۹۹پرفورمانته همشونو سوسک می کرد
MAHDI
۱۸ خرداد ۱۳۹۹شتاب مکلارن به شکل خنده داری عجیبه تو دورهای میانی. انگار یهو از دهانه توپ شلیک بشه.وقتی درگ های مکلارن 720 رو میبینم تازه میفهمم پورشه 918 چه اعجوبه ای بود که این ماشین رو شکست میداد اونم با اختلاف قابل توجهی!!!!!
اما اگه بین این 3 ماشین یک انتخاب داشته باشم صددرصد فراری 488پیستا هستش.البته نه با این رنگش!!!!
Ali Keyhani
۱۸ خرداد ۱۳۹۹آره این پیستا خیلی بد رنگه خودم ترجیح میدم قرمز با خط های مشکی باشه که خیلی جذاب ترش میکنه
Farzad
۱۸ خرداد ۱۳۹۹بیشتر از ۸۵ درصده تولیدات فراری رو با رنگ روسا کورسا یا همون قرمزِ فراری سفارش میدن .
واقعا فراری پدرخوانده ی سوپر اسپرت سازیه …
آرمان اسدیان
۱۸ خرداد ۱۳۹۹لامبورگینیش خراب بود
آرمان اسدیان
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ولی فکر کن موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی با اخلاف عشقه
بهزاد
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ای کاش لایکن و اس سی توتارا و زنوو و گامپرت و مورسیا اسپانو سالین و شیرون کوئنیخ روهم میزاشتن میشد بزن بزن حسابی ?????????
مهدی
۱۸ خرداد ۱۳۹۹خدا قوت پهلوان
بهزاد
۱۸ خرداد ۱۳۹۹میشد گرد همایی گلادیاتور ها یا ……
sina
۱۸ خرداد ۱۳۹۹زمان تو پیست شون رو کسی میدونه؟
U.N.C.L.E
۱۸ خرداد ۱۳۹۹طبق براوردی که من کردم
بین ویستا و 720و 911 جی تی 2 ار اس
تو پیست
اول پورشه
بعد فراری
در آخر مک
تو درگ
اول مک
جایگاه دوم و سوم هم بین فراری و پورشه خیلی رقابت حساس و نزدیک بود
امین
۱۸ خرداد ۱۳۹۹آقا عجیب نیس تو درگ اول لامبو سه تا ماشین از همه جلو بود تو درگ های بعدی سه تا ماشین عقب بود؟
به نظرم لامبو بخاطر جعبه دنده تک کلاچه ۱۰۰۰ اسب بخارم داشت بازم آخر میشد
ولی انصافا اونتادور شاهکاره چرا چون با دو برابر قیمت مک لارن و فراری و تازه از اونا قدیمی تره چقدر پر فروشه هنوزم خیلیا عاشقشن
joojoo
۲۲ خرداد ۱۳۹۹من مخالف دوکلاچه شدن جانشین اونتادورم……چون شخصیت وحشی و رام نشدنی لامبورگینی رو زیر سوال میره….
شیفت های وحشیانه ی اونتادور رو به تایم 9.6 شیرون توی 400 متر هم ترجیح میدم…چون این احساسو بهت منتقل میکنه ک چقدر داری تند میری…..کاری ک هیچ سوپرکار و هایپرکار دیگه ای نتونسته انجامش بده…کاراکتر سازی
JDM
۱۸ خرداد ۱۳۹۹سلام تایم هارو من دارم.
کسی خواست در خدمتم
SRT
۱۸ خرداد ۱۳۹۹بهترین زمان های ثبت شده ی این سه در نوربرگرینگ:
lambo:6:59:73
ferrari:7:00:3
mclaren:7:08:34
MASIHA
۱۸ خرداد ۱۳۹۹پیستا هم از 720s خورد!!!
حالا چطور شد همه می گفتن که نمیدونم مجلات جرئت نمیکنن پیستا رو بیارن تا بزنه له کنه یا این که در مقابل پیستا عددی نیست؟؟
چی شد؟
گشتاور مساوی
قدرت مساوی
30 کیلو وزن کمتر
بازم حریفش نشد!
720 غول درگه!!
فقط جنگیر هایی مثل p1 یا 918 یا لافراری شکستش میدن!!
720 زیباست
خیلی زیبا
اما من پیستا رو بیشتر دوست دارم.
12 سیلندر زیبای افسانه ای اونتادور هم صداش شنیدن داره
ولی مکلارن صدا نداره.
راستی جریان اون شکاف روی گلگیر 720 چی بود؟؟
Farzad
۱۸ خرداد ۱۳۹۹این دو تا کاملا با هم برابرن ، یه بار دیگه درگ برگزار شه ممکنه حتی صدم ثانیه هاشونم مساوی شه . 720s کاملا جدید تر از ۴۸۸ پیستا هستش ، از شاسی بگیر تا … (شاسیش همون ۴۵۸ هستش ) یکم ناعادلانه بود دیگه ، میدونی ؟ باید با جانشینش درگ برگزار میشد یعنی F8 تریبوتو …
MASIHA
۱۸ خرداد ۱۳۹۹سلام
مگه اختلاف سال تولیدشون چند ساله؟
یعنی میگی چون پیستا قدیمیه و تکنولوژی 720s بهتر و جدید تره اونطور میشه؟؟؟؟
در مورد اف 8 تریبیتو هم باید بگم که با وزن 1435 کیلویی ،حدود 45کیلو سنگین تر از پیستا هستش و در پیست و درگ هم صد در صد در جایگاه پایینتری قرار می گیره.(قدرت و گشتاورش هم که برابر با پیستا هستش.)
https://fastestlaps.com/tests/7doo0klvuslm
در پیست assen هم که حدود 6 ثانیه کند تر از پیستا هستش.
تو فیورانو هم که باز از پیستا و حتی از 812 هم پایینتره
https://fastestlaps.com/tracks/fiorano
بله اگه همونطور که شما گفتید مشکل پیستا تکنولوژی پایینتر باشه اونوقت یه توضیحی هست
ولی اخه 30 کیلو که کم نیست!!!!
اگه با 30 کیلو نشه کار خاصی کرد که اختلاف 14 کیلویی sf90 و لافراری در واقع میشه گفت هیچ پیشرفتی نداشته و بدرد لای درز میخوره.
ممنون میشم این قضیه رو برای من روشن کنید.
نمیدونم اینطوریه یا من فکر می کنم که فراری مثل قبل در اوج نیست و شاهکار نمیکنهو انگار یه جووری شده.
من که امیدم به sf90 هستش فقط
که ببینیم اونم کاری میکنه که فک کنیم فراری هنوز هم (((((فراری))))) هست و مونده
یا نه.
OMID
۱۸ خرداد ۱۳۹۹F8 معادل فیس لیفت 488 میشه
یه درجه پایین تر از پیستا میشه
توی معرفیش هم گفتن
اگه f8بود بازم میباخت شاید با فاصله بیشتر حتی
مگه جانشین پیستا بیاد
MASIHA
۱۸ خرداد ۱۳۹۹اینکه حتی با 30 کیلو کمتر نمیتونه شکستش. بده دو دلیل بیشتر نمیتونه داشته باشه::::::
یا بدلیل قدیمی تر بودن پیستاس
و یا این که قدرت 720 بسیاااااااااار فراتر از رقم اعلامی مکلارنه
به طوری که 30 کیلو وزن بیشتر رو خنثی میکنه!!!!
اگه با 30 کیلو کمتر نمیشه پیروز شد
اونوقت اختلاف وزن 14 کیلویی sf90 stradale و لافراری که بدرد لای درز هم نمیخوره!!!!
و در مورد f8
اونطوری که فستست لپس نوشته f8 قدرت و گشتاور مساوی با پیستا داره اما 45 کیلو وزن بیشتر. و این نا امید کنندس. حالا شما چطور می فرمایید f8 بهتره نمیدونم. خوشحال میشم این قضیه رو برای روشن کنین.
https://fastestlaps.com/models/ferrari-f8-tributo
Farzad
۱۹ خرداد ۱۳۹۹رفیق همه چیز که وزن نیست ، چلنجر دیمن چند کیلو هست ؟ بهش میگن آقای درگ ، این سه تا رو تو خط مستقیم فیتیله پیچ میکنه .
MASIHA
۱۹ خرداد ۱۳۹۹اره درسته اونم هست?
حیف فعلا درگی ازش نیست
نه از اون نه از sf90
کُرّه پیستا کی میاد؟؟؟
Ferrari
۱۹ خرداد ۱۳۹۹مکلارن ۷۲۰ دوبار روی داینو تست شد و هردوبار نشون داد قدرت بیشتری داره. قدرتی که مکلارن اعلام کرده سر چرخ بوده و روی میل لنگ مکلارن حدودا ۷۸۰ اسب قدرت داره
آریا ماشین
۱۸ خرداد ۱۳۹۹هنوزم در تعجبم که چرا فراری با ۳۰ کیلو وزن کمتر همچنان نمیتونه مک لارن رو شکست بده و اما لامبورگینی که ماشینیه که با این که کند تره ولی انتخاب منه مخصوصا مدل SV ، ولی خب یه گیربکس دوکلاچه بزن برادر
جرمی کلارکسون یه جمله در مورد آونتادور S داره که میگه : اگه من مدیر لامبورگینی بودم به جای اینکه ۳۰ اسب بخار بهش اضافه کنم یه گیربکس دوکلاچه روش میزاشتم
و اینکه تو فیلم هم گفتن که تو این درگ ها همه چیز درباره گشتاوره و گشتاورم فقط با توربو هست ، میبینید مک لارن و فراری با اینکه قدرت کمتری دارن به خاطر توربو گشتاور بیشتری دارن و همین سریع ترشون میکنه
ولی هرگز ارزش نداره لامبو اون V12 خوش صدا رو توربو کنه تا سریع تر شه
ولی نمیدونم چرا لامبو یه سوپراسپرت سبک عین فراری و مک لارن نمیسازه…
نه آونتادور SV و نه هوراکان پرفورمانته نمیتونن این دو رو شکست بدن
ولی همشون عشقن ، ۴ سوپر اسپرت ساز برتر جهان??? ( لامبو ، فراری ، مک لارن ، پورشه )
انتخاب معقولانه مک لارنه قیمتش هم نصفه
ولی هیچی آونتادور نمیشه??
❤LAMBORGHINI AVENTADOR SV❤
آریا ماشین
۱۸ خرداد ۱۳۹۹یه بحثی هم هست سر سریع ترین خودرو تو درگ که اسمایی مثل چلنجر دیمون و همین 720s میاد
اگه اینا رکورد دارن به خاطر اینه که هایپر اسپرت و مگا اسپرت ساز ها ثبت نمیکنن و مجله ها نمیتونن تو درگا بیارنشون وگرنه ماشینای کونیگ زگ که رکورد دار ۰ تا ۴۰۰ تا ۰ ( رگرا ) و ۰ تا ۳۰۰ تا ۰ ( ONE:1 ) هستن با اون شتاب به راحتی میتونن زیر ۹ ثانیه بزنن
و ماشینای الکتریکی با گشتاورای آنی و خیره کننده شون مثل ریماک کانسپت two که شتاب ۱.۸۵ ثانیه داره ( ۰ تا ۱۰۰ ) و یکی مثل کونیگ زگ جیمیرا که ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داره و شتاب ۱.۹ ???
به راحتی میتونن زیر ۸ ثانیه بزنن ۴۰۰ متر رو
joojoo
۲۲ خرداد ۱۳۹۹شما دیگه خیلی داری تند میری….ویرون با سیصد اسب بیشتر از لامبورگینی اونتادور تایم درگش فقط 0.2 بهتره…
ریماک کانسپت وان 9.5 میزنه با 1800 اسب قدرت….و صفر تا صدش 1.95 ثانیه ست….اونوقت c2 بیاد نیم ثانیه بهبود بده؟؟؟
c2 نهایتا 9.3 بزنه….
جمرا هم عمرا زیر 9 نمیزنه….غولی مثل اوراکان تیون اندرگراند ریسینگ با وزن خیلی کمتر و 2000 اسب قدرت و لانچ کنترل 8.7 زد….اونوقت این بیاد به راحتی زیر 8 بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از خودت عدد در نکن داداش
Farzad
۱۸ خرداد ۱۳۹۹سمفونی انجین ۴۸۸ رو که شنیدم آدرنالینم رفت بالا . از ظاهر منحصر به فرد و شیطانیش بگم ، یا از بی رقیب بودنش ، یا … !!
زبانم قاصره از وصف شاهکارهای هنری مارانللو …
McLaren__///AMG
۱۸ خرداد ۱۳۹۹تابلوهه که مکلارن بهتره
طبق گفته اون آقا که پورشه و فراری توی پیست بهتره اول شما از کدوم سایت آوردی.
دوم لاستیک ها امکان داره فرق داشته باشه
سوم پورشه توی پیست و پیست ها کنترلش عالیه و فراری هم یک حالت رام شده داره اما مکلارن توی پیست و سر پیچ ها حالت وحشی داره و مهمتر از همه راننده ممکن فرق داشته باشه
انتخاب من مکلارن بعد لامبورگینی چون هم قیمتش بهتره و هم سریعتره.
یا علی مدد
MASIHA
۱۸ خرداد ۱۳۹۹جالبه
شما همون mercedes-benz نیستید؟؟؟؟؟؟؟
احتمالا اکانت با نام nissan gtr – benz هم شما باشید!!!
Alireza
۱۸ خرداد ۱۳۹۹استارت لامبو خیلی خفن بود خوشمان امد
اما خوب نمیشه از ۴۸۸ گذشت واقعا همه ی صفات خوبو یجا داره،
ولی چیزی ک نفهمیدم اینه ک چجوری یه ۷۲۰ رو با ۱۵۰هزار تا گیر اورده، کسی میدانه؟
Ali Keyhani
۱۸ خرداد ۱۳۹۹720 واقعا تو درگ یکی از بهتریناس و شکست دادنش کار هر خودرو و راننده ای نیست و واقعا اینو نمیشه کتمان کرد،720 بارها تو درگ خودشو ثابت کرده اما اگر قرار باشه بین این سه تا یکی رو انتخاب کنم قطعا 488 پیستا خواهد بود
ارش
۱۸ خرداد ۱۳۹۹خیلی بد برگزار کرد مسابقه رو در کل من هر سه تا رو با هم میخوام از هیچکدام نمیشه گذشت لعنتی ها.
Saeed
۱۸ خرداد ۱۳۹۹درگ عالی بود دست پدال جان هم درد نکنه
انتخاب من 720S چون شیکه
قویه
شخصیت خاص خودش رو داره
شتابگیریش درسته اول عقب میوفته ولی وقتی لاستیک های عقبش بچسبه به زمین پرواز میکنه!
خودرویی هستش که هیچ ایراد خاصی نمیشه بهش گرفت
یه انگلیسی تقریبا بی نقصه….
در جواب آقا بهزاد هم بگم که امکان برگزاری چنین درگی خیلی کمه چون اون هایپر کار های بسیار گرونی هستن
و اینکه هر لانچ کردن باهاشون به قطعاتشون فشار میاره و ممکنه خرابشون کنه
پس متاسفانه امکان روی دادن چنین درگی خیلی کمه
گرچه منم خیلی دوست دارم رقابت هایپرکار هارو ببینم چون واقعا میخوام بفهمم پادشاه هایپرکار ها بلاخره کی هست
حمید
۱۸ خرداد ۱۳۹۹بدون اینکه به مطلب و ویدئو،کامنت دوستان نگاه کنم
پیروز رقابت مکلارن 720s
سینا BMW
۱۸ خرداد ۱۳۹۹مکلارن ۷۲۰ s سلطان درگه،
ولی انصافا هیچ کدوم حتی یک دهم اونتادور نیستن،ابهت اونتادور یه چیز دیگس، از همشون قدیمی تر بود ، اگه SVJ رو میاوردن بهتر بود، عظمت یه دوازده سیلندر رو هیچ کدومشون ندارن
Muty
۱۸ خرداد ۱۳۹۹تنها عیب 488 رنگشه :-)
الباقی جلوی اسب مارانلو بی خودی معطلن
Hamidreza
۱۸ خرداد ۱۳۹۹بت شکن میخواد تا بت بشکنه … و جوری شکوند که هیجوره نشه به هم چسبوندشون … مک لارن !
برنده واقعی لامبو بود تو این رقابت …
ولی قیمتش واقعا سرسام اوره !
Muty
۱۹ خرداد ۱۳۹۹یه بت شکن داشتیم
اون رفت رحمت خدا…
امین
۱۸ خرداد ۱۳۹۹به نظرم رنگ اونتادور عالیه اما قرمزش که کمیاب تره خیلی هوشگل تره
برای ۷۲۰اس هم سفید خوشگله ام من خاکستری شو دوست دارم
۴۸۸پیستا هم که تا حالا صد بار گفتم همه رنگی یهش میاد ولی رنگ مورد علاقه من نقره ای به جای خط هاشم پرچم ایتالیا
iman
۱۸ خرداد ۱۳۹۹اسب سر کش مارانللو برای رقابت در پیست طراحی شده و مطمئنا هیچ کدام از اینها توی پیست حریفش نیستند،ضمن اینکه توی درگ هم حرفای زیادی برای گفتن داره
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ظاهر لامبورگینی یه چیزه دیگس
مهدی
۱۸ خرداد ۱۳۹۹نتیجه قابل پیشبینی بود چون اصولاً مکلارن ۷۲۰ اسب بخار نیست
ایلیاا
۱۸ خرداد ۱۳۹۹از 704 کامنتت تقریبا 700 تاش یادآوری این نکته بود که 720 یه مقدار قدرتش بیشتر از عدد اعلامی کارخونست. یعنی از این ماشین همین نکته نظرت رو جلب کرد بعد از چند سال و بیش از صدها درگ با سوپراسپورت های قوی تر از خودش؟
لذت ببر از دنیای خودرو و بذار دیگران هم لذت ببرن
دانیال_Surrey،England
۱۸ خرداد ۱۳۹۹این داداشمون کلا قبول نداره فعلا مک لارن پادشاه این کلاسه.((اکثره طرفداراش هم قبول ندارن))
قدرت مد نظره ایشون برای مک لارن 850 اسب بخاره.((همیشه میگه))
اتفاقا از این نظر باید مهندسین موتوری مک لارن رو طلا گرفت چون با این قدرت فقط 276گرم آلایندگی تولید میکنه که 13تا بیشتر از پیستا فقط 7 تا بیشتر از gt2rs هستش!!!!
اون قدرت بیشتر برای خوده سازنده مهمه و رسانه و ….whp مهمه که ماله 720 چیزی حدود 690 تاس.
..
نقد 911 توربو اس رو در مورد سیستم تعلیق دیدی؟؟
مقایسه بشه با سیستم تعلیق افسانه ای مک لارن که حتی سایت خود ب ام و بلاگ با فانتوم مقایسش کرده بود!!!
جالبه که این حرف مال قبل از ظهور 720s بود!!
..
بعد از گذشت 3 سال هنوز هیچ سوپر اسپرتی نتونسته به طور کامل 720 رو شکست بده،که این واقعیتی تلخ برای بعضی رقباس.
مهدی
۱۸ خرداد ۱۳۹۹رفیق من یه پست اخباری گذاشتم نگفتم کدوم خوبه کدوم بده…. هرچند طبق ریویو ها فراری بهتره اگر هم دوست داری لینک زیاده بگو همینجا بزارم
joojoo
۲۲ خرداد ۱۳۹۹پادشاه این کلاس بودن به یه تایم 10.1 واسه درگه؟؟؟؟؟؟؟؟
جدا از اینکه تنها رقابت صحیح اونتادور و 720s…همون درگی بود ک مت با یانی توی اونتادور اس رودستر و 720s رودستر داشتن….شروع کاملا همزمان…شیفت مناسب و در نهایت فقط فقط 0.1 ثانیه اختلاف…..اس وی جی هم ک هنوز درگی روی اسفالت استاندارد نداشته…(درگ تایمزو ک دیگه عالم و ادم فهمیدن ماشینش استوک نیست)…با 100 کیلو وزن کمتر و 30 اسب قدرت و 30 نیوتون متر گشتاور بیشتر نسبت به اونتادور اس رودستر اس وی جی هم دست و پا بسته نیست…..
توی پیست هم ک 720s هیچ رقمه نمیتونه جلوی اس وی جی تاب بیاره و باس داداش بزرگش بیاد…….
از نظر تعداد فروش هم ک تعداد 720s های فروخته شده در سال….هم سطح اونتادور 10 سال پیشه……(که قیمتش هم یک و نیم برابر مک لارنه)…
اتیش سوزیای مکلارن هم ک اوفففففففف…..نگم برات
دیگه پارامتر های دیگه رو (مثل کاراکتر اختصاصی خودرو، صدای اگزوز، پرستیژ و ….) رو هم شرح نمیدم
720sدرگستر خوبیه…شاید بهترین درگستر این کلاس(نه حتما…چون درگ استانداردی با اس وی جی کبیر ندیدم تا حالا)…..ولی دیگه عناوینی مثل پادشاه کلاس سوپر اسپورت ها…..واس دهن این ماشین خیلی گندست….
ایمان جباری
۱۸ خرداد ۱۳۹۹سلطان درگ : مکلارن ۷۲۰S
سلطان پیست : فراری ۴۸۸ پیستا
سلطان عشق : لامبورگینی آونتادور SV
جای پورشه ۹۱۱Turbo S جدید هم به شدت خالی بود
اینجا جاش بود که خودنمایی کنه این جادوگر پورشه ??
آرمان
۱۸ خرداد ۱۳۹۹اتفاقا سلطان پیست aventador svj هستش
سلطان عشق آونتادور اس وی هستش
svj تو پیست همه ی اینارو می خوره با اختلاف
Hamidreza
۱۸ خرداد ۱۳۹۹در عجبم چرا ماشینی نمیتونه رکورد اس وی جی رو بزنه
اما راستش
رقابت بین اینا بیخوده
خیلی نزدیک همن
یک صدم ثانیه تو رانندگی روزانه واقعا اهمیت نداره
من رانندگی مسابقات نیستم که بخوام با لامبو یا فراری یا مکی رکورد بزنم
دوس دارم از ماشین مورد علاقم لذت ببرم همین !
اینهمه کل کل بیخوده
تو درگ پیستا با ۷۲۰اس خیلی فاصله نداشت
تو پیست هم خیلی فاصله ندارن
اصلا این بحث رقابت بین اینا دلی هست !
من باشم ۷۲۰ اس برمیدارم
یکی پیستا
یکی اونتادور
مهم نیس که تو یه پیست رکورد دار باشی یا …
مهم اینه لذت ببری !
پس اینهمه تایم و اسب بخار اهمیتی نداره
هر سه اینا ماشینایی هستن که فراتر از نیاز انسان ها رو براورده میکنن
پس طبق نیازتون بپسندید نه طبق تایم !
شاید GT350 از GT500 کند تر باشه
اما من GT350 رو ترجیح میدم
چون عاشقم !
Alireza
۱۸ خرداد ۱۳۹۹زیبا و بجا بود??
Hamidreza
۱۹ خرداد ۱۳۹۹نظر لطفته آقا علیرضا
Mf1
۲۰ خرداد ۱۳۹۹رکورد لامبو svj داخل پیست تاپ گر وگرند تور بسیار کند بود نسبت به رقیبهاش اگه منظورت جهنم سبز اونجا رقیبهاش حضور نداشتن مطمعن باش که اونجاهم سریعتر از لامبو هستن کلا تا حالا لامبو ماشینی درست نکرده داخل پیست سریع باشه
joojoo
۲۲ خرداد ۱۳۹۹mf1….
رکورد های پیست برای اونتادور اس وی جی همه مربوط به تایر های کورساست…..
تا حالا توی هیچ پیستی با تایرهای تروفئو آر رکورد گیری نکردن چون این تایر اپشناله…..ولی پایلوت اسپورت کاپ2 واسه پیستا و 911 و تروفئو آر برای سنا استاندارده.ولی خب اپشن دیگه ای هم ندارن….هروقت با تایرهای اپشنال اونتادور رکورد گیری کردن اونوقت رکوردشون قابل مطرح شدنه
SRT
۱۸ خرداد ۱۳۹۹عشق است مکلارن?ولی جای اس ار تی دیمن خالی بود(با ی راننده ماهر ترجیحا)
محمدهادی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹یجورایی انگار سوپر اسپرت واقعی به لامبورگینی بیشتر میاد
رخ بدنه رو نگا؟
این اونتادور نمیخواد قدیمی کهنه بشه؟؟
چرا هنوزم بعد ۸ سال میبینیش به هیجان میای؟!
Farzad
۱۹ خرداد ۱۳۹۹این لیست هم جالبه
https://fastestlaps.com/lists/top-fastest-cars-bikes-quarter-mile
Saeed
۲۰ خرداد ۱۳۹۹واسه من جالب تر همه کونیگ زگ CCR بود!!!!!!!!
400 متر تو 9 ثانیه!!!!
کجان اونایی که میگن کونیگ زگ تو درگ 400 متر حرفی واسه گفتن نداره….
ارشیاsvj
۱۹ خرداد ۱۳۹۹اونتادور سن و سالش بیشتره سنگین ترینه راننده اشم که انگار تازه گواهینامه گرفته گشتاورشم خیلی کمتره باید اس وس جی میبود
یوسف
۳۰ خرداد ۱۳۹۹آقا دعوا نکنین. همشون خوبن خدایی