فراریلامبورگینی

درگ نفس‌گیر فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اوراکان اوو

هرچند فراری و لامبورگینی هردو ایتالیایی هستند اما این دو شرکت در محصولات خود رویکردهای متفاوتی دارند. به‌عنوان‌مثال، فراری‌ها محرک عقب هستند درحالی‌که لامبورگینی‌ها همگی به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برند. این تفاوت در پرفورمنس خودروهای روی پیست کاملاً احساس می‌شود و مصداق آن‌را می‌توان در همین رقابتی که درگ تایمز بین فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اوراکان اوو ترتیب داده است مشاهده کرد.

در سینهٔ فراری یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد. بااین‌حال، درحالی‌که در فراری نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، هر چهارچرخ لامبورگینی نیرو دریافت می‌کنند. انتقال قدرت نیز در هردو خودرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

این دو سوپراسپرت ایتالیایی در سه مسابقهٔ درگ به مصاف هم می‌روند که در همهٔ آن‌ها فراری پیروز می‌شود. در مسابقهٔ اول، درحالی‌که فراری در تلاش برای یافتن کشش بود، لامبورگینی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود برتری قابل‌توجهی کسب کرد اما به‌محض اینکه اسب رقصان مارانلو به کشش کافی دست یافت، خود را به رقیب رسانده و درست پیش از آنکه لامبورگینی بتواند به‌عنوان پیروز از خط پایان عبور کند از آن پیشی گرفت. در این درگ، فراری زمان ۱۰.۴۵ ثانیه و لامبورگینی ۱۰.۶۶ ثانیه را به ثبت رساندند.

در مسابقهٔ دوم هنگامی‌که چراغ‌های موسوم به درخت کریسمس سبز شدند، گویا رانندهٔ لامبورگینی خواب بود و فراری به‌راحتی پیروز شد. به همین دلیل این درگ را نمی‌توان صحیح دانست اما پس‌ازاین، دو ماشین بار دیگر پشت خط شروع قرار گرفتند تا برای سومین بار نبردی را آغاز کنند. این مسابقهٔ سوم شبیه به درگ اول بود زیرا هرچند سامانهٔ چهارچرخ محرک به اوراکان کمک کرد که در ابتدا جلو بیفتد اما این کافی نبود تا بتواند F8 قدرتمند را مغلوب کند. تایم‌های این درگ نیز برای لامبورگینی و فراری به ترتیب ۱۰.۷ ثانیه و ۱۰.۴ ثانیه بودند.

 

مشخصات فنی

فراری F8 تریبوتو

لامبورگینی اوراکان اوو

پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم ۱۴۲۲ کیلوگرم
قیمت ۲۷۹,۴۵۰ دلار ۲۶۴,۹۷۰ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    معلوم بود فراری میبره.

    موافقم 65
    مخالفم 5
    1. Bayerische Motoren Werke

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (955 ديدگاه)

      صدای هوراکان واسه خریدش منو قانع میکنه اگر شرایطشو داشتم تازه اونم از نوع پرفورمانته رنگ نارنجی !!
      غرش یعنی این بقیه سوت میکشن … .

      موافقم 74
      مخالفم 21
      1. AMH-mc20

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        خخخخخخخخخخخ اره اصلا صدای فراری نمیومد هوراکان صداش همه جارو برداشته بود

        موافقم 16
        مخالفم 6
      2. ارشیاsvj

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1750 ديدگاه)

        یه ماشین هست که صدای باحال تری داره:
        اونتادور!!!!!!?????

        موافقم 12
        مخالفم 4
    2. Reza

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      نتیجه درگ هر چی باشه کوچکترین اهمیتی واسم نداره انتخاب من هوراکان

      موافقم 21
      مخالفم 18
    3. Amir

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اگه لامبورگینی هم مثل فراری از توربو استفاده کنه فراری رو لوله میکنه

  2. امیر

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    سلطان بی چون و چرا فقط فراری???

    موافقم 57
    مخالفم 52
    1. امین

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (520 ديدگاه)

      Sf90 کپی این نی؟!

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. امیر

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (113 ديدگاه)

        Sf90 بعد این اومد

        موافقم 12
        مخالفم 4
  3. Moein

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    در برابر جفتشون هیچ حرفی نیست
    دو تا اسطوره که به تنهایی نصف جذابیت دنیای خودرو رو به دوش میکشن ⁦??⁩

    موافقم 59
    مخالفم 5
  4. ♤Angus_812♤

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    فنی که برتری با فراری هستش
    ولی هیچ وقت نمیتونه صدای جذاب تنفس طبیعی لامبورگینی رو داشته باشه
    به نظرم فراری هر چند خاصه ولی هیچ وقت مثله لامبورگینی جذاب نبوده

    موافقم 54
    مخالفم 56
    1. AMH-mc20

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      علت صدای لامبورگینی بخاطر تنفس طبیعی بودنشه؟

      موافقم 14
      1. ♤Angus_812♤

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (80 ديدگاه)

        بله چون توربو صدای واقعی رو سرکوب میکنه

  5. Sina

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    فراری و لامبو خیلی خوبن
    البته به نظرم قیافه ی ۴۸۸ و ۴۵۸ از F8 خیلی بهتره
    ولی در پرفورمنسش هیچ شکی نیست.
    لامبورگینی هم واقعا اون موتور بینهایت عالیه

    موافقم 48
    مخالفم 3
    1. Ghibli

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (21 ديدگاه)

      458 یه اسطوره بود که دیگه تکرار نمیشه…..

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. AMH-mc20

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        اره خودم تو یکی از تعمیرگاهای اندرزگو پلاک ملی دیدم عجب چیزی بود!!!!!مخم سوت کشید

        موافقم 10
        مخالفم 4
  6. محمدهادی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    بلاخاره دو برادر ناتنی ایتالیایی در کنار هم برای یک سرشاخ شدن جانانه قرار گرفتن
    رقابت لامبو و فراری یکی از کلاسیک ترین رویارویی های دنیا بوده و هست
    دم جفتشون گرم
    هرکدومشون یه قطب بزرگین براخودشون
    اما من یک لامبو پرست تند هستم

    موافقم 47
    مخالفم 7
  7. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    عملکرد f8 راضی کننده نیست
    من انتظار داشتم حداقل به تایم زیر 10.2 دست پیدا کنه
    انتخاب من هوراکان با اون موتور تنفس طبیعی و صدای فوق العاده زیباشه
    گرچه پرفورمنته و اوو تایم های بهتری هم میتونن ثبت کنن
    وقتی پای انجین تنفس طبیعی لامبو میاد وسط اعداد و ارقام برام بی معنی میشه

    موافقم 36
    مخالفم 19
  8. SF90 STRADALE

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    معمولاً درگ ها رو فراری میبره
    جذابیت و صدای اگزوز رو لامبورگینی
    در مجموع ایتالیایی ها بهترین هستن ??

    موافقم 53
    مخالفم 3
    1. Roozbeh

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1173 ديدگاه)

      معمولا نه کمتر پیش میاد فراری ببره اونم فقط به خاطر شتاب بهتر صفر تا دویست به لطف توربو شارژر وگرنه دیدیم پرفورمانته ۴۵۸ اسپشیاله رو له کرد svj هم ۸۱۲ سوپرفست رو

      موافقم 11
      مخالفم 9
      1. MASIHA

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (947 ديدگاه)

        svj رقیب ۸۱۲ سوپر فسته؟؟؟؟!!

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. joojoo

          ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (276 ديدگاه)

          از نظر پرفورمنس بله. 812 رکوردش توی پیست فیورانو با رکورد پیستا یکیه….یعنی خیلی ساده بخوام بگم…فراری یه سوپراسپورت وحشی موتورجلو ساخته که قابلیت رانندگی به صورت GT رو هم داره….هم از نظر قدرت…هم گشتاور….و هم عملکرد توی پیست….وقتی در حد یه سوپرکار ظاهر میشه…یعنی میشه با سوپرکارها مقایسش کرد

    2. SF90 STRADALE

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      چند وقتیه سکوت کردم ببینم دوستان چی میگن
      یادتونه چطور یک نفره با گروهی از طرفدارن مکلارن کل میگرفتم ؟؟؟؟
      فکر می کنید دلیلش چی بود ؟؟؟؟
      همش می گفتین ولش کن کوتاه بیا اینقدر متعصبانه از فراری طرفداری نکن و از این حرفا
      حالا شاید دلیل کل کل های منو فهمیده باشید
      دلیلش کامنت هایی هست که امروز و دیروز تو این پست گذاشته شد
      اگه در برابر بعضیا سکوت کنی بیشترین ظلم رو به خودت کردی

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. X

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        خوب متعصبی دیگه. مثلا حتما میگی اق8 ظاهر قشنگ تری داره معلومه که نداره یا شاید حتی بگی صدا فراری هم بهتره. من عاشق هردو هستم ولی متعصبانه نظر نمیدم. مثلا فراری کاملا در زمینه هایپر اسپورت از لامبورگینی برتره ولی نه اینکه همه چیز فراری از همه چیز همه شرکتای دیگه بهتر باشه. من تو اکثر نظرهاتون اینو دیدم که فراری از هر لحاظ از هر چیزی بهتره. خوب این نظر متعصبانه هست دیگه

  9. Hussein

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    فراری رو خیلی دوست دارم
    اماf8 رو نه
    نمیدونم چرا

    موافقم 26
    مخالفم 10
    1. X

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      چون دیگه ظاهر افسانه ای 458 رو نداره

  10. مهدی ۹۱۱

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    یه درگ میخام بین اف۸ و ۹۱۱ و ۷۲۰

    موافقم 25
    1. MAHDI

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      فعلا درگ بین 911 توربو S و 911 توربو S کروک و 911 GT3 رو CARWOW انجام داده?

      موافقم 11
      مخالفم 8
  11. Mahdi

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    لامبورگینی هم اگه تنفس مصنوعی بود ببینم کسی می تونست با لامبورگینی رقابت کنه

    موافقم 23
    مخالفم 13
    1. Ferrari

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      اگر فراری هم دو دیفرانسیل بود رقیبی براش پیدا نمیشد

      موافقم 22
      مخالفم 12
      1. امین

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (520 ديدگاه)

        نه دیگه بی منطق اومدی اینجارو اگه فراری جفت دیفر هم باشه یه لامبوی تویین توربو با ۹۰۰ اسب لهش میکنه اصن تنفس طبیعی یه دنیای دیگس اگه کسی فقط دنبال پرفورمنس باشه میره دنبال شیرون با چهار توربو اندازه برج خلیفه با ۱۶ سیلندر w که همه رو شخم میزنه(البته ابسولوت هم اونو لوله میکنه)

        موافقم 15
        مخالفم 15
        1. Ferrari

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          من اتفاقا منطقی هستم مثل شماهم خیالبافی نمیکنم
          برندها از توربو استفاده میکنن تا از حجم موتور یا تعداد سیلندر کم بشه وگرنه فراری چلاق نبود میتونست روی موتور ۴٫۵ لیتری توربو شارژ بذاره و ۹۰۰ اسب قدرت بگیره

          موافقم 15
          مخالفم 5
        2. MASIHA

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          یه فراری دفر عقب
          ۱۲ سیلندر
          تنفس طبیعی
          به اسم
          لافراری
          حریییف میطلبد
          فراری له میشع???

          موافقم 8
          مخالفم 10
      2. Bayerische Motoren Werke

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (955 ديدگاه)

        اتفاقا سنگین تر میشد اگر 4 چرخ میشد
        لامبو V10 هست که اگر توربو نصب کنه که دیگه رسما وارد قلمرو هایپرکارا میشه
        لامبو افسار خودروهاشو کشیده الان اینطورین
        اگه ولشون کنه رم میکنن… .

        موافقم 15
        مخالفم 6
        1. Ferrari

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          فراری f8. نود کیلوگرم از لامبو سبکتره با اینکه از شاسی و بدنه فلزی ساخته شده و سیستم چهار چرخ خیلی به وزن f8 اضافه نمیکرد نهایتا ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. امین

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (520 ديدگاه)

          جناب مسیحا لافراری موتور برقی داشت و ۲۰۰ اسبشو از باتری میگرفت آقای انیشتین یکم فکر کنید خوبه ها تنفس طبیعی خالص نبود ینی بود ولی موتور برقی هم داشت اصن نمیدونم چرا طرفدارای فراری فراری رو اینقدر ذلیل میکنن یکم با وقار تر بشید بهتره ها به قول یکی از دوستان قدیمی که تو پست های قدیمی میگفت: از نظر طرفداران فراری بشر ساخته ای بهتر از فراری نداشته بابا یکم واقع بین باشین من چی گفتم شما چی گفتین؟! یه بار آخه به پست هام نگاه کن

          موافقم 9
          مخالفم 6
        3. MASIHA

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          من لافراری رو با هیج لامبو ای مقایسه نکردم
          یه بار به پست هات نگاه کنم؟? تو هنوز منظور کامنت منو نفهمیدی میای میگی انیشتین انیشتین…
          رقیب میخوای ۸۱۲ سوپرفست.
          بازم میگم من لافراری رو مقایسه
          نکردم
          حالا بازم ما فراری رو کوچیک نشون میدیم؟؟؟
          فعلا که شما از باخت لامبو ناراحتی…
          بیخاا باو از ماشین ها لذت ببریم نه از ثانیه ها‌‌‌….

      3. X

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        کار اشتباهیه که بگیم رقیب برای فلان شرکت پیدا نمیشه با گذر زمانی کوتاه رقیب هم پیدا میشه و هیچ شرکتی هیچ وقت تو هر زمینه ای بهتر نبوده.

    2. امیررضا

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (39 ديدگاه)

      منظور توئین توربو بود؟ چون ذاتاً تنفس طبیعیه!

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. امین

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (520 ديدگاه)

        تویین توربو آنقدررررررر در درگ و اسب بخار تاثیر گذاره که خدا میدونه اگه آینده لامبو ۱۰ یا ۱۲ سیلندر های تویین توربو بشه همه رو گردن میزنه لامبو بدون توربو مثل یه اژدهای بی دندونه ولی با جرعت و با اختلاف کم میبازه

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. Sina

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          مثل ب‌ام‌و M5 با دو تا توربو درگ هاشو زیر ۱۱ ثانیه میره
          لامبو بدون توربو خوبه وگرنه با توربو میشه یه ماشین عادی. هرچند تاثیر توربو بسیار زیاده ولی خاص بودن لامبو همینه ، اگه قرار به این نبود فراری با ۳.۹ لیتر نمیتونست برنده بشه ولی با توربو و با فاصله برنده شده
          ولی دارم به پیشرفت مقدار اسب بخار ها نگاه میکنم
          یه زمانی ۴۰۰ اسب بخار قدرت همه سوپراسپرت ها بود ،
          ۵۰۰ اسب بخار دیگه معجزه بود
          بعدش ۵۰۰ شد میانگین همه موتور ها
          بیشترین قدرت گرونترین سدان ها ۴۰۰ اسب بخار بود
          M3 و سدان های اینجوری زیر ۴۰۰ بودن
          بعدش سدان خوب ۵۰۰ شدن و متوسط ها ۴۰۰
          الان سدان بالای ۶۰۰ اسب بخار و سدان کامپکت ۵۰۰ اسب بخاری داریم!!
          و سوپر کار های ۶۵۰ به بالا!!!

          موافقم 4
          مخالفم 5
  12. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    آماده باشید
    مثل اینکه شنبه یا یکشنبه ، خبرهایی در راه هست که میتونه دلار را بالا یا پایین ببره !!!

    فقط نمیدونم در این دوئل ، کدوم پریزیدنت برنده میشه .

    موافقم 11
    مخالفم 3
  13. رامتین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    بنظرم رقابت منصفانه ای نبود. هم گشتاور هم قدرت فراری بیشتر بود که بواسطه توربو بوجود اومد. موتور 5لیتری تنفس طبیعی لامبو واقعا بینظیره و در واقع بهترین موتور 10 سیلندر دنیاست. امیدوارم لامبو بتونه همین موتور را کمی تقویت کنه که کار بسیار سختیه انجام بهبود عملکرد موتورهای اتمسفریک. بااین حال اگه توان را 40 اسب و گشتاور را 80 نیوتن متر بیشتر کنه (500 کیلووات-500 پوند فوت) و بمانند فراری نسبت وزن به قدرت برابر 2 را رعایت کنه، یعنی بتونه کاهش وزنی به اندازه 60 کیلوگرم کم کنه، بنظرم یک دستاورد فوق العاده ای خواهد شد.

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. ارشیاsvj

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      دقیقا ویژگی های اوراکان sto که داره میاد رو گفتی!!!?????

      موافقم 9
      مخالفم 2
  14. مهرداد كمال

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1992 ديدگاه)

    دوتاشون نفسن ?

    موافقم 11
    مخالفم 1
  15. Ali Keyhani

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    King Ferrari??❤?

    موافقم 21
    مخالفم 12
  16. سورنا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    فراری خیلی خوبه دیگه حتی کسی که از ماشین چیزی سرش نمیشه هم میدونه فراری چیه ولی نمیدونم چرا هیچوقت بین این دوتا حتی یه ثانیه هم مکث نمیکنم و انتخابم لامبو هست
    لامبو لامصب یه چیزی داره که هیشکی نداره به قول معروف وقتی ماشین داری مثلا میگی فراری دارم بنز دارم استون دارم و … ولی وختی لامبورگینی داری دیگه نمیگی لامبورگینی دارم بلکه میکی لااااااااااااامبورگینی دارم

    موافقم 21
    مخالفم 12
    1. امین

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (520 ديدگاه)

      اینو مدیون صدای عالی و طراحی بی نظیر و تنفس طبیعیشه به قول یکی از دوستان شیر نه قویترینه نه سریعترین ولی سلطانه چون خااااااااصه

      موافقم 12
      مخالفم 8
    2. Ali Keyhani

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (657 ديدگاه)

      اون شخصیتی که فراری به فرد میده هیچ ماشینی نمیده
      بی دلیل نیست خودروهاش هرچی میگذره قیمت و ارزششون بالا میره و اونقدر خاص هستن که میلیاردر های جهان هم شاید به سختی بتونن بعضی از مدل هاشو داشته باشن
      حالا حالاها هیچ شرکتی جایگاه فراری رو داشته باشه
      اونقدر فراری شاهکار داشته در طول تاریخش که نمیشه فقط در مورد یکیشون صحبت کرد
      از 250 GTO و کالیفرنیا GT گرفته تا F40 و انزو و 288 gto و لافراری
      هروقت شرکتی تونست چنین کارنامه ای داشته باشه اونوقت بیاد خودشو با فراری مقایسه کنه

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. سورنا

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        شخصیت ؟

        یه جمله معروفی بود میگفت شما وختی میخوای کسی بشی فراری میخری

        ولی وختی لامبورگینی میخری که کسی هستی …

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. Ferrari

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          خب شما هم تایید کردی که فراری شخصیت خاصی به صاحبش میده حالا تعجبت برای چی بود؟

          موافقم 7
          مخالفم 5
  17. Ali Keyhani

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    یبار نشد یه درگ هوراکان از فراری شکست بخوره فناش نیان بگن اگر توربو داشت اینجوری میشد اونجوری میشد
    فراری 90% درگ ها رو میبره چه توربو باشه چه تنفس طبیعی چون فراریه و کارشو همیشه به روش خودش انجام میده
    یادشون رفته F12 برلینتا و 812 سوپرفست با اینکه هم تنفس طبیعی بودن هم موتور جلو ولی 99% مواقع اونتادور lp700/4 و اونتادور s و sv شکست میدادن
    الانم 488 پیستا و f8 پرفورمانته و اوو رو میبرن اما همیشه طرفداراش یه بهونه ای دارن
    یبار گیربکس یبار توربو یبار سال تولید…
    نمیشه که اگر صدای موتور تنفس طبیعی میخواین که دیگه نباید توربو توربو کنین با صدای موتور خودروی مورد علاقتون حال کنین
    ما هم با چیزای دیگه

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. R

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1173 ديدگاه)

      تو از اونایی هستی که مثل بچه ها به اخرش نگا میکنی هر کی برد ازاون خوشش میاد اصلا به اعداد ارقام کاری نداری نمیدونی که قدرت بیشتر باعث سرعت بیشتر میشه فاکتورای زیادی هست که بماند وقت با ارزشتره

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. Ali Keyhani

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (657 ديدگاه)

        اگر من میخواستم با چهارتا درگ عاشق یه ماشین بشم که الان 720s و 911 توربو s ماشینای مورد علاقم بودن
        من شمارو خیلی خوب میشناسم
        اسم فراری میاد میخواین آتیش بگیرین
        دلیلشم همه میدونن
        بنده هرگز در بحث های بین فن های فراری و مک لارن و…که قبلا بین کاربران پدال اتفاق افتاده بود شرکت نکردم همیشه از برند مورد علاقم تعریف کردم بدون کوچیک ترین کنایه به برندهای دیگه اما مثل اینکه اینجوری نمیشه و باید جواب بعضیارو داد

        موافقم 8
        مخالفم 7
    2. joojoo

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (276 ديدگاه)

      خوبه حالا توی درگ کار واو توی درگ اولش که همزمان راه افتادن 812 جلوی اونتادور کبیر لوله شدا…..بازم نیشتون بازه…
      فراری اگه جنم داشت میومد با 488GTB اوراکان رو شکست میداد…عظمت لامبورگینی توی انتقال قدرت مشخص میشه…جایی که اونتادور با 300 اسب قدرت کمتر از ویرون….فقط 0.2 توی درگ 400 متر باهاش اختلاف داشت.اونم موقعی که رسیدن به رکورد درگ زیر 11 واسه همه ی سوپرکارسازان رویا بود….اون موقع فراری کجا بود؟؟؟؟؟(گرچه قبلش هم مورسیه لاگوی افسانه ای رکورد 10.8 رو زده بود ولی رسمی نبود)

      موافقم 0
      مخالفم 1
  18. iman

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    یه جوری دوستان از موتور لامبورگینی تعریف میکنن مثل اینکه اطلاع ندارن این موتور ساخته آئودی هست،اسم و تاریخچه فراری برای شکست لامبورگینی کفایت میکنه،فراری کجا لامبو کجا

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. AMH-mc20

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      هنوزم؟؟؟!!!!!!

    2. OMID

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      انجین ده سیلندر لامبورگینی با سرمایه و سفارش ائودی توسط خود لامبورگینی ساخته شد و توی r8 هم ازش استفاده شد
      موتور دوازده سیلندر هم که اختصاصی خودشه
      اگر به این حرفا باشه که فراری هم با مازراتی و آلفا موتور مشترک داشت و در تصاحب فیات بود

      موافقم 11
      مخالفم 5
    3. R

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1173 ديدگاه)

      این موتور ساخت لامبورگینیه که داده ائودی ار ۸ هم از اون استفاده میکنه اونی که تو میگی موتور یوروسه که اره لامبورگینی واسه شاسی بلندش از ائودی گرفته بازم تغییراتی توش داده
      دیگه اطلاعات غلط به بچه ها نده افرین

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. iman

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        این موتور توسط آئودی طراحی شده ،حالا اگر لامبورگینی هم میسازه دلیل نمیشه که متعلق به خودش باشه،مگه ایران خودرو که موتور tu5 رو میسازه مال خودشه.انقدر با اعتماد به نفس بالا صحبت نکن دوست عزیز.گیرم کسی اطلاعات غلط هم داشته باشه میاد اینجا درستش رو یاد میگیره

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. joojoo

          ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (276 ديدگاه)

          وقتی اطلاعات نداری مجبوری؟؟؟؟قبل این موتور5.2 لیتری V10…لامبو از موتور 5 لیتری توی گایاردو استفاده میکرد. این موتور ارتقا یافته ی همون موتوره…که کاراشو خود لامبو انجام داده….این وسط آئودی هم چون سرمایه گذاری کرده روی تحقیق و توسعه ی این موتور…ازش استفاده میکنه…وگرنه آئودی موتور Hi rev نمیتونه بسازه

  19. MASIHA

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    انتخاب بین دوتا عشق
    بین زیبایی و پرستیژ
    بین دو ایتالیایی
    بین اسب و گاو
    بین لامبود و فراری

    برای من غیر ممکنه.
    یا هردو
    یا هیچکدام

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. X

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      دقیقا… فوتبال نیست که تعصب داشته باشین. باور کنین خود اینشرکت ها هم اینقدر تعصب ندارن که بعضیا دارن. هر دو عالین و عشقن فقط ممکنه یکی در برخی زمینه عالی باشه اون یکی عالی تر.

  20. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    لامبورگینی ها یه جوری تو همه درگ ها میبازن که احتمالا اگه تو ایران میومدن توسط پراید بی پی های طرح کره عفت شون خدشه دار میشد!

  21. MAHDI

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    امروز درگ تایمز رقابت بین مکلارن 720 و فراری F8 رو انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا