هرچند فراری و لامبورگینی هردو ایتالیایی هستند اما این دو شرکت در محصولات خود رویکردهای متفاوتی دارند. بهعنوانمثال، فراریها محرک عقب هستند درحالیکه لامبورگینیها همگی بهصورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود میبرند. این تفاوت در پرفورمنس خودروهای روی پیست کاملاً احساس میشود و مصداق آنرا میتوان در همین رقابتی که درگ تایمز بین فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اوراکان اوو ترتیب داده است مشاهده کرد.
در سینهٔ فراری یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد. بااینحال، درحالیکه در فراری نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود، هر چهارچرخ لامبورگینی نیرو دریافت میکنند. انتقال قدرت نیز در هردو خودرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد.
این دو سوپراسپرت ایتالیایی در سه مسابقهٔ درگ به مصاف هم میروند که در همهٔ آنها فراری پیروز میشود. در مسابقهٔ اول، درحالیکه فراری در تلاش برای یافتن کشش بود، لامبورگینی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود برتری قابلتوجهی کسب کرد اما بهمحض اینکه اسب رقصان مارانلو به کشش کافی دست یافت، خود را به رقیب رسانده و درست پیش از آنکه لامبورگینی بتواند بهعنوان پیروز از خط پایان عبور کند از آن پیشی گرفت. در این درگ، فراری زمان ۱۰.۴۵ ثانیه و لامبورگینی ۱۰.۶۶ ثانیه را به ثبت رساندند.
در مسابقهٔ دوم هنگامیکه چراغهای موسوم به درخت کریسمس سبز شدند، گویا رانندهٔ لامبورگینی خواب بود و فراری بهراحتی پیروز شد. به همین دلیل این درگ را نمیتوان صحیح دانست اما پسازاین، دو ماشین بار دیگر پشت خط شروع قرار گرفتند تا برای سومین بار نبردی را آغاز کنند. این مسابقهٔ سوم شبیه به درگ اول بود زیرا هرچند سامانهٔ چهارچرخ محرک به اوراکان کمک کرد که در ابتدا جلو بیفتد اما این کافی نبود تا بتواند F8 قدرتمند را مغلوب کند. تایمهای این درگ نیز برای لامبورگینی و فراری به ترتیب ۱۰.۷ ثانیه و ۱۰.۴ ثانیه بودند.
مشخصات فنی
فراری F8 تریبوتو | لامبورگینی اوراکان اوو | |
پیشرانه | ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۳۵ کیلوگرم | ۱۴۲۲ کیلوگرم |
قیمت | ۲۷۹,۴۵۰ دلار | ۲۶۴,۹۷۰ دلار |
ارشیاsvj
۲۷ شهریور ۱۳۹۹معلوم بود فراری میبره.
Bayerische Motoren Werke
۲۷ شهریور ۱۳۹۹صدای هوراکان واسه خریدش منو قانع میکنه اگر شرایطشو داشتم تازه اونم از نوع پرفورمانته رنگ نارنجی !!
غرش یعنی این بقیه سوت میکشن … .
AMH-mc20
۲۸ شهریور ۱۳۹۹خخخخخخخخخخخ اره اصلا صدای فراری نمیومد هوراکان صداش همه جارو برداشته بود
ارشیاsvj
۲۸ شهریور ۱۳۹۹یه ماشین هست که صدای باحال تری داره:
اونتادور!!!!!!?????
Reza
۲۸ شهریور ۱۳۹۹نتیجه درگ هر چی باشه کوچکترین اهمیتی واسم نداره انتخاب من هوراکان
Amir
۲۱ دی ۱۴۰۱اگه لامبورگینی هم مثل فراری از توربو استفاده کنه فراری رو لوله میکنه
امیر
۲۷ شهریور ۱۳۹۹سلطان بی چون و چرا فقط فراری???
امین
۲۷ شهریور ۱۳۹۹Sf90 کپی این نی؟!
امیر
۲۸ شهریور ۱۳۹۹Sf90 بعد این اومد
Moein
۲۷ شهریور ۱۳۹۹در برابر جفتشون هیچ حرفی نیست
دو تا اسطوره که به تنهایی نصف جذابیت دنیای خودرو رو به دوش میکشن ??
♤Angus_812♤
۲۷ شهریور ۱۳۹۹فنی که برتری با فراری هستش
ولی هیچ وقت نمیتونه صدای جذاب تنفس طبیعی لامبورگینی رو داشته باشه
به نظرم فراری هر چند خاصه ولی هیچ وقت مثله لامبورگینی جذاب نبوده
AMH-mc20
۲۸ شهریور ۱۳۹۹علت صدای لامبورگینی بخاطر تنفس طبیعی بودنشه؟
♤Angus_812♤
۲۸ شهریور ۱۳۹۹بله چون توربو صدای واقعی رو سرکوب میکنه
Sina
۲۷ شهریور ۱۳۹۹فراری و لامبو خیلی خوبن
البته به نظرم قیافه ی ۴۸۸ و ۴۵۸ از F8 خیلی بهتره
ولی در پرفورمنسش هیچ شکی نیست.
لامبورگینی هم واقعا اون موتور بینهایت عالیه
Ghibli
۲۸ شهریور ۱۳۹۹458 یه اسطوره بود که دیگه تکرار نمیشه…..
AMH-mc20
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اره خودم تو یکی از تعمیرگاهای اندرزگو پلاک ملی دیدم عجب چیزی بود!!!!!مخم سوت کشید
محمدهادی
۲۷ شهریور ۱۳۹۹بلاخاره دو برادر ناتنی ایتالیایی در کنار هم برای یک سرشاخ شدن جانانه قرار گرفتن
رقابت لامبو و فراری یکی از کلاسیک ترین رویارویی های دنیا بوده و هست
دم جفتشون گرم
هرکدومشون یه قطب بزرگین براخودشون
اما من یک لامبو پرست تند هستم
NISSAN GTR SOLTAN
۲۷ شهریور ۱۳۹۹عملکرد f8 راضی کننده نیست
من انتظار داشتم حداقل به تایم زیر 10.2 دست پیدا کنه
انتخاب من هوراکان با اون موتور تنفس طبیعی و صدای فوق العاده زیباشه
گرچه پرفورمنته و اوو تایم های بهتری هم میتونن ثبت کنن
وقتی پای انجین تنفس طبیعی لامبو میاد وسط اعداد و ارقام برام بی معنی میشه
SF90 STRADALE
۲۷ شهریور ۱۳۹۹معمولاً درگ ها رو فراری میبره
جذابیت و صدای اگزوز رو لامبورگینی
در مجموع ایتالیایی ها بهترین هستن ??
Roozbeh
۲۸ شهریور ۱۳۹۹معمولا نه کمتر پیش میاد فراری ببره اونم فقط به خاطر شتاب بهتر صفر تا دویست به لطف توربو شارژر وگرنه دیدیم پرفورمانته ۴۵۸ اسپشیاله رو له کرد svj هم ۸۱۲ سوپرفست رو
MASIHA
۲۸ شهریور ۱۳۹۹svj رقیب ۸۱۲ سوپر فسته؟؟؟؟!!
joojoo
۳۰ شهریور ۱۳۹۹از نظر پرفورمنس بله. 812 رکوردش توی پیست فیورانو با رکورد پیستا یکیه….یعنی خیلی ساده بخوام بگم…فراری یه سوپراسپورت وحشی موتورجلو ساخته که قابلیت رانندگی به صورت GT رو هم داره….هم از نظر قدرت…هم گشتاور….و هم عملکرد توی پیست….وقتی در حد یه سوپرکار ظاهر میشه…یعنی میشه با سوپرکارها مقایسش کرد
SF90 STRADALE
۲۸ شهریور ۱۳۹۹چند وقتیه سکوت کردم ببینم دوستان چی میگن
یادتونه چطور یک نفره با گروهی از طرفدارن مکلارن کل میگرفتم ؟؟؟؟
فکر می کنید دلیلش چی بود ؟؟؟؟
همش می گفتین ولش کن کوتاه بیا اینقدر متعصبانه از فراری طرفداری نکن و از این حرفا
حالا شاید دلیل کل کل های منو فهمیده باشید
دلیلش کامنت هایی هست که امروز و دیروز تو این پست گذاشته شد
اگه در برابر بعضیا سکوت کنی بیشترین ظلم رو به خودت کردی
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹خوب متعصبی دیگه. مثلا حتما میگی اق8 ظاهر قشنگ تری داره معلومه که نداره یا شاید حتی بگی صدا فراری هم بهتره. من عاشق هردو هستم ولی متعصبانه نظر نمیدم. مثلا فراری کاملا در زمینه هایپر اسپورت از لامبورگینی برتره ولی نه اینکه همه چیز فراری از همه چیز همه شرکتای دیگه بهتر باشه. من تو اکثر نظرهاتون اینو دیدم که فراری از هر لحاظ از هر چیزی بهتره. خوب این نظر متعصبانه هست دیگه
Hussein
۲۷ شهریور ۱۳۹۹فراری رو خیلی دوست دارم
اماf8 رو نه
نمیدونم چرا
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹چون دیگه ظاهر افسانه ای 458 رو نداره
مهدی ۹۱۱
۲۷ شهریور ۱۳۹۹یه درگ میخام بین اف۸ و ۹۱۱ و ۷۲۰
MAHDI
۲۷ شهریور ۱۳۹۹فعلا درگ بین 911 توربو S و 911 توربو S کروک و 911 GT3 رو CARWOW انجام داده?
Mahdi
۲۷ شهریور ۱۳۹۹لامبورگینی هم اگه تنفس مصنوعی بود ببینم کسی می تونست با لامبورگینی رقابت کنه
Ferrari
۲۷ شهریور ۱۳۹۹اگر فراری هم دو دیفرانسیل بود رقیبی براش پیدا نمیشد
امین
۲۷ شهریور ۱۳۹۹نه دیگه بی منطق اومدی اینجارو اگه فراری جفت دیفر هم باشه یه لامبوی تویین توربو با ۹۰۰ اسب لهش میکنه اصن تنفس طبیعی یه دنیای دیگس اگه کسی فقط دنبال پرفورمنس باشه میره دنبال شیرون با چهار توربو اندازه برج خلیفه با ۱۶ سیلندر w که همه رو شخم میزنه(البته ابسولوت هم اونو لوله میکنه)
Ferrari
۲۸ شهریور ۱۳۹۹من اتفاقا منطقی هستم مثل شماهم خیالبافی نمیکنم
برندها از توربو استفاده میکنن تا از حجم موتور یا تعداد سیلندر کم بشه وگرنه فراری چلاق نبود میتونست روی موتور ۴٫۵ لیتری توربو شارژ بذاره و ۹۰۰ اسب قدرت بگیره
MASIHA
۲۸ شهریور ۱۳۹۹یه فراری دفر عقب
۱۲ سیلندر
تنفس طبیعی
به اسم
لافراری
حریییف میطلبد
فراری له میشع???
Bayerische Motoren Werke
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اتفاقا سنگین تر میشد اگر 4 چرخ میشد
لامبو V10 هست که اگر توربو نصب کنه که دیگه رسما وارد قلمرو هایپرکارا میشه
لامبو افسار خودروهاشو کشیده الان اینطورین
اگه ولشون کنه رم میکنن… .
Ferrari
۲۸ شهریور ۱۳۹۹فراری f8. نود کیلوگرم از لامبو سبکتره با اینکه از شاسی و بدنه فلزی ساخته شده و سیستم چهار چرخ خیلی به وزن f8 اضافه نمیکرد نهایتا ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم
امین
۲۸ شهریور ۱۳۹۹جناب مسیحا لافراری موتور برقی داشت و ۲۰۰ اسبشو از باتری میگرفت آقای انیشتین یکم فکر کنید خوبه ها تنفس طبیعی خالص نبود ینی بود ولی موتور برقی هم داشت اصن نمیدونم چرا طرفدارای فراری فراری رو اینقدر ذلیل میکنن یکم با وقار تر بشید بهتره ها به قول یکی از دوستان قدیمی که تو پست های قدیمی میگفت: از نظر طرفداران فراری بشر ساخته ای بهتر از فراری نداشته بابا یکم واقع بین باشین من چی گفتم شما چی گفتین؟! یه بار آخه به پست هام نگاه کن
MASIHA
۲۹ شهریور ۱۳۹۹من لافراری رو با هیج لامبو ای مقایسه نکردم
یه بار به پست هات نگاه کنم؟? تو هنوز منظور کامنت منو نفهمیدی میای میگی انیشتین انیشتین…
رقیب میخوای ۸۱۲ سوپرفست.
بازم میگم من لافراری رو مقایسه
نکردم
حالا بازم ما فراری رو کوچیک نشون میدیم؟؟؟
فعلا که شما از باخت لامبو ناراحتی…
بیخاا باو از ماشین ها لذت ببریم نه از ثانیه ها….
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹کار اشتباهیه که بگیم رقیب برای فلان شرکت پیدا نمیشه با گذر زمانی کوتاه رقیب هم پیدا میشه و هیچ شرکتی هیچ وقت تو هر زمینه ای بهتر نبوده.
امیررضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۹منظور توئین توربو بود؟ چون ذاتاً تنفس طبیعیه!
امین
۲۷ شهریور ۱۳۹۹تویین توربو آنقدررررررر در درگ و اسب بخار تاثیر گذاره که خدا میدونه اگه آینده لامبو ۱۰ یا ۱۲ سیلندر های تویین توربو بشه همه رو گردن میزنه لامبو بدون توربو مثل یه اژدهای بی دندونه ولی با جرعت و با اختلاف کم میبازه
Sina
۲۸ شهریور ۱۳۹۹مثل بامو M5 با دو تا توربو درگ هاشو زیر ۱۱ ثانیه میره
لامبو بدون توربو خوبه وگرنه با توربو میشه یه ماشین عادی. هرچند تاثیر توربو بسیار زیاده ولی خاص بودن لامبو همینه ، اگه قرار به این نبود فراری با ۳.۹ لیتر نمیتونست برنده بشه ولی با توربو و با فاصله برنده شده
ولی دارم به پیشرفت مقدار اسب بخار ها نگاه میکنم
یه زمانی ۴۰۰ اسب بخار قدرت همه سوپراسپرت ها بود ،
۵۰۰ اسب بخار دیگه معجزه بود
بعدش ۵۰۰ شد میانگین همه موتور ها
بیشترین قدرت گرونترین سدان ها ۴۰۰ اسب بخار بود
M3 و سدان های اینجوری زیر ۴۰۰ بودن
بعدش سدان خوب ۵۰۰ شدن و متوسط ها ۴۰۰
الان سدان بالای ۶۰۰ اسب بخار و سدان کامپکت ۵۰۰ اسب بخاری داریم!!
و سوپر کار های ۶۵۰ به بالا!!!
NAVID۰۰۹۸
۲۷ شهریور ۱۳۹۹آماده باشید
مثل اینکه شنبه یا یکشنبه ، خبرهایی در راه هست که میتونه دلار را بالا یا پایین ببره !!!
فقط نمیدونم در این دوئل ، کدوم پریزیدنت برنده میشه .
رامتین
۲۷ شهریور ۱۳۹۹بنظرم رقابت منصفانه ای نبود. هم گشتاور هم قدرت فراری بیشتر بود که بواسطه توربو بوجود اومد. موتور 5لیتری تنفس طبیعی لامبو واقعا بینظیره و در واقع بهترین موتور 10 سیلندر دنیاست. امیدوارم لامبو بتونه همین موتور را کمی تقویت کنه که کار بسیار سختیه انجام بهبود عملکرد موتورهای اتمسفریک. بااین حال اگه توان را 40 اسب و گشتاور را 80 نیوتن متر بیشتر کنه (500 کیلووات-500 پوند فوت) و بمانند فراری نسبت وزن به قدرت برابر 2 را رعایت کنه، یعنی بتونه کاهش وزنی به اندازه 60 کیلوگرم کم کنه، بنظرم یک دستاورد فوق العاده ای خواهد شد.
ارشیاsvj
۲۷ شهریور ۱۳۹۹دقیقا ویژگی های اوراکان sto که داره میاد رو گفتی!!!?????
مهرداد كمال
۲۷ شهریور ۱۳۹۹دوتاشون نفسن ?
Ali Keyhani
۲۷ شهریور ۱۳۹۹King Ferrari??❤?
سورنا
۲۷ شهریور ۱۳۹۹فراری خیلی خوبه دیگه حتی کسی که از ماشین چیزی سرش نمیشه هم میدونه فراری چیه ولی نمیدونم چرا هیچوقت بین این دوتا حتی یه ثانیه هم مکث نمیکنم و انتخابم لامبو هست
لامبو لامصب یه چیزی داره که هیشکی نداره به قول معروف وقتی ماشین داری مثلا میگی فراری دارم بنز دارم استون دارم و … ولی وختی لامبورگینی داری دیگه نمیگی لامبورگینی دارم بلکه میکی لااااااااااااامبورگینی دارم
امین
۲۷ شهریور ۱۳۹۹اینو مدیون صدای عالی و طراحی بی نظیر و تنفس طبیعیشه به قول یکی از دوستان شیر نه قویترینه نه سریعترین ولی سلطانه چون خااااااااصه
Ali Keyhani
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اون شخصیتی که فراری به فرد میده هیچ ماشینی نمیده
بی دلیل نیست خودروهاش هرچی میگذره قیمت و ارزششون بالا میره و اونقدر خاص هستن که میلیاردر های جهان هم شاید به سختی بتونن بعضی از مدل هاشو داشته باشن
حالا حالاها هیچ شرکتی جایگاه فراری رو داشته باشه
اونقدر فراری شاهکار داشته در طول تاریخش که نمیشه فقط در مورد یکیشون صحبت کرد
از 250 GTO و کالیفرنیا GT گرفته تا F40 و انزو و 288 gto و لافراری
هروقت شرکتی تونست چنین کارنامه ای داشته باشه اونوقت بیاد خودشو با فراری مقایسه کنه
سورنا
۲۸ شهریور ۱۳۹۹شخصیت ؟
یه جمله معروفی بود میگفت شما وختی میخوای کسی بشی فراری میخری
ولی وختی لامبورگینی میخری که کسی هستی …
Ferrari
۲۸ شهریور ۱۳۹۹خب شما هم تایید کردی که فراری شخصیت خاصی به صاحبش میده حالا تعجبت برای چی بود؟
Ali Keyhani
۲۸ شهریور ۱۳۹۹یبار نشد یه درگ هوراکان از فراری شکست بخوره فناش نیان بگن اگر توربو داشت اینجوری میشد اونجوری میشد
فراری 90% درگ ها رو میبره چه توربو باشه چه تنفس طبیعی چون فراریه و کارشو همیشه به روش خودش انجام میده
یادشون رفته F12 برلینتا و 812 سوپرفست با اینکه هم تنفس طبیعی بودن هم موتور جلو ولی 99% مواقع اونتادور lp700/4 و اونتادور s و sv شکست میدادن
الانم 488 پیستا و f8 پرفورمانته و اوو رو میبرن اما همیشه طرفداراش یه بهونه ای دارن
یبار گیربکس یبار توربو یبار سال تولید…
نمیشه که اگر صدای موتور تنفس طبیعی میخواین که دیگه نباید توربو توربو کنین با صدای موتور خودروی مورد علاقتون حال کنین
ما هم با چیزای دیگه
R
۲۸ شهریور ۱۳۹۹تو از اونایی هستی که مثل بچه ها به اخرش نگا میکنی هر کی برد ازاون خوشش میاد اصلا به اعداد ارقام کاری نداری نمیدونی که قدرت بیشتر باعث سرعت بیشتر میشه فاکتورای زیادی هست که بماند وقت با ارزشتره
Ali Keyhani
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اگر من میخواستم با چهارتا درگ عاشق یه ماشین بشم که الان 720s و 911 توربو s ماشینای مورد علاقم بودن
من شمارو خیلی خوب میشناسم
اسم فراری میاد میخواین آتیش بگیرین
دلیلشم همه میدونن
بنده هرگز در بحث های بین فن های فراری و مک لارن و…که قبلا بین کاربران پدال اتفاق افتاده بود شرکت نکردم همیشه از برند مورد علاقم تعریف کردم بدون کوچیک ترین کنایه به برندهای دیگه اما مثل اینکه اینجوری نمیشه و باید جواب بعضیارو داد
joojoo
۳۰ شهریور ۱۳۹۹خوبه حالا توی درگ کار واو توی درگ اولش که همزمان راه افتادن 812 جلوی اونتادور کبیر لوله شدا…..بازم نیشتون بازه…
فراری اگه جنم داشت میومد با 488GTB اوراکان رو شکست میداد…عظمت لامبورگینی توی انتقال قدرت مشخص میشه…جایی که اونتادور با 300 اسب قدرت کمتر از ویرون….فقط 0.2 توی درگ 400 متر باهاش اختلاف داشت.اونم موقعی که رسیدن به رکورد درگ زیر 11 واسه همه ی سوپرکارسازان رویا بود….اون موقع فراری کجا بود؟؟؟؟؟(گرچه قبلش هم مورسیه لاگوی افسانه ای رکورد 10.8 رو زده بود ولی رسمی نبود)
iman
۲۸ شهریور ۱۳۹۹یه جوری دوستان از موتور لامبورگینی تعریف میکنن مثل اینکه اطلاع ندارن این موتور ساخته آئودی هست،اسم و تاریخچه فراری برای شکست لامبورگینی کفایت میکنه،فراری کجا لامبو کجا
AMH-mc20
۲۸ شهریور ۱۳۹۹هنوزم؟؟؟!!!!!!
OMID
۲۸ شهریور ۱۳۹۹انجین ده سیلندر لامبورگینی با سرمایه و سفارش ائودی توسط خود لامبورگینی ساخته شد و توی r8 هم ازش استفاده شد
موتور دوازده سیلندر هم که اختصاصی خودشه
اگر به این حرفا باشه که فراری هم با مازراتی و آلفا موتور مشترک داشت و در تصاحب فیات بود
R
۲۸ شهریور ۱۳۹۹این موتور ساخت لامبورگینیه که داده ائودی ار ۸ هم از اون استفاده میکنه اونی که تو میگی موتور یوروسه که اره لامبورگینی واسه شاسی بلندش از ائودی گرفته بازم تغییراتی توش داده
دیگه اطلاعات غلط به بچه ها نده افرین
iman
۲۸ شهریور ۱۳۹۹این موتور توسط آئودی طراحی شده ،حالا اگر لامبورگینی هم میسازه دلیل نمیشه که متعلق به خودش باشه،مگه ایران خودرو که موتور tu5 رو میسازه مال خودشه.انقدر با اعتماد به نفس بالا صحبت نکن دوست عزیز.گیرم کسی اطلاعات غلط هم داشته باشه میاد اینجا درستش رو یاد میگیره
joojoo
۳۰ شهریور ۱۳۹۹وقتی اطلاعات نداری مجبوری؟؟؟؟قبل این موتور5.2 لیتری V10…لامبو از موتور 5 لیتری توی گایاردو استفاده میکرد. این موتور ارتقا یافته ی همون موتوره…که کاراشو خود لامبو انجام داده….این وسط آئودی هم چون سرمایه گذاری کرده روی تحقیق و توسعه ی این موتور…ازش استفاده میکنه…وگرنه آئودی موتور Hi rev نمیتونه بسازه
MASIHA
۲۸ شهریور ۱۳۹۹انتخاب بین دوتا عشق
بین زیبایی و پرستیژ
بین دو ایتالیایی
بین اسب و گاو
بین لامبود و فراری
…
برای من غیر ممکنه.
یا هردو
یا هیچکدام
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹دقیقا… فوتبال نیست که تعصب داشته باشین. باور کنین خود اینشرکت ها هم اینقدر تعصب ندارن که بعضیا دارن. هر دو عالین و عشقن فقط ممکنه یکی در برخی زمینه عالی باشه اون یکی عالی تر.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۹ شهریور ۱۳۹۹لامبورگینی ها یه جوری تو همه درگ ها میبازن که احتمالا اگه تو ایران میومدن توسط پراید بی پی های طرح کره عفت شون خدشه دار میشد!
MAHDI
۲۹ شهریور ۱۳۹۹امروز درگ تایمز رقابت بین مکلارن 720 و فراری F8 رو انجام داد.