کاملاً واضح است که پیست خانهٔ فراری SF90 استراداله و مکلارن 765LT محسوب میشود. هردوی این خودروها از نهایت مهندسی و الکترونیک برای کاستن دهمهای ثانیه از تایم پیست استفاده میکنند. حال اما سرانجام میتوانیم رویارویی این دو ستارهٔ دنیای سوپراسپرتها را ببینیم زیرا درگتایمز آنها روی مسیر ۴۰۰ متر درگ در برابر هم قرار داده است. برای برگزاری این رقابت جذاب، جان هنسی علاوه بر تهیهٔ مکلارن 765LT، مسیر درگ اختصاصی خود را هم در اختیار درگتایمز قرار داده است.
روی کاغذ به نظر میرسد این رقابت بسیار نزدیک باشد زیرا هرچند فراری قویتر است و از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود میبرد اما 765LT بسیار سبکتر است و این میتواند کمبود قدرت و انتقال قدرت محرک عقب آنرا جبران کند؛ اما این درگ روی آسفالت معمولی برگزار شده که در آن کشش همیشه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، در هر سه درگی که از حالت ایستاده برگزار شد، سامانهٔ چهارچرخ محرک و نیروی الکتریسیتهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی SF90 بهراحتی آنرا به پیروزی رساند بهگونهای که در پایان هر سه درگ بیشتر از طول یک خودرو از رقیب بریتانیایی جلوتر بود.
اما در مسابقهٔ رولینگ همهچیز تغییر میکند. در آغاز رقابت از سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت، مکلارن یک موشک مطلق است. علاوه بر این، وقتی به تایمهایی که در این درگها ثبت شده نگاه میکنیم هم میبینیم که دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند زیرا فراری مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۹۸ ثانیه طی کرده و مکلارن تنها چند دهم ثانیه دیرتر، ظرف ۱۰.۲۵ از خط پایان عبور کرده است. این در حالی است که سرعت فراری هنگام عبور از خط پایان ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت و سرعت مکلارن ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.
مشخصات فنی
مکلارن 765LT | فراری SF90 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۷۶۵ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
وزن | ۱۳۷۴ کیلوگرم | ۱۶۱۰ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
قیمت | ۴۳۰ هزار دلار | ۶۳۰ هزار دلار |
یوتیوب:
Hossein.Car.Lover
۳ فروردین ۱۴۰۰سلام عرض میکنم خدمت همه ی دوستان عزیز.
بنده چند وقتی پدال رو دنبال میکردم تا بالاخره امروز تصمیم گرفتم اکانت بسازم.امیدوارم با احترام به یکدیگر اوقات خوشی رو باهم داشته باشیم???
Amir
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اینکه فراری تو درگ 1.4 مایل بهتر باشه یه چیز کاملا طبیعییه خب 4چرخ متحرک داره و سیستم های الکتریک…
تو رولینگ باید بگم که مکلارن تا سرعت حدود 270 تا میتونه تو رول جلوی sf90 باشه بعدش نه!!
اگه دقت کنید میبینید که حداکثر سرعت های اعلام شده فراری 211 مایل و مکلارن 203مایل
پس انقدر نگید مکلارن بهتره!
در زمن درگ تایمز برایه بار دوم این دو خودرو رو مقابل هم قرار داد و باز هم sf90 با اختلاف بیشتر شکستش داد.
اینم بگم که فراری اگه خودش بخواد میتونه یه ماشین بزنه که تمام محصولات مکلارنو به فنا بده ولی برعکس مکلارن حدفش این نیست، فراری sf90 هم ساختش تا نشون بده که اگه بخواد میتونه خیلی راحت مکلارنو شکست بده.
درباره قیمتاش هم باید بگم که خب طبیعیه که فراری گرونتر باشه چون خیلی سیستم های پیشرفته تری نسبت به مکلارن داره.
تو این فیلمم باید بگم که راننده sf90خیلی افتضاح دنده میداد اصلا نمیزاشت دور بگیره (فیلمای دیگه sf90 رو دیدم که میگم)
علت اینکه مکلارن تو دور 1.2 بهتر بود این بود که وزن کمتری داشت و فراری هم از سرعت 210 به بالا دیگه 1000 اسب بخار نیست و موتور های الکتریکی از کار میوفتن.
ولی بازم میگم اگه هر دو خودرو رو تو مسیر مستقیم خیلی طولانی بزاریم مطمئن باشید sf90 سریعتره
تو پیست هم که اصلا مکلارن عددی نیست که بخواد رقابت کنه..