کاملاً واضح است که پیست خانهٔ فراری SF90 استراداله و مکلارن 765LT محسوب میشود. هردوی این خودروها از نهایت مهندسی و الکترونیک برای کاستن دهمهای ثانیه از تایم پیست استفاده میکنند. حال اما سرانجام میتوانیم رویارویی این دو ستارهٔ دنیای سوپراسپرتها را ببینیم زیرا درگتایمز آنها روی مسیر ۴۰۰ متر درگ در برابر هم قرار داده است. برای برگزاری این رقابت جذاب، جان هنسی علاوه بر تهیهٔ مکلارن 765LT، مسیر درگ اختصاصی خود را هم در اختیار درگتایمز قرار داده است.
روی کاغذ به نظر میرسد این رقابت بسیار نزدیک باشد زیرا هرچند فراری قویتر است و از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود میبرد اما 765LT بسیار سبکتر است و این میتواند کمبود قدرت و انتقال قدرت محرک عقب آنرا جبران کند؛ اما این درگ روی آسفالت معمولی برگزار شده که در آن کشش همیشه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، در هر سه درگی که از حالت ایستاده برگزار شد، سامانهٔ چهارچرخ محرک و نیروی الکتریسیتهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی SF90 بهراحتی آنرا به پیروزی رساند بهگونهای که در پایان هر سه درگ بیشتر از طول یک خودرو از رقیب بریتانیایی جلوتر بود.
اما در مسابقهٔ رولینگ همهچیز تغییر میکند. در آغاز رقابت از سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت، مکلارن یک موشک مطلق است. علاوه بر این، وقتی به تایمهایی که در این درگها ثبت شده نگاه میکنیم هم میبینیم که دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند زیرا فراری مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۹۸ ثانیه طی کرده و مکلارن تنها چند دهم ثانیه دیرتر، ظرف ۱۰.۲۵ از خط پایان عبور کرده است. این در حالی است که سرعت فراری هنگام عبور از خط پایان ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت و سرعت مکلارن ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.
مشخصات فنی
مکلارن 765LT | فراری SF90 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۷۶۵ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
وزن | ۱۳۷۴ کیلوگرم | ۱۶۱۰ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
قیمت | ۴۳۰ هزار دلار | ۶۳۰ هزار دلار |
یوتیوب:
Farzad
۸ اسفند ۱۳۹۹خوب شد نتیجه رو تو متن لو دادین و گرنه کی حوصله ویدیوهای درگ تایمزو داره !
carwow میتونه خیلی جذاب تر باشه به همراه یه پورشه !
رخش تازه نفس مارانللو به رقبای گردن کلفت تری نیاز داره .
منتظر یه لپ تایم استثنایی در جهنم سبز هم هستیم .
پدر خودرو سازی جهان
۸ اسفند ۱۳۹۹وقتی از مکلارن با اون عظمت ببره، دیگه انتظار دارین تو مسابقه با پورشه، ببازه؟!
البته منم اصلا به درگ تایمز اعتقادی ندارم فقط درگ های کارواو ❤️
در ضمن فکر نمیکنم از این خبرا تو کارواو باشه،چون کارواو گرون ترین ماشین هایی که برا درگ میاره حداکثر ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارند
ولی امید وارم به زودی این مسابقه را از کارواو ببینیم
Farzad
۸ اسفند ۱۳۹۹carwow یک بار درگی بین لافراری و انزو برگزار کرد ، فکر میکنم هر چیزی که برای مخاطب جذابیت داشته باشه میارن .
Amir
۸ اسفند ۱۳۹۹کارواو به کنار ولی درگ تایمز هم خیلی معتبر هست درگ هایی که میزاره
فراری=بهترین?
Hadi
۸ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوب و دیدنی بود ?
مکلارن با قدرت وزن کمتر از فراری شکست خورد…
SF99 واقعاً شاهکاره و عملکردی فوق العاده تو پیست و درگ داره…
تازه با 1000اسب ولی پورشه این کارو با 640 اسب انجام میده ولی یه کم کندتر ولی ن در حد 360 اسب اختلاف…
هر دوی اینا خیلی سریعن و درگشون خیلی جذاب میشه ?…
اون SF90 لامصب عجب رخی داره ?
SRT
۸ اسفند ۱۳۹۹اولا ک خیلی دیر مطلبشو گذاشتین
دوما هیچکدوم اونطور ک باید تایم نزدن مخصوصا مکلارن
و در اخر فراریه رو حالت تمام الکتریکی از خاور پدربزرگم هم کند تر بود.
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹معلوم نیست واقعا، نه سوپر اسپرت نه هایپرکار تو هیچ دسته ای قرار نمی گیره.
عشق دود و لاستیک.
۱۰ اسفند ۱۳۹۹نه داش سوپر اسپرته
هایپر کار کا از طرف خود شرکت هایپر کار معرفی میشن ولی sf90 رو خود فراری سوپر اسپورت معرفی کرد.دلیل دوم اینه که هایپر کار ها عموما قدرت هایی بیش از 1000 اسب بخار دارند
Shirko
۸ اسفند ۱۳۹۹یه نتیجه کاملا دروغ
England
۸ اسفند ۱۳۹۹farzad
یجوری میگی به رقبای گردن کلفت تری نیاز داره انگار در شرایط برابر مکلارن رو شکست داده.
بهتره بازم یه نگاه به جدول مقایسه دو خودرو بکنی و متوجه بشی که همچین کار شاخی نکرده… اگر در شرایط برابر بودن فراری بدجور شکست میخورد… اینجام که رول رو باخت یعنی یه تحقیر بزرگ برای فراری با اون قیمتو 1000 اسب و دو دفرانسیل و موتور الکتریکی و …
به قول دوستمون یک – یک مساوی نه شکست برای مکلارن.
البته خب شکست دادن بچه مکلارن هم برای رقبا یک دستاورد بزرگه بسکه مکلارن قدرتمنده و سر از پا نمیشناسن وقتی شکستش بدن.
قبلا هم بعد 4 سال پورشه تونست مکلارن 720 اس رو شکست بده و سر از پا نمیشناختن و توی رول شکست خوردن البته من کار پورشه بزرگتر از فراری میدونم چون پورشه اگر توی رول هم شکست خورد با قدرت کمتر و وزن بیشتر بود. نه با قدرت بیشتر و کلی تکنولوژی بیشتر.
قبلا هم گفتم اگر با این مشخصات اس اف 90 بتونه 765 رو شکست بده همچین کار شاخی نکرده مشخصات این خودرو از لافراری پرچمدار شرکت فراری هم فراتره
Farzad
۸ اسفند ۱۳۹۹مکی ۲۳۶ کیلو سبک تره ، دیگه چی میخاین ؟
یک یک مساوی چیه ؟ مگه فوتباله ، از قدیم درگ یک چهارم مایل بوده و هست دیگه بقیش مسخره بازیه .
ولی از جهتی خودمم 765lt رو رقیب جدی sf90 نمیدونم . همین که پابه پاش اومد قابل تحسینه .
SF90 STRADALE
۸ اسفند ۱۳۹۹England
کوتاه بیا فدات شم
مکلارن رو با پورشه و فراری مقایسه میکنی
پس اصالت ، افتخار ، کیفیت ، تکنولوژی و …. چی میشه ؟؟؟؟
مکلارن یکسال بعد از SF90 استراداله ماشینی ساخت که بتونه شکستش بده ولی نتونست موفق باشه
با رژیم لاغری شدید و کیفیتی که همه از محصولات مکلارن سراغ دارن
فراری با این ماشین میخواست نشون بده اگه بخواد تو خط مستقیم سریع باشه خیلی راحت ، بدون فدا کردن زیبایی ، شاسی و بدنه فیبر کربنی و حذف خیلی چیزا میتونه ولی هدفش این نیست
فراری مثل مکلارن فکر نمی کنه که فقط ۴۰۰ متر براش مهم باشه ؛ اگه براش مهم بود شکست مکلارن مثل آب خوردن بود براش
همه از توانایی های فراری خبر دارن مخصوصاً رقبا
England
۸ اسفند ۱۳۹۹مکلارن هیچ چیز از فراری و پورشه کم نداره بیخود کلمه اصالت و افتخار و تکنولوژیرو پیش نکش
افتخارات : برو ویکیپدیا چک کن بیش از 180 قهرمانی توی فرمول 1 و دومین تیم قدیمی فرمول یک
تکنولوژی : 4 سال فراری نتونست مکلارن رو توی 400 متر شکست بده توی پیست هم پرچمداری ندارین مثل مکلارن و پورشه و لامبورگینی ( حتما میخوای بگی رسمی نیومده تایم بزنه کسی جلوشو نگرفته بیاد بزنه اگر میتونه )
اصالت : فقط اسم مکلارن خودش نشانه اصالت و بزرگیه و از اون مهمتر کمتر از 1 دهه پوست از کله خدای اصالت( فراری ) کنده
در ضمن الان طراحی این اس اف 90 خیلی قشنگه بنظرت؟ از نظر من واقعا زشته و 765 ال تی به مراتب زیباتره ( البته این بحث سلیقه ای هست
رژیم لاغری : یک هنره که هر کمپانی از پسش بر نمیاد پس نمیتونی بذاریش توی معایب
بله بله مثل آب خوردن مکلارن رو شکست میده فقط دو مدل Pista & F8 Tributo رو واسه شکست عمه من تولید کرد و با کلی ادعا و سر و صدا و تبلیغات اومد از 720 اس سه سال پیش خودشون شکست خوردن و دکل نوردی به پایان رسید از این دو مدل توی پیستم که ما تا یاد داریم یا لامبورگینی یا پورشه یا مرسدس بنز و این اواخر سنا با اختلاف داره رکورد میزنه و خبری از خدای تکنولوژی که مث آب خوردن میاد رکورد میزنه نیست
فعلا خوش باش از اینکه بلاخره تونستین یبار مکلارن رو شکست بدین و ذوق کنین :D
تبریک میگم بهتون
مازیار
۸ اسفند ۱۳۹۹فراری یعنی شکوه و افتخار
فراری یعنی اوج زیبایی
فراری یعنی ریشه در اعماق
فراری یعنی روح
فراری یعنی هرچی خوبیه مال تو و کسی منکر اینها نیست
اما تو یک دهه اخیر مک لارن در پرفورمنس بهتر عمل کرده و بنظر من تعصب درست اونه که منکر واقعیتها نباشه
Reza
۸ اسفند ۱۳۹۹در حضور فراری داری از اصالت مک لارن حرف میزنی؟؟
عزیزم یه نگاه به تاریخچه و کارنامه فراری بنداز بعد کامنت بزار
خودروهایی که امثال مک لارن و لامبورگینی تا 100 سال آینده هم نمیتونن ببینن
250 جی تی او،250 کالیفرنیا،288 جی تی او ،f40،f50،انزو و لافراری
و 16 قهرمانی فرمولا وان
اینو میگن اصالت
SRT
۸ اسفند ۱۳۹۹ینی دمت گرم انگلند دیگه حرفی برای گفتن نذاشتی
M5
۸ اسفند ۱۳۹۹آقای رضا با این دید شما که فقط تا نوک بینی هست.
باید کسایی که آیفون دارن بفروشن و نوکیا بگیرن دستشون چون نوکیا اصالت داره؟
تو دنیای الان قدرتمند ها انتخاب میشن حالا میخاد دیروز متولد شده باشه میخاد 1000 سال پیش
بله بله همه برند ها هیچی نیستن فقط فراری خودروسازه.
HamidReza
۸ اسفند ۱۳۹۹F1
همین یک خودش گویای همه چیزه …
برتر از تمام رقبا … والسلام …
Reza
۸ اسفند ۱۳۹۹کل مک لارن و لامبورگینی رو بزارین روی هم به اصالت F40 نمیرسه
SRT
۸ اسفند ۱۳۹۹کلمه اصالتو از یه سریا بگیری دیگه هیچوقت کامنت نمیذارن.
SF90 STRADALE
۸ اسفند ۱۳۹۹England
کاملاً حق با شماست
مکلارن با اصالت تر و پُر افتخارتر از فراری هست
فقط ما نمی دونستیم ؛ ممنون که ما رو از این موضوع آگاه کردی ??
Sina
۸ اسفند ۱۳۹۹واقعا این چه بحث خنده داریه
فراری کجا مکلارن کجا
من خودم از طرفدارای هر دو برند هستم ولی از لحاظ تاریخچه و بزرگی برند مکلارن حتی نزدیک فراری هم نیست
ولی خب خیلی مواقع بوده که مکلارن بهتر از فراری عمل کرده
من خودم مثلا P1 خیلی بالاتر از لافراری میدونستم با اینکه هر دو از بهترین های تاریخن
مثلا 720s مدت ها بهتر از فراری های هم سطحش بوده
اما اینجا به دلیل سیستم چهارچرخ متحرک ، گشتاور آنی موتور برقی و نسبت قدرت به وزن بهتر فراری بهتره دیگه
عشق دود و لاستیک.
۱۰ اسفند ۱۳۹۹نظرت دوست عزیز قابل احترامه ولی من مخالفم چون فراری اولا 1000psi قدرت داره نه 1000 اسب بخار. 1000psi در واقع با یک محاسبه میشه 986 اسب بخار.
Psi بر حسب پوند هست
و دلیل مخالفتم اینکه مک لارن بیش از 300 کیلوگرم سبک تره از فراری
سوپر اسپرت
۹ اسفند ۱۳۹۹فراری حرف نداره، ولی فراری هم قیمتش بیشتره، هم اسب بخار بیشتر و هم گشتاور بیشتر
از اینا که بگذریم sf90 هیبریده و رقیب مستقیم ۷۶۵ نیست،
قطعا ۷۶۵ هم مثه ۷۲۰ سلطان درگه
AMG GT BLACK SEARIS
۹ اسفند ۱۳۹۹آشغال ترین و مزحک ترین درگ تاریخ !!!
چرا تو پیست درگ تایم نزدن ؟؟؟!!!
مکلارن تو پیست درگ ۹.۳۳ زده یعنی یک ثانیه سریع تر از درگ تایمز !!!
التماس تفکر.
عشق دود و لاستیک.
۱۰ اسفند ۱۳۹۹حاجی
تو پیست جان هنسی که مال شرکت هنسی پرفورمنس هست برگذار شده
این پیست واسه تست خودرو های افسانه ای مثل هنسی ونوم جی تی و هنسی ونوم اف 5 طراحی شده بعد شما میگی اصلا توب نیست
من دیگه حرفی نداره?
رضا
۸ اسفند ۱۳۹۹مطمئنا اگه درگ ۸۰۰متر(نیم مایل)بود مکلارن پیروز می شد
Joker
۸ اسفند ۱۳۹۹با توجه به رکوردهای قبلیشون هر دو تایم بدی زدن به خصوص مکلارن که فاجعه بود،765lt نشون داد واسه زیر ده ثانیه زدن نیاز به پیست مخصوص داره…
Sina
۸ اسفند ۱۳۹۹البته پیروزی فراری قابل پیشبینی بود
نسبت قدرت به وزن بهتر فراری
گشتاور آنی موتور برقی
چهارچرخ متحرک
البته وزن دو خودرو در جاهای دیگه کمتر اعلام شده اینجا یکم بیشتر گفته
مازیار
۸ اسفند ۱۳۹۹(در هر سه درگی که از حالت ایستاده برگزار شد، سامانهٔ چهارچرخ محرک و نیروی الکتریسیتهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی SF90 بهراحتی آنرا به پیروزی رساند)
اما رولینگ رو مک لارن برد ، بنظر شما دلیلش چی بود؟
من فکر میکنم چون مک لارن بالقوه اتومبیل سریع تری هست و این باعث شد تا در رولینگ که فاکتورهای کمکی برق و AWD نبود و یجورایی شرایط عادلانه تر بود به پیروزی برسه وزن کمتر هم بجای قدرت کمتر
البته همه اینها باعث نمیشه که به طرفداران فراری تبریک نگم?
SF90 STRADALE
۸ اسفند ۱۳۹۹تو رولینگ هم میخوره فقط نباید مثل این راننده باشی
رولینگ اول که خواب بود ، رولینگ دوم و سوم هم با اینکه جلو بود ، آخر مسیر گاز رو ول کرد
.
.
به نظرم 765LT هم باید در شرایط خاص زیر ۱۰ بزنه
شرایط خاص هم شامل خیلی چیزا میشه !!!!
مازیار
۸ اسفند ۱۳۹۹نه دیگه این حرفها واسه جوون ایرانی خوبیت نداره
درگ رو برد همه چی سر جاش بود رولینگ رو باخت راننده خواب بود؟
SF90 STRADALE
۸ اسفند ۱۳۹۹فقط رولینگ اول رو باخت که راننده دیر گاز داد
اول قشنگ تماشا کن بعد نظر بده مازیار جان
دوتا رولینگ بعدی رو که آخرای مسیر گاز رو ول میکرد و کچل خان گاز رو تا انتهای مسیر ول نمیکرد
مازیار
۸ اسفند ۱۳۹۹دوست من SF90
من درمورد اون “گاز رو ول میکرد” چیزی نگفتم بلکه شما هم بیخیال شین اما مثل اینکه نشد
آخه برای چی باید گاز رو ول کنه؟ یعنی بحساب شما هر سبقتی در رولینگ بخاطر ول کردن گاز ماشین دیگست؟
SF90 STRADALE
۸ اسفند ۱۳۹۹بله کاملاً درسته
ماشینی که جلوتره دلیلی نداره گاز رو ول کنه تا ماشین ضعیف تر برسه
درگ carwow همه چی رو ثابت میکنه که کدومشون سریع تره
شما فقط صبر داشته باشید
این اولین مُشتی بود که فراری زد
بعدیاشم تو راهه ….
SRT
۸ اسفند ۱۳۹۹تازه اگه دقت کنید جهت وزش باد هم ب نفع مکلارن بود در غیر این صورت هرگز نمیتونست بهش نزدیک بشه
زیزیگولو
۸ اسفند ۱۳۹۹موقعی که بحث رانندگی آسون پیش میاد خودبخود فکرو ذهن آدم میره سمت بودجه و هزینه اون ماشین و این ذهنیت رو به وجود میاره که میزان آسونی یا سختی رانندگی با ماشین با اون قیمتی که واسه اون ماشین میپردازین رابطه مستقیم داره
Nissan
۸ اسفند ۱۳۹۹منتظر درگ مک لارن با پورشه ۹۱۱ توربو s
Porsche
۸ اسفند ۱۳۹۹من اصلا درگ های درگ تایمز رو قبول ندارم
امیدوارم carwow هرچه سریعتر درگ این دو با غول کش ۹۱۱ رو انجام بده
اگه با دقت بهش نگاه کنیم متوجه میشیم که مکلارن از هر طریقی برتر هستش
با ۲۳۵ اسب کمتر و دیفرانسیل عقب و با توجه به اینکه فراری از سیستم هیبریدی هم سود میبره فقط حدود ۰.۳ ثانیه کندتر بود
از نظر طراحی هم من مکلارن رو می پسندم
porsche
۹ اسفند ۱۳۹۹اسمتو عوض کن?
SF90 STRADALE
۸ اسفند ۱۳۹۹SF90 استراداله : لایک ????
765LT : دیسلایک ????
REVO
۸ اسفند ۱۳۹۹این دیگه چیه بعضیا میگن مکلارن فلان فراری بمان…!
اینجا ۴۰۰ متر تایم زده شده! فراری اول. مکلارن دوم.
حساب کتاب چیو میکنین ؛ اون سبکه اون چارچرخه!؟
بحثی وجود نداره… نتیجه:
۱-دیمن مکعبی??
۲-فراری
۳-مکلارن
تمام.
پدر خودرو سازی جهان
۸ اسفند ۱۳۹۹دیمن پاره آجری بهتره
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹به سلیقه ها احترام بزاریم
پدر خودرو سازی جهان
۸ اسفند ۱۳۹۹آقا رامین منتطر این حرف بودم، پس بهتره شما هم به سلیقه ما آلمانی فن ها احترام بگذارید و پورشه را بابا قوری صدا نکنید.
اگه اینطوریه ما هم لال نیستیم!
وگرنه اگه شما کاری به ما نداشته باشید، ما چکار تون داریم؟؟؟!!
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹دوست عزیز من کی ب پورشه توهین کردم چرا جمع می بندی.
پدر خودرو سازی جهان
۸ اسفند ۱۳۹۹من به شخص شما نبودم، به افرادی مثل یانکی و….. بودم.
خیلی ببخشید من قصد توهین به شما را نداشتم???
REVO
۸ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا من عاشق سبک اجریم
ماشین باس بلوک داشته باشه
چارشونه…حالا بتونی رخ اینچنینی داشته باشیو بعد چند سال در صدر باشی هنوز…❤️
OMID
۸ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا در صدر نیست
همین 765lt بدون نیاز به لاستیک جلوی کوچیک و سوخت e85 و تعویض ecu و تعویض فیلتر هوا و صندلی سرنشین و چندین بار امتحان کردن از دیمن سریعتر بود
علی
۸ اسفند ۱۳۹۹اگه از carwow قابل اعتماد تر بود.
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹این چنل خدای تناقض ویدیوهاش. مطمئنم واسه اینکه ویو بیشتری بخوره نتایج هر درگ متفاوت میشه. باز carwow منطقی تره
Ali Keyhani
۸ اسفند ۱۳۹۹متاسفانه زیاد درگ جذابی نبود باید صبر کنیم تا روی پیست درگ هم مسابقه بدن که قطعا هردو حداقل 0/6 تا 0/9 ثانیه تایم بهتری میزنن
پیروزی SF90 قابل پیش بینی بود و حتی اگر بازهم درگ بزارن حداقل روی آسفالت بعید میدونم 765lt بتونه SF90 رو شکست بده،عملکرد 765lt در رولینگ قابل ستایش هست و اگر اشتباه نکنم دوتا از 3 تارو در رولینگ پیروز شد که این نشون میده که 765lt چقدر سریعه!
هردوتا روی آسفالت سوپرکار تایم های بهتری رو زده بودن
فراری 9.62
مک لارن 9.88
باید منتظر مسابقه روی پیست درگ باشیم اونجا به نظرم درگ بسیار جذابتری میبینیم
HamidReza
۸ اسفند ۱۳۹۹از بهترین کامنت های این پست … دمتون گرم علی آقا …
در ضمن … همونطور که دوستان اشاره کردند اختلاف قیمت زیادی دارن این دو خودرو …
اما به طور کلی رقابتشون تفریحی هست …
SF90 STRADALE
۸ اسفند ۱۳۹۹این اختلاف قیمت برای کیفیت و تکنولوژی بکار رفته در این دوتا ماشین هست
بعدشم رقابتشون کاملاً جدی هست
چرا باید تفریحی باشه ؟؟؟؟ چون ضعیف تره ؟؟؟؟
زود جا زدین ????
یانکی
۸ اسفند ۱۳۹۹دوستان عزیز این درگ تو پیست هنسی بزرگ برگزار شد پس درگ تایمز نمیتونست تقلب کنه و مجبور بود با واقعیت رو به رو بشه.فقط من متعجب هستم از اینکه مهندسهای srt چیکار کردن که یه ماسل بیش از 2تن با آیرودینامیکی مشابه دیوار چین گیربکس معمولی قدرت 840 اسب و لاستیکهای 305 به شتابی دست پیدا میکنه که فراری با 1000 اسب گیربکس دو کلاچه موتورهای برقی دو دف آیرودینامیکی چون پیکان(تیر کمان) حتی نمیتونه نزدیک تایم دیمون بشه.مکلارن هم که اصلا بازی نیست بیچاره.البته نمیشه به مکلارن خرده گرفت چونکه خوده کمپانی ادعایی تو شکستن رکورد دیمون نداشته و میدونسته توانش رو نداره.این درگ تایمز متقلب هستش که از عظمت دیمون میسوزه.البته خیلیها میسوزن.کماکان منتظر هستیم کل اروپا جمع بشن برا دیمون رقیب علم کنن تا بلکه رکوردش رو بشکنن تا داج مجبور بشه دوباره یه سر به جهنم بزنه و این بار ابلیس رو بیاره.(ابلیس بیا بشین پیک بریز)
OMID
۸ اسفند ۱۳۹۹شعر بباف واسه خودت
دیمن اینجا بود تایم ۱۶ هم نمیزد ?
دانیال_Surrey،England
۸ اسفند ۱۳۹۹میگم بچه هستن نصفشون برای همینه.
همین 765 هنسی،دوتا تایم نزدیک به 9.4 توسط خودشون ثبت شده!!
اونوقت میگه زمین هنسی و تقلب درگ تایمز و……
منتها بعضی هاشون فقط درگیر تاسیس گیگافکتوری 1و 2و 3 ارزش لحظه ای سهام تسلا و بعضیهاشون هم کلا درگیر عیب گذاشتن رو لندروور ،بعضیاشون هم که کلا ول معطلن و….
الانم نشستن درگ دیمن با 918 بیاد عقده هاشونو قشنگ خالی کنن.
یه نگاه به کامنتاشون بنداز قشنگ معلومه اون رشد لازم ذهنی رو نداشتن.
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹بزرگسال ریش سفید اگر حس می کنی بچن جوابشونو نده. با این کامنتتم همچین اختلاف سنی نداری با این بچه ها. تو که انقدر ظرفیت نداری و فرق هیت و انتقادو نمی فهمی از کسی ایراد نگیر
Elmiraj
۸ اسفند ۱۳۹۹جان…؟؟؟ تسلا فن ها….
مطمئنا طی روز های آینده که تحویل نخستین S plaidها شروع میشه ، سایه سنگینی بر نتیجه درگ ها میافته…
ماشینی که سیستم درایوش آنقدر پیشرفتهس که براش فرقی نداره درگ استریپه ، آسفالت معمولیه یا اصلا زمین خیسه…!!!
.
.
بله ، شکست های سنگینی در راهه….
یانکی
۸ اسفند ۱۳۹۹یادتونه سر ام5 با دیمون.الانم چیزی نشده ایشالا مکلارن میره موتور آریه شده از نیسانش رو اینبار میده هنسی تقویت کنه بلکه برسه زیر ده.در ضمن مکی اینجا ده و خورده ای زده و با توجه به موتور وسط بودنش همچین هرز گردی هم نداشت حالا اگر بره تو پیست چسبنده نهایت 3 الی 4 دهم ثانیه تایمش باید ارتقا پیدا کنه که بازم به دیمون نمیرسه
Mad.z.Max
۹ اسفند ۱۳۹۹کیفیت جگ-لندروور و مشتقاتشون در حد کمپانی صاحبشون (تاتا موتورز هند) هست و نه بیشتر.
تمام دنیا حتی خود انگلیسی ها میگن ماشینای انگلیسی (از قدیمیا مثه بریتیش لیلاند و موریس و روور بگیر تا جگ لند) قابلیت اطمینان پایینی دارن، ولی ما ایرانیا میگیم نع!
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۹مکلارن وزن تقریبی ۱۳۸۰ داره و فراری تقریبا ۲۵۰ کیلو سنگین تره از طرفی اگر است داینو مکلارن ملاک باشه قدرت مکلارن حدودا ۸۷۰ اسب و فراری هم حدودا ۱۰۰ اسب بخار بیشتر داره که نسبت وزن به قدرت تقریبا برابر در میاد و در عمل هم تفاوت معناداری نداشتند….. من فکر میکنم با تمام سر و صداهایی که این نسخه مکلارن داشت بابت وزن پایین و پیست محور بودن اما توی پیست sf90 به راحتی شکستش میده از روی تایم های sf90 تو فیورانو و تاپ گیر و اختلافش با بقیه ماشین ها میشه فهمید
دانیال_Surrey،England
۸ اسفند ۱۳۹۹تو ام هی بشین توجیه الکی بکن.
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۹فراری که سریعتر بود من توجیه چی رو بکنم؟!
Range Rover
۸ اسفند ۱۳۹۹همه این محاسبات رو تنهایی انجام دادی؟ :))
توی پست قبلی گفتم هردمبیلی یه عددی میگی
پست قبلی مکلارن که بالای 900 اسب بود اینجام که 870 اسب محاسبه شد و در واقعیت حدود 850 اسب بود اگر یک پست دیگه از مکلارن انتشار پیدا کنه عدد معلوم نیست طبق نظر استاد چند بشه بالای 1000 اسب یا بالای 2000 اسب بستگی به حریف مکلارن داره که با محاسبات استاد باید یجورایی مکلارن زیر سوال بره :))
همه حرفات ضد و نقیض و علیه مکلارنه برای همین کسی اصلا جدی نمیگیرتت :))
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۹داداش حالت خوبه؟ چه نیازی دارم که کسی اینجا بخواد منو جدی بگیره یا نه ! نه تو همیسن منی نه بقیه اینجا آب و نون منو میدن که بخوام یه چیزی بگم که بقیه قلقلکشون بشه و خوششون بیاد! من قدیم گفتم مکلارن بدون شک حدود ۹۰۰ اسب داره که طبق داینوشیت هم همین حدود قدرت داشت دیگه پیشبینی از این دقیقتر باید باشه . یکم رو خودت کار کن که با یه حرف ساده اینقدر بهت فشار نیاد که کینه بشه واست
Range Rover
۸ اسفند ۱۳۹۹از کجا میدونی سنت کمتر از من نیس طبق حسادت ورزی هایی که میکنی اتفاقا فک نکنم سنی داشته باشی که از سن صحبت کنی.
تست داینو ۸۴۵ الب ۸۵۰ اسب بوده خب با ۹۰۰ اسب چقدر اختلاف داره؟
و نسبت به ۱۰۰۰ اسب چقدر اختلاف؟
۱۵۵ اسب بنظرت عدد کمیه که به چشمت نمیاد؟ ولی ۷۶۵ تا ۸۴۵که میشه ۸۰ اسب خیلی فشار بهت وارد کرده؟
همیشه سعی کن حق بگی نه از رو تعصب و اینکه بدت میاد از مکلارن یه نکته ده هزار بار کامنت کنی.
T.C.B.K
۸ اسفند ۱۳۹۹وای نه
دوباره شروع شد.
دعوا سر هیچی. ای بابا. ????
اخه وقتی نمیتونیم بخریمشون چرا داریم دعوا میکنیم.
یکی میگه نامردی کردن. یکی میگه گاز ندادن. یکی میگه نامعتبره یکی میگه باید سر پیست درگ باشن.
این مسخره بازی هارو بیخیال. فقط درگو ببیند لذت ببرید. و ببیند کی برد و کی باخت.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس ..
احمدرضا
۸ اسفند ۱۳۹۹دوستان چرا از اون سمت شروع نمیکردن که اسفالت چسبنده داشت ؟
حداقل یه بارم از اون سمت مسابقه میدادن
من هردوشون دوس دارم ولی مکی رو بیشتر
همینکه با این مدل فراری مسابقه داد یعنی کارش درسته
توی رولینگم خوب جبران کرد
در هرحال هردو معرکن
حسین دهمرد
۸ اسفند ۱۳۹۹اختلاف قیمتشون بیشتر از اون چیزیه که رقیب هم باشن. به اندازه ی یک آئودی r8 ده سیلندر.
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۹از همون اول هم برنده معلوم بود من که خودم همون اول فهمیدم کی میبره SF90 ععععععععششششششششققققققققهههههههههه
M5
۸ اسفند ۱۳۹۹مکلارن 765
– با قیمت کمتر
– با قدرت کمتر
– بدون داشتن سیستم چهارچرخ
– بدون داشتن سیستم هیبریدی
تونست 3 بار توی رول فراری رو شکست بده این یعنی در واقعیت اگر این دو توی جاده کل کل کنن قطعنا فراری شکست میخوره چون مکلارن شتاب ثانویه وحشتناکی داره.
فراری هروقت با مشخصات بالا و شرایط برابر مکلارن رو شکست داد بیاین در مورد له کردن و شکست دادن صحبت کنید.
تو این مسابقه هم 1-1 مساوی
سروش
۸ اسفند ۱۳۹۹چرا تایم هاشون انقدر افتضاحه؟ مخصوصا تو شروع که کند تر از m5 تو شتاب ۰-۱۰۰ ظاهر شدن. باید منتظر درگ های دیگه باشیم
ツSAMURAIツ
۸ اسفند ۱۳۹۹پیروزی SF90 کاملا قابل پیش بینی بود
خیلی میخوام ببینم نتیجه این چی میشه
پورشه 911 و SF90
MAHDI
۸ اسفند ۱۳۹۹عملکرد مکلارن 765 قابل تحسین هستش. با وجود قدرت بسیار کمتر و البته محور عقب بودن چنین عملکردی داشت.
من فراری SF90 رو خیلی دوست دارم اما با این میزان قدرت و گشتاور در درگ رولینگ ضعیف تر از مکلارن عمل کرد!!!
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۹دوست عزیز بنده دوباره عین اعداد اون تست رو براتون میگذارم خودتون هم چک کنید… عین اعداد اون تست اینه که با اکتان ۱۰۹ این ماشین روی چرخ ۷۸۰ اسب قدرت داره… اصولاً میگن ۱۵ درصد اتلاف انرژی سیستم انتقال قدرت هست که اگر ملاکمون همین مقدار اتلاف انرژی باشه میشه ۱۱۷ اسب بخار که به علاوه اون قدرت سر چرخ کنی قدرت تقریبی روی فلایویل بدست میاد که حدود همون ۹۰۰ اسب هست . وزن هر دو خودرو هم که مشخص هست . اما در مورد اینکه میگین متعصب نباش این کلمه دقیقا در مورد خودتون صدق میکنه بنده غیر از اعداد و ارقام منطقی که تست شده چیزی رو بیان نکردم در مورد موضع گیری های قبلیم هم کامنت های من پاک نشده که گفته بودم بعید نیست شتاب ثانویه مکلارن بیشتر باشه و حتی توی پیست درگ با چسب تایم بهتری بزنه و در عمل هم همینطور شد الان هم میگم sf90 با وجود وزن بیشتر که فاکتور خیلی منفی تو پیست هست اما مطمئنا قویتر از مکلارن ظاهر میشه و این از روی تعصب نیست یه حساب دودوتا چارتاست وقتی تایم ها نشون میده که 765lt خیلی هنر کنه توی پیست بتونه نزدیک فراری پیستا بشه قائدتا نباید بتونه برتر از sf90 باشه که توی پیست های کوتاهی مثل فیورانو و تاپ گیر تایم های خوبی داره و با پیستا فاصله داره
Range Rover
۸ اسفند ۱۳۹۹بازم ساخته زهن شماس
1. سر چرخ قدرتش برابر 755 اسب بود نه 780 و قدرت اعلامی مکلارن هم سر چرخ هست که با محاسباتی که انجام شده بود به قدرت 885 رسیدن که باز با محاسبات شما جور در نمیاد.
2. اصلا نیاز نیست 765 ال تی تایم بزنه یه هیولایی به نام سنا هست که از خجالت تمام فراری های تو پیست با اختلاف زمانی خیلی زیاد بر بیاد.
3. توی پیست صاعقه تونسته پورشه جی تی 2 که تایم هاش خیلی بهتر از پیستا رو شکست بده پس غیب گویی رو تموم کن.
4. وزن بیشتر فاکتور منفی هست ولی چهار چرخ متحرک بودن و موتور الکتریکی و 120-130 اسب قدرت بیشتر اصلا فاکتور منفی برای مکلارن نیست!
بس کن پسر خوب این مقایسه های مسخره یکطرفه رو
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۹داداش! خب چهار چرخ متحرک باشه و سیستم هیبرید هم داشته باشه همینا باعث میشه که بگیم ماشین بهتری هست! همینا هم باعث افزایش وزنش شده! پورشه جی تی ۲ خیییلی بهتر از پیستا هست؟! داداش فازت چیه؟! خب تو یه پیست این بهتر بوده تو یک پیست اون یکی! کلا اطلاعاتت تو در و دیواره بعد نطق هم میکنی
https://fastestlaps.com/comparisons/ae4bc04lln0p
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۹مکلارن اگر بوست توربوهاش رو برد بالا و ۹۰۰ اسب گرفته از موتورش نوش جانش مگه من میگم بده؟! ولی واقعیت اینه که این ماشین همینقدر قدرت داره طبق داینوشیت ها نه گفته من! ماشین سبک و ساده و بدون تجهیزاتی هم هست خب به طبع سریع هم هست! بازم من نگفتم بده ! حالا اینکه یکی مثل شما کلا توهم داری و فکر میکنی به کعبه آمال و ارزوهات توهین شده مقصر ذهن بیمار خودتونه
حمیدرضا
۱۶ اسفند ۱۳۹۹مکلارن سنا با اختلاف زیاد از پس تمامی فراری ها توی پیست برمیاد؟! نهایتا بتونه تایمی نزدیک به fxx پانزده سال پیش بزنه ???
امیر
۸ اسفند ۱۳۹۹مک لارن فوق العاده ست
پورشه و لامبو حرف ندارن
اما پادشاه فراریه
اصلا سوپر اسپرت یعنی فراری
Hamed
۹ اسفند ۱۳۹۹تایما کمتر از حد انتظار بود شاید خوب شیفت نکردن یا هرچیزی یعنی جوری بود که نه میشه رو برتری مطلق فراری تو درگ خیلی حساب کرد و نه برتری مک لارن تو رولینگ . باید چندبار تو شرایط مختلف بازم رو به روی هم قرار بگیرن قبلا خیلی از این بهترشو تایم زدن پس پرونده این رقابت رو تموم شده ندونید.
ولی چیزی که برام واضحه شتابگیری دیوانه وار SF90 از 2 به 3 و 3 به 4 هست یدفعه مثل گلوله شلیک میشه .
iman
۹ اسفند ۱۳۹۹در اینکه مکلارن ماشینهای خوبی میسازه و سابقه روشن و درخشانی در موتور اسپورت داره بحثی نیست و هر کس کتمان کنه یا مغرضه یا چیزی از خودرو نمیدونه،ولی این که کسی بیاد اینجا اصالت و افتخارات و پیشینه فراری رو با مکلارن قیاس کنه بیشتر شبیه جوک میمونه.کل سابقه مکلارن توی خودروهای جاده ای برمیگرده به دهه ۸۰ و مدل جاودانه اف۱ که شاهکاری هست در تاریخ خودرو سازی و بعد از اون یه گپ تقریبا ۲۰ ساله.توی موتور اسپورت هم که همه چیز عیانه و هیچ شرکتی قابل قیاس با فراری نیست.در آخر باید بگم که پادشاه مارانللو بزرگترین سوپر اسپورت ساز دنیاست و تنها پورشه از این لحاظ با فاصله بعد از فراری قرار میگیره
عشق دود و لاستیک.
۱۰ اسفند ۱۳۹۹داش بهتره که منتظر نباشی
درسته 765 از فراری sf90 باخت ولی اونقدرم ماشین بدی نیست. تا همین الانم خیلی حرف زده.
یقینا مک لارن 765lt اونقدر کند نیست که از پورشه 911 توربو اس ببازه
جالبه که براتون توضیح بدم که در درگ بزرگ موتورترند 2020 این فراری f8 تریبوتو بود که در مسابقه پورشه 911 توربو اس رو شکست داد و برنده شد
عشق دود و لاستیک.
۱۰ اسفند ۱۳۹۹یکی از دلایل اینکه تایم ها با تایم های اعلامی قبلی یکی نبود گرمی هوا بود
اگه متوجه شده باشید مسابقه بین ساعات 11 تا 1 در حال برگذاری بود
و یقینا این روی پرفورمنس اتومبیل تاثیر داره
سرزمین آفتاب
۱۱ اسفند ۱۳۹۹سلام دوستان
sf90 یه ماشین هایپرکاره
765lt یه ماشین پیست محور از سری سوپر اسپرت مکلان (720s)
…انزو،لافراری،sf90…
درسته که سری lt مکلارن به sf90 خیلی نزدیک شده اما بازم اینا دوتا هستند
در اصل باید سری پیست محور f8 با 765lt رقابت کنه
12c vs 458
650s vs 488
720s vs f8
و سری پیست محور اینا هم باید با هم رقابت کنند
امیر
۱۲ اسفند ۱۳۹۹سلطان تویی فراری?