مکلارن 720S تاکنون در درگهای زیادی حضور داشته و تقریباً در همهٔ آنها پیروز شده است. به همین دلیل، این سوپراسپرت بریتانیایی به خودرویی شکستناپذیر در درگهای تبدیل شده است. حال 720S در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود رودرروی یک حریف ایتالیایی یعنی فراری ۴۸۸ اسپایدر قرار گرفته است. البته کسانی که از دنیای سوپراسپرتها خبر دارند میدانند که 720S خودروی جدیدتر و قدرتمندتری است و بنابراین بهتر است جانشین ۴۸۸ یعنی F8 تریبوتو در برابر آن قرار گیرد ولی بااینحال این درگ هم میتواند جذابیت خود را داشته باشد. ابتدا بهتر از نگاهی به مشخصات دو سوپراسپرت داشته باشیم.
720S به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود درحالیکه وزن خودرو هم ۱۴۴۲ کیلوگرم است. از سوی دیگر، فراری از موتور کمی کوچکتر ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. برای انتقال این نیرو به چرخهای عقب نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. از لحاظ وزن هم تفاوت بزرگی بین این دو سوپراسپرت وجود دارد بهگونهای که ۴۸۸ اسپایدر با ۱۵۲۵ کیلوگرم وزن، بیش از ۸۰ کیلوگرم از حریف بریتانیایی خود سنگینتر است.
بنابراین خروجی کمتر پیشرانه و وزن بیشتر فراری ۴۸۸ شاید بدون نیاز به تماشا کردن ویدئو، نتیجهٔ این درگ را مشخص کند. ولی نباید فراموش کرد که بهتازگی F8 تریبوتو بهعنوان جایگزین ۴۸۸ معرفی شده و قطعاً رقیب بسیار قدرتمندتری برای 720S خواهد بود. این سوپراسپرت جدید همچنان از همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی سلف خود استفاده میکند اما حالا خروجی آن به ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده که دقیقاً هماندازهٔ خروجی موتور ۴ لیتری مکلارن است. علاوه بر این، وزن F8 تریبوتو نیز با کاهشی قابلتوجه به ۱۴۳۵ کیلوگرم رسیده است. همهٔ اینها، سوپراسپرت جدید فراری را به حریفی شایستهتر برای 720S تبدیل کردهاند. پس باید امیدوار باشیم که زودتر درگی بین این دو ماشین برگزار شود.
مشخصات فنی
مکلارن 720S | فراری ۴۸۸ Spider | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۳.۹ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۷۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۴۴۲ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم |
[دانلود ویدئو]
iman
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸720 فقط تو خط مستقیم خوبه که اونم تا الان درگی با پیستا و تریبیتو نداشته ولی توی پیست فراری پیستا قورتش میده و داده تا الان
علی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸مکلارن 720 نسخه خیابانیه دوست عزیز بذار مدل ال تی بیاد بعد واسه پیست کری بخونین واسش ☺☺☺
Ferrari Fxx K Evo
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸اگر 488 پیستا بود…..
moein
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸خوشم میاد هنوز جرات نکردن پیستا رو بیارن که قشنگ مکی رو زخمی کنه?
овsкиكMас
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸نمیدونم چرا در برابر برگزاری درگ بین ۴۸۸ پیستا و مک لارن اینقدر مقاومت میکنن! واقعا عجیبه! مدت زیادی میگذره از زمان معرفی اما هنوز خبری از درگشون نیست!!!!
ایمان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸اولاً چرا ۴۸۸ اسپایدر ؟؟؟؟ چرا کوپه رو نیاوردن ؟؟؟؟
دوماً ۴۸۸ پیستا رو باید بیاره برای درگ که گزینه بهتریه
در آخر هم باید گفت این مجری پولدار درگ تایمز هر ماشینی که اراده کنه میتونه بیاره برای درگ پس چرا برای یکبار هم که شده ۴۸۸ پیستا رو نمیاره برای رقابت با ۷۲۰S ؟؟؟؟
مانی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸برای فراری وزن مدل جدید رو نوشتین
SeeKer of DynAmic
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸معلومه 488 . 720s یه ربات متحرکه که اصلا هیجان فراریو نداره .
720s باید منتظر F8 Tributo باشه .
البته 720s هم رقیب شایسته ای هست .
هیچ وقت از قیافش خوشم نیومد منو یاد بشقاب پرنده میندازه .
مکلارن عالیه…
فراری برای همیشه …
ایوب
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ببخشید شما کی این فیضو پیدا کردین که بفهمین 720s فقط تو خط راست خوبه؟!
این ماشین با وجود قدرت بسیار پایینتر تو خیلی از پیستا پا به پای p1 میاد و کل دنیا به خاطر پرفورمنس عالیش تحسینش میکنن .
به جای ایراد الکی گرفتن واقعیت مسئله رو ببینین و امیدوار باشین به تولید خودروهای بهتر حالا از هر برندی که باشه