کانال یوتیوب 888MF بهتازگی درگی بسیار جذاب و نفسگیر میان چهار نمونه از قدرتمندترین و سریعترین سوپراسپرتهای اروپایی برگزار کرده است. این چهار خودرو لامبورگینی اونتادور SV، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته، فراری ۸۱۲ سوپرفست و مکلارن 720S هستند. در ابتدا بهتر است مروری بر مشخصات فنی این چهار سوپراسپرت برتر حال حاضر دنیا داشته باشیم.
اوراکان پرفورمانته | اونتادور SV | مکلارن 720S | ۸۱۲ سوپرفست | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۶.۵ لیتری V12 | ۴ لیتری V8 | ۶.۵ لیتری V12 |
تنفس | طبیعی | طبیعی | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار | ۷۵۰ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار | ۸۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر | ۷۲۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۸۵۰۰ rpm | ۸۵۰۰ rpm | ۷۵۰۰ rpm | ۹۰۰۰ rpm |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب | عقب |
صفر تا ۹۶ | ۳.۱ ثانیه | ۲.۸ ثانیه | ۲.۹ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
صفر تا ۲۰۰ | ۸.۹ ثانیه | ۸.۶ ثانیه | ۷.۸ ثانیه | ۷.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۳ کیلومتر | ۳۵۰ کیلومتر | ۳۴۰ کیلومتر | ۳۴۰ کیلومتر |
وزن | ۱۵۰۷ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۴۱۹ کیلوگرم | ۱۶۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۳۸ هزار پوند | ۳۱۵ هزار پوند | ۲۰۸ هزار پوند | ۲۵۳ هزار پوند |
در این رقابت، تنها مکلارن از پیشرانهٔ توربوشارژ استفاده میکند و سه خودروی دیگر همگی مجهز به موتورهای تنفس طبیعی هستند. همچنین از این چهار سوپراسپرت، اوراکان، 720S و اونتادور، هر سه از ترکیب موتور وسط استفاده میکنند درحالیکه ۸۱۲ سوپرفست تنها خودروی موتور جلوی این جمع است. در همین حال، نیروی پیشرانه در مکلارن و فراری به چرخهای عقب منتقل میشود اما دو لامبورگینی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند؛ بنابراین بین شرکتکنندگان این درگ، تفاوتهای زیادی وجود دارد.
اما پیش از برگزاری درگ اصلی، سه درگ دوبهدو بین خودروها برگزار شد. اولین درگ بین دو لامبورگینی بود که همانطور که انتظار میرفت، برادر بزرگتر یعنی اونتادور SV به لطف پیشرانهٔ دوازده سیلندر قویتر خود توانست اوراکان را مغلوب کند؛ اما این گاو خشمگین V12 در درگ دوم خود مغلوب اسب سرکش مارانلو شد. در همین حال، خوشحالی ۸۱۲ سوپرفست هم زیاد طول نکشید زیرا در درگ سوم در برابر 720S قرار گرفت و از این غولکش بریتانیایی شکست خورد.
پس از انجام این درگهای دوتایی، نوبت به برگزاری جذابترین درگ یعنی مسابقهٔ اصلی میرسد. درگی حماسی که در خط شروع آن غرش گوشنواز چهار سوپراسپرت برتر دنیا سمفونی زیبایی ایجاد کرده است. البته با توجه به نتیجهٔ درگهای دوتایی، شاید بتوان نتیجهٔ این درگ را پیشبینی کرد زیرا درنهایت این مکلارن 720S است که زودتر از بقیه از خط پایان عبور میکند. پسازآن، دوازده سیلندرهای تنفس طبیعی یعنی ۸۱۲ سوپرفست و اونتادور SV بترتیب مسافت ۴۰۰ متر را طی میکنند و اوراکان پرفورمانته هم در جایگاه آخر قرار میگیرد. لازم به ذکر است که در این درگ هیچکدام از خودروها از سیستمهای لانچ کنترل خود استفاده نکردهاند که در صورت استفاده، احتمالاً تغییرات چشمگیری در نتیجه ایجاد میشد.
M
۷ دی ۱۳۹۷هرچند عملکرد 81فوق العاده بود اما یه گرند تور سنگین چه ربطی به دو تا سوپر اسپرت تر و فرز داره
حریف اون دو تا 488پیستا بود !
812is my love
Reza
۷ دی ۱۳۹۷همونطور که انتظار میرفت و با توجه به درگ های قبلی مکلارن رتبه اولی خودش رو تثبیت کرد،
حالا از بین این 3 گلادیاتور اون خودرویی مقام آخر رو کسب میکنه که از لحاظ برتری قدرت و وزن و . . . . ضعیف تر از دیگر رقبا باشه ، که اونم پرفورمانته رودستر هستش.
حالا 2 خودروی 812 و SV موندن که 812 به دلیل قدرت بالا و وزن کمتر حدود 175 کیلوگرم نسبت به SV با اختلاف خیلی کم برنده درگ با SV شد.
البته لازم به ذکره اینم بگم که اگه معیار شتاب 0-100 رو در نظر بگیریم ، اونتدور اس وی 2.4 ثانیه – مکلارن 2.5 ثانیه – سوپرفست 2.8 ثانیه – پرفورمانته رودستر 3 ثانیه ، نسخه اصلی پرفورمانته 2.6 ثانیه هستش. مدرک لینک پایین
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fastest_production_cars_by_acceleration
و از لحاظ حداکثر سرعت ، اونتادور 370+ km چون نسخه lp700 اونتادور تا 370 تا رو ثبت کرده – مکلارن km 341 – سوپرفست 350 km – و پرفورمانته رودستر 340 km چون نسخه lp610 هوراکان تا 345 کیلومتر رو ثبت کرده بود . مدرک لینک های پایین
https://m.youtube.com/watch?v=yxt7WCPeP7Q
https://m.youtube.com/watch?v=TdhKHT5LLE0
https://m.youtube.com/watch?v=MlnUPIfk9ts
Reza
۷ دی ۱۳۹۷اینم بگم همونطور که توی لینک بالا می بینین هوراکان نسخه اصلی پرفورمانته شتاب 2.3 ثانیه رو هم ثبت کرده ، که من شتاب قدیمی رو که 2.6 ثانیه هستش رو اینجا نوشتم.
اطلاعاتی که من گذاشتم کاملاً درست و صحیح تر از اطلاعات پدال هستش مثلاً اگه دقت کنین پدال قدرت اسب بخار فراری رو 800 تا نوشته درحالی که 789 اسب بخار هستش.
Ferrari
۷ دی ۱۳۹۷اتو اکسپرس ۸۰۰ اسب اعلام شده
Ferrari
۷ دی ۱۳۹۷۸۱۲ هم به سرعت های بالای ۳۶۰ هم رسیده دوما درگ ۸۱۲ با اونتادور اس وی اختلاف قابل توجهی بود کم نبود.جالبه تو ۴۰۰ متر ۸۱۲ به سرعت ۱۴۱٫۲ مایل میرسه و اونتادور اس وی به ۱۳۶٫۳ مایل میرسه.ضمنا درسته هیچ ماشینی لانچ نکرد اما برتری بازم با لامبوها بود بخاطر دو دیفرانسیل بودنشون
Reza
۷ دی ۱۳۹۷نه عزیزم اونی که شما می گید 800PS هستش ، باید بدونید که PS و hp باهم فرق دارن که پدال خودش پیجی رو به این موضوع اختصاص داده بود.
قدرت 812 سوپرفست 789 اسب بخار هستش میتونی تولینک پایین ببینی
https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_812_Superfast
Reza
۷ دی ۱۳۹۷حرفتون رو تایید میکنم همین الان فیلمش رو دیدم تا 360 کیلومتر رو ثبت کرده.
ولی اینم در نظر بگیرین رقیب اصلی 812 اونتادور SVJ هستش
Ferrari
۷ دی ۱۳۹۷برای من از ویکی پدیا لینک نذار من بهتر از تو میدونم چی درسته چی غلط حاجی. من نگفتم ۸۰۰ اسبه شما گفتی پدال امار اشتباهی گذاشته منم گفتم بعضی نشریات میکن ۸۱۲ ،۸۰۰ اسب قدرت داره
Ferrari
۷ دی ۱۳۹۷ضمنا اگه دقت میکردی برای اوراکان هم ۶۴۰ ذکر شده که ۶۳۰ درسته و اونتادور اس وی هم ۷۴۰ اسبه
SAEED Z
۹ دی ۱۳۹۷تاپ اسپید ۸۱۲ سوپرفست, حتی ۳۷۶ تا هم ثبت شده!!!
اما وقتی از در کارخونه بیرون میاد, بصورت الکترونیکی روی ۳۴۰ محدوده.
Reza
۷ دی ۱۳۹۷من موندم چرا از نسخه اصلی پرفورمانته استفاده نکردن و به جاش از نسخه سنگین رودستر استفاده کردن ؟ معمولا واسه درگ های حساس بهترین نسخه ها رو میارن به پیست .
pista هم که به خودش قول داده تو هیچ درگی شرکت نکنه.
یانکی
۷ دی ۱۳۹۷وقتی قیمتها رو میبینی و عملکردشون رو جالب میشه.یه دیمون 85 هزار تایی همشون رو له میکنه.خدایا چجوری مهندسی کردن که با 840 اسب گیربکس معمولی 2100 کیلو وزن.آیرو دینامیک نا مناسب به دلیل نوع کلاس موتور جلو بودن تک دف بودن 9.6 میزنع.0تا 100 رو 2.3 میزنه.به طول 1متر چرخهاش از زمین بلند میشه.
Maskvich
۷ دی ۱۳۹۷دیمن اینارو له میکنه؟ همونی که از ام۵ باخت ؟!
تو درگ درگ تایمز با دیمنلوجی ۳ بار باخت دیمن بعد تو چطور روت میشه بیای پدال دیگه :))) قبل از برگزاری درگ خدا رو هم بنده نبودین حالا دست پیش رو میگیرین پس نیوفتین! دیمن هر وقت تونست ماشین سدان رو بزنه بیاد با اینا درگ بزاره :))) طبل تو خالی
Reza
۷ دی ۱۳۹۷عزیزم یانکی جون اینا فقط تو خط راست نمیرن ها، یکم دقت کن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۷ دی ۱۳۹۷یانکی جون رفیق.
دیمنلوجی برای اینکه بتونه همون 10.1 رو ثبت کنه((بهترین زمانش بود فکر کنم)) تمام صندلی های اضافشو برداشت!!!!
درگ تایمز فقط از هیتر برای لاستیک هاش استفاده کرد.چون مثل دیمن نمیتونه با گشتاور زیادش لاستیکاشو گرم کنه.
آخرش خیلی جالب بود که مالک اون دیمن باورش نمیشد که 720 یه ماشین استوک باشه رفیق بروکس هم گفت 100 هزارتا بابتش باهاش شرط میبنده.
خود بروکس هم آخر کلیپ گفت هرکسی خواست میتونه بیاد 720 ببره هر جایی که خواست تستش کنه چه ecu((که دست نخورده)) و بابتش 100k شرط گذاشته.
هنوز هم گارانتی رو داره چون میخواست تیون کنه باطل میشد گارانتی.
خوده دیمنلوجی گفت هیچ بهانه ای وجود نداره.((فاز شما رو نمیدونم))
درگ تایمز تمام تایم هاش 9.8 بود و فکر کنم اون روز بالای 5 بار رکورد گیری کرد.
که 9.82 با سرعت 144 مایل بهترین زمانش بود.
…
بیا یه مقایسه قیمتی بکنیم.
720 تو پیست یه شاهکاره__این 80 هزار تا__
دیمن نیست.
720 تو جاده از هر ماشینی که رقیبش هست بهتره.((اینو اکثره نشریات گفتن.خواستید لینک میزارم))
دیمن هم آیا اینطوریه؟؟
__اینم 80 هزارتای دیگه__
720 مسیر 1.4 مایل رو تو 9.7 ثبت کرده و لقب سریع ترین خودروی دیفرانسیل عقب تاریخ کار اند درایور رو یدک میکشه.
آیا دیمن هم تونسته سریع تر از 720 باشه؟؟
__این هم 80 هزارتای دیگه__
720 گیربکس دوکلاچه داره که گرونترش میکنه و همینطور کیفیت خودرو به مراتب بالاتره وتا حد زیادی دست سازه و مثل دیمن قطعات مشترک نداره و همینطور توسط بسیاری از نشریات بهترین سوپر اسپرت تاریخ نامگذاری شده.
240 هزار تا بابت اون سه تا و 48 هزار تای دیگه هم بابت مورد آخری.
قیمتی که گفتم بهترین حالت ممکنشه.
خیلیا ارزش 720 رو بالاتر میدونن.
….
این یه مبحث بسیار بسیار ساده بود درباره ی قیمت که هی پافشاری میکنید.
..
بعدشم درگ تایمز و دیمنلوجی درگشون رو با صفا و صمیمیت((اگه دیده باشی))برگزار کردن ما ها چرا الکی حرص میخوریم؟؟
Mohammad
۷ دی ۱۳۹۷داداش تند نرو
1 اینکه 720فقط تو یکی از رکورد گیری ها تو اون چهار تا دیمن شکست داد
2 خود درگ تایمز توسایت خودش نوشته ایا دیمن سریع ترین ماشین تولیدی دنیا میتونه از عنوان خودش دفاع کنه
3 اینکه در درگ همون یه صندلی کافیه
4 اینکه ماشین مثل 720 نیاز به گرم کردن لاستیک نداره این کارشون غیر حرفه ای بود
5 اینکه دیمن رو انجمن هات راد ررکوردش گرفته معتبر هست که سریع ترین
6 اینکه رکورد هایی همچون 8.8 رو یدک میکشه دیمن
7 اینکه اون نوع قیمت گذاری فقط به در خودتون میخوره
یانکی
۷ دی ۱۳۹۷پس لازمه به این نکات توجه کنی.1دیمون با1 دلار تمام صندلیهارو میبنده و میتونی به همراه 4 نفر دیگه تو عین راحتی بری سفر یا چی چی چرخ بزنی.خرید کنی از صندوقه بزرگش لذت ببری.2.بابتش 85 دادن و یه ماشینی گیر آوردن که 3000 تا ساخته شده و روز به روز با ارزش تر میشه.3.شک نکن با کاهش ارتفاع و لاستیک مناسب تو پیست هم پشتت رو خالی نمیکنه4.میتونی باهاش دود لاستیک به پا کنی که همه لذت ببرن5.یه ماشین شهری که چرخهاش از زمین جدا میشه6.ماشینی گیرشون میاد که تاریخ نزدیک 50 سال داره.با دیدنش فقط داج میاد توذهنت.طرف 85 داده جدا از ماشین یه جعبه با جک و لاستیک مخصوص درجه هوا.و چندین مورد که یادم نیست گیرش میاد.حالا بریم اونور طرف تو برنامهایه قبلیش 720 میاره با 900 اسب و به تایم 9.5 میرسه پس چجوریه که با استوکش به 9.4 میرسه.720 که این همه مسابقه ازش دیدیم اونم چی تو پیست مخصوص هیچ هرز گردی نداره پس چرا از لاستیک چسبنده و پد گرمکن لاستیک استفاده میکنه.مهم تر از همه چیز اینه که اگر میتونه تایم دیمون رو بزنه چرا نمیرن انجمن هات رود اقدام به ثبت رکورد کنن تا افتخاری بزرگ نصیب خودشون کنن.یادتون باشه دیمون 130 اسب بیشتر داره ولی 700 کیلو سنگین تره گیربکسش معمولیه 720 دبل کلاجه.720 موتور وسط و چسبندگیه بسیار زیاد ولی دیمون موتور جلو و چسبندگیه کمتره.آیرودینامیک هم که مشخصه.در آخر تو مسابقه قبلی 720 با دیمون 5 بار شکست خورد و تامهاش تو یهترین حالت 10.30 بود و دیمون 9.80.حالا ارزش مهندسیه کی بالاتره.علکی لج نکن.مکلارن عرضه ساخت موتور نداره مطمعن باش قسمتهایه حیاطی دیگری هم داره که از این ور اونور گدایی کردن.همیشه دستشون دراز بوده یکی یه موتور تف کنه کفه دستشون.والا با این نوناشون
حسن
۷ دی ۱۳۹۷خیلی جالبه
هنوزم بحث شکست مک لارن از دیمن هست
بابا تموم شد رفت
مک لارن توسط چلنجر شکست خورد
دیگه بحثی نیستش
از اونور هم فورد جی تی اونتادور رو شکست داد و فرستادش سنت اگاتا
M
۷ دی ۱۳۹۷جای دو تا نسخه پورشه هم علاوه بر اون 488 خالی بود
M
۷ دی ۱۳۹۷اگه فورد جی تی و شورولت کوروت مرد میدونن شیرجه بزنن تو این سیل تا ببینن چیز خاصی نیستن فقط در حد یه هارت و پورت الکین
Mohammad
۷ دی ۱۳۹۷شما مثل همیشه دعوا راه ننداز کافیه
یه روز خدا ندیدم این آلمانی بازا با دلیل منطق تیکه بندازن اول یه چیز خوب واسه بهونه پیدا کنید بعد تیکه بندازید
( تازه اگه بخوام مثل خودتون رفتار کنم )
وقتی کوروت داشت توپیست دونه دونه این اروپایی هارو تو آینه بغل خودش میدید کجا بودی شما یا اون موقع که به عنوان خودرو عملکردی سال انتخاب شد کجا بودی الان اینجا حرف از مرد بودن میزنی خسته شدیم از این فراموشی های شما
M
۷ دی ۱۳۹۷واقعا جای خوشحالی داره واسه من که محمد (سلطان دعوا راه انداختن تو پدال)بهم بگه مثل همیشه دعوا راه انداختی…
درس پس میدیم استااااد !
چی میگی واسه خودت ! الان پیست مطرح جهان نوربرگرینگه که اگه دو سه سال صبر کنی مرسدس اسپرینتر هم رکوردش از کوروت بهتر میشه
حرف دومی که آقا محمد لطف کردن به مازدن بی منطق بودن بود !
اینو که دیگه واقعا داریم درس پس میدیم
بزرگوار شما بودی زیر درگ کوروت و هوراکان (که توسط درگ تایمز برگزار شده بود) به راننده کوروت گفتی فلج مغزی بعد چون اون روز جی تی آونتادور رو زد گفتی درگ تایمز اعتبارش هم سنگ هات راد هست همین پائینم اشاره کردی
بعد به ما میگی …
Mohammad
۷ دی ۱۳۹۷من همیشه حرفی که زدم یا از متن های پدال بوده یا منبعی بوده که پدال بعدش ازش مطلب گذاشته نمونش گفتم مزخرفترین راننده ها در بریتانیا که مردم ازارند از برند بی ام و ماشین میخرن چدال مطلبش گذاشت هیچ وقت تمسخر نکردم نسل جدید سری سه اومد با چراغ های لکسوس همه تو انیستا و یوتوب و خود پدال هم گفتن ولی شماها
وایپر ماشین کند چاق
دیمن همیشه زیر همه پست های درگ تو کامنت هاتون هست
کوروت تو همه مطلب ها مسخرش میکنید
جالبش اینه با اینکه همیشه مثل الان بهتون دیس میدن بازم ادامه میدید
اخرین باری هم که درگ دیمن با مکلارن بود اقا رضا 137 تا دیس خوردن
بعد من دعوا راه میندازم
پدال لطفا تاید کن مشخص شه واسه اخرین بار
M
۷ دی ۱۳۹۷ببین محمد میگم بی منطقی بگو نه !خوبه یادم انداختی یه نمونه از بی منطقیاتو
ایشون فرمودن که بدترین راننده های بریتانیا راننده های بی ام و هستن
و جالب تره که بدونید این رو یه قضیه علیه بی ام و و بدرد نخوردن ماشینا میدونستن
هرچی گفتیم بابا مگه راننده ماشینو بد میرونه تقصیر ماشینه ؟ تو کتش نمیرفت
Mohammad
۷ دی ۱۳۹۷m داداش عزیز
من یادم نمیاد گفته باشم این دلیل بد بودن یه ماشین در مورد هیچ ماشینی نگفتم بد هستش
فقط تحلیل کردم مثال زدم و ماشین های بهتر رو
اینکه راننده های بی ام و بد ترینن دلیل بر بد بودن ماشین نیست
دلیل بر نوجوان بودن اکثر خریدارانش هست که بیتجربه نا بالغ و ظاهر بین هستن وگر نه بی ام و یکی از قطب های صنعت خودروی امروز هستش
جی کلاس مرسدس
۷ دی ۱۳۹۷من نمیدونم شما به آلمانی ها چیکار دارید قطعا و دقیقا و حتما امریکایی بازها به قول خودتون بی منطق ترینن ماهم یه ساعت ندیدم شما منطقی حرف بزنی روز روشنم انکار میکنید این حرفارم وقتی میزنمکه اسم از یه کشور و طرفداراش آوردی میتونستی به شخص حرف بزنی اونجوری واقعیت ها هم عیان نمیشد
Maskvich
۷ دی ۱۳۹۷کاشکی دیمن هم میاوردن یکم میخندیدیم!!
کوروت که خودش تو درگ موتور ترند چهارم شد! اون که رفت تو افق و دیگه بای بای! تو پیست هم که تو نوربرگ رینگ که لا موجود!
فورد جی تی هم که از همین کوروت zr1 میبازه هم تو پیست هم تو درگ و اصلا رقیب قدری نیست واس اینا و از مک لارن با اختلاف فاحشی باخت
دیمن هم که جدا از اینکه از ماشین سدان باخت،تو درگ دیمنلوجی و درگ تایمز که شماها همتون میگفتین نابود میکنه مک لارن رو به طور داغونی ۳ بار باخت از مک لارن و نتونست اصلا ۴۰۰ تارو زیر ۱۰ ثانیه بره!
نمیدونم دیگه رو چی میخوای مانور بدی!
اینجا هم که اگه ۴۸۸ پیستا میبود قضیه کاملا فرق میکرد! در کل هر ۴ تا واقعا فوق العاده هستن و شاهکار
Car Lover
۷ دی ۱۳۹۷خوبه که قیمت این ماشینم در نظر بگیرید
ساسان
۷ دی ۱۳۹۷دوست عزیز فورد جی تی خودروی فوق العاده ای. فورد جی تی هم کاملا دست ساز و هم تو ساختش بسیار زیاد از فیبرکربن استفاده شده و همینطور فناوری های پیشرفته ای که توش به کار برده شده که پردازش اطلاعاتش از جنگده فوق پیشرفته F22 بیشتره و هر کمپانی خودروساز دیگه ای جای فورد بود قیمت بالای 2 میلیون دلار براش میگذاشت و دلیل قیمت کمی که فورد با وجود این ویژگی ها برای فورد جی تی تعین کرده اینه که اولا کلا همه کمپانی های خودروسازی آمریکایی و البته درکنارشون ژاپنی ها سود بسیار کمی رو بر روی هر خودرو قرار میدن و دوم اینکه بنا به گفته یکی از مقامات فورد صرفا دلیل ساختش برای موفقیتش توی پیست بوده نه سودش که همین کار رو هم کرد و توی مسابقات 24 ساعته لمانز سال 2016 مقام اول رو بدست آورد و باز هم فراری رو شکست داد همچون سلفش جی تی افسانه ای.
Reza
۷ دی ۱۳۹۷جناب M این حرفت رو باید با طلا نوشت
لایک
Mohammad
۷ دی ۱۳۹۷جا داره اینجا یه توضیخ کوچیک در مورد درگ بگم
۱ درگ ۴۰۰ متر یا همون ۱/۴ مایل هستش اینکه درگ ادامه پیدا میکرد کی میبرد حرف بچه گانه ای هست
۲ در درگ همه چی مهمه از لاستیک تا وزن خود راننده
۳ در درگ حرفه ای بودن راننده خیلی مهمه مخصوصا در ماشین هایی که موتور جلو دف عقب هستند
۴ در درگ یه ماشین میتونه با یک راننده چندین رکورد داشته باشه قبلا فبلمش اوردم که راننده ۴ تا رکورد ثبت کرد و همه با هم اختلاف داشتن
۵ کجا رکورد مطمئن و حرفه ای انجام میدن
درگ تایمز مطمئن انجمن هات راد مطمئن
ولی انجمن هات راد حرفه ای هست در مقابل مجله های اینترنتی و کانال های یوتوب
با تشکر
Maskvich
۷ دی ۱۳۹۷همه اینا رو گفتی که مثلا در اخرش بگی نتیجه درگ مک لارن مقابل دیمن که توسط درگ تایمز برگزار شد غیر قابل اعتماده و قبول نیست! ولی عزیزم بعدش یه درگ برگزار شد با حضور دیمنلوجی که تو اونم باز نتایج درگ تایمز تکرار شذ! کسی نمیتونه بگه درگ تایمز الکیه
sina7
۷ دی ۱۳۹۷لانچ کنترل هم نزدن که
شاهین
۷ دی ۱۳۹۷دقیقا
لامبو به لانچ های گردن شکنش معروفه
معلوم بود دلشون نمیخواست به ماشیناشون فشار بیاد
M
۷ دی ۱۳۹۷لامبورگینی ها نتایج بهتری میگرفتن و حتی شاید هوراکان نتیجه درگش خیلی متفاوت میشد
ولی حتی با وجود لان هم 812 آونتادور رو زده
شاهین
۷ دی ۱۳۹۷بله کلپیشم قبلا گذاشتم که راننده خیلی باید کار بلد باشه وقتی ماشین دو دف زیر پاشه! درگ اونتادور اس با 812 رو فرستادم که اونتادور لانچ های وحشتناکی داشت و همون اول مسابقه شوت میشه. نمیگم 812 رو میزنه اما با اون لانچ ها قطعا اختلاف ناچیزی داشتن
ولی اینجا متاسفانه از لانچ استفاده نکردن
Mad.z.Max
۷ دی ۱۳۹۷طرف توی ویدیو گفت لانچ نزدیم چون گاهی باعث برن اوت میشه و کلاچ رو مستهلک میکنه.
Ali Keyhani
۷ دی ۱۳۹۷پیروز شدن 720s قابل پیش بینی بود،ولی فاصلش با 812 سوپرفست خیلی ناچیز بود،جای فراری 488 پیستا و پورشه 911 gt2rs بسیار خالی بود
Amir
۷ دی ۱۳۹۷هر چهار تا فوق العاده وبی نظیرن اما من هوراکان پرفورمانته رو به همه ترجیح میدم.لامصب صداش مرده رو زنده می کنه قیافش هم خیلی خیلی از بقیه جذابتره واقعا حرف نداره.درسته از بقیه مقداری عقب بود اما اشکالی هم نداره چون کمترین قدرت رو داشت.فراری هم خیلی خوب بود اونم واقعا دوست دارم با اینکه از مکلارن خیلی سنگین تره اما پا به پای اون حرکت می کرد.
Bideski
۷ دی ۱۳۹۷آخیش عجب درگی بود
کیف کردم
Bideski
۷ دی ۱۳۹۷اون وسط فراری دلمو با خودش برد??
Just bentley continental
۷ دی ۱۳۹۷معلوم بود که مکلارن قهرمان درگه.
مکلارن رکورد ۹.۴ ثانیه رو تو درگ تایمز ثبت کرد و اینکه این رکورد از رکورد هایپر کار ها هم سریع تره اگه پدال هر چه زود تر خبرو بزاره ممنون میشم.
Ali
۷ دی ۱۳۹۷ولی خب اون مکلارن تیون شده بود که ۹.۴ زد ۷۲۰s معمولی ۹.۸ و با تعویض لاستیک ۹.۷
جی کلاس مرسدس
۷ دی ۱۳۹۷مثلا از کدوم عابدزاده کار سریعتره اینقدر شماها جوگیرین یادمه در مورد ۹۱۸ هم همینو میگفتین که به طرز عجیبی به ۹۱۸ باخت و محو شد اونم ۸۰۰ متر قطعا اینطور نیست اینجام تقریبا برابر بود با فراری اگر به نظر شخصی انتخابم باشه در مقابل فراری من مک لارن و نگاهم نمیکنم بعدشم لامبورگینی اون هیجان و صدا و خشونت و تیپ و طراحی و تویه چشم بودنو با هیچ چیزی نمیشه عوض کرد
OMID
۷ دی ۱۳۹۷چرا پرفورمانته کانورتیبل اوردن !؟
مدل کوپه سرعتش بیشتره
لانچ کنترل نتایج رو تغییر میداد شرایط بیشتر به نفع لامبورگینی ها میشد در اون صورت .
صدای اونتادور مرده رو زنده میکنه لامصب
sina7
۷ دی ۱۳۹۷اینا یه 720 پیدا کردن گفتن بذار بریم چندتا دیگه جور کنیم که نشون بدیم 720 بهترینه
اون از پرفورمانته که اسپایدره
اون یکی هم فراری که گرندتورر بود اگه 488 بود هیچ صحبتی نمیذاشت
تازه اخرشم خیلی ریز اشاره شده که لانچ کنترل هم فعال نشده
soroush
۷ دی ۱۳۹۷اصلا وقتی همون اول دو تا لامبورو گذاشتن روبرو هم کاملا همه چی مشخص بود…
نذارین ازین درگا اقا نذارین باشه مکلارن همیشه برندست.
m40
۷ دی ۱۳۹۷رنگ بدنه و رینگ فراری فوق العاده بود.خیلی خوب رفت
Car LOver
۷ دی ۱۳۹۷جووون ردلاینه 812
واقعن لذتی که رد کردن عقربه از 8500-8600 هست کمتر از لذت سرعتای بالا و شتاب بالا نیس
Maskvich
۷ دی ۱۳۹۷جان عزیزتون ۴۸۸ پیستا رو بیارین واس درگ با اینا! چند وقته منتظر درگشیم و اصلا خبری نیست!
R
۷ دی ۱۳۹۷جووونم آونتادور به قول دوستان واقعا صداش مرده رو زنده میکنه. تو همه چی تکی ❤
Maskvich
۷ دی ۱۳۹۷۸۱۲ خیلی عالی رفت با توجه به وزنش دقیقا پا به پای مک لارن
اگه ۴۸۸ پیستا بود نتیجه عوض میشد قطعا
مک لارن هم واقعا هیولاس دمش گرم
fan of lamborgini
۷ دی ۱۳۹۷اونتادور svj میوردن با لانچ کنترل محو میکرد اینارو
joojoo
۷ دی ۱۳۹۷پرچمداری نوربرگ رینگ کافیه….
مهم اینه که لامبورگینی چه ببره چه ببازه….
توی قلب همه ی ماشین بازا هست…
همونطوری که تاحالا بوده…
ولی وقتی 720s به نسل بعدی سوپراسپورتای لامبورگینی ببازه….
محو میشه….
همونطوری که mp4 محو شد……
البته مسلما SVJ پرفورمنس بهتری از SV ارایه میده و بعید نیست با 812 و 720 پا به پا بیاد…ولی
مهم اینه که این برد و باخت ها..تاثیری تو ذهنیت مردم نسبت به آونتادور نمیذاره…..
سوپراسپورت وحشی سنت آگاتا…..همیشه بین مردم وحشی میمونه……
R
۸ دی ۱۳۹۷عالی ?
علی
۸ دی ۱۳۹۷چه حرف مسخره ای زدی…720 اس شده اسطوره 2018 بعد با یه شکست محو بشه???مگه اف وان که تو دهه های حضورش بهترین بود الان محو شده??? لطفا نظراتتون واسه خودتون نگه دارین???????
joojoo
۹ دی ۱۳۹۷720 محو خواهد شد…چون فقط به اعداد و ارقام خودش مینازه….
ماشینی که به اعداد و ارقام متکی باشه….محو میشه…چون همیشه اعداد و ارقام درحال بهتر شدنن……sls جاودانه شد…..lfa جاودانه شد…مورسیه لاگو جاودانه شد…فورد GT افسانه شد…..لافراری افسانه ای شد….
چون به اعداد و ارقام وابسته نبودن….پشت هرکدوم یه عقبه ای بود که وجود اونها رو خاص جلوه میداد و همچنان خاص هستن….در کنار پرفورمنس قابل قبول و هم سطح با بنچمارک های اون رده ی خودرویی….(البته به استثنای lfa که نتیجه ی دینامیک رانندگی خالص و اومج مهندسی ژاپنیاست و بدون داشتن عقبه ای به این موفقیت رسید)
ولی 720 چی؟؟؟؟؟فقط به تایم 400 متر خودش مینازه….نسل بعدی سوپرکار لامبورگینی و جانشین خلف آونتادور افسانه ای…..طوری 720 رو محو میکنه….که تا حالا ماشینی اینطور محو نشده باشه…..چون دیگه اعداد و ارقام مکلارن توی چشم نخواهند بود….
اما بعد 7 سال…..هنوز هر سوپر اسپورتی که عرضه میشه….با آونتادور درگ میندازه…اگه برد….اونوقت میگن ببینید….ماشین ما آونتادور رو شکست داد…………
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…..
ایمان
۷ دی ۱۳۹۷???? Ferrari ۸۱۲ Superfast ????
چه با لانچ کنترل ، چه با لاستیک مخصوص ، چه با راننده با مهارت و حرفه ای و …. لامبورگینی حریف فراری نمیشه دوستان عزیز و بزرگوار
این مدل فراری گرند تور هست ولی ببینید چه کار کرد با سوپر اسپرت های لامبورگینی
۴۸۸ پیستا نسخه همه لامبورگینی ها رو می پیچه اگه وارد عمل بشه ولی حیف که اهل خودنمایی نیست
R
۸ دی ۱۳۹۷داداش کجا حریف فراری نیست؟ پرفورمنس آونتادور در مقایسه با f12 بهتر و سریع تره هوراکان هم از ۴۵۸ سریع تره اطلاعات و فیلماشم هست برو ببین. فراری هاتونو با رقباشون مقایسه کنید هی نگید ۴۸۸ پیستا اینکارو میکنه اون کارو میکنه. اصلا بهم بگید اولین ماشین فراری تو لیست رکورد شکن های نوربرگرینگ تو جایگاه چندمه؟
Ferrari
۸ دی ۱۳۹۷یعنی شما ۴۵۸ رو که ۲۰۰۹ معرفی شده بود رو رقیب هوراکان میدونی؟؟؟ هوراکان رقیب ۴۸۸ بود که تو درگ حریف ۴۸۸ نشد f12 هم که تو رولینگ له میکرد لامبوهارو
ضمنا پیستا هم تو درگ پرفرمانته رو نقطه میکنه هم تو پیستهایی که هردو ماشین تایم زدن پیستا چند ثانیه سریعتر از پرفورمانته بوده خدا بهتون رحم کرده فراری تمایلی به تایم گیری تو نوربرگ رینگ نداره.
https://fastestlaps.com/comparisons/13u42faic42i
ببین فقط تو پیست مگنی کورس که ۴٫۴ کیلومتره پیستا چه بلایی سر پرفورمانته اورده .
R
۸ دی ۱۳۹۷۱۱۰ کیلو سبکتر ۸۰ اسب قدرت بیشتر ۱۷۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر همه اینا به لطف دو تا توربوشارژر اونوقت کی انتظار داره از پرفورمانته تنفس طبیعی سریعتر نباشه؟ هیچ افتخاری نداره چون پیستا حریف پرفورمانته نیست ببین پرفورمانته هم مثل پیستا دوتاتوربو شارژر نصب میکرد چی میشد اون موقع بهش میگفتن حریف.اون موقع هم حرفی برای گفتن داشتی؟
نگو فراری تمایلی به رکورد تو نوربرگرینگ نداره بگو میترسه
joojoo
۹ دی ۱۳۹۷پیشنهاد میکنم درگ هوراکان پایه با 488 GTB رو ببین و له شدن 488GTB رو تماشا کن…بعد نظر بده….تایم نوربرگرینگ رو هم هروقت تونستید بزنید اونوقت واسه لامبودوستا کری بخونید…..
هیچ سوپرکاری نتونسته 4 سال رکورد 400 متر رو توی دستای خودش نگهداره…..جز آونتادور…تایم 10.6 آونتادور استوک رو 4 سال بعد شکوندن….که اون موقع هم آونتادور با مدل SV همچنان رکورد دار سوپرکارها بود….تا اینکه درنهایت سال 2017، 720 این رکورد رو گرفت…
یعنی اگه همه ی نسخه های آونتادور رو باهم درنظر بگیریم…..آونتادور 6 سال رکورددار تایم 400 متر بین سوپراسپورتا بود….حالا بذار ببینیم SVJ با 30 نیوتون متر گشتاوربیشتر، 30 اسب قدرت بالاتر و 50 کیلو وزن کمتر و گیربکس بهینه شده….چه رکوردی رو توی 400 متر ثبت میکنه…..که انتظار رکوردی بین 10.1 تا 10.2 میره ازش….اونوقت یعنی با 720 و 812 و پیستا در یک سطح…..فناوری 2012 لامبورگینی با اندکی بهینه سازی همسطح فناوری 2017 و 2018 فراری و مک لارن……و این یعنی تاج پادشاهی سگمنت سوپر اسپورتا نه بر سر فراری…..که بر سر لامبورگینیه…….البته تا زمان معرفی هایپرکار بعدی لامبورگینی تاج پادشاهی هایپرکارهای هیبریدی بر سر لافراری هست…..و تا اون موقع باید صبرکرد………ولی پادشاه بی چون و چرای سوپراسپورتها در حال حاضر آونتادورSVJ هست با رکورد فوق العاده توی نوربرگرینگ و ذات وحشی خودش.
Ferrari
۱۱ دی ۱۳۹۷بهونه نیارین لطفا اون موقع که هوراکان پرفومانته تایم نوربرگرینگو زده بود که شماها خدارو بنده نبودین الان چی شده بخث توربو و این داستانارو پیش میکشین؟؟ اینکه پیستا ۱۰۰ کیلو سبکتر از پرفورمانته هست مهندسی پیشرفته فراری رو نشون میده شاسی پیستا تماما فلزه درحالی که شاسی پرفورمانته فیبرکربن و الومینیومه با این حال بازم پیستا سبکتره پیستا با موتور بی نظیرش حرفی برای گفتن نذاشته لامبو هم اکه توانشو داره موتورهاشو توربو کنه این بهانه های مسخره رو کنار بذارین و چشمتونو باز کنید فراری تو همه پیستها سریعتر از فورمانته بوده تو نوربرگ رینگ هم میتونست با بیش از ۱۲ ثانیه اختلاف نسبت به پرفورمانته تایم بزنه حالا بازم بهونه بگیر
فراری اون زمان که لامبو وجود نداشت تو نوربرگ رینگ مسابقه میداد شصت ساله داره مسابقه میده
Ferrari
۱۱ دی ۱۳۹۷۲۰۱۵ فراری ۴۸۸ تایم ۴۰۰ متر ۱۰٫۳ ثبت کرده و جالب اینه که ۴۸۸ از اونتادور اس وی حی هم سریعتر بوده هم پیست هم چهارصد متر بعدشم فناوری فراری خیلی پیشرفته تر از لامبورگینیه اران هنسی هم ماشین ساخته ۴۰۰ مترو زیر ۱۰ ثانیه میره پس باید بگیم فناوری هنسی بالاتره؟؟ لامبو هم مثل همونه شما زیاد خودتو ناراحت نکن فناوری یعنی فراری ۸۱۲ با ۷۹۰ اسب الایندگی و مصرف سوخت کمتر از هوراکان داره همین برای شما کافیه ضمنا اینم بگم اونتادور اس وی و ۴۸۸ تویه هشت پیست تایم زدن که ۴۸۸ تو ۵ پیست سریعتر بوده و اس وی تو سه پیست سریعتر بود.اینجاهم که شکست خورد اس وی حی هم حریف پیستا نمیشه نه تو پیست و نه لذت رانندگی
iman
۷ دی ۱۳۹۷روزای اول رونمایی 812 نظر چندان مثبت نسبت بهش نداشتم اما هر چی بیشتر این ماشین رو میبینم بیشتر محو عظمت و زیباییش میشم، بدون شک سوپرفست بهترین جی تی دنیاست با فاصله که میتونه پوزه سوپراسپرتا رو هم به خاک بماله
Behrouz. anzali
۸ دی ۱۳۹۷اگه پورش gt 2 rs بود همشونو له میکرد حتی ۷۲۰ رو که چند بار شکستش داده .منکر نشید این موضوع رو . در ضمن شش سیلندر توئین توربو دمش گرم
Mclaren 720s
۸ دی ۱۳۹۷تو خواب??
بی طرف
۹ دی ۱۳۹۷اگر رقابت ببین اینا ماشین ها باشه به هم تریبت درگ اسامی بردگان بیرون میان : 1- مکلارن 720 و 2- فراری 488 پیستا و 3- پورشه GT2RS و 4 – اونتادور SVJ
ارشیا
۲۸ بهمن ۱۳۹۸کاش یکی بیاد سنا و اس وی جیو پیستا و جی تی دو ار اس رو مقایسه کنه سریعترین معلوم شه