پورشهفراری

دوئل فراری لافراری و پورشه 918

در حال نزدیک شدن به پایان دور هشتم سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه هایپراسپرت‌ها رسیده است. البته قبلاً دوئل‌های این گروه بطور کامل برگزار شده بود اما اولاً به دلیل چینش نه چندان مناسب رقبا، دوماً اضافه شدن خودروهای جدیدی مثل مک‌لارن سنا و هنسی ونوم و سوماً حساسیت و جذابیت بالای این گروه، تصمیم گرفتیم دوئل‌های گروه هایپراسپرت‌ها را با چینش کاملاً جدید خودروها و همینطور اضافه کردن شرکت‌کنندگان جدیدی، دوباره برگزار کنیم. بنابراین امروز در اولین دوئل دور جدید مرحلۀ مقدماتی رقابت‌های این گروه، دو هایپرکار هیبریدی یعنی پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری در برابر یکدیگر قرار گرفته اند.

پورشه ۹۱۸

فراری لافراری

مک‌لارن P1

جگوار C-X75

؟

؟

مک‌لارن سنا

آستون‌مارتین ولکان

پاگانی هوآیرا

لامبورگینی سنتناریو

؟

؟

هنسی ونوم F5

کوئنیگ‌زگ آگرا

بوگاتی شیرون

کوئنیگ‌زگ رگرا

؟

؟

پورشه ۹۱۸

پیشینهٔ هایپرکارهای پورشه به سال ۱۹۸۶ و معرفی مدل اسطوره‌ای و اعجاب‌انگیز ۹۵۹ بازمی‌گردد. هایپرکار موتور وسطی که توانست در مقطعی رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را از آن خود کند. سپس ۱۷ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۳، پورشه جانشین ۹۵۹ را با نام کاررا GT معرفی نمود که تا سال ۲۰۰۷ در تعداد ۱۲۷۰ دستگاه ساخته شد؛ اما سرانجام در دههٔ دوم قرن بیست و یکم نوبت به ساخت سومین هایپرکار تاریخ پورشه و جانشین کاررا GT رسید که ۹۱۸ نام گرفته بود. برای نخستین بار نسخهٔ کانسپت این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رونمایی شده و بدین ترتیب پورشه قصد خود برای ساخت آن‌را اعلام نمود. سپس بعد از معرفی چند پروتوتایپ، نهایتاً نسخهٔ تولیدی ۹۱۸ برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی گردید؛ اما این هایپرکار تفاوت عمده‌ای با اسلاف خود داشت و آن استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی بود. البته ۹۱۸ نیروی اصلی خود را از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی می‌گیرد که به‌تنهایی ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما در کنار این پیشرانه، دو موتور الکتریکی هم قرار دارد که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده‌اند. موتور الکتریکی جلویی ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و مستقیماً چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد درحالی‌که موتور الکتریکی عقبی ۱۵۴ اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ PDK به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. همچنین این موتور به‌عنوان یک ژنراتور هم عمل می‌کند. مجموع خروجی این قوای محرکهٔ هیبریدی نیز معادل ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است. از این هایپراسپرت آلمانی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تعداد ۹۱۸ دستگاه ساخته شد.

فراری لافراری

فراری در طول تاریخ خود هر چند سال یک‌بار هایپرکاری را معرفی می‌کند که نمایشی از اوج توانایی‌ها و تکنولوژی‌های این سوپراسپرت‌ساز اسطوره‌ای ایتالیایی است. از مدل‌های F40، F50 و انزو می‌توان به‌عنوان تعدادی از این هایپراسپرت‌ها نام برد؛ اما جدیدترین هایپرکار فراری مدل لافراری است که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ به‌عنوان جانشین انزو رونمایی شد و سپس در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ هم به نمایش درآمد. این خودرو نیز مانند دیگر هایپرکارهای فراری از ترکیب موتور وسط استفاده می‌کند اما لافراری یک تفاوت عمده با اجداد خود دارد و آن اینکه در کنار پیشرانهٔ دوازده سیلندر بنزینی تنفس طبیعی همیشگی، به یک موتور الکتریکی هم مجهز شده است؛ بنابراین این هایپرکار از قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف استفاده می‌کند و نخستین ساختهٔ هیبریدی فراری محسوب می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی لافراری از نوع ۶.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی است که به‌تنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار به آن اضافه کرده و مجموع نیروی قوای محرکه را به ۹۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. این موتور الکتریکی از سیستم KERS استفاده می‌کند و به ادعای فراری موجب شده تولید دی‌اکسید کربن لافراری به ۳۳۰ گرم در هر کیلومتر برسد. انتقال نیروی عظیم قوای محرکهٔ هیبریدی این هایپراسپرت ایتالیایی نیز از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد که کل نیرو را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. غیر از نسخۀ کوپۀ معمولی، نسخۀ اسپایدر لافراری با نام آپرتا و همینطور نسخۀ مخصوص پیست آن با نام FXX-K هم ساخته شده است. از این ماشین درمجموع تعداد ۷۰۹ دستگاه ساخته شده که ۵۰۰ دستگاه کوپه و ۲۰۹ دستگاه از نوع اسپایدر است.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۸

فراری لافراری

ترکیب موتور وسط موتور وسط
پیشرانۀ بنزینی ۴.۶ لیتری V8 ۶.۳ لیتری V12
تنفس طبیعی طبیعی
موتور الکتریکی ۲ عدد ۱ عدد
قدرت موتور بنزینی ۶۰۸ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور موتور بنزینی ۵۲۸ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
قدرت موتور الکتریکی ۲۸۰ اسب بخار ۱۶۳ اسب بخار
مجموع قدرت ۸۸۷ اسب بخار ۹۶۳ اسب بخار
مجموع گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
باطری ۶.۸ کیلووات ساعت ۲.۲ کیلووات ساعت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه ۲.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۲ ثانیه ۹.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱ لیتر (ترکیبی) ۱۶.۸ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۶۴ متر ۴.۷۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۳ متر ۲.۶۵ متر
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم ۱۵۸۲ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۵۳۱ اسب بخار به تن ۶۰۸ اسب بخار به تن
قیمت پایه ۸۵۰ هزار دلار ۱.۴۲ میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9921915]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Infinite

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    918

    1. Raha

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (288 ديدگاه)

      عجب کابینی داره

    2. yashar

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (31 ديدگاه)

      ببخشید ریپلای کردم میخواستم دیده بشه
      همه منابع اعلام کردن شتاب 0 تا 100 918 بیشتره
      همه ویدئو ها نشون میدن 918 سریعتره هم 0 تا 100 هم تو پیست
      حتی 0 تا 100 از ویرون هم بهتره
      بعد شما شتابش رو از لافراری کمتر زدید با کدوم منبع؟
      لطفا درستش کنید

      1. امیر دهقان

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (743 ديدگاه)

        منبع مشخصات هردو ماشین کاراند درایو است

      2. HORSE

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (217 ديدگاه)

        دوست عزیز (یاشار) دوست دارم منبعتونو ببینم کدوم سایتو میگید

        1. HORSE

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          طبق موتور ترند اگر بخوایم ببینیم که اعداد مربوط به شتاب اشتباهن!
          یه چیز دیگه هم این بود که بین منابعی که فرستادی خیلی تناقض بود!
          بعضیاشون که از دوئل پدالم اشتباه تر بودن،ولی به موتور ترند میشه تکیه کرد.

    3. HORSE

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      استفاده از چهار نوع فیبر کربن در لافراری وزنش رو بسیار پایین اورده و باعث شده ازون دوتا سبکتر باشه!
      و همچنین به لطف هنر فراری در ساخت موتور های تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی قدرتش به ۹۵۰ اسب بخار رسیده که از اون دوتا بیشتره و باعث شده نسبت وزن به قدرت بهتری نسبت به اون دوتا داشته باشه!
      دونستن اینکه لافراری از گیربکس فورمول یک و سیستم کرز شبیه به سیستم کرز فورمول یک استفاده میکنه هم بد نیست!
      البته سیستم AWD و فرمان پذیری چهار چرخ از فرمان در پورشه هم بسیار قابل احترامه و باعث شده که توی خیلی از پیستا از اون دوتا سریعتر باشه!
      ولی باعث افزایش وزنش هم شده که روی کیفیت رانندگیش تاثیر گذاشته!
      حقیقته اینکه لافراری با موتور ۶.۲ لیتر تنفس طبیعیش
      حس بهتر،ابهات بیشتر و صدای بهتری هم نسبت به اون دوتا داره رو نمیشه انکار کرد!
      .
      انتخاب من فراری لافراری! ??

    4. KING 918

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      فقط تو کف مشخصاتم ……………
      شتاب لافراری از 918 بهتره :-) ………..
      پدال جان مشکل از منبع اطلاعاتی شماست ………..
      تا حالا تعداد اشتباه های جدول مشخصات کم نبوده اینم یکیش ……

      1. شاهين

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        من خودم شخصا چاکر پورشه ۹۱۸ هستم اما خب فراری رو نمیشه انتخاب نکرد…فراریه دیگه حتی اگر صفر تا صدش کندتر باشه بازم روح و روان رو به بازی میگیره

  2. Wrx

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    سخته واقعا ولی چون علاقه زیادی به ماشین های چهار چرخ متحرک دارم به پورشه رای میدم ?
    درسته مصرف بنزین لافراری خیلی بالاست ولی در این کلاس اصلا به مصرف فکر نمیکنن ?برای رای دادن به مصرف سوخت در این کلاس نگاه نکنید

  3. Raha

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    در اینجا 918 نمیزاره به لافراری فکر کنم

  4. حامد

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    به این میگن دوئل?

    انتخاب من لافراری فقط بخاطر سلیقه شخصی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. #ali.m#

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    قطعا لافراری از همه نظر بالا تره .
    همون اسم فراری واسه رای دادن کافیه

    بهترین سوپر اسپرت ساز جهان

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Amin

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      از چه نظر بالاتره؟گرند تور ندیدی شما؟

      1. #ali.m#

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        نیازی ب دیدن گرند تور نیست فراری از همه نظر بالاتر از پورشه قرار میگیره
        چه پرستیژ چه مهندسی .
        چه اصالت .
        فراری از اول با مسابقات اتوموبیل شروع کرد .(از سال 1929)
        و مستقیم با این حرفه سر و کار داشت .
        ولی پورشه تا سال1952هنوز ماشین اسپرت نساخته بود .
        و در زمینه ماشین های جنگی (بی نظیر) تراکتور و پمپ اب و لوله فعالیت داشت .
        فراری سلطان دنیای اسپورته .

        1. KING 918

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          باشه ….

        2. alirezaasg5

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (283 ديدگاه)

          نکشیمون پرستیژ

        3. #ali.m#

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          الان بهتری؟
          با تیکه انداختن چیزی عوض نمیشه.

        4. mehran911

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          معمولا در دوئل های پورشه نظر نمیدم تا دوستان تحت تاثیرکامنت ها قرار نگیرن و هر خودرویی که حقیقتا دوست دارن انتخاب کنن
          .
          ali.m#
          (((ولی پورشه تا سال1952هنوز ماشین اسپرت نساخته بود)))
          اینو از کجا در آوردی ؟؟؟
          سال ۱۹۲۲ که فراری تاسیس هم نشده بود فردیناند پورشه مدل SS و SSK رو توسعه داد که اولین خودروی پرخوران جهان و اولین خودروی ۳۰۰ اسبی جهان با گشتاور ۶۸۰ نیوتون متر بود این ماشین قهرمان مسابقات گرند پری اون سال ها بود و در لیست ۲۷ خودروی برتر قرن در سال ۱۹۹۹ قرار گرفت
          زمانی که فردیناند پورشه اولین خودروی موتور وسط با تعلیق مستقل جهان رو برای اتویونین در ده ی ۳۰ ساخت که فاتح گرند پری اروپا بود فراری کجا بود
          شما از پورشه چی میدونی ؟؟؟
          .
          کمپانی پورشه از سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه اشتوتگارت تاسیس شد
          .
          بعد از جنگ جهانی هیتلر برای بقای خودروسازی پورشه و فولکس دستور داد که کمپانی به سه کمپانی کوچکتر تقسیم بشه و به نقاط مختلف مثل گموند اتریش برده بشه اما هم فری و هم فردیناند توسط متفقین دست گیر شدن به اسارت فرانسه در آمده بودن تا اینکه هزینه ای که فرانسه از پورشه برای آزادی درخواست شده بود توسط خانواده پرداخت شد اما فردیناند رو در اسارت نگه داشتن که از همون جا بود که فری به اتریش رفت تا هزینه ی آزادی پدرش رو به دست بیاره و کارخانه کوچکی رو که کارش تولید لوازم صنعتی سبک بودتاسیس کرد .
          مدتی به این وضع گذشت که سال ۱۹۴۷ فری پورشه و خواهرش لوئیس هولدینگ و در اتریش تاسیس کردن که بزرگترین عرضه کننده خودرو در اتریش بود و در اروپا شد
          .
          من میدونم این کامنت از کجا آب می خوره بابت این واکنشی که نشون دادی خیلی خوشحالم

        5. #ali.m#

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          خدمت king 918باید بگم که خدا رو شکر دوستان این کلمه (باشه) رو استفاده کردن تا هرکس دید فقط مخالف حرف کسیه ولی نمیتونه چیزی بگه بیاد اینو بنویسه?
          من این تاریخ ها رو از ویکی پدیا. در اوردم و فقط کپی کردم .
          شما مینویسی (باشه…)؟؟؟!!!???
          مثلا یعنی چی؟ عددا رو قبول نداری ؟
          کلا مخالفی .
          کلا خواستی یه چیزی بگی?

        6. #ali.m#

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          مهران 911جان راستش همون 3خط اول کامنتت رو که خوندم با خاطر فروتنی بزرگی ک کردی .
          و افتخار برگی که نصیب ما شده به خاطر کامنت گذاشتن شما .
          رقبتی واسه ادامه دادن ندیدم و بقیش رو نخوندم .
          واقعا عذر میخوام ازت
          موفق باشی.✋

        7. alirezaasg5

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (283 ديدگاه)

          تیکه نبود درسته بود در جواب کامنتت

        8. Ferrari

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          مهران 911
          دوست من 1922 فردیناند پورشه تو مرسدس کار میکرد و ربطی به برند پورشه نداره.فردیناند پورشه مهندس مرسدس بود سال 1931 که برند پورشه تاسیس شد همونطور که خودتون هم بهتر از هرکس دیگه میدونید در ابتدا به کمپانی های دیگه مشاوره میداد و فکر میکنم اولین ماشین برند پورشه مدل 356 هستش که سال 1949 ساخته شد
          دهه ی 30 انزو فراری برای الفا کار میکرد و دلیل قهرمانی های خودروسازان المانی در مسابقات بودجه ای بود که هیتلر بهشون داده بود هیلتر دوستداشت المان سریعترین و قوی ترین ماشبنهارو بسازه و اونهارو از کمک های دولتی بهرمند کرد هرجا پول باشه تکنولوژی هم خلق میشه و باعث میشه اون کمپانی از رقیبش جلو بیفته دهه ی 30 رکود اقتصادی باعث شد الفا از مسابقات عقب نشینی کنه اما مرسدس و اتو انیون یکه تاز مسابقات بودن

        9. mehran911

          ۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          ferrari عزیز
          تقریبا هر چی گفتی درسته
          اولین مدل ( رسمی ) برند هم دقیقا ۳۵۶ هستش …
          اما این وسط چند تا نکته وجود داره اونم اینکه مرسدس از ابتدا در مسابقات اتومبیلرانی حضور داشت خیلی قبل از اینکه هیتلر به عنوان صدر اعظم انتخاب بشه
          .
          مرسدس برای آلمان اهمیت ویژه ای داشت
          اما در همین سالها قبل از ادغام چهار برند اصلی تشکیل دهنده اتویونین فردیناند پورشه برای واندرر هم خودروی مسابقه ای طراحی کرد و نمونه اولیه هم ساخت اما به دلیل ادغام این چهار برند خودروی ساخته شده وارد مسابقات نشد …بگذریم بخواهم توضیح بدم خیلی طولانی میشه
          مرسدس از طرف هیتلر بعد قهرمانی های اول کمک هزینه دریافت کرد اما شرکت تازه تاسیس اتویونین در ابتدا کمکی دریافت نکرد تا اینکه فردیناند پورشه شخصا در یک ضیافت بزرگی که هیتلر ترتیب داده بود واسطه شد و مبلغی معادل مبلغی که به مرسدس داده شده بود از هیتلر برای اتویونین گرفت و اتویونین رو از بحران جدی نجات دا د …
          و از آن به بعد اتویونین توانست پا به پای مرسدس در رقابت ها شرکت کنه …
          .
          هدف من از اون کامنت اینه که بگم پورشه از پمپ آب ! شروع به خودروسازی نکرد اگر فری پورشه به علت جنگ و مشکل مالی برای نجات فردیناند پورشه دست به تاسیس کارخونه کوچک در اتریش زد به معنی عقب ماندگی پورشه نیست
          فری پورشه مجبور شد به اتریش بره چون حتی متفقین اجازه تولید خودرو در اشتوتگارت و حتی فروش وسایل کارخونه رو هم بهش ندادن …
          .
          .
          من‌ با تعریف از هر برندی هیچ مشکلی ندارم اما با تخریب نه این رفتار دوستمون باعث میشه منم از این به بعد مثل خودش نظر بدم
          البته من میدونم از کجا نشات میگیره

        10. Ferrari

          ۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          مهران 911
          از توضیحاتت ممنونم دوست عزیزم
          علیه پورشه حرف زدن کار درستی نیست پورشه از برترین هاست

    2. رامين

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببین دوست عزیز شما انگار پورشه رو با بی ام و اشتباه گرفتی و انگار زیاد بودنش تو ایران باعث بی ارزش شدنش شده این حرفی که شما زدی از هنه لحاظ بالاتره و همون اسمش معلوم شد که هیچی از ماشین بلد نیستی پورشه میدونی چه برندی هست سوار شدی میدونی حرف اول رو تو دنیا میزنه؟ شما بی ام و رو با فراری مقایسه نمی کنی پورشه ست من به شخصه و سلیقم اگه روزی پولشو داشته باشم لا فراری رو میخرم ولی این باعث نمیشه درباره ی برندی که حوف اول رو تو جهان میزنه زیر سوال ببرم و کوچک کنمش

      1. #ali.m#

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        رامین عزیز فرض کن من هیچی از ماشین بلد نیستم خب شما که استادی بیا یادم بده . با دلیل حرف بزن بگو فراری بده .
        شما خودت داری میگی اگه پولشو داشتم لافراری میخریدم این خودش سند درست بودن حرف منه .
        شما خودتم میدونی من دارم درست میگم .فقط میخوای مخالفت کنی.
        اگر معتقدی لافراری بهتر نیست پس چرا میگی اگه پول داشتم میخریدمش.
        در ضمن خدا نکنه من بخوام روزی با حرفام پورشه رو کوچیک کنم .
        قطعا پورشه عالیه .و کل دنیا هم جم بشن نمیتونن پورشه رو زیر سوال ببرن .

        1. alirezaasg5

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (283 ديدگاه)

          “فرض کن من هیچی از ماشین بلد نیستم”
          -فرض نمیکنیم یقین داریم
          “خب شما که استادی بیا یادم بده . با دلیل حرف بزن بگو فراری بده .”
          مهران 911 لطف کرد بالا اومد یادت داد جواب بی احترامانت رو دیدیم

        2. KING 918

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          دوست عزیز ALI .M اول این که من در کامنت شما هیچ نکته ایی غیر از تعصبات (که خود بنده هم و خیلی از دوستان داریم ) ندیدم ….
          کامنت شما پره از بهترین و خوب ترین و فلان فلان از همه نظر بهتر از پورشه بود که پاسخی جز اون کلمه براش نی …
          دوم اینکه اگه هم به برندی علاقه دارید منطقی طرفداری کنید تا جواب منطقی بگیرید مخصوصا توی دوئل ها …
          من نه توهین کردم نه قصد هیچ توهینی به هیچ کس ندارم ….

        3. #ali.m#

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          alirezaasg
          1.من جواب رامینو دادم .
          شما چرا رپلای کردی؟
          اگر جفتتون یک نفرید و اکانت فیکه ک واقعا ارزش پاسخ دادن نداره کامنت شما .
          اگر هم که نه لطفا تو صحبت های بقیه دخالت نکنید .
          2.مهران 911احتمالا یه سری تاریخچه کپی کرده گذاشته اینجا .چون نخوندم نمیدونم چیه .اصلا مهم هم نیست .
          در این مورد هم چون به شما ربطی نداره خواهش میکنم دخالت نکنید .
          موفق باشی .✋

        4. Alirezaasg5

          ۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (283 ديدگاه)

          شما حساب کن جفتمون فیکیم جواب نده ?
          تو این سایت کلا وقتی یکی کم بیاره کلید میکنه که فلانی و فلانی اکانتشون یکیه و من کشفش کردم ?

          وقتیم که نمیدونی یه ماشین چیه و تاریخچش فراتر از تصورات حضرتعالیه لطف کن در موردش نظر نده و صرفا به ماشین مورد علاقه خودت نظر بده و گرنه جوابیش رو میشنوی

        5. #ali.m#

          ۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          نظر ندم؟؟
          این سایت ارث پدریه شماست؟

        6. Alirezaasg5

          ۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (283 ديدگاه)

          من نمیدونم چراانقد سخته در موردچیزیکه دوستنداری نظر نده مجبورت نکردن که از چیزی که هیچ اطلاعاتی ازش نداری صحبت کنی ،خودتم به بیراهه نزن که اینسایت ارث پدریه شماست و از این حرفای بچگانه چون جوابای شیک ومجلسی میشنوی

    3. الف.ی

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      نمیدونم این عبارت سلطان سوپر اسپرت سازان رو از کجا هی به فراری نسبت میدید؟؟؟؟!!!!!
      فراری فوق العاده است نیازی به گفتن نداره ولی لطفا اینقدر از این عبارات بهترین و … که نظر خودتون هستن با اعتماد به نفس کاملا استفاده نکنید
      هنوز دود اگزوز 911 gt2 rs تو نوربرگ رینگ از بین نرفته
      همون که خیلی از چند صد میلیون دلاری ها رو با فقط 700 اسب به راحتی زمین زد
      بحث تکراری هدفش رکورد پیست نیست و فلان و بهمان و بیسار رو هم وسط نکشید چون تو این کلاس نمیتونه اینقدر اختلاف بندازه
      خواهشا با هرکس از پرفورمنس و این چیزا حرف می زنید با طرفدارای پورشه حرف نزنید لا اقل تا زمانی که رکورد نوربرگ رینگ از دستشون در بیاد
      احترام فراری هم جای خودش

      1. الف.ی

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        طبق منبع یکسان موتور ترند هم پورشه فکر کنم 2.5 ثانیه بود و لافراری 2.4 ثانیه
        جفتشون هم نابودگر مریخین

        1. #ali.m#

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          یه نکته دیگه در مورد اینکه بر خلاف بقیه رقبا پیشرانش جوری طراحی شده که همیشه و در هر زمان حداکثر خروجی رو در اختیار راننده میذاره .
          ضریب تراکم لافراری 13/5 که نسبت ب پورشه (9/2)خیلی بیشتره.
          و البته بهتر چون مصرف پیشرانه و الایندگیش بدون کم شدن نیرو کاهش پیدا میکنه.
          و راندمان رو بالا تر میبره .
          که البته بدیش هم اینه که حتما باید بنزین با عدد اکتان بالا در دسترس باشه.
          چون تو موتور هایی با ضریب بالا سوخت زود تر از نقطه مرگ پیستون میسوزه .
          همین ضریب بالای تراکم در لافراری نشون دهنده مهندسی پیشرفتشه.
          چون باید محفظه احتراق کوچک تر بشه و در نتیجه ممکنه قدرت موتور کمتر بشه .
          سیستم تعلیق هر دو ماشین معرکست .
          در مجموع من فراری رو بهتر میدونم

      2. #ali.m#

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        الف ی جان
        این همه نوشتی دمت گرم که مث بقیه
        توهین نکردی .
        نظر من و خیلیای دیگه اینه ک فراری بهترینه .از همه نظر
        از فکری ک پشت محصولاتشه تا اعتبار و مهندسی و…
        ولی خب نظر شما هم محترمه .
        من احترام میذارم .

        1. الف.ی

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          قربان شما
          وظیفه هممونه احترام همدیگه رو حفظ کنیم
          انجام وظیفه است
          گرچه بعضی مواقع از کوره در میریم

      3. Ferrari

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        الف ی
        نمیدونم فراری باهات چیکار کرده انقدر میسوزی
        تایم نوربرگ رینگ نیسان جی تی ار نیسمو رو با فراری 488 مقایسه کن بعدش تایم این دوتا ماشین رو. تو بقیه پیست ها مقایسه کن تو نوربرگ رینگ نیسان سریعتره اما باقی پیست ها فراری خیلی سریعتر از نیسانه لطفا یکم از مغزت هم کمک بگیر یکم تحلیل کن از خودت بپرس چرا یجا نیسان سریعتر بوده و چندین پیست دیگه فراری باورکن از این جهالتی که گرفتارشی نجات پیدا میکنی.
        چطور وقتی تو پست مربوط به پورشه طرفدارانش میگن سلطانه و اسطورست و بهترینه شما ساکتی ؟؟ چرا اونجا تز نمیدی؟؟ ما طرفداران فراری هم چیزی بهشون نمیگیم چون درک میکنیم چه احساسی نسبت به برند مورد علاقشون دارن حالا این وسط اصلا نیازی نیست شما بپری وسط مشکلی باشه ما حلش میکنیم. شما سکوت کن

        1. الف.ی

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          داداش بحث کردن باهات نتیجه ای نداره
          کسی اگه مشکلی داره کامنت من رو نخونه
          میدونم بچه بازیه ولی اصلا هرکس با کامنت گذاشتن من مشکل داره بیاد بگه اگه بیشتر از پنج نفر شدن من یک ماه کامنت نمیذارم خوبه؟؟؟
          آقا هرکی مشکل داره بیاد همینجا زیر این کامنت بگه

        2. Ferrari

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          الف ی
          چرا حاشیه میری؟؟ جواب کامنت منو درست بده این همه موضوع رو مطرح کردم میگی هرکی مشکل داره بگه من کامنت نذارم؟؟بعد خیلی جالبه میگی بحث کردن با من فایده نداره کدوم بخش کامنتم اشتباه بوده اونو بگو درهمون مورد باهم حرف بزنیم

        3. الف.ی

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          ترجیح میدم الآن وقتم رو صرف بحث کردن باهات نکنم
          فقط اینکه نمیدونم یادته یا نه ولی تو یه پستی خیلی وقت پیش زمانی که فراری 488 به عنوان برترین خودروی 2017 از دید موتور ترند انتخاب شد من اولین کسی بودم که به طرفدارای فراری تبریک گفتم
          یا تو همین پست چند روز پیش تیونینگ یه فراری یه نفر گفت داشبورد شکل پیکان جوانان شده و من پرسیدم اهل کدوم سیاره ای یعنی یه نوع مخالفت و …. خیلی وقتای دیگه که از فراری دفاع کردم و الآن یادم نمیاد
          امیدوارم اینا کافی باشه تا بهت ثابت شه من از فراری بدم نمیاد

        4. الف.ی

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          از برتری های لافراری نگفتم بخاطر اینه که یادم رفت نه اینکه نظرم این باشه که برتری نداشته باشه

        5. الف.ی

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          البته الآن که فکر میکنم می بینم راجع به حرف نزدن با طرفدارای پورشه هم مبالغه کردم یه چند لحظه جو گیر شده بودم !!!!!!!

      4. HORSE

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (217 ديدگاه)

        آقای ال.ی
        رکورد نوربرگرینگ برای مقایسه ی پورشه و فراری خوب نیست.
        برای مقایسه ی لامبو و پورشه شاید خوب باشه چون هردو تایم رسمی زدن ولی فراری تو نوربرگرینگ تایم نزده و هیچوقت هم نخواهد زد!
        لطفا دیگه تو بحثی که فراری هست اسم نوربرگرینگ رو نیارید وسط!
        یجا تو کامنتتون گفتید:((همون که خیلی از چند صد میلیون دلاری ها رو با فقط 700 اسب به راحتی زمین زد))
        اولا به اطلاع جناب عالی برسونم که خودروی چند صد ملیون دلاری اصلا وجود خارجی نداره! کدوم خودرو چندصد ملیون دلاره؟
        ثانیا اینکه مقایسه ی خیلی غیر حرفه ای انجام دادید چونکه قیمت ربطی به سرعت نداره!

        1. الف.ی

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          راست میگی
          منظورم چند صد هزار دلاری بود
          ولی منطق شما هم اشتباهه
          اینکه چون فراری تو نوربرگ رینگ نیست ازش استفاده نکنیم و از هر چیز به نفع فراری تو مقایسه استفاده کنیم غلطه
          من منظورم از اون جمله رو بد رسوندم قصد مقایسه نداشتم میخواستم قدرت پورشه رو نشون بدم

  6. Mahdi CHEVROLET

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    به این میگن دوئل نه اون هاچبکای ساب کامپکته چیه از اون ۲ سیلندرای فسقلی یا مثل اونا

  7. mehran.Jy

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    فطعا پدرشه از نظر مهندسی قوی تره. با تورگ و قدرت کمتر با همه سوپر اسپرت هه سر شاخ شد و شکستشون داد.
    ولی روحی که تو ماشین های فراری هست منو بیشتر جذب میکنه. با احترام فراوان به پورش
    رای من فراری

  8. مهران

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    صد در صد انتخاب من لافراری چون عشق اولم فراری هست به نظرم اینجا هم فقط عشق هست که حرف اول و آخر رو میزنه وگرنه هر دو در نوع خودشون شاهکارن

  9. ایمان

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    لا فراری از هر لحاظ تا حدودی برتری داره

    1. R

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      کدوم لحاظ؟ من به جز شتاب و طراحی بیرونی برتری دیگه ای نمیبینم

      1. Ferrari

        ۳۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        دیگران برای نظر دادن مگه باید به شما جواب پس بدن ؟؟
        برترین موتور 12 سیلندر دنیارو داره ارزش کلکسیونیش سر به فلک کشیده هنوز 10 سال نشده موتور الکتریکیش. خیلی سریعتر شارژ میشه و اکثر مواقع 950اسب بخار قدرت داره یعنی افت قدرتش نسبت به پورشه و مکلارن کمتره لذت رانندگی هم که نگم طراحی هم از 2014 جایزه برترین طراحی رو داره میگیره امسال،هم لافراری اپرتا ازطرف مردم فرانسه عنوان France’s favourite supercar رو دریافت کرده
        پورشه هم بسیار قدرتمنده وقابل،احترام

  10. حمیدرضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مگه میشه فراری رو دید و عاشقش نشد چه از لحاظ فنی چه زیبایی شناختی و همچنین موتور دوازده سیلندر که خودش یه مهندسی خاص میخاد رای من مشخصه
    فراری

  11. Mohamad

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    حقیقتا فراری چیزی دیگس و بسیار بسیار خاصتره، قیمتش کاملا با توجه به اسم و رسم فراری توجیه داره
    البته من پورشه و محصولاتشو واقعا ستایش میکنم بخصوص پانامرا که قلبا دوست دارم یکیشو داشته باشم.

  12. سروش

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    رای من پورشه بخاطر مصرف کم . درسته تو این کلاس پول بنزین مهم نیست ولی الودگی هوا مهمه
    خخخخ عمرا اینو شنیده باشید

  13. شاهین

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    مرسی از مجله پدال
    این دوره از رقابت از گروه هایپر اسپرت ها، حریف ها کاملا منطقی انتخاب شدن عالیه

  14. F۲۲RAPTOR

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    لافراری خیلی بهتره
    قدرت پیشتر فراری
    برند و ظاهر بسیار زیبا
    هر چند به علت تک موتور الکترکیش
    گشتاورش کمتره ولی خوش صدا ترین پیشرانه رو داره

  15. hamid

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    شتاب ۹۱۸ ۲.۶ شده؟ یدفه میزدین ۳ ثانیه که لافراری راحتتر برنده بشه.
    خداییش الان از یکی که هیچی از ماشین هم نمیدونه بپرسین میگه ۹۱۸ سریعتر از لافراریه. کافیه یه چرخی تو یوتیوب بزنین و درگاشونو ببینین.
    همین چند وقت پیش مطلب گذاشته بودین و نوشته بودین ۹۱۸ صفر صد رو ۲.۲ رفته.

    1. حمیدرضا

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (286 ديدگاه)

      دقیقا چونکه هیچی از ماشین نمیدونه میگه ۹۱۸ سریعتره.اعداد و ارقام ازسایت معتبر هست و سلیقه ای نیست و همچنین کلیپ های یوتیوب ملاک برتری یک ماشین نیس

  16. orangotan

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    دوتا الماس ??

  17. امیر

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    عزیزم اونو بدن به شما شتاب زیر 4 ثانیه نممیتونی ازش بگیری

    1. hamid

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (309 ديدگاه)

      آفرین به تو که میتونی. چه ربطی به بحث داشت اصن؟

  18. Monster

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    واقعا مرسی
    به این میگن دوئل مردونه.
    من که اول به لافراری رای دادم بعد مشخصات رو خوندم.

  19. ایمان

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    ???? LaFerrari ????
    ???? LaFerrari ????
    ???? LaFerrari ????
    ???? LaFerrari ????

  20. ممد

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدال چرا agera RS تو رقابت نیس نا سلامتی رکورد داره سرعته

    1. امیر دهقان

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (743 ديدگاه)

      کوئنیگ‌زگ آگرا که در جدول مشاهده میکنید شامل تمامی مدل‌های اون مثل One:1 و RS میشه

  21. More

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (72 ديدگاه)

    انتخاب سخته ولی دسته بندی درسته دوتا تنفس طبیعی هایبرید با مهندسی فوق العاده ولی هرطور بخوای فکر کنی با توجه ب اصالت بالا و پول خفنی ک این دو برند دارن همگی تو دسته هایپرن ولی فقط یه کمپانی مگاکار تولید میکنه اونم کوئنیگ زخه جای تعجبی هم نیس ک one:1 توی دسته بندی نباشه چون اصن حریفی براش تعریف نشده

  22. enzo

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    دوئل یعنی این
    یه طرف فراری یه طرف پورشه
    معمولا رای نمیدم ولی اینبار دیگه به عشق فراری میدیم که پرچم بالا باشه
    زنده باد V12 تنفس طبیعی

  23. حمیدرضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (286 ديدگاه)

    ادمو یاد پدربزرگاشون f40 و 959 میندازه. با احترام فراوان به 918 دوست داشتنی، من به اسطوره خودم لافراری رای میدم.

  24. سورنا

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    شاید سخت ترین انتخاب تو دوعل ها بود واقعا خیلی سخته …

  25. Fk

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کاملا مشخصه ألمانی بازا عرصه رو بدست گرفتن منظورم تو دوئل
    از نظر طراحی فراری دست بالاتره داره اگه منصفانه نگاه کنیم
    ولی پورشه هم واسه خودش عظمتی داره ۴/۶ لیتر تنفس طبیعی ۶۰۸ أسب بخار !!!!!!!!!
    واقعا نهایت تکنولوژیکه
    اونطرفم فراری اسطوره بلا منازع مسابقات دود أتیش روغن و پیست
    واقعا سخته انتخاب شخصا ساعتها نگاه کنم ب این ماشینها خسته نمیشم واقعا ی اثر هنری ب حساب میان
    سالها پیش یبار سوار ی ۹۱۱ ساخت دهه هفتاد شدم هنوز یادم نرفته
    بإتمام احترامی که برای فراری قائل هستم
    وجزو طرفداراش ولی
    پورشو انتخاب میکنم
    سوارش که نمیتونیم بشیم ولی تو بازی رئال ریسینگ دمار از روزگار همه در أورده بود
    شخصا توصیه میکنم گیمرها دان کنن این بازیو
    ب معنی کلمه رئاله
    اونجا میشه فهمید ۹۱۸ واسه ۹۱۸ شده وقتی ماشینایی مثل کنیک زخ یا پاگانی رو لوله میکنه

  26. R

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    از لحاظ برتری اینجا پورشه برندست. اسم و روح و عشق من و اینجور حرفا ملاک نیست.

  27. Nissan...japan

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    بنظرم لا فراری شبیه یه اثر هنریه که متاسفانه 918 اون حسو بهم نمیده

  28. ارش

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    اعداد و ارقام پورشه اشتباهه حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر _شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه مسافت چهارصد متر ۹.۸ ثانیه این اماری که اعلام کردین مربوط به پورشه ۹۱۱ توربو sهست.برای مشاهده نتیجه درست میتونید به مجله موتور ترند رجوع کنید.

  29. مهدی

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    من فکر میکنم لذت و کیفیت رانندگی با لافراری باید بهتر باشه این یعنی مهمترین فاکتور واسه سوپراسپرت پس به نظرم ماشین بهتری باید باشه

  30. مهدی

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خییییییییییییییییییییییییلییییییی لافراری رو دوس دارم و امید وارم یه پای فینال باشه ولی جذاب ترین رقابت این کلاس
    هنسی د ر برابر کونیگ زگ اووووووووووووووووووووووووووووووووفففف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا