مرحلهٔ نهایی، گروه بیستویکم، هایپراسپرتها
فراری لافراری
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳
ترکیب: موتور وسط، محور عقب
تعداد ساخت: ۷۱۰ دستگاه
کوئنیگزگ رگرا
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵
ترکیب: موتور وسط، محور عقب
تعداد ساخت: ۸۰ دستگاه
مقایسهٔ مشخصات فنی
فراری لافراری | کوئنیگزگ رگرا | |
پیشرانهٔ بنزینی | ۶.۳ لیتری V12 | ۵ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
موتور الکتریکی | ۱ عدد | ۳ عدد |
قدرت موتور بنزینی | ۸۰۰ اسب بخار | ۱۱۰۰ اسب بخار |
گشتاور موتور بنزینی | ۷۰۰ نیوتن متر | ۱۲۸۰ نیوتن متر |
قدرت موتور الکتریکی | ۱۶۳ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۹۶۳ اسب بخار | ۱۵۰۰ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۲۰۰۰ نیوتن متر |
باطری | ۲.۲ کیلووات ساعت | ۴.۵ کیلووات ساعت |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۱ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۷ ثانیه | ۲.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر/ساعت | ۴۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۳۳۰ گرم/کیلومتر | |
وزن | ۱۵۸۲ کیلوگرم | ۱۶۲۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۰ متر | ۴.۵۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۵ متر | ۲.۶۶ متر |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۱.۶۴ | ۱ به ۱.۰۸ |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۱.۴۲ میلیون دلار | ۲ میلیون دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10313650]
me84
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸.
فرررراری. ایتالیانو
مثل قالی کرمانه هرچی بگذره با ارزشتر میشه.
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کوئنیگزگ هم غول کُشه فوق العاده هم جذاب و گیراست
ضمنا تولیدش هم محدودتره پس قطعا در آینده مثل الماس در کلکسیونهای خودرویی خواهد درخشید
انتخاب منم کوئنیگزگ
Ferrari
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸به انتخابت احترام میذارم ولی ارزش کلکسیونی رگرا اندازه لافراری نیست دوما از اتومبیل کوئنیک زگ تست و برسی نمیبینیم و نمیدونیم چه ویژگی هایی داره هرچی ازش میدونیم رو کاغذه و اطلاعات کمپانی.این ارزش کار کوئنیک زگ رو پایین اورده
Elmiraj
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸Ferrari@
درست می فرمایین…
از بدو وجود کمپانی کوئینگزگ تا امروز تنها حرکتی که ازش دیده شده همین حداکثر سرعت ۴۴۷ کیلومتری Agra RS بوده … و لا غیر……
نه در درگی شرکت دارن… نه در پیستی تایم می زنن و نه توسط مجلات معتبری تست و بررسی میشن…!!!!!
.
.
در این کلاس با گذشت ۶ سال هنوز رقیبی برای LaFerrari وجود نداره…..
ابوالفضل
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸داخل یوتیوب درگ های خیابونی از کوئینگ زگ با ماشین های مث گودزیلا بوگاتی و پورشه 918 هسش که واقن هیچ کدوم حتی به پاشون نمیرسه در حالی که 918 پا به پای فراری میره همچنین زمانی که جرمی و رفقا تو تاپ گیر بودن از مدل ccx یه تایمی هم گرفتن که یادم نیس چند بودش
s.h
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸تو خوب بودن فراری شکی نیست
اما در مورد کونیک زگ جناب فراری و المیراژ یه سوال چه طور توقع دارین یه کمپانی که تو 17 سال کلا300 تا ماشین ساخته تو همه مجلات و پیست ها برسی بشه ؟؟؟
چندتا رکورد جهانی رو داره این کمه ؟؟؟
و اما درمورد ارزش کلکسیونی این ماشینم ارزش کلکسیونی داره حالا شاید اندازه gto 250 نباشه ولی کونیک زگ وان تا 12 میلیون دلار پارسال قیمت خورده بود چون شش تا ازش بیشتر نیست و رکورد 0-300-0 رو داره و تازه تو تیزر منتشر شده راننده اشتباها تا 340 سرعت گرفته بود ای کاش یکم واقع بین تر بودیم و اینکه بازم کونیک زگ رکورد حداکثر شتاب و سرعتم داره حتی تو ترمز هم از رقبا بهتر عمل میکنه
پس باید این طور گفت فراری قدمت خیلی بیشتر و پرستیژ خاص فراری بودن رو داره ولی دور از بحث های سلیقه ای و حسی که باید لمس بشند و حرفی روشون نداریم رقبای کونیک زگ که انگشت شمارند و فراری جزوشون نیست حتی بهش نزدیکم نمیتونند بشند این حرف ها به این معنی نیست که فراری فلان و…. ولی دور از برند اصلا لافراری یه پله پایین تر از رگرا قرار میگیره
و میدونستی تنها ماشینای کونیک زگ هستند که لقب مگا کار دارند ؟؟؟ یعنی قدرت بیشتر از 1340 اسب رو به کف جاده منتقل میکنه ؟؟؟ کاری که احتمالا ونوم و بوگاتی از پسش بر نمیاند حتی فراری بقیه فقط بالای 1000 اسبند اما بحث چگونگی انتقال قدرت با تولیدش خیلی فرق داره و خیلی هم مهمتره !!
و یه سوال دوستان میتونید تصور کنید کمپانی که تو حدود 20 سال این طور پیشرفت کرده اگر قدمت 100 ساله خیلی از برند هارو داشت الان چی بود ؟؟؟؟
Ferrari
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز ثبت این رکورد هایی گه گفتی اصلا سخت نیست منتها شما اینارو خیلی بزرگش کردی.مثلا رکورد 0_300_0 خیلی رکورد شاخ و سختیه؟؟ اون جعبه دنده ای که همچین سرعتی رو ثبت کرده اصلا بدرد پیست نمیخوره اینو میدونستی،؟؟ بخاطر ضرایب بلند.
گیربکس ضریب بلند بدرد ثبت رکوردهای حداکثر سرعت خیلی مناسبه منتها تو پیست راننده رو گیج میکنه باقی موارد ترمز قوی هستش که سفارش بدی برمبو بهترینشو میسازه کیت ایرودینامیک و ترمز هوایی هم خیلی بکار میاد همه اینا و یه سری جزئیات دیگه باعث کسب رکورد حداکثر سرعت یا رکورد صفر سیصد صفر میشه .بعدشم توضیح شما درمورد تست نشدن کوئینیک زگ خیلی سطحی بود اصلا بهونه مناسبی نیست پاگانی هم سالی چندصدتا اتومبیل میسازه اما تست شدن مثلا یه ماشین رو نمیتونستن در اختیار مجلات بذارن؟؟؟ شاید نمیخوان که تست بشه خلاصه هیچ برندی نمیاد بگه ماست من ترشه یه ایراد هم وجود داشته باشه اعلام نمیکنن امثال شما هم روی کاغذ این اعداد و ارقام رو میبینید فکر میکنید خبریه.برید درگ های کوئنیگ زگ رو ببینید چه توربو لگ وحشتناکی دارن اکثر مواقع هم تو شتاب اولیه جا میمونن.همه میدونن برای بیرون کشیدن قدرت بالای هزار اسبی از یه موتور هشت سیلندر توبوهای بزرگی لازمه توربو بزرگ هم یعنی توربولگ تو دور پایین این ضعفه ایراده تو پیست راننده رو کلافه میکنه اینهارو متوجه بشین.موتور هشت سیلندر فراری یه لیتر حجم کمتری از موتور های کوئنیگ زگ داره اما توربو لگ نداره ۱۱ تا جایزه هم گرفته و عنوان بهترین موتور بیست سال گذشته.من گوئنیگ زگ رو در حد فراری نمیدونم
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸فراری یک برند برتر نسبت به کوئنیگزک هست .
اما رِگرا بسیار چشم نوازتر از لافراری به چشم میاد ، اما لافراری هم در آینده بسیار با ارزشتر از رگرا میشه و این در سالهای اخیر ثابت شده برای همه دنیا .
انتخابم کوئنیگزک رگرا??
Amir
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸لافرای یه اسطوره ی تکرار نشدنی
رای من لا فراری
مرصاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸رگرا?
آقا چرا مجموع قدرت رگرا در واقع جمع عددی قدرت ش نیست؟
بهنام
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کوپل کردنشون و هماهنگیشون تلفات انرژیداره
Elmiraj
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸چون در ماشین های هیبریدی به طور میانگین یک سوم انرژی موتور درونسوز توسط مولد الکتریکی بلعیده و صرف شارژ باتری ها می شود….
برای مثال قدرت موتور درونسوز لافراری ۸۰۰ اسب بخار اعلام شده در حالی فرا تر از این عدده…..
.
قدرت این ماشین ها پس از محاسبه تمامی این موارد در مجموع حساب می شود .
soroush
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸فک میکنم این حرفی که شما میزنید برای ماشین های پلاگین صدق میکنه نه هیبریدی.
ماشین های هیبریدی انرژیه الکتریکی باتری هاشون رو از انرژی تلف شده از ترمز گیری و… تامین میکنن و لافراری هم دقیقا از سیستم kers که در موتور های ۸ سیلندر هیبریدیه فرمول وان استفاده میشد استفاده میکنه.
Elmiraj
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸soroush@
انرژی حاصل از ترمز گیری مازاده و جداگانه وارد باتری ها میشه…..
.
مگه ماشینی مثل رگرا چقدر ترمز می کنه و انرژی این ترمز ها چقدره که قدرت ۷۰۰ اسب بخاری این الکتروموتورها را تامین کنه…؟؟؟؟؟
این جوری شما می فرمایین پس ماشینی مثل تسلا مدل S که در گرانترین نسخه ۷۶۲ اسب بخار قدرت داره… تنها می تونه با انرژی حاصل از ترمز گیری باتری ها شو شارژ کنه و نیازی به شارژ مستقیم نداره….!!!!
VIPER
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸من لافراری رو بیشتر دوست دارم مخصوصا موتور تنفس طبیعیش
Mehdi
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخابم لافراریه
عاشق ماشین های پیستم
لافراری چه مقدار از قدرتشو از موتور برقیش میگیره؟؟
iman
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸لا فراری و دیگر هیچ
Iman67
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸شاید مشخصات فنی رگرا بهتر باشه با توجه به اینکه جدیدتر هست اما فراری لافراری چیزی فراتر از مشخصات فنی هست انگار یک روحی در این ماشین دمیدن که همه رو دیوانه خودش میکنه.دوست داشتنی ترین ماشین دنیا هست.یک شاهکار به تمام معنا از فراری
واقعا نمیدونم فراری چطور خواهد تونست برای لافراری جایگزین بسازه… سخت ترین کار دنیا هست ساختن خودروی بهتر از لافراری
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸امیر جان این کلاس خودرویی از معدود کلاسهایی هست که شدیدا به علاقه شخصی بستگی داره
چون از اکثر خودروهاشون نمیشه ۱ ایراد هم گرفت
.
الان از نظر من مثلا همین روحی که میفرمایید در کوئنیگزگ هم شدیدا موج میزنه
نه من میتونم از فراری ایرادی بگیرم
نه شما از کوئنیگزگ
حتی ایراد روحی ?
من کوئنیگزگ رو انتخاب میکنم بخاطر همین مشخصات فنی گیرا و ریزهکا یهای طراحی خاص خودش مثل شیشه جلو هواپیما مانند، درهای بازشو تفنگی شکل، گیربکس تک سرعته فوق پیشرفته…
در حالی که ایراد خاصی هم نمیتونم از فراری بگیرم
Iman67
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸والا بنده هرچی کامنت خودمو میخونم توش هیچ جمله ای پیدا نمیکنم که نشانه ای از ایراد گرفتن از رگرا نمیبینم ! فکر کنم اشتباه خوندین!
سروش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸با اینکه رگرا مجموع قدرتش تقریبا دو برابر لافراری هست چجوری شتابشون یکی شده؟ وزن هم اختلاف چندانی ندارن
:::فرشاد:::
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸تمرکز رگرا روی شتاب ثانویه و حداکثر سرعته
Alireza
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸به خاط گیربکس تک سرعته
(Saeed(peugeot
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸۹۶۳ اسبه فراری کارایی ۱۵۰۰ تای رگرا رو داره
پس رای من هم لافراری
:::فرشاد:::
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز، لافراری به جز شتاب اولیش که با رگرا برابره، در بقیه موارد بازندست؛ کامنتم رو تو همین صفحه بخون، اطلاعات کامل رو نوشتم.
Mad.z.Max
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸تا اینجا که من رای دادم (به رگرا) دقیقا 90 رای فراری داشته و 90 تا کوئنیگ زگ! عجب رقابتی??
Seyed.AMG
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸رگرا تا حالا نه تو پیستی تست شده و نه در درگی حضور داشته بجز درگ های بازی فورزا!
اما لافراری تو هشت تا پیست تایم ثبت کرده و عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته .
از لحاظ پرفورمنس لافراری رو اننخاب میکنم
اما طراحی رگرا رو بیشتر میپسندم
Amir
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸لافراری فوق العادست اما رگرا به شدت خاص تره و به شکل هولناکی قدرتمند تره سقف سرعت بیشتری هم داره.رای من کونیگزک رگرا
Ali Keyhani
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸لافراری تکرار نشدنیه نیازی به تعریف نداره دیگه❤
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸فراری بدون شک.
s\i\,v
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ماشین فقط اگرا، رگرا و جسکو . معرکه ای تمام عیارن .تکنولوژی رگرا واقعا قابل وصف نیست
Behnam
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸عشق ماشین باشی و به لافراری رای ندی؟؟؟
امیر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸فراری عالیه مخصوصا کابینش و موتور ۱۲سیلندرش با اون صدای دل نشینش اما رگرا یه چیز دیگس!
رگرا
:::فرشاد:::
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸?به جز شتاب ۰ تا ۱۰۰ مشابه، در تمامی موارد رگرا برتره?
درگ ۴۰۰ متر؛ لافراری: ۹.۵ ثانیه/ رگرا: ۸.۶ ثانیه
درگ ۱۰۰ متر؛ لافراری: ۱۶.۹ ثانیه/ رگرا: ۱۵.۳ ثانیه
شتاب ۰ تا ۱۶۰؛ لافراری: ۴.۷ ثانیه/ رگرا: ۴.۳ ثانیه
شتاب ۰ تا ۱۸۰؛ لافراری: ۵.۶ ثانیه/ رگرا: ۴.۸ ثانیه
شتاب ۰ تا ۲۰۰؛ لافراری: ۶.۹ ثانیه/ رگرا: ۵.۷ ثانیه
شتاب ۰ تا ۲۲۰؛ لافراری: ۸.۷ ثانیه/ رگرا: ۶.۴ ثانیه
شتاب ۰ تا ۲۴۰؛ لافراری: ۹.۷ ثانیه/ رگرا: ۷.۲ ثانیه
شتاب ۰ تا ۲۵۰؛ لافراری: ۱۰.۹ ثانیه/ رگرا: ۷.۹ ثانیه
شتاب ۰ تا ۳۰۰؛ لافراری: ۱۶.۶ ثانیه/ رگرا: ۱۰.۶ ثانیه
شتاب ۴۰ تا ۱۴۰؛ لافراری: ۳.۲ ثانیه/ رگرا: ۲.۷ ثانیه
شتاب ۸۰ تا ۱۲۰؛ لافراری: ۱.۲ ثانیه/ رگرا: ۱.۱ ثانیه
شتاب ۸۰ تا ۱۸۰؛ لافراری: ۳.۶ ثانیه/ رگرا: ۲.۶ ثانیه
حداکثر سرعت با محدود کننده؛
لافراری: ۳۴۹ کیلومتر / رگرا: ۴۱۰ کیلومتر
حداکثر سرعت بدون محدود کننده؛
لافراری: ۳۸۲ کیلومتر / رگرا: ۴۷۳ کیلومتر
:::فرشاد:::
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸گزینه دوم درگ ۱۰۰۰ متر هست که به اشتباه ۱۰۰ متر نوشتم
Ali Keyhani
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸میشه بگی 1/4 مایل رگرا که زدی 8.6 ثانیه رو از کجا اوردی؟
:::فرشاد:::
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸با یه سرچ ساده تو سایتهای معتبر، به این اعداد میرسی.
Ferrari Fxx K Evo
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸با قیمت الانِ LaFerrari میشه
–
یک دستگاه شیرون و یک دستگاه رگرا خرید
نوید جهرمی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸توی هر رقابتی که یه طرف فراری باشه، نمیتونم به طرف مقابل رأی بدم.
البته دستیافتنی تر هم هست. فک کن پولشو داری و توی بازار دنبال این دوتا بگردی. میتونی یه لافراری رو گیر بیاری.
Saman
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸قطعن فراری. با وجود نام پر شکوه فراری باقی رقبا دیده نمیشن
Ali Keyhani
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸لافراری خودرویی هست که تاریخ فراموشش نمیکنه مثل f40 مثل کالیفرنیا کلاسیک،مثل 250 gto و بقیه فراری ها و قیمت و ارزششون روز به روز بالاتر میره
اما خودروهای کونیگ زگ نه،نهایت یکی وقتی رکورد داران تاپ اسپید رو بخواد نگاه کنه اسمی از کونیگ زگ میبینه،نه ارزش کلکسیونی بالا،نه تایم درست و حسابی در پیست
ولی لافراری نه بدون شک حتی 50 سال دیگه هم اسمشو زیاد خواهیم شنید مانند اکثر فراری های دهه 60
Khosrow
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸سخته — ولی هنر ایتالیا و عشق به ایتالیا و فراری ..
Ardalan
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸چرا باید 600 هزار دلار بیشتر بدم که فراری نخوام؟
احمدرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کونیگزگ چیه؟
اصالت و زیبایی فراری و به چه برندی بدم؟
برندی که سر جمع کمتر از انگشتان دستم مدل داره
زمانی که فراری تو لمانز و مدلاش توی دنیا یکه تازی می کرد کونیگزگ کجا بود؟
رای من فراری
بهنام
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸هیچ دلیلی نداره توضیح بدم چرا لافراری رو انتخاب میکنم. اظهر من الشمس
mohammad FM480
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸قطعا انتخاب من کونیگزگ ، قدرت بیشتر طراحی بسیار زیبا و خاص تر
دلیلی برای انتخاب لافراری نمیبینم واقعا ،به جز اسم فراری
مهدی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸جسارت نباشه به دوستان اما از نظر من فقط یه نوجوان که چشمش اعداد و ارقام رو میبینه میتونه یه ماشین شترگاوپلنگ رو با پرچمدار بهترین اسپرت ساز تاریخ مقایسه کنه….
moein
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸بی برو و برگرد اگر رگرا تو هر دوئل دیگه ای و با هر ماشین دیگه ای بود اونو انتخاب میکردم
چون واقعا شاهکاریه برای خودش
اما چه میشه کرد که از کنار این فراری و اسمش و خصوصا این عروسک نمیشه گذشت
ایوب
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸یه طوری دارین سر قیمت بحث میکنین انگار میخواین بخرین.
اینجا داریم دوتا ماشینو بررسی میکنیم نه صندوق سرمایه گذاری دوتا بانکو و تو این مقاسیه هیچ جوره فراری حریف رگرا نیس
در مورد رکورد 0-300-0 هم جناب فراری کمی با عقل صحبت کنید. این رکورد تایمی هس چطور میشه با گیربکس ضریب بلند رکورد تایم زد؟
از اون گذشته رسیدن به 300 تا برای ماشینی که سرعتشو رو 410 تا محدود کردن چقدر کار سختیه که بخواد ضریب بلند استفاده کنه ؟
از اونم گذشته لافراری 0تا 300 رو 6.5 ثانیه دیرتر پر میکنه که اگه ادعای شما درست بود نباید اینطور می بود.
و مخلص کلام یه کلام بگو فراریو دوس داری دیگه صحبت بی منطقو ایراد الکی و دروغ و دغل نمی خواد.