در ادامهٔ برگزاری سری رقابتهای خودرویی پدال به یکی از جذابترین کلاسهای خودرویی یعنی گروه سوپراسپرتها رسیدهایم. در اولین دوئل این گروه، فراری کالیفرنیا T در برابر مکلارن 570S قرار گرفت که شاهد رقابت بسیار نزدیک و البته جذابی بودیم. در نظرسنجی سایت مکلارن با اختلاف تنها ۲۲ رأی جلوتر از فراری است اما نظرسنجی کانال تلگرام اوضاع را کاملاً تغییر داده چراکه در اینجا فراری با اختلاف بیشتری بالاتر از مکلارن قرار دارد. درهرحال بهطورکلی در این دوئل ۱۷۵۰ رأی به ثبت رسیده که نهایتاً کالیفرنیا T توانست با ۹۰۴ رأی بر 570S با ۸۴۶ رأی پیروز گردد. بدین ترتیب مکلارن 570S با اختلاف جزئی و درحالیکه ۴۹ درصد از کل آراء را کسب نموده از دور رقابتها کنار رفت. حال در دومین دوئل گروه سوپراسپرتها نیز شاهد رقابت بسیار جذابی خواهیم بود چراکه پرچمدار اسبهای وحشی مارانلو یعنی فراری ۸۱۲ سوپرفست به جنگ سردمدار گاوهای خشمگین سنت آگاتا یعنی لامبورگینی اونتادور S رفته است.
بامو i8 | هوندا NSX | شورلت کوروت | دوج وایپر |
؟ | ؟ | ||
آئودی R8 | لامبورگینی اوراکان | فراری ۸۱۲ | لامبورگینی اونتادور S |
؟ | ؟ | ||
مکلارن 720S | فراری ۴۸۸ | فراری کالیفرنیا | مکلارن ۵۷۰ |
؟ | فراری کالیفرنیا | ||
نیسان GT-R | فورد GT | مرسدس-آامگ GT | پورشه ۹۱۱ |
؟ | ؟ | ||
آستونمارتین ونتیج | جگوار F تایپ | ||
؟ |
مدل F12 برلینتا در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ بهعنوان جانشین مدل ۵۹۹ رونمایی شد. این خودرو که چیزی بین یک گرند تورر و یک سوپراسپرت محسوب میشود، همچنان مانند پیشینیان خود از ساختار موتور جلو/محور عقب استفاده میکرد؛ اما کمکم غبار پیری بر چهرهٔ F12 نشسته بود که فراری بهتازگی از جانشین آن با نام ۸۱۲ سوپرفست پردهبرداری کرده است. البته ۸۱۲ همانند F12 خودروی کاملاً جدیدی نیست و در اصل نسخهٔ بروز شدهای از همان F12 محسوب میشود که طبیعتاً از همان ساختار سنتی موتور جلو/محور عقب بهره میبرد؛ اما فراری برای این اسب وحشی پیشرانهٔ جدیدی تدارک دیده که همچنان طبق رسم پرچمداران تولید انبوه فراری از نوع V12 تنفس طبیعی است. حجم این نیروگاه جدید با ۷۰۰ سیسی افزایش نسبت به F12 به ۶.۵ لیتر رسیده و بدین ترتیب قدرت بیشتری معادل ۸۰۰ اسب بخار تولید میکند؛ بنابراین ۸۱۲ سوپرفست قویترین فراری تولیدی تاریخ محسوب میشود. همچنین این تنها محصولِ در حال تولیدِ فراری است که همچنان از موتور تنفس طبیعی استفاده میکند چراکه دیگر محصولات این شرکت یعنی ۴۸۸، کالیفرنیا و GTC همگی به پیشرانههای توربوشارژ مجهز شدهاند اما فراری در پرچمدار خود کماکان سنت استفاده از موتور V12 تنفس طبیعی را حفظ کرده و خواهد کرد. نیروی پیشرانهٔ جدید ۸۱۲ نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. به خاطر اینکه ۸۱۲ بهتازگی معرفی شده، هنوز قیمت آن اعلام نشده است اما با توجه به قیمت ۳۲۵ هزار دلاری F12 برلینتا، پیشبینی میشود که ۸۱۲ سوپرفست حداقل ۳۵۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.
اونتادور هم مانند ۸۱۲، پرچمدار تولیدی لامبورگینی محسوب میشود. این گاو خشمگین ایتالیایی برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ بهعنوان جایگزین خَلَفی برای مورسیه لاگو رونمایی شد. اونتادور نیز طبق سنت پرچمداران لامبورگینی که به دیابلو، کانتاش و نهایتاً میورا بازمیگردد، همچنان از ترکیب موتور وسط و البته پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده میکند. البته لامبورگینی برخلاف فراری هنوز به سراغ موتورهای توربو یا سیستمهای هیبریدی نرفته و همچنان در تمامی محصولات خود شامل اوراکان، اونتادور و سنتناریو از پیشرانههای تنفس طبیعی استفاده میکند. همچنین بازهم برخلاف فراری ۸۱۲، نسخهٔ رودستر اونتادور هم تولید میشود. لامبورگینی در طول سالهای گذشته چندین بار اقدام به ارتقاء و بهروزرسانی اونتادور کرده و نسخههای مختلفی از آنرا معرفی کرده است که شامل نمونهٔ سالگرد پنجاهسالگی، مدل سوپر ولوچه و نهایتاً مدل S میشود. اونتادور S جدیدترین نسخهٔ اونتادور است که بهتازگی معرفی شده و در اصل نسخهٔ فیسلیفت شده و بروز شدهٔ پرچمدار لامبورگینی محسوب میشود. این مدل هم کماکان از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده میکند اما قدرت آن به ۷۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این نیرو برخلاف ۸۱۲ توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میگردد؛ اما غیر از افزایش قدرت، اونتادور S بهسازیهای دیگری را هم تجربه نموده که شامل تجهیز به سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و استفاده از قطعات آئرودینامیکی جدید میشود که مورد دوم داونفورس ماشین را تا ۵۰ درصد افزایش داده است. بدین ترتیب با توجه به اینکه نسخهٔ بروز شدهٔ هر دو رقیب این دوئل بهتازگی معرفی شده و از لحاظ پیشرانه نیز کاملاً مشابه یکدیگر هستند، شاهد رقابت برابر و البته جذابی هستیم.
مشخصات فنی
لامبورگینی اونتادور S | فراری ۸۱۲ سوپرفست | |
ترکیب | موتور وسط | موتور جلو |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۶.۵ لیتری V12 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۷۵۰ اسب بخار | ۸۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۹۰ نیوتن متر | ۷۱۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر در ساعت | ۳۴۰ کیلومتر در ساعت |
وزن | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۶۳۰ کیلوگرم |
تقسیم وزن جلو/عقب | ۴۳ / ۵۷ درصد | ۴۷ / ۵۳ درصد |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۱۰ کیلوگرم بر اسب بخار | ۲.۰۳ کیلوگرم بر اسب بخار |
طول | ۴.۷۹ متر | ۴.۶۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۷۲ متر |
قیمت پایه | ۴۲۱,۳۵۰ دلار | ۳۵۰,۰۰۰ دلار |
«قدرت هر دو خودرو در جدول به واحد PS (اسب بخار متریک) ذکر شده است و بنابراین قدرت لامبورگینی با واحد hp (اسب بخار مکانیکی) ۷۴۰ اسب بخار و فراری ۷۹۰ اسب بخار است»
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9767395]
Amir
۲۴ خرداد ۱۳۹۶اخه من الان چی کار کنم?? به کدوم رای بدم ?? هر دو محشرن هر دو عشقن???
اینجا به فراری رای میدم
تو تلگرام به لامبورگینی
علی
۲۴ خرداد ۱۳۹۶کاش در مورد تفاوت بازخورد های موتورجلو دیف عقب و موتور عقب چهارچرخ هم یچیزایی میگفتید
TOYOTA
۲۴ خرداد ۱۳۹۶الان مدیرعامل فراری با اکانت گمنامی میاد میگه هرکی پول فراری و صبر ایوب نداره به لامبورگینی رای میده ، در حالیکه نمیدونه ما خودمون رونتون مذگانیم …
Mahmood
۲۴ خرداد ۱۳۹۶فقط فراری و تمام????
مجید
۲۴ خرداد ۱۳۹۶با نهایت احترام به طرفداران اسب سرخ من به گاو خشمگین سنت آگاتا رای میدم.برای من لامبور گینی یه چیز دیگه هستش و حتی اگه از فراری ضعیف تر باشه باز هم من اون رو انتخاب میکنم
Reza.M
۲۴ خرداد ۱۳۹۶,من به جرئت می گم..بر ترین دوئلی هست که تو این سایت انجام شده و خواهد شد…رای من فراری هست و فراری خواهد بود…با احترام فراوان به لامبورگینی…
TOYOTA
۲۴ خرداد ۱۳۹۶یه دوئل هم بین رگرا و شیرون بزارن خوبه ببینم سنت شکنیم یا نه ?
Daniel
۲۴ خرداد ۱۳۹۶برترین این دوئل ها در این سایت قطعا نبرد خونین BMW M5 و BENZ E63 amg s خواهد بود دوست من.
قطعا اون دوئل یک Civil War واقعی خواهد بود.
moein
۲۴ خرداد ۱۳۹۶#جوگیر_نباشیم
Daniel
۲۴ خرداد ۱۳۹۶به معین
داداش جو گیر اونیه که میاد در کمال جوگیر بودن دیگران رو نصحیت میکنه و فک میکنه عقل کله.
حالا تو که جو نگرفتت ی سر برو تعداد آرا رو تو پست دوئل BMW X3 و لکسوس ببین بعدا بیا بهلول بازی دربیار.
اگه این دوئل برگزار بشه که امیدوارم تا معرفی M5 جدید برگزار نشه، خودت متوجه کامنت قبلیه من میشی.
BMW و BENZ و Lexus جزو پرطرفداران سایتن.
البته قصد جسارت به آمریکایی ها رو ندارم چون اونا هم گروه و طرفداران فراوان خودشونو دارن.
Amir Machine
۲۴ خرداد ۱۳۹۶درسته دوست عزیز، بنز و بامو از پرطرفدارترین برندهای خودروسازی هستن و مطمئناً دوئل بین محصولات اونا کاملاً جذابه اما بنظر من برای طرفداران ماشین مطمئناً نبرد سوپراسپرتها خصوصاً فراری و لامبورگینی جذابترین دوئل و رقابت هست.
اما شما بخاطر علایقت دوئل M5 و E63 رو جذابتر میدونی که کاملاً قابل احترامه.
ولی منم دوئل اونتادور و 812 رو اگه نگم جذابترین، حداقل یکی از جذابترین رقابتها میدونم.
Behnam.xan
۲۴ خرداد ۱۳۹۶Lamboo??
سامان اذری
۲۴ خرداد ۱۳۹۶هر دوشون عالین
.
.
این دوتا عکسو ببینید
کیفیتش کمه
http://pedalnews.ir/files/fa/news/1395/6/29/14225_473.jpg
http://photos02.wisgoon.com/media/pin/images/o/2015/2/19/13/1424339791109010.jpg
کوشا
۲۴ خرداد ۱۳۹۶رای نمیدم. باید خودشون به تفاهم برسن.مگه میشه یکی از اینارو بی خیال شد؟!
Hossein
۲۴ خرداد ۱۳۹۶بهترین جواب همین بود
amin
۲۴ خرداد ۱۳۹۶از اونجایی که در این کلاس خودرویی رقم پرداختی دیگه زیاد مهم نیست ,من با توجه به مشخصات و ظاهر و عملکرد به لامبورگینی رأی دادم
فقط تویوتا و هوندا
۲۴ خرداد ۱۳۹۶حرکت قشنگ و درستی بود که تو جدول نسبت قدرت به وزن هم ذکر شده. چون این فاکتور مهم تر از قدرت به تنهایی هستش. اونتادور با اینکه قدرت کمتری داره ولی قدرت به وزن بیشتری داره که این مهم و تاثیرگذاره تو عمل. ای کاش تو همه ی سگمنت ها هم این مشخصه رو وارد میکرد پدال. دیگه وقتی میایم پدال و جو، جو تخصصی میشه باید سطح بالا صحبت کنیم. اسب بخار واسه عامه. اسب بخار به وزن میشه سطح بالا :))
امیرحسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶این نسبت وزن به اسب بخاره هستش که هر چی کمتر باشه بهتره و فراری در اون برتره
2.03 کیلوگرم بر اسب بخار!!!!!
در برابر 2.1 کیلوگرم بر اسب بخار.
فقط تویوتا و هوندا
۲۴ خرداد ۱۳۹۶حق با شماس دوست عزیز. تو جدول مشخصات اشتباه نوشته شده قدرت به وزن. باید اصلاح بشه. منم از این جهت اشتباه کردم. به هرحال من کلی گفتم که این نسبت مهمتره.
DYBALA
۲۴ خرداد ۱۳۹۶عجب دوئل جذابی
دوتا از بهترین ها و پرچمدارا
با کمال احترام به فراری و قدمت و اصالتش، من ب لامبو رای دادم
چون بنظرم اون حسی ک ی سوپر اسپرت باید به ادم منتقل کنه، توی اونتادور خصوصا مدل اس خیلی بیشتر از فراریه
البته سلیقه ها متفاوته…
حسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶لامبورگینی به نظرم خاص تر میاد ولی فراری هم محشره
یک بخش دیگه که باید اضافه بشه تو مشخصات ضریب درگ و جی برای آیرودینامیک و هندلینگ هست.
این دوتا در ماشین یک مبحث واقعا ضروری ای هستن
افشین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶نههههه. نمیتونم بین دو عشقم یکی رو انتخاب کنم :(
مجبور شدم به اولین برندی که عاشقش شدم یعنی فراری رای بدم
محسن
۲۴ خرداد ۱۳۹۶صدای لامبو خیلی خاصه و جذابیت بیشتری داره به نظرم گرچه فراری هم سنگ تموم گذاشته ولی رای من لامبورگینی.
CNA
۲۴ خرداد ۱۳۹۶کلاً به دیفرانسیل عقب رای میدم??
محسن
۲۴ خرداد ۱۳۹۶بهتر بود مدل اونتادور sv رو مقایسه میکردید که سال گذشته معرفی شد و ۷۵۰ اسب بود.
افشین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶باید قبل از اونتادور. لامبورگینی اوراکان رو توی دوئل شرکت بدادید
یاسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶راسیتش برند مورد علاقه من در سوپر اسپرت ها لامبوه یعنی اینجوری میگم اینکه دوتا سوپراسپرت رو روی کاغذ باهم مقایسه کنی یه بحثه اینکه فرض کنی اگه خودت داشتیش چه حسی ازش میگرفتی یه بحث دیگس یعنی تو بحث سوپر اسپرت ها واقعا تعصبی که روی یه برند داری خیلی مهمه یعنی نمیشه گفت کدوم بهترن شاید فهمیدن اینکه کدوم بهترن فقط از یه راننده قابل بر بیاد که تست کنه ولی برای من انتخاب بهتر یعنی اگه بهت گفتن یکیشو انتخاب کن من اونتادور رو انتخاب میکنم
فرزاد لاکچری
۲۴ خرداد ۱۳۹۶مث اینکه بخوای بین برادرت و خواهرت یکی رو انتخاب کنی ولی از این بحثا گذشته من عاشق لامبو هستم طراحی لامبو لامصب مال یه دنیای دیگس کابینش با روح و روان و معده و لوزالمعده آدم بازی خطرناکی میکنه آخ که چقدر خواستنیه این گاو سرکش
Amir amini
۲۴ خرداد ۱۳۹۶نمیدونم چی بگم هر دورو دوس دارم ولی تو ایتالیاییا هیچ چی اونتادور نمیشه واسم حتی مدلای دیگه لامبورگینی پس عشق است لامبورگینی
ACR VIPER
۲۴ خرداد ۱۳۹۶من اصلا این دو مدل رو هم کلاس هم نمیبینم
نهایت سردرگمی واسه انتخاب داشتم ولی چون مقایسه سوپر اسپرتها اسم مقاله ست
من به لامبو رای دادم که معیارهای سوپر اسپورتی بیشتر توش هست
ALI
۲۴ خرداد ۱۳۹۶اینقد که اینجا دچار دوگانگی در انتخاب میشه آدم در انتخاب نیمه گمشده دچار نمیشه !!چ میکنی با ادم پدال جان …
الف.ی
۲۴ خرداد ۱۳۹۶این سخت ترین دوئل تا الآن بوده واقعا خیلی سخته رای دادن.
ارش
۲۴ خرداد ۱۳۹۶فراری.
ehsan
۲۴ خرداد ۱۳۹۶آخه این چه کاری پدال؟؟؟ رای ها رو نگاه کن مساوی هست مساوی …..
مگه آدم بین پدر و مادر یکی رو انتخاب میکنه !!! هر دو بهترین هستند
Hossein
۲۴ خرداد ۱۳۹۶این دوتا شاهکار باید تو فینال بهم میخوردن
عجب انتخاب سختیه
mercury
۲۴ خرداد ۱۳۹۶فراری خاص ترین برند دنیاست، هیج برندی نباید باهاش مقایسه بشه
حسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶سلام به همه
این عکس اولیه هست
فتوشاپش خیلی داغونه مادربزرگ من فتوشاپش از این بهتره
سعید(تهران)
۲۴ خرداد ۱۳۹۶اگه بتونم یه روزی قسمتی از خانواده فراری باشم هرگز این موقعیت رو از دست نمیدم، نه که اونتادور بد باشه، شاهکاره اتفاقا، ولی روح سیال فراری چیزیه که از یه مدل به مدل دیگه منتقل میشه، این اعداد و ارقام جدول با اینکه فراری حتی برتره ولی دست کم توی این دوئل برای من بی معنیه عشاق میدونن چی میگم، با احترام به طرفداران لامبورگینی…
Hossein
۲۴ خرداد ۱۳۹۶اول بگم که عاشق هر دوشونم و انتخاب بینشون خیلی سخته مثل این میمونه بگی دخترتو بیشتر دوست داری یا پسرتو
ولی فقط به این دلیل که فراری به توربو رو اورد ولی لامبو نه لامبو از جایگاه ویژه ای واسم برخورداره
ولی همچنان به دوتاشون عشق میورزم
مک میسل
۲۴ خرداد ۱۳۹۶با احترام به فراری در اینجا،به لامبورگینی رای میدم چونکه عاشق اونتادور هستم.لامصب طراحی داره که هیچوقت تکرار نمیشه.کلا لامبورگینی ماشینهای تاریخی زیاد میسازه…ولی فراری اینطوری نیست…مثلا گالاردو یا ونکوئش،این دو اسطوره به علاوه اونتادور و همینطور سنتاریو هیچ وقت تکرار نمیشن…
امیرحسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶من به فراری رای میدم نسبت تقسیم وزن بهتر نسبت وزن به قدرت بهتر و ترکیب فوق العاده موتور جلو و دیفرانسیل عقب البته من طراحی اون رو هم بیشتر میپسندم
هر چند لامبو هم فوق الادست.
mehran911
۲۴ خرداد ۱۳۹۶عجب دوئلی
فراری حقیقتا پیشینه درخشانی داره
اما لامبو در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی داشته به جرات میتونم بگم سرعت پیشرفت لامبو در چند سال اخیر بیشتر از فراری بوده
به همین خاطر من به لامبو رای دادم
vahid956
۲۵ خرداد ۱۳۹۶واقعا یکی از اون دوئل های سخته رای من بخاطر موتور جلو و محور عقب بودن فراریه نهایت لذت رانندگی یعنی همین به علاوه اینکه رو کاغذ هم برتری داره
ferrari
۲۴ خرداد ۱۳۹۶فراری از هر نظر بهتره فقط فراری
الف.ی
۲۴ خرداد ۱۳۹۶آقا من کلا با تو آبم تو یه جوب نمیره.
به نظر من هیچ کدوم برتری کامل نسبت به هم دیگه ندارند.
امان از عشقای کورکورانه….
شهرزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۶با احترام به همه فراری دوست ها رای من لامبورگینی هست دلیلش هم خیلی واضحه اگر میخواین دلیلش رو بدونین بیاین تبریز فقط یه لحظه آدرنالینی که از دیدن اونتادور نارنجی رنگ در بدنتون تولید میشه رو اندازه بگیرین تا بفهمین چی میگم
مردم شهر ما به لطف دو برادر که هم فراری ۴۸۸ دارن هم لامبورگینی اونتادور بهتر از مردم بقیه شهر ها میتونن این حس مقایسه انرژی که این دوتا برند به آدم میدن رو ببینن ، انصافا بیاین از نزدیک ببینینش بعد اگه تونستین به فراری رای بدین