فراریمک لارن

دوئل مک‌لارن 570S و فراری کالیفرنیا T

در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال به سراغ یکی از جذاب‌ترین کلاس‌های خودرویی یعنی بخش سوپراسپرت‌ها رفته‌ایم. در این کلاس خودروهای قدرتمند، پرسرعت و البته گران‌قیمتی حضور دارند که عمدتاً پوستر آن‌ها روی دیوار اتاق علاقه‌مندان به خودرو دیده می‌شود. در این کلاس جذاب و پرحرارت، خودروهای زیر حضور دارند:

شورلت کوروت

دوج وایپر

فورد GT

فراری ۴۸۸

فراری ۸۱۲

فراری کالیفرنیا T

لامبورگینی اوراکان

لامبورگینی اونتادور

مک‌لارن 570S

مک‌لارن 720S

ب‌ام‌و i8

آئودی R8

مرسدس-آام‌گ GT

پورشه ۹۱۱

نیسان GT-R

هوندا NSX

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ

در اولین دوئل از گروه سوپراسپرت‌ها، ارزان‌ترین محصول مک‌لارن به مصاف ارزان‌ترین محصول فراری رفته یعنی 570S در برابر کالیفرنیا T قرار گرفته است (لازم به ذکر است با توجه به اینکه در مورد قرارگیری جگوار F تایپ در کلاس کوپه‌های متوسط اعتراضاتی از سوی شما مخاطبین عزیز مطرح شد، تصمیم بر آن شد که به این خودرو یک شانس مجدد داده و آن‌را بار دیگر در رقابت‌ها، اما این بار در گروه سوپراسپرت‌ها شرکت دهیم).

فراری کالیفرنیا T

کالیفرنیا یک سوپراسپرت و یا یک گرند تورر ۲+۲ با سقف بازشونده است که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۸ رونمایی شد. ترکیب این ماشین به‌صورت موتور جلو-محور عقب است اما برخی آن‌را خودرویی موتور جلو-وسط می‌دانند چراکه پیشرانهٔ آن در پشت اکسل جلو قرار گرفته است (بین راننده و اکسل جلو). کالیفرنیا در ابتدا از یک موتور ۴.۳ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کرد اما نسل دوم آن که با نام کالیفرنیا T در تاریخ ۱۲ فوریهٔ ۲۰۱۴ معرفی و در نمایشگاه ژنو همان سال به نمایش عمومی درآمد، به یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز شد. این خودرو نخستین محصول فراری بود که پس از مدل F40 در دههٔ ۸۰ میلادی، برای اولین بار در آن از پیشرانهٔ توربو استفاده شد؛ بنابراین کالیفرنیا T آغازگر دوران جدید استفاده از توربوشارژ در محصولات فراری محسوب می‌شود. پیشرانهٔ توئین توربو این سوپراسپرت ایتالیایی ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. کالیفرنیا T تنها به‌صورت کانورتیبل تولید می‌شود و نسخهٔ سقف ثابت ندارد. همچنین این خودرو ارزان‌ترین محصول کنونی فراری به شمار می‌رود.

مک‌لارن 570S

570S برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۵ به‌عنوان ارزان‌ترین محصول مک‌لارن رونمایی گردید. این خودرو یک سوپراسپرت موتور وسط-محور عقب است. چندی بعد در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۵ نیز مک‌لارن مدل ارزان‌تری از این سوپراسپرت را با نام 540C نیز معرفی نمود که قدرت کمتری هم برابر با ۵۴۰ اسب بخار دارد. در این مدل کیفیت سواری و رانندگی شهری خودرو بهبود یافته است. البته به دلیل تمرکز مک‌لارن بر روی مدل قوی‌تر 570S در بازار ایالات‌متحده، مدل 540C در این بازار عرضه نمی‌شود. سپس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ نیز نمونهٔ دیگری از این سوپراسپرت با نام 570GT رونمایی شد که از تمرکز بر سرعت و قابلیت‌های مسابقه‌ای و مخصوص پیست آن کاسته شده و بر قابلیت‌های استفادهٔ روزانهٔ آن در جاده‌های عمومی افزوده شده است. ما برای این دوئل همان نسخهٔ اولیهٔ 570S را در نظر گرفته‌ایم که از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. این موتور ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب می‌رساند. 570S برخلاف کالیفرنیا T تنها به‌صورت کوپهٔ سقف ثابت تولید می‌شود و یک سوپراسپرت دونفره است.

 

مشخصات فنی

  مک‌لارن 570S فراری کالیفرنیا T
پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 ۳.۹ لیتری V8
قدرت ۵۷۰ اسب بخار ۵۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۷۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر ۳۱۵ کیلومتر
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه ۳.۳ ثانیه
مصرف سوخت ۱۲ لیتر (ترکیبی) ۱۲ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۵۳ متر ۴.۵۷ متر
وزن ۱۴۴۶ کیلوگرم ۱۸۱۴ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۹۰ هزار دلار ۲۱۰ هزار دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9740991]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. افرودر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    یکی به من بگه چرا باید فراری رو انتخاب کنم

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من به مکلارن رای دادم اما جوابت رو میدم.
      [ چون فراری هیچ وقت ماشین بد نمیسازه ]
      فراری یعنی همه چیز …. الکی که نیست

      1. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        چه جواب قانع کننده و کوبنده ای دادی مجید.
        [[چون فرای هیچ وقت ماشین بد نمیسازه.فراری یعنی همه چیز……الکی که نیست.??]]
        نیست آخه مک لارن ماشین بد میسازه!!!!!!!!!!
        مطمئن باش با این جوابت دوستمون رو خیلی قانع کردی رفیق………..
        ———————————————————-
        من الان جوابتون رو میدم دوست عزیز:
        برای اینکه فراری رو خیلی گنده کردن.
        از بچگی تو گوشمون فراری فراری کردن.
        اگه فراری نزدیک 70 ساله که خودروی جاده ای میسازه و این اعتبار رو تو این مدت به دست آورده.
        مک لارن به صورت رسمی آغاز ساخت خودری خیابانیش رو تو سال 2011 با مدل MP4-12C شروع کرده و این اعتبار رو که” مدلاش ساخته نشده به فروش میرن و این جهش عظیم رو تو مدت کوتاه((6)) سال به دست آورده!!!!!!!
        این خیلی مهم تره.
        به زودی هم تو فروش فراری رو پشت سر میزاره.

        1. Ace

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          مکلارن هیچ وقت در حد فراری و لامبورگینی نبوده و نیست و نخواهد بود.
          .
          انگلستان اگر پراید هم تولید کنه شما و چند نفر دیگه ازش دفاع می کنید.
          دلیلش هم برای کسانی که شما و اخلاق رو میشناسن مشخصه.
          مک لارن سال 1963 تاسیس شده و 54 سال قدمت دارهِ
          مکلارن ؛ اف 1 رو در سال 1993 ساخت. مگر اینکه اف 1 رو ثمره ی مهندسی BMW بدونی که البته به نظر من فرد بی نهایت متعصبی مثل شما عمرا این حرف رو قبول کنه.
          .
          جا گذاشتن هم که شما میگی اصلا ملاک به درد بخوری نیست. شما میتونی دلت رو به فروش بیشتر خوش کنی. فراری یک دهم تقاضا داره ماشین تولید میکنه.
          .
          جالبه اون کسایی که سال ها ماشین های مختلف رو نقد و بررسی کردن و پشت انزو و لافراری و FXX نشستن فراری رو الکی گندش کردن اونوقت شما که در عمرت یک بار این ماشین ها رو از 10 کیلومتری هم ندیدی نظر منطقی و عاقلانه میدی . نشستن پشتشون و نقد و بررسی و خرید و تست درایو و …. دیگه پیشکشت… ?????????
          .
          فراری تک و تنها روی پای خودش ایستاده.
          در حالی که مکلارن با پول عظیم سرمایه داران عـرب حاشیه ی خلیج فارس اداره میشه.
          .
          نه مکلارن و نه هیچ شرکت دیگه ای هنوز به حدی نرسیدن که در سوپراسپرت سازی بخوان ادعای برتری نسبت به فراری داشته باشن.
          .
          ارزش فراری از قیمت 65 میلیون دلاری محصولاتش معلوم میشه.
          .
          این موتور های فراری هستن که همیشه برنده ی جوایز بهترین موتور سال میشن.
          .
          این تعصب کورکورانه و خردسالانه رو کنار بذاریدِ
          اینجا جای این حرفا نیست.
          .
          مکلارن چی داره؟
          سال ها با موتور مرسدس قهرمان شد.
          از یک موتور در 10 ماشبن استفاده میکنه.
          موتور بهترین ماشین تاریخ مکلارن رو BMW واسش ساخته.
          .

        2. الف.ی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          باز شروع کردی مجید؟
          پس 650s و 570s و p1 و mp4 حتما کشک بودن که مکلارن در حد فراری نیست؟!!!!
          من نمیگم که مکلارن تو همه زمینه ها از فراری بهتره اما اقلا در حد مقابله با فراری هست.
          چی گفتی؟فراری همیشه بهترین موتور ها رو میزنه؟موتور های فراری عالی ولی این حرفت واقعا خیلی خیلی غلطه.
          میشه در مورد حرفت که میگی مکلارن با پول عرب ها اداره میشه منبع بدی؟در ضمن باید ببینیم با پول کدوم عرب.اگه با پول کشور های کثیفی مثل عربستان باشه اشکال داره.
          در ضمن به مسائل حاشیه ای لطفا کاری نداشته باش و راجع به خود ماشین ها حرف بزن.
          مگه فراری تحت مالکیت فیات و لامبورگینی تحت مالکیت فولکس نیست؟حالا بگو ببینم مکلارن تحت مالکین کدوم شرکت خودروسازی دیگس؟یادته پدال نوشته بود اپل به مکلارن پیشنهاد همکاری داده؟
          امیدوارم اپل رو به عنوان یه کمپانی خوب تو IT قبول داشته باشی.
          اون موقعی که فراری سرش تو کار خودش بود، مکلارن داشت خودرویی رو میساخت که 13 سال سریعترین خودروی دنیا بود.
          کار بی ام و در تولید اون پیشرانه فوق العاده عالی بود ولی حتما به نظر تو مکلارن هیچ کاری نکرده و همش کار بی ام و بوده.
          از نظر تو تولید شاهکاری مثل SLR هم فقط کار بنز بود و مکلارن هیچ ثمری نداشت.
          مکلارن از یه موتور در همه ماشین هاش استفاده نمیکنه.این موتور ها فقط حجم و تعداد سیلندر برابری دارن.برای هر خودرو موتور دوباره از نو طراحی میشه.
          من نمیگم مکلارن پادشاه و فراری یه آشغال به درد نخوره.اتفاقا هر دو رو خیلی دوست دارم ولی تو داری جوری حرف میزنی که انگار مکلارن ارزشش از ماشین اسباب بازی هم کمتره.
          هیچ سوپر اسپرت سازی به فراری نمیرسه؟
          رکورد نوربرگ رینگ دست کیه؟
          قبلا دست کی بود؟
          سومین خودروی سریع نوربرگ رینگ تو خیابونی ها کیه؟
          ««این تعصب کورکورانه و خردسالانه روکنار بذارید
          اینجا جای این حرفا نیست.»»
          این جملات رو به خودت بگو

        3. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          مجید جون از طرز حرف زدنت معلومه عصبی هستی.?
          من چی میگم شما چی میگی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
          من میگم فراری به صورت رسمی 70 سال پیش ساخت خودروی جاده ای رو آغاز کرده و سال ها این روند رو ادامه داده.
          ولی مک لارن به وصرت رسمی کارش رو با MP4 از سال 2011 شروع کرده و تا امروز این روند ادامه داره.
          اون مک لارن اف1 بیشتر یه دست گرمی بود.
          اون زمان مک لارن یه شرکتی بود بیشتر شبیه ویلیامز الان.
          اگه یه روزی هم به من ثابت بشه که موتور f1 رو ب ام و طراحی کرده با آغوش باز میپذریم.(شک نکن
          —————————————————
          فرای یه زمان بخشی از فیات بود و نصف سودی که کرده به خاطر همینه.
          بعدشم مگه قراره عربا بیان تمام پولشون رو برای مک لارن خرج کنن؟؟؟؟!!!!!!!!
          مک لارن به واسطه ی تکنولوژی ها و فروش خودروهاش و …..(مثل همکاری پزشکی و سورتمه سازی برای مسابقات و…..) داره کسب درآمد میکنه.
          اگه قرار بود سهامداران عرب کلی هزینه کنن که الان مک لارن چندین مرکز تکنولوژی میساخت و انجین هاشم خودش میساخت(انجین های مک لارن ساخت و مونتاژشش به عهده ی ریکاردو هستش)
          —————————————————
          مک لارن چی داره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
          رفیق مثل اینکه نمیدونی فراری تو مسابقات فرمول یک از ecu و سنسورهای مک لارن استفاده میکنه؟؟؟!!!?????
          ((یادم باشه یه روزی وقت کردم در مورد این سنسورهای مک لارن توضیح بدم و بگم چقدر بودنش نیازه برای اف1))
          بعدشم لابد میخوای بگی نمیدونی که ب ام و مک لارن رو تو رده ی خودش بالاتر از تویوتا میدونه؟؟!!!!
          همین ب ام و که میگی موتور اف1 روساخته??
          حتما این رو هم نمیدونی که چه تعداد خودروساز تا حالا از مک لارن در خواست همکاری مهندسی کردن.و چه تعداد شرکت درخواست خرید این شرکت رو کردن(اپل)
          اپلی که با اون سرمایش میتونه کل ایتالیا رو بخره به مک لارن پیشنهاد خرید داده.???
          تازه مک لارن هم قبول نکرده.???
          راستی فراری تو فرمولا e کجاست؟؟؟
          همونجایی که مک لارن حضور فعال داره.
          قضیه مرسدس و ساخت موتور برای مک لارن هم توضیح دادم از چه قراره اگه خواستی لینکشو میزارم برات.?
          ———————————————-
          اون که گفتی مک لارن در حد لامبورگینی نیست هم شوخیه بامزه ای بود.
          ممنون.??
          ————————————————-
          اگه بخوای تا 1000 تا کامنت میتونی به من بگی متعصب.
          ولی واقعیت هیچ وقت تغییر نمیکنه.☺️

        4. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجید جان حتی اگه ما متعصب باشیم ک نیستیم خییلی بهتر از بعضیا هستیم ک میان تظاهر و خودشیرینی میکنن !!! همین تو نبودی ک میگفتی 918هر چقدر زور بزنه دستش ب صورت لامبو نمیرسه؟بعد الان حرف از تعصب میزنی! مکلارن اف وان ثمره مهندسی بی ام و هس؟!!! حالت خوبه؟ فقط ب خاطر یه موتور؟!اف وان اولین خودرو مکلارن بود و اون موقع ساخت همه چیز و موتور زمان و هزینه زیادی میخواس.ب نظرت منطقی هس برا خودرویی ک تولید محدوده و قرار نیس مدل دیگه ای بعدش تولید شه کلی زمان و هزینه برا ساخت انجینش صرف کرد؟ تازه بری درمورد بی ام و بخونی میفهمی ک اولین مدلشو برپایه یه مدل آستین ساخته و اولین کراس اوورشو با همکاری لندرور ساخته. درمورد تی وی آر سربرا اسپید12 چی داری بگی؟ :-D اون ک خییلی فوق العاده تر از اف وان بود؟ درمورد انجین وی 8 مکلارن گفتی،ب نظرم وقتی یه انجین ب اندازه کافی کارآمد و فوق العاده هس نیازی ب تغییرش و هزینه اضافی نیس.همونطور ک میبینی برای 720نیاز ب یه انجین جدید بود و مکلارن اینکارو کرد،درضمن بری نامزد های موتور سالو تو زومیت ببینی موتور مکلارن توی بخش خودش توی نامزد هاس ولی خب اول نشده.درمورد انجین فرمول وان مکلارن گفتی،باید بدونی ک ساخت انجین فرمول وان هزینه زیادی داره و اصلا ب صرفه نیس. اخیرا شایعه شده بود ک مکلارن ب خاطر ضعف هوندا قراره موتور خودشو بسازه ولی مکلارن اینو رد کرده و گفته اولویت های اقتصادی مانع اینکار میشن،مطلبش تو فرمول یک ایران هس.البته موتور بنز هم ساخت ایلمور انگلیسه و از جای دوری نمیاد.بری مطلب آیا همکاری مکلارن با هوندا ادامه میابد فرمول یک ایرانو هم بخونی یه تیکش نوشته هوندا درک درستی از فرمول وان نداره و ساخت موتور در ژاپن چالشی بزرگه،ب همین خاطر بنز موتورشو در انگلیس میسازه! :-D اینو هم میدونی ک موتور بنز بهترین موتور حال حاضر هس و از فراری قوی تره؟ :-D درمورد سهامدارای مکلارن هم بهتره بدونی 25درصدش برای ران دنیس هس و بارها خواسته سرمایدارای عربو بندازه بیرون ولی متاسفانه نشد!

        5. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          الف ی
          والا شروع کردن یا تموم کردن من به شما ربطی نداره. !
          اگر سواد شما در حدی هست که میتونی جواب بدی، جواب درست و‌منطقی بده. نه مثل این جوابی که به حساب خودت اینجا دادی که هم طولانی بود و من به زور خوندم ، و نه درست و منطقی ! )
          من مسئول دلخوش نگه داشتن شما نیستم !!!
          این ۱
          .
          یه پیشنهاد همکاری رو‌ اینقدر بزرگ کردی آدم فکر‌ میکنه اپل اومده به پای مکلارن افتاده. حتما فراری و لامبورگینی و پورشه حاضر نشدنش باهاش همکاری کنن از بدبختی افتاده دنبال مکلارن.
          کدوم آدم « عاقلی » وقتی فراری هست به همکاری با بقیه فکر میکنه؟؟
          شک ندارم یا فراری قبول نکرده یا سهم زیادی رو خواسته. که طبیعتا هم حقش بوده.
          این ۲
          .
          فراری قبل از اف وان اف ۴۰ رو‌ساخت که هم سریع ترین بود و هم اف ۱ نتونست رکورد هاش رو‌ در پیست بشکنه.
          اف وان هم که با کمک ب ام و ساخته شد.
          سریع ترین بودن در حداکثر سرعت و‌ثبت رکورد سرعت بالای ۳۵۰ تا اصلا واسه فراری مهم نبوده و نیست. وگرنه با لافراری ۸۵۰ اسبی میامد و رکورد حداکثر سرعت یک ماشین تنفس طبیعی رو‌ میشکست. به راحتی میتونست تنظیمات لافراری رو‌ تغییر بده.
          ماشین های ایتالیایی به خوش سواری و هندلینگشون معروفن.
          این ۳
          .
          اطلاعات نداری حرف الکی و ۱۰۰ من یک غاز نزن. کد تمامی موتور های ۳.۸ لیتری مکلارن یکی هستش. Mclaren M838T
          اول یکم مطالعه کن بعد بیا به حساب به خودت به چالش بکش !!!
          امان از تایپ زیاد و‌ سواد کم و مطالعه ی کمتر !!
          این ۴
          .
          ۵- فراری هیچ حامی مالی نداره ، من فراری رو‌ با مک مقایسه کردم نه لامبورگینی.
          .
          مورد آخر و از همه مهم تر
          دوست عزیز ، با احترام ، شما اینجا مثل من و بقیه ی یک‌کاربر ساده بیش نیستی . نه سردبیر سایتی ، نه مدیر مسئول سایت ، نه نویسنده و نه حتی مسئول نظارت بر محتوای کامنت های من !!!
          نه سر پیاز و نه انتهای پیاز و نه وسطش !
          پس به شما هیچ ربطی نداره من چی میگم !!!
          هیچ حقی نداری بقیه رو به خاطر کامنت هاشون مواخذه کنی و‌ بگی (باز تو شروع کردی) !!!
          اصلا به شما ربطی نداره.
          فقط میتونی نظرت رو بگی.
          درست مثل بقیه.
          .
          عجب گیری کردیم ها ……
          .
          پدال لطفا کامنت من رو‌ بدون تغییر چاپ کن.
          هیچ توهینی نکردم.

        6. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          فراری که از یک موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی میتونه ۸۴۸ اسب بخار بگیره مطمئن باش اگر شکستن رکورد اف وان براش اهمیتی داشت تا الان ۱۰۰۰ بار این کار رو‌ کرده بود.
          عظمت فراری رو هر کسی نمیفهمه. حق هم دارن ، فراری پیچیدست .
          جا برای توضیح دادن زیاده.
          اگر لامبورگینی وجود نداشت و عاشقش نبودم هیچ وقت از فراری انتقاد نمی کردم. اما چه کنم که گاهی در بحث ها بین فراری و لامبورگینی نمیخواستم کم بیارم !

        7. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ۲ نکته
          ۱
          حجم دقیق موتور لافراری FXX_K برابر با ۶۲۶۲ سی سی هست که ۸۴۸ اسب بخار قدرت تولید میکنه.
          .
          ۲
          قدرت مکلارن در فرمول ۱ کاملا مشخصه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          بیچاره فرناندو آلونسو …

        8. Ahmad

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          نمیخواستم اینو بگم ولی اگه ملاک شما فقط برای انتخاب مکلارن همین یه ذره سریع تر بودنه و این همه اقتدار و افتخار فراری رو در این چند سال نمیبینید از ساخت انواع ماشینهای موتور وسط و جی تی دوازده سیلندر و هشت سیلندر تنفس طبیعی و توربو بیشترین تعداد قهرمانی در فرمول یک بدون اتکا به هیچ پیشرانه ای دیگر خودرویی و گرانقیمت ترین خودروهای کلکسیونی دنیا.پیشنهاد میکنم کونیگ زگ ببینید که با چند نفر کارمند فقط تمرکزش رو یک انجینه و بسیار موفقه مثل الان مکلارن که تا حالا یه انجین با حجم متفاوت نساخته چه برسه به تعداد سیلندر متفاوت.
          اصلا همه اینها به کنار اگه یه ذره انصاف داشته باشید میبینید فراری تو ساخت توربو نصبت به مکلارن کاملا نوپاست ولی واقعا عالیه.

        9. الف.ی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          خیلی مغروری مجید.
          تو داری ذهنیت کاربران رو به غلط درباره یکی از شرکت هایی که من عاشقشم عوض میکنی.اگر من همین کار رو با لامبورگینی بکنم، تو ساکت میمونی؟
          اینکه کد موتور ها یکی هست دلیل نمیشه همه با هم یکسان باشن.
          منبعی که راجع به پول عرب و مکلارن نوشته بود رو ندادی.حرف با سند بزن من قبول میکنم.
          هر چقدر هم که فراری و لامبورگینی خوب باشن تو طرفدار ساده ی متعصب نمیتونی به مکلارن توهین کنی.در حتی یک جمله از کامنت های من اثری از تحقیر فراری و لامبو دیده نمیشه.اگه هست بگو تا معذرت بخوام.ولی تو …..
          جواب سوالام در مورد نوربرگ رینگ رو هم ندادی.پس توداری حرف بی منطق میزنی.
          بی ام و فقط موتور 12 سیلندر 6 لیتری با 627 اسب قدرت رو ساخت.
          اون طراحی فوق العاده آیرودینامیک کار کی بود؟
          استفاده از موادی که باعث بشه F1 فقط 1128 کیلوگرم وزن داشته باشه کار کی بود؟
          استفاده از گیربکسی که بتونه خودرو رو به سرعت 386 کیلومتر در ساعت برسونه کار کی بود؟
          دست بی ام و درد نکنه بابت موتورش که واقعا عالی بود حتی با مقیاس های این دوره ولی نباید کار مکلارن رو بی ارزش دونست.
          بذار مثل خودت حرف بزنم.مکلارن که از موتور 3.8 لیتری تویین توربو V8 قدرت 727 اسب بخار ( موتور بنزینی P1) میگیره،نمیتونه همون حجم رو کمی بالا ببره و قدرت رو به 800 اسب برسونه؟معلومه که میتونه ولی به دلایلی که خود خودروساز ها میدونن این کار رو نمیکنن.
          درسته من حق مواخذه کردن کسی رو ندارم تا وقتی که پاشو از گلیمش دراز تر نکنه.این در مورد بقیه نسبت به من هم هست.(هر موقع من شرکتی رو تحقیر کردم، بقیه هم حق دارن من رو مواخذه کنن)
          حتی متعصب ترین طرفداران فراری ، مکلارن رو به عنوان رقیب قبول دارن اونوقت شما استاد گرامی که حتی مکلارن رو از 100 متری هم ندیدی میگی مکی در حد فراری نبوده و نیست و نخواهد بود
          خواستم مثل خودت حرف بزنم ببینم خوشت میاد یا نه

      2. عطا

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        اصلا میدونید مشکل کجاست؟
        مشکل اینجاس که سر ما ایرونیا باید زور باشه.
        پدال اگه بیاد قشنگ نظرات رو بخونه بعد فرداش تایید کنه اونوقت حساب کار دستتون میاد :)

        1. فقط انگلستان

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          مجید خان موتورهای هشت سیلندر 3.8 لیتری مکلارن فقط تعداد سیلندر و حجمشون با هم یکی هستش ولی درصد بالایی از قطعات هر کدومشون با هم تفاوت داره و موتور هر مدلی از نو طراحی و ساخته می شه اگه توجه کنی توانایی هر کدومشون هم تفاوت داره در ضمن بازم الکی میای حرف می زنی و این رو می گی (اطلاعات نداری حرف الکی و ۱۰۰ من یک غاز نزن. کد تمامی موتور های ۳.۸ لیتری مکلارن یکی هستش. Mclaren M838T
          اول یکم مطالعه کن بعد بیا به حساب به خودت به چالش بکش !!!
          امان از تایپ زیاد و‌ سواد کم و مطالعه ی کمتر !!)
          بهتره خودت یکم بیشتر مطالعه کنی چون اگه به اندازه کافی مطالعه می داشتی می دونستی که این کد باید همین باشه یعنی عدد اول اون 838 که بعد از M نوشته شده نشون از 8 سیلندر بودن موتور هستش و اون دو رقم بعدی هم نشون از 3.8 لیتری بودن حجم موتور هستش وقتی تعداد سیلندر و حجم موتور بعضی از مدل های مکلارن این عددها هستش تو توقع داری بیاد و یه عدد دیگه بنویسه مثلا کد موتور مدل 720S مکلارن M840T هستش که عدد اول یعنی 8 سیلندر و دو عدد دیگر هم یعنی موتور 4.0 لیتری
          تغییر دادن حجم موتور هم برای خودروسازها کار سختی نیست اگه توجه کرده باشی شرکتی مثل بی ام و برای هر کدوم از مدل هاش بیش از پنج نوع موتور درست کی کنه با حجم هایی مثل 2 لیتری – 2.5 لیتری – 3 لیتری و …

        2. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          فقط انگلستان
          قبلا هم با شما سر این موضوع بحث کردم و به جایی رسیدیم که دیگه جواب ندادی.
          فکر کنم فکر‌کردی من یادم رفته !!
          موتور همونه ، فقط بوست توربو عوض شده.
          .
          مکلارن هم اگه گفته ما روی موتور کار مردیم احتمالا یک سری اصلاحات جزئی بوده.
          به قول معروف ( اینو نگن چی بگن ؟)

        3. فقط انگلستان

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          مجید جان وقتی خود شرکت مکلارن اعلام می کنه که درصد زیادی از قطعات موتورهامون در هر مدل تغییر پیدا می کنه دیگه
          نمی دونم تو این حرفا رو از کجا میاری یعنی چی که فقط بوست توربو عوض می شه مثلا ۵۰ درصد پیشرانه675LT نسبت به 650S عوض شده که بعضی هاش رو برات می گم توربوشارژرهای دو پروانه‌ای با سرعت بالاتر- شاتون‌های سبک‌تر- سوپاپ‌ها و ECU تهاجمی‌ تر – تغییراتی تو موقعیت‌ خنک‌کننده های داخلی – پمپ‌های جدید آب –
          پیشرانه 675LT وقتی به S به معنای اسپورت تغییر پیدا می کنه برخلاف تنظیم اسپورت در 650S که ورود بنزین رو هنگام تعویض دنده قطع می‌کنه در 675LT جریان سوخت حفظ می شه و جرقه‌ها قطع می‌ شه و کلی تغییرات دیگه
          پس دیگه اینقدر نگو که فقط بوست توربو عوض می شه.

      3. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        فراری و لامبورگینی رو هم بذاری در حد و اندازه مکلارن نیستن…و به قول معروف رفته باشن…اینم در جواب بعضیا
        دو تا زیر مجموعه آویزون فیات و فولکس با مکلارن مستقل یکی نکنید

        از کی تاحالا اسپم دادن و الاف بودن توی سایت ها نشانه سواد خودرویی هست؟

        فراری اف ایکس ایکس تمام اپشن هاشو برداشتن حتی صندلی راننده هم نداشت فک کنم رو چهارپایه نشسته بود خخخخ طرف تا بلکه بتونه رکورد اف وان بزنه اما این آرزو فراری به گور برد و دیگه بیشتر از این خودشو ضایع نکرد.

        1. Viva

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (164 ديدگاه)

          ایول داش? یه نکته ریزی داشت?

        2. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          شما قهرمان احتمالی امسال فرمول ۱ رو‌ داری با مکلارنی مقایسه میکنی که حتی از پس تموم کردن یک‌ مسابقه در پشت سر همه هم برنمیاد !!!!!!!!
          اینکه میگی فراری و‌ لامبورگینی روی هم اندازه ی مکلارن نیستن !!!

          .
          اگر سواد خودرویی شما به این افتضاحیه ، من دوست دارم تا آخر عمر همینی که هستم بمونم ، حالا شما بهش میگی الاف یا اسپم یا هر چی واسم مهم نیست ، چون به نظرم هر چی که هست از تعصب خیلی بهتره !!!!!!
          .
          باید بدونی فراری کالیفرنیا سال ۲۰۰۸ معرفی شد و‌مکلارن ۵۷۰ سال ۲۰۱۶ !!!
          یعنی به قول دوستمون ( پهلوون مکلارن) که میگه مکلارن از سال ۲۰۱۱ شروع به ماشین سازی کرده ، الان سابقه ی فراری کالیفرنیا از تمام تاریخ مکلارن ۳ سال بیشتره !!!!!
          .
          خوب شد که ۵۷۰ حتی اگر هم شده با اختلاف ۵ رای به زور جلوتر از کالیفرنیاست ، وگرنه برای مکلارن خیلی بد میشد که محصول ۱۰ سال پیش فراری از ماشین سال ۲۰۱۶ مکلارن بهتر باشه !!!!!!!!!!!!
          اختلاف این ۲ شرکت زیاده ولی نه دیگه 10 سال …

        3. Machine

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          دوست عزیز!
          کاری به بحث‌های به‌واقع بچه‌گانه و متعصبانه‌ای که اینجا مطرح کردی ندارم ولی اگه یه بار متن رو بادقت بخونی میبینی که نوشته نسل دوم فراری کالیفرنیا سال 2014 معرفی شد. این مدل با اونی که سال 2008 معرفی شد کاملاً متفاوته و حتی موتورش هم فرق میکنه. (اسمش روشه نسل دوم).
          بنابراین کالیفرنیا فقط یکسال زودتر از 570S معرفی شده، پس زیاد تند نرو و سعی نکن با گذاشتن علامت تعجب‌های زیاد گفتۀ اشتباه خودت رو بامزه نشون بدی.
          ضمناً این یه نظرسنجیه و برنده یا بازنده شدن ماشینی تو اون هرگز نشونۀ بهتر یا بدتر بودنش نیست که این رو ملاک قرار دادی.

        4. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          خوشم میاد تاثیر کامنت هام اینقدر زیاده .
          دوست گرامی نسل دوم‌ کایفرنیا که سال ۲۰۱۴ عرضه شد مهخ ترین تغییرش اضافه شدن توربو بود ، واسه همین یک T به نامش اضافه کردن.
          این ماشین همون کایفرنیای سال ۲۰۰۸ هست.
          پلتفرم و‌ شاسیش قدیمیه.
          حتی فناوری موتورش ….
          با ۴۸۸ و جی تی سی ۴ لوسو خیلی فرق میکنه.
          کد موتور کالیفرنیا F154 BB هست و‌ کد موتور ۴۸۸ فکر‌کنم F154 CB بود.
          .
          خود فراری گفته ما در شاسی این ماشین یک‌سری اصـلاحات به کار بردیم‌ اما این بیشتر یک‌ تکنیک بازار یابی بوده.
          خیلی ها کالیفرنیا تی رو‌ یک‌ محصول دمده و‌ نیازمند جانشین میدونن که اصلا در حد فراری نیست.
          کالیفرنیا بیشتر یک فیس لیفت داشت ، البته فیس لیفت از نوع موتوری.
          .
          .
          .
          در ضمن من کامنت هر کسی رو‌ با بیان خودش جواب میدم .

        5. Machine

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          مطمئن باش کامنت‌های شما حداقل برای من هیچ تاثیری نداره.
          اما در مورد کالیفرنیا T
          تو این ماشین غیر از تغییر موتور که تغییر بسیار بزرگیه، گیربکس تجدیدنظر شده، شاسی اصلاح شده، سیستم تعلیق تطبیقی اضافه شده، و فضای داخلی هم کاملاً تغییر کرده.
          بنابراین تغییرات کالیفرنیا T چیزی بسیار بیشتر از به قول تو فیس لیفت موتوریه (اینم کلمۀ جدیدی تو دنیای خودروئه که من امروز یاد گرفتم!!!)
          پس بازم میگم اختلاف سن کالیفرنیا و 570S فقط یک ساله نه 10 سال ولی مطنئناً از روی تعصب یا هر چیز دیگه‌ای که به من مربوط نیست، مثل جریان شراکت رنو و نیسان نمیخوای قبول کنی.

        6. Ahmad

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          باشه داداش ما فراری و لامبورگینی رو با هنسی و مکلارن مقایسه نمیکنیم

        7. Ahmad

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          با وجود ارادتی که به مکلارن دارم .شما کمپانی که برای ساخت هر ماشینش از گذشته دستش جلو یکی از خودرو سازها داراز بوده (slr بنز ، f1 بی ام دبلیو )و سالهای متمادی هست که با کمک هوندا داره ماشین اسپرت میسازه و ناگفته نماند الان در سال 2017 وجود ساخت یک پیشرانه واسه فرمول یک رو نداره با فراری و لامبو مقایسه میکنی که سوپر اسپرت رو معنا بخشیدن و مردم دنیا رو دهه ها قبل شیفته خودشون کردن مقایسه میکنی؟؟؟

        8. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          حداقل یه سواد ترجمه داریم و به سایت های خارجی هم سر میزنیم که تو جمع نیاییم بگیم اف 1 که همه دنیا ازش اسطوره یاد میکنن رو به کامل به بی ام دبلیو مرتبط کنیم… کسی که هنوز فلسفه خوده لامبورگینی و فراری هم نمیدونه ادعای جالبی داره نم نمیبرم همه باهاش آشنایی کامل داریم….

  2. Ahmad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    آخ جون بالاخره دوئل سوپر اسپرتها هم رسید.
    ولی به نظر من یه خورده در هم بر همه .نمیشد در دو سگمنت برگزار بشه.
    آخه هر جور حساب کنیم لامبورگینی آوانتادور با bmw i8 و دوج وایپر قابل قیاس نیستند.
    انتخاب من تو این رقابت کالیفرنیا t هست.ولی 570s رو هم دوست دارم مخصوصا به خاطر اینکه موتور وسطه.

  3. شاهين

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من این کلاس رو با فراری شناختم.تا آخر هم به فراری رای میدم.کاملا متعصبانه و بی منطق.فراری رو خیلی دوست دارم.منکر خوب بودن بقیه هم نمیشم

  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    به نظرم مک لارن بهتره اما گشتاور فرارى بالاتره

    1. ارش

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      فراری با این مدلش منو یاد شورلت گوروت میندازه برام هم شورلته هم فراری پس من به فراری رای میدم.

  5. امپراتور لامبورگینی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    عشق منه این سگمنت !!!
    فکر‌نمیکردم سوپراسپرت ها رو هم وارد کار کنید ،
    میدونم با وجود اوراکان ، اونتادور ،۴۸۸ ، ۸۱۲ ، ۹۱۱ ، AMG GT و ناشناخته بودن نسبی آئودی در مقایسه با بنز ، پورشه و فراری و لامبورگینی ، احتمال قهرمانی آئودی R8 خیلی کمه ، هرچند قهرمانی یا شکست آر ۸ در پدال برای من اصلا هم مهم نیست ، چون به هر حال این یک نظر سنجی کوچیکه و‌ تجربه ، تخصص و‌ نتیجتاً انتخاب عالمانه درش هیچ جایی نداره . از همین الان میگم که برای من برنده ی این سگمنت از سال ۲۰۰۸ که آر ۸ معرفی شد تا همین سال ۲۰۱۷ ،هر سال آئودی R8 بوده ‌. چون واقعا بهترین ماشینی هست که آرزو دارم داشته باشم ، تعادل و کمال برای یک ماشین در آئودی R8 معنا میشه
    ////////////////////////////
    اما در مورد این مقایسه ، به نظرم یک نگاه به جدول کاملا مشخص کننده ی همه چیز هست ، کالیفرنیا در مقایسه با ۴۵۸ اصلا یک فراری اصیل نیست ، در نقطه ی مقابل ، مکلارن همه ی توانش رو برای ۵۷۰ اس گذاشته و‌ واقعا ماشین بی نظیری خلق کرده.
    مخصوصصا شیوه ی باز شدن در های ۵۷۰ و اون رنگ نارنجیـش .
    ///////////////////////////////
    اعتراف میکنم‌ مشخصات ۵۷۰ بهتره.
    اما اگر روزی بخوام برای خرید یک‌ کدوم رو‌پیشنهاد بدم یا خودم بخرم ، صد در صد محصولات فراری رو‌ ترجیح میدم.
    چون اسم فراری به تنهایی ارزش کالیفرنیا رو بیشتر از مکلارن ۵۷۰ میکنه.

    1. Daniel

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      R8 ماشین فوق العاده ای هست ولی تو این سگمنت اگه 911 توربو S با شتاب 2.5 باشه که نسخه همه پیچیدس.

    2. Daniel

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      دیشب داشتم مقایسه تسلا با آئودی RS7 رو از موتورترند میدیدم. شتابش 2.3 بود که RS7 رو برد ولی پورشه 911 توربو S با شتاب 2.5 تو یک چهارم مایل گرفتش و هردوشون با زمان 10.5ثانیه از خط عبور کردن.
      911 توربو واقعا خودروی وحشتناکیه.

      1. Ace

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        قلبی که در سینه ی R8 V10 میکوبه فقط یکی از نقاط قوت بی نظیر این ماشینه.

        1. Daniel

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          صد در صد
          نمیشه منکر توانایی R8 شد.
          من R8 رو با فیلم Iron Man شناختم. قیافش خیلی خوفناک بود.

        2. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بله دانیال جان ،
          من تا الان iron man رو نکاه نکردم ، میترسم بعد از تماشای اون فیلم‌ عشق آر۸ جوری روی قلبم سنگینی کنه که دیگه توان تحملش رو نداشته باشه.
          .
          بحث قیافه برای آئودی R8 فقط یک مسئله ی جزئی و‌ نه چندان مهمه.
          آر۸ سوپراسپرتیه که هر کاری ازش بخوای ناامیدت نمیکنه
          اگر از توانایی ها ، ظاهر ، استایل ، قیمت ، صدا ، شتاب ، و …. در تمام سوپراسپرت های معدل بگیریم آر۸ بهترین معدل رو‌کسب‌ میکنه.

        3. Daniel

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          یادمه داشتم پشت صحنه Iron man1 رو نگاه میکردم. ی صحنه مثل اینکه قرار بوده شخصیت منفی فیلم که ی آدم آهنی غول پیکر بوده، سقف r8 رو بشکافه ولی به قدری محکم بوده بدنه R8 که قیچی هایی که اورده بودن جوابگو نبوده و مجبور شدن اون سکانس رو حذف کنن چون دردسر داشت براشون. خود طراح جلوه های ویژه و کارگردان فیلم اینو داشتن میگفتن که خیلی برام جالب بود.

      2. dice

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        استحلاک وحشتناکی هم داره… اینم اضافه کن… از یه موتور 6 سیلندر اون همه قدرت؟؟؟ .

        1. Daniel

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          استهلاک ؟؟؟ پورشه ؟؟؟
          اذیتمون نکن دیگه. این جمله تو مثل اینکه بگم مرسدس بنز ماشیناش زشته!!!
          آیا حیقت داره؟؟؟
          نه.
          حالا چون از طرفدارای بنز هستی اشکالی نداره.
          ولی خیلیه از ی 6 سیلندر این همه قدرت و شتاب!!!!
          نبوغ و مهندسیه پورشه رو میرسونه.

        2. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          فعلا که پورشه از نظر کیفیت با لکسوس رقابت میکنه !!!!!!!

        3. Ghost

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (193 ديدگاه)

          کیفیت چه ربطی داره به استحلاک

        4. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          منظورتون از ( استحلاک) چیه ؟؟؟
          اصلا اینجور کلمه ای در زبان فارسی داریم ؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!!

  6. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    برتری با مکلارنه اما برند فراری رو بیشتر دوست دارم

  7. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    دوستان فراری دوست لطفا تعصب رو کنار بزارید.
    فراری به جز گشتاور بیشتر هیچ برتری نصبت به مک لارن نداره.
    مک لارن قیمت ارزانتر-قدرت بیشتر-وزن کمتر-شتاب بهتر-سرعت بیشتر و هندلینگ عالی(نمره ی هندلینگ 570s از سایت کاراند درایور 10 از 10و تنها خودرویی بود که نمره ی کامل رو گرفت تو این مقایسه در مقابل 911 و آئودی r8 پلاس.اگه اشتباه نکنم. در کل هم با یه امتیاز ناچیز دوم شد بعد از پورشه).
    بعدشم 570s جزء سه نامزد نهایی خودروی پرفورمنس سال بوده.
    الان که دارم کامنت میزارم برتری با ناعدالتی با فراریه.
    که این نشونه تعصبه.
    اگه قرار اینطوری طرفداران فراری رای بدن.من و دوستان انگلیسی باز و مک لارن دوست سایت پدال بعدا بدجوری از خجالت فراری در میایم.
    اینو گفتم که نگی نگفتی.
    پس عدالت رو رعایت کنید و تعصب رو کنار بزارید.

    1. رامکال

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (594 ديدگاه)

      من به مک لارن رای دادم.
      ولی اگر فراری همین مشخصات رو با موتور تنفس طبیعی میداد بیرون اونوقت بهش رای میدادم.
      اما از اون جایی که هردوشون توربو دارند پس در نتیجه در شرایط برابر به سر میبرند.
      در این جا میتونیم بفهمیم که مک لارن در استفاده از توربو شارژر مهارت و فناوری بالاتری دارد البته شاید با گذشت زمان و تولید مدلهای بیشتری از فراری که دارای توربو هستند این شرکت معظم بتواند بر این نقیصه غلبه بکند.

    2. silver

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (226 ديدگاه)

      پهلوان مکلارن
      خب هرکسی به علاقه اش رای میده
      حالا چون علاقه نصف افراد شرکت کننده به فراری هست شما میخوای از خجالت فراری دربیای ؟!!!!!
      اسمش روشه نظر سنجی ، اگر مقایسه مشخصات بود که نیازی به رای دوستان نبود!
      شاید تو مقایسه های بعد مدل های دیگر مکلارن بسیار موفق ظاهر بشن ،ولی دلیل نمیشه رقبا از خجالت مکلارن دربیان!
      رای من فراری بود به خاطر گرند تورر بودنش ، اینکه با همه توانایی های اسپرتش میتونی باهاش مسافرت های جاده ای هم بری و از امکاناتش لذت ببری .
      مکلارن تمرکزش رو لذت رانندگی و عملکرد هست نمیشه به عنوان گرند تورر ازش استفاده کرد. ولی کارایی های دیگه اش زیر سوال نمیره ،کسی هم نمیگه به خاطر اینکه تو نظر سنجی موفق بوده یا نبوده ،پس ماشین خوب یا بدی هست!

    3. كوروش

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      والا ما برای بی ام و که برند محبوبمون بوده و رای نیاورده اعلام جنگ به کابران پدال نکردیم
      جالبه یکی مثل جنابعالی از (((((تعصب))))) حرف بزنی اقا دوست ندارن به مکلارن رای بدهند من خودم خدایی به مک لارن رای دادم چون دوست داشتم بقیه دوست ندارن

      خیلی جالبه دوست دارم ببینم چطور می خوای از خجالت فراری در بیایی احتمالا با رو نمایی از مکلارن pppppppp

  8. ارش

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تو اینگروه وایپر و کوروت حضور دارن دو ماشین خاص با اون حجم عضلانی و کاپوت کلاسیک کشیده و اتاقی که تقریبا به انتها رسیده و موتورهای عظیم الجثه و حجیم ماشینهایی برای یه مرد واقعی نترس و خشن به نظرم باید این دوتا رو جدا کنن چون خیلی خاصن درسته فراری و پورشه و لامبو بهترن خودمم المانی بازم ایتالیا رو هم که نمیشه ازش گذشت اما همیشه یه دید دیگه به ماشینهای امریکایی دارم کوروت های دهه ۷۰ رو و کادیلاکای همچن موقع الدزمبیل پونتیاک و……وخیلی های ددیگه رو یادمون نره

  9. پرهام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    اینجا مکلارن
    ولی یه چیزی
    امیدوارم ک تو این دوئل ها قوی ترین نسخه هر کدوم بیاد!
    مثلا ۹۱۱ توربو اس
    یا این که دیگه حداقل کوروت Z06 اتومات بیاد ن دستی!
    دیگه اعصاب نمونده واسم😑😐
    ولی ی چیزی😕
    ماشینی مثل کوروت یا gtr یا Amg gt یا nsx یا وایپر رقیب اونتادور هستن؟😐
    یکم زیادی تفاوت قیمت و قدرت و موتور و .‌.. ندارن؟

  10. یاسین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    این سگمنت یکی از جذاب ترین سگمنت ها نیست جذاب ترینننننننننن سگمنت خودروییه مگه میشه کسی بگه من با سوپر اسپرت ها حال نمیکنم
    پدال کار خوبی کردی جگوار اف تایپ رو اوردی اینجا چون واقعیت اینه به اینجا تعلق داره
    من به مک لارن رای میدم فراری که فراریه مگه میشه از چیزیش ایراد گرفت ولی واقعیت اینه من 570 رو دوست دارم راسیتش از نظر فنی هم کالیفرنیا همه تلاش فراری نیست میتونست خیلی بهتر باشه که البته همین قدرت فراریه بروبچ دفتر مهندسی گفتن خب وقت ناهاره یه چیزی بسازیم شده کالیفرنیا در این حد کارشون درسته :-D
    ولی مک لارن شاهکار کرده با این ماشین بخصوص از مقوله طراحی

  11. علي

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    فراری کجا؟ مش لارن کجا؟
    مک لارن فقط ی شتاب بیشتر داره اونم بخاطر سبک بودن بدنشه وهمین سبک بودنه بدنه باعث شده خودرو حالت گهواره ایی و درشگه ایی کنترل بشه و بکوبه . ولی فراری هم معتبر تره هم دوست داشتنی تر و هم همه جا رو تر . تو آمریکا فراری رو بذاری بغل مک لارن هیچکی ی نگاه به مک لارن نمیکنن مگر خود اینگیلیسیهای مهاجر که تعصب شدید رو محصولات کشور خودشون دارن.
    در کل مقایسه فراری با مک لارن مثل مقایسه (((شیر و روباه))) میمونه .
    من خودم با قاطعیت به فراری رای میدم چون میدونم جاش رو (((قلبه))) ولی مک لارن جاش معلوم نیست رو کجاست !!!.
    با تچکر امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم به دوستان

  12. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب نظرم چون این رده سوپراسپرت ها هس شتاب 0تا200 کیلومتر و یا زمان 0تا400متر رو در نظر بگیرین.
    البته اگه زمان طی کردن یه پیست مشترک رو اضافه کنین ک دیگه خیلی عالی میشه چون عملکرد در پیست خیلی مهمه.
    دوس داشتم خودروسازای کمتر شناخته شده مثه آلتیمااسپرت و رادیکال و نوبل و…«چون بیشتر با خودروسازای انگلیسی آشنا هستم اینارو نام بردم.منظورم همه خودروسازای گمنام هس» هم توی این مقایسه ها باشن!

    1. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      کاملا به نظرت موافقم رفیق.
      مخصوصا زمان تایم گیری تو پیست های مختلف و مدت زمان طی شده تو یه 400 متر.
      اگه خودروسازایای کمتر شناخته شده هم تو این رقابت بزارین که خیلی عالی میشه.
      ولی تو این کلاس حتما لازمه بنویسین زمان تایمگیری تو پیست و خط مستقیم رو.
      حتی تو 1/4 مایل هم براری با مک لارنه.?

      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        لطف داری بهم دانیال جان. راستی دیدی دوباره شایان ناپدید شده؟! :-D اون بنده خدا فک میکرد حالا ک این همه مدت گذشته دیگه بقیه کامنتاشو فراموش کردن! :-D

  13. مهدی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    اون دوستمون که گفتن چرا فراری میخوام ازشون بپرسم چرا مکلارن؟!
    بابا تا کی میخواین مثل کودک ها چهارتا عدد و رقم بخونید بگید این بهتره یا اون!
    اگر مقاله و مقایسه جامعی پیدا کنید میتونید بفهمید کدوم میتونه بهتر باشه هرچند به نظرم فلسفه این دوتا ماشین باهم فرق داره. کالیفرنیا یه جی تی راحت و دلپذیر و لذت بخشه که موتور با گشتاور بالا تو دور میانی باعث میشه سواری خوبی توی شهر و جاده بده اما به نظر مکلارن صرفا خواسته خودروی سریعی بسازه واسه آدمهایی که سریعتر بودن رو دوست دارن اما پول مدل های گرونتر رو ندارن. جدا از بحث پرفورمنس و قابلیت کلا فراری حس پرستیژ بیشتری رو منتقل میکنه

    1. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      کدوم مقاله نوشته که 570 اس فقط برای سرعت ساخته شده و راحتی و دلپذیری نداره؟؟ و اینکه کدوم سایتی گفته پرستیژ فراری بالاتره؟
      همش نظر شخصی شماست پیشنهاد میکنم بیشتر مطالعه کنی رفیق…

  14. جرمی کلارکسون

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    سوپر اسپرت ایتالیایی اصن یه چیز دیگست
    اونم حضرت فراری عمرا اگه بهش رای ندم
    فراری ماشین دل ها ?

  15. dice

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    عقل می گه مکلارن…قلب می گه مکلارن…
    منطق می گه مکلارن..
    مکلارن شاهکار کرده

  16. dice

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    پدال اگه بنا بر توهین کردن باشه توهین های مارو هم بزار پخش بشه تو سایت…ولی فقط داری توهین های اون علی تچکر و می زاری…. بوی گند تعصب می ده سایتتون… بیا اینم تایید نکن… بالای سایتتون بزنید +18 تا هر بچه 12 ساله ای نیاد تو سایت?..
    ما که رفتیم … سایتتون ارزونی خودتون

  17. bitaraf

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وای خدای من,اینجا سایت نیست کودکستانه!یه مقایسه و اینهمه دعوا و توهین,مگه داریم مگه میشه!!!

  18. Archi KHAN

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    کالیفرنیا T عشقه …
    اصن :
    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

  19. فيصل

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    به این گروه میگن گروه مرگ. همه مدعی اند برای قهرمانی

  20. اکبر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    پدال جان لطفا توی این بخش سوپراسپرت ها مشخصات بیشتری از ماشینا بذارید،مثل شتاب 0تا 200 یا مسافت یک چهارم مایل و یا مهمتر از همه رکورد پیست نوربرگرینگ،چون ماشینی مثل مرسدس-آام‌گ GT R ممکنه در بحث شتاب 0 تا 100 و یا حداکثر سرعت ضعیفتر از رقیبش باشه ولی وقتی حرف از پیست میشه(که برای چنین ماشینایی خیلی مهمه) کمر خیلی از بزرگان سوپراسپرت رو به زمین میزنه(با رکورد 7:10:92 هشتمین رتبه رو درنوربرگرینگ داره)
    https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      عذرمیخوام جسارت میکنم…ولی اسم کاربری شما سعید نبود؟!

      1. اکبر

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1483 ديدگاه)

        بله، درسته،اون اسم مستعارم بود

  21. روزبه

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    ماشینای توی این سگمنت خیلی خیلی بی منطق انتخاب شدن . مثلا جگوار F-TYPE و بی ام و i8 قراره با چیشون جلوی لامبورگینی آونتادور و فراری 812 شاخ و شونه بکشن ؟این یه طرف داستان .
    از طرف دیگه لامبورگینی آونتادورو سال 2011 معرفی کرد . سال 2014 مدل SV شو داد بیرون و چند ماه قبلم که آونتادور S و به عنوان پرچمدار سری آونتادور فرستاده بازار . بعد به نظرتون عادلانست که لامبورگینی 2011 با فراری 2017 قیاس شه .
    من نمیدونم ماشینا از رو چه منطقی برا این سگمنت انتخاب شدن . ولی انتظار رعایت عدالتو برای همه برندا دارم .
    رای الانمم مک لارنه . چون به شکل اظهر من الشمس بهتر از فراریه …

  22. Saied

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مهندسیه مکلارن خیلی قوی شده.
    فراری از قافله عقب مونده.
    بقیشو هر کسی میگه تعصب الکیه.
    فعلا مکلارن تو شتاب و کم کردن وزن خودرو خیلی حرفه ای شده.

  23. Saied

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مهندسیه مکلارن خیلی قوی شده.
    فراری از قافله عقب مونده.
    بقیشو هر کسی میگه تعصب الکیه.
    فعلا مکلارن تو شتاب و کم کردن وزن خودرو خیلی حرفه ای شده.

    1. Ferrari

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      فراری از قافله عقب مونده؟؟ جایزه بهترین موتورهای بالای3لیترو کدوم کمپانی گرفته؟؟ جایزه ی بهترین طراحی در بخش سوپر اسپورت هارو که در همین پدال خبرشو گذاشت کدوم کمپانی جایزه گرفت؟؟ همین مکلارن برای ساخت 12c از اتومبیل های کدوم کمپانی الهام گرفت ؟؟ کدوم کمپانی رکورد دار فرمول یکه؟؟ تکنولوژی های فراری حدو مرز نداره هنوز مونده مکلارن بهش برسه. ضمنا یه لینک بذارید که نوشته باشه فراری از سنسورها و rcu مکلارن استفاده میکنه
      دذجواب اون دوستمون که فرمود موتور مرسدس هنوز قویترینه چون ساخت انگلیسه باید بگم مشخص شده که مرسدس از روغن موتور به عنوان سوخت استفاده میکرده و قراره فیا از سال اینده برای جلوگیری از این اتفاق قوانین جدیدی اعلام کنه

  24. ایمان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    من نمیدونم اونایی که مثلا بایه شتاب صفر تا صد دو تا ماشین رای میدن چی میفهمن از ماشین .آخه اعتبار برند فراری با سوپر اسپرت سازهای دیگه قابل مقایسست خدایی؟

    1. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      کدوم اعتبارش مثلا بیشتر از مکلارن و بقیه هست؟ بگو ما هم بدونیم

  25. just bentley continental

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    یه زره بد چیده شده اخه i8 کجا اونتادور کجا به نظرم اونتادور و 812 و فورد gtو 720و 488 رو از این لیست جدا کنین

  26. fara2001

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    با احترام به همه نظرات بیشتر از اینکه متخصصانه باشه متعصبانه است

    1. Viva

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      واللللللا بخدا 10بارنوشتم تایید نمیشه یاپاک میشه پدال هم متعصب تشریف داره?

  27. ایلیا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    میایم اینجا که دقایقی از فضای ناملایم جامعه فاصله بگیریم و توی یه محیط آروم در مورد مسایل مورد علاقمون مطلبی بخونیم ولی چیزی که میبینیم:
    به تو چه؟
    به تو ربطی داره؟
    به خودم مربوطه
    تو دخالت نکن دوس دارم
    تو هیچی نمیفهمی
    تو متعصبی
    تو
    تو
    تو
    آدم نمیدونه از دست شما کجا فرار کنه… انصافا که حق همه رو ضایع کردید با این رفتار

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      تا جایی مه ون میدونم ظرفیت کامنت های هر پست پدال محدود نیست.
      شما هر وقت عشقت کشید میتونی بیای کامنت بذاری و‌هر چی دل تنگت میخواد بگی.
      حق هیچ کس ضایع نشده
      ۲ حالت داره
      .
      ۱ یا حرفی برای گفتن داری : خب کامنت بذار ، بدون هیچ محدودیت
      ۲ حرفی نداری : بعد از اینکه مقاله رو‌خوندی سریع صفحه رو‌ببند
      .
      به همین راحتی ….

  28. مهدی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    اون دوستی که با تعجب پرسیدن کدوم اعتبار فراری بیشتر از مکلارن هست میخوام این سوال رو ازش بپرسم خداوکلی توی ذهن خودت فکر نمیکنی تعصبی نظر میدی؟!
    خب پسر خوب مشخصه اعتبار فراری بیشتر هست اون هم زیاد! سابقه دو خودروساز رو مقایسه کن. اعتباری که هر کدوم از اینها توی بالاترین رده تکنولوژی خودرو یعنی فرمول وان دارن رو ببین. مکلارن تو همون دهه نود تو ماشینهای فرمول وانش از موتور پژو و شرکتهای دیگه استفاده میکرد تو همون دوره ماشین خیابونیش با موتور بی ام و ارائه میشد بعد از ساخت اف وان هم که ورشکسته شد و دوباره با اعتبار مرسدس به حیاطش ادامه داد. همین الانش هم اینقدر دامنه فعالیتش محدود هست که از زیر تا بم محصولاتش رو با یک موتور ارائه میده. از این بگذریم نگاه بنداز تو کلکسیونها ببین فراری ها بیشتر دیده میشن یا مکلارن ها؟ تو مزایده ها چطور؟؟ چی باعث میشه که تو معروفترین مزایده ها از هر 10 تا ماشین گرون 9 تاشون فراری باشه؟؟ نکنه فکر کردی اعتبار چیزی غیر از اینا هست یا کلکسیونر ها خر مخشون رو گاز گرفته که سمت فراری ها میرن؟! ارزش برند کدوم خودروساز بیشتره؟؟ پسر خوب از همون 70 سال پیش هم همیشه ماشینهایی سریعتر از فراری ها بودن اما ارزش فراری ها رو نداشتن چون بهتر بودن لزوما سریعتر بودن نیست. از دنیای بچگانه در بیاین یکم منطقی نظر بدین

  29. ساسان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    طراحی خارجی مکلارن..طراحی داخلی فراری…فنی فراری…کیفیت فراری…اعتبار برند فراری…هیجان بیشتر فراری…عشق ماشین بازها فراری….اگرم بخوام یکیشو تو پارکینگ داشته باشم قطعا”فراری…..البته مکلارنم فوقلاده فنی وزیباست و خیلی دوستش دارم ولی من به فراری رای میدم

  30. Danial

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (466 ديدگاه)

    فراری = ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا