فراری تاکنون سوپراسپرتی با پیشرانهٔ V6 تولید نکرده اما با آمدن رقیبی برای مکلارن آرتورا، همهچیز تغییر خواهد کرد. حال نیز سرانجام پروتوتایپ این سوپراسپرت هیبریدی ایتالیایی با چیزی شبیه به بدنهٔ تولیدی رؤیت شده است. البته خودرو هنوز بشدت استتار شده است. این سوپراسپرت از برخی زوایا خودروی کاملاً بزرگی به نظر میرسد اما مطمئناً این به خاطر قطعات نمایشی است که برای گمراه کردن ما به خودرو اضافه شده است. علاوه بر این، دو سر اگزوز عقب هم جعلی هستند و سر اگزوز واقعی در مرکز سپر قرار دارد.
گفته میشود سوپراسپرت هیبریدی مارانلوییها، فراری ۴۸۶ نام خواهد داشت و به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو (متفاوت از موتور مازراتی MC20) و یک موتور الکتریکی مجهز خواهد بود. مجموع خروجی این سیستم حدود ۷۰۰ اسب بخار خواهد بود که انتظار میرود ۱۱۰ اسب بخار از این قدرت توسط موتور الکتریکی تولید شود. طبق گزارشها، سوپراسپرت هیبریدی فراری از حالت تمام الکتریکی هم برخوردار خواهد بود و میتواند تا حدود ۳۰ کیلومتر را در این حالت طی کند. گفته شده این خودرو با کُد F171 شناخته میشود و قرار است تا پایان امسال پوششها از چهرهٔ آن کنار زده شود.
برخلاف SF90 استراداله که موتورهای الکتریکی به چرخهای جلو نیرو میدهند، قوای محرکهٔ هیبریدی V6 این سوپراسپرت جدید صرفاً محرک عقب خواهد بود. قرار است از این قوای محرکهٔ هیبریدی بعداً در خودروهای دیگری مثل کراساوور پوروسانگوئه که در سال ۲۰۲۲ عرضه میشود هم استفاده گردد. البته هرچند این روزها بهمنظور رعایت قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی، استفاده از پیشرانههای درونسوز کوچک با کمک هیبریدی ضروری است اما فراری وعده داده است که تلاش میکند موتور V12 را تا حد ممکن حفظ کند.
محمد امین
۱۱ خرداد ۱۴۰۰خیلی پلاستیک پیچش کردن ولی به نظر باحال میاد، یاد فراری 360 افتادم
ولی در سایت دیجایتو گفته بودن قدرتش ممکنه بیشتر باشه از ۷۰۰ ،چونکه موتور ۶ سیلندرش قداره از موتور ۶ سیلندر مازاراتی بهتر باشه،البته این رو مطمن نیستم
RezaRs
۱۱ خرداد ۱۴۰۰جانشین لافراری رو چطور قراره پوشش بزنن
Ninja
۱۱ خرداد ۱۴۰۰لافراری رو شبیه ون کرده بودن برای پوشش مقالش تو پدال هست جانشین لافراری میخواد چجوری پوشش بشه خدا میدونه بیشترین پوشش رو لافراری داشت
parsa_ashgh.mashine
۱۱ خرداد ۱۴۰۰اصلا شبیه فراری نیست ولی هنوز جرئیاتی ازش نیست
امروز صبح چقدر پروتوتایپ دیدیدم!!!
Alireza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰خب برادر کجای این ماشین مشخصه که میگین شبیه فراری نیس
parsa_ashgh.mashine
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ببخشید دیدیم
Reza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰پوششش خیلی سنگینه واسه همین خاطر
AHMET 2002
۱۱ خرداد ۱۴۰۰فقط رینگاش معلومه که شبیه بقیه فراریاس
سامورایی
۱۱ خرداد ۱۴۰۰به به عالیه
Nima
۱۱ خرداد ۱۴۰۰هنوز از قیافش چیزی معلوم نیست، منم کلا فن فراری نیستم ولی خب طراحیای فراری تو طول تاریخ عالی بوده اینو نمیشه انکار کرد چه فن باشی یا نه، ولی یه حسی میگه طراحیش در حد فراری نیست انگار بیکار بودن گفتن یه حرکتی بزنیم
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۰یه کمپانی خودروسازی باسلیقه مثل فراری حتی تو همه کلماتی که روی بدنه ماشینو درب موتورو روی موتورو ….. و کُلاً هر جای دیگه که استفاده میکنه سلیقه و ذائقه خودشو طراحانش رو به نمایش میزاره چون نام و نشان یه ماشین جای کوچیکی شاید در حد دو کلمه روی بدنه یه ماشین میگیره ولی همونم نشونه سلیقه ی اون کمپانی خودروساز هستش واسه اینکه استفاده از فونت مناسب و طرح خلاقانه در به کار بردن اون خودش یه هنره
SF90 STRADALE
۱۱ خرداد ۱۴۰۰فراری در گذشته انجین V6 تولید کرده
در مدل های مختلف دینو در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی
مهدی
۱۱ خرداد ۱۴۰۰به نظرم نباید اینقدر پوشش میدادن
به نظرم ماشین خوبی باشه
BenzSLR
۱۱ خرداد ۱۴۰۰امید وارم ظاهرش مثل یه فراری باشه
محمد امین
۱۱ خرداد ۱۴۰۰فکر میکنم که همینطوره ، طراحی جلو اش اگر دقت کنید یه ترکیب خیلی ملایم از 360 و 430 هست ،و یکمی هم از خصوصیات sf90
AHMET 2002
۱۱ خرداد ۱۴۰۰هفتصد اسب و دف عقب
اینه اونی ک باید باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ خرداد ۱۴۰۰این که فعلا چیزیش مشخص نیست که بخوایم نظر بدیم،فعلا صبر باید کرد…
akrh78
۱۱ خرداد ۱۴۰۰کشیدگی عقبش منو یاد سالین اس 7 انداخت در نگاه اول
Carbonado Aventador
۱۱ خرداد ۱۴۰۰به نظرم فراری باید به سنت نام گذاری ادامه بده و کمتر عدد و رقم بیاره تو اسم ماشیناش.
مهدی+موتور
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ببخشید لامبورگینی قدیمی ها چرا توربو بودن😐
محمد امین
۱۱ خرداد ۱۴۰۰کدوم لامبورگینی توربو بود ،لامبورگینی ها معمولا تنفس طبیعی هستن و تنها اوراس هست که توربو هست ،اونم موتور اودی داره
Aref.Genial
۱۱ خرداد ۱۴۰۰بخاطر جوی که داخل ایتالیا هستش این کشور بهترین طراح ها در هر زمینه ای به خصوص ماشین دارند.
ماشین تیبا هم یه طراح ایتالیایی از لانچیا کپی کرده بطور کلی تیبا زشت نیست ولی چون متریال ماشین های اروپایی مثل لانچیا رو نداره زشت بنظر میرسه.
Aref.Genial
۱۲ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز کی گفته تیبا رو ایران طراحی کرده؟ تیبا همون لانیچا هستش طراحیش 100% کپی از لانیچا ایتالیاست ولی چون لانچیا از بدنه و متریال با کیفیت استفاده میکنه خیلی قشنگه ولی تیبا مثل گاری میمونه چون متریال قدیمی و ضعیف مسخره داره.
مگه من از تیبا طرفداری کردم؟
Amirreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۰آرتورا رقیب سر سختیه امیدورام فراری با همون شدتی که به مکلارن جی تی جواب داد ( روما ) بتونه به آرتورا هم بده
SF90 STRADALE
۱۱ خرداد ۱۴۰۰فراری به فکر رقیب سازی نیست و همیشه سعی میکنه بهترین ها رو بسازه در هر کلاسی که حضور داره
بعدشم اکثر برندهای اسپرت ساز پورشه و فراری رو هدف قرار میدن تا توانایی رقابت با سایرین رو داشته باشن
سهند
۱۱ خرداد ۱۴۰۰به نظر شما انجین v12 فراری حداکثر تا کدام سال نفس خواهد کشید؟
SF90 STRADALE
۱۱ خرداد ۱۴۰۰● قوانین آلایندگی یورو ۷ موجب مرگ پیشرانههای درونسوز در سال ۲۰۲۶ میشود
اگه مطلب بالا واقعیت داشته باشه حداکثر ۵ سال دیگه می تونیم V12 های فراری رو ببینیم 😔😔
محمد مختاری آذر
۱۱ خرداد ۱۴۰۰واقعا خیلی خوبه ولی قدرت ترکیبی کمی داره امیدوارم طراحیش خوب باشه