اکثر اوقات وقتی بحث پیست مشهور نوربرگ رینگ میشود، تصویربرداری جاسوسی از خودروهای اسپورت به ذهن میآید. جدیدترین پروتوتایپ هایی که در این پیست رؤیت شدهاند تسلا مدل S، نسل جدید هیوندای توسان و جنسیس GV70 و البته یک پورشه پانامرای مرموز بودهاند. البته این بار میخواهیم دربارهی یک خودروی تولیدی که روانهی جهنم سبز با طول ۲۰.۸ کیلومتر شده سخن بگوییم.
البته منظور ما هر خودرویی نیست زیرا به فراری ۴۸۸ پیستا اشاره میکنیم که یک سوپرکار با تواناییهای فوقالعاده میباشد. همه حافظهی بسیار خوبی ندارند بنابراین ابتدا بیایید مشخصات این خودرو را دوباره مرور کنیم. این زیبای ایتالیایی از پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری با قدرت ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متر استفاده کرده و در قلب تپندهی خود دارای قطعات جدید، اینترکولر بزرگتر، پیستونهای کاراتر و منیفولدهای اگزوز متمایز برگرفته از ۴۸۸ چلنج است.
تمامی قدرت پیشرانه از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ارتقا یافته به چرخ ها منتقل میشود. این گیربکس تنها در ۳۰ میلیثانیه اقدام به تعویض دنده میکند. همچنین ۴۸۸ پیستا حدود ۹۱ کیلوگرم سبکتر از مدل ۴۸۸ GTB بوده و ۲۰ درصد داون فورس بیشتری در سرعتهای بالا تولید میکند. خب همهی این موارد برای حضور در نوربرگ رینگ فوقالعاده به نظر میرسند نه؟!
سیاوش
۲۶ مهر ۱۳۹۸این است، فراری.
Reza
۲۶ مهر ۱۳۹۸هشت ثانیه کندتر از هوراکان پرفورمانته
MAHDI
۲۶ مهر ۱۳۹۸این زمان گیری توسط یک مجله انجام شده نه توسط خوده فراری. این مجله در هرزمان که پیست خالی باشه یه زمان گیری انجام میده. همین مجله با پورشه 911GT2 هم زمان گیری کرده که 10 ثانیه کندتر از زمان خوده پورشه بوده. وهمینطور خیلی خودروهای دیگه که بین 5 تا گاهی 15 ثانیه کندتر بودن نسبت به زمان خوده شرکت. چون یک شرکت توسط بهترین راننده و در بهترین شرایط آب وهوایی و… زمان گیری رو انجام میدن.
joojoo
۲۷ مهر ۱۳۹۸حتی اگه فراری 15 ثانیه هم بتونه عملکرد خودشو بهبود بده…..باز هم باید پشت سر آونتادور کبیر خاک بخوره….. فعلا تنها خودرویی که میتونه آونتادور کبیر رو به چالش بکشه…فقط هایپرکار سنا هست و بس…..که خب….با اونتادور هم کلاس نیست…
joojoo
۲۸ مهر ۱۳۹۸ظاهرا فراری فن ها خیلی حال نکردن با این جمله….ولی واقعیته….پیستا هیچ شانسی توی پیست جلوی اونتادور کبیر نداره…توی اون تایم گیری معروف سنا-911-پیستا-SVJ…….. پیستا با تایرهای پایلوت اسپورت کاپ2 ی میشلن…..فقط نیم ثانیه از اونتادور کبیر با تایر های P-Zero Corsa جلو افتاد…در حالی که اونتادور توی همچین پیستی با تایر های Trofeo R (که روی سنا هم سوار شده بود) دو ثانیه رکوردش رو میتونست بهبود بده(این حرف من نیست…حرف رندی پابسته)……یعنی فقط یک ثانیه عقب تر از هایپرکار سنا….. با 80 نیوتون متر گشتاور کمتر و همچنین 350 کیلو وزن بیشتر و فاصله ی محوری بیشتر
JDM
۲۶ مهر ۱۳۹۸بهتر این میتونه تایم بزنه.مطمئنم
Alireza
۲۶ مهر ۱۳۹۸من با این طراحی کاپوتش نمیتونم کنار بیام
احمدرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۸جهندم!
Carbonado Aventador
۲۶ مهر ۱۳۹۸تبریک به فراری هرچند انتظار میرفت رکورد نورمبرگ رو از آونتادور svj پس بگیره..
اینجاهاست که شاهکارلامبورگینی هوراکان پرفومانته مشخص میشه که با ۶۴۰ اسب از سلطان ۹۱۸ و پیستای ۷۲۰ اسبی و خیلی ماشینای دیگه رکورد بهتری رو ثبتکرده!!
Ferrari
۲۶ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز این رکورد توسط sport auto ثبت شده لامبورگینی هوراکان پرفورمانته توسط همین مجله رکورد ۷ دقیقه و هشت ثانیه ثبت کرده.
Carbonado Aventador
۲۶ مهر ۱۳۹۸خود کمپانی فراری هیچ وقت علاقه ای به اینکه رسما با تیم خودش بیاد رکورد گیری کنه نداشته.
وگرنه منم دوست دارم رکوردای نورمبرگ از انحصار لامبورگینی و پورشه دربیاد..
۵ تا رکورد اول نورمبرگ برای لامبو و پورشس…بد نیست که فراری هم این وسطا نماینده داشته باشه
ایمان
۲۶ مهر ۱۳۹۸امان از روزی که فراری اراده کنه و بیاد
۴۸۸ پیستا توانایی هاشو نشون داد به همه
حالا همه منتظر SF۹۰ استراداله هستن
چند روز پیش یک مجله خودرویی بلژیکی از تست های عجیب دو فراری SF۹۰ استراداله با پوشش های استتاری در پیست که باله عقبشون با هم تفاوت داشت پرده برداشت
حدس بر این است که یک نسخه پیست محور و مخوف دیگه از فراری بر پایه SF۹۰ استراداله در راه هست ؛ فعلاً چیزی معلوم نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم که حقیقت داره یا نه
اگه حقیقت داشته باشه خدا به رقباش رحم کنه
ساسان
۲۶ مهر ۱۳۹۸دقیقا”کاری که پرفورمانته با یک موتور تنفس طبیعی640 اسبی کرد حتی همون7:8هم بسیار باارزشتره.جبران کردن اون همه گشتاور اظافی رقبا با تکنلوژی های خوبی که داره واقعا”کار سخت وشگفت انگیزیه..هرچند در بسیاری از تستهای مجلات لامبو رو بالاستیکهای ترفئوRتست نمیکنن.این یک لاستیک سفارشی هست و جز آبشن برای مشتریها.که لامبو با این مدل لاستیک رکورد میزنه.
Ferrari Fxx K Evo
۲۶ مهر ۱۳۹۸هیمنطور که دوست عزیز Elmiraj هم به این موضوع اشاره کرد و هممون هم ، میدونیم همیشه ، بهترین تایم ها ، درهر پیست توسط خود کمپانی گرفته میشه نه یه مجله خودرویی
قطعا و بدون هیچ شک و تردیدی 488 پیستا میتونه یک
دور این پیست رو ، کمتر از ۷ دقیقه و ۵۰ ثانیه ، طی کنه
این رکورد اصلا در حد این ماشین ، نیست و نخواهد ، بود
۴۸۸ پیستا در خیلی از پیست های دیگه رکورد دار بوده
و رکورد ، خیلی از ، ماشین های ، هم رقیب ، خودشو ، زده
sina
۲۶ مهر ۱۳۹۸دمش گرم
ولی من همیشه به این فک میکنم هوراکان چه جوری با 640 اسب بخار اون رکورد جاودانه رو زد
ساسان
۲۶ مهر ۱۳۹۸سیستم ALA و دیفرانسل هوشمند لامبورگینی خیلی رو این رکورد تاثیر داشت…کار اوراکان بخاطر ابعادکوچکتر وفاصله کم بین محورها و مرکز ثقل پایین بسیار راحتتر بود تا اونتادور با ابعاد بزرگ..خودرو های عملکردی با ابعادومشخصات اونتادورکارشون درپیست سختتره تا خودروهای مثلGT2rs
Ferrari
۲۶ مهر ۱۳۹۸اوراکان پرفورمانته توسط لامبورگینی تایم زده و ماشین مناسب پیست تنظیم شده
اما کریستین گبهارت با پرفورمانته تایم ۷دقیقه و هشت ثانیه رو ثبت کرده
فراری با پیستا میتونست رکورد پیست رو بشکنه
ساسان
۲۶ مهر ۱۳۹۸فراری اگر 1درصد میتونست رکورد میگرفت.نگرانیه فراری اینه در صورت شکست اعتبارش خدشه دار بشه…این ریسکو نمیکنه..اختلاف پیستا با 488پایه 22 ثانیست واین نشون میده که رکورد گیری های این مجله فاجعه ای بیش نیست!!
با همه تفاسیرتایم7:8پرفورمانته با مشخصات فنی که ضعیفتر از رقباست بسیار با ارزشتر از رقباعیه که به زور پورخورانو استفاده از قطغات خودروهای چلنجشون این تایمو میزنن…اوراکان640 اسب کاری کرد که فراری با488 و 12سیلندرهاش نمیتونه بکنه.
ایمان
۲۶ مهر ۱۳۹۸که اینطور !!!!
فراری با ۴۸۸ پیستا و ۱۲ سیلندرهاش حریف هوراکان نمیشه ؛ فراری از رکوردزنی میترسه
من دیگه حرفی ندارم قضاوت با دوستان
Ferrari
۲۷ مهر ۱۳۹۸فراری تو همه پیستهایی که با لامبو مشترکا رکورد زده لامبو رو له کرده حالا میگی ترسیده؟ فراری هرگز برای اثبات خودش تایمی نزده این لامبورگینیه که به این رکوردها و توجهاتی که با کسب این رکوردها بدست میاد نیاز داره
شما هم ببخودی برای ماست مالی کردن اون ۸ ثانیه اختلاف به خودت زحمت نده
البته پیستا باید خیلی سریعتر از اینا میبود چون تو پیست های سه چهار کیلومتری با دو سه ثانیه اختلاف پرفورمانته رو له کرده
joojoo
۲۸ مهر ۱۳۹۸جناب فراری….
پیستا…قوای محرکه ای در حد اونتادور کبیر داره….. وزنش هم کمتره….شتاب ثانویه اش هم یذره بیشتره….فاصله ی محوری کمتری هم داره…. پس با آونتادور مقایسه کنی هم بد نیست……آونتادور با لاستیک کورسا…رکوردش از فراری با پایلوت اسپورت کاپ 2 فقط نیم ثانیه کند تربوده….فکر کن با تروفئو آر چطور لهش میکنه……
استرادال با 1000 BHP شاید بتونه هم سطح اونتادور کبیر ظاهر بشه…..چون یه لول از لافراری بالاتر بوده توی پیست فیورانو…..فراری هم که هم سطح 918 و پی وان توی پیست…..این دوتا هم که یه لول عقبتر از اونتادور کبیر…….
مهرداد
۲۷ مهر ۱۳۹۸با لاستیک p-zero corsa اون زمان بدست اومده در حالیکه معادل pilot sport cup 2 روی لامبو trofeo R رو داریم که رکورد رسمی هم با این لاستیک بدست اومده
Ferrari
۲۷ مهر ۱۳۹۸تایم گیری اسپرت اتو با پرفورمانته با تایرهای تروفئوR انجام شده
https://youtu.be/un2RVNPPiFU
مهدی
۲۶ مهر ۱۳۹۸اولا اینکه تو همچین پیست طولانیی تفاوت رکورد لاستیک مخصوص با لاستیک شهری خییییلی زیاده شاید بالای ۲۰ ثانیه و دوما اینکه خب خود فراری تایمگیری نکرده چیزی که مشخصه اینه که این خودرو تو بیشتر پیستها رکورد داره
ایمان
۲۶ مهر ۱۳۹۸قابل توجه دوستانی که میگن هوراکان پرفورمانته از ۴۸۸ پیستا سریع تره
https://fastestlaps.com/comparisons/13u42faic42i
اگه سوپرکاری سریع تر از ۴۸۸ پیستا در پیست دیدین البته با سند و مدرک خبری بدین بشینیم با هم بحث و گفت و گو کنیم ؛ فعلاً این اسب سرکش داره پیست ها رو به آتش میکشه و رقیب میطلبه ??
دانیال_Surrey،England
۲۶ مهر ۱۳۹۸یه جوری رکورد زده این مجله که به سوگولیشون gt2rs بر نخوره!!
همون زمان که دیدم تایم 600lt با 720 برابر تایم زدن دیگه فهمیدم اوضاعشون رو به راه نیست.
..
بعضی ها که کامنت گذاشتن انگار نمیدونن این رکورد پیستا توسط یه مجله ثبت شده.
مهدی
۲۶ مهر ۱۳۹۸والا تو قسمت جی پی که یه بخش پر پیچ و خم از همین پیست نوربرگ رینگ هست پیستا چند ثانیه و با اختلاف سریعتر از بقیه هست پس چطور میشه تو ادامه مسیر که قاعدتا اختلاف باید بیشتر بشه تازه چند ثانیه عقب بیفته!!!
https://fastestlaps.com/tracks/nurburgring-gp-3-7-km
امیر
۲۶ مهر ۱۳۹۸بسیار عالی
اما بنظرم باید خیلی سریعتر باشه چون در مقایسه با وایپر هم قدرت بیشتری داره هم گیربکس سریعتری هم تکنولوژی جدیدتری هم ایرودینامیک بهتری اما خیلی تفاوت نداره با وایپر
عجیبه!
مطمئنا باید سریعتر باشه
MAHDI
۲۶ مهر ۱۳۹۸مجله SPORT AUTO با دوج وایپر SRT10 ACR در نوربرینگ زمان گیری کرده که زمانش به این شکل!!!
دوج وایپر SRT10 ACR زمان:: 7:12.13
mrsase
۲۶ مهر ۱۳۹۸« همچنین 488 پیستا حدود 91 کیلوگرم سریعتر از مدل 488 GTB بوده »
Saeed
۲۶ مهر ۱۳۹۸دمش گرم واقعا عالی بود ولی اگه فراری خودش رکورد گیری کنه میتونه زیر ۷ دقیقه رکورد بزنه….
واقعا عجیبه که فراری با اون گذشته درخشانش در موتور اسپورت(( مخصوصا مسابقات F1 )) واقعا چرا فراری خودش تو پیست ها رکورد گیری نمیکنه
MAHDI
۲۶ مهر ۱۳۹۸مجله SPORT AUTO با پورشه 911GT2 و لامبورگینی هوراکان پرفومانته و مکلارن 720 هم در نوربرینگ زمان گیری کرده که زمان ها به این شکل هستن!!!!!!
پورشه 911 GT2 ثبت زمان ::: 6.58.28
فراری 488 پیستا ثبت زمان ::: 7.00.03
لامبو هوراکان پرفومانته زمان ::: 7:07.99
مکلارن 720 ثبت زمان ::: 7.08.34
MAHDI
۲۶ مهر ۱۳۹۸مجله LOVE CARS با فراری 488 پیستا و لامبورگینی اونتادورSVJ توسط راننده حرفه ای که البته ((( 911GT2 و مکلارن سنا))) هم در این رقابت حضور دارن که فیلم این رقابت رو در همین کانال از یوتیوب میتونید تماشا کنید!!!!!
مکلارن سنا ثبت زمان ::: 1:06.38
پورشه911GT2 زمان::: 1:08.54
فراری 488پیستا زمان ::: 1:09.47
لامبو اونتادورSVJ زمان ::: 1:10.09
milad
۲۶ مهر ۱۳۹۸نا امید شدم واقعا نه به اندازه پورشه و نه لامبو هوراکان پرفورمانته سریع نبوده
R
۲۶ مهر ۱۳۹۸اینم از پیستا که انقدر روش مانور میدادین رفت تو جایگاه نهم
پنج تا فاصله بیشتر از هوراکان که تو جایگاه چهارمه
اوناییم که میگن تست مجله بوده مگه تست شرکت و مجله چند ثانیه میتونن اختلاف داشته باشن؟ همه این تستا توسط راننده های حرفه ای انجام میشه
MAHDI
۲۶ مهر ۱۳۹۸دوست عزیز همین مجله با 911gt2 زمان گیری کرده که 10 ثانیه کندتر از زمان خوده پورشه بوده. درضمن همین مجله با هوراکان پرفومانته هم زمان گیری کرده که 7 ثانیه از فراری 488پیستا کندتر بوده که زمانش رو براتون گذاشتم!!!!!
MAHDI
۲۶ مهر ۱۳۹۸بعضی از دوستان انگار خواب هستن.من دارم میگم همین مجله با سوپراسپرت های دیگه هم در نوربرینگ زمان گیری کرده و زمان 488پیستا از زمان هوراکان پرفومانته سریع تر بوده اونم 7 ثانیه بعد میگن چرا 488پیستا کندبوده. عزیزان این زمان توسط یک مجله انجام شده. اما خوده شرکت در بهترین شرایط آب وهوایی.در بهترین شرایط دمای پیست برای زمان گیری. لاستیک های نو و ساعت ها تنظیم و بررسی خودرو توسط مهندسین شرکت زمان گیری میکنن. اما این مجله در شرایط عادی که پیست خالی هستش زمان گیری میکنه اونم توسط راننده مجله.
راستی همین مجله با فراری 488GTB هم در نوربرینگ زمان گیری کرده که زمانش رو براتون میزارم!!!!
فراری 488پیستا زمان:: 7:00.03
فراری 488GTB زمان :: 7:21.63
ساسان
۲۶ مهر ۱۳۹۸فاصله رو خوندم خندم گرفت!21 ثانیه اختلاف؟توسط یک راننده بوده؟ رکوردهاشون کمی عجیب و دور ازمنطق به نظر میرسه!!!بسیار دور از منطقه21ثانیه اختلاف
Ferrari
۲۶ مهر ۱۳۹۸488gtb با ۴۸۸ پیستا ۲۱ ثانیه اختلاف داشته هردو تایم رو همین مجله ثبت کرده
این مجله با هوراکان lp610 هم تایم ۷دقیقه و ۲۸ ثانیه رو ثبت کرده و با پرفورمانته ۷ دقیقه و ۸ ثانیه بین این دو مدل هم ۲۰ ثانیه اختلاف بوده.
MAHDI
۲۶ مهر ۱۳۹۸لامبورگینی هوراکان معمولی بیش از 20 ثانیه با لامبورگینی هوراکان پرفومانته اختلاف داره در زمان گیری این مجله.
ساسان
۲۶ مهر ۱۳۹۸میگم که خیلی غیر منطقی به نظر میرسه این حجم از اختلاف…بازشما حرف منو تایید کردیدبا اعلام رکورد اوراکان پایه…در تستهای غیر رسمی توسط مجلات
ایمان
۲۶ مهر ۱۳۹۸به آتش خشم خدایان گرفتار شوید که هنوز باور ندارید فراری ۴۸۸ پیستا بهترین سوپرکار حالِ حاضرِ دنیا در پیست هست و هیچ شکی هم در بهترین بودنش نیست
خط اول رو از زبان کاهنان معبد آمون نوشتم ??
ایمان
۲۶ مهر ۱۳۹۸خواهش میکنم پُست های محبوب و پُر بازدید رو بالای صفحه نگه دارید تا بتونیم بحث و تبادل نظر کنیم
این تقاضا رو برای چندمین بار از شما دارم ????
تا بیاییم نظر بدیم و جوابی بشنویم و پاسخ بدیم این پُست میره صفحه بعدی