فراری

سباستین فتل در گرند پری روسیه: آن V12های لعنتی را برگردانید!

سباستین فتل در گرند پری سوچی روسیه روز بدی را سپری کرد زیرا اندکی بعد از اولین پیت‌استاپ خود، سیستم بازیابی انرژی جنبشی خودروی او از کار افتاد. به همین دلیل، به قهرمان چهار دورهٔ جهان دستور داده شد که از مسابقه کناره‌گیری کرده و خودرو را فوراً متوقف کند تا قوای محرکهٔ هیبریدی توربوشارژ آن بیشتر دچار آسیب نشود. در همین زمان، در حالیکه میلیون‌ها تماشاگر در حال دیدن بودند، رانندهٔ آلمانی در رادیو گفت:

آن V12های لعنتی را برگردانید

فتل در مورد این رادیوی جنجالی گفته است:

هیچ‌چیزی مثل فرمول یک با موتورهای V12 وجود ندارد که اگر بود من به آن فکر می‌کردم. این پاور یونیت‌های فعلی بسیار پیچیده هستند. البته من فکر می‌کنم از لحاظ مهندسی بسیار جذاب‌اند اما بدیهی است که من موضع خودم را نسبت به آن‌ها دارم و فکر نمی‌کنم برای ما مسابقه‌دهنده‌ها و تماشاگران مطلوبیت زیادی داشته باشند

به دلیل اینکه فتل مجبور شد خودروی خود را در حاشیهٔ پیست متوقف کند، مسئولان فرمول یک خودروی ایمنی مجازی را اجرا کردند که این به ضرر هم‌تیمی‌اش چارلز لکلرک شد. فتل اضافه کرده است:

آن لحظه به‌وضوح بسیار تلخ بود زیرا تا آن زمان فکر می‌کردم خیلی خوب رانندگی کرده‌ام و بعدازظهر خوبی به نظر می‌رسید؛ بنابراین بدیهی است که اولین واکنش در هنگام خرابی ماشین همیشه شادی نیست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    کاملا با نظرش موافقم. اما بعید میدونم به شرایط شبیه گذشته برگردن.
    به نظرم چون فرمولا وان، تجلی نهایت خودروهای زمینیه، نباید این محدودیت ها و قوانین دست و پاگیر رو بزارن. مثلا به جز مسائل ایمنی و سوخت و آلایندگی، دست شرکت کننده ها رو برای انتخاب هر مدل انجین و عملکردی رو آزاد میزاشتن.
    تا الان در موتوراسپورت ندیدم. اما جالب بود مثل ورزش های دیگه هر کشوری، تیم خودش رو داشت و در مسابقات شرکت میکردن.

    1. Mohammadreza

      ۱۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      همین جوریشم با وجود کلی قوانین محدود کننده معمولا راننده های رده ۱۰ به بعد یه دور و راننده های آخر دود یا سه دور لپ میشن.
      بنظرم مسابقات باید بیشتر راننده محور بشه چون راننده ست که تحت فشاره و ضربان قلبش بالای ۱۸۰.
      این باعث غیر قابل پیشبینی و هیجان تر شدن مسابقه میشه .
      این ویژگیه که ورزش رو برای عموم جذاب میکنه.
      مثلا هیچوقت مسابقه زنده و با تماشاچی از مسابقه زور آزمایی دو لپتاب برگزار نمیشه!با اینکه لپتاب های جدید کلکسیونی از تکنولوژی و فناوری هستن.
      چرا ؟چون نتیجه از قبل مشخصه.
      بنابراین بنظرم مسابقات باید بیشتر از اینکه ماشین محور باشه باید راننده محور باشه.و یکی از کارهایی که میشه کرد اینه که خود راننده استراتژی شو تعیین کنه و تیم فقط اطلاعات لازم رو بش بده.اینطوری جذاب تره .

      1. نوید جهرمی

        ۱۴ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (3792 ديدگاه)

        با این که راننده محور بشه موافقم. اما این که ماشین یکسانی دست راننده ها باشه خیر. مسابقات دهه 50 و 60 جذابیتشون و هیجانشون به مراتب از الان بیشتر بوده. الان فقط رنگ و لعاب تکنولوژی اومده توی کار. پول بیشتر، نتیجه بهتر. بقیه چیزا رفته حاشیه.

    2. یانکی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      فرمول1 باید از نسکار ایده بگیره.

  2. ایمان

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    اگه V۱۲ های لعنتی که فتل گفت برگردن
    دیگه میشه مثل زمان شوماخر افسانه ای در فراری
    تیم های دیگه فقط باید نظاره گر قدرت نمایی فراری باشن
    با خروج V۱۲ از فرمول یک ، قلب فراری کنده شد ??

    1. SFXSuperFast

      ۱۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (263 ديدگاه)

      زمان شوماخر وی۱۰ بود ن وی۱۲
      آخرین وی۱۲ فرمول یک مال سال ۹۶فراریه

      1. ایمان

        ۱۴ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (4063 ديدگاه)

        منظورم اوج گیری دوباره فراری با انجین V۱۲ هست
        صدای یک V۱۲ تنفس طبیعی کجا و V۶ توربو کجا !!!!
        واقعاً رقابت با فراری در فرمول یک خیلی سخت بود
        برای همین توربو رو جایگزین تنفس طبیعی کردن
        فرمول یک = Scuderia Ferrari ❤❤

  3. Behrouz. anzali

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    الان ماشینها مهمتر از راننده هستن . الان تو فورمولا وان ماشین برنده داشته باشی حتی جورج راسل ته جدولی ویلیامز میتونه قهرمان بشه یا راننده هایی دیگر . فعلا ما سه تیم داریم که دستشون بالاتر هست. بقیه هیچی! سباستیان بی راه نگفته فرمول یک با موتور های وی ۸ بمراتب رقابتی تر بودن تا الان . اگه از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ یادتون باشه بیشتر راننده ها مدعی بودن برای قهرمانی مثلا ۲۰۱۰ چهار راننده روز اخر تو ابوظبی شانس قهرمانی جهان داشتن که سباستیان وتل شد . اینطوری که فرمول یک داره پیش میره با مالک جدیدش لیبرتی مدیا بنظرم اینده خوبی نمیبینم مگر اینکه یه دگرگونی اساسی که ۲۰۲۱ میخواد پیش بیاد همه تغییر کنه. که فقط ایرودینامیکی هست موتور همینه فقط یه خورده هزینه ها کمتر میخواد بشه. شرمنده زیاد شد نظر.

  4. Ferrari

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1957 ديدگاه)

    خرابی های ماشین فراری در دوران V12 از سال1989تا1995

    113مسابقه
    223شروع
    111بار خرابی
    82بار مشکلات مکانیکی
    35بار مشکلات موتور
    31بار اتمام مسابقه با هردو ماشین
    1بار بدون استارت مسابقه
    2بار دیسکوالیفه

    خرابی ماشین های فراری در دوران هایبرید از سال2014 تا2019

    116مسابقه
    230استارت
    30بارخرابی
    11بارمشکلات مکانیکی
    5بار مشکلات پاوریونیت
    86بار اتمام مسابقه با هردو ماشین
    2باربدون شروع مسابقه

    حالا کدوم دوران بهتره؟؟اینکه فکر کنید دورانv12 ها خرابی کمتری وجود داشته کاملا اشتباهه ضمنا این نکته رو هم فراموش نکنید که اون زمان برای هر مسابقه یک موتور جدید استفاده میکردن و اینجور نبود که یه موتور ۷مسابقه دوام بیاره

    1. محمد حسین

      ۱۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (489 ديدگاه)

      مرسی آمار
      چقدر دقیق و جالب

  5. Khosrow

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    چند سال دیگه / برق رفت بزن بغل ..

    1. ایمان

      ۱۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (4063 ديدگاه)

      ???? ????

  6. مک وال

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    نظرتون چیه که 16 سیلندر بوگاتی رو بزارن روش؟

  7. یاس ی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    وی 12 مشکلات خودش داشت. جذابیت راننده محور بودن مسابقات غیر قابل انکار هستش. صدای جذاب 12 سیلندر هم بماند ولی ضریب اطمینان این موتورها بیشتر از قبل شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا