وقتی ویدئو با نمای یک فراری پارک شده کنار مسیری طویل شروع شود احتمالاً لحظات هیجانانگیزی خواهیم داشت! این موضوع مخصوصاً زمانی درست است که یک سوپرکار در زمینهای تست جانی بومر حضور یابد. در واقع مسیر یاد شده قبلاً برای شاتلها استفاده میشده است. ما در این مسیر خودروهای زیادی از کامارو گرفته تا پورشه و حتی وایپر ۱۴۰۰ اسبی را دیدهایم. هماکنون زمان لذت بردن از تخت گاز فراری ۴۸۸ پیستا فرا رسیده است.
قطعاً اکثر شما با مشخصات این هیولا آشنا هستید اما برای یادآوری باید گفت نیروبخش پیستا پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۷۱۰ اسبی دارد. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب منتقل میشود. فراری میگوید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴۸۸ پیستا تنها در ۲.۸ ثانیه ثبت میشود. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
البته که قبلاً میدانستیم ۴۸۸ پیستا خودروی سریعی است اما موضوع این است چه چقدر؟ دادهها نشان میدهند این هیولا سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت را در حدود ۱۴ ثانیه ثبت میکند. در سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت کمی شتاب گیری خودرو کاهش مییابد اما در سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت واقعاً غلبه بر مولکولهای هوا سخت میشود. البته حتی در این زمان نیز شاهد افزایش سرعت خودرو و نهایتاً رسیدن به سرعت ۳۴۱.۱ کیلومتر در ساعت هستیم.
حدس میزنیم خودرو جای افزایش سرعت بیشتری را هم داشته اما کوتاه بودن مسیر اجازه چنین کاری را نداده است. پیستا ۱۰ ثانیه حداکثر سرعت خودرو را نگاه میدارد اما سرعت رسمی منتشر شده در ویدئو برابر با ۳۴۲.۱ کیلومتر در ساعت میباشد. سرعت ثبت شده دقیقاً با ادعای فراری همخوانی دارد. البته آئرودینامیک در چنین سرعتهای بالا اهمیت فوقالعادهای پیدا میکند.
هیولای بعدی حاضر در این مسیر چه خواهد بود؟ نظر شما چیست؟
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۳ فروردین ۱۳۹۹خیلی جذابه فراری 488 اونم نسخه 488 پیستا!!!!
پدال جان مجله Cars.co.za بعد درگ جیپ ترک هاوک و آلفارومئو استلویو و بعد درگ ب ام و X4M و آلفارومئو استلویو QV حالا این مجله درگ X4M کامپتیشن و جیپ ترک هاوک رو انجام داده، که زحمتشو بکش، ممنون!!!!
شاهین
۴ فروردین ۱۳۹۹دوستانی که راحت راجب مک لارن پورشه لامبو و فراری نظر غیر منطقی و تعصبانه میدید بدونید طرفداری خوبه منم جزو طرفداران پورشه و مک لارن هستم اما بنظرم نظراتتونو فنی تر بنویسید تا بقیه دوستان هم وقتشون از خوندن کامنت ها تلف نشه و کامنت ها جذاب تر بشن
من خودم خیلی کم کامنت میزارم ولی بیشتر کامنت های دوستان فنی پدال رو میخونم
کاش یه گروه پدال ایجاد میکرد که میشد بحث های فنی تری کرد.
یه تشکر هم از دوستانی که اطلاعات فنی در کامنت مینویسند
GERMANY
۴ فروردین ۱۳۹۹شتاب و سرعت 812 سوپر فست رو هر چی تو اینترنت گشتم نتونستم به یک نتیجه برسم. کسی از دوستان بلده؟
Farzad
۴ فروردین ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/فراری/تجربه-رانندگی-فراری-812-سوپرفست/
Farzad
۴ فروردین ۱۳۹۹شتاب صفرتاصد 2.9 ثانیه
حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعت
GERMANY
۴ فروردین ۱۳۹۹دمت گرم داداش ولی آخه با شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه ای چطوری اونتادور اس وی و اوراکان پرفورمانته رو ازشون جلو میفته؟؟?اینش عجیبه
R
۵ فروردین ۱۳۹۹https://fastestlaps.com/comparisons/e7m9r9t2f545
اینجا کاملش هست
مهدی ۹۱۱
۳ فروردین ۱۳۹۹البته با احترام بهش gt2 rs در همین مسیر ۲/۷ به ۳۵۳ رسید
علیرضا
۳ فروردین ۱۳۹۹Gt2 rs سنگ محک این کلاسه
Farzad
۳ فروردین ۱۳۹۹عشق ❤
با کلمه ی دیگه ای نمیتونم محصولات فراری رو توصیف کنم …
Hamidreza
۳ فروردین ۱۳۹۹چقدر طراحی زیبایی داره! و واقعا یه شاهکاره!
دم فراری گرم! یکم گرونه واسه ما نسخه پیستا اما واقعا طراحی زیبایی داره! صدای انجین هم واقعا دلرباست!(هر چند نسخه معمولیش هم واسه ما گرونه!)
رقیب مک لارن!
ایمان
۳ فروردین ۱۳۹۹رقیب پورشه ??
آریا ماشین
۳ فروردین ۱۳۹۹نه تنها ۴۸۸ پیستا و ۴۸۸ gtb ، بلکه ۴۵۸ اسپشیاله ، ۴۵۸ ایتالیا ، f430 اسکودریا و بعضا f430 و حتی f360 و مدل های پیشین هم برای ما گرونه?
مانی
۵ فروردین ۱۳۹۹فراری تک و توک ماشین بد هم تولید کرده
حتی اونا هم واسه ما گرونه
ایمان
۳ فروردین ۱۳۹۹فکر کنم حرفمو شنیدن و در نهایت یک فراری رو تست کردن
بنازم فراری بزرگ رو که آمار و ارقام الکی نمیده
ادعا و منم منم نداره و در عمل ثابت میکنه
❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤
Khosrow
۳ فروردین ۱۳۹۹F430 و 360 Modena اوج طراحی فراری برای فراری بودن بود ..
ارشیا
۳ فروردین ۱۳۹۹سنا ۳۳۲ و اس وی جی ۳۳۷ تا البته اونا ۲.۳ دهم مایل رفتن این ۲.۷ مایل رفت
ساسان
۳ فروردین ۱۳۹۹دیدی از این کامنتهای خز: با کمال احترام اما لامبو یه چیز دیگس!!!
جدای از شوخی از نظر من پیستا توسط برنامه سازها درست به چالش کشیده نشد بخصوص برای اون چیزی که ساخته شده بود،یعنی پیست…کلا” د ر زمان رکود صنعت برنامه سازی حرفه ای در زمینه ی خودرو قرار داریم.اونهاعیم که موندن بسیار ضعیف و سطحی هستند وهر طرف باد اسپانسرها بدمه همونور غش میکنن!
ایمان
۳ فروردین ۱۳۹۹آقا ساسان عزیز
اولاً ایتالیا یعنی دیار فراری و یک نماد بزرگ در اون کشور
ثانیاً ۴۸۸ پیستا کاملاً خودشو ثابت کرده و نیازی به اثبات مجدد نداره
ثالثاً نظر شما خیلی محترمه ولی قوی ترین برند دنیا رو با لامبورگینی مقایسه کردن زیاد جالب نیست ؛ پرستیژ و کلاس کاری فراری میاد پایین
OMID
۴ فروردین ۱۳۹۹جدی لامبورگینی کلاس کاری فراریو میاره پایین؟
نمیدونم چی بگم
من خودمم طرفدار فراری ام ولی دیگه این حرف خدایی منطقی نیست
ساسان
۴ فروردین ۱۳۹۹ایمان جان اصلا متوجه منظور.کامنت من شدی؟
دارم از عدم برنامه سازی حرفه ای در مدیوم رسانه برا خودرو صحبت میکنم.نقلم فقط فراری نیست..حتی svjهم در هیچ.برنامه خودروای حرفه ای به چالش کشیده نشد…خلا وجود یک برنامه تست بررسی خودور بشکل که رانتی نباشه رو میگم…
بخش.اول کامنتمم که نوشتم شوخیه و مثال زدم یه سری کامنتها به اینشکله که خیلی خزه!
…ولی شما بشکل جدی جوابیو گفتی که واقعیت نداره.عدم مقایسه با فراری فلان میشه قدرت اول.خودرو سازیومقایسه نکنید.. خب ایت تصورات و تخیلات شماست منم خیلی بهش نمیپردازم .منم.میگذرم ازش.
.اینارم می خوای بگی بگو ولی نیاز به ریپلای کامنت من نبود چون.من موضوع دیگه ایو دارم میگم.و مقایسه ای نکردم…
ایمان
۴ فروردین ۱۳۹۹شما در بعضی کامنت ها نیش کلام و کنایه هایی به فراری میزنی و ما هم ازشون میگذریم ولی این کامنت شما اصلی شبیه شوخی نبود ؛ طرفداران مکلارن هم جدیداً خودشون رو زیاد به فراری میچسبونن تا بیشتر تو چشم باشن
فقط و فقط پورشه رو در سطح فراری می بینم ؛ تمام
البته توانایی اونا رو هم منکر نمیشم و قابل احترام هستن
دانیال_Surrey،England
۴ فروردین ۱۳۹۹کلا ایمان یه چند وقت یه بار جوگیر میشه بعدش دوباره برمیگرده به حالت کارخانه!!
..
اون بالا هم در جواب دوستمون گفته __رقیب پورشه.__
مثلا میخواد بگه مک لارن در حد رقابت با فراری نیست و ……
کلا خودم خیلی با کامنتاش حال میکنم،حالا اون جوگیری رو فاکتور بگیریم.((که اکثرا داریم))
ساسان
۴ فروردین ۱۳۹۹بله من در بحثهای مختلفی با دوستان که فن فراری بودن جرو بحث حتی دعوا کردیم ولی هیچوقت نیشو کنایه غیر مستقیم نزدم…هرجا نقدی بود بحثی.بود انجام شده و مشکلیم نیست.حتی با دوست عزیزمون پهلوان مکلارن که پیام گذاشت بحثهای زیادیو کردیم باهم.
شما از کامنت من اون برداشتی که دوست داشتیو کردی…شایدم دلت برای همچین فضای های جرو بحثی تنگ شده که الان رو مودش نیستم.یاد آوری کن یه وقت دیگه اگر عمری بود!
آقای دانیال عزیز کم.پیدایی…مشتاق دیدن کامنتهای شما هستیم بیشتر از اینها..حداقل در پستهای مکلارن بیا.?
ارشیا
۴ فروردین ۱۳۹۹منظورت به من بود؟؟
کامنت به اون خوبی چیزیش نبود من فقط اطلاع دادم که اینجوریه
Hamidreza
۴ فروردین ۱۳۹۹@ایمان
الان طرفدار های مک لارن خودشونو میچسبونن به فراری که تو چشم باشن؟
خدایی دیگه اینو نشنیده بودم
خب ماشین زیباییه نیست؟
ولی دیگه حرف های الکی نزن
مک لارن به تنهایی محبوبیت خودشو داره! و واسه همه ثابت شدس! به روز هایی فکر میکنم که مک لارن روی زبون همه بیفته هر چند الان هم همه رو به وجد میاره! ببینیم 488 Pista میتونه 765lt رو ببره یا نه!
الان شما ها لامبو و مک لارنو و… رو اصلا در حد رقابت با فراری نمی بینید؟هه تعصب کورکورانه! همه عوض شدن! بیخیال تعصب خدایی
تعصبیا به هیچ جا نرسیدند!
اصلا همه از مک لارن بهتر شما مشکلت مک لارن نیس!
یه چی خیلی مسخره بود “لامبو کلاس فراری رو میاره پایین” وااییییییی خدا!
ارشیا
۴ فروردین ۱۳۹۹اینا از هزار سال پیش رقیب هم بودن هنوزم هستن
اینایی هم که میگن لامبورگینی پرستیژ فراری رو
میاره پایین واسه خودشون واسه دل خودشون یه چیزی میگن که بگن ما هم هستیم
ایمان
۴ فروردین ۱۳۹۹@حمید رضا
به کی قسم بخورم که تاریخچه ، افتخارات ، جوایز ، مدل های ویژه ، مدل های کلکسیونی ، پرستیژ و …. هرچی که شما فکرشو بکنید مکلارن در حد فراری نیست
نه مکلارن ، خیلی از خودروسازان دیگه هم در حد فراری نیستن
ولی نمیدونم شما چرا در مقابل حقیقت مقاومت میکنید !!!!
این دیگه خیلی خنده داره ؛ مدل ۷۶۵LT تازه نفس رو با ۴۸۸ پیستایِ ۲ سال پیش مقایسه میکنی
بزار نسخه ویژه (اسپشیاله) F۸ تریبوتو بیاد بعد قضاوت کن
همه میدونن من طرفدار سرسخت فراری هستم ولی نظرات طرفداران مکلارن به غیر از دانیال رو فقط باید بخونی و رد شی و اگه لازم بود جواب کوبنده ای بهشون بدی
Hamidreza
۴ فروردین ۱۳۹۹@ایمان
من جایی گفتم مک لارن در حد فراریه؟
جایی گفتم فراری شرکت بدیه؟
یه جا بگین من از فراری بد گفته باشم
خنده دار اونیه که شما هنوز دارید مدل 10سال قبل لامبود رو با مدل دوسال پیش فراری مقایسه میکنید ولی میگید کلاس فراری رو میاره پایین! هه
دیگه حوصله بحث با شما رو ندارم! زوری نیست که تعصبی هستید!
Mahdi
۳ فروردین ۱۳۹۹فراری جذابه ولی نه به اندازه قبل
Mahdi
۳ فروردین ۱۳۹۹ولی با ابهت
مهدی
۴ فروردین ۱۳۹۹فراری واقعا تو سطح متفاوتی از تکنولوژی هست نسبت به رقبا از این بابت پورشه رو میشه با فراری قیاس کرد اما بقیه هنوز راه دارن
Milad AMG
۴ فروردین ۱۳۹۹از نظر تکنولوژی واقعا تو یه سطحن
ولی از نظر کیفیت فراری یه چی دیگس
Milad AMG
۴ فروردین ۱۳۹۹همون صدای اگزوزش میارزه به کل تاریخچه سایپا
ایمان
۴ فروردین ۱۳۹۹آقا باشه لامبورگینی و مکلارن بهتر از پورشه و فراری هستن
من تسلیم شدم ؛ حق با شماست
Hamidreza
۴ فروردین ۱۳۹۹کی گفت مک لارن و لامبو بهتر از فراری هستند؟ فقط نام ببر
کسی نگفت خودت داری شلوغش میکنی
خودم هم گفتم 488Pista بسیار زیباست ! نگفتم ؟
فقط یه چیزی رو بگم ؛
خودت شروع کردی ؛ منم کامنت بدی نذاشته بودم ؛ تو خلوت خودت فک کن چیا گفتی ؛ اگه مک لارن و لامبو حریف فراری نیستن پس چرا منتظر نسخه ویژه F8 هستید؟
بسه تعصب خدایی
ارشیا
۴ فروردین ۱۳۹۹دیگه خیلی عقب نشینیت شدید بود
ساسان
۴ فروردین ۱۳۹۹از قدیم میگن بدتر از تخریب و پروپاگاندای دشمن علیه یک ارزش ، دفاع بد توسط موافقان اون ارزش و ایدوئولوژی میتونه باشه.که اثرات عکس میزاره.
موفق باشی
iman
۴ فروردین ۱۳۹۹آقا هر کسی سلیقه ای داره و علاقه مند به یه کمپانی یا خودرو خاصه و حق داره از عقیده خودش دفاع کنه، مکلارن ، لامبو و …. خودروهای در خور توجه ای ساختن که کاملا قابل قیاس با محصولات فراری هستن از لحاظ فنی و از لحاظ پرستیژ به اعتقاد من نزدیک فراری هم نیستن چه برسه کسی بخواد مقایسه بکنه
سعید.ب.58
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹شما خودتون متوجه فرمایشاتی که ادا کردین ، هستین؟
یعنی میتونین گفته های خودتون رو معنی کنین؟
اول میگین قابل قیاس هست بعد دوباره میفرمائین اصلا قابل قیاس نیست !!! شگفتا
بخدا کامنت گذاشتن از واجبات نیست …
ارشیا
۴ فروردین ۱۳۹۹ای بابا ادم نمی فهمی کی غیر منطقی حرف میزنه
کی منطقی یکی که میپره به همه یکی معلوم نیس طرفدار فراریه،؟؟یا طرفدار مکلارن درست حسابی منظورتونو بفهمونید.
وایلاه!!!???