فراری

سود فراری از فروش هر خودرو در سال 2019 چقدر بوده است؟!

سالی که پشت سر گذاشتیم سال داغی بود اما نشانه‌های سرد شدن آن پدیدار می‌شود. فروش خودرو در آمریکا به قله‌ی ۱۷.۱ میلیون دستگاه رسید اما خب نسبت به یک سال پیش از آن افت را نشان می‌داد؛ اما سال ۲۰۱۹ برای همه خودروسازان بد نبود. برای مثال فورد تعداد ۱۰۱۳۱ دستگاه خودرو به فروش رساند و البته از فروش هر یک از آن‌ها سود خوبی به جیب زد.

وب‌سایت FiatGroupWorld می‌گوید فراری تعداد ۱۰,۱۳۱ دستگاه خودرو با حاشیه سود عملیاتی ۲۳.۲ به ازای هر خودرو فروخته که میزان آن برابر با ۸۶,۳۶۹ (۹۴,۴۷۴ دلار) می‌باشد. این میزان سود برای هر خودرو مبلغ قابل‌توجهی بوده هرچند به اندازه سود ۸۶,۸۰۱ یورویی (۹۴,۹۴۷ دلار) در سال ۲۰۱۸ نیست. این وب‌سایت می‌گوید فراری با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، تطبیق با تغییرات بازار و بازاریابی خودروهای خود توانسته به چنین حاشیه سود احساس‌برانگیزی دست یابد.

اما منبع خبری موردبحث میزان سود فراری را با دیگر خودروسازان هم مقایسه کرده است. برای مثال ب ام و اگر بخواهد میزان سود برابری با سود یک دستگاه فراری به دست آورد باید ۳۰ دستگاه از خودروهای خود را به فروش برساند که این میزان برای فولکس‌واگن برابر با ۵۶ خودرو و برای مرسدس بنز برابر با ۶۷ خودروی جدید می‌باشد. اگر فورد بخواهد حاشیه سود برابر با فراری به دست بیاورد باید ۹۰۸ دستگاه خودرو بفروشد و این آمار برای نیسان نیز برابر با ۹۲۸ خودرو می‌باشد.

فراری سال خوبی را پشت سر گذاشته حتی اگر حاشیه سودش کمی کاهش پیدا کرده باشد. سال ۲۰۱۹ اولین سال برای فراری با رکورد فروش بیش از ۱۰ هزار دستگاه بوده است که باعث شده درآمد خالص این سوپر اسپورت ساز ایتالیایی به ۳.۷۶۶ میلیارد یورو برسد. این رقم افزایش ۱۰.۱ درصدی نسبت به یک سال پیش از آن را نشان می‌دهد.

اروپا، خاورمیانه و آفریقا پرفروش‌ترین مناطق برای این برند بوده‌اند. تنها افت فروش فراری هم در آمریکا رقم خورده است. این برند انتظار دارد سال ۲۰۲۰ وضعیت آرام تری داشته باشد زیرا محصولات جدید کمتری معرفی خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    تافته جدا بافته صنعت خودرو??

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      اُه عجب مقاله‌ای
      پر از علامت سئوال بود برام .
      1- چطوری میشه فورد ۱۰۱۳۱ عدد فروش داشته و این در صورتیه که فقط در سال بالای یک میلیون فروش سری F پیکاپ‌هاشه .

      ۲- یعنی bmw اینقدر گران میفروشه که حاشیه سودش برابر میشه ۳۰ به ۱ فراری اما بنز میشه ۶۷ به ۱ فراری و یعنی حاشیه سود تویوتا حتی از بنز هم بیشتر از محصولات لوکس بنز هست .

      ۳- یعنی فروش فراری در آفریقا حتی از شرق آسیا هم بیشتره و این در حالیه که چینیها عاشق فراری هستند و شما سنگاپور ، ژاپن ، کره را حساب کنید با اون همه ثروت و خودروهای گران قیمت .

      ۴- فروش فراری در آمریکا کم شده و این یعنی رقبا کارشون را درست انجام دادن مثل لامبورگینی ، مکلارن و پورشه .

      ۵- تویوتا ۴۴ به ۱ فراری و نیسان ۹۲۶ به ۱ فراری سود داره یعنی نیسان اینقدر خوب میسازه که حاشیه سودش در برابر تویوتا ۲۰ به ۱ میباشد و این در حالیه که مثلاً ایکستریل با راو۴ در یک رنج قیمت هستند یا ماکسیما با آوالون .

      ۶- این جدولِ ( حاشیه سود ) نشون میده که چرا یه شرکت میتونه میشه تویوتای موفق با چنین سودی روی خودروهایی که خیلیها چشم بسته میخرند و خیلیها مسخره‌اش میکنند و اینجاست که من میگم موفقیت یعنی چی ؟
      یعنی حساب بانکی پرپولتر و نه جایزه‌هایی پوشالی که به درد تاقچه دیوار میخوره .
      یعنی تویوتا اینقدر خوب میتونه مدریت کنه که هزینه‌های ساخت را بیاره پائینتر تا حاشیه سود بره بالاتر .

      در کل فراری باید فکری به حال شاسی بلندها بکنه ، و برای گرفتن حال رقبا هم که شده بده بیرون تا هم قافله را نبازه و هم سودش را بالاتر ببره .

      این مقاله جای بحث زیاد داره ولی طولانی میشه … .

      1. احسان آرسنالی

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1953 ديدگاه)

        آقای نوید تو سطر سه به جای فراری اشتباهی نوشته فورد اینقدر تایپ کردی یه کوچولو دقت میکردی متوجه میشدی.

      2. UNAS

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        چرا بچه مَچه حرف میزنی…
        اصن
        تویوتا خوبه عالم

    2. علیرضا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      یادمه یبار مدیر عامل فراری گفت ما سیاستی رو داریم که هرگز از این سیاست دست نمیکشیم . تولید یک خودروی کمتر از تعداد تقاضا . همیشه خاص میمونه و بازار رو هم تشنه نگه میداره

  2. ذوالفقاری همدان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (90 ديدگاه)

    ?
    مث ارّه‌ماهیِ در حالِ تخم‌گذاری می‌مانه

  3. محمد حسین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    در پاراگراف اول ، اشتباها به جای نام فراری ، فورد نوشته شده

    1. شاهین

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      ممنون بخاطر توجهتون

  4. Farzad

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    کاریزماتیک ترین برند دنیای خودرو با اختلاف … ?
    ♥️Ferrari♥️

  5. MAHDI

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یعنی BMW و تویوتا هم سود بالایی رو بدست میارن که در جایگاه اول و دوم لیست شدن؟!؟!؟
    نیسان و تویوتا تقریبا خودروسازانی شبیه بهم هستن اما تویوتا باید44 خودرو بفروشه (مقایسه با اون میزان سود فراری) اما نیسان باید 926 خودرو بفروش برسونه تا همون میزان سود رو بدست بیاره درسته؟!؟؟؟؟؟؟

  6. Hamid

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (38 ديدگاه)

    این ده هزار مال یه ساله یا تمام سال های گذشته

    1. mojtaba

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (11 ديدگاه)

      یک سال

  7. Khosrow

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    سود هر دستگاه فراری یک و نیم برابر قیمت کوروت / تنها اسم فراری بیشتر از اینها اختلاف ایجاد میکنه تو ذهن / برای حس کردن اون حس – فقط باید بری جایی که فراری هست / کوروت و پورشه و جهان همه تماشاگرن ..

    1. Hamidreza

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      باشه
      هنوزم فازت رو درک نمی کنم ….
      نمی خوام حرفی بزنم که باعث بحث بشه واسه همین چیزی نمی گم( چون اصلا جای بحث نیست و هیچ مشکلی هم پیش نیومده!)
      فراری هم سود خوبی کسب میکنه…

      1. Khosrow

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        عارضم که / فاز رو به تعالی و فارغ از تعصب به بدلیات ..

      2. ایمان

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        آقا حمید رضا
        میترسم آخرش دچار بیماری اعصاب و روان بشی
        چون طرفداران ” سلطان فراری ” تو این سایت زیاده تعدادشون و همشون روی اعصاب شما هستن
        حتی تو Page مکلارن هم دست از سرتون بر نمیدارن
        فکر کنم میخوان ازت اعتراف بگیرن و مجبورت کنن بگی فراری سرور مکلارنه ????

        1. Hamidreza

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          مگه فراری بزرگتر از مک لارن نیست؟ قطعا فراری بزرگتر و با ابهت تر از مک لارنه! ولی مک لارن بعضی جاها بهتره نه بزرگتر!
          من مشکلی با فراری نداشتم تلافی پیامای گذشته ایشون بود!

      3. ایمان

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        خوشحالم به عنوان یک طرفدار مکلارن قبول داری فراری برند بزرگ تر و با ابهت تری هست ؛ اعترافی تلخ ولی به موقع بود
        البته مکلارن به قول شما بعضی جاها بهتر از فراری کار میکنه مثل استفاده زیاد از فیبر کربن و گذاشتن شیشه روی درب ماشین
        میدونم این چند وقت اخیر فشار روحی و روانی زیادی روی دوش طرفداران مکلارن بود ولی بنده سعی کردم همیشه دل طرفدارنش رو بدست بیارم
        حالا زیاد سخت نگیرین و تلاشتون رو برای رسیدن به فراری بیشتر و بیشتر کنید ؛ به شخصه این تلاش های مکلارن رو دوست داشتم و دارم

        1. رضا

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (198 ديدگاه)

          سبک سازی و استفاده از فیبر کرین یکپارچه عرضه میخواد که هر برندی نمیتونه انجام بده ولی مکلارن انجام میده…
          فراری نون اسمشو میخوره ولی مکلارن میاد به قول دستمون لولش میکنه میذارش کنار چه توی پیست چه درگ این قدرته نه اسم گنده کردن

        2. Hamidreza

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          جوابت رو شنیدی
          حقیقتی تلخ …
          در ضمن با ابهت بودن خالی کافی نیست …
          تو سعی کردی دل طرفدار ها رو بدست بیاری؟ ما نیازی به فرمایشات شما نداریم

      4. ایمان

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        ما همیشه در کنار خوبی های مکلارن ، بدی هاشم گفتیم
        ولی هیچوقت نشده مکلارن رو بکوبیم مثل بعضی دوستان
        همیشه از پرفورمنس محصولات مکلارن تعریف کردیم ولی طراحی های مکلارن رو واقعاً نمیشه ازشون تعریف کرد
        حالا شما و آقا دانیال و mclaren بعضی وقتا از دست ما دلخور میشین ولی ما چیزی رو که می بینیم بازگو می کنیم

        1. Hamidreza

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          طراحی 600lt و ۷۶۵lt تعریفی ندارند؟ فک کنم پورتوفینو یا f8 خوبن نه؟؟؟؟

  8. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    یه شرکت خودروسازی کوچیک که حکم پدرخوانده صنعت خودرو رو داره. برند عجیبیه

    1. Muty

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      مک لارن حکم پدرخوانده رو داره ؟!؟!!؟
      بعد کی این حکم را داده ؟
      حتما شما :-) :-) :-) :-) :-)

  9. بنیامین

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    این یعنی نیسان رو هر خودرو 102 $ سود میکنه!! قابل توجه سایپا و ایران خودرو

    1. Hamidreza

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      سود سایپا ایراخودرو چند ده برابر این عدده! اصلا باس اول جهان باشه!

  10. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    از وقتی مدل استالون رو دیدم دیگه از اینا خوشم نمیاد

    1. آریا ماشین

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (661 ديدگاه)

      فقط عکس ششم…?
      فراری ۴۵۸ MM اسپشیاله که یه مدل تک ساخت بود از ۴۵۸ اسپشیاله که به جای ۳۰۰ هزار دلار ( قیمت استاندارد ) صاحبش ۳ میلیون دلار براش خرج کرد!!! ولی به نظرم ارزششو داشت?
      ❤FERRARI 458 SPECIALE❤

  11. ایمان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    راستی نگفت مکلارن چه تعداد ماشین باید بفروشه تا سود یک فراری رو بدست بیاره ؟؟؟؟ هنوز خیلی مونده بهش برسین
    این تازه سوددهی فراری هست ؛ قدرت برند ، کلاس کاری و پرستیژ فراری که قابل قیاس نیست با برندهایی مثل مکلارن
    الآن بعضی از دوستان برای توجیه کردن وارد میدون میشن

    1. Hamidreza

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      مک لارن رو با فراری مقایسه میکنی؟ .????
      انزو از اول به فکر مشتری نبوده و هیچ رقیبی رو در حد رقابت با خودش نمی دیده! چقدر از این آدم بدم میاد… فقط کافیه اختلاف قیمت765 lt رو با ۷۲۰اس ببینی تا موضوع رو درک کنی …و ببینی مک لارن چقدر خوبع ( خیلی بی حاشیه حریفو له میکنه!) الان میگه چون کسی مک لارن نمی خره قیمتش رو خیلی بالا نبردند! اگ این رو بگه دیگه …
      میشع بگی پورشه چنتا ماشین باس بفروشه که سود فراری رو کسب کنه؟ یا همینطور کوینگ زگ یا بوگاتی یا …
      قبل از اینکه اینقدر تعصبی فکر کنی به اینا هم فکر کن…
      البته من عاشق پورشه ام و به طرفداران پورش بر نخوره فقط مثال زدم!

      1. ایمان

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        هیچ فرقی نمیکنه ؛ هر برندی میخواد باشه
        انزو یک مرد مغرور ولی کار درست بود ؛ مردی که باعث افتخار دنیای خودروست و همیشه باید ازش ممنون بود
        مردی که به مسابقات خودرویی گرما بخشید و به ماشین های اسپرت روحی تازه دمید
        فقط بروس مکلارن ( موسس مکلارن ) شانس اورد زمان انزو باهاش برخوردی نداشت
        ضمناً شما برای چندمین بار برای دفاع از مکلارن پایِ پورشه رو میکشی وسط و میخواهی منو که عاشق پورشه هم هستم مقابل طرفداران این برند قرار بدی

        1. Hamidreza

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          خب مگه دروغ گفتم؟ چرا آمار پورشه رو نمی فرمایید؟ کسی شما رو در مقابل طرفداران پورشه (که یکیشون خودمم) قرار نداد ؛ شما که پاسخ همه چی رو میدی پاسخ این عرایض بنده رو هم بده!
          بروس مک لارن شانس اورد؟???? نکنه انزو میخواست بکشتش!!! بابا بیخیال
          و شما که ادعای بی تعصبی میکنید و ادعا می کنید مقابل مک لارن قرار ندارید چطور با یه پاسخ ساده مقابل طرفداران پورشه قرار میگیرید ولی با تبلیغ علیه مک لارن در مقابل طرفداران این برند قرار نمی گیرید!!!!! بسه عامو ????
          حیف که مک لارن اهل تبلیغ نیست … بعضیا خودشون رو زدن به خواب …
          خوش باشید با رویاهاتون …
          شما بالا فرمودید چرا آمار فروش مک لارن رو نگفتند !! این یعنی چی؟ حتی یه طرفدار واقعی فراری هم اینکارو نمی کنه! چرا نگفتید پورشه؟ ….

      2. ایمان

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        اولاً شما شک داری F۸ تریبوتو زیباتر از ۶۰۰LT هست ؟؟؟؟
        نمیگم میکشت اما لایق صحبت با خودش نمیدونست و ضایع میشد اون موقع از کشتن بدتر بود
        چون در زمان خودش برای برندی که تاسیس کرده بود رقیبی نمی دید
        بازم پورشه مرهمی هست بر زخم های طرفداران مکلارن
        سریع برین پشت دیوار پورشه قایم شین
        وقتی F۸ تریبوتو رو ماشین زیبایی نمیدونی و حرف از ۶۰۰LT میزنی من دیگه چی میتونم بگم !!!! ????

        1. Hamidreza

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          من نگفتم f8 زشته
          ولی شما گفتی طراحی های مک لارن زیبا نیستند!
          راستی پیامم چرا دیلیت شد؟

        2. Mclaren

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          مکلارن طراحی هاش فراتر از زمان خودشه این که سلیقه شما فراری میپسنده ربطی به نظر بقیه نداره…
          مکلارن انقدر رو ضریب آیرودینامیک کار میکنه که نمیاد اونو فدای طراحی ناز نازی کنه در عین حال بنظر من جز زیباترین ها و خاص ترین هان.

          حمیدرضا جان من یه جمله ای میگم همیشه یادت باشه ( تا قدرتمند نباشی دشمن هم نداری )
          وقتی یک برند انقدر پرقدرت ظاهر میشه طبیعتا دشمن های زیادی پیدا میکنه مکلارن هم دقیقا کمتر از 10 سال به این جایگاه دست پیدا کرده طبیعتا دشمن زیادی داره مطمئن باش اگر بی کیفیت بود و قدرت نداشت انقدر زور به رقباش و فن های رقباش نمیومد که زیر هر پستش بی ربط یا با ربط بهش تیکه بندازن…
          من که این کامنت ها میبینم میزنم بره چون کامنت های یه ایرانی که تهی از اطلاعاته چه گزندی به برند به اون قدرتمندی میتونه وارد میکنه؟
          برندی که شرکت های غولی مثل و بنز و بی ام و تو تاریخ علاقه زیادی بهش داشتن برای تبادل تکنولوژی و ساخت شاهکارهای تموم نشدنی مثل اف وان ( بی ام و و مکلارن ) مثل اس ال ار مکلارن ( بنز و مکلارن )
          حتما دانش بالایی داره که آلمانی ها با اون ابهت علاقه همکاری زیادی باهاش دارن ( نه بعنوان زیر مجموعه شدن)

          پس نیازی به بحث کل کل نیست
          نه من و شما در حدی هستیم که از فراری ایرادی بگیریم نه این دوستان در حدی هستن که از مکلارن ایراد بگیرن.
          موفق باشی

  12. دانیال روشنی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    مقاله جالب اما پیچیده ایه .
    دوستان اختلاف نیسان و مثلا تویوتا ، اینه که نیسان بدهی داره و مرتبا داره ارزششو از دست میده .
    بر عکس تویوتا و مثلا بی ام و هم فروش خوبی رو ثبت میکنن ، و هم در حال افزایش ارزش سهام هستن .
    و در ادامه هزینه ها خیلی تاثیر گذاره .نتیجه همکاری گروه خودروسازی تویوتا و بی ام و برای تولید دوگانه z4 و سوپرا که انتقاد های زیادی هم ازشون شد ، این میشه که با هزینه توسعه نصف ، دو خودروی نسبتا پرفروش در اون کلاس خودرویی ساخته میشه و حاشیه سود بالاتر میره .
    معیار دیگه هم حاشیه سود واقعی نسبت به هزینه تولیده . تویوتا حاشیه سودش کمتر از بی ام و هست ، اما با توجه به تغیر نسل های دیر هنگام تویوتا ، هزینه تولید کمتری تویوتا نسبت به بی ام و داره . برای مثال بی ام و حد اکثر برای نسل جدید تمام محصولاتش رنج ۵ تا ۶ سال رو در نظر میگیره اما تویوتا برای نماد خودش لندکروز ، ده ساله نسل جدیدی نداده بیرون .

  13. ثبات

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    10000 خودرو و هر خودرو 100000دلار میشه 1میلیارد دلار سود
    بقیه این 3.7میلیارد سود، برای فروش اکسسوری، فرمول 1 و…. بدست اومده؟؟؟

    1. Ferrari

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1957 ديدگاه)

      ۳٫۷ میلیارد درامد هستش که اگر مالیات ،دستمزد کارمندو تکنسینها و هزینه تهیه مواد اولیه و قطعات از شرکتهای دیگه رو کم کنید حدودا ۹۵۰ میلیون دلار میمونه که میشه سود خالص.

  14. hamid

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (309 ديدگاه)

    اینم یجور چاپیدن یه سری پولدارای بی مغز توسط فراریه. وقتی میتونه پول مفت بدست بیاره چرا نکنه؟

    1. مهدی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      فراری بالاترین گرید کیفی بین سوپراسپرت سازان رو داره…بهترین کیفیت و بهترین متریال و بهترین مهندسی بالاترین سطح ممکن تو محصولات فراری بکار میره در قیاس با بقیه…اگر می‌تونه سود بیشتری ببره چون برند قدرتمندی هست چون خط تولیدش بهینه هست و خیلی چیزای دیگه که من و شما نمی‌دونیم وگرنه مشتری با چشم باز محصولات فراری رو با بقیه مقایسه می‌کنه منظور از چاپیدن دقیقا چیه؟؟

    2. Farzad

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      اگه بی مغز بودن که پولدار نمیشدن …
      و مهم تر از اون اگه بی مغز بودن که فراری نمیخریدن …

    3. ADAK

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      حتما بدبختا مغز دارن !!!
      آخه بنده خدا اونا مغز داشتن که پولدار شدن
      اونوخت اون پولدارهای بی مغز فراری میخرن
      و بدبخت های با مغز مثلا پراید و پژو

      ولله چه پارادوکسی

  15. حسین دهمرد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    یاد اپل افتادم.

  16. meysam

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    سود تویوتا خیلی جالبه.
    هیوندای 3 تا ماشین بفروشه برابر 1 دونه تویوتاست.
    یعنی گروه هیوندای کیا تقریبا باید سالی 30 میلیون ماشین بفروشن تا بتونن سود تویوتا رو بدست بیارن.
    عجب مدیریتی داره این برند.
    من همیشه میگفتم عجب کاری میکنه تسلا، اون از ازرش سهامش، اون از فروشش، ولی وقتی سود نداره چه فایده.
    حالا میفهمم چرا تویوتا نگران موج الکتریکیها نیست و برعکس فولکس خیلی استرس داره

    1. سینا BMW

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      تسلا روی هر ماشین بجای سود ضرر میکنه، برای همینه که تسلا مدل ۳ پرفورمنس شصت هفتاد هزار دلار قیمتشه ولی پرفورمنسش ۱۰ هزار دلار ارزش بیشتری داره؟؟
      قیمت محصولات تسلا با سودی اندازه نیسان میشه برای مدل اس پرفورمنس ۲۰۰ هزار دلار و مدل پایه ی مدل ۳ میشه ۵۰ هزار دلار
      البته باید گفت که سود داره ولی خیلی خیلی کمتر از بی ام و و تویوتاست

      1. سینا BMW

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        در سال ۲۰۱۸ تسلا ۱۰ میلیارد دلار بدهی داشته و ۲۰۱۹ هم اوایل سال ضرر زیادی داشته ولی فکر کنم کلا سود داشته ولی خیلی کم بود.

  17. مانی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    سود مرسدس امسال افت شدیدی داشت
    احتمالا بخاطر سرمایه گذاری رو برقی هاست

  18. Mf1

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (483 ديدگاه)

    واقعا فراریی از لحاظ همه چیز اوله تودنیا چون خودروهاش با ظرافت خاصی تولید میکنه خودروهاش هم شتاب عالی دارن هم طراحی بینظیر دارن وهم هندلینگ عالی ومثل همیشه سرعت بالا ولی رقیب ایتالیایش که لامبو باشه خودروهاش به گرد پای فراری هم نمیرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا