فراری در طول رویداد «Finali Mondiali» مدل مسابقهای ۴۸۸ چلنج را رونمایی کرد. خودرویی که مدل ششم در نوع خود محسوب شده و برای اولین بار به توربوشارژر مجهز شده است. ۴۸۸ چلنج از همان موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو ۴۸۸ GTB استفاده میکند که قدرت آن نیز همان ۶۶۱ اسب بخار است اما به لطف تغییرات دیگر، مدل مسابقهای بسیار سریعتر شده است.
با ایجاد تغییراتی در پیشرانه وزن آن ۲۰ کیلوگرم کمتر شده و با نصب سیستم اگزوز اصلاحشده هم ۸.۶ کیلوگرم کاهش وزن دیگر فراهم شده است. همچنین گیربکس نیز مجدداً برنامهریزی شده و ضریبهای آن کوتاهتر شده است؛ اما بزرگترین تغییرات در بخش آئرودینامیک خودرو صورت گرفته است. بارزترین ویژگی آئرودینامیکی ۴۸۸ چلنج بال عقب بزرگ آن است که از مدل ۴۸۸ GTE عاریه گرفته شده است که سال گذشته در همین مراسم برای شرکت در مسابقات استقامت جهانی فصل ۲۰۱۶ معرفی شد.
قسمت جلوی ۴۸۸ چلنج دوباره طراحی شده که موجب بهبود خنککنندگی پیشرانه و کاهش ضریب آئرودینامیک شده است. همچنین در دیگر قسمتهای بدنه هم جهت بهینه نگهداشتن دمای بخشهای مختلف خودرو دریچههای هوای جدیدی تعبیه شده است. نتیجهٔ تمامی این اصلاحات این است که حالا فراری ۴۸۸ چلنج میتواند یک دور پیست آزمایشی مشهور فیورانوی فراری را در ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه طی کند که یک ثانیهٔ کامل سریعتر از مدلی که جایگزین آن شده یعنی ۴۵۸ چلنج است. ۴۸۸ چلنج همچنین از ۴۸۸ GTB استاندارد یعنی مدلی که بر اساس آن ساخته شده هم ۷.۵ ثانیه سریعتر بوده و حتی از لافراری یعنی سریعترین خودروی جادهای پیست فیورانو هم بیش از ۴ ثانیه سریعتر است. این چیزی است که درنتیجهٔ بهبود آئرودینامیک به دست آمده است.
مسابقات فراری چلنج در سال ۱۹۹۲ با مدل ۳۴۸ آغاز شد و سال آینده جشن ۲۵ سالگی خود را برگزار میکند. در طول این ربع قرن، این مجموعه بیش از هزار راننده برای شرکت در بیش از هزار مسابقه از سراسر جهان جلب کرده است.
مجید
۱۶ آذر ۱۳۹۵اسب سرکش فراری که افسار گسیخته تر شده!!!!!!
ولی با این که من رنگ قرمز رو دوست دارم روی فراری اما این رنگش هم خیلی زیباست
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۶ آذر ۱۳۹۵فکر میکنم این اسپویلر یه جورایی مناسب نیست با توجه به قسمت متصل به عقب خودرو انگار که باد یه مقداری هم از زیر اسپویلر خارج میشه و به نظرم اگه اسپویلر ارتفاع کم تر و زاویه به سمت بیرون داشت می تونست بهتر باشه … ( البته اینا که خودشون نابغه ن از قدیم میگن صلاح مملکت خویش …..)
در کل با اینکه بیشتر ماشین خشن شده اما به لحاظ ایرودینامیک خیلی بهتر شده خصوصا از بغل …
scuderia italia
۱۶ آذر ۱۳۹۵.
فکر کنم اینا 1000000000 بار بهتر از من و شما بدونن چکار باید بکنن.
.
این ماشین یک شاهکاره… یک اسطورست… یک ترمیناتور به تمام معنا…
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۶ آذر ۱۳۹۵مجید داش خوبی ؟؟؟؟
منم که همینو گفتم ….
اسطوره
۱۷ آذر ۱۳۹۵محمد رضا جان میخوام یه چند وقت به تو گیر بدم !!!
منتظر بزرگتر از این ها باش.
(شوخی میکنم دوست خوبم)
Bavaria
۱۶ آذر ۱۳۹۵از تغییرات ظاهری هوشمندانه ایی که انجام دادن شکل چراغ جلوش هست،گوشه چشم نازک کرده و با ی قیافه مطمئن میگه فقط راه رو باز کنید ک اومدم☺
ferrari
۱۶ آذر ۱۳۹۵چه هیولایی شده
احمد باقری
۱۶ آذر ۱۳۹۵اژدهای خشمگین.
King_Mclaren
۱۷ آذر ۱۳۹۵لامصب داخلش شبیه جت میمونه…
تبریک به همه ایتالیایی دوست ها و طرفداراش…
عالیه حرف نداره هویلا