رئیس فراری اعلام کرد که این شرکت هیچ برنامه ای برای تولید یک خودروی سدان یا شاسی بلند یا خودروهای تمام الکتریکی ندارد. بدین ترتیب با توجه به گفته های لوکا دی مونتزمولو، شایعات اخیر را باید بی اساس دانست. خوشبختانه فراری به ساخت خودروهای زیبای اسپرت کوپه خود تمرکز خواهد کرد.
با این وجود شریک فراری یعنی مازراتی با سدان گیبلی و SUV کوبانگ که در آینده ای نزدیک معرفی خواهد شد، با کمک فنی فراری در این بازارها حضور بهتری خواهد یافت. در سوی دیگر میدان، لامبورگینی با پشتوانه صاحبان آلمانی اش، SUV اروس را تولید خواهد کرد. اروس که بر روی پلتفرم MLB از گروه فولکس واگن بنا می شود، در سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد. رئیس آئودی، روپرت استدلر، تولید این خودرو را تایید کرده است. خودروی نهایی لامبورگینی ممکن است تفاوتهای زیادی با طرح مفهومی اروس داشته باشد. شاسی آن ترکیبی از آلومینیوم و فولاد پرچ شده با تکنیک های انحصاری آئودی است ولی شاید از فیبر کربن نیز در آن استفاده شود. برای پیشرانه، موتور ۴ لیتری V8 بنتلی با توربوی دوقلو و با توان ۶۷۰ اسب بخار پیشنهاد شده است. به نظر شما لامبورگینی در این عرصه موفق خواهد بود و یا استراتژی فراری را درست تر می دانید؟۲۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
alireza
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲اشتباهه به پیر به پیغمبر اشتباهه
لامبورگینی نباید راه پورشه را طی کنه فقط کافیه پورشه ی بیست سال پیشو با پورشه الان مقایسه کنید تا از عمق فاجعه پی ببرید. گاهی وقتا نباید سود را به سنت و اصالت ترجیح داد
مسعود
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲حرس نخور حالا
مگه پراید وانت ساخا از اصلالتش کم شد؟؟؟؟
احسان 16v
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲آقا شماها میفهمین اصالتش میره زیر سوال خود مدیرای لامبو و پورشه و فراری نمیفهمن؟ یه حرفی میزنیدا
حامد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲پورشه؟
عمق فاجعه؟
پس اصالت یک کارخونه کجا رفته؟
پورشه شاهکار سالها تلاش مهندسای آلمانیه!
پورشه با 911 S Turbo تمام حریفاشو به چالش کشیده!!!
خودرویی که تقریبا نصف قیمت فراری 458 ایتالیا. اونتادور لامبورگینی رو داره
کلیپ هاش تو سایت آپارات موجوده میتونین برین ببینین
آرش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲آخ آخ آخ.مدیران پرشه باید بیاند از شما کسب تکلیف کنند تابه فاجعه عمیق تری گرفتار نشدند. باعث بسی افتخاره که سیاست گذاریهای خودروسازهای بزرگ دنیا از ایران رهبری میشه.
Ali Kaveh
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲این واسه شرکت هایی که ادعای سوپر اسپرت سازیو از اول نداشتن مسئله ای نیست ولی بحث سر اینه که کارخونه ای که ادعای سوپر اسپرت سازیو داره حیفه که تو همه ی طیف ها دست ببره مثلا کاررا جی تی پورشه س بعد کایان هم پورشه س . البته هر دو عالین ولی مثلاً از یه برند سابقه دار اسپرت دلچسب نیست این همه اختلاف .
اینجا هم مثل فوتبال بحث سر طرفداریه وقتی یه تیم تمام تکنیکی مثل برزیل داری مطمئناً وقتی میفهمی که مربی داره شیوه و چینش بازیکنا رو عوض میکنه واسه تیم شاید مفید باشه ولی طرفدارا رو میرنجونه . چون داری رسم کارشون رو ازشون میگیری .
مدیر به کسی میگن که سودآوری شرکت رو زیاد کنه حالا بعضیا این کار رو به هر قیمتی مثل رنجاندن طرفدارا انجام میدن ولی تعداد کمی هم هستن که نمیخوان کسی رو ناراحت کننن و پرستیژ کار رو بیارن پایین و در ضمن به فکر پیشرفت هم هستن . که اینجا فراری و مدیرش اون تعداد کم حساب میشن .
مرد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲به پیر به پیغمبر راست میگه.لامبو نباس اصالت و زیباییش رو فدای پول بکنه.اصلا خاصیت لامبو به حفظ اصالتشه.وینکلمن نباس بزاره آئودی(فولکس وگن) گند بزنه به لامبورگینی!
میدونید مشکل کجاست. مشکل اینجاست که آلمانیا حالا مالک لامبوی ایتالیا هستن!چیزی از اصالت لامبو نمیفهمن!
...
۱۵ آبان ۱۳۹۲مغالطه ی سنتگرایی
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴پورشه الان خیلی بهتره
feri 007
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲به نظر من فراری هم بالاخره سرعقل میاد و مثل خیلی از برندهای دیگه suv تولید میکنه… حالا چند سال دیگه این اتفاق میفته خدا میدونه….
درضمن لامبورگینی تو فروش ماشیناش مشکل نداره چون از زمان تولید این suv تا 2 یا 3 سال دیگش ماشیناش پیش فروش میشن و ملت چند سال تو صف انتظار میمونن… اینا مثل ایران فرغون نیستن که فرغونایی رو که ساختن توی حیاط کارخونه انبار کنن!!!
حامد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲آره آقا علیرضا شما فهمیدی و اونا نفهم
عمق فاجعه؟
پورشه؟
پورشه شاهکار مهندسای مکانیک آلمانیه
تا به حال فکر کردی پس چرا اینقدر محصولاتش تو تمام دنیا پر فروشه
پورشه 911 Turbo S تقریبا با نصف قیمت فررای 458 ایتالیا یا اونتادور لابلورگینی خودرویی رو طراحی کرد که ایتالیایی ها رو به چالش کشید اونم با موتور یه 6 سیلندر خطیcc 3800
PEUGEOT
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲واقعا آدم کیف می کنه این ماشینارو می بینه
کاش یه روزی ما هم بتونیم سوار یه همچین ماشینایی بشیم
افسسسسسسسسسسسسسسسسسوس
سام*
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲پورشه خودرویی فوق العاده هم از لحاظ طراحی هم موتور هم سیستم تعلیق هست البته تا زمانی که یک فراری یا لامبورگینی کنارش نباشه.پورشه برای هر کسی که پول داشته باشه در دسترس هست حتی تو ایران اما در قلب اروپا هم هرکسی نمیتونه یک فراری داشته باشه چون کلا سوپر اسپرتهای ایتالیایی به معنی واقعی کلمه خاص و رویایی هستند.
علی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲فراری شاید از نظر مهندسی بتونه با پورشه رقابتی داشته باشه اما لامبورگینی نه و دلیل هم داره
در اصل لامبورگینی از تکنولوژی مهندسان آئودی سود میبره که خودش زیر مجموعه فولکس واگنه و بهترین مهندسان مجموعه فولکس واگن هم در دو اسپرت ساز پورشه و بوگاتی جمع شدن
مثلا لامبورگینی suv قراره روی پلتفرم کاین ساخته شه، یا لامبورگینی گالاردو از موتور R8 ده سیلندر استفاده مینکه
درسته پورشه در طراحی سنت گراست اما در تکنولوژی شدیدا تابع علم روزه
مثلا دسته موتورهای فعال پورشه روی هیچ ماشین دیگه ای توی دنیا نصب نیست و یکی از صدها دلیل هندلینگ عالی پورشه ها همین دسته موتورهاست… یا اینکه پورشه با یه موتور 6سیلندر باکسر با مصرف خیلی پایین همیشه سوپراسپرت های 12 سیلندر رو به چالش میکشه و در خیلی از مواقع پیروز از رینگ بیرون میاد
امین77
۵ مهر ۱۳۹۳اگه این طوریه موتور پورشه پانامرا رو هم Audi میزنه و … !! این قضیه ی پلت فرم و موتورهای مشترک چیزی از ارزش لامبورگینی و سایرین کم نمی کنه داداش
mahsa
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲بنظر من فراری کار خیلی خیلی خوبی کرده شاسی بلند نساخته.اینجور ماشینا از قبیل پورشه و مازراتی بهتر بود اصالتشونو حفظ کنن
HASSANBMW
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲کلا فراری یعنی سوپر اسپرت وبه نظر من تا آخر دست به طراحی غیر اسپرت نمی زنه چون اگه می خواست زودتر از اینها به فکرش زده بود!!!
علیرضا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲کمپانیه فراریو باید تو زمینه تولید استثنا دونست خیلی وسواس به خرج می دن واسه همینم خاصن پورشه نصف قیمت فراری باشه همون فراری که خیلی گرونه ملت واسش صف می کشن تهش به نفر اخرم نمی دن خوب چیزای خاص بیشتر جلب توجه می کنه پورشه ام برند خوبیه توش شکی نیست اما فراری خاص و همه دوست دارن همه چیزشون خاص باشه تک باشه
سام*
۶ خرداد ۱۳۹۲با نظر شما کاملا موافقم
انزو
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲تا وقتی لوکا تو فراری هست عمراً چیزی به اسم suv و سدان و خودروی 4در از خط تولید فراری بیرون نمیاد
قبلا هم تو یکی از مصاحبه هاش وقتی خبرنگار ازش در مورد آینده حضور فراری تو بازار خودروهای سدان لوکس پرسید خیلی راحت گفت کسی که سدان لوکس میخواد من بهش شرکت مازراتی و کواتروپورته نسل جدید رو پیشنهاد میدم برای خرید
خیلی به اصولی که انزو فراری بنا کرد تو فراری پایبندن هم لوکا و هم هیئت مدیره فراری
مطمئناً بعدها هم ریاست فراری دست کسی میفته که به اصول کمپانی پایبند باشه
parsa
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲آقایون اصالت پرست.بفرمایید مطالعه کنین سابقه اس یو وی ساختن لامبورگینی رو .آخه لا مصبا لامبورگینی اصلا اولش تراکتور ساز بوده !
Arman
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲لامبور گینی فقط داره اشتباه میکنه…یکی نیست بگه دادشه گلم…تو فرقه SUV رو با سوپر اسپرت میدونی؟تا موقه ای که لامبور با خط کش راست طراحی کنه ماشیناش ماشین نمیشن…بعد هم پورشه اگه SUV زد یه قوسو قیافه ای هم داد به ماشینش…فراری کاره درست رو میکنه,بیخود نیست امسال سود آور ترین شرکت اروپا شد…با فروش بالا…تازه جایزه بهترین مدیریت هم بش دادن…
saeid
۱۲ شهریور ۱۳۹۲متمئنا کسی که شرکت لابور گینیرو اداره می کنه بهتر از بعضیا فرق سوپر اسپرت با suv میدونه آآآآآآآقاقاقاقا.
محمد.............
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲خط کش نیست
طراحیش اینجوریه لامبو(متفاوت)
نکنه فکر کردی بلد نیستن قوس بدن
--AMG--
۱۳ خرداد ۱۳۹۲اینجا یه نفر گفته بود آلمانیا اصالت ندارن.چرا حرفای مفت میزنید آلمانیا با اصالت ترین ماشینارو دارن.
ali
۱۸ خرداد ۱۳۹۲نه ! خوشم اومد واقعا خوشم اومد . دمشون گرم عجب ماشینای با ابهتی زدن .
راستی اصالت هیچ رطی به شاسی بلند بودن و کوپه یا سدان بودن و غیره نداره . باید مطابق نیاز مردم کار کنن . این اصالته نه این دلیلای الکی و مسخره
پویان
۲۸ اسفند ۱۳۹۲خب حداقل شاسی بلند مفهومی(concept) بزنه
parham
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی انصافا اگه فراری شاسی بلند بده بیرون خییییییییییلی توپ میشه ها!!!