فراری

نسخه‌های هیبریدی فراری پورتوفینو و روما در کار نخواهد بود!

محصولات بیشتری از فراری در آینده دارای قوای محرکه الکتریکی شده خواهند بود. این رویه‌ای اجتناب‌ناپذیر از نظر راندمان و پرفورمنس بوده اما اتوکار می‌گوید مدل‌های پایه پورتوفینو و روما تحت تأثیر این برنامه قرار نخواهند گرفت. حداقل نسل فعلی این خودروها فاقد قوای محرکه الکتریکی شده خواهد بود.

اتوکار این خبر را به نقل از منبعی موثق و نزدیک به فراری منتشر کرده است. ظاهراً مقامات فراری در زمان معرفی خبری روما گفته‌اند الکتریکی سازی چنین خودروی پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقبی مفهوم ندارد. اضافه کردن پیشرانه‌های الکتریکی و باتری به معماری درون‌سوز فعلی وظیفه آسانی نبوده و به نظر نمی‌رسد که هیبریدی کردن پورتوفینو نیز در ذهن مهندسان فراری جایی داشته باشد. به همین خاطر رومای شکل گرفته بر پایه پورتوفینو نیز سرنوشت مشابهی خواهد داشت.

البته فراری اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۵ محصول جدید را معرفی خواهد کرد و حدس و گمان‌هایی درباره تولید محصولات هیبریدی زده شده است. فراری تائید کرده بیش از نیمی از این خودروها دارای قوای محرکه هیبریدی خواهند بود. البته با توجه به این خبر جدید به نظر می‌رسد محصولات رده پایین فراری از گزند هیبریدی شدن در امان خواهند بود. البته محصولات رده پایین فراری امری نسبی در مقایسه با سایر محصولات این خودروساز هستند.

پورتوفینو یک GT استثنایی بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۵۹۱ اسب بخاری تولید می‌کند. روما قدرت ۶۱۲ اسبی داشته و البته احتمال دارد قدرت پورتوفینو در مدل سال ۲۰۲۱ خود به همین میزان برسد.

در هفته‌های اخیر محصولات استتار شده متنوعی از فراری با صداهای اگزوز عجیب رؤیت شده‌اند. باور بر این است خودروهای یاد شده بستر تستی برای پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی فراری هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    روما خیلی عشقه…
    فنای فراری یه مدل تک بهتون معرفی کنم، دیدنش خالی از لطف نیست..
    Ferrari Testa d’oro
    سرچ کنین عکساش رو..!

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. spr00

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      آره طرح های قدیمی خیلی قشنگ تر بودن

      موافقم 4
      مخالفم 5
    2. آرمان

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      این خیلی زشته

      موافقم 3
      مخالفم 11
  2. ممد ژانگولر

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    خدارو شکر
    انقدر از هیبریدیا بدم میاد که نگو
    ماشین یا برقی یا بنزینی و در آخر هیدروژنی وسلام تمام

    موافقم 6
    مخالفم 6
  3. ارشیاsvj

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ۶ سیلندر هیبرید.
    فکر کن یه هیولایی مثل ۸۱۲ با اون موتورش جاشو بده به یه ماشین شیش سیلندر…
    اون تستادرو که گفتی هم یه چیز بیریختی بیش نیست!!!!

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. Mad.z.Max

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      داداش شما نخر

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. ارشیاsvj

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1750 ديدگاه)

        من داداش شما نیستم اقای محترم!!!!
        و این هم یه نظر شخصی بیشتر نیست
        ولی خداییش خودت یه چیزی که موتور اکورا NSX داره رو میخوای یا چیزی که موتور وایپر داره؟؟؟؟
        (نه خوده ماشین بلکه موتورش)

        موافقم 1
        مخالفم 14
  4. زیزیگولو

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    واقعاً جالب‌ توجه هستش که یه سوپر اسپرت ساز بزرگ مثل فراری بخاد از پیشرانه های هیبریدی با سروصدایی کمتر تو محصولاتش استفاده کنه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. OMID

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    هیبریدی شدن خوبه اتفاقاً چون مدت بیشتری صدای درون سوز هارو خواهیم شنید
    زمین داره نابود میشه و کاهش آلایندگی ضروری ولی روی جای اشتباهی متمرکز شدیم
    صنایع آلایندگی خیلی بیشتری تولید میکنند که با افزایش بازدهی و استفاده از انرژی های جایگزین میشه الایندگیشون رو کاهش داد منتها دیوار خودروساز ها کوتاه تره و گیر دادن به خودروها به نفع دولت ها هم هست ( مالیات و جریمه و …)

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. مهدی موتورز

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    کاشکی رو ما الکتریکی بود

    1. ارشیاsvj

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      جان!!!!!!!!!!!
      شوخی کردی دیگه!!!!
      البته شوخیشم زشته
      البته نظر شخصیه
      اتفاقا طراحیش به برقیا میخوره
      ولی موتور درون سوز یه چیز دیگه است.

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. مهدی موتورز

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1232 ديدگاه)

        منم از جنبه طراحیش گفتم

  7. Milad AMG

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    فقط خدا کنه شاهد فراری برقی نباشیم!!

    1. SF90 STRADALE

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      متاسفانه در آینده شاهدش خواهیم بود
      شما بگو ۰ تا ۱۰۰ فراری الکتریکی ۱ ثانیه ولی چه فایده ؟؟
      نه صدای اگزوزی نه حس و حال یک رانندگی ناب در پیست و جاده
      ولی یک مقاله ای رو چند ماه پیش خوندم که لوئیس کامیلری گفته بود فراری برای الکتریکی شدن فکر همه جا رو کرده و بی گُدار به آب نمیزنه
      گفته بود فراری تمام الکتریکی یک سورپرایز بزرگ خواهد بود
      و حرف عجیبی که زد این بود که صدای اگزوز هم دارن !!!!
      هنوز نتونستم حرفشو باور کنم ؛ الکتریکی و صدای اگزوز ؟؟؟؟

      1. Saeed

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (757 ديدگاه)

        یه سری خودروهای الکتریکی بودند که با اسپیکر صدای موتور درون سوز میدادن و و هروقت پدال گاز رو فشار میدادی صدای یه موتور درون سوز میومد که میتونستی تو تنظیمات تعیین کنی صدای چه موتوری باشه(حتی V12 N/A فراری یا لامبورگینی)
        ایده خیلی جالبیه اگه فراری بتونه(که میتونه) انجامش بده و باز هم طرفداراش رو شاد کنه

  8. SF90 STRADALE

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    قوانین زیست محیطی ، خودروسازان بزرگی چون فراری رو مجبور میکنه به سنت های خودشون پشت کنن
    این وسط متاسفانه صنعت خودروسازی شده کُنده زیر ساطور

    1. ارشیاsvj

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      اره واقعا.

  9. AMG///

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    به این میگن ماشین ??
    به روش سنتی موتور جلو

  10. امیر

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    الهه زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا