فراری تا سال ۲۰۲۵ خودرویی تمام الکتریکی تولید نخواهد کرد اما در واقع درباره عصر تمام الکتریکی صنعت خودرو در آیندهای نه چندان دور هیجانزده است. اگر به خاطر بیاورید کمیسیون اروپا طرح پر سر و صدایی برای ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز از سال ۲۰۳۵ را مطرح کرده که واکنشهای زیادی را در بر داشته است.
مدیران مارانللو کاملاً با این پیشنهاد موافق هستند. این برنامه برای اینکه عملیاتی شود باید توسط اعضای اتحادیه اروپا تائید گردد. جان الکان مدیرعامل فراری فرصت ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز را یک فرصت برای الکتریکی سازی و استفاده از سیستمهای الکترونیکی و تکنولوژیهایی میداند که به شرکت اجازه میدهند تا محصولات متمایزتر و خاصتری بسازد.
مرد شماره یک فراری در مصاحبه با تحلیلگران صنعت خودرو از قانون جدید ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز استقبال کرده است. این یک خبر جالب از شرکتی است که معمولاً به خاطر پیشرانههای بنزینی پرحجم به ویژه نیروگاه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی شناخته میشود. همین موضوع نشان میدهد که فراری تلاشهای زیادی برای هماهنگی سبد محصولات خود با قوانین سختگیرانه انجام میدهد.
فراری اقداماتی را برای الکتریکی سازی محصولاتش انجام داده و در ابتدا لافراری را معرفی نموده است. طی سالهای اخیر نیز سوپرکار جذاب SF90 استراداله با پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی خبرساز شده و چند هفته پیش نیز ۲۹۶ GTB با پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی پدیدار شده است. سال آینده نیز پورسانگ به عنوان اولین شاسیبلند تاریخ فراری تولید خواهد شد و انتظار میرود این خودرو نیز قوای محرکه هیبریدی داشته باشد. هایپرکار پرچمدار فراری نیز طی سالهای آتی از نیروگاهی الکتریکی شده سود خواهد برد.
به جرات میتوان گفت نفس پیشرانههای درونسوز به شماره افتاده است. اگرچه پیشرانه ۱۲ سیلندر فراری فعلاً حذف نخواهد شد اما قطعاً از سیستمهای هیبریدی در آن استفاده خواهد شد.
قوای محرکه ۶ سیلندر پلاگین هیبریدی ۲۹۶ GTB نشانهای از کمحجم شدن پیشرانهها و استفاده از سیستم هیبریدی در آنها میباشد. ما احتمالاً همین روند را در محصولات آتی فراری نیز خواهیم دید.
ممد ژانگولر
۱۳ مرداد ۱۴۰۰فراری حقشه تو همه چی کارت سبز داشته باشه و آزادانه جولان بده. فراری یعنی ساختارشکنی مطلق یعنی عشق خالص بدون منطق ❤️
SF90 STRADALE
۱۳ مرداد ۱۴۰۰وقتی بهترین انجین ساز دنیا از الکتریکی شدن استقبال کنه یعنی مرگ درون سوزها همینجا امضا شده
تو باید با قلب بزرگی که داری تا آخرین لحظه نفس بکشی و ایستاده و سربلند بمیری
لعنت به سیاست های کثیف که دارن زیبایی های دنیا رو از بین میبرن
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اگه انزو فراری بود قبول میکرد؟
Amin
۱۳ مرداد ۱۴۰۰انزو فراری میگفت که ایرودینامیک برای کسایی هست که بلد نیستن موتور بسازن و همچنین میگفت که ما موب موتور رو از خریدار میگیریم ، و همین موضوع ها باعث شد که فراری در کل تاریخ پر افتخار خودش همیشه بهترین موتور ها رو از هر نظر نسبت به رقبا در سگمنت بسازه و این رو همیشه حفظ کردن، و فراری بیشتر از هر برندی روی زمین موتور های اسپرت و پرفورمنس در طول سابقه ی کاری اش ساخته
اما مسئله الکتریکی شدن خودرو ها غیر قابل اجتناب هست و از اینکه ابراز آمادگی کردن من خوشحال هستم آنا همگی میدونیم هیچ نمیتونه یه درون سوز درست حسابی باشه
Amin
۱۳ مرداد ۱۴۰۰بهترین موتور ر ها از هر نظر هم در مسابقات و هم در جاده ، مدرک هم دارم و اگر کسی مشکل داشت با این جمله دلیلش رو بهش میگم
RezaRs
۱۳ مرداد ۱۴۰۰وجدانا یه چک افسری به گرتا تونبرگ حداقل کاری بود که میکرد
Amin
۱۳ مرداد ۱۴۰۰😅😅👌🤣
AMG GT R
۱۳ مرداد ۱۴۰۰وقتی بزرگترین سوپراسپرت ساز تاریخ از خودرو های الکتریکی استقبال کنه دیگه تا 5 سال آینده v12 ها به آخر خط می رسن ولی سوپر اسپرت های الکتریکی تعدادی مشکلات بزرگ دارن
۱ تاپ اسپید خیلی پایین میاد
۲ گشتاور زیاد باعث بوجود آمدن فشار بیش از حد به خودرو در پیست ها میشه
۳ وزن خودرو ها زیاد میشه حتی اگر بخواهیم از ابر خازن ها استفاده کنیم برای مثال اگر خودرویی مثل فراری f8 حد اقل باتری ها باید وزنی معادل 400 کیلو گرم داشته باشه
AMG GT R
۱۳ مرداد ۱۴۰۰در کل بنظرم باید کل سدان ها و هاچبک و کراس اوور ها الکتریکی بشن و فقط سوپر اسپرت ها و هایپر اسپرت درون سوز بمونن
AMG GT R
۱۳ مرداد ۱۴۰۰وقتی بزرگترین سوپراسپرت ساز تاریخ از خودرو های الکتریکی استقبال کنه دیگه تا ۵ سال آینده v12 ها به آخر خط می رسن ولی سوپر اسپرت های الکتریکی تعدادی مشکلات بزرگ دارن
۱ تاپ اسپید خیلی پایین میاد
۲ گشتاور زیاد باعث بوجود آمدن فشار بیش از حد به خودرو در پیست ها میشه
۳ وزن خودرو ها زیاد میشه حتی اگر بخواهیم از ابر خازن ها استفاده کنیم برای مثال اگر خودرویی مثل فراری f8 حد اقل باتری ها باید وزنی معادل ۴۰۰ کیلو گرم داشته باشه
پدال جان لطفا کامنت رو منتشر کن 🌷
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۳ مرداد ۱۴۰۰واقعا ما چرا ناراحت باشیم؟!
دست مون به هیچ کدوم شون نمیرسه!
تا الان هم اینقدر درست کردن که ۲۰ سال دیگه هم بخواهی بخری صفر کیلومتر اش گیرت بیاد!
اونا دور هاشونو زدن !
دیدن هاشون رو دیدن!
این ما هستیم که هنوز ندیدم و شوق و اشتیاقی بالا داریم!
وگرنه اونا هم دیدن و هم سوار شدن و هم صداشون شنیدن !
این ما هستیم که هنوز اند خم یک کوچه ایم!
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۳ مرداد ۱۴۰۰یک نفر نان داشت اما بی نَوا دندان نداشت!
آن یکی بیچاره دندان داشت اما نان نداشت!
🟥🟥🟥ما هیچ کدوم رو نداریم!🟥🟥🟥
HamiD
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ممنوعیت برای فروش یک فرصته برای الکتریکی سازی؟! آره داداش!؟ تو گفتی ما هم باور کردیم
چرا مثل مرد نمیگین مجبوریم!!! آخه کی دلش میخواد فراری الکتریکی بشه (حالا جز یه عده که فازشون معلوم نیس)
Amin
۱۳ مرداد ۱۴۰۰به نظرم حداقل فراری و مکلارن و لامبورگینی و پاگانی نباید فول الکتریک بشن ، اینا اصل کاری ها هستن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰واقعاً دیگه برام مهم نیست،وقتی دستور از بالا بیاد باید انجام بشه، این موردیه که سالهای سال داره تکرار میشه و خللی توی کارشون ایجاد نمیشه،چون که مال اون بالان! الانم فاز این آدمای نسل جدید فراری چیه که میگن باید برقی بشه رو نمیدونم، خود فراری میگفت من موتور سازم بدنه یه پوشش رایگانه، اونوقت این اسمش زیر پا گذاشتن اصالت نیست؟
دنیای خودرو که نیست دنیای دلالیه…
Amin
۱۳ مرداد ۱۴۰۰این حرف از این لایک ها داشت 👍👍
👌👌👌👌👌👌💪
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰قربونت امین جان خودتم لایک داری 🙏❤️