فراری

آینده فراری در دست هیبریدی‌ها

اگر درس فیزیک دبیرستانتان یادتان باشد مرحوم نیوتون در یکی از صفحات یکی از کتاب‌های فیزیکتان در قانون سوم خود هر عملی را دارای عکس‌العملی دانست. حال اگر فراری در فکر خالی کردن جیب‌های مردم و به دست آوردن پول بیشتری است عقل ایجاب می‌کند که باید طبق همان اصلی که نیوتون فقید فرمود، خودروهای بیشتری به فروش برساند و باز هم طبق همان اصل اگر خواهان فروش بیشتر است باید هوادار محیط زیست گردیده و به‌اصطلاح آن ور آبی‌ها Green شود. همه این حرافی انجام شد برای یک نتیجه‌گیری: از سال ۲۰۱۹ به بعد فراری فقط خودروهای هیبریدی تولید خواهد کرد.

josh-cartus-laferrari-aperta
سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فراری و فیات کرایسلر، اذعان کرد که تمامی خط تولید فراری پس از سال ۲۰۱۹ به فرآیند هیبرید سازی محصولات خواهند پیوست. در همین حال مارچیونه بر این باور است که تا یک دهه آینده فروش کمپانی از ۸,۰۰۰ واحد در سال فعلی به بیش از ۱۰,۰۰۰ واحد خواهد رسید.

josh-cartus-laferrari-aperta-certainly-looks-the-part_24
امروزه فراری اگر هم بخواهد، شاید نتواند به فروشی بالاتر از ۱۰,۰۰۰ برسد. همان‌طور که حدس می‌زنید مشکل تولید نیست، بلکه این قوانین سفت‌وسخت تولید گازهای گلخانه ایست که این اسب خشمگین ایتالیایی را در بند کرده‌اند. برای درنوردیدن آن عدد ۵ رقمی باید ابتدا از غول‌های استاندارد مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده‌ای که در پس آن خفته‌اند، عبور کرد. غول‌هایی که تا امروز فراری با فروش خودروهای کمتر از گزند آن‌ها در امان بوده است. اگر ساخته انزو فراری خواهان فرار از قفس و رشد کردن است، چاره‌ای ندارد جز این که با تبعیت از محدودیت‌ها به چنگال دو غول مذکور نیفتد و راحت‌ترین روش ممکن برای دستیابی به این مهم، افزودن مقداری الکتریسیته به معادلات است.

2016-ferrari-488gtb-79
شاید با خبر نباشید اما فراری از آن طبیعت دوست‌ها نبوده و تا همین ساعت که من به صفحه مانیتور خیره شده‌ام، تنها یک اسب هیبریدی در کارخانه‌اش تربیت شده و آن نیز ابرخودروی تحسین شده لافراری است. تا پیش از هیبرید سازی کامل، فراری با معرفی مدل‌های توربو شارژ شده کالیفرنیا تی، 488GTB و GTC4Lusso T لنگ‌لنگان به سمت هدف خواهد رفت. مدل‌های آتی نیز به احتمال زیاد به این روند وفادار مانده و موتورها به سمت کوچکتر شدن و توربوشارژ شدن می‌روند.

Ferrari LaFerrari Aperta
اما آیا فراری‌های ساخته شده در دهه ۲۰۲۰ میلادی با الکتریکی شدن به ریشه‌های خود هم نیم نگاهی خواهند داشت؟ آیا شیهه سهمگین اجداد خود را به ارث خواهند برد یا اینکه به‌طور کامل رام می‌شوند؟

2014-ferrari-laferrari-front-three-quarters-motion-1
برای پاسخ به این سؤال باید سری به سیستم هیبریدی لافراری بزرگ بزنیم. باید گفت که این سیستم در لافراری آن‌طور که بایدوشاید Green نبوده و به‌جای ذخیره سوخت با برکنار کردن موتور بنزینی، به یاری او شتافته و تنها شکاف‌هایی که بین آهنگ گشتاور تولیدی پدید می‌آید را پر می‌کند. پس به لطف وجود یار غاری این‌چنین که سریع السیر گشتاور می‌سازد، به نظر می‌رسد نباید نگران حوصله سر بر شدن فراری‌های پس از ۲۰۱۹ باشیم.

Ferrari V12 Engine
Cnet

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    یه زمانی میگفتن باید فروش فراری محدود باشه (فکر میکنم 7000 در سال) تا خاص بمونه ولی الان به فکر افزایش فروش اند….

    1. Ferrari Huayra SV

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      مسلما در آینده مدل های درجه 2فرراری همینطور که الان بعضیاشون هستن _12سیلندر نخواهند بود_
      ولی مطمئناً خودروی پرچم دار،سری fxx,و پرچمدار شماره2 (جانشینان f12)
      همشون 12سیلندر هایبرید تنفس طبیعی خواهند بود.(پیشرانه سنتی)
      برای مدل های سطح پایین تر هم 3راه وجود داره.
      1_8سیلندر توربو هایبرید.
      2_12سیلندرهایبرید با حجم کم.
      3_6سیلندر توربو هایبرید(این یکی دیگه بیشرمانه ست)

      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        Ferrari Huayra SV عزیز رفیق بات مخالفم
        به نظرم فراری سطح 2 وجود نداره باور کن محبوبیت خودروهایی مثل fxx خیلی پایین تر از مدل های استاندارد کمپانیه ….( نمیشه پرچم دار خطابشون کرد حتی از لحاظ فنی )
        دوم اینکه اگه فراری های 12 سیلندر فراری های درجه یک هستن چرا فرای 458 اسپیشیال از فراری 599 عملکرد بهتری داره ( ظاهر سلیقه ایی هست اما ظاهر 458 هم از 599 بهتره )
        نکته بعد اینکه چرا فراری باید همش موتور 12 سیلندر تولید کنه درسته یه نوع اصالت داره براش و به نظر خود منم روح داره اما موتور 12 سیلندر هم نمیشه روی هر پلتفرم و هر کلاس خودرویی گذاشت
        و نکته بعد اینکه موتور 6 سیلندر توربو به هیچ وجه بی شرمانه نیست حتی اگه روی فراری و یا لامبو باشه این تصور اشتباهیه
        اتفاقا این پیشرانه همون پیشرانه ایی که اسم gtr رو خیلی زبون ها انداخت یکم دیدگاهتون رو نسبت به نوع موتور ها حتی در مدل های خاص فراری یا لامبو و …. تغییر بدین …

        1. Ferrari Huayra SV

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (479 ديدگاه)

          منظور من از خودرو پرچم دار لافرراری بود.به علامت های نگارشی توجه کن منظورم رو میگیری

    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      فراری یه خودروساز واقعا با اصالتی هستش
      در چند سال اخیر یه کارهایی کرده که با سنت هاش یه مقدار مقایرت داشته اما واقعا خوبه
      فراری از رقیب هم وطن خودش بسیار بهتره و قابل مقایسه نیست به نظر من

      1. Scuderia Italia

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        علی جون عاشقتم
        دقیقا از سبک خودم استفاده میکنی.
        شما هر جور دوست داری فکر کن.
        اگر از خودروهای آلمانی هم درست انتقاد کنی من هیچ مشکلی ندارم. یا بگی به نظر من خودروهای آلمانی در برابر امریکایی ها هیچ چی نیستن بازم من ناراحت نمیشم
        چون علاقه و نظرته.
        ولی وقتی مثل احمد باقری یک مساله ( دیزل گیت ) رو 1000 بار در هر صفحه ای که اسمی از خودروهای المانی هست تکرار میکنی میری رو اعصاب آدم.
        مخصوصا وقتی خودروسازان امریکایی مشکلات خیلی بزرگتری را پشت سر گذاشتن و شما میای از همون ناکامی ها و شکست ها ( که همه ی خو‌دروسازان دارن ) به عنوان افتخار ! یاد میکنی.
        شما درست انتقاد کن و نظرت رو بگو و 1000 بار یک حرف رو تکرار نکن بعد ببین من نه تنها باهات مخالفت نمیکنم بلکه استقبال هم میکنم.
        اینجا هم که گفتی فراری با رقیب ایتالیایی !! قابل مقایسه نیست حرفت محترمه و درست.
        من دیگه حرفی ندارم. ف

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          اولا که من کدوم شکست امریکاییها رو افتخار قلمداد کردم ؟؟
          دوم چطور طرفدارهای المان1000 بار در مورد مصرف بالای امریکاییها و هزاران عیب الکی من دراوردی میان میگن که واقعیت هم نیست بعدش اگه من بگم در مورد دیزل گیت بده؟؟؟؟
          سوم ……………….. هیچی اصلا بیخیال

        2. Scuderia Italia

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ای بابا.

  2. Scuderia Italia

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ممنون ‌که سر صبح با یک خبر از فراری به من انگیزه ی کار دادین.
    موتور های هیبریدی بسیار خوب و کارا هستن.
    اما فکر نکنم محصولات تولید انبوه فراری ، 12 سیلندر های هیبریدی باشن.
    چون آلایندگی این 12 سیلندر ها بالاست و موتور هیبرید در کنار V12 ، بیشتر برای پر کردن خلأ گشتاور استفاده میشه تا کاهش آلایندگی. مثلا موتور لافراری 6.3 لیتری 12 سیلندر بود که مصرف و آلایندگی کمی نداشت
    اما استفاده از 12 سیلندر در محصولات تولید محدود با قیمت بالای 1 میلیون دلار ادامه خواهد داشت. اما نسل بعد یا نسل های بعد F12 Berlinetta احتمالا 12 سیلندر هایبرید نخواهد بود.
    ____________________________________________________________________________
    این وضع در مورد محصولات لامبورگینی حتی پیچیده تر میشه
    فولکس واگن به خاطر درآمد زایی بیشتر از زیرمجموعه ها و خروج از بحران احتمالا به فکر فروش های بالا در نسل های بعد لامبورگینی ها خواهد بود و این مسأله را دشوار میکنه.
    دیدیم که بسیاری از تیم های فولکس واگن از مسابقات کنار کشیدن. پس شرایط فولکس واقعا دشواره و حفظ اصالت لامبورگینی در اولویت نیست.

    یک 12 سیلندر برای نسل بعد اونتادور برای من کمی غیر محتمله.
    از طرفی با تولید URUS ، لامبورگینی سنت استفاده نکردن از توربو را خواهد شکست و راه برای استفاده از توربو هموار میشود.
    ____________________________________________________________________
    تحلیل من از آینده ی فراری و لامبورگینی در 15 سال آینده رفتن به سمت الگوی جدیدی هست.
    یعنی موتور های کم حجم با سیلندر کمتر ، هیبریدی و شاید مجهز به سیستم پرخوران.
    در مورد پورشه ، توجه بیشتری به سوپراسپرت ها و هایپرکار های تمام الکتریکی خواهد بود.
    در مورد مکلارن خوشبختانه موتور های توربو و کم حجم از سوپرکار Mp4 12C استفاده شدن و مشکلی نخواهد بود.
    در مورد بوگاتی احتمالا نسل بعد تا بعد از سال 2025 و خروج کامل فولکس از بحران ( ان شا الله ) معرفی نخواهد شد
    خودروهایی مثل Rimac Cincept 1 ، Porsche 918 ، Mclaren P1 که با موتور های نسبتا کم حجم یا تمام الکتریکی به عملکرد های خارق العاده رسیدن ، آینده ی سوپراسپرت های تولید انبوه خواهند بود.

  3. Bavaria

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    بنظر من اگه دوتا کمپانی مغرور وجود داشته باشه یکی فراری و اون یکی ب ام وست و این خصلتشونه که من عاشق این دو کمپانی ام

    حال میکنم ب ام و زیرمجموعه هیچ شرکتی نیست و برخلاف بعضی شرکتها که کلی زیرمجموعه دارن ولی خودشون هیچی نیستن فقط پول دارن و از زیرمجموعشون یادمیگیرن و تغذیه میکنن،ب ام و خودش پدریه واسه زیرمجموعه هاش

    فراری هم ی کمپانی که خودش همه جوره دست و پای خودشو میبنده فقط واسه این که فراریه و منم از همینش خوشم میاد

    هنوزم فقط به عشق صدای فراری ۴۵۸ اسکودریا ،تست درایو آنلیمیتد بازی میکنم

    1. Bavaria

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      ببخشید F430 اسکودریا،که به اشتباه نوشتم ۴۵۸ اسکودریا

    2. Scuderia Italia

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      الان به لامبورگینی تیکه انداختی ???????
      دوست عزیز لامبورگینی خیلی بیشتر ازون چیزی هست که من و شما میدونیم.
      لامبورگینی یک دریاست.

      1. Bavaria

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        لامبو که خودش زیرمجموعه آئودی و آئودی زیرمجموعه فولکس هست
        آئودی خودش R8 رو از لامبو گرفته،و البته خود آئودی گاو وحشی رو رام کرد(منظورم کاربردی تر شدن محصولات لامبو)
        منظور من بیشتر فولکس و فیات و تا حدودی جی ام هست
        در ضمن لامبو عالیه و خودشو رقبه فراری میدونه،ولی (بنظر من) فراری لامبو رو رغیب خودش نمیدونه چون کلا خیلی نتونسته فراری رو اذیت کنه بجز آمار روی کاغذ
        پورشه فراری و مک لارن این سه تا ……..

  4. مهدی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    فراری با هیچ شرکتی قابل قیاس نیست. پدرخوانده دنیای سوپراسپرتها

  5. Enzo

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    سوپر اسپرت سازی تو یه کلام خلاصه میشه اونم فراریه.

  6. Hamed Ferrari

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    عجب عکسی بود این 488 من که گذاشتم دسکتاپ

  7. احمد باقری

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فراری، همیشه یکی از بهترین ها بوده، ولی به هر حال ناچار هست که فروش خودش رو بیشتر کنه.

  8. GOD BLESS AMERICA

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    اونی که میخواست فراری خاص بمونه مدیر قبلی جناب لوکا دی مونتز مولو بود .
    اما سر جیو مارکیونه تا فراری رو (از نظر تیراژ تولید) به مازراتی تبدیل نکنه بیخیال نمیشه و بعد از اون هم هدفش رقابت با تیراژ پورشه هستش.

    زهی خیال باطل D-:

  9. Saied

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    لا فراری ?❤️
    پاگانی هوایر ?❤️❤️
    این دو تا زندگین واسه خودشون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا