پس از انتشار یک سری عکس، فراری رسما تایید کرد که فراری ۴۵۸ Speciale Aperta به زودی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
فراری اسپچاله آپرتا (آپرتا در زبان ایتالیایی به معنی “باز” می باشد) قدرتمندترین مدل سقف باز فراری تا کنون است که تنها ۴۹۹ واحد از آن ساخته خواهد شد که همه آن ها دارای یک سقف سخت بازشو هستند که ظرف ۱۴ ثانیه باز یا بسته می شود. به لطف آلومینیوم، سقف جدید تنها ۵۰ کیلوگرم وزن دارد.
قدرت این خودرو از یک موتور ۴.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی تامین می شود که ۶۰۵ اسب بخار قدرت (در دور موتور ۹هزار) و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور ( در دور موتور ۶ هزار) در اختیار راننده خوش شانس این خودروی ایتالیایی قرار می دهد. اسپچاله آپرتا با این موتور تنها به سه ثانیه نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. دقیقا مانند مدل کوپه. در حالی که شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر این خودرو ۹.۵ ثانیه است که ۰.۴ ثانیه از مدل کوپه کندتر است. فراری تا به حال در مورد حداکثر سرعت این مدل حرفی نزده اما انتظار می رود از مدل کوپه کمتر باشد. جهت یادآوری حداکثر سرعت مدل کوپه ۳۲۵ کیلومتر در ساعت است.
این خودرو همچنین به عنوان آیرودینامیک ترین فراری اسپایدر شناخته می شود. این خودرو از نظر ظاهری هم کاملا ویژه است. این مدل روی رینگ های ۵ پره Grigio Corsa سوار است و این در حالی است که از فیبرکربن آبی برای داشبورد و پانل های درب استفاده شده است. در دوخت صندلی ها از Alcantara استفاده شده که با دوخت 3D همراه است.
فراری ۴۵۸ اسپچاله آپرتا در تاریخ ۲ اکتبر در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد شد.
milad
۴ مهر ۱۳۹۳به امید زدن رکورد پیست نورنبرگ رینگ به وسیله فراری اسپشیاله
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳خیلی زیبا شده لامصب
"Amir"
۴ مهر ۱۳۹۳نه به اندازه ی لامبو
احسان آرسنالی
۴ مهر ۱۳۹۳از اینکه قراره سقف تولید فراری بالا بره ناراحتم چون دیگه تقریبا هرکسی که صرفا پولداره میتونه فراری بخره
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳موافقم احسان جان منم خوشم نمیاد یه خودروی خاص تیراژ خیلی زیاد داشته باشه
ولی سیاست فراری هم قوانین خودشو داره مطمئن باش این افزایش تیراژ اونطور نیست که ما فکر میکنیم
مثلاً همین 458 که تو مطلب هست 499 دستگاه ازش فروش میره!
ولی شما توی رقیبش هوراکان اینو نمیبینی!!
اونتادور که به قول محمد حسین 4000 تا رو رد کرده :D
برای چنین سوپر اسپرت هایی همچین جالب نیست.
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳منم باهاتون موافقم.احمد جان
Carbonado Aventador
۴ مهر ۱۳۹۳احمد دوباره شروع کردیا!
تقصیر لامبو چیه که فراری مشتری نداره؟؟؟
سوزش تا چه حد؟؟؟
امیرمحمد
۴ مهر ۱۳۹۳ادم وقتی فراری میخره که میخواد کسی باشه ولی وقتی کسی لامبو رو میخرهیعنی که کسی هست برا خودش
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳اینا چیه آخه یاد گرفتین… آدم وقتی فولانو میخره که فِلانه وقتی فِلانو میخره که فولانه :D
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳مخالفم محمد حسین
فراری اگه مشتری نداشت الان میلیاردها نمیرفتن دنبالش
فراری مثه گوهر میمونه کمیاب، عطیقه، گرانبها
ینی حرفم اینه خودروی خاص باااااید فروشش هم خاص باشه
همین بوگاتی با تولید انبوه ویرون خودشو خز کرد
ربطی به مشتری داشتن لامبو نداره :)
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳نه دیگه مثل کونیخ زگ 3 تا بزنن نه مثل اونتادور چند هزار تا.تیراژ لافراری خوبه
Zonda R
۴ مهر ۱۳۹۳@.F
البته در اینده قیمت فراری به علت تیراژه محدودتر بالاتر میره
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳خب احسان اگه خودت 300 هزار تا داشتی میرفتی یه کالیفرنیا می گرفتی.مگه پولدارها دل ندارن.اونا هم میخوان تو دنیا بهره مند بشن
احسان آرسنالی
۴ مهر ۱۳۹۳اژدها منظورم اینکه شرکت هایی مثل فراری یا کونیخزگ یا برخی تیونرها اولین اصل تو فروش خودروهاشون رو وفاداری و سوابق مشتری قرار میدن یعنی اگه یه شخصی بره از فراری ماشین تولید محدود بخره بعد ببره بفروش دیگه بهش ماشین خاص نمیفروشن چون اون فرد ماشین دوست نیست وقتی سقف تولید 7000 تا بود اکثرا نه کاملا اونایی که ماشین باز بودن میتونستن بخرن ولی حالا دلال ها هم میتونن بیان سقف تولید رو پر کنن و اصالت مارک فراری رو تضعیف کنن چون از نظر من اصالت بیشتر به خریدار بستگی داره تا کارخونه اگه خریدار حمایت کنه کارخونه تا سالها میتونه اصالتش رو حفظ کنه
صادق
۴ مهر ۱۳۹۳دقیقا احسان جان
اگه تولیداتش زیاد بشه از خاص بودنش کم میشه
ولی این رو هم باید در نظر گرفت که شرکتا و کارخونه های خارجی مث ایران نیست که یه نفر تعیین کننده ی همه چیز باشه
مثلا فراری یه هیئت مدیره داره که 5 نفر عضو داره (مثلا)
اگه مارکیونه اومد گفت باید تولیدات زیاد بشه، فقط در صورتی این اتفاق میوفته که بقیه ی هیئت مدیره هم موافقت کنن (که احتمالش ضعیفه)
در کل باید بگم من هم خیلی نگران افزایش تولیدات هستم ولی احتمالش کم هستش.
ارادتمندم
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳قربون آدم چیز فهم منم همینو میگم محمدحسین هی میگه تقصیر لامبو چیه مشتری زیاد داره!!!
مملی قبول کن تیراژ خیلی بالا ماشینو از خاص بودن میندازه
ASTON MARTin
۴ مهر ۱۳۹۳یا الفراری
چطوری به یه وی هشت این یکو نیم تن ماشینو تو سه ثانیه 100 تایی میکنی؟
تو خود ایزدی
Carbonado Aventador
۴ مهر ۱۳۹۳چطور حساب کردی که این ماشین 1500 کیلو می شه؟؟؟
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳حالا دوستمون رندش کرده دیگه
1290 کیلوئه آستون مارتین جان
ASTON MARTin
۴ مهر ۱۳۹۳درسته احمد جان ;)
Trophy
۴ مهر ۱۳۹۳من واقعا نمیدونم این چه جوی هست که تو پدال شکل گرفته من ۳سال هست این سایتو پیگیری میکنم ولی به خودم أجازه نمیدم در مورد هر مقاله ای نظر بدم مگر اینکه فکر کنم میتونم حرف مفیدی داشته باشم ولی متأسفانه بعضی دوستان با نظرات بی مورد ومکرر جو کامنت ها رو خراب کردن که ی زمانی برای من از خود مقاله جالب تر بود و این یکی از دلائل امتناء اینجانب از نظر دادن هست به امید روزی که جو سایت بهتر بشه و دوستان تفکر بالا بردن سابقه نظر و کامنت أولی رو ترک کنند
با تشکر
مرتضی
۴ مهر ۱۳۹۳تشکر برادر عزیز که حرف دل خیلی ها رو زدی. واقعا بعضی ها با نظرات چرت خودشون حال پدال آوردن برای کسی نمیذارن. بازم ممنون. و در مورد این نسخه از فراری هرقدر هم خاص باشه به هوراکان نمیرسه. هرچقدر بیشتر در مورد هوراکان میخونم و میبینم بیشتر شیفته این سوپرکار میشم.
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳واقعا فراری زیباتر از لامبورگینی هست
Carbonado Aventador
۴ مهر ۱۳۹۳بله بله !
شما راست می گی!
حالا خوبه کل دنیا قبول دارن که کلا لامبورگینی زیباتره!!!
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳ببین لامبو کلاً خودروهایی میسازه که همه تا میبینن میگن WoooW چه باحاله
ولی فراری خودروهایی میسازه که اهل فن میگن WoooW خارق العادهست…
مهندسین طراحی میگن خارق العادهست، تو دلها جای میگیره
داستان اینجوریه
علی لامبو
۵ مهر ۱۳۹۳واقعا سلیقه ها خیلی متفاوته…ولی حدایی من هرچی تو بحر فراری میرم زیبایی خاصی نمیبینم،اما لامبورگینی لامصب تا میبینمش…
Ghost
۴ مهر ۱۳۹۳واقعا گندشو در اوردن
Alpha
۴ مهر ۱۳۹۳گل گفتی یه سری دیگه روزی 200 تا نظر میدن
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳ای کاش منم یکی داشتم.خیلی جذابه
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳خب شما هم بیایین فعال باشین و نظر بدین.مثل تنبل ها حوصله نظر دادن ندارین و سایت رو سوت و کور دوست دارید اون وقت یکی میاد نظر میده برا اینکه اون شخص رو هم مثل خودتون بی عار کنید میخوایید طرف رو بکوبید.خب کسی جلوی نظر دادن شما رو نگرفته بیایین کامنت بزارید.
الکی مثل پیرزن ها گله نکنید.این جواب من به 4 کامنت بالایی هست
اکبر
۵ مهر ۱۳۹۳دوست من نظر حرفه ای با همینجوری کامنت گذاشتن خیلی فرق میکنه، همه اینو متوجه میشن بجز خود شما اینو میتونی از دیسلایک ها متوجه بشی.
پاینده باشی
امیر
۱۰ مهر ۱۳۹۳احسنت
والا حرف دل قدیمیاست
علی
۴ مهر ۱۳۹۳هر چی فکر میکنم و میخوام فراری رو با لامبو مقایسه کنم نمیتونم. احساسم اینه که اگر مدیریت فراریرو در آینده به شرکتهای آلمانی واگذار نکنن با شکست روبرو میشه. لامبو با تملک و مدیریت فولکس متحول شد. ولی فراری خیلی عقب مونده دلم میسوزه براش. امیدوارم آلمانها نجاتش بدن و ی فکری برای اون طراحیه زشت جلو داشبوردش بکنن. واقعا شرم آور شده دیگه….
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳نه دلت نسوزه علی جان :) فراری “دقیقاً کجا” عقب مونده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طراحی داخلیش هم ایجاب میکنه که اینطور باشه
جهت اطلاع، فراری اگه میخواست اینطور که شما میگی باشه تا الان 10.000 بار فولکس میخریدش!!!
زمان اینو ثابت کرده که فراری ارزشش هر روز بیشتر از روز قبلشه!
فراری اونقـــــــَـــدر ارزشمند و گرانبها و سیاستمدار و محبوب هست که جایگاه خودشو حفظ کنه
لامبو رو با فراری مقایسه نکن :D
فراری نه تنها ضعیف نشده، بلکه اونقدر قدرت و استراتژی خوب داره که نخواد دُم به تله آلمانیا بده….
Carbonado Aventador
۴ مهر ۱۳۹۳احمد خدایی تو دیراین به لامبو نمی رسید!
بابا لامصب لامبو داره می زنه رو دست رولز رویس !
وقتی تو آونتادور می شینی از زیبایی اش لذت می بری ولی وقتی می ری تو کابین اف 12 بالا میاری!
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳من کابین اونتادورو دوس دارم
ولی هیچ وقت اونقدری که با F12 حال میکنم با لامبو حال نمیکنم
http://wallpaperrich.com/wp-content/uploads/2014/07/lamborghini-aventador-interior.jpg
http://www.makewayracing.com/wp-content/uploads/2014/06/2014-Lamborghini-Aventador-LP700-4-Interior-Photo.jpg
http://mkalty.org/wp-content/uploads/2014/03/2013-ferrari-f12-berlinetta-6.jpg
http://mkalty.org/wp-content/uploads/2014/03/2013-ferrari-f12-berlinet-aa040.jpg
http://yukocars.com/wp-content/uploads/2014/04/2014-ferrari-interior2014-ferrari-f12-berlinetta-interior-photo-7-pxxc28pl.jpg
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۴ مهر ۱۳۹۳محمد حسین فراری تو ساخت هر مدلی یه هدفی رو دنبال میکنه مثلا تو 458 و f12 هدفش ساخت ماشین سرعتی یه سبک ماشینای فرموله یکه
مثلا تو که از دیزاین داخلی آوانتادور خوشت میاد یه سرچ بکن فراری ff و کالیفرنیا هم مانیتور دارن هم خیلی لوکس ساخته شدن
hrf
۵ مهر ۱۳۹۳کربونادو جان داری کم لطفی میکنی. خدایی نه واقعا بدون تعصب میگم اگر از یک نفر بی طرف که طرفدار فراری هم نیست نظر بخوای میگه داخل فراری زیباتره
Carbonado Aventador
۴ مهر ۱۳۹۳الان همین 458 ال سی دی نداره ولی ال سی دی هوراکان اندازه صورتت هست!
یا اف 12 با سویچ روشن می شه یا آمپر سرعت سنجش آنالوگ هست و اصلا جلوه قشنگی نداره!
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :D
آمپر سرعت سنج f12 آنالوگه ینی چییییییی؟؟؟ :D
منظورت اینه که عقربه ایه و سرعت دیجیتال رو نشون نمیده؟؟؟؟
http://www.carspictures.co/wp-content/uploads/2014/05/speedometer-ferrari-f12.jpg
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/testdrive2_chapters/ferrari-f12-berlinetta-review-2013-techdata.jpg
http://www.otomobilgunlugu.net/wp-content/uploads/2013/03/55-2013-ferrari-f12-berlinetta-fd.jpg
علی
۴ مهر ۱۳۹۳عزیزانم ، خدا گواهه رو قصد و عمد این مطلبو نگفتم و تماما نظر شخصیم بود (خود جوش) و تمامیه نظرهای شما دوستانم برام محترمه. ضمنا من خودم از طرفدارانه خودروهای ایتالیای هستم و شکی در اصالت و اعتبار کمپانیه فراری نیست. و از نظر طراحیه خارجی واقعا قابل تحسین و خاصه. ولی باور کنید خودروهای رقیبش مثل لامبو و مرسدس از همه نظر با فاصله زیاد ازش پیشی گرفتن و ی جوراهی فروش فراری با توجه به گرفتن درصد بیشتری از فروش بازار خوردرو توسط رقبا مطمننا در آینده نزدیک اگه فکری برای تعغیرات اساسی تو شرکتشون و حتی طراحیه موتور و داخل خودرو الخصوص استفاده از تکنولوژی های برتر روز دنیا در خودروهاشون نکنن دچار مشکل میشن . و شاید فروش کمتر باعث خاصتر شدن و گرانتر شدن فراری بشه و بیشتر به عنوان ماشینی دست ساز و خاص ، مشتریان خاص پیدا کنه . به هر حال امیدوارم فقط مغرور نباشه و نیم نگاهی هوشمندانه به آینده داشته باشند که مطمینا همینطور خواهد بود. بازم پیشاپیش بدونید همتون محترمید برای من :)
enzo
۴ مهر ۱۳۹۳ببخشید دوست عزیز نظر شخصیت هست ولی آدم باید با یکم اطلاعات و پیش زمینه نظر بده در مورد چیزی اطلاعات نداره بهتره حتی نظر شخصی هم نده .
فراری همیشه تو بازار سوپر کار یه قطب محسوب میشه و محصولاتشم هرکدوم تو کلاس خودش بنچمارک محسوب میشن
شما این پست رو تو فروم های مطرح خارجی بزن مطمئن باش مسخرت میکنن یا میگن داری ترول میکنی مخصوصا اون بحث تکنولوژی و فروش رو
در مورد بازار فروش ، فراری فروش تمام محصولاتش تضمین شدس . همین 458 متقاضیش اگر مشتری یا کلکسیونر قدیمی فراری نباشه باید دوسال تو صف خرید و ثبت نام بمونه تا بتونه ماشین رو مستقیم از کمپانی ونمایندگیش تحویل بگیره
لافراری قبل از اومدن به بازار که هیچ قبل از معرفیش تو ژنو تمام مشتریاش رو شناخته بود و sold out شد نزدیک 1500 نفر متقاضی خرید داشت که کمپانی خودش 499 نفر روانتخاب کرد
گرفتن بازار فراری به همین راحتیا نیست
همین لامبو که گفتی فروش کلیش در سال کمتر از فراری هستش تقریبا کمتر از نصف فراری
در ضمن فراری قرار نیست هرکاری لامبو کرد رو تکرار کنه
hrf
۵ مهر ۱۳۹۳اقا علی شما ک میگی فراری موتورش قدیمیه و چیز خاصی نداره کاملا مشخص هس در مورد همین 458 اطلاعات نداری. همین ماشین موتورش چند سال پیاپی اول شد. انقدر رقیباش اذیت کرد لامبو ک گفت برین یکیشو بخرین بیارین ببینیم چه کردن با این ماشین :). 458 حالا فقط یک محصول فراری هست
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۴ مهر ۱۳۹۳خدایا
یعنی واقعا ایتالیا و فراری به دلسوزی و سلایق تو احتیاج داره
علی اصلا تو رو چه حسابی میگی فراری عقب مونده؟
فیات مالک فراریه که خیلی واسه فراری بهتره تحت تملک ایتالیایی ها باشه
صادق
۴ مهر ۱۳۹۳آخه آقا علی، این چه صحبتیه که شما می فرمایید؟؟؟؟؟!!!
از نظر شما طراحی هاش مشکل داره؟ خب نظر شخصی شماست
به جوایزی که فراری توی طراحی برنده شده دقت کنین (موتور و بقیه چیزها بماند!)
لافراری به محض رونمایی 2 جایزه طراحی رو برنده شد!!
458 ی که شما بهش ایراد میگیرید نزدیک به 10 جایزه بین المللی رو برنده شده هم طراحی و هم موتور (تازه اسپیچیال رو حساب نکردم!!!)
ارادتمندم.
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳صادق جان کاملاً با حرفت موافقم
من در بالا هم در جواب دوستان عرض کردم طراحی های فراری برای اهل فن یه شاهکار مهندسیه به تمام معناست
در ذهن عوام شاید اینطور نباشه
علی لامبو
۶ مهر ۱۳۹۳الان شما دقیقا جدیدترین نسل 458 رو دارید با هوراکان که نسل اوله مقایسه میکنید؟؟؟ شک نکنین که نسل های بعدی هوراکان(سوپر لگرا) هم از نظر فنی و هم از نظر موتوری از اسپشیاله بهتر میشه…
بهزاد
۴ مهر ۱۳۹۳علی جان بابت نگرانی شما لازم شد مطلبی رو عرض کنم راجب طراحی:
در فلسفه طراحی یک مبحثی هست که به اصطلاح مینیمالیست خطاب میشه و اگر بخواهیم این مکتب رو بررسی کنیم به اندازه یک کتاب مطلب نیاز هست.
به فرض دانستن مکتب مینیمالیست میشه اینطور نتیجه گرفت که محصولات فراری از نظر طراحی تمام و کمال یک شاهکار هنری در این صنعت هستند.
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳با حرفت کاملاً موافقم بهزاد جان
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳آقای سیادتی ممنون
458 با حجم کمتر و سیلندر کمتر، عملکرد به مراتب بالاتری نسبت به هوراکان داره
آفرین به شرفت فراری…
Carbonado Aventador
۴ مهر ۱۳۹۳برررو !
اولا ارزش و تیون پذیری 10 سیلندر بیشتر از 8 سیلندره!
بعدش 10 سیلندر نادر تره!
خیلی کم ازش استفاده می شه!
چند نمونه اش : وایپر ، lfa ، گایاردو و… ولی 8 سیلندر فراگیر تره!
به گفته داش صادق موتور هوراکان خیلی بزرگه و واقعا برای تیون خیلی بهتره!
قیمت هوراکان هم که 60000 دلار اررونتر از 458 هست!
گشتاورش هم بیشتره!
هی من می خوام برخی حرفا رو نگم ، مگه می گذاری!!!!
صادق
۴ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان
ممد حسین، اینکه من گفتم v10 هوراکان برای تیون بهتره به این دلیل بود که این موتور از حجم بیشتری نسبت به 458 برخورداره و قدرتِ نسبت به حجم کمتری در برابر 458 داره
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳همینطوره صادق جان
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳محمد حسین این داستان تیون پذیری چیه همش میگی داداش
اتفاقاً به نظر من وقتی یه تیونر بتونه قدرت خیلی زیادی از موتور یه خودرو بکشه بیرون، این ضعف شرکت مادر رو میرسونه که نتونسته خودش خروجی بیشتری بگیره
و اینکه چه ربطی به حرف من داره میگی 10 سیلندر نادر تره :)
من میگم موتورش با توجه به سیلندر کمتر و حجم کمتر عملکرد بالاتری نسبت به هوراکان داره
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳بحث ها رو قاطی نکن مملی
قیمت رو کی وسط کشید؟ تیون پذیری چیه؟ V10 نادتره چیه؟ :)
mojtaba..designer
۴ مهر ۱۳۹۳محض اطلاع علی آقا داری فراری رو از لحاظ مدیریت با لامبو مقایسه میکنی…
انگار میگی نیمرو بهتر از چلوکبابه !!!!
داداش فراری به قول بچه ها اینقدر سرمایه و اعتبار و همه چی داره که آلمانیا جرات نمیکنن بهش نزدیک بشن!
فراری خاص تر از این حرفاست….
و به قول بهزاد جان که حرف مکتبی از طراحی و آورد..
لازم میدونم ذکر کنم فراری جزء معدود کمپانی هایی هستش که چندین خودش مکتب و اصول طراحی داره یعنی مثل کیا نیست از بی ام دابلیو کپی کنه یا از جا دیگه…..
علاوه بر مکتب کاوالینو فراری…که انزو بزرگ به جا گذاشته,فراری اینقدر تو ایتالیا دورش استدیو های بزرگ و معتبر دنیا هستن که روز به روز فراری رو به آینده میبرن…
از پنین فارینا گرفته تا زاگاتو ,برتونه,اسکاگلیتی,تا فراری دیزاین آقای فلاویو مانتزونی که مدیر طراحی فراری ان… تا ایتال دیزاین جیوجیارو…
تا … همه اینا بازوهای قدرت و نبوغ طراحی ان… که فراری رو بی نیاز از آلمان میکنه…
یه امتیاز دیگه فراری یه تیم فوق مهندسی رو داره که از بهترینای دنیان از مکانیک گرفته تا طراحو آیرودینامیک و و و ….
و در ضمن فراری چندین ساله جوایز مقام اول و تو طراحی و انجین داشته..
و همینطور سود مثبت فروش ارزش سالانه…
کافیه یا بگم ???
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳:)
مجتبی میخوامت ♥
آخه کدوم یک ازین امکانات رو بقیه کمپانی ها دارن؟؟ حتی رقیبش لامبو
ولی کو گوش شنوا؟؟
هزار بار گفتم فراری رو اهل فن میفهمه چقدر ارزش داره
enzo
۴ مهر ۱۳۹۳دقیقاً
راستی اینم باید گفت که تو ایتالیا مردمش رو فراری تعصب دارن به خاطر افتخاراتش تو F1 درسته اکثر مردم ایتالیا توانایی خرید فراری ندارن ولی برند فراری براشون فراتر از یه خودروساز هست و یه جور تیم ملی محسوب میشه . اگر گرندپری ایتالیا رو تماشا کرده باشید متوجه میشد تو ایتالیا فراری براشون فقط یه خودروساز حساب نمیشه
hrf
۵ مهر ۱۳۹۳برا همین هم هست ک تو کارخونه فراری تمام کارگرها ایتالیایی هستند چون رو این برند تعصب دارن و همین باعث میشه کارشون رو با علاقه و ب بهترین نحو انجام بدن
4MATIC
۴ مهر ۱۳۹۳ماشینای خاص بایدتولیدشون کم باشه تاخاص بمونن
رقیبش هم بنزamg gtهمونی که جانشینslsشده هست یالامبورگینی وننو
Carbonado Aventador
۴ مهر ۱۳۹۳Amg gt چجوری می خواد با 458 کل بنداره؟؟؟
وننو هم که 150 اسب بخار قویتره!
اصلا تو تایر هم نیستن این 3 تا!
M Power///
۴ مهر ۱۳۹۳سلام به کاربران و سردبیر پدال. من از فراری لامبورگینی و ایتالیا و دیگر ماشین های کمپانی های دیگه خوشم میومد، ولی امروز حس عجیبی دارم. طوری که از هر چی ماشین خوشم نمیاد. این فراری هم زیادی خاصه و مثل یک اثر هنری و کارآمد نیست. رقیبش هوراکان هم وقت قدرت و سرعت داره ولی بویی از زیبایی نبرده.
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۴ مهر ۱۳۹۳منتظرش بودم ولی نه به این زودی
ولی اصلا انتظار تولید محدود بودنشو نداشتم
احمدرضا
۴ مهر ۱۳۹۳فقط اورکان داخل این چقدر زشته!!
امید برتر
۴ مهر ۱۳۹۳اسپچاله هم شد اسم؟؟
فراری مچاله اسم بهتری بود!
:-D
صادق
۴ مهر ۱۳۹۳داش امید دیگه اینقد هم که تو گفتی داغون نیستا!! ;)
تلفظش میشه “اسپشیال” به معنی ویژه یا منحصر به فرد هستش
ارادت.
datsun
۴ مهر ۱۳۹۳V8 تنفس طبیعی 605 تا بیرون میده فوق العاده س
mojtaba..designer
۴ مهر ۱۳۹۳تلفظ درستش… اسپچیاله….
اسپشاله,اسپشیال درست نیست.
حرف c تو زبان ایتالیایی چ خونده میشه !
در ضمن امید برتر…
دوست محترم لطفا اگه اطلاعات فنی مهندسی و خودرویی ندارین اسم فراری و مسخره نکنین,
این ماشین از اسمش که پیداست خاصه…
چرا چون قویترین موتور ۸ سیلندر دنیا رو تو قلبش داره و اینکه آیرودینامیک ترین ماشین اسپایدر محسوب میشه… کلی اطلاعات دیگه که بهتره تو سایت
Ferrari.com مطالعه کنین….
در ضمن به قول انزو جان فراری تو ایتالیا برند ملی شونه کلی بهش افتخار میکنن منی که تو ایتالیا زندگی میکنم
اینو از نزدیک دیدم
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۴ مهر ۱۳۹۳جدی تو ایتالیا زندگی میکنی مجتبی
پس یه سر برو مارانلو از طرف ما هم نایب زیاره باش
خوش به حالت حداقل میتونی بری مارنلو .سنت آگاتا .مودنا .سوپر اسپرتای ایتالیایی رو از نزدیک ببینی
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۴ مهر ۱۳۹۳راسته مجتبی میگن مردم مارانلو تو ایتالیا و مردم دیتروید تو آمریکا از صدای فراری و فورد بدشون میاد
علی لامبو
۵ مهر ۱۳۹۳آقا شما شک دارین که با این.پیشرفتی که تو این سالها لامبورگینی کرده چند ساله دیگه رو دست فراری میزنه؟(آلمانی ها شاخ نشید)
امیر
۱۰ مهر ۱۳۹۳قصد اساعه ادب ندارم ولی خوندن کامنت بعضی دوستان خیلی تعجب آوره
بعضی از دوستان یا خیلی متعصب هستن یا کم اطلاع که هردوش ناشی از مطالعه کمه
دایره معلوماتشون محدود به این سایت یا چند سایت محدود دیگه است
یکی میاد بنز با فراری مقایسه میکنه اون یکی درمورد تکنولوژی حرفی میزنه که انگار تکنولوژی محدود به مانیتور داشبورد ماشینه و ….
سایت پدال عالیه اما بخش کامنتهاش که از جذابیت هاش بود دیگه از اصل مطلب دور شده و تبدیل به چت روم شده
سامى
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴حتی اگه فنیم چیزی سرت نشه اعدادو ارقامو نگاه کنین میفهمین فراری غول ماشینای سوپرت اسپورته،لامبو همون رو ظاهر ماشیناش کار کنه شاید به یه جایی رسید :-D