فراری

فراری برندی تمام الکتریکی نخواهد بود

لوئیس کامیلری مدیرعامل فراری می‌گوید سبد محصولات این خودروساز ایتالیایی به این زودی‌ها دارای ۵۰ درصد محصولات الکتریکی نخواهد بود. او در خلال برگزاری کنفرانس مربوط به نتایج مالی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ گفته که چنین اتفاقی قطعاً در زمان مدیریت او اتفاق نخواهد افتاد.

آینده برنامه‌های الکتریکی فراری در این کنفرانس بررسی شده است. آدام جوناس که از کارکنان مورگان استنلی است جویای این موضوع شده که تولید خودروهای الکتریکی می‌تواند باعث تولید خودروهای ساده‌تر و بنابراین کاهش هزینه‌های تولید شود. او از فراری پرسیده است:

آیا این امر می‌تواند فرصت بهبود قابل‌توجه راندمان هزینه‌ها را برای فراری فراهم کرده و بالاترین پرفورمنس قابل‌انتظار از یک محصول فراری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد؟

کامیلری گفته که این وضعیت به اندازه‌ای که جوناس فکر می‌کند ساده نیست. فراری هرگز قطعات خودروهای الکتریکی را به‌طور ساده در خودروهای اسب رقصان قرار نداده و آن‌ها را روانه شوروم ها نخواهد کرد. مهندسی یک خودروی الکتریکی که ارزش نشانی با پرستیژ را داشته باشد نیازمند قوای محرکه‌ای بسیار پیچیده و خاص است.

جوناس در ادامه درباره چالش‌های تولید یک فراری الکتریکی که بتواند صدایی مناسب محصولات مشهور این برند داشته باشد پرسیده و کامیلری این‌گونه پاسخ داده است:

این یکی از عناصری است که ما روی آن کار می‌کنیم و خب واضح است که دلایل رقابتی برای آن وجود دارد. ما جزئیات را به شما نمی‌گویم اما این چیزی است که ما به راحتی می‌توانیم به آن برسیم.

مدیرعامل فراری همچنین اظهار داشته فراری کار زیادی را روی صدای تولیدی خودروهای الکتریکی انجام داده است.

اگرچه فراری مشکلی با تولید سوپرکارهایی هیبرید همچون SF90 استراداله ندارد اما درباره تبدیل شدن به برندی تمام الکتریکی با دقت حرکت می‌کند. مدیر بازاریابی فراری قبلاً گفته بود تکنولوژی باتری فعلاً به اندازه‌ای پیشرفت نکرده که بتواند در محصولی از فراری بکار رود.

فراری دلیل خوبی برای حرکت محتاطانه در بازار الکتریکی‌ها دارد زیرا مردم هنوز هم به خودروهای درون‌سوز علاقه زیادی دارند. فراری در کنفرانس سه‌ماهه سوم خود در سال ۲۰۲۰ گفته که درآمدش پیش از کسر مالیات و سایز هزینه‌ها افزایش ۶.۴ درصدی نسبت به سال پیش داشته و این در حالی است که فروش فراری نسبت به سال پیش با افت ۱۶۱ دستگاهی به ۲۳۱۳ دستگاه رسیده که ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. سورنا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    از این نخواهد بودها خیلیا گفتن و شنیدیم ولی واقعیت اینه هر شرکتی با توجه به نیاز و مسیر بازار مجبوره بره به اون سمت
    فراری و لامبو و … هم دیر یا زود این کارو میکنن

    موافقم 24
    مخالفم 26
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      مهم این نیست که تو نمیخواهی برقی شوی ، مهم اینه که میشوی به اِجبار !

      موافقم 30
      مخالفم 7
    2. no4

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (56 ديدگاه)

      وااااای نگو توروخدا ، شوخیشم زشته :'(

      موافقم 11
      مخالفم 3
    3. SFXSuperFast

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      نخیر عزیزان
      هر پستی ک درمورد الکتریکی شدن هست میام کامنت میذارم شاید خسته شده باشین
      من که نشدم:
      ۱_دلیل وجود بحث های زیست محیطی بیشتر سیاسیه و برای فشار آوردن به کشورهایی خاصه تا یا صنعت و اقتصادشون رو ضعیف تر کنه و جلوی قدرت گرفتن و تشکیل یه محور سیاسی-اقتصادی جدید یه سریای دیگه شون رو بگیره
      ۲_اصلا سوپراسپرت ها و ماشین های عملکردی و مسابقه‌ای نه تعداد زیادی دارن نه میزان استفاده زیادی
      حتی اگر جهان به سمت کاملا الکتریکی هم پیش بره بازم ماشین هایی ساخته میشه که درون سوز باشن
      ۳_سوخت های بدون کربن قراره تجاری شن و الکتریکی ها رو خیلی خیلی عقب میندازن هرچند اینو یادتون باشه یه ماشین عمرش ۵دقیقه و یک ماه و یکسال نیست حداقل ۵ساله و همین الان V8ها و V12ها تولید میشن: ماستنگ های V8 همین الان رو خط تولیدن و فروش خوبی دارن و تازه نسل بعدشون هم با V8 تولید میشه
      ۴_اصلا ماشین های پرفورمنس ک سهم کوچکی تو صنعت خودروسازی دارن که خود خودروهای شخصی بخشی کوچکی از صنعت حمل و نقله که همین صنعت حمل و نقل باز بخش کوچکی از مشکل زیست محیطی زمینه
      ۵_الکتریکی ها درسته که خود موتور راندمان بالایی داره ولی سیستم باتری ها و انتقال الکتریسیته ذاتا به خاطر قوانین شیمیایی راندمان بسیار پایینی دارن
      ۶_ساخت و توسعه الکتریکی ها خودش مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کنه مثال کوچکش معدن های لیتیومن(برای ساخت باتری) به نظرم به جای این همه خرج میشه با همون پول و با افزایش بهره وری کشاورزی باعث قطع کمتر درختان بشه
      تکنولوژی انسان آنقدر پیشرفته ست ک می‌تونه آب شور دریا رو شیرین کنه و وسط کویر جنگل درست کنه!!
      «اگه بخواد»
      ولی
      «نمیخوان» به دلیل مورد شماره یک

      موافقم 10
      مخالفم 3
  2. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    ببخشید بی ربطه اما قیمت رودستر قراره چقد باشه؟

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. OMID

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      200000 دلار

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        چقدر کمه قیمتش?

        موافقم 11
        مخالفم 1
  3. Amin

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    نمیدونم چرا دلم یه فراری دنده دستی مخصوص دریفت میخواد???

    موافقم 12
    مخالفم 5
  4. Ho3eyn

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    خب خدارو شکر پس حالا حالا ها از صدای موتورای 12سیلندر تنفس طبیعی لذت میبریم
    زنده باد مارانلو

    موافقم 23
    مخالفم 5
  5. سهند

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (670 ديدگاه)

    فروش فراری 812 سوپر فست بیشتره یا f8؟

    به نظرم اگر فراری یک محصول تنفس طبیعی موتور وسط داشت خوب میشد چون ۸۱۲ گرند تورر محسوب میشود و لذت سوپر اسپرت موتور وسط را ندارد. اما اونوقت هم با f8 رقیب میشد شاید برای همین دلیل نساختند

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Carbonado Aventador

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      واقعیت اینه که
      موتور‌ وی هشت ، پرفومنسی در اندازه موتور وی دوازده حتی بیشتر میده..
      با وزن کمتر
      و ابعاد جمعو جور تر
      .
      و تو سوپر اسپورت ها کیلو گرم به کیلوگرم و سانتی متر به سانتی متر ؛ باعث ایجاد اختااف های بزرگ میشه.
      .
      موتور وی دوازده چون هویت برند فراریه ؛ تو مدل های خاصی استفاده میشه

      موافقم 10
      مخالفم 1
  6. Amin-mc20

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خوبه این یکی حرف مارو میفهمه

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. ارشیاsvj

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      پس من و سینا ب ام و چی؟؟!!???

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Amin-mc20

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        شما ها هم همینطور من داشتم فراری رو میگفتم

        موافقم 3
        مخالفم 1
  7. امیر

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    نتوان وصف تو گفتن
    که تو در فهم نگنجی
    ???????

    موافقم 18
    مخالفم 1
  8. سامورایی از قله فوجی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خدا رو شکر

    موافقم 3
    مخالفم 4
  9. SF90 STRADALE

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    آقای کامیلری واقعاً مدیر خوب و شایسته ای هست و به خوبی داره این برند بزرگ رو مدیریت میکنه
    امیدوارم این مقاومت در برابر الکتریکی شدن ادامه داشته باشه و تسلیم جریانی که راه افتاده نشی جناب کامیلری
    .
    .
    ممنون آقا شاهین ??

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. شاهین

      ۱۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      ارادتمندم

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. Amin-mc20

        ۱۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        یک سوال رو چند بار پرسیدم ج‌واب ندادید دوباره میپرسم

        میشه مقایسه مازراتی mc20 با mc12 از topspeed بزارین ؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. شاهین

          ۱۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          عذر میخوام ندیدم پیامتونو
          این لینک رو می فرمایید؟
          https://www.topspeed.com/cars/car-news/the-maserati-mc20-may-be-cool-but-it-s-no-mc12-follow-up-ar189520.html

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. سهند

          ۱۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (670 ديدگاه)

          معتبر ترین مجله برای مقایسه خودرو ها چیست؟
          از بین مجله car and driver و top gear و auto car و auto express کدام معتبر تر و کامل تر است؟

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. شاهین

          ۱۷ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          همه این مجلاتی که فرمودین قابل اعتنا هستن و به جای خود میتونن منبع باشن.
          ارادت

          موافقم 7
          مخالفم 1
        4. Amin-mc20

          ۱۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)
  10. ارشیاsvj

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اون عکسی که از بالا گذاشتین چیه؟!!
    ذهنم رو درگیر کرده.
    اخه به sf۹۰ نمیخوره.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. Sina

    ۱۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    درود بر فراری!!!!
    دیگه تا چند سال دیگه صدای زیبای V12 ها رو میشنویم!!

    موافقم 6
    مخالفم 2
  12. X

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    من خودم عاشق فراریم ولی به نظرم فراری ها از مدل f8 روبه زشتی رفتن. امیدوارم دوبار افسانه هایی مثل 458 تکرار شن

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا