لوئیس کامیلری مدیرعامل فراری میگوید سبد محصولات این خودروساز ایتالیایی به این زودیها دارای ۵۰ درصد محصولات الکتریکی نخواهد بود. او در خلال برگزاری کنفرانس مربوط به نتایج مالی سهماهه سوم ۲۰۲۰ گفته که چنین اتفاقی قطعاً در زمان مدیریت او اتفاق نخواهد افتاد.
آینده برنامههای الکتریکی فراری در این کنفرانس بررسی شده است. آدام جوناس که از کارکنان مورگان استنلی است جویای این موضوع شده که تولید خودروهای الکتریکی میتواند باعث تولید خودروهای سادهتر و بنابراین کاهش هزینههای تولید شود. او از فراری پرسیده است:
آیا این امر میتواند فرصت بهبود قابلتوجه راندمان هزینهها را برای فراری فراهم کرده و بالاترین پرفورمنس قابلانتظار از یک محصول فراری را در اختیار مصرفکنندگان قرار دهد؟
کامیلری گفته که این وضعیت به اندازهای که جوناس فکر میکند ساده نیست. فراری هرگز قطعات خودروهای الکتریکی را بهطور ساده در خودروهای اسب رقصان قرار نداده و آنها را روانه شوروم ها نخواهد کرد. مهندسی یک خودروی الکتریکی که ارزش نشانی با پرستیژ را داشته باشد نیازمند قوای محرکهای بسیار پیچیده و خاص است.
جوناس در ادامه درباره چالشهای تولید یک فراری الکتریکی که بتواند صدایی مناسب محصولات مشهور این برند داشته باشد پرسیده و کامیلری اینگونه پاسخ داده است:
این یکی از عناصری است که ما روی آن کار میکنیم و خب واضح است که دلایل رقابتی برای آن وجود دارد. ما جزئیات را به شما نمیگویم اما این چیزی است که ما به راحتی میتوانیم به آن برسیم.
مدیرعامل فراری همچنین اظهار داشته فراری کار زیادی را روی صدای تولیدی خودروهای الکتریکی انجام داده است.
اگرچه فراری مشکلی با تولید سوپرکارهایی هیبرید همچون SF90 استراداله ندارد اما درباره تبدیل شدن به برندی تمام الکتریکی با دقت حرکت میکند. مدیر بازاریابی فراری قبلاً گفته بود تکنولوژی باتری فعلاً به اندازهای پیشرفت نکرده که بتواند در محصولی از فراری بکار رود.
فراری دلیل خوبی برای حرکت محتاطانه در بازار الکتریکیها دارد زیرا مردم هنوز هم به خودروهای درونسوز علاقه زیادی دارند. فراری در کنفرانس سهماهه سوم خود در سال ۲۰۲۰ گفته که درآمدش پیش از کسر مالیات و سایز هزینهها افزایش ۶.۴ درصدی نسبت به سال پیش داشته و این در حالی است که فروش فراری نسبت به سال پیش با افت ۱۶۱ دستگاهی به ۲۳۱۳ دستگاه رسیده که ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا میباشد.
سورنا
۱۷ آبان ۱۳۹۹از این نخواهد بودها خیلیا گفتن و شنیدیم ولی واقعیت اینه هر شرکتی با توجه به نیاز و مسیر بازار مجبوره بره به اون سمت
فراری و لامبو و … هم دیر یا زود این کارو میکنن
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آبان ۱۳۹۹مهم این نیست که تو نمیخواهی برقی شوی ، مهم اینه که میشوی به اِجبار !
no4
۱۷ آبان ۱۳۹۹وااااای نگو توروخدا ، شوخیشم زشته :'(
SFXSuperFast
۱۸ آبان ۱۳۹۹نخیر عزیزان
هر پستی ک درمورد الکتریکی شدن هست میام کامنت میذارم شاید خسته شده باشین
من که نشدم:
۱_دلیل وجود بحث های زیست محیطی بیشتر سیاسیه و برای فشار آوردن به کشورهایی خاصه تا یا صنعت و اقتصادشون رو ضعیف تر کنه و جلوی قدرت گرفتن و تشکیل یه محور سیاسی-اقتصادی جدید یه سریای دیگه شون رو بگیره
۲_اصلا سوپراسپرت ها و ماشین های عملکردی و مسابقهای نه تعداد زیادی دارن نه میزان استفاده زیادی
حتی اگر جهان به سمت کاملا الکتریکی هم پیش بره بازم ماشین هایی ساخته میشه که درون سوز باشن
۳_سوخت های بدون کربن قراره تجاری شن و الکتریکی ها رو خیلی خیلی عقب میندازن هرچند اینو یادتون باشه یه ماشین عمرش ۵دقیقه و یک ماه و یکسال نیست حداقل ۵ساله و همین الان V8ها و V12ها تولید میشن: ماستنگ های V8 همین الان رو خط تولیدن و فروش خوبی دارن و تازه نسل بعدشون هم با V8 تولید میشه
۴_اصلا ماشین های پرفورمنس ک سهم کوچکی تو صنعت خودروسازی دارن که خود خودروهای شخصی بخشی کوچکی از صنعت حمل و نقله که همین صنعت حمل و نقل باز بخش کوچکی از مشکل زیست محیطی زمینه
۵_الکتریکی ها درسته که خود موتور راندمان بالایی داره ولی سیستم باتری ها و انتقال الکتریسیته ذاتا به خاطر قوانین شیمیایی راندمان بسیار پایینی دارن
۶_ساخت و توسعه الکتریکی ها خودش مشکلات زیست محیطی ایجاد میکنه مثال کوچکش معدن های لیتیومن(برای ساخت باتری) به نظرم به جای این همه خرج میشه با همون پول و با افزایش بهره وری کشاورزی باعث قطع کمتر درختان بشه
تکنولوژی انسان آنقدر پیشرفته ست ک میتونه آب شور دریا رو شیرین کنه و وسط کویر جنگل درست کنه!!
«اگه بخواد»
ولی
«نمیخوان» به دلیل مورد شماره یک
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۷ آبان ۱۳۹۹ببخشید بی ربطه اما قیمت رودستر قراره چقد باشه؟
OMID
۱۷ آبان ۱۳۹۹200000 دلار
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۷ آبان ۱۳۹۹چقدر کمه قیمتش?
Amin
۱۷ آبان ۱۳۹۹نمیدونم چرا دلم یه فراری دنده دستی مخصوص دریفت میخواد???
Ho3eyn
۱۷ آبان ۱۳۹۹خب خدارو شکر پس حالا حالا ها از صدای موتورای 12سیلندر تنفس طبیعی لذت میبریم
زنده باد مارانلو
سهند
۱۷ آبان ۱۳۹۹فروش فراری 812 سوپر فست بیشتره یا f8؟
به نظرم اگر فراری یک محصول تنفس طبیعی موتور وسط داشت خوب میشد چون ۸۱۲ گرند تورر محسوب میشود و لذت سوپر اسپرت موتور وسط را ندارد. اما اونوقت هم با f8 رقیب میشد شاید برای همین دلیل نساختند
Carbonado Aventador
۱۷ آبان ۱۳۹۹واقعیت اینه که
موتور وی هشت ، پرفومنسی در اندازه موتور وی دوازده حتی بیشتر میده..
با وزن کمتر
و ابعاد جمعو جور تر
.
و تو سوپر اسپورت ها کیلو گرم به کیلوگرم و سانتی متر به سانتی متر ؛ باعث ایجاد اختااف های بزرگ میشه.
.
موتور وی دوازده چون هویت برند فراریه ؛ تو مدل های خاصی استفاده میشه
Amin-mc20
۱۷ آبان ۱۳۹۹خوبه این یکی حرف مارو میفهمه
ارشیاsvj
۱۷ آبان ۱۳۹۹پس من و سینا ب ام و چی؟؟!!???
Amin-mc20
۱۸ آبان ۱۳۹۹شما ها هم همینطور من داشتم فراری رو میگفتم
امیر
۱۷ آبان ۱۳۹۹نتوان وصف تو گفتن
که تو در فهم نگنجی
???????
سامورایی از قله فوجی
۱۷ آبان ۱۳۹۹خدا رو شکر
SF90 STRADALE
۱۷ آبان ۱۳۹۹آقای کامیلری واقعاً مدیر خوب و شایسته ای هست و به خوبی داره این برند بزرگ رو مدیریت میکنه
امیدوارم این مقاومت در برابر الکتریکی شدن ادامه داشته باشه و تسلیم جریانی که راه افتاده نشی جناب کامیلری
.
.
ممنون آقا شاهین ??
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۹ارادتمندم
Amin-mc20
۱۷ آبان ۱۳۹۹یک سوال رو چند بار پرسیدم جواب ندادید دوباره میپرسم
میشه مقایسه مازراتی mc20 با mc12 از topspeed بزارین ؟؟؟؟؟؟؟؟
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۹عذر میخوام ندیدم پیامتونو
این لینک رو می فرمایید؟
https://www.topspeed.com/cars/car-news/the-maserati-mc20-may-be-cool-but-it-s-no-mc12-follow-up-ar189520.html
سهند
۱۷ آبان ۱۳۹۹معتبر ترین مجله برای مقایسه خودرو ها چیست؟
از بین مجله car and driver و top gear و auto car و auto express کدام معتبر تر و کامل تر است؟
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۹همه این مجلاتی که فرمودین قابل اعتنا هستن و به جای خود میتونن منبع باشن.
ارادت
Amin-mc20
۱۸ آبان ۱۳۹۹نه آقا شاهین این رو میگم:
https://www.topspeed.com/cars/maserati-mc20-vs-maserati-mc12-ar189526.html
ارشیاsvj
۱۷ آبان ۱۳۹۹اون عکسی که از بالا گذاشتین چیه؟!!
ذهنم رو درگیر کرده.
اخه به sf۹۰ نمیخوره.
Sina
۱۷ آبان ۱۳۹۹درود بر فراری!!!!
دیگه تا چند سال دیگه صدای زیبای V12 ها رو میشنویم!!
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹من خودم عاشق فراریم ولی به نظرم فراری ها از مدل f8 روبه زشتی رفتن. امیدوارم دوبار افسانه هایی مثل 458 تکرار شن