فراری

اسب جدید فراری با نفس‌های توربو: 488 GTB

فراری از نسخه بهبود‌یافته و به‌روز شده ۴۵۸ ایتالیا با پیشرانه توربو و تغییرات ظاهری، پرده‌برداری کرد. خودرویی که اینک با نام ۴۸۸ GTB شناخته می‌شود.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
مهمترین تغییر در این خودرو، استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری توربو است که قادر است ۶۶۱ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ و ۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۳۰۰۰ تولید نماید. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه با مدیریت گشتاور متغیر استفاده می‌شود. این کلاچ از پاسخگویی بسیار سریعی سود می‌برد که ویژگی‌های یک خودروی مسابقه‌ای را به آن می‌بخشد.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
این ارقام برای شتاب‌گیری صفر تا صد ۳.۰ ثانیه‌ای، صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۳ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، کاملا کافی به نظر می‌رسند. فراری اعلام کرده که ۴۸۸ GTB با وزن خالص ۱۳۷۰ کیلوگرم قادر است یک دور پیست فیورانو را در یک دقیقه و ۲۳ ثانیه طی کند. مصرف سوخت این خودرو نیز ۱۱.۴ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
فراری ۴۸۸ GTB از نظر آئرودینامیکی نیز نسبت به ۴۵۸ ایتالیا، بهیود یافته است. نیروی داون‌فورس یا چسبندگی به جاده در آن تا ۵۰ درصد بیشتر شده است. اسپویلر جلو به صورت دو تیغه طراحی شده است. اسپویلر عقب نیز به صورت فعال عمل می‌کند. قسمت زیرین خودرو نیز از یک طراحی پیچیده آئرودینامیکی برخوردار است. هواکشهای بزرگ طرفین نیز با تیغه‌هایی به دو قسمت تقسیم شده‌اند. در نتیجه راندمان حرارتی نیز با وجود دو رادیاتور در دو طرف و تقسیم حساب شده جریان هوا، بهیود یافته است.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
طراحی چراغهای عقب LED نیز بهبود یافته‌اند. بعلاوه خروجی‌های اگزوز، دیفیوزر و بسیاری از جزئیات ظاهری با ارتقا همراه بوده‌اند.
Ferrari 488 GTB Interior
Ferrari 488 GTB Interior
Ferrari 488 GTB Interior
Ferrari 488 GTB Interior
در داخل کابین، نمایشگر جدید، دریچه‌های هوای زاویه‌دار و پنل ابزار، در مجموع همانند کاکپیت یک هواپیما طراحی شده‌اند. ویژگی‌های کلاسیک خودروهای فراری شامل فاصله تونل وسط و داشبورد، فرمان با دکمه‌های چند منظوره، سوئیچ‌های کنترل و صندلی‌های اسپرت با وجود بهینه‌سازی، همچنان نمای اولیه خود را حفظ نموده‌اند.
Ferrari 488 GTB Engine
Ferrari 488 GTB Engine
فراری ۴۸۸ GTB قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. این دومین خودروی توربوی فراری است که با مشخصات مدرن و امروزی خود و زیبایی همیشگی، می‌تواند همچنان به‌عنوان یک خودروی سوپراسپرت محبوب، قلب هواداران را تسخیر نماید.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. ice

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به این میگن فیس لیفت،تغییر،عاشقشم،فقط فراری

    1. ضد بی ام وه

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقظ به درد پیست میخوره نه ماشین شخصی

      1. احمدرضا ب ام و

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        فقط میگم اسمت غلطه وه نه و

      2. مهدی

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        فقط میگم متاسفم از این اسمی که برای خودت انتخاب کردی نه غلط املاییش.
        خودرو سازی قابل ستایش برای تمامی نسل ها BMW

      3. مسعود

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (321 ديدگاه)

        دختره بهم میگفت باباش بی ام دابلیو داره
        بهش گفتم همینی که میگی رو بنویسش
        نوشت بینوه!!!!
        احتمالا ایشون هم از همون گروهه!

      4. E 36

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (917 ديدگاه)

        دیکتت که صفره درکت از ماشین که دیگه هیچى…

      5. فواد

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (291 ديدگاه)

        تجربه شخصیه؟

    2. E 36

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      حرف نداره ، فقط باید لذت برد حتی از عکسش !

    3. Mostafa&S

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      فراری بهترین سوپراسپرت سازه مخصوصا 458 که بهترین خودروی تاریخه

    4. انزو

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم اووووووووووففففففففف

  2. Reza.045

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    از نظر من که از 458 زیبا تره
    از جلو که یکم از F12 ارث برده
    شتاب و سرعت خوبی داره فقط مطمئنین اسمشو درست انتخاب کردن؟ :|

    1. صادق

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      آره رضا جون، درسته داداش

      GTB 488

      grand Turismo Berlinetta

      موتور تقریبا 4 لیتری هشت سیلندر تویین توربو

      منطقی به نظر میرسه

      1. Reza.045

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        خب صادق جان 458 مگه 4800 سی سی و V8 نبود؟ شد 458
        حالا این 3900 سی سی و V8 هست ……. پس باید قاعدتا بشه 398
        یا مثلا 408
        چون اینطوری (488 GTB) به نظر میاد حجمش 4800 سی سیه!!!

        1. Reza.045

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          عذر خواهی میکنم:
          458 ، 4500 سی سی

        2. صادق

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          رضا جان 408 که نمیشد، چون پژو اجاره نمیداد

          488 هم فک کنم یه اشاره به تویین توربو بودنش هم داره (این یکی رو مطمئن نیستم)

        3. صادق

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          فهمیدم رضا، جون تو نباشه جون خودم باید یه جایزه از فراری بگیرم

          رضا جحم موتور 3904cc هستش و هشت سلیندر
          حالا بیا 3904 رو تقسیم بر 8 کن ببین چی میشه

          واقعا چرا من هنوز تو ایران موندم؟!؟!؟؟!؟!؟!؟ ;)

        4. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          خب صادق جان بحث اینه که این عدد 48 الان از کجا اومده؟
          اینو نمیتونم حضم کنم…

        5. Reza::nur Deutschland::nur der Mercedes

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          صادق استعدادت از پهنا تو حلق هرچی دانشمنده…
          بیا ببرمت آلمان ببینم!!!
          بنده مسئول استعداد یابی AMG در ایران هستم تا حالا رو نکرده بودم :-D

        6. حسین

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          صادق هوشت تو حلقم :-D :-D :-D

          یه چیزیهم گفنم اما نمیشه گفتش ;-)

        7. Ahmad..F12

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          درود به صادق و رضای عزیز

          صادق معادللاتت عالی بود… :)

        8. صادق

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          درود به همه ی بچه ها

          راستش من یه چهره ی مردمی و محبوب هستم، چیکار کنم دیگه؟؟!!؟

          (اَی، خودم چِندشم شد از این حرف!!!)

  3. رحیم موسوی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی ازش خوشم اومد ممنون فراری!

  4. farzad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    خداییش عالی شده حرف هم خوشگل تر هم سریعتر

  5. مهدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    زیباتر از این دیگر معنایی ندارد

  6. Maysam

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    طراحی بسیار زیبا شتاب عالی حداکثر سرعت خوب و ایرودینامیک مناسب از ferrari 488 GTB یه هایپرکار فوق العاده میسازه.

  7. mojtaba..designer

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ممنون پدال..

    بازم شاهکار فراری همین..
    زیبایی در کنار مهندسی پیشرفته

  8. amin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خوشم اومد
    این در حد ی فراریه

  9. amin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ترکیب لافراری و 458 و یکمم اسپشیال

    1. Reza.045

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_01.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_02.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_05.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_06.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_08.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_07.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_0b.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_0f.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_0d.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_0c.jpg
      ——————————————
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_0e.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_0f.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_10.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_12.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_03.jpg
      ——————————————
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_02.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_06.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_0c.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_0d.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_10.jpg
      http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_0b.jpg

      1. Reza.045

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        این دوتای آخر دهنم را تخته نمود!!!

        1. حسین

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود. رضا جان این علامتا چین روی جلوپنجره بنزه؟؟؟

        2. حسین

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          من معذرت میخوام این همه کامنت گذاشتم. رضا جان این ماشینه که رنگش اینقدر شفافه چیه؟؟؟؟؟؟

        3. Ahmad..F12

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          میباخ ♥♥

          کیفیت رو توی رنگ و بدنه حس کنید

          http://s6.uplod.ir/i/00524/nlxt6xcltb27.jpg

        4. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود حسین جان
          این W210 هستش
          این کار یه اقایی هست که عکاس ماهریه و اینطور عکسهایی زیاد میگیره
          اگه بازم عکس گذاشت براتون میزارم
          اون نماد ها هم فکر نکنم چیز های خاصی باشن…فقط اون پرنده به نظرم شبیه نشان کشور « پروس » هست!

  10. pony car

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    راضیم ازش

  11. پیکان جوانان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    طراحیش خوبه اما نه به خوبیه پیکان

  12. صادق

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    واقعا میتونم خدا رو به خاطر وجود فراری شکر کنم

    این ماشین واقعا چیزی کم نداره، بعد از 4-5 سال پیاپی تسخیر بهترین موتورای 4.5 لیتری حالا میخواد موتورای 3.5 لیتری رو به چالش بکشه که واقعا هم میکشه

    1. Ahmad..F12

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      واااااای صـــــــــــادق :) :)

      عاشقشــــــــم…..

      عالیه پسر عــــــــالی

      خیلی خوشحال شدم باور کن :)

      1. صادق

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        میخوامت احمد جون شدید

        با نا امیدی پدال رو باز کردم، همچین که چشمم افتاد به این پست از خوشحالی نزدیک بود دق کنم، انصافا خیلی باهاش حال کردم

        1. Ahmad..F12

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          فدایی داری

          آره دقیقاً :)

          تو که غریبه نیستی، روحم پر میزنه نام فراری میاد اصن

        2. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          درود بر صادق و احمد عزیز
          احمد منم مثل تو هستم
          الان چند ساله کل زندگیم تو اسم فراری خلاصه میشه خودشو ندارم از نزدیکم ندیدمش ولی عاشقشم

        3. Ahmad..F12

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          قربونت

          درود به تو که عشق ماشینی :)

          دورد به تو که فراری پسندی ;)

    2. hamid reza

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      شما حساب کن 458 خودش تو پیست عالی بود حالا این 50% دان فورس بیشتر داره ایرودینامیکشم بهتر شده حرفی باقی نمیذاره. متخصص تر از فراری هم تو این کار هس؟ نه :D

  13. حسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. اولش حرفی برای گفتن نداشتم اما حیفم اومد برای این پست نظر نذارم

    فراری ای که استفاده نکردن از توربو تقریبا جزئی از سنتهاش شده بود و به تولید موتورهای تنفس طبیعی معروف بود هم شروع به استفاده از توربو کرده. 3.9 لیتر، 661 اسب بخار!!!! این فوق العادس، حتی با توربو هم فوق العادس، اونم با این مصرف. واقعا شاهکاره. اما به نظر من، اوج متن اونجایی بود که از آیرودینامیک پیشرفته و سیستم کلاچ اتومبیل صحبت شده بود. فراری حرف نداره

    1. صادق

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      درود حسین جان

      در تکمیل حرفات یه چیزی رو بگم که بازنگری توی یه ماشین بازنگری شده خیلی سخته

      این ماشین از یه پلتفرم نسبتا مشترک با 458 سود میبره

      نسل 458 تقریبا 2 بار بعد از 458 بازبینی شد و تغییراتی داشت، اینکه دوباره بعد از 458 اسپشیاله اومدن اینو تغییر دادن و باز هم به این نتایج فوق العاده خوب رسیدن خیلی حرفه و نشون از مهندسی فوق العاده ی این ماشین و این کارخونه داره

      ارادت

    2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      حسین جان تنفس طبیعی ابهتی داره که هیچوقت توربو نداره
      ولی این دلیل نمیشه کسی بگه توربو بده
      کسی که میگه توربو بده خیلی از مرحله پرته
      اختراع سیستم های پرخوران یک انقلاب در صنعت خودروسازی بود!!!

      1. Ahmad..F12

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        درسته رضا

        توربو اصلاً بد نیست، در واقع موتور تنفس طبیعی، برای برخی شرکت ها، به یک سنت تبدیل شده (مثل فراری و لامبو)

        که اگه توربو قرار بدن روی موتورها بعضی ها فکر میکنن دیگه اون اصالت رو نداره در حالی که این اشتباهه.

        البته فراموش نشه، لذت تنفس طبیعی های 12 سیلندر، صدای خارق العاده، و …. از مزیت های اون هستش

        و مسلماً کشیدن قدرت زیاد از موتور تنفس طبیعی مثل F12 بسیـــــــار ارزشمنده….

  14. ماسل کار

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    درود
    به نظرم در عکس جلویی شبیه لامبو شده البته چراغاش شبیه شده با یکم دقت میشه فهمید
    Just Muscle Cars

  15. حسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    یه نکته هم راجع به این جمله بگم: «قسمت زیرین خودرو نیز از یک طراحی پیچیده آئرودینامیکی برخوردار است.»

    فراری معمولا از باله ی عقب در ماشیناش استفاده نمیکنه. اما برای جبرانش مسیرهای هوایی در کف ماشین تعبیه میکه که باعث میشن فشار هوا در زیر اتومبیل کاهش پیدا کنه و چسبندگی ماشین زیاد بشه. یعنی حاضره لقمه رو دور سرش بچرخونه و از راه های پیشرفته و پیچیده استفاده کنه اما باله ی عقب رو بکار نبره. اینم در نوع خودش جالبه

    1. ارمان

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      یعنی از این به بد برای معرفی کاشین باید از زیر ماشینم عکس بزارن بخدا ادم گریش میگیره :| :|

      1. حسین

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        نه دیگه داداش، از زیرش عکس نمیذارن که من و شما همه چیزو ببینیم. اما اگه بذارن هم نمفهمیم، چون به قول معروف یه فوت کوزه گری لازمه که ما نداریمش ;-)

    2. Ahmad..F12

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      درسته حسین جان

      پورشه 918 هم همینطوره

      F12 هم همینطوره

      چند خودروی دیگه هم هستن که در زیر خودرو باله هایی برای مهار خودرو وجود دارن که در سرعت های بالا، ترمز ها و سر پیچ ها واکنش نشون میدن

      1. حسین

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        درود. منظور من باله های متحرک زیر خودرو نبود احمد جان. مسیرهایی برای عبور هوا در کف فراری ها تعبیه میشه که با طولانی کردن مسیر عبور هوا، فشارش رو کاهش میدن و نیاز ماشین به بالچه عقب رو برطرف میکنه و در مدلهای قدیمی تر هم وجود داشته

        1. Ahmad..F12

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          آهان متوجه منظورت نشدم اول

          درسته کاملاً

    3. enzo

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      یه دلیل مهمش اینه که بال عقب همراه با دانفورس ضریب درگ رو هم افزایش میده ولی هوای کم فشار و سریع کف ماشین که به دیفیوزرا میرسه دانفورس بهینه داره یعنی بدون افزایش درگ هست
      فراری معمولا اعتقاد داره نیروی دانفورسی که از این طریق به دست میاد برای یه مدل شهری کفایت میکنه و الان سالهاست که تو مدلای شهری از بال عقب استفاده نمیکنه ضمنا درکنار این از سیستم active aero هم تو مدلای جدیدش استفاده میکنه که اوج کارش رو تو لافراری داریم می بینیم

  16. Mclaren

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    دمت گرم فراری رخ خوشگل و خشن و قدرتمند ♥

  17. صادق

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    یه سری از ویژگی های این ماشین که شاید توی متن خوب بهشون اشاره نشده:

    این ماشین چیزی نزدیک به 300-350 کیلو دانفورس ایجاد میکنه (در سرعت 200-250) که نشون از هندلیگ و چسبندگی فوق العاده ی این ماشین داره، 458 توی لذت رانندگی یه اسطوره بود برای تست کننده ها، الان خودتو ببینید دیگه این چی میشه

    همینطور این ماشین از یه دیفرانسیل الکتریکی بهره میبره که هم در بازده قدرتی تاثیر زیادی داره و هم شتابگیری (مطمئن باشید شتاب این ماشین زیر 3 هستش و فقط به خاطر زنده نگه داشتن رکورد های لافراری فعلا فراری از همچین ارقامی استفاده میکنه (مث F12 که خیلی از تست کننده ها 2.9 رو نیز برای اون ثبت کردن ولی خود فراری 3 اعلام کرد) )

    مصرف این ماشین حدود 2 – 2.5 لیتر نسبت به 458 استوک بهبود داشته

    این ماشین خیلی شهری تر از 458 هستش (برای استفاده های روزمره مناسب تره)
    هم به دلیل مصرف کمتر و از اون مهمتر قدرت در دسترس تر هستش، چون 458 در دور 6000 و 9000 گشتاور و قدرت به دست میومد که برای این ماشین هر کدوم 3000 تا کمتر شده که دلیلش مشخصه چرا. (البته 80 درصد گشتاور 458 در دور 3 و خورده ای به دست میومد)

    شرمنده اگه طولانی شد.

    ارادت

    1. Ferrari fan

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      خیلی ناراحت کنندس که رکورد 0-100 لافراری توسط خود فراری شکسته بشه:(

    2. حسین

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. اطلاعات بسیار مفیدی بود. یکی از هنرهای فراری اینه که سوپر اسپرتهای فوق العادش برای استفاده ی شهری هم مناسب هستن.

      اما اگه گفتی چرا قدرت و گشتاور این ماشین در دور پایینتری بدست میاد؟؟؟
      (من موتور دوربالا رو بیشتر دوس دارم، چون هم لذت بالاتری داره گاز دادنشون و هم «از یه نظر» تکنولوژی بالاتری دارن)

    3. godfather

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      عذر خواهی میکنم این دیسی که زیر این مطلب خورده چیه
      از اینکه پراید این قابلیت هارو نداره ناراحت شدین

      1. صادق

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        داش godfather بیخیال، این چیزا همیشه تو این سایت بوده، کاریش نمیشه کرد

        مهم اصل موضوعه که امیدوارم بچه ها استفاده کرده باشن

        ارادت داداش

  18. سجاد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    بچه ها دقت کردین چقدر داشبورد و کابین ساده ای داره ؟؟
    البته شاید عمداً این کار رو کرده ولی برای من یکم جالب و تعجب آور بود ..

    1. صادق

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      بله داش سجاد

      کابینش نسبتا ساده اس و جملتو به این شکل تغییرش میدم، “قطعا عمدا این کار رو کرده” حالا چرا؟

      خب خیلی بچگانس اگه بگیم فراری نمیتونه کابین مجلل بزنه (در صورتی که تونسته و زده)

      فراری بر پایه ی فرمول یک ماشین تولید میکنه، همونجور که میدونید فراری از توربو استفاده نمیکرد ولی چی شد که یه دفعه استفاده کرد؟ یکی از دلایلش اینکه توی فرمول توربو آزاد شد (البته دلایل دیگه هم بودن ولی این یکی از مهمتریناش بود)

      برای همین یه ماشین اسپرت بر پایه ی فرمول یک از کابین به نسبت خشک تری بهره میبره برای انتقال حس اسپرت بودن مث کاری که مک لارن هم انجام میده

      در کل یه جورایی سنتش محسوب میشه و خیلیا هم میپسندن

      ارادت

      1. Mclaren

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        خیلی خوب شد که فراری هم از توربو استفاده کرد و از جمله ای که بکار میبرن که فقط فقط تنفس طبیعی متنفرم هر خودروسازی مجازه هرطور که میپسنده و صلاح میدونه خودرو تولید کنه و فراری بنظرم خیلی خوب و به جا و قدرتمندانه این کارو کرد تبریک به طرفداران فراری از جمله آقا صادق و خودم.

        1. صادق

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          ارادت مکلارن جان

          من هم تبریک میگم، حرفاتم در مورد توربو واقعا قبول دارم، ما هر چقدر هم که به یه برند علاقه داشته باشیم و هر چقدر هم سواد داشته باشیم بازم نمیتونیم خوب و بد رو برای یه شرکت تعیین کنیم، اگه فراری بعد این همه سال به توربو روی آورد حتما یه دلیل محکم و درست پشتش داره، اگه مثلا لامبو فعلا توربو نزده اونم حتما دلیل درستی داره و نمیشه ایراد گرفت به قول معروف که میگن: “صلاح مملکت خویش خسروان دانند”

          ارادت داداش

  19. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    فراری توربو بشه فاتحه بقیه خوندست

  20. من

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    0 تا 200: 8 ثانیه!!!
    فکر کنم 0 تا 20 ماشینای ما باید با 0 تا 300 اونا مقایسه بشه!

  21. سعید

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    چه رقابتی بشه بین این ماشین و مکلارن650S و Huracan

    1. Tesla ,Silicon Valley,

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      من از الان تو فکر اینم که اوراکان بیچاره چه طور میخواد با این غول رقابت کنه؟!
      فراری داره خیلی تند میره…660 اسب خیلی بیشتر از 610 اوراکانه

      1. لانتا

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (48 ديدگاه)

        اورکان یه موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی داره که 601 اسب بخار تولید میکنه که بهترین بازدهم داره و عملکرد بسیار مناسبیم داره حتی خیلی بهتر از فراری 458 ایتالیا … ولی این 488 یه موتور توین توریو داره پس اصلا در کلاس اوراکان قرار نمیگیره من مطمعنم قیمت 488 خیلی بیشتر از اورکان میشه.

    2. سعید

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      درسته اوراکان قدرتش کمتره ولی شاید شتابش بهتر باشه،سایت لامبورگینی شتابشو زده 3.2،یه کلیپ مقایسه اوراکان با آونتادور من دارم که شتابش شد 3 ثانیه،یه کلیپ دیگه هم همین سایت پدال گذاشت که شتابش شد 2.6 ، سایت caranddriver هم شتاب 0تا60مایل رو زده 2.5که 0تا صدش فکرکنم میشه 2.6 یا 2.7
      http://www.pedal.ir/لامبورگینی/لامبورگینی-اوراکان-رکورد-شتاب/
      http://www.caranddriver.com/lamborghini/huracan

  22. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    صادق جان قدرت موتورش درسته ؟؟؟

    من از یکی شنیدم 570 اسب بخاره .

    1. Tesla ,Silicon Valley,

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      میلادجان امکان نداره مدل جدید تر از مدل قبلی ضعیف تر باشه.البته این نظر شخصیمه

    2. حسین

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. با اجازه آقا صادق. میلاد جان قدرت موتور فراری 458 در سالل 2011 برابر 570ps یا 562 اسب بخار بود. اما الان 661 هستش.

      صادق اگه اشتباه میگم درست کردنش با تو داداش

    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      ممنون از تسلا و حسین عزیز . منم شک داشتم . خدا کنه اف 12 به روز رسانی بشه .

      1. Ahmad..F12

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        میلاد F12 هم به روز رسانیش نزدیکه

        F12 XX یا F12 نامگذاری خواهد شد

        به شدت منتظرم

    4. صادق

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      درود میلاد عزیز

      بله داداش درسته، من توی منابع مختلف دیدم

      البته ممنون از دوستان هم که اشاره کردن

  23. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    اخ اینو یادم رفت بگم که این نسبت به 458 خیلی طراحیش بهتره . هیچ وقت نتونستم

    با 458 کنار بیام از نظر طراحی . این خیلی بهتره اما F12 واقعا یک چیزه دیگه

    است . مخصوصا نمای عقب .

    در هر حال به همه ی طرفدار ها و عاشقان این برند تبریک میگم .

    1. Ahmad..F12

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      ♥♥ میلااااااااااد….. :) ♥♥

    2. صادق

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      میلاد چرا حرف مورد دار میزنی داداش؟؟!؟؟

      چه دلیلی داره که از نمای عقب F12 خوشت بیاد

      این تسبیح من کو؟!؟!؟!؟!؟!؟ ;)

      1. نوید

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        داداش شما هم که کجاها نمیری

        1. صادق

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          نوید جون، راستش این یه بحثی بود که قبلا با میلاد داشتیم، وگرنه اینقدا هم منحرف نیستم ;)

  24. امین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    از نظر طراحی بیرونی و داخلی واقعا شاهکاره،از لحاظ مهندسی آیرودینامیکم که به فراری نمیشه ایراد گرفت اما موتورش کاش همون تنفس طبیعی که تو اسپشیالی استفاده کرده بود تو همینم استفاده میشد.یکی از مشخصه های اصلی فراری به صدای انجین و اگزوزشه که با پایین آوردن حجمش دیگه نمیتونه اون صدای عالی رو تولید کنه.صداش میشه شبیه مک لارن

  25. h112

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    از هر نظر عالی….فقط موتورش رو 4 لیتری میکردن بهتر بود….
    زنده باد فراری….

  26. bardia

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    واقعا خوشحال شدم خبرشو شنیدم خیلی خیلی

    ولی بنظر من رکوردهای لافراری با این ماشین شکسته نخواهد شد مطمئن باشید دوستان

    لافراری قدرت به وزنش خیلی با این فاصله داره

  27. godfather

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    چه جیگریه:D
    فقط یه مشگل کوچیک باهاش دارم که فراری با چیزی به جز صدایی با موتور تنفس طبیعی نمیتونم تحمل کنم

  28. enzo

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    با اینکه عاشق تنفس طبیعیم ولی استفاده فراری از توربو رو خیلی هم سخت نمیگیرم ولی امیدوارم رو v12 های اسطوره ای هیچ وقت همچین حرکتی نزنن
    تصور اینکه یه روزی صدای غرش v12 تنفس طبیعی از مارانلو بیرون نیاد باورنکردنیه

  29. MjM

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (740 ديدگاه)

    کاهش حجم موتور و استفاده از توربو شارِژ دیگه اجتناب ناپذبره…و فراری هم با کالیفرنیای جدید این کارو کرد کاری که نه خودش دوست داره نه طرفداران فراری…ولی مسیر خودرو سازی دنیا تغییر کرده!

    1. امین

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      کاش مثل ّورش چندتا انجین برای انتخاب میذاشت.هم تنفس طبیعی هم توربو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا