فراری از نسخه بهبودیافته و بهروز شده ۴۵۸ ایتالیا با پیشرانه توربو و تغییرات ظاهری، پردهبرداری کرد. خودرویی که اینک با نام ۴۸۸ GTB شناخته میشود.
مهمترین تغییر در این خودرو، استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری توربو است که قادر است ۶۶۱ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ و ۷۶۰ نیوتنمتر گشتاور در دور موتور ۳۰۰۰ تولید نماید. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه با مدیریت گشتاور متغیر استفاده میشود. این کلاچ از پاسخگویی بسیار سریعی سود میبرد که ویژگیهای یک خودروی مسابقهای را به آن میبخشد. این ارقام برای شتابگیری صفر تا صد ۳.۰ ثانیهای، صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۳ ثانیهای و بیشینه سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، کاملا کافی به نظر میرسند. فراری اعلام کرده که ۴۸۸ GTB با وزن خالص ۱۳۷۰ کیلوگرم قادر است یک دور پیست فیورانو را در یک دقیقه و ۲۳ ثانیه طی کند. مصرف سوخت این خودرو نیز ۱۱.۴ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. فراری ۴۸۸ GTB از نظر آئرودینامیکی نیز نسبت به ۴۵۸ ایتالیا، بهیود یافته است. نیروی داونفورس یا چسبندگی به جاده در آن تا ۵۰ درصد بیشتر شده است. اسپویلر جلو به صورت دو تیغه طراحی شده است. اسپویلر عقب نیز به صورت فعال عمل میکند. قسمت زیرین خودرو نیز از یک طراحی پیچیده آئرودینامیکی برخوردار است. هواکشهای بزرگ طرفین نیز با تیغههایی به دو قسمت تقسیم شدهاند. در نتیجه راندمان حرارتی نیز با وجود دو رادیاتور در دو طرف و تقسیم حساب شده جریان هوا، بهیود یافته است. طراحی چراغهای عقب LED نیز بهبود یافتهاند. بعلاوه خروجیهای اگزوز، دیفیوزر و بسیاری از جزئیات ظاهری با ارتقا همراه بودهاند. در داخل کابین، نمایشگر جدید، دریچههای هوای زاویهدار و پنل ابزار، در مجموع همانند کاکپیت یک هواپیما طراحی شدهاند. ویژگیهای کلاسیک خودروهای فراری شامل فاصله تونل وسط و داشبورد، فرمان با دکمههای چند منظوره، سوئیچهای کنترل و صندلیهای اسپرت با وجود بهینهسازی، همچنان نمای اولیه خود را حفظ نمودهاند. فراری ۴۸۸ GTB قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. این دومین خودروی توربوی فراری است که با مشخصات مدرن و امروزی خود و زیبایی همیشگی، میتواند همچنان بهعنوان یک خودروی سوپراسپرت محبوب، قلب هواداران را تسخیر نماید.۱۰۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
ice
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به این میگن فیس لیفت،تغییر،عاشقشم،فقط فراری
ضد بی ام وه
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فقظ به درد پیست میخوره نه ماشین شخصی
احمدرضا ب ام و
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فقط میگم اسمت غلطه وه نه و
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فقط میگم متاسفم از این اسمی که برای خودت انتخاب کردی نه غلط املاییش.
خودرو سازی قابل ستایش برای تمامی نسل ها BMW
مسعود
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دختره بهم میگفت باباش بی ام دابلیو داره
بهش گفتم همینی که میگی رو بنویسش
نوشت بینوه!!!!
احتمالا ایشون هم از همون گروهه!
E 36
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دیکتت که صفره درکت از ماشین که دیگه هیچى…
فواد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳تجربه شخصیه؟
E 36
۱۴ بهمن ۱۳۹۳حرف نداره ، فقط باید لذت برد حتی از عکسش !
Mostafa&S
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فراری بهترین سوپراسپرت سازه مخصوصا 458 که بهترین خودروی تاریخه
انزو
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فقط میتونم بگم اووووووووووففففففففف
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳از نظر من که از 458 زیبا تره
از جلو که یکم از F12 ارث برده
شتاب و سرعت خوبی داره فقط مطمئنین اسمشو درست انتخاب کردن؟ :|
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳آره رضا جون، درسته داداش
GTB 488
grand Turismo Berlinetta
موتور تقریبا 4 لیتری هشت سیلندر تویین توربو
منطقی به نظر میرسه
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خب صادق جان 458 مگه 4800 سی سی و V8 نبود؟ شد 458
حالا این 3900 سی سی و V8 هست ……. پس باید قاعدتا بشه 398
یا مثلا 408
چون اینطوری (488 GTB) به نظر میاد حجمش 4800 سی سیه!!!
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳عذر خواهی میکنم:
458 ، 4500 سی سی
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳رضا جان 408 که نمیشد، چون پژو اجاره نمیداد
488 هم فک کنم یه اشاره به تویین توربو بودنش هم داره (این یکی رو مطمئن نیستم)
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فهمیدم رضا، جون تو نباشه جون خودم باید یه جایزه از فراری بگیرم
رضا جحم موتور 3904cc هستش و هشت سلیندر
حالا بیا 3904 رو تقسیم بر 8 کن ببین چی میشه
واقعا چرا من هنوز تو ایران موندم؟!؟!؟؟!؟!؟!؟ ;)
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خب صادق جان بحث اینه که این عدد 48 الان از کجا اومده؟
اینو نمیتونم حضم کنم…
Reza::nur Deutschland::nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳صادق استعدادت از پهنا تو حلق هرچی دانشمنده…
بیا ببرمت آلمان ببینم!!!
بنده مسئول استعداد یابی AMG در ایران هستم تا حالا رو نکرده بودم :-D
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳صادق هوشت تو حلقم :-D :-D :-D
یه چیزیهم گفنم اما نمیشه گفتش ;-)
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود به صادق و رضای عزیز
صادق معادللاتت عالی بود… :)
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود به همه ی بچه ها
راستش من یه چهره ی مردمی و محبوب هستم، چیکار کنم دیگه؟؟!!؟
(اَی، خودم چِندشم شد از این حرف!!!)
رحیم موسوی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خیلی ازش خوشم اومد ممنون فراری!
farzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خداییش عالی شده حرف هم خوشگل تر هم سریعتر
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳زیباتر از این دیگر معنایی ندارد
Maysam
۱۴ بهمن ۱۳۹۳طراحی بسیار زیبا شتاب عالی حداکثر سرعت خوب و ایرودینامیک مناسب از ferrari 488 GTB یه هایپرکار فوق العاده میسازه.
mojtaba..designer
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ممنون پدال..
بازم شاهکار فراری همین..
زیبایی در کنار مهندسی پیشرفته
amin
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خوشم اومد
این در حد ی فراریه
amin
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ترکیب لافراری و 458 و یکمم اسپشیال
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به نظر من سوپر اسپرت، فقط بوگاتی.
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2014/05/bugatti-veyron-2014-3.jpg
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2014/05/bugatti-veyron-2014-5.jpg
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2014/05/bugatti-veyron-2014-7.jpg
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2014/05/bugatti-veyron-2014-8.jpg
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2014/05/bugatti-veyron-2014-6.jpg
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2014/05/bugatti-veyron-2014-2.jpg
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2014/05/bugatti-veyron-2014-4.jpg
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2014/05/bugatti-veyron-2014-6.jpg
دوستان هم سوپر اسپرت موردعلاقشون رو بنویسند.
Just France.
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_01.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_02.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_05.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_06.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_08.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_07.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_0b.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_0f.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_0d.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Rembrandt_Bugatti_2014_photo_0c.jpg
——————————————
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_0e.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_0f.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_10.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_12.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Black_Bess_2014_photo_03.jpg
——————————————
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_02.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_06.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_0c.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_0d.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_10.jpg
http://photo.netcarshow.com/Bugatti-Veyron_Grand_Sport_Bernar_Venet_2012_photo_0b.jpg
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳http://s6.uplod.ir/i/00524/txjpyewmgnzz.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00524/5cixwvvko8jw.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00524/nlxt6xcltb27.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00524/3jdlpa9oig7m.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00524/lvqgjfy0bl0l.jpg
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳این دوتای آخر دهنم را تخته نمود!!!
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود. رضا جان این علامتا چین روی جلوپنجره بنزه؟؟؟
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳من معذرت میخوام این همه کامنت گذاشتم. رضا جان این ماشینه که رنگش اینقدر شفافه چیه؟؟؟؟؟؟
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳میباخ ♥♥
کیفیت رو توی رنگ و بدنه حس کنید
http://s6.uplod.ir/i/00524/nlxt6xcltb27.jpg
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درود حسین جان
این W210 هستش
این کار یه اقایی هست که عکاس ماهریه و اینطور عکسهایی زیاد میگیره
اگه بازم عکس گذاشت براتون میزارم
اون نماد ها هم فکر نکنم چیز های خاصی باشن…فقط اون پرنده به نظرم شبیه نشان کشور « پروس » هست!
pony car
۱۴ بهمن ۱۳۹۳راضیم ازش
پیکان جوانان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳طراحیش خوبه اما نه به خوبیه پیکان
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳واقعا میتونم خدا رو به خاطر وجود فراری شکر کنم
این ماشین واقعا چیزی کم نداره، بعد از 4-5 سال پیاپی تسخیر بهترین موتورای 4.5 لیتری حالا میخواد موتورای 3.5 لیتری رو به چالش بکشه که واقعا هم میکشه
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳واااااای صـــــــــــادق :) :)
عاشقشــــــــم…..
عالیه پسر عــــــــالی
خیلی خوشحال شدم باور کن :)
صادق
۱۵ بهمن ۱۳۹۳میخوامت احمد جون شدید
با نا امیدی پدال رو باز کردم، همچین که چشمم افتاد به این پست از خوشحالی نزدیک بود دق کنم، انصافا خیلی باهاش حال کردم
Ahmad..F12
۱۵ بهمن ۱۳۹۳فدایی داری
آره دقیقاً :)
تو که غریبه نیستی، روحم پر میزنه نام فراری میاد اصن
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۱۶ بهمن ۱۳۹۳درود بر صادق و احمد عزیز
احمد منم مثل تو هستم
الان چند ساله کل زندگیم تو اسم فراری خلاصه میشه خودشو ندارم از نزدیکم ندیدمش ولی عاشقشم
Ahmad..F12
۱۶ بهمن ۱۳۹۳قربونت
درود به تو که عشق ماشینی :)
دورد به تو که فراری پسندی ;)
hamid reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳شما حساب کن 458 خودش تو پیست عالی بود حالا این 50% دان فورس بیشتر داره ایرودینامیکشم بهتر شده حرفی باقی نمیذاره. متخصص تر از فراری هم تو این کار هس؟ نه :D
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود. اولش حرفی برای گفتن نداشتم اما حیفم اومد برای این پست نظر نذارم
فراری ای که استفاده نکردن از توربو تقریبا جزئی از سنتهاش شده بود و به تولید موتورهای تنفس طبیعی معروف بود هم شروع به استفاده از توربو کرده. 3.9 لیتر، 661 اسب بخار!!!! این فوق العادس، حتی با توربو هم فوق العادس، اونم با این مصرف. واقعا شاهکاره. اما به نظر من، اوج متن اونجایی بود که از آیرودینامیک پیشرفته و سیستم کلاچ اتومبیل صحبت شده بود. فراری حرف نداره
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود حسین جان
در تکمیل حرفات یه چیزی رو بگم که بازنگری توی یه ماشین بازنگری شده خیلی سخته
این ماشین از یه پلتفرم نسبتا مشترک با 458 سود میبره
نسل 458 تقریبا 2 بار بعد از 458 بازبینی شد و تغییراتی داشت، اینکه دوباره بعد از 458 اسپشیاله اومدن اینو تغییر دادن و باز هم به این نتایج فوق العاده خوب رسیدن خیلی حرفه و نشون از مهندسی فوق العاده ی این ماشین و این کارخونه داره
ارادت
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳حسین جان تنفس طبیعی ابهتی داره که هیچوقت توربو نداره
ولی این دلیل نمیشه کسی بگه توربو بده
کسی که میگه توربو بده خیلی از مرحله پرته
اختراع سیستم های پرخوران یک انقلاب در صنعت خودروسازی بود!!!
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درسته رضا
توربو اصلاً بد نیست، در واقع موتور تنفس طبیعی، برای برخی شرکت ها، به یک سنت تبدیل شده (مثل فراری و لامبو)
که اگه توربو قرار بدن روی موتورها بعضی ها فکر میکنن دیگه اون اصالت رو نداره در حالی که این اشتباهه.
البته فراموش نشه، لذت تنفس طبیعی های 12 سیلندر، صدای خارق العاده، و …. از مزیت های اون هستش
و مسلماً کشیدن قدرت زیاد از موتور تنفس طبیعی مثل F12 بسیـــــــار ارزشمنده….
ماسل کار
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود
به نظرم در عکس جلویی شبیه لامبو شده البته چراغاش شبیه شده با یکم دقت میشه فهمید
Just Muscle Cars
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یه نکته هم راجع به این جمله بگم: «قسمت زیرین خودرو نیز از یک طراحی پیچیده آئرودینامیکی برخوردار است.»
فراری معمولا از باله ی عقب در ماشیناش استفاده نمیکنه. اما برای جبرانش مسیرهای هوایی در کف ماشین تعبیه میکه که باعث میشن فشار هوا در زیر اتومبیل کاهش پیدا کنه و چسبندگی ماشین زیاد بشه. یعنی حاضره لقمه رو دور سرش بچرخونه و از راه های پیشرفته و پیچیده استفاده کنه اما باله ی عقب رو بکار نبره. اینم در نوع خودش جالبه
ارمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یعنی از این به بد برای معرفی کاشین باید از زیر ماشینم عکس بزارن بخدا ادم گریش میگیره :| :|
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نه دیگه داداش، از زیرش عکس نمیذارن که من و شما همه چیزو ببینیم. اما اگه بذارن هم نمفهمیم، چون به قول معروف یه فوت کوزه گری لازمه که ما نداریمش ;-)
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درسته حسین جان
پورشه 918 هم همینطوره
F12 هم همینطوره
چند خودروی دیگه هم هستن که در زیر خودرو باله هایی برای مهار خودرو وجود دارن که در سرعت های بالا، ترمز ها و سر پیچ ها واکنش نشون میدن
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود. منظور من باله های متحرک زیر خودرو نبود احمد جان. مسیرهایی برای عبور هوا در کف فراری ها تعبیه میشه که با طولانی کردن مسیر عبور هوا، فشارش رو کاهش میدن و نیاز ماشین به بالچه عقب رو برطرف میکنه و در مدلهای قدیمی تر هم وجود داشته
Ahmad..F12
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آهان متوجه منظورت نشدم اول
درسته کاملاً
enzo
۱۵ بهمن ۱۳۹۳یه دلیل مهمش اینه که بال عقب همراه با دانفورس ضریب درگ رو هم افزایش میده ولی هوای کم فشار و سریع کف ماشین که به دیفیوزرا میرسه دانفورس بهینه داره یعنی بدون افزایش درگ هست
فراری معمولا اعتقاد داره نیروی دانفورسی که از این طریق به دست میاد برای یه مدل شهری کفایت میکنه و الان سالهاست که تو مدلای شهری از بال عقب استفاده نمیکنه ضمنا درکنار این از سیستم active aero هم تو مدلای جدیدش استفاده میکنه که اوج کارش رو تو لافراری داریم می بینیم
Mclaren
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دمت گرم فراری رخ خوشگل و خشن و قدرتمند ♥
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یه سری از ویژگی های این ماشین که شاید توی متن خوب بهشون اشاره نشده:
این ماشین چیزی نزدیک به 300-350 کیلو دانفورس ایجاد میکنه (در سرعت 200-250) که نشون از هندلیگ و چسبندگی فوق العاده ی این ماشین داره، 458 توی لذت رانندگی یه اسطوره بود برای تست کننده ها، الان خودتو ببینید دیگه این چی میشه
همینطور این ماشین از یه دیفرانسیل الکتریکی بهره میبره که هم در بازده قدرتی تاثیر زیادی داره و هم شتابگیری (مطمئن باشید شتاب این ماشین زیر 3 هستش و فقط به خاطر زنده نگه داشتن رکورد های لافراری فعلا فراری از همچین ارقامی استفاده میکنه (مث F12 که خیلی از تست کننده ها 2.9 رو نیز برای اون ثبت کردن ولی خود فراری 3 اعلام کرد) )
مصرف این ماشین حدود 2 – 2.5 لیتر نسبت به 458 استوک بهبود داشته
این ماشین خیلی شهری تر از 458 هستش (برای استفاده های روزمره مناسب تره)
هم به دلیل مصرف کمتر و از اون مهمتر قدرت در دسترس تر هستش، چون 458 در دور 6000 و 9000 گشتاور و قدرت به دست میومد که برای این ماشین هر کدوم 3000 تا کمتر شده که دلیلش مشخصه چرا. (البته 80 درصد گشتاور 458 در دور 3 و خورده ای به دست میومد)
شرمنده اگه طولانی شد.
ارادت
Ferrari fan
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خیلی ناراحت کنندس که رکورد 0-100 لافراری توسط خود فراری شکسته بشه:(
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود. اطلاعات بسیار مفیدی بود. یکی از هنرهای فراری اینه که سوپر اسپرتهای فوق العادش برای استفاده ی شهری هم مناسب هستن.
اما اگه گفتی چرا قدرت و گشتاور این ماشین در دور پایینتری بدست میاد؟؟؟
(من موتور دوربالا رو بیشتر دوس دارم، چون هم لذت بالاتری داره گاز دادنشون و هم «از یه نظر» تکنولوژی بالاتری دارن)
godfather
۱۵ بهمن ۱۳۹۳عذر خواهی میکنم این دیسی که زیر این مطلب خورده چیه
از اینکه پراید این قابلیت هارو نداره ناراحت شدین
صادق
۱۵ بهمن ۱۳۹۳داش godfather بیخیال، این چیزا همیشه تو این سایت بوده، کاریش نمیشه کرد
مهم اصل موضوعه که امیدوارم بچه ها استفاده کرده باشن
ارادت داداش
سجاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بچه ها دقت کردین چقدر داشبورد و کابین ساده ای داره ؟؟
البته شاید عمداً این کار رو کرده ولی برای من یکم جالب و تعجب آور بود ..
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بله داش سجاد
کابینش نسبتا ساده اس و جملتو به این شکل تغییرش میدم، “قطعا عمدا این کار رو کرده” حالا چرا؟
خب خیلی بچگانس اگه بگیم فراری نمیتونه کابین مجلل بزنه (در صورتی که تونسته و زده)
فراری بر پایه ی فرمول یک ماشین تولید میکنه، همونجور که میدونید فراری از توربو استفاده نمیکرد ولی چی شد که یه دفعه استفاده کرد؟ یکی از دلایلش اینکه توی فرمول توربو آزاد شد (البته دلایل دیگه هم بودن ولی این یکی از مهمتریناش بود)
برای همین یه ماشین اسپرت بر پایه ی فرمول یک از کابین به نسبت خشک تری بهره میبره برای انتقال حس اسپرت بودن مث کاری که مک لارن هم انجام میده
در کل یه جورایی سنتش محسوب میشه و خیلیا هم میپسندن
ارادت
Mclaren
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خیلی خوب شد که فراری هم از توربو استفاده کرد و از جمله ای که بکار میبرن که فقط فقط تنفس طبیعی متنفرم هر خودروسازی مجازه هرطور که میپسنده و صلاح میدونه خودرو تولید کنه و فراری بنظرم خیلی خوب و به جا و قدرتمندانه این کارو کرد تبریک به طرفداران فراری از جمله آقا صادق و خودم.
صادق
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ارادت مکلارن جان
من هم تبریک میگم، حرفاتم در مورد توربو واقعا قبول دارم، ما هر چقدر هم که به یه برند علاقه داشته باشیم و هر چقدر هم سواد داشته باشیم بازم نمیتونیم خوب و بد رو برای یه شرکت تعیین کنیم، اگه فراری بعد این همه سال به توربو روی آورد حتما یه دلیل محکم و درست پشتش داره، اگه مثلا لامبو فعلا توربو نزده اونم حتما دلیل درستی داره و نمیشه ایراد گرفت به قول معروف که میگن: “صلاح مملکت خویش خسروان دانند”
ارادت داداش
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فراری توربو بشه فاتحه بقیه خوندست
من
۱۴ بهمن ۱۳۹۳0 تا 200: 8 ثانیه!!!
فکر کنم 0 تا 20 ماشینای ما باید با 0 تا 300 اونا مقایسه بشه!
سعید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳چه رقابتی بشه بین این ماشین و مکلارن650S و Huracan
Tesla ,Silicon Valley,
۱۴ بهمن ۱۳۹۳من از الان تو فکر اینم که اوراکان بیچاره چه طور میخواد با این غول رقابت کنه؟!
فراری داره خیلی تند میره…660 اسب خیلی بیشتر از 610 اوراکانه
لانتا
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اورکان یه موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی داره که 601 اسب بخار تولید میکنه که بهترین بازدهم داره و عملکرد بسیار مناسبیم داره حتی خیلی بهتر از فراری 458 ایتالیا … ولی این 488 یه موتور توین توریو داره پس اصلا در کلاس اوراکان قرار نمیگیره من مطمعنم قیمت 488 خیلی بیشتر از اورکان میشه.
سعید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درسته اوراکان قدرتش کمتره ولی شاید شتابش بهتر باشه،سایت لامبورگینی شتابشو زده 3.2،یه کلیپ مقایسه اوراکان با آونتادور من دارم که شتابش شد 3 ثانیه،یه کلیپ دیگه هم همین سایت پدال گذاشت که شتابش شد 2.6 ، سایت caranddriver هم شتاب 0تا60مایل رو زده 2.5که 0تا صدش فکرکنم میشه 2.6 یا 2.7
http://www.pedal.ir/لامبورگینی/لامبورگینی-اوراکان-رکورد-شتاب/
http://www.caranddriver.com/lamborghini/huracan
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود .
صادق جان قدرت موتورش درسته ؟؟؟
من از یکی شنیدم 570 اسب بخاره .
Tesla ,Silicon Valley,
۱۴ بهمن ۱۳۹۳میلادجان امکان نداره مدل جدید تر از مدل قبلی ضعیف تر باشه.البته این نظر شخصیمه
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود. با اجازه آقا صادق. میلاد جان قدرت موتور فراری 458 در سالل 2011 برابر 570ps یا 562 اسب بخار بود. اما الان 661 هستش.
صادق اگه اشتباه میگم درست کردنش با تو داداش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود .
ممنون از تسلا و حسین عزیز . منم شک داشتم . خدا کنه اف 12 به روز رسانی بشه .
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳میلاد F12 هم به روز رسانیش نزدیکه
F12 XX یا F12 نامگذاری خواهد شد
به شدت منتظرم
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود میلاد عزیز
بله داداش درسته، من توی منابع مختلف دیدم
البته ممنون از دوستان هم که اشاره کردن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود .
اخ اینو یادم رفت بگم که این نسبت به 458 خیلی طراحیش بهتره . هیچ وقت نتونستم
با 458 کنار بیام از نظر طراحی . این خیلی بهتره اما F12 واقعا یک چیزه دیگه
است . مخصوصا نمای عقب .
در هر حال به همه ی طرفدار ها و عاشقان این برند تبریک میگم .
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳♥♥ میلااااااااااد….. :) ♥♥
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳میلاد چرا حرف مورد دار میزنی داداش؟؟!؟؟
چه دلیلی داره که از نمای عقب F12 خوشت بیاد
این تسبیح من کو؟!؟!؟!؟!؟!؟ ;)
نوید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳داداش شما هم که کجاها نمیری
صادق
۱۵ بهمن ۱۳۹۳نوید جون، راستش این یه بحثی بود که قبلا با میلاد داشتیم، وگرنه اینقدا هم منحرف نیستم ;)
امین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳از نظر طراحی بیرونی و داخلی واقعا شاهکاره،از لحاظ مهندسی آیرودینامیکم که به فراری نمیشه ایراد گرفت اما موتورش کاش همون تنفس طبیعی که تو اسپشیالی استفاده کرده بود تو همینم استفاده میشد.یکی از مشخصه های اصلی فراری به صدای انجین و اگزوزشه که با پایین آوردن حجمش دیگه نمیتونه اون صدای عالی رو تولید کنه.صداش میشه شبیه مک لارن
h112
۱۴ بهمن ۱۳۹۳از هر نظر عالی….فقط موتورش رو 4 لیتری میکردن بهتر بود….
زنده باد فراری….
bardia
۱۴ بهمن ۱۳۹۳واقعا خوشحال شدم خبرشو شنیدم خیلی خیلی
ولی بنظر من رکوردهای لافراری با این ماشین شکسته نخواهد شد مطمئن باشید دوستان
لافراری قدرت به وزنش خیلی با این فاصله داره
godfather
۱۵ بهمن ۱۳۹۳چه جیگریه:D
فقط یه مشگل کوچیک باهاش دارم که فراری با چیزی به جز صدایی با موتور تنفس طبیعی نمیتونم تحمل کنم
enzo
۱۵ بهمن ۱۳۹۳با اینکه عاشق تنفس طبیعیم ولی استفاده فراری از توربو رو خیلی هم سخت نمیگیرم ولی امیدوارم رو v12 های اسطوره ای هیچ وقت همچین حرکتی نزنن
تصور اینکه یه روزی صدای غرش v12 تنفس طبیعی از مارانلو بیرون نیاد باورنکردنیه
MjM
۱۵ بهمن ۱۳۹۳کاهش حجم موتور و استفاده از توربو شارِژ دیگه اجتناب ناپذبره…و فراری هم با کالیفرنیای جدید این کارو کرد کاری که نه خودش دوست داره نه طرفداران فراری…ولی مسیر خودرو سازی دنیا تغییر کرده!
امین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳کاش مثل ّورش چندتا انجین برای انتخاب میذاشت.هم تنفس طبیعی هم توربو