فراری

اسب جدید فراری با نفس‌های توربو: 488 GTB

فراری از نسخه بهبود‌یافته و به‌روز شده ۴۵۸ ایتالیا با پیشرانه توربو و تغییرات ظاهری، پرده‌برداری کرد. خودرویی که اینک با نام ۴۸۸ GTB شناخته می‌شود.

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
مهمترین تغییر در این خودرو، استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری توربو است که قادر است ۶۶۱ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ و ۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۳۰۰۰ تولید نماید. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه با مدیریت گشتاور متغیر استفاده می‌شود. این کلاچ از پاسخگویی بسیار سریعی سود می‌برد که ویژگی‌های یک خودروی مسابقه‌ای را به آن می‌بخشد.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
این ارقام برای شتاب‌گیری صفر تا صد ۳.۰ ثانیه‌ای، صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۳ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، کاملا کافی به نظر می‌رسند. فراری اعلام کرده که ۴۸۸ GTB با وزن خالص ۱۳۷۰ کیلوگرم قادر است یک دور پیست فیورانو را در یک دقیقه و ۲۳ ثانیه طی کند. مصرف سوخت این خودرو نیز ۱۱.۴ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
فراری ۴۸۸ GTB از نظر آئرودینامیکی نیز نسبت به ۴۵۸ ایتالیا، بهیود یافته است. نیروی داون‌فورس یا چسبندگی به جاده در آن تا ۵۰ درصد بیشتر شده است. اسپویلر جلو به صورت دو تیغه طراحی شده است. اسپویلر عقب نیز به صورت فعال عمل می‌کند. قسمت زیرین خودرو نیز از یک طراحی پیچیده آئرودینامیکی برخوردار است. هواکشهای بزرگ طرفین نیز با تیغه‌هایی به دو قسمت تقسیم شده‌اند. در نتیجه راندمان حرارتی نیز با وجود دو رادیاتور در دو طرف و تقسیم حساب شده جریان هوا، بهیود یافته است.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
طراحی چراغهای عقب LED نیز بهبود یافته‌اند. بعلاوه خروجی‌های اگزوز، دیفیوزر و بسیاری از جزئیات ظاهری با ارتقا همراه بوده‌اند.
Ferrari 488 GTB Interior
Ferrari 488 GTB Interior
Ferrari 488 GTB Interior
Ferrari 488 GTB Interior
در داخل کابین، نمایشگر جدید، دریچه‌های هوای زاویه‌دار و پنل ابزار، در مجموع همانند کاکپیت یک هواپیما طراحی شده‌اند. ویژگی‌های کلاسیک خودروهای فراری شامل فاصله تونل وسط و داشبورد، فرمان با دکمه‌های چند منظوره، سوئیچ‌های کنترل و صندلی‌های اسپرت با وجود بهینه‌سازی، همچنان نمای اولیه خود را حفظ نموده‌اند.
Ferrari 488 GTB Engine
Ferrari 488 GTB Engine
فراری ۴۸۸ GTB قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. این دومین خودروی توربوی فراری است که با مشخصات مدرن و امروزی خود و زیبایی همیشگی، می‌تواند همچنان به‌عنوان یک خودروی سوپراسپرت محبوب، قلب هواداران را تسخیر نماید.
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. bardia

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    من که بنظرم فراری یه فکری به حال صدای اگزوزش میکنه
    مکلارن پی وان صدای اگزوزش وحشتناکه،حالا این که فراریه و خدای صدای اگزوزها مطمینا از قبلش به اینجاش فکر کردن

    ولی خداییش از شر یکسری ادمای بی اطلاعات که میومدن میگفتن جی تی ار با3.8 550 اسب ازش میگیرن راحت شدیم
    از این به بعد دیگه بقیه ی 3.8 لیتری ها همه ضعیف دیده میشن در برابر موتورهای فراری

    و اینکه این با این وزن و قدرت و گشتاورش توی دور به صورت حتمی آوانتادور رو میگیره ولی شاید از صفر نتونه بخاطر چهارچرخ لامبو،ولی دیگه توی دور حریف نداره انصافا

    1. حسين

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اخه اصن کلاس این با اونتادور یکی نیس برادره من
      این ماشین حریف هوراکان و 650s میتونه باشه احتمالا
      حالا من اطلاعاتم کمه شاید دوستان بیشتر بدونن

      1. bardia

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        دوست عزیز شاید کلاسشون به هم نخوره

        ولی مقایسه ی شتاب رولینگ این فراری با هوراکان خیلی مشخصه
        اوانتادور قدرتش یکم بیشتره و وزنشم بیشتره از این واسه همین رقابت جالبی میشه
        البته گشتاور فراری بیشتره که همین باعث میشه از این به بعد تو اکثر رقابتا بتونه خودی نشون بده
        مکلارن 650 هم که هم قدرتش کمتره هم سنگین تره پس زیاد جذابیت خاصی نخواد داشت

        راستی اون 1 دقیقه و 23 ثانیه پیست فراری فقط یک تخمینه
        باید بگم f12 دقیقا همین زمان رو ثبت کرده،به احتمال زیاد این ماشین در پیست بازم بخاطر گشتاورش از برادر قلدرش پیشی میگیره

        1. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          به نظر من همون 458 اسپشیال از پس هوراکان و 650s بر میومد حالا این هیولا چه کند

  2. صادق

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    حسین جون داداش، شرمندم خداییش، توی صفحه ی قبل زیر کامنت من این جمله رو نوشتی که حواسم نبود جواب ندادم، این جملت بود:

    “اما اگه گفتی چرا قدرت و گشتاور این ماشین در دور پایینتری بدست میاد؟؟؟”

    داداش، دلیل اصلیش به خاطر وجود توربو هستش که گاز خور ماشین پایین میاد، درواقع هوای بیشتری وارد محفظه احتراق میشه و انفجار بهتری صورت میگیره (در واقع سوخت کامل تر میسوزه) و قدرت بیشتر در دور پایین تر به دست میاد

    ارادت

    1. bardia

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (181 ديدگاه)

      صادق جان من همیشه پست های شمارو میخونم و دوستون دارم :)
      درباره ی گشتاور بیشترش حرف شما درسته و بخاطر توربو گشتاور توی دور های پایین تر و بیشتر تولید میشه

      فقط سوال من اینجاست که این مدیریت بوست که فراری تنظیم میکنه براش باعث میشه گشتاور توی دنده های سنگین تر کمتر بشه،و طبق تجربه ی من از دوستان توی درگ قدرت ماشینم در نتیجش توی دنده ی سنگین پایین تر باید بیاد،مگر اینکه ای سی یو اجازه بده به موتور که دور موتور بالاتر بره
      الان حداقل و حداکثر گشتاور رو جایی اعلام نمیکنن؟

      1. صادق

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        درود بردیا جان، داداش شما که من رو شرمنده کردی رفت، خیلی ارادت دارم و خیلی هم خوشحالم اگه فرد با اطلاعی مث شما از کامنتای من استفاده کنه

        راستش بردیا جان اولش بگم که من درست کامنتت رو متوجه نشدم، شرمندم، تا جایی که فهمیدم رو عرض میکنم (اگه درست فهمیده باشم) و اگه بی ربط یا اشتباه بود لطف میکنی بهم بگی تا اگه میتونستم در خدمتت باشم

        راستش مدیریت بوست موجب افزایش گشتاور میشه حالا چه جوری؟
        وقتی که هوای ورودی خیلی فشارش زیاد باشه مقادری از هوا به خاطر کاهش فشار و جلوگیری از صدمه دیدن موتور از طریق یه دریچه (wastegate) مستقیم به اگزوز هدایت میشه که اینطور که من اطلاع دارم برای جبران این کمبود فشار باید دور موتور رو بالا برد تا قدرت در دسترس باشه
        که کنترل این دریچه هم( wastegate) یا به صورت دستی یا به قول خودت از طریق ECU انجام میشه

        در مورد سوالت من درست ربطش رو به دنده ی سنگین متوجه نشدم که چرا گشتاور کمتری در دنده سنگین به دست میاد (در صورتی که گشتاور با دور موتور افزایش پیدا میکنه که اتفاقا باید در دنده های سنگین تر به دست بیاد)

        سوال آخری هم اگر دور موتوری که گشتاور به دست میاد رو میگی، باید بگم که چرا داداش اعلام میشه،

        خود گشتاور که حداکثرش اعلام میشه حداقلش هم بسته به دور موتور تا صفر میتونه کاهش پیدا کنه

        ارادت داداش

        1. bardia

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (181 ديدگاه)

          قربونت صادق جان

          توی ماشین توربو همونطور که میدونی با بالا بردن بوست توربو شما گشتاور بیشتری دریافت میکنین که نتیجش قدرت بیشتر میشه
          حالا کاری که فراری روی کالیفرنیا توربو کرده بود چی بود؟
          اینا اومدن با بوست منیجمنت گشتاور رو توی دنده های سنگین کمتر کردن و گفتن حداکثر گشتاور در دنده ی 7 هست که مقدارش این عدده,این کارو کردن که به گفنه ی خودشون شتاب ماشین خطی باشه
          یعنی هر دنده تنظیمات بوست کنترلرش با بقیه ی دنده ها فرق داره و دنده های سبک تر گشتاور بیشتری دارند
          ولی فراری توی کالیفرنیا اصلا اعلام نکرده بود که حداکثر قدرتشم توی دنده ی اخره,فقط گفتن حداکثر گشتاور واسه دنده ی اخره

          این بوست منیجمنت رو من قبلا یکی از دوستانم که روی یک ماشین خاصی کار میکنن واسه درگ بهش برخورده بودن
          بخاطر گشتاور زیاد و مشکل لانچ کردن ماشین مجبور شده بودن بوست دنده یک و دو رو کمتر کنن تا ماشین بتونه شروع خوبی داشته باشه
          اونجا قضیه کاملا مشخص بود
          ولی اینجا قضیه برام جای سوال داره

          ایشالا میشینم مطالعه میکنم دربارش و وقتی به نتیجه رسیدم ابهامم رو توضیح میدم برات صادق جان

          ارادت زیاد

        2. صادق

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          درود داداش

          اگه درست متوجه شده باشم، به این خاطر حداکثر گشتاور رو توی دنده های آخر میذارن که چون اگه گشتاور زیاد باشه و همش در دنده ی اول در دسترس باشه ماشین هنگام شروع دچار هرزگردی میشه و نمیتونه شروع خوبی داشته باشه که احتمالا به این خاطره که در دنده های سنگین تر گشتاور رو کاهش میدن

          ولی خب بگم در این مورد اطلاعاتم دقیق نیست و خوشحال میشم بعدا بیشتر دراین باره باهم صحبت داشته باشیم، چیزای خوبی میشه یاد گرفت. فقط یه سوال دارم: آیا در دنده های سنگین (که میگی گشتاور کمتره) کم کردن گشتاور از طریق کاهش دور موتور مجاز انجام میشه؟ یا راه دیگه ای داره؟ راهش چیه؟

          ممنون

          ارادت داداش

        3. bardia

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (181 ديدگاه)

          درسته صادق جان توی قدرت های زیاد به خاطر هرزگردی اینکارو میکنن مثل همین ماشینایی که واسه درگ اماده میشن که گفتم
          و البته باعث میشه شما وارد دنده ی بعدی میشی کاهش شتاب زیاد نباشه و شتاب تقریبا نمودارش خطی باشه

          روششون از طریق کم کردن دور موتور گشتاور نیست
          همون بوست منیجمنته که گفتیم
          شما وقتی یه ماشین توربو دارید توربوی ماشین یک محدوده ی مجازی از بوست داره برای مثال میگن این توربو تا بوست 28 psi محدوده ی مجازشه
          حالا شما به کمک ecu میای دستور میدی که دستوراتو طوری ارسال کنه که بوست بره روی 20 و موتورو با همین تنظیم میکنید
          حالا اینجا کاری که فراری میکنه برای مثال دنده یک 20 دنده دو 21 تا دنده هفت بر فرض 26 psi بوست به موتور میده،همین کار گشتاورو توی دنده های مختلف متغیر میکنه

          البته عدد هارو واسه ی مثال از خودم در اوردم

        4. صادق

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          ممنون باربد جان الان دیگه کامل متوجه شدم

          ارادت داداش

  3. hero

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    طراحی عقبش واقعا بی نقصه

  4. مانی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    من لامبو رو بیشتر از فراری دوست دارم اصلا با فراری حال نمیکنم
    اما باید بگم ای بابا این که هوراکانو میکشه:(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا