واضح است که پورتوفینو بهترین محصول فراری نیست. این محصول جدید مارانلو به صف بزرگانی همچون 488GTB و ۸۱۲ سوپرفست پیوسته است. پورتوفینو بهترین گزینه برای کسانی است که سرعت و برازندگی را توأمان میخواهند.
پورتوفینو جایگزین فراری کالیفرنیا شد. کالیفرنیا پرفروشترین محصول تاریخ فراری تاکنون است که توانست طیف جدیدی از مشتریان را به سمت فراری روانه کند؛ حدود ۷۰ درصد از خریداران فراری کالیفرنیا، برای اولین مرتبه بود که یک خودروی فراری را خریداری مینمودند. به گفته مسئولان شرکت فراری، یکی از لحظات ناب در تجارت، زمانی است که به اهداف فروش دست پیدا میکنیم. طرفداران پروپاقرص فراری شاید از عملکرد نسبتا ضعیف آن در جاده و ظاهر متفاوت کالیفرنیا اندکی ناراضی باشند اما مشتریان جدید از شتابگیری سریع، صدای غرش مانند اگزوز، سقف جمع شونده و قیمت مناسب آن احساس رضایت میکردند. همچنین ۸۵ درصد مالکان کالیفرنیا از خودروی خود در مصارف روزانه استفاده میکنند که حدود ۱.۵ برابر بیشتر از صاحبان دیگر محصولات اسپرت فراری است. در ۳۰ درصد مواقع نیز از صندلیهای ردیف عقب آن استفاده میشود.
پورتوفینو ۲۰۱۹ ضمن بهرهگیری از ساختار مشترک با کالیفرنیا، سعی در تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف کالیفرنیا دارد.
پورتوفینو سریعتر، سبکتر و پرشتاب تر شده اما نکته مهمتر برای مشتریان، افزایش دامنه حرکتی به ۷۴۰ کیلومتر با یک باک سوخت، گشایش فضای پای سرنشینان عقب به میزان ۲ اینچ و سقف جمع شونده در سرعت های زیر ۴۰ کیلومتربرساعت است.
این خودرو نسبت به نسل قبلی به اندازه ۰.۶ اینچ طویل تر، ۱.۲ اینچ عریضتر و ۰.۱ اینچ، کم ارتفاعتر شده است. فاصله بین محورهای جلو و عقب در هر دو مدل پورتوفینو و کالیفرنیا یکسان و برابر با ۲۶۷ سانتیمتر است. بالا و پایین آمدن سقف، سطوح محکم، خطوط شخصیتی مجعد و جزییات ساده از جمله مواردی هستند که ظاهری عضلانی و فاخر به پورتوفینو بخشیدهاند.
داخل کابین عمدتا از GTC4Lusso به عاریت گرفته شده و صفحه نمایشگر ۱۰.۳ اینچی به همراه نمایشگر کوچک سمت سرنشین، به نمایش اطلاعات مختلف مشغول هستند. ترکیب چرم و آلومینیوم و فیبر کربن ظاهری شیک و البته مدرن به کابین بخشیده است.
با وجود ادعای سازنده در خصوص افزایش فضای پای ردیف عقب، این قسمت تنها برای کودکان مناسب است.
پیشرانه ۳.۹ لیتری تویین توربو کالیفرنیا ارتقا داده شده و هم اکنون از توانائی تولید ۵۹۱ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۷۶۰نیوتنمتر در بازه ۳۰۰۰ تا 5250rpm برخوردار شده است. این ارقام به اندازه ۳۸ اسب بخار و ۴ نیوتنمتر نسبت به قبل افزایش یافته است.
طبق ادعای فراری، اعمال تغییراتی همچون ارتقای توان پیشرانه، استفاده از منیفولد دود یکپارچه با هوزینگ توربو و شاتون پیستونهای جدید با قابلیت تحمل ۱۰ درصد فشار بیشتر، باعث شده تا پورتوفینو ۵ درصد سریعتر از کالیفرنیا باشد.
وزن کمتر و توان بیشتر پیشرانه به معنای افزایش چابکی بوده که باعث شده تا این خودروی ۲۱۰,۷۳۸ دلاری به سرعتهای بالاتر از ۳۲۰ کیلومتربرساعت نیز دست یابد. با توجه به رکورد ۳.۵ ثانیه فراری کالیفرنیا در رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت از حالت سکون، انتظار میرود شتاب پورتوفینو کمتر از این مقدار باشد. این رکورد پورتوفینو را سریعتر از خودروهایی همچون مرسدس AMG SL65 و آستون مارتین DB11 وی۸ نموده است.
در این حالت، جعبهدنده به طرز ماهرانهای گشتاور نسبتا زیاد پیشرانه را به خدمت گرفته و به منظور کاهش مصرف سوخت و صدای پیشرانه، سریعا به سراغ دندههای بالاتر میرود. این خودرو مسیرهای روستایی را با دنده هفت و دور موتور 1500rpm پشت سر میگذارد.
با چرخاندن سوییچ روی غربیلک فرمان و انتخاب حالت اسپرت، پورتوفینو خودش را جمع و جور نموده و دقت پاسخگوییاش به مراتب افزایش مییابد. حتی با وجود سفت شدن تعلیق در حالت اسپرت و استفاده از تایرهای عملکرد بالا، سواری پورتوفینو همچنان از نرمی نسبتا کافی برخوردار است. استحکام و صلبیت بدنه در حد مطلوبی قرار داشته و آثاری از صدا و لرزشهای غیر عادی مشاهده نمیشود. البته گاهی اوقات ارتعاشات خفیفی در غربیلک فرمان و کف خودرو قابل درک خواهد بود. واکنش پورتوفینو به ترمز شدید در پیش از ورود با سرعت بالا به پیچ، کاملا دقیق است و در خروج از پیچ نیز خوب عمل میکند.
عملکرد مجموعه فرمان سبک و دقیق بوده اما با وجود چسبندگی بالای این خودرو نسبت به جاده، حس دقیقی از تماس لاستیکهای جلو با آسفالت، به راننده منتقل نمیشود. دیفرانسیل الکترونیکی به کمک سامانه توزیع بهینه گشتاور و فرمان فرزتر، منجر به ورود مطمئنتر و چابکتر به پیچ و خروج با کشش مناسبتر از آن شده است.
منبع: motortrend
Ferrari
۳ اسفند ۱۳۹۶فوق العاده زیبا ست
لامبورگینی
۳ اسفند ۱۳۹۶بسیار زیبا
حامد
۳ اسفند ۱۳۹۶حضرت عشق
Khosrow
۳ اسفند ۱۳۹۶داخلش عشقه —- بیرونش انتخاب / نه کالیفرنیا نه این و نه 812 — طراحی ناب فراری رو ندارن / فراری یعنی 430 — 360 — انزو — مارانللو ..
مهران
۳ اسفند ۱۳۹۶این ماشین بی نظیره از نگاه کردن بهش سیر نمیشم
hosseinbimmer
۳ اسفند ۱۳۹۶همه چیش عالیه فقط چراغ جلوش یه جوریه
Ali keyhani
۳ اسفند ۱۳۹۶هیچ نقصی جز مقدار فضای کافی پا روی صندلی های عقب نتونستم ازش بگیرم،فوق العادست با توجه به قیمت 210 هزار دلاری،ولی چیشد پس فراری 488 پیستا هنوز چیزی در موردش ننوشتین.
نویدی
۳ اسفند ۱۳۹۶هر وقت فراری میبینم یاد فیلم مرد عنکبوتی ۳ میفتم…اون عنکبوت مشکیه که روح شیطانی داشت!
Ehsangt3
۳ اسفند ۱۳۹۶باسلام وباتشکر از آقای باباپور
فراری پورتوفینو میراث دار فراریه کاپوت کشیده موتور جلو سقف بازشو جز قدیمی ترین مدلای فرارین البته کالیفرنیا های اصیل v12 بودن این ماشین برای افراد متمول امثال کارخانه داران و سلبریتی ها طراحی شده مثل کالیفرنیا قدیمی مشکی رنگ آقای جیمز کابرن که بعد ها کریس ایوانز تو یه حراجی خرید ولی امثال 488 و لافراری میراث دار موتور اسپرت فراری هستن
ایمان
۳ اسفند ۱۳۹۶فراری پورتوفینو ماشین چند منظوره و کاربردی هست
شیک ، مدرن ، عضلانی ، پر شتاب ، پر سرعت و پر قدرت
فراری هرچی بسازه قشنگ و دوست داشتنی هست ??
Archi KHAN
۳ اسفند ۱۳۹۶کالیفرنیا T عشقِ همیشگی من خواهد بود …
ایلیا
۴ اسفند ۱۳۹۶همیشه اینو میگی
وفاداریت قابل تحسینه
سفیدش رو
Archi KHAN
۵ اسفند ۱۳۹۶مخلصتم رفیق …
MoNsTeR
۳ اسفند ۱۳۹۶بهتر از این نمیشد کالیفرنیا رو آپدیت کرد.
.
.
مگه میشه عاشق فراری نبود❤️❤️
رضا
۳ اسفند ۱۳۹۶همه جاش خوبه ولی چرا پشت ماشین، قسمتی که اگزوزهارو هم شامل میشه خیلی اومده بیرون؟!!
:::فرشاد:::
۳ اسفند ۱۳۹۶فعلا که من عاشق ۴۸۸ پیستا شدم ? به معنای واقعی کلمه فوقالعاده است ❤
Amirferrari
۳ اسفند ۱۳۹۶فکر کن بشه عاشق پیستا نبود،شاهکار۷۲۰ اسب بخاری فراری با شتاب ۲.۸ ثانیه قراره خیلی از سوپرکارا رو شرمنده کنه،چه نمایشگاه ژنوی بشه امثال با این سوپرایز فراری
ایمان
۳ اسفند ۱۳۹۶این خودرو از همه نظر بهتر از کالیفرنیاست
matin
۳ اسفند ۱۳۹۶جلوش شکل پژوعه
Mohamad
۳ اسفند ۱۳۹۶تحت تاثیر زیبائیش قرار گرفتیم
Divergence
۴ اسفند ۱۳۹۶من هیچ وقت نتونستم با فراری ارتباط برقرار کنم ، غیر از مدل های کلاسیک ، فقط چهار مدل واقعا منو تحت تاثیر قرار داد . Ferrari La Ferrari و Ferrari 612 و Ferrari 575 Maranello و Ferrari Enzo . غیر از اینا و فراری های قبل از 2000 ، اصلا از بقیه اش خوشم نمیاد
مهدی
۴ اسفند ۱۳۹۶البته منم به عنوان طرفدار پر و پا قرص فراری گاهی با بعضی محصولاتش ارتباط برقرار نمیکنم ولی این واسم جالبه که شما از فراری ۶۱۲ اسکاگلیتی خوشتون اومد اما فراری دوست ها این مدل رو زشت ترین فراری تاریخ و آبروبر کل ابهت فراری میدونن که حق هم دارن :)
امیرحسین
۶ اسفند ۱۳۹۶به نظرم چراغهای جلوش برای ماشینی که مدل 2019 هست قدیمیه
نیما
۸ فروردین ۱۳۹۷از این چراغای جلوش اصلا خوشم نمیاد
amir
۱۴ دی ۱۳۹۷من همچنان عاشق انزو هستم. این مدل که با رونتون همیشه کلکل داشت. ماشین نیست که موشکه. بعد اون از هیچکدوم از مدلای فراری و لامبو خوشم نمیاد. و در اخر بگم سلطان فراموش نشدنی و ماندگار جاده ها مکلارن اف1 وفراری انزو.
Amir Ferrari
۳ شهریور ۱۴۰۰عالیه مخصوصا طراحیش
Amir Ferrari
۳ شهریور ۱۴۰۰🥰🥰🥰🥰