فراریلامبورگینی

فراری 458 در برابر لامبورگینی اوراکان

از دیرباز تاکنون خودروسازان زیادی باهم در رقابت بوده‌اند و در کلاس خودروهای اسپرت شاید بدون اغراق داغ‌ترین رقابت مربوط به خودروسازان چکمه سبز ایتالیا یعنی فراری و لامبورگینی است. رقابتی که از توهین انزو فراری به تراکتور فروچیو لامبورگینی و تولد GT350 شکل گرفت. حال پس از نیم قرن رقابت نوبت به جنگ فراری ۴۵۸ اسپشیاله و لامبورگینی اوراکان رسید و باید دید که زور کدام یک بر دیگری خواهد چربید؟ اسب مودنا یا گاو وحشی سنت آگاتا؟

Ferrari 458 Speciale 2014
Ferrari 458 Speciale 2014
Lamborghini Huracan LP610-4 2015
Lamborghini Huracan LP610-4 2015
طراحی و ساخت
اوراکان جایگزین مدل افسانه‌ای گایاردوست. خودرویی که در ده سال تولید خود با ۱۴ هزار مدل فروش به پرشمارترین خودروی اسپرت این شرکت تبدیل شد. این خودرو ظاهری شبیه به برادر بزرگ خود آونتادور دارد و قسمت عقب بدنه و چراغ‌های عقب آن شبیه گایاردوست. از طرفی دیگر ۴۵۸ اسپشیاله نسل سوم فراری ۴۵۸ است که جایگزین ۴۵۸ اسپایدر شده و بدون شک واضح‌ترین تمایز آن نسبت به ۴۵۸ های قبلی نوار آبی و سفیدی است که روی بدنه‌اش کشیده شده است.
مشخصات فنی
اوراکان از موتور وی ۱۰ خورجینی ۵.۲ لیتری ساخت فولکس‌واگن بهره می‌گیرد. یعنی همان موتوری که روی آئودی آر ۸ و لامبورگینی گایاردو تعبیه شده بود. در طرف دیگر فراری از موتور ۴.۵ لیتری وی ۸ خورجینی استفاده می‌کند. در نگاه اول به نظر می‌رسد که قدرت خیلی کمتری نسبت به اوراکان دارد ولی قدرت اوراکان ۶۰۲ اسب بخار و قدرت ۴۵۸ هم ۵۹۷ اسب بخار است که نسبت به نوع موتور خود قدرت بیشتری نسبت به حجم موتور از اوراکان دارد. وزن اوراکان ۱۴۴۲ کیلوگرم است که به نسبت ۴۲ به ۵۸ تقسیم می‌شود و ۱۰ درصد از گایاردو سبک‌تر است. وزن ۴۵۸ اسپشیاله ۱۲۹۰ کیلوگرم است یعنی نسبت توان به وزن آن ۴۶۳ اسب بخار بر تن است و نسبت توان به وزن اوراکان ۴۱۷ اسب بر تن است. یعنی کمتر از ۴۵۸ است. گشتاور اوراکان ۵۶۰ نیوتن متر است و ۴۵۸ هم ۵۴۰ نیوتن متر نیروی گشتاور تولید می‌کند. صفر تا صد ۴۵۸ فقط ۳ ثانیه است. یعنی برابر با اف ۱۲ برلینتا! در حالی که صفر تا صد اوراکان ۳.۲ ثانیه است. سقف سرعت اوراکان ۳۳۰ کیلومتر است و ۴۵۸ می‌تواند تا ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. اوراکان قدرت خود را از طریق گیربکس ۷ سرعته ۲ کلاچه به ۴ چرخ منتقل می‌کند. فراری هم محرک عقب است و انتقال قدرتش به چرخ‌های عقب و از طریق گیربکس ۷ سرعته ۲ کلاچه اتوماتیک صورت می‌پذیرد. قیمت یک اوراکان ۲۳۷ هزار دلار است و ۴۵۸ هم حدود ۲۹۸ هزار دلار می‌ارزد.
نتیجه‌گیری نهایی

هردوی آن‌ها خودروهای بسیار خوبی هستند و می‌توانند رقبای خود یعنی کوروت سی ۷ و نیسان جی‌تی‌آر و مک‌لارن ۶۵۰ اس و… را به چالش بکشانند ولی بدون توجه به برند سازنده می‌توان به پیروزی ۴۵۸ اذعان داشت گرچه اوراکان جایگزین گایاردو شده و می‌تواند همانند برادر بزرگش گایاردو رکوردها را یکی پس از دیگری ارتقا دهد.

[polldaddy poll=8257469]

مترجم: سعید صالحی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. LOOKOUT

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی شک لامبو بهتر هست ، زیبایی لامبو منحصر به فرد هست….

    1. انزو

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      فقط 458

      1. صمد

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با توجه به قیمت ، لامبورگینی بهتره

  2. پوریا موسوی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با وجود تمام ارزش های 458 ولی من اواکان رو بیش تر دوس دارم مخصوصا نارنجیش.علاوه بر اون شصت هزار دلار اختلاف دارن که میشه باهاش یه کوروت استینگری خرید.ولی در کل پیکان از دوتاشون بهتره…

  3. vahid jinpachi

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    لامبورگینی اورکان +

    فراری 458 اسپشیاله –

    1. Sina sh

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      لامبورگینی هوراکان خوشکلتره و جدید تره محصوا سال۲۰۱۵ است

      1. Sina sh

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (54 ديدگاه)

        لامبورگینی هوراکان خوشکلتره و جدیدتره محصول سال ۲۰۱۵ است

      2. Sina sh

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (54 ديدگاه)

        ببخشید اوراکان

      3. محمد 7

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (103 ديدگاه)

        هوراکان خوشگل تر و دیوونه کننده تره

    2. Sina sh

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      لامبور گینی اوراکان خوشکلتره وجدیدتره ومحصول سال 2015 است

      1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        سینا خان شما درست می فرماین،ولی باور کن اسپشاله چیزی ازش کم نداره.

    3. مک میسل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      لامبو اورکان خیلی بهتره و طراحیش قشنگ تره و تکنولوژیش پیشرفته تره…

  4. mehdy

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    رو رو برم نتیجه گیری فراری برنده شد بازم شما میاین وسط میگید لامبو اوارکان موتورش دو سیلندر بیشتره اما فقط5اسب بیشتر داره و20نیوتن متر گشتاور بیشتر اما بازم فراری برده

    1. ahmad

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      با نهایت احترام به لامبورگینی تو این مورد انتخابم فراریه .
      به نظر من 458 اسپشیال میتونه مثل 458ایتالیا به عنوان بهترین خودرو سال 2015 معرفی بشه.

    2. مک میسل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      دوست عزیز در نظر سنجی هم لامبو اورکان از فراری پیشه،من یه اونتادور واورکان و گایاردو رو با100تا اف12 و 458 عوض نمیکنم..
      این 3تا ماشین لامبو رو داشته باشی یعنی تمام دنیارو داری

      1. مسعود

        ۱ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تو که این همه لامبو دارى اینجا چکار مى کنى؟!! شوخى کردم ها به دل نگیرى

  5. شاهین

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    سلام دوستان
    با توجه به اعداد و ارقام ارائه شده به نظر میرسه که باید فراری رو انتخاب کرد! اما همیشه به ندای قلبتون و درونتون هم توجه کنین! من همیشه از لامبورگینی خوشم اومده حتی اگه بازنده باشه! پس با عشق و علاقه اوراکان رو انتخاب میکنم… 3>

    1. Ferrari

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      فقط ۴۵۸ اسپیشاله، واقعا ماشین فوق العاده ای. و یه رقیب فوق العاده هم داره اوراکان ولی همین طور که گفتم با ظاهرش حال نمی کنم. مثل پچه سوسول های تازه به به دوران رسیده می مونه، در عوض ۴۵۸اسپیشاله یه جلتنمن واقعی.

      راستی شاهین یه سوال داشتم که تو مطلب قبلی هم گذاشتم ولی می خوام از تو هم به پرسم قبلا تو پدال کسی با نام قیصر بود.

      1. مک میسل

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        فراری جان فکر کنم قیصر چند وقتیه نمیاد چون یادمه یه بار دوستش خبر داده بود که تصادف کرده

    2. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (615 ديدگاه)

      بسمه تعالی

      داداش شاهین،نظر شما همیشه قابل احترامه.

      1. شاهین

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سینا جان لظف داری شما
        عقل میگه فراری،دل میگه لامبورگینی! چه کنیم… :(

        1. مک میسل

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          من حرف دلمو گوش میکنم شاهین!

        2. حسین

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (248 ديدگاه)

          چشم میگه اوراکان دلم میگه فراری عقلم میگه بی خیال جفتش
          هرچی فک کردم به نتیجه ای نرسیدم هر جفتشون خیلی جیق میکشن من یه ماشین باوقار و سر سنگین ترو ترجیح میدم

    3. مک میسل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      من اورکانو انتخاب میکنم چون دلم میگه اورکان………..

      1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        بفرما اینم سوئیچش!!!!

        1. مک میسل

          ۱ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          پس سویچش کو سینا خان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه شکلکی پپلکی فلانی بیثاری

    4. Ahmad..F12

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      بنده صد در صد 458 رو انتخاب میکنم

      چرا؟ چون فراریه

      البته هوراکان هم بسی جای تأمل داره…

  6. امیدبرتر

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    کلا ماشین های ایتالیایی رو دوست دارم.
    ولی لامبورگینی ظاهر قشنگ تری نسبت به فراری داره.

  7. Just germany...

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    این اوراکان اصلا خوشگل نیست و جلوش با عقبش تناسب نداره
    این عکس آخری که اوراکان سفیده رو ببینید…..
    چراغ های جلو بیش از حد کوچیک و شیب بسیار زیاد کاپوت جلوش
    اونتادور کجا و این کجا

    1. Ahmad..F12

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      قبول دارم
      هوراکان توی طراحی به پای برادرانش نمیرسه!!!!

  8. RainCityCars

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اعداد خودشون اعلام می کنه که فراری برندس ولی باز ما ایرانی ها، یه دونه بیشتر 458 نداریم ، اما اونور باید از یه طراحی که از سال 2011 شده خسته شده باشن و به طراحی جدیدتر هوریکان یا همون اوراکان روی بیارن

  9. امیدبرتر

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    راستی یه سوال بی ربط:
    اسم افزونه ای که برای ساخت نظرسنجی استفاده کردید چیه؟؟
    :-D
    (کنجکاوی)

  10. mehran911

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    در این رقابت برنده از پیش تعیین شده و کاملا واضحه 458 برنده است بدون هیچ تردیدی

    1. مک میسل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      ای انزو فراری،تراکتور فرچیو داره باهات رقابت میکنه!ای کاشی بودی و میدیدی که……….

      1. Ahmad..F12

        ۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        من نمیفهمم تراکترو رو چه به رقابت با فراری

        بابا برو زمینتو شخم بزن دیگه :D

        1. madjid

          ۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          فعلا که داره فراری رو‌ شخم میزنه.

  11. saeed

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    100درصد لامبو.

    1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (615 ديدگاه)

      بسمه تعالی

      سعید آقا معلومه متنو نخونده اومدی کامنت دادی!!

      اون بالارو بخون بعد می فهمی چه خبره.

      1. Carbonado Aventador

        ۲ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        .
        .
        .
        .
        جواب شما سینا خانً!!!!!

  12. SAJJAD

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستانی که سنگ فراری رو به سینه میزنن به اینم توجه کنن که فراری 458 داره تولید سومین نسل خودشو تجربه میکنه و بدون شک بهینه سازی های زیادی روی این ماشین انجام گرفته تا بتونه خودشو به این مرحله و این مشخصات فنی برسونه
    اما در طرف دیگه بحث لامبورگینی هوراکان هستش که اولین نسل این ماشینه و خیلی جای اصلاح و بهبود کارایی داره
    معلوم نیست نسل سوم این سوپرکار چه هیولایی از آب در بیاد
    اون موقع بیاین دوتا ماشین نسل سومی رو با هم مقایسه کنید نه الان که هوراکان داره اولین حضورشو توی دنیای ماشینها تجربه میکنه
    از لحاظ ظاهر هم قضاوت با خودتون… علیرغم طراحی هجومی 458, لامبورگینی هوراکان ظاهر ساده دلنشین و هجومی به خودش گرفته
    مطمئن باشید یه کمپانی که طراحاش 7 سال وقت میذارن که یه ماشین تمام عیار طراحی کنن( آونتادور ) نمیان طراحی ماشین بعدی رو شل بگیرن…

    1. ahmad

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      اقا سجاد الان این دقیقا مدل بهینه شده گایاردو هستش پس لازم نیست لامبورگینی رو ببری یا فراریو که همیشه بهترین بوده بیاری پایین .
      اصلا همه چیز در مورد پیشرانه این دو خودرو مشخصه .میمونه ظاهر ماشین که اونم کاملا سلیقه ایه

    2. صادق

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      اقا سجاد، هوراکان هم از نظر موتور نسل دوم محسوب میشه، طراخیش هم به مراتب بهتر شده، پس لامبو هم تغییرات زیادی داده

      بعدشم، همون نسلای اولشون هم گالاردو شکستای زیادی رو از 458 متحمل شد

    3. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (615 ديدگاه)

      بسمه تعالی

      دوست عزیز اگه به اصل قضیه نگاه کنی میبینی یه ماشین قدیمی(اسپشاله)بایه ماشین جدید(هوراکان) مقایسه شده تجربه نشون داده که ماشین جدید از ماشین قدیمی قوی و سر تره!پس این هوراکان رو نشون میده!!!!

      تازه آخرین ماشین لامبورگینی هوراکان هستش درست میگم؟؟؟ولی آخرین ماشین فراری لافراری هست،آیا لافراری با هوراکان قابل قیاس هست؟؟؟؟؟!!!!!!!

      پس…

      **United states of italia**

      1. amir

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بهترین جواب بود . داداش دمت گرم . فکرشو کن لافراری رو با هوراکان مقایسه کنن خخخخخخخخخخخ فکر کردن بهش هم خنده داره

    4. Ahmad..F12

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      دوست عزیز آقا سجاد با تمام احترام به نظرت، حرفتو قبول ندارم

      اتفاقاً شما باید اینو در نظر داشته باشی که هوراکان با فناوری و تکنولوژی روز وارد میدان شده و پیشینه‌ی اون هم گالاردو هستش!!

      پس چیزی کم نداره که حتی بیشتر داره

      پس اگه دوستان با تجربه، سنگ فراری رو به قول شما به سینه میزنن دلیل داره….

      1. madjid

        ۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        دلیلش تعصبه

  13. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    مقایسه خوبی بود.

    اوراکان با پنج اسب بخار بیشتر نسبت به اسپشاله و بیست نیوتون بیشتر،از او شکست خورد!!!!!!

    مهم ترین نقطه ضعف اوراکان،152کیلو گرم سنگینی اش نسبت به اسپشاله است.

    مهدی صالحی ‏عزیز مقایسه خوبی بود ممنون.

    **United states of italia**

    1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (615 ديدگاه)

      ببخشید اصلاح میکنم:

      “سعید صالحی”

  14. شلبى

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    همیشه فرارى رو بیشتر دوست داشتم

    1. Ahmad..F12

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      آخه فراریه!!!!! خااااصه…

      بابا لامبو باید بره تراکتورشو بسازه…. :D

      شوخی بود، لامبویی ها به دل نگیرن

  15. datsun

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    هر دوتاشون عالین ولی از نظر طراحی لامبو زیبا تره

    1. مک میسل

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      من لامبو رو ترجیح میدم……..تمام
      :)

  16. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (247 ديدگاه)

    توی هر سگمنتی بین فراری و لامبورگینی قطعا انتخاب شخصیم فراری خواهد بود

  17. ahmad

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    واقعا هر دوشونو دوست دارم .واقعا اونی که بخواد یکی از اینارو بخره انتخاب سختی داره.پرچم ایتالیا بالاست.

  18. مهدی 911

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    slsسری سیاه را بجای انها ترجیح میدم

  19. احمدرضا ب ام و

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    فراری قطعا

  20. SAJJAD

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یعنی این انصافه پدال ؟
    وقتمو گذاشتم متن نوشتم که نظرمو بگم اونوقت بدون هیچ دلیلی کامنت منو تایید نمیکنی ؟
    چیه؟
    حتما چون فهمیدی طرفدار لامبورگینی ام کامنتو رد کردی آره ؟

  21. فرزاد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    لامبورگینی را فقط میشود با لامبورگینی مقایسه کرد!

  22. Masoud AMG

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    سلام
    این بچه فراری با این رنگ سرخ دلرباش من یاد اسطوره دینو ، ۲۵۰ جی‌تی‌او میندازه.

  23. mahdi

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود به همه دوستان
    به قول شاهین جان به ندای قلبتون گوش کنید
    اما من به ندای افزایش قیمت خودروسازان و گمرک گوش میدم و سعی میکنم به سمند و پراید عشق بورزم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بگذریم
    چندتا نکته :
    هر دو ایتالیایی
    هردو زیبا
    هر دو با کیفیت
    هر دو با خصوصیات نزدیک بهم
    نتیجه
    هر دو مساوی ، از هر کدوم که خوشتون میاد بهش لایک بدید
    توجه توجه
    نظرات شما دوستان میتونه به اعراب ………. ده در خرید و انتخاب بین این دو سوپر اسپرت کمک کنه
    پس کم کاری نکنید شاید یکی از این اعراب از برادران ……… باشه
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

  24. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    هرچند 458 نسخه اسپشیاله..ولی بارم من 458 رو میپسندم….البته اوراکان هم تازه اومده و هنوز چیز زیادی ازش ندیدیم…تازه وارده بابا

  25. Reza

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    طرفدارای لامبورگینی خودتون رو هم بکشید از فراری همیشه عقب ترید.یه سر به سایت فراری بزنین ببینین هرکدوم از مدلای تولیدیش تا حالاچندتاجایزه گرفتن.
    لافراری که هنوز به طوررسمی تست نشده دو تا جایزه بهترین طراحی رو گرفته.شما ها هیچی از طراحی نمیدونین.لامبورگینی فقط بلده ماشین رو پخش کنه.درحالی که تو طراحیای فراری تک تک نقاط و خطوط بر اساس آیرودینامیک بهتر طراحی شده.
    اگه نظر تمام کارشناسای اتومبیل رو هم ببینین همه به برتری فراری اذعان دارن.اینجا هم که باز فراری بهتربود.اگه به ماشینای کلاسیکشونم نگاه کنید میبینین که باز فراری بهتره.از قیمت گذاریا کاملامشخصه.
    زنده باداسب ایتالیایی

  26. حسین

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اصلا فراری چیزه دیگه ایه…
    فقط 458
    لامبورگینی رو داره آئودی درست میکنه.در ضمن موتورشم که ماله آئودی هست.
    خود لامبورگینی کار خاصی انجام نمیده.تمام کاراشون دسته آئودیه و اونا انجامش میدن.

    1. Ahmad..F12

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      تازه اینایی که گفتی به کنار، زیر نظر فولکس هم هست…

      اسمش یه چیزی تو این مایه ها میشه: (فولکس‌لامبورگینی‌واگن‌آئودی‌گالاردو‌آر8هوراکان) :D

      در حد فراری نیست خب…
      هیچ شرکتی هم تا حالا نتونسته رو فراری قیمت بزاره، قابل خریدن نیست اصن!!!

  27. Ferrari fan

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تنها برتری هوراکان نسبط به 458 جدید تر بودنشه وگرنه اون فراریه

  28. رامتین

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    بنظرم هر 2 عالی هستند. البته از نظر ظاهری بین این 2 بنظرم اوراکان بهتره و تاپ اسپید خوبی هم داره. از طرف دیگر فراری از نظر مهندسی کمی جلوتره و البته مدل کالیفرنیا هم بعنوان یک رودستر بسیار جذابه.

  29. Reza

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    اون آقایی که میگی نسل سومه فراریه چرا نسل اولشو نمیگی که با وجودنسل اول بودنش از گالاردوی چندنسله بهتر بود.که لامبورگینی برای ساخت گالاردوی جدید یک فراری۴۵۸خرید و یه سری تغییرات توش داد که بازم به ۴۵۸نرسید.۴۵۸از سال۲۰۱۰تا۲۰۱۲توسط مجله های مختلف بهترین ماشین سال انتخاب میشد.موتورش هم ۲سال بهترین موتور بالای۴لیتردنیاشد.بازم بگم…؟

    1. صادق

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      آقا رضا درست می فرماید

      بعد از تلاش های ناموفق لامبو برای ساخت موتور از روی آیودی r8, یکی از اعضای عالی رتبه ی لامبو به سران این شرکت گفت که باید به جای r8 یک دستگاه 458 خریداری کنید و ماشیناتتون رو بر اساس اون بسازید!!

      1. محمد

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (247 ديدگاه)

        یه مقاله هم توی مجله ماشین در همین مورد چاپ شده بود که یه منتقد خودرو گفته بود روی فراری تحقیق کنید تا بتونید اصلاحات اونتادور رو انجام بدید و نارسایی های اونتادور رو حل کنید

    2. omid

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      گالاردوی جدید منظورت کدومه ؟؟؟ اوراکان ؟؟ کی بهت گفنه لامبو رفته 458 گرفته بعد خواسته تغییرات بده ؟؟؟
      چرا چرت و پرت میگی ؟؟

      مثل این میمونه که مرسدس رفته یه بی اک دبلیو 750 گرفته بعدش خواسته از رو اون اس کلاس رو بسازه

      جک میگی ؟؟

  30. صادق

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    با اینکه تا حدودی بهم نزدیکن ولی عقل و البته دل حکم میکنه که فراری رو انتخاب کنی

    چون موتور این ماشین 3 سال بهترین موتور جهان رو یدک میکشه

    طراحیش از طراحی های برتر فراری و همچنین دنیاست

    وزن ماشین کمتره، پس ماشین فشار کمتری رو تحمل میکنه

    موتور ماشین هم با احتساب قدرت و گشتاور نسبتا مساوی، از حجم کمتر و مطمئنا هزینه ی نگه داری مناسب تری برخورداره

    علاوه بر این خود متن هم بر برتری 458 اذعان داشته، پس دیگه جای شکی باقی نمیذاره

    ارادتمندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا